[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 246 247 Laatste
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:37
Pr088 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:54:
[...]

Ik heb de indruk dat werkgevers ook nauwelijks invloed uitoefenen op hun MSP's. Strak het gesprek aangaan met je laadpasleverancier kan al veel winst opleveren. Als je met MultiTankCard of een andere club afspreekt dat ze met een bepaalde aanbieder (FastNed of Shell whatever) een goede deal maken, dan schrijf je vervolgens je werknemers voorkeurslaadstations voor. Was bij benzine heel normaal.
Ik denk dat leasebedrijven wel wat korting krijgen, en ook dat de laadkosten van snelladen alles samen nogal mee vallen.
Bij mij is dat enkel tijdens vakanties, maar in totaal maximaal 20% van mijn stroombehoefte.
Bij 30.000km @ 20kWh/100km en daar 20% van is dat 1200 kWh per jaar waar je bv 70ct ipv 50ct betaalt, dus we spreken over iets van 240€ per jaar.
Het is beter te handhaven dat er geen kleeftarief betaald wordt, dat er zo veel mogelijk thuis geladen wordt en dan goed onderhandelen...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:33
Plucky schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:06:
Ideaal die fysieke OVO-pas, het scheelt je een hoop gedoe met uitzoeken welke paal je moet activeren in de app. Zeker als er meerdere palen op locatie staan is dat soms een klus... Die paar euro is het gemak mij meer dan waard.
ik start tegenwoordig de sessie via de App want dan kan ik gelijk tarief checken. Ik gebruik OVO nu een jaar zonder problemen (zelfs twee keer geen rekening gehad). En ik vind de rewards ook wel grappig.
Als tweede pas Electroverse en 3e ANWB (die ik per ongeluk maar 1 gebruik heb (ik hield mijn pasjes houder te dicht bij de paal en toe ging de druppel zijn werk doen). Buiten SGZH steden kijk ik zeker even wat de prijs is bij die specifieke paal. Ik heb ook nog een 50five pas maar die is van SGZH (en heeft de CPO prijs).

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:03
_birdie_ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:00:
[...]

ik start tegenwoordig de sessie via de App want dan kan ik gelijk tarief checken. Ik gebruik OVO nu een jaar zonder problemen (zelfs twee keer geen rekening gehad). En ik vind de rewards ook wel grappig.
Als tweede pas Electroverse en 3e ANWB (die ik per ongeluk maar 1 gebruik heb (ik hield mijn pasjes houder te dicht bij de paal en toe ging de druppel zijn werk doen). Buiten SGZH steden kijk ik zeker even wat de prijs is bij die specifieke paal. Ik heb ook nog een 50five pas maar die is van SGZH (en heeft de CPO prijs).
Heb jij bij OVO een subscription of gewoon de 'gratis' variant? Kijkend naar de prijzen en reviews ben ik van plan ook zowel OVO als Electroverse voor prive reizen aan te vragen gezien onze wijzigende policy...

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:33
StephanN93 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:03:
[...]

Heb jij bij OVO een subscription of gewoon de 'gratis' variant? Kijkend naar de prijzen en reviews ben ik van plan ook zowel OVO als Electroverse voor prive reizen aan te vragen gezien onze wijzigende policy...
De 2 euro variant. Die heb ik er hier met 50KwH (Ik heb 80kWh accu) laden per maand (krijg 4cent korting) in een keer uit. Maar ik laad max 2x per maand dus zoveel voordeel geeft het nu ook weer niet.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat is er nu met Shell Recharge gebeurd? Ik had een pas en een druppel en beide staan ineens als geblokkeerd in de app.
Heb mail gehad over de nieuwe app van Shell, maar waarom zijn de laadpassen niet overgezet? Het zijn wel -TNM- passen die ik 2 jaar terug had aangevraagd.
Kun je bij de nieuwe Shell app nog een “druppel” bestellen? Vond zo’n ding aan de sleutelbos ideaal.

Via de live chat geprobeerd antwoord te krijgen maar die hebben het blijkbaar te druk. 0 reactie vanmiddag en ook later vandaag geen mail gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-02-2026 21:34 ]

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:38
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:32:
Wat is er nu met Shell Recharge gebeurd? Ik had een pas en een druppel en beide staan ineens als geblokkeerd in de app.
Heb mail gehad over de nieuwe app van Shell, maar waarom zijn de laadpassen niet overgezet? Het zijn wel -TNM- passen die ik 2 jaar terug had aangevraagd.
Kun je bij de nieuwe Shell app nog een “druppel” bestellen? Vond zo’n ding aan de sleutelbos ideaal.

Via de live chat geprobeerd antwoord te krijgen maar die hebben het blijkbaar te druk. 0 reactie vanmiddag en ook later vandaag geen mail gehad.
zoek even op dit forum naar Shell, en je vind alles wat je wil weten. Is hier al uitgebreid behandeld.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kan gelukkig thuis laden, maar wat een bizarre prijsverschillen zie je toch. Hier een paal die 1,05 euro/kWh kost via ANWB of 0,55 euro/kWh via Shell. Dat slaat toch nergens op?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

grunaubaby schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:38:
[...]

zoek even op dit forum naar Shell, en je vind alles wat je wil weten. Is hier al uitgebreid behandeld.
Helaas geen antwoord kunnen vinden of je nu nog een “druppel” ipv een standaard pas kan bestellen bij Shell.
Zie idd wel dat contact / chat met Shell hierover een drama is :/

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:24
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:32:

Ik dacht laat ik dat eens in de app controleren maar mijn oude TNM passen die ik al eerder had overgezet staan er nog gewoon in. Maar, ik zie dat ik nu ineens ook een derde, een digitale pas met een nieuw laadpasnummer erbij heb gekregen. Geen idee wat het nut daarvan is.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:01:
[...]

Ik dacht laat ik dat eens in de app controleren maar mijn oude TNM passen die ik al eerder had overgezet staan er nog gewoon in. Maar, ik zie dat ik nu ineens ook een derde, een digitale pas met een nieuw laadpasnummer erbij heb gekregen. Geen idee wat het nut daarvan is.
Bij de oude Recharge app heb ik meerdere passen waarbij er een “niet in aanmerking komend” bericht bij staat. In de nieuwe app enkel een nieuwe digitale pas..

• PeterZ(on)
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:05:
[...]

Bij de oude Recharge app heb ik meerdere passen waarbij er een “niet in aanmerking komend” bericht bij staat. In de nieuwe app enkel een nieuwe digitale pas..
Het overzetten moet je zelf doen zoals in de ontvangen email heeft gestaan. Geen idee meer hoe dat precies ging en de oude app heb ik verwijderd. Moet alleen nog ff proberen of ik er daadwerkelijk mee kan laden maar dat zal wel.

PV 4860 Wp Chint - Fronius - BYD HVS 7,5kWh - Zb - WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:10:
[...]

Het overzetten moet je zelf doen zoals in de ontvangen email heeft gestaan. Geen idee meer hoe dat precies ging en de oude app heb ik verwijderd. Moet alleen nog ff proberen of ik er daadwerkelijk mee kan laden maar dat zal wel.
Die mail heb ik niet gehad vrees ik en kan online niks vinden over hoe dat overzetten zou moeten werken.
Nu maar weer een nieuwe pas besteld, maar geen optie om een druppel te bestelmen.

• PeterZ(on)
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:33:
[...]

Die mail heb ik niet gehad vrees ik en kan online niks vinden over hoe dat overzetten zou moeten werken.
Nu maar weer een nieuwe pas besteld, maar geen optie om een druppel te bestelmen.
Onderstaande de tekst uit die email:

Zoals eerder aangekondigd, zijn we vandaag overgestapt naar de Shell App. Je laadpas is hierdoor geblokkeerd. Om je laadpas te deblokkeren, moet je een geldige betaalmethode toevoegen in de Shell App. Daar vind je nu alle functionaliteiten voor elektrisch laden.

Zo blijf je laden:

1.

Download de Shell App
2.

Log in met je Shell Recharge-accountgegevens
3.

Ga naar 'Meer' > ‘Laadpassen’
4.

Klik op de geblokkeerde laadpas
5.

Klik op het pijltje naast de betaalmethode
6.

Voeg een betaalmethode toe of selecteer een bestaande. De Shell App ondersteunt momenteel:

Credit cards
PayPal
Apple Pay
Google Pay

Belangrijk: Nederlandse bankkaarten (zoals Maestro) werken alleen via Paypal, Apple Pay of Google Pay. Je kunt ze dus niet rechtstreeks toevoegen aan de Shell App. Gebruik je een creditcard of bankkaart, dan moet deze voorzien zijn van een CVC-code (de driecijferige beveiligingscode op de achterkant van je kaart). Zonder deze code kunnen we je kaart helaas nog niet accepteren.
7.

Klik op 'Opslaan'
8.

Klik op 'Updaten'
9.

Je kunt direct verder met opladen
10.

Herhaal de stappen als je meerdere laadpassen hebt

Pagina: 1 ... 246 247 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2