[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 243 244 Laatste
Acties:

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30
Slinnenb schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:01:
Voor wie in Utrecht woont:
Electroverse heeft sinds kort bij Total Energies laadpalen een tarief van €0,29 per kWh. Bijna €0,20 goedkoper dan alle andere palen in Utrecht. Ik weet niet waarom en hoe lang nog, maar doe er je voordeel mee.
In de app van Electroverse kun je het filter op aanbieder Total Energies zetten.

UPDATE: ik zie dat ook in omliggende gemeentes (Hilversum, Nieuwegein,... ) het tarief op €0,29 staat. In Almere het oude tarief van €0,48
Sommige TotalEnergies snelladers staan ook op €0,29/kWh! Deze bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9wKp7OBgOnXKu6Nvqb-l4HHFCs=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/7MTMOA09mBHT4QejmhgdVoKW.png?f=fotoalbum_small

Verder verschillende prijzen op verschillende locaties. Voor snelladers ook €0,53 gezien en €0,79.
Op straat type-2 wisselt ook binnen gemeentes. In Dronten gaan ze alle kanten op...

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 21-01-2026 17:27 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58

Red Boll

Kick Ass!

Bij de Jumbo met een Electroverse pas voor 48ct per kWh ( 150kW ) laden bij PowerGo.
Geen idee die ook bij andere Jumbo's staan.

(Zelf nog niet geladen daar)

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 15:58
Slinnenb schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:01:
Voor wie in Utrecht woont:
Electroverse heeft sinds kort bij Total Energies laadpalen een tarief van €0,29 per kWh. Bijna €0,20 goedkoper dan alle andere palen in Utrecht. Ik weet niet waarom en hoe lang nog, maar doe er je voordeel mee.
In de app van Electroverse kun je het filter op aanbieder Total Energies zetten.

UPDATE: ik zie dat ook in omliggende gemeentes (Hilversum, Nieuwegein,... ) het tarief op €0,29 staat. In Almere het oude tarief van €0,48
Ik wilde er ook een post aan wijten, vannacht voor dit mooie tarief geladen. Voor mij ook onbekend waarom dit gebeurt, maar het is heel welkom 😀

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:42
vanaalten schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:22:
[...]
Eens kijken waar m'n Electroverse laadpas is...
Werkt ook met alleen de app ;)

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:42
Sjoerd001 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:40:
[...]

Ik wilde er ook een post aan wijten, vannacht voor dit mooie tarief geladen. Voor mij ook onbekend waarom dit gebeurt, maar het is heel welkom 😀
Wat ik kan vinden is dat €0,29 het wholesale tarief van TotalEnergies is. Waarschijnlijk heeft het systeem van Electroverse vergeten er hun marges op te zetten. Zal dus niet zo lang meer duren ben ik bang

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Slinnenb schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:04:
[...]

Werkt ook met alleen de app ;)
elektroverse heeft vaker acties met total
is niet de eerste keer

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:33
Red Boll schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:08:
Bij de Jumbo met een Electroverse pas voor 48ct per kWh ( 150kW ) laden bij PowerGo.
Geen idee die ook bij andere Jumbo's staan.

(Zelf nog niet geladen daar)
Welke Jumbo, locatie?

• boyette
  • Nu online
Ja die staan bij verschillende jumbos en idd 0,48 bij elektroverse
sommigen noemen deze ook Spirii

bij de lidls kun je ook snelladen voor 0,48

misschien daarom gelijkgesteld

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 21-01-2026 18:33 ]

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 20:50
Steeffoon schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:40:
Ik weet niet of het standaard is, maar via Electroverse kon ik gisteren bij Circle K in Assen snelladen voor 48 eurocent per kWh. Na een snelle check stonden ook op andere plekken, de Circle K snelladers op die prijs, terwijl de paal zelf aangeeft dat je voor 0,79 euro per kWh kunt laden. Betaling ging goed, volgens de prijs van Electroverse.
Mooie tip! Ik heb het snellaadoverzicht meteen even aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7lDytP2rgYuAMGg9twGYL4mmYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVIgrxBkWtGuQDsoSXLJeuH7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door nathalia op 21-01-2026 20:30 ]

Cupra Born Performance 58 kWh

• boyette
  • Nu online
nathalia schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:42:
[...]

Mooie tip! Ik heb het snellaadoverzicht meteen even aangepast:

[Afbeelding]
die orangegas zijn zo te zien overgenomen door eflux derhalve klopt het niet dat maingau het goedkoopste is

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 20:50
boyette schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:01:
[...]

die orangegas zijn zo te zien overgenomen door eflux derhalve klopt het niet dat maingau het goedkoopste is
OG Clean Fuels is in maart 2025 overgenomen door investeringsmaatschappij Pioneer Point Partners. Op deze manier hoopten ze juist sneller te kunnen groeien. Ik heb nog niet gehoord dat de investeringsmaatschappij het weer heeft verkocht aan notabene E-Flux.

Kan je jouw bron aangeven? En wat is volgens jou de goedkoopste laadpas bij OG snelladers? Dan kan ik mijn overzicht aanpassen.

Cupra Born Performance 58 kWh

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:06

Zorian

What the fox?

Ik heb een half jaar geen EV gereden, en toen ik stopte met EV rijden kon ik o.a. bij een Eneco laadpaal met de Eneco pas/app nog vrij goedkoop laden voor ~23ct per kwh en geen starttarief, of ~40-45ct per kwh en 25ct starttarief bij bijvoorbeeld een Shell Recharge paal.

Nu heb ik de EV gister weer eens te pakken gehad en ik schrok van de prijzen. Die Eneco paal is nu 54ct en die Shell paal is nu 60ct. Hier komt ook nog eens 35ct starttarief bovenop. Is elektrisch laden bij simpele palen zo idioot duur geworden sinds 2026 of is het nu nog meer tijdsgebaseerd en maakt het uit welk tijdstip van de dag je goedkoop kan laden ofzo?

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14
Ik heb een OVO laadpas aangevraagd omdat ik dat handiger vind dan via de app. Echter werkt deze nu niet op de Allego laadpaal bij ons in de straat. Volgens de App zou het wel moeten kunnen werken met de laadpas.

Meer mensen die problemen hebben met OVO laadpas en Allego palen?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
IK gebruikte deze pas al niet veel, maar nu zal het nog minder worden : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcAhfu5B4eUce3sxx_TGC6MYLmo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j98hXdJQzKsw2AkoZ6fy8qzB.png?f=fotoalbum_large

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Zorian schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 11:16:
Ik heb een half jaar geen EV gereden, en toen ik stopte met EV rijden kon ik o.a. bij een Eneco laadpaal met de Eneco pas/app nog vrij goedkoop laden voor ~23ct per kwh en geen starttarief, of ~40-45ct per kwh en 25ct starttarief bij bijvoorbeeld een Shell Recharge paal.

Nu heb ik de EV gister weer eens te pakken gehad en ik schrok van de prijzen. Die Eneco paal is nu 54ct en die Shell paal is nu 60ct. Hier komt ook nog eens 35ct starttarief bovenop. Is elektrisch laden bij simpele palen zo idioot duur geworden sinds 2026 of is het nu nog meer tijdsgebaseerd en maakt het uit welk tijdstip van de dag je goedkoop kan laden ofzo?
Tijdgebaseerd laden komt nog nauwelijks voor, zit wel in ontwikkeling.
Het is in veel regio's inderdaad duurder geworden. Ik begon ooit bij Allego in Groningen met 36 cent. Inmiddels via 40, 38, 46, nu bij 48 cent per kWh.
Ook is er veel verschuiving tussen aanbieders van laadpassen. De goedkoopsten van toen kunnen de duurste aanbieders van nu zijn.

Dus toch even een rondje laadpassenapps doen. Voor Shell is Shell zelf denk ik de goedkoopste (€ 0,53).

Het schrappen van de belastingkorting op energiebelasting voor laadpalen per 2025 scheelde sowieso al 9 cent per kWh.

[ Voor 4% gewijzigd door Pr088 op 22-01-2026 12:23 ]

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:43
grunaubaby schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:02:
IK gebruikte deze pas al niet veel, maar nu zal het nog minder worden : [Afbeelding]
Ik heb dezelfde mail.
Ik blijf hem zeker gebruiken. Ik doe dat altijd als ik een verre tocht maak met een goedkoop 1 maand abonnement om bij ionity goedkoop te kunnen laden.
Duitsland, Frankrijk, België en UK blijven gewoon ondersteund. Dat betekent dat ik in 99% van de gevallen nog gewoon geholpen ben.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
gertvdijk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:31:
[...]

Sommige TotalEnergies snelladers staan ook op €0,29/kWh! Deze bijvoorbeeld.

[Afbeelding]

Verder verschillende prijzen op verschillende locaties. Voor snelladers ook €0,53 gezien en €0,79.
Op straat type-2 wisselt ook binnen gemeentes. In Dronten gaan ze alle kanten op...
Zo te zien heeft Electroverse het al "opgelost" want bij de paal uit jouw link zie ik gewoon €0,58 staan.
Idem bij andere TotalEnergies laadpalen in die omgeving.

EDIT: Ik zie nu bij Electroverse een laadpaal in Utrecht van WeDriveSolar voor €0,36.

[ Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 22-01-2026 14:12 ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• boyette
  • Nu online
RaymondD schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:01:
Ik heb een OVO laadpas aangevraagd omdat ik dat handiger vind dan via de app. Echter werkt deze nu niet op de Allego laadpaal bij ons in de straat. Volgens de App zou het wel moeten kunnen werken met de laadpas.

Meer mensen die problemen hebben met OVO laadpas en Allego palen?
dat zou moeten werken
het kan zijn dat de paal eruit ligt

heb je de pas wel al ergens anders gebruikt
is de pas wel al geactiveerd?
wat is de status in de app van de card als je naar charge anywhere card gaat?

kun je met de app daar wel laden ?
de paal wordt gewoon zichtbaar gegeven op de kaart?

wat zie je bij de last attempts?

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 22-01-2026 15:03 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:06

Zorian

What the fox?

Pr088 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:22:
[...]

Tijdgebaseerd laden komt nog nauwelijks voor, zit wel in ontwikkeling.
Het is in veel regio's inderdaad duurder geworden. Ik begon ooit bij Allego in Groningen met 36 cent. Inmiddels via 40, 38, 46, nu bij 48 cent per kWh.
Ook is er veel verschuiving tussen aanbieders van laadpassen. De goedkoopsten van toen kunnen de duurste aanbieders van nu zijn.

Dus toch even een rondje laadpassenapps doen. Voor Shell is Shell zelf denk ik de goedkoopste (€ 0,53).

Het schrappen van de belastingkorting op energiebelasting voor laadpalen per 2025 scheelde sowieso al 9 cent per kWh.
Ik heb nog eens gekeken. Als ik de app of een pasje gebruik (maakt niet echt uit welke app/aanbieder) betaal ik bij de paal (shell recharge) om de hoek 53ct of meer en starttarief. Scan ik de qr code op het display en doe ik het via de site, dan varieert het tussen de 33 en 35ct op basis van tijdstip. Fors verschil.
Pagina: 1 ... 243 244 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2