[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 235 236 Laatste
Acties:

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen, ik zou de terugweg een keer moeten laden, momenteel heb ik alleen de ANWB laadpas, is dat voldoende of zijn er nog andere aanraders? :)

En wat ik nog niet helemaal snap, ik ben nu een beetje aan het spelen met ABRP, maar daar staat de ANWB laadpas niet tussen: :?

[ Voor 23% gewijzigd door Danielson op 04-11-2025 17:14 ]

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:41
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:01:
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen, ik zou de terugweg een keer moeten laden, momenteel heb ik alleen de ANWB laadpas, is dat voldoende of zijn er nog andere aanraders? :)
Voldoende hoor maar je kan eventueel de Tesla app downloaden en daarmee onderweg laden.
Even wat gegevens toevoegen en klaar.
Stukken goedkoper vaak ook nog, plus ze zijn vast voor jou onderweg te vinden.
Zelfs bij Antwerpen zijn er 2 plekken waar je als non Tesla kan laden;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers

• Danielson
Zjanzjak schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:13:
[...]

Voldoende hoor maar je kan eventueel de Tesla app downloaden en daarmee onderweg laden.
Even wat gegevens toevoegen en klaar.
Stukken goedkoper vaak ook nog, plus ze zijn vast voor jou onderweg te vinden.
Zelfs bij Antwerpen zijn er 2 plekken waar je als non Tesla kan laden;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers
Sorry hoor, EV Noob hier, maar dan kan ik mijn eigen CCS laadkabel gebruiken? Tesla heeft toch een andere stekker?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:57
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]

Sorry hoor, EV Noob hier, maar dan kan ik mijn eigen CCS laadkabel gebruiken? Tesla heeft toch een andere stekker?
Ja. Alle Tesla laders hebben CCS2 aansluitingen. Je hoeft dus niet je eigen laadkabel te gebruiken, maar je gebruikt de kabel van de Tesla-paal ;)

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:29
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]

Bij snelladen (DC) zit de kabel vast aan de laadpaal. En Tesla past zeker in je CCS2-poort.

De type-2 kabel die je ook in de auto hebt, gebruik je voor langzaam (AC) laden. Die palen hebben meestal geen vaste kabel.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Danielson
Bedankt voor de tips! Die Tesla superchargers zijn aanzienlijk goedkoper dan de overige snelladers zie ik! :)

Nog een stomme vraag misschien, maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?

[ Voor 36% gewijzigd door Danielson op 04-11-2025 17:27 ]

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:25:
Bedankt voor de tips! Die Tesla superchargers zijn aanzienlijk goedkoper dan de overige snelladers zie ik! :)

Nog een stomme vraag misschien, maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?
Kijk in de Tesla app. ;) Die heb je sowieso nodig om te kunnen laden bij Tesla.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:41
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:25:
maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?
Zoals gezegd zie je het terug in de Tesla app maar ze zijn wel degelijk te vinden in Google Maps.
Als ik op mijn laptop, in mijn auto (Google Maps geïntegreerd) of telefoon zoek naar 'tesla supercharger' zie ik gelijk resultaat.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:01:
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen,
Wat voor EV is het geworden?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:59
DDDikkiedik schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:38:
[...]

Zijn er in Nederland wel laders op de parkeerterreinen van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer? Dat is mij nog nooit opgevallen. Zou wel goed zijn, daar niet van. Ik heb het in Zuid-Holland een keer gezien bij een terrein waar ook een werkschuur van Natuurmonumenten was.
Nijverdal. (Sallandse Heuvelrug). Daar heeft Vattenfall wat 11KW paaltjes staan. https://maps.app.goo.gl/whvEh5QjHupbSuNM9

Appelscha. (Drents-Friese Wold).
Daar staat een Alfen Duo Twin Laadpaal van de bouwfirma Heijmans.
https://maps.app.goo.gl/ba4RCPG8umN1J5LX6

Waarom die paal daar staat is mij niet helemaal duidelijk, maar er waren daar in het verleden wel bouwwerkzaamheden. En daar staat altijd wel iemand te laden in het weekend. Goeie actie om daar een paaltje te plaatsen voor die 55cent per kWh.

• Danielson
Volvo EX30! :)

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:39
Die kan perfect Tesla Superchargers vinden via GM, en er is ook een betaalfilter 'Tesla', waar hij dan tijdens uw laadplanning enkel Tesla SuCs voorstelt.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:21
Daarnaast kon je vroeger goed laden bij de Dierentuin in Antwerpen (en dat was ook nog voordelig parkeren).
Pagina: 1 ... 235 236 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2