[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 236 ... 238 Laatste
Acties:

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen, ik zou de terugweg een keer moeten laden, momenteel heb ik alleen de ANWB laadpas, is dat voldoende of zijn er nog andere aanraders? :)

En wat ik nog niet helemaal snap, ik ben nu een beetje aan het spelen met ABRP, maar daar staat de ANWB laadpas niet tussen: :?

[ Voor 23% gewijzigd door Danielson op 04-11-2025 17:14 ]

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:17
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:01:
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen, ik zou de terugweg een keer moeten laden, momenteel heb ik alleen de ANWB laadpas, is dat voldoende of zijn er nog andere aanraders? :)
Voldoende hoor maar je kan eventueel de Tesla app downloaden en daarmee onderweg laden.
Even wat gegevens toevoegen en klaar.
Stukken goedkoper vaak ook nog, plus ze zijn vast voor jou onderweg te vinden.
Zelfs bij Antwerpen zijn er 2 plekken waar je als non Tesla kan laden;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers

• Danielson
Zjanzjak schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:13:
[...]

Voldoende hoor maar je kan eventueel de Tesla app downloaden en daarmee onderweg laden.
Even wat gegevens toevoegen en klaar.
Stukken goedkoper vaak ook nog, plus ze zijn vast voor jou onderweg te vinden.
Zelfs bij Antwerpen zijn er 2 plekken waar je als non Tesla kan laden;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers
Sorry hoor, EV Noob hier, maar dan kan ik mijn eigen CCS laadkabel gebruiken? Tesla heeft toch een andere stekker?

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-12 17:09
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]

Sorry hoor, EV Noob hier, maar dan kan ik mijn eigen CCS laadkabel gebruiken? Tesla heeft toch een andere stekker?
Ja. Alle Tesla laders hebben CCS2 aansluitingen. Je hoeft dus niet je eigen laadkabel te gebruiken, maar je gebruikt de kabel van de Tesla-paal ;)

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-12 17:18
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]

Bij snelladen (DC) zit de kabel vast aan de laadpaal. En Tesla past zeker in je CCS2-poort.

De type-2 kabel die je ook in de auto hebt, gebruik je voor langzaam (AC) laden. Die palen hebben meestal geen vaste kabel.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Danielson
Bedankt voor de tips! Die Tesla superchargers zijn aanzienlijk goedkoper dan de overige snelladers zie ik! :)

Nog een stomme vraag misschien, maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?

[ Voor 36% gewijzigd door Danielson op 04-11-2025 17:27 ]

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:25:
Bedankt voor de tips! Die Tesla superchargers zijn aanzienlijk goedkoper dan de overige snelladers zie ik! :)

Nog een stomme vraag misschien, maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?
Kijk in de Tesla app. ;) Die heb je sowieso nodig om te kunnen laden bij Tesla.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Zjanzjak
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:25:
maar Google Maps lijkt die Tesla superchargers niet weer te geven of kijk ik niet goed?
Zoals gezegd zie je het terug in de Tesla app maar ze zijn wel degelijk te vinden in Google Maps.
Als ik op mijn laptop, in mijn auto (Google Maps geïntegreerd) of telefoon zoek naar 'tesla supercharger' zie ik gelijk resultaat.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Danielson schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:01:
Wij krijgen vrijdag onze eerste EV, we gaan het weekend dan direct naar Antwerpen,
Wat voor EV is het geworden?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:05
DDDikkiedik schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:38:
[...]

Zijn er in Nederland wel laders op de parkeerterreinen van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer? Dat is mij nog nooit opgevallen. Zou wel goed zijn, daar niet van. Ik heb het in Zuid-Holland een keer gezien bij een terrein waar ook een werkschuur van Natuurmonumenten was.
Nijverdal. (Sallandse Heuvelrug). Daar heeft Vattenfall wat 11KW paaltjes staan. https://maps.app.goo.gl/whvEh5QjHupbSuNM9

Appelscha. (Drents-Friese Wold).
Daar staat een Alfen Double Laadpaal van de bouwfirma Heijmans.
https://maps.app.goo.gl/ba4RCPG8umN1J5LX6

Waarom die paal daar staat is mij niet helemaal duidelijk, maar er waren daar in het verleden wel bouwwerkzaamheden. En daar staat altijd wel iemand te laden in het weekend. Goeie actie om daar een paaltje te plaatsen voor die 55cent per kWh.

• Danielson
Volvo EX30! :)

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:20
Die kan perfect Tesla Superchargers vinden via GM, en er is ook een betaalfilter 'Tesla', waar hij dan tijdens uw laadplanning enkel Tesla SuCs voorstelt.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:34
Daarnaast kon je vroeger goed laden bij de Dierentuin in Antwerpen (en dat was ook nog voordelig parkeren).

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:43
DDDikkiedik schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:21:
Daarnaast kon je vroeger goed laden bij de Dierentuin in Antwerpen (en dat was ook nog voordelig parkeren).
In die parking zijn er laders, maar die parking is niet zo goedkoop...
Vrijwel elke openbare parking (en je mag in Antwerpen als niet-inwoner niet meer op straat parkeren) heeft wel trage laders (11kW). Dus als je daar een paar uur aan hangt, hoef je waarschijnlijk niet meer te laden op de terugweg.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• RigolleM
Tommie12 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:34:
[...]

In die parking zijn er laders, maar die parking is niet zo goedkoop...
Vrijwel elke openbare parking (en je mag in Antwerpen als niet-inwoner niet meer op straat parkeren) heeft wel trage laders (11kW). Dus als je daar een paar uur aan hangt, hoef je waarschijnlijk niet meer te laden op de terugweg.
Als je goedkoop wilt parkeren in Antwerpen parkeer je best op zo'n P+R parking voor € 1, maar ben je bv. met 4 reizigers dan ben je ook 2x (heen/terug) 4 tramtickets aan € 3/tramticket kwijt, dat is dan € 24, of €21 aan een 10-beurtenkaart, dan ben je beter af om te parkeren in Parking Centraal aan € 16 (bij reservatie). Prijs per kW is € 0,63 met een Shell Recharge laadkaart, laden onderweg bij Tesla SuC, zonder abo is € 0,57/kW.

• DDDikkiedik
  • Laatst online: 20:34
Bijzonder dat je in Antwerpen als gast niet meer op straat mag parkeren. Ik dacht dat het in België zo geregeld is dat elektrische auto's altijd gratis mogen parkeren als zij laden.

• Tommie12
DDDikkiedik schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:52:
Bijzonder dat je in Antwerpen als gast niet meer op straat mag parkeren. Ik dacht dat het in België zo geregeld is dat elektrische auto's altijd gratis mogen parkeren als zij laden.
Dat laatste is nooit geweest, en Antwerpen duwt bezoekers naar parkeergebouwen.... Er zijn gewoon een pak minder plaatsen op straat tegenwoordig.

• Pr088
Nee.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 10:51

Steeffoon

Smartphone-nerd

Voor degenen die EnBW gebruiken: de prijzen gaan per 1 december 2025 omlaag!

S tarief: van 0.59€ naar 0.56€/kWh, geen basiskosten
M tarief: van 0.49€ naar 0.46€/kWh, 5,99€ basiskosten
L tarief: 0.39€/kWh, de basiskosten daalt van 17,99€ naar 11,99€
Roaming: ondergrens daalt van 0,59€ naar 0,56€/kWh, bovengrens blijft op 0,89€

https://www.electrive.net...se-leicht-zum-1-dezember/

[ Voor 46% gewijzigd door Steeffoon op 05-11-2025 11:25 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• RigolleM
Ja, je kunt gratis parkeren met een elektrische auto in Antwerpen, maar er zijn voorwaarden. Gratis parkeren kan op speciale plaatsen voor elektrische wagens (zonder parkeertarief) en in de Park + Ride (P+R) zones aan de rand van de stad. Op straat is parkeren voor bezoekers in het centrum sinds augustus 2023 niet meer toegestaan, behalve in P+R zones en parkeergarages. bron: Gemini.

Mijn zoon heeft 2 jaar in Antwerpen gestudeerd en op kot gezeten en als hij met de wagen kwam van zijn vriendin moest hij toch enorm opletten waar hij deze parkeerde of ze kregen een boete.

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Steeffoon schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:34:
[...]

Nee.
Je had beter even terug kunnen scrollen, en kunnen kiezen voor een Mailbox adres 😉
Heb idd kaart geblokkeerd en ga nieuwe aanvragen. Bedankt

• janssenben
  • Laatst online: 11-12 11:11
Hi, over 1,5 krijg ik een leaseauto + travelcard/DKV laadpas.

Nu wordt me geadviseerd om een 2e laadpas te nemen voor de zekerheid.
Hoe/waar kan ik advies krijgen mbt dekking van de laadpas, zodat mijn 2e laadpas een aanvullende dekking heeft tov de DKV Laadpas? Ik rij veel in Duitsland, maar ook andere Europese landen.

Ik heb door het topic lopen zoeken maar geen hit gekregen op mijn zoektermen voor deze vraag. Iemand die mij advies kan geven, of waar/hoe ik beter kan zoeken?

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-12 17:18
janssenben schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:39:

Hoe/waar kan ik advies krijgen mbt dekking van de laadpas, zodat mijn 2e laadpas een aanvullende dekking heeft tov de DKV Laadpas? Ik rij veel in Duitsland, maar ook andere Europese landen.

Ik heb door het topic lopen zoeken maar geen hit gekregen op mijn zoektermen voor deze vraag. Iemand die mij advies kan geven, of waar/hoe ik beter kan zoeken?
Zie laadpastop10.nl

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-12 16:25
janssenben schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:39:

Denk als werkgever betaald je met Shell pas goede alternatief hebt

• Danielson
Nog weer even een stomme vraag, stel je hebt laadpalen in een parkeergarage van bijvoorbeeld Q-Park en je parkeert daar 24 uur, mag je hem dan 24 uur aan de lader laten hangen? :)

• Zjanzjak
Danielson schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:14:
Nog weer even een stomme vraag, stel je hebt laadpalen in een parkeergarage van bijvoorbeeld Q-Park en je parkeert daar 24 uur, mag je hem dan 24 uur aan de lader laten hangen? :)
Al laat je 'em 3 weken staan, netjes is anders maar goed, het kan.
Alleen opletten of er geen tijds-tarief van toepassing is op de laadpaal anders wordt het heel duur.

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zjanzjak schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:34:
[...]

Alleen opletten of er geen tijds-tarief van toepassing is op de laadpaal anders wordt het heel duur.
Als primair 'thuislader' boeit 't mij niet, ik zal nooit in een parkeergarage gaan laden, want in 't algemeen is 't 50-150% duurder dan snelladen met een abonnement, en 3-4x duurder dan thuisladen. Als het nou een uitzonderingslokatie is met daadwerkelijk goedkoop laden, dan zal de vraag misschien ook wat hoger zijn, en dan is 't eerder een probleem. Maar ik heb nog niet echt parkeergarages gezien waar 't laden minder dan 60ct/kwh kost.

• Zjanzjak
markjanssen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:54:
Als primair 'thuislader' boeit 't mij niet, ik zal nooit in een parkeergarage gaan laden, want in 't algemeen is 't 50-150% duurder dan snelladen met een abonnement, en 3-4x duurder dan thuisladen. Als het nou een uitzonderingslokatie is met daadwerkelijk goedkoop laden, dan zal de vraag misschien ook wat hoger zijn, en dan is 't eerder een probleem. Maar ik heb nog niet echt parkeergarages gezien waar 't laden minder dan 60ct/kwh kost.
Zelfde verhaal hier. Enige keren dat ik in een parkeergarage heb geladen is als ik naar kantoor ging. Openbare garage met 60 laadpunten, en ik kon laden voor 25 cent, wat destijds goedkoper was dan thuis. Inmiddels is het thuis veel goedkoper en is het tarief in de garage nu op zijn goedkoopst meer dan 50 cent. En zo is het in vele parkeergarages, die enkele uitzondering daargelaten.

Maar goed, vraagsteller vroeg of je 24 uur mocht laden in een parkeergarage, en dat kan dus. ;)
Ben vooralsnog geen borden oid tegengekomen waarbij stond dat er een maximale laadtijd is in een parkeergarage. Tenminste, niet de garages waar ik dan wel eens sta (ik laad alleen niet).

• Pr088
[...]

Er zijn veel dingen die mogen, je moet je wel afvragen of je het ook netjes vindt. Je houdt ook een laadpaal potentieel bezet voor een ander.

• janssenben
  • Laatst online: 11-12 11:11
Daar zie ik wel welke passen geadviseerd worden, maar de DKV pas staat hier niet tussen? en daarbij, je kan wel selecteren op +80% dekking voor landen, maar vergelijken wat de dekking is om aanvullende dekking te krijgen lijkt niet mogelijk, of kijk ik verkeerd?

• Zjanzjak
Pr088 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:47:
Er zijn veel dingen die mogen, je moet je wel afvragen of je het ook netjes vindt. Je houdt ook een laadpaal potentieel bezet voor een ander.
Ehm....

• Pr088
Over je reactie heen gelezen. Excusez moi

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 16:12

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er een laadpas te vinden die nagenoeg geen opslag op het CPO tarief zeten geen opstartkosten?
Als ik op laadpastop10 kijk lijkt ecotap erg goedkoop met CPO +0,02

Wat ik niet zeker weet.. hier kun je toch bij nagenoeg alle palen terecht toch? Of alleen ecotap zelf?

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:30
greatgonzo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:28:
Is er een laadpas te vinden die nagenoeg geen opslag op het CPO tarief zeten geen opstartkosten?

Wat ik niet zeker weet.. hier kun je toch bij nagenoeg alle palen terecht toch? Of alleen ecotap zelf?
OVO: met een Light Boost abonnement (EUR 2/maand) heb je geen starttarief en 10% korting op het laadtarief.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
Dat staat toch gewoon bij de informatie over de laadpas op laadpastop10?

• MichielFRL
  • Laatst online: 10-12 22:02
DDDikkiedik schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:38:
[...]

Zijn er in Nederland wel laders op de parkeerterreinen van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer? Dat is mij nog nooit opgevallen. Zou wel goed zijn, daar niet van. Ik heb het in Zuid-Holland een keer gezien bij een terrein waar ook een werkschuur van Natuurmonumenten was.
Ik weet er hier in de buurt alleen 1 bij Lettelberterpetten van het Groningse Landschap

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• Pr088

Electroverse

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:04
En ovo
En Greenchoice
En tango

Maar niet altijd overal

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 16:12

greatgonzo

schit-te-rend!

boyette schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:10:
[...]

En ovo €2,00 maandkosten
En Greenchoice €0.40 opstartkosten
En tango €0,35 opstartkosten

Maar niet altijd overal

• daemonix
  • Niet online
Voor niets gaat de zon op. Je weet wat 'commercieel' betekent?

[ Voor 10% gewijzigd door daemonix op 08-11-2025 18:21 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Allego kost nog maar 48ct/kWh in Leiden met Elektroverse. Dat was geloof ik tot voor kort 69ct, en andere apps/passen zijn ook nog duurder of hebben kleeftarieven.

Daarmee is op straat laden voor mij weer een optie (in plaats van hopen op een plek naast mijn tuin om aan de granny charger te hangen). Ik ben benieuwd of dit de start is van een dalende trend bij meer aanbieders nu er meer laadpalen bij zijn gekomen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-12 11:38
Afgelopen weekend een rit van 1700 kilometer door Duitsland gemaakt en uitsluitend gebruikgemaakt van IONITY-snelladers met een abonnement. Dat heeft een erg goede indruk achtergelaten.

In Duitsland, het thuisland van IONITY, zijn ze op veel locaties te vinden, vaak ook op plekken waar je direct iets kunt eten. De route heb ik uitgestippeld met de ABRP-app.

Wat ik alleen jammer vind aan ABRP, is dat je in de instellingen niet specifiek kunt filteren op bepaalde snellaadnetwerken zoals IONITY. Of zie ik iets over het hoofd?

• BartjeV
  • Laatst online: 22:46
DeJurist schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:33:
Wat ik alleen jammer vind aan ABRP, is dat je in de instellingen niet specifiek kunt filteren op bepaalde snellaadnetwerken zoals IONITY. Of zie ik iets over het hoofd?
Bij staat dat in de instellingen onder Chargers & Networks | Avoid and prefer
Daar begin je vervolgens met het typen van de naam van het netwerk en dan verschijnt het vanzelf. Bij mij staat Ionity met een dubbele duim. Als ik vervolgens mijn routes plan dan komen er toch andere aanbieders in het lijstje en die verwijder ik op een vergelijkbare manier een voor een met een exclusion. Je moet er wel wat mee spelen. Er komen even goed nog wel eens suggesties voor een ander netwerk terwijl er binnen zo'n 50 km wel een Ionity station ligt.

• DeJurist
BartjeV schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:49:
[...]

Bij staat dat in de instellingen onder Chargers & Networks | Avoid and prefer
Daar begin je vervolgens met het typen van de naam van het netwerk en dan verschijnt het vanzelf. Bij mij staat Ionity met een dubbele duim. Als ik vervolgens mijn routes plan dan komen er toch andere aanbieders in het lijstje en die verwijder ik op een vergelijkbare manier een voor een met een exclusion. Je moet er wel wat mee spelen. Er komen even goed nog wel eens suggesties voor een ander netwerk terwijl er binnen zo'n 50 km wel een Ionity station ligt.
Dit is bijna niet te doen. Er zou een filter moeten zijn waarmee je zelf kunt aangeven welke laadstations je wél wilt zien, in plaats van dat alles standaard zichtbaar is en je ze één voor één moet verbergen. Het zijn er zo veel.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:15
Maar in de Ionity app kun je ook prima een route laten maken, dan zul je alleen zelf moeten uitvissen of je ergens kunt eten etc.
Maar met laadlocaties die bij een autohof zitten, klopt dat wel.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• DeJurist
Peter-036 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:28:
Maar in de Ionity app kun je ook prima een route laten maken, dan zul je alleen zelf moeten uitvissen of je ergens kunt eten etc.
Maar met laadlocaties die bij een autohof zitten, klopt dat wel.
Dat weet ik, maar ik had gehoopt dat je alles via ABRP kon doen, wat nu heel omslachtig is.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:15
Iemand toevallig nog recent in Mechelen aan de laadpaal gehangen. Ik ga binnenkort een weekend die kant op en zet de EV in een parkeergarage (Zandpoortvest) aan de laadpaal van Blink Charging Europe. Ik lees in een oude post hier een via AI op Google dat er een rotatie tarief/idle fee van toepassing is tussen 08.00u-20.00u.

Vraag: klopt dit nog?

• RigolleM
FJP84 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:56:
Iemand toevallig nog recent in Mechelen aan de laadpaal gehangen. Ik ga binnenkort een weekend die kant op en zet de EV in een parkeergarage (Zandpoortvest) aan de laadpaal van Blink Charging Europe. Ik lees in een oude post hier een via AI op Google dat er een rotatie tarief/idle fee van toepassing is tussen 08.00u-20.00u.

Via de Shell Recharge app zie ik een blokkeringskost van € 0,10
Tarieven Chargemap Pass:
0,22 € per sessie
0,506 € per kWh
0,014 € per minuut voor opladen
Toeslag als uw voertuig aan de lader blijft zonder op te laden, 0,04 € per minuut tussen 8u00 en 20u00

• Puppetmaster
DeJurist schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:45:
[...]

Dat weet ik, maar ik had gehoopt dat je alles via ABRP kon doen, wat nu heel omslachtig is.
Wat is er omslachtig aan het aangeven dat je bij ionity wilt laden (zoals hierboven) en ABRP dan ook een route met alleen ionity toont?

Alleen als de stint niet zonder een ander netwerk te doen is toont hij een andere erbij. Dat is beter dan een onhaalbare route imo. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:11
Kan ik als Belg een laadpas aanvragen bij ANWB? En bij Maingau? Ik heb het bij die laatste geprobeerd maar het lukte me niet de juiste adresgegevens in te vullen.

En bestaat er een app die al je laadpassen verzamelt en per laadpunt de goedkooopste prijs toont?
Of gewoon een map met alle laadpunten in de buurt en ze dan sorteert volgens prijs?

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:14

daar heb ik op 13 april gestaan (specifiek die garage), van 07:39-10:07u, €16,70 voor 25,95 kWh, betaald met Shell Recharge. Veel nieuwe laadpalen, die toen nog niet waren ingeschakeld (zal nu wel zijn neem ik aan). is iets van €0,63 per kWh, volgens mij geen idle fee (mag ook wel voor dit tarief).

What's in the case?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt dit toch gewoon in de apps opzoeken? Wij weten niet welke passen je hebt, en dit wisselt per laadpasaanbieder.

En waarom zou je aannames maken over de vraag of er al dan niet een kleeftarief zou moeten zijn obv het laadtarief als je in de app van Shell Recharge gewoon kunt zien dat dat tarief 10ct/min is na 4 uur?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:55
Voor wie issues had met het aanvragen van een Shell laadpas. Dit is mij zojuist via de nieuwe Shell app gelukt!

• RigolleM
Dubbel!

[ Voor 98% gewijzigd door RigolleM op 12-11-2025 09:20 ]

• Tommie12
LightLuke schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:55:
Voor wie issues had met het aanvragen van een Shell laadpas. Dit is mij zojuist via de nieuwe Shell app gelukt!
Ik heb die app ook, maar het zoeken van een adres en dan een laadpaal in de buurt is gewoon héél slecht geimplementeeerd...

• Zjanzjak
Tomovich schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:02:
Kan ik als Belg een laadpas aanvragen bij ANWB?
Volgens mij wel maar probeer het uit zou ik zeggen.
En bij Maingau? Ik heb het bij die laatste geprobeerd maar het lukte me niet de juiste adresgegevens in te vullen.
Kan, via omweg;
https://elektrischeautova...-een-maingau-laadpas-aan/
En bestaat er een app die al je laadpassen verzamelt en per laadpunt de goedkooopste prijs toont?
Of gewoon een map met alle laadpunten in de buurt en ze dan sorteert volgens prijs?
The one million dollar question. Kort: Nee.
Er zijn wat apps (Go-Charge voor Nederland bijvoorbeeld) die het proberen maar ik vind het erg ondermaats.

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:11
Moet ik een account aanmaken of een laadkaart in de Maingau shop aankopen?

Er staat wel vermeld dat er geen kaarten buiten Duitsland verzonden worden:
Achtung: Der Versand der Ladekarte erfolgt per Brief, eine Nachverfolgung ist leider nicht möglich. Aufgrund des Sendungsformates kann dieser Artikel nicht an Packstationen geliefert werden. Bitte beachten Sie außerdem, dass der Brief nur innerhalb Deutschlands versendet werden kann. Die Lieferung erfolgt getrennt zu weiteren Bestellungen im MAINGAU Onlineshop.
Is er een verschil tussen een ANWB laadpas voor privé en zakelijk, afgezien van facturering? Zijn er hier gebruikers die de ANWB-laadpas zakelijk met Belgisch BTW-nummer gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Tomovich op 12-11-2025 13:33 ]

• JBarn
Ja, in ABRP kan dit. Ik weet alleen niet hoe up to date hun informatie is.

Het automatisch verkiezen van de goedkoopste laadpaal in de buurt kunnen alle apps die ik heb geprobeerd nog niet. Dat blijft handwerk

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-12 16:25
JBarn schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:01:
[...]

Het automatisch verkiezen van de goedkoopste laadpaal in de buurt kunnen alle apps die ik heb geprobeerd nog niet. Dat blijft handwerk
kan TAP dit niet? https://tapelectric.app/nl/laadpaal-app/.

• Zjanzjak
Niet, net zoals bij de andere apps die dit trachten. :)
Zelfde antwoord als bovenstaand.
Bij sommige laadpunten staat soms ook nog eens 'Complexe prijs'.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Helaas klopt ABRP vaak niet qua prijs, is me opgevallen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• daemonix
  • Niet online
Steeffoon schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:12:
[...]

Helaas klopt ABRP vaak niet qua prijs, is me opgevallen.
Het is ook niet echt goed bij te houden...

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:31
Iemand bekend met iPlanet in Italie?
Ik zie waar ik heenga best een paar 400kW palen (zelfs erg dichtbij mn hotel) maar geen idee welke pas hier werkt.

Pay per use ziet er "OK" uit (79 cent ipv de 1 EUR die BeCharge vaak rekent)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:09
4v4t4r schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:09:
Iemand bekend met iPlanet in Italie?
Ik zie waar ik heenga best een paar 400kW palen (zelfs erg dichtbij mn hotel) maar geen idee welke pas hier werkt.

Pay per use ziet er "OK" uit (79 cent ipv de 1 EUR die BeCharge vaak rekent)
Bij Electroverse kun je filteren op deze aanbieder: https://electroverse.com/map#filters
Zou in elk geval met hun pas moeten werken

• Pr088
TAP doet een goede poging, maar is verre van compleet. Er is helaas geen enkele goede complete vergelijkingstool.

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-12 17:13
Wie heeft er ook problemen met het aanvragen van de totalenergies e card?

• MichielFRL
  • Laatst online: 10-12 22:02
taylor schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:52:
Wie heeft er ook problemen met het aanvragen van de totalenergies e card?
Total Energies heeft in Nederland geen laadpas. Welke pas bedoel je precies?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-12 22:34
Heb altijd gebruikgemaakt van de Charge Assist app, op een Total Energie laadpaal. Voordeel je kon priority charge activeren zodat hij altijd blijft doorladen. Ivm een werkbus heb ik altijd een volle accu nodig. Helaas heb ik een nieuwe laaddruppel gekregen Nu krijg ik de melding in de app bij toevoegen van een Ev-Laadpas "deze kaart wordt niet ondersteund". Tot gisteren heeft het altijd gewerkt. Hebben meer mensen het probleem dat ze geen laadpas kunnen toevoegen? Ik heb mail naar charge assist gestuurd, krijg mail terug dat ze het druk hebben en niet gaan reageren op individuele gevallen. Ook Total Energie kan niet verder helpen, en Travelcard waar de laaspas van is kunnen ook niks. Erg handig die slimme laadpalen, en geen volle accu de volgende dag.

• taylor
MichielFRL schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:53:
[...]

De normale laadpas zoals elk andere.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

taylor schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 07:41:
[...]

De normale laadpas zoals elk andere.
Die is er, als ik het goed lees, in NL alleen voor zakelijke gebruikers en niet voor particulieren. Dus de vraag blijft valide; welke laadpas van Total probeer je aan te vragen?

Of heb je problemen met een generieke laadpas (zoja: welke?)aan te vragen die werkt bij o.a Total?

[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 15-11-2025 08:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12 17:05
Hoi tweakers,

Jullie weten vast het antwoord. Ik zit nu in zo’n vakantiehuisje van Landal, Schin op Geul. Ik wil mijn auto laden maar ik snap niks van de tarieven. Ben er even uit, maar heb allerlei apps Tap, Shell, Anwb etc. Shell lijkt op 0,55kwh per uur en vast starttarief. Maar ik snap niks van die ‘roamingkosten’ of ‘blokkeertarief’. Hoe zit dat nou? Ik kan het niet in de apps vinden. De palen zijn van Hey! Charging, van LMS (Last Mile Solutions) lijkt het. Weten jullie hoe het zit?

• Puppetmaster
Ik zie alleen 0,55 in de Shell app.
Andere apps zijn duurder (Chargemap, Electroverse), verder niet gekeken.
Succes!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:34
Kan ik als Belg een laadpas aanvragen bij ANWB? En bij Maingau? Ik heb het bij die laatste geprobeerd maar het lukte me niet de juiste adresgegevens in te vullen.

Go-charge app doet zoiets, maar alleen voor NL volgens mij.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Zjanzjak
Breg87 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:07:
Hoi tweakers,

Jullie weten vast het antwoord. Ik zit nu in zo’n vakantiehuisje van Landal, Schin op Geul. Ik wil mijn auto laden maar ik snap niks van de tarieven. Ben er even uit, maar heb allerlei apps Tap, Shell, Anwb etc. Shell lijkt op 0,55kwh per uur en vast starttarief. Maar ik snap niks van die ‘roamingkosten’ of ‘blokkeertarief’. Hoe zit dat nou? Ik kan het niet in de apps vinden. De palen zijn van Hey! Charging, van LMS (Last Mile Solutions) lijkt het. Weten jullie hoe het zit?
In de Shell app staat het toch gewoon, 55 cent, en 35 cent erbij voor transactiekosten, is de goedkoopste voor zover ik kan overzien. Ok, Freshmile KAN ietsies goedkoper zijn, moet de wagen wel met de maximale snelheid laden, wat vaak niet het geval is, dus zou het lekker bij laden met de Shell-pas houden. Of als je in de buurt bent van Maastricht bij Tesla laden voor 49 cent.
eltron schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:03:
Go-charge app doet zoiets, maar alleen voor NL volgens mij.
Achterhaald inmiddels, loopt achter, zelfde als andere apps die pretenderen zo'n app te zijn.
Er is gewoon geen holy grail qua apps.

[ Voor 13% gewijzigd door Zjanzjak op 15-11-2025 23:06 ]

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik lees in een oude post hier een via AI op Google dat er een rotatie tarief/idle fee van toepassing is tussen 08.00u-20.00u.
Blink Charging is gewoon het oude Blue Corner, en die hadden altijd al forse kleeftarieven ("rotatiekost" zoals zij het noemen): 3 cent per minuut voor een AC laadpaaltje. Maar nu lijken ze zich te conformeren aan de apps, per 25 november 2025. Nu dus nog niet.

https://blinkcharging.com/nl-be/lp/blink-drive-prijsupdate

[ Voor 3% gewijzigd door TucanoItaly op 16-11-2025 08:41 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:10
Pfff, dat is wel effe een verschilletje zeg!

We hebben een berg laadpalen in de wijk, maar ze zijn niet allemaal van dezelfde toko blijkbaar. Ook al hebben ze dezelfde hardware.

Zit zo ff een dubbeltje per kWh verschil tussen de palen! Twee vragen 44 cent, de ander vraagt 60 cent! Degeen bij mijn kantoor, een kilometer verderop, zelfs 62 cent. En dan hebben we het over gewoon 11kw palen.

Je ziet't verder niet aan de palen zelf. De stickers die d'r op zitten zijn sowieso al verlopen, want die palen zijn al zeker één of twee keer van firma gewisseld. Jakkes zeg.

EDIT:
Ah, ik had de modbreak / instructies niet gezien
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over ... of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben.
Mijn excuses.

[ Voor 41% gewijzigd door Liegebeest op 16-11-2025 13:16 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:10
[...]
Bedankt voor de tip! Jammer genoeg staat de ANWB-pas niet in hun database.

Die laadpaal die met EVCompany / VanDeBron en ANWB 60 cent per kWh kost, kost met de Ecotap pas 41 cent. :o Tja, die pas heb ik niet. Maar ik zie wel dat de paal die wij normaal vermijden, omdat het zo slecht parkeren is, zowaar een default rate heeft van 33 cent. Holy crap!

Wat dat betreft irriteert deze markt mij wel enorm: benzineprijzen zijn landelijk redelijk voorspelbaar. Redelijk. En het kost evenveel, of je nou cash, PIN or credit card betaalt. Maar met laadpalen is het een echte crap shoot met kosten die per paal en per laadpas enorm kunnen verschillen.

Daar zou uniformiteit in moeten worden afgedwongen. .. nee, ik ben duidelijk geen VVD-stemmer. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Liegebeest op 16-11-2025 13:08 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:29

Harrie van Til

Doe maar blauw

Breg87 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:07:
Hoi tweakers,

Ze hebben daar wel een receptie toch? :?

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• taylor
MichielFRL schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 18:53:
[...]

Word volop reclame meegemaakt.

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12 15:14
Hoe denken jullie hierover? Zou voor jullie een DC-lader zoals het nieuwe Ionity-station Cor Kieboomplein, Rotterdam Zuid een vervanger voor AC-laden in de wijk kunnen zijn? https://www.google.com/ma...uid&ll=51.896172,4.526716

[ Voor 7% gewijzigd door DrSpixel op 16-11-2025 14:44 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
taylor schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:18:
[...]

Word volop reclame meegemaakt.
Ik denk dat het misschien eens tijd is om wat uitgebreider te reageren dan de one-liners tot nu toe. Want ook ik kan mij niets herinneren van Total Energies laadpassen, heb er geen reclame voor gezien.

Ook even Google geraadpleegd met "total energies laadpas" en als je de gesponsorde resultaten weglaat dan is bij mij de eerste van Total Energies zelf:
https://totalenergies.nl/...n-laden-bij-totalenergies
"TotalEnergies biedt in Nederland helaas niet een eigen pas aan. Om de pas te vinden die het best past bij jouw wensen raden wij aan te kijken op de site https://laadpastop10.nl/!"

Dus... wat voor reclame heb je gezien? Waar probeer je precies wat voor een pas aan te vragen? Wat voor foutmeldingen zie je of wat voor problemen ervaar je? Geef wat meer informatie en details en we kunnen hier wat zinniger antwoorden geven, denk ik.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Vorige week zaterdag geladen bij Fastned, met de Ewe-Go laadpas. Tot op heden niets van te zien in de Ewe-Go app qua kosten en dergelijke. Is het iets wat èèn keer per maand verrekend wordt door Fastned, of is er iets anders aan de hand?

• JBarn
Liegebeest schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:04:
[...]

Bedankt voor de tip! Jammer genoeg staat de ANWB-pas niet in hun database.

Die laadpaal die met EVCompany / VanDeBron en ANWB 60 cent per kWh kost, kost met de Ecotap pas 41 cent. :o Tja, die pas heb ik niet. Maar ik zie wel dat de paal die wij normaal vermijden, omdat het zo slecht parkeren is, zowaar een default rate heeft van 33 cent. Holy crap!
Mja, ik heb afgaande op de ABRP prijzen de Ecotap laadpas aangeschaft, ingelogd op hun third party app en de prijzen komen totaal niet overeen :|

Zoals anderen ook al aanhaalden. De prijzen bij ABRP zijn niet echt up-to-date en je kan daar niet vanuit gaan. Jammer maar helaas :+

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-12 15:56
Steeffoon schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:15:
Vorige week zaterdag geladen bij Fastned, met de Ewe-Go laadpas. Tot op heden niets van te zien in de Ewe-Go app qua kosten en dergelijke. Is het iets wat èèn keer per maand verrekend wordt door Fastned, of is er iets anders aan de hand?
Had ik inderdaad ook, je ziet het niet in de app, maar de factuur komt wel en staat er dan ook netjes op.
En daarbij natuurlijk ook netjes geen rekening van Fastned.

Gewoon spullen

• Puppetmaster
Liegebeest schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:58:
Zit zo ff een dubbeltje per kWh verschil tussen de palen! Twee vragen 44 cent, de ander vraagt 60 cent! Degeen bij mijn kantoor, een kilometer verderop, zelfs 62 cent. En dan hebben we het over gewoon 11kw palen.

Wat dat betreft irriteert deze markt mij wel enorm: benzineprijzen zijn landelijk redelijk voorspelbaar. Redelijk. En het kost evenveel, of je nou cash, PIN or credit card betaalt.
De denkfout is denk ik dat het niet om betaalmethoden gaat, maar om verschillende leveranciers.
Zo is hier ook binnen een straal van 20km LPG voor €0,63 en €0,89 te koop. Wel verschillende pompen en verder uit elkaar, LPG is sowieso wat lastiger verkrijgbaar.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Soepie schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:07:
[...]

Had ik inderdaad ook, je ziet het niet in de app, maar de factuur komt wel en staat er dan ook netjes op.
En daarbij natuurlijk ook netjes geen rekening van Fastned.
Ah oke! En wanneer verscheen bij jou de factuur? Die zie ik namelijk ook niet in de app vooralsnog.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-12 15:56
Steeffoon schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:32:
[...]

Ah oke! En wanneer verscheen bij jou de factuur? Die zie ik namelijk ook niet in de app vooralsnog.
Voor de periode augustus kreeg ik in de ewe-go app op 11 september de rekening.

Gewoon spullen

• Sandervans
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12 18:09
marcieking schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:15:
Allego kost nog maar 48ct/kWh in Leiden met Elektroverse. Dat was geloof ik tot voor kort 69ct, en andere apps/passen zijn ook nog duurder of hebben kleeftarieven.

Daarmee is op straat laden voor mij weer een optie (in plaats van hopen op een plek naast mijn tuin om aan de granny charger te hangen). Ik ben benieuwd of dit de start is van een dalende trend bij meer aanbieders nu er meer laadpalen bij zijn gekomen.
Dat is inderdaad een hele fijne, dan is voor mij het laden in de eigen straat weer het goedkoopst. Bedankt voor de tip!

• Zjanzjak
vanaalten schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:55:
Ik denk dat het misschien eens tijd is om wat uitgebreider te reageren dan de one-liners tot nu toe.
Dat je nog de moeite neemt om te reageren op hem, gezien zijn historie hier zijn velen al afgehaakt. ;)

Anyways, wat anders, mail gekregen van ANWB;
Tesla Superchargers nu beschikbaar in de ANWB Laadpas app

Waarom zou ik met de ANWB app gaan laden als ze wat per sessie rekenen en iets van 4 cent bovenop de Tesla prijs gooien? Of mis ik iets als privérijder en is er een zakelijk voordeel?

• Tommie12
Zjanzjak schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:08:
[...]

Dat je nog de moeite neemt om te reageren op hem, gezien zijn historie hier zijn velen al afgehaakt. ;)

Anyways, wat anders, mail gekregen van ANWB;
Tesla Superchargers nu beschikbaar in de ANWB Laadpas app

Waarom zou ik met de ANWB app gaan laden als ze wat per sessie rekenen en iets van 4 cent bovenop de Tesla prijs gooien? Of mis ik iets als privérijder en is er een zakelijk voordeel?
Mensen zullen dat doen voor het gemak denk ik...
Alle laadsessies op 1 rekening of in 1 app.

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:03:
[...]

Klopt. En dat is meteen ook het vervelende hieraan, want nu komen de hordes ANWB laders ook bij Tesla staan en die laadpleinen waren zo lekker rustig....

• Zjanzjak
Tommie12 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:03:
Ah ja, dat zou ook kunnen, maar goed, de privérijder die toch een beetje naar de centjes kijkt denkt wel 2x na.
BBKing schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:16:
En dat is meteen ook het vervelende hieraan, want nu komen de hordes ANWB laders ook bij Tesla staan en die laadpleinen waren zo lekker rustig....
Ja erg hè. Ik hoop dat iedereen op de hele wereld ook stopt met elektrisch rijden, zo heb ik altijd, overal ter wereld, nergens last meer van, is het allemaal lekker rustig.

• mcduck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:35
Kreeg de mail van ANWB ook over Tesla ondersteuning. Even gekeken voor mijn dichtstbijzijnde Supercharger:
Via ANWB: €0,54/kWh
Via Tesla: €0,36/kWh of €0,29 in daluren.

Niet dat het in mijn geval uit maakt want je laadt met een Tesla standaard via hen lijkt me, maar zijn de verschillen voor niet-Tesla EV’s dan zo groot? Wat kost het laden bij Superchargers met een ander merk EV dan, via de Tesla app? Waar kan ik dit zien? (In de Tesla app zie ik nl alleen de gewone prijzen voor laden met een Tesla, omdat hij gekoppeld is aan mijn auto)

[ Voor 3% gewijzigd door mcduck op 17-11-2025 12:54 ]

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mcduck schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:44:
Kreeg de mail van ANWB ook over Tesla ondersteuning. Even gekeken voor mijn dichtstbijzijnde Supercharger:
Hier (Nootdorp) (als non tesla rijder) 40ct dal, 57ct piek.
Met tesla abbo wordt 't dan: 29 en 41 ct.

Met die prijzen is 't membership vrij snel de moeite waard... alsnog doe ik dat alleen voor de vakanties, de rest van 't jaar kan ik thuis laden a 20ct.

[ Voor 16% gewijzigd door markjanssen op 17-11-2025 12:49 ]

• mcduck
marcieking schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:15:

Ook namens mij bedankt voor deze tip. Allego is hiermee ineens een stuk goedkoper geworden. Nu dus een redelijk alternatief voor als onze TotalEnergies paal (€0,44/kWh) iets dichterbij vol staat.

• RigolleM
markjanssen schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:47:
[...]

Hier (Nootdorp) (als non tesla rijder) 40ct dal, 57ct piek.
Met tesla abbo wordt 't dan: 29 en 41 ct.

Met die prijzen is 't membership vrij snel de moeite waard... alsnog doe ik dat alleen voor de vakanties, de rest van 't jaar kan ik thuis laden a 20ct.
@mcduck Op de Tesla site zie je beiden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zE4nEAQPOn7TaMGhcorpMQg5ulo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gZZHVJqV1Joi2VPKLjZX1DDa.png?f=fotoalbum_large

• mcduck
@RigolleM thanks!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Niet dat het in mijn geval uit maakt want je laadt met een Tesla standaard via hen lijkt me, maar zijn de verschillen voor niet-Tesla EV’s dan zo groot? Wat kost het laden bij Superchargers met een ander merk EV dan, via de Tesla app? Waar kan ik dit zien? (In de Tesla app zie ik nl alleen de gewone prijzen voor laden met een Tesla, omdat hij gekoppeld is aan mijn auto)
In de Tesla app kan je via het kaartje op een SC drukken. Dan zie je de prijzen en een link 'Meer informatie' onder "Betaal minder met lidmaatschap".

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:08

NVM, ik haalde Shell en ANWB door elkaar 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Of-Aaargh op 17-11-2025 16:16 ]

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• JBarn
Oei, ik zat naar aanleiding van bovenstaande berichten over de laadkosten van Tesla even te kijken in de app en het viel me op dat de prijzen ietsje zijn verhoogd bij mij in de buurt (als niet-Tesla rijder). Waar het eerst €0,36 was in de daluren is het nu €0,40. Nog steeds prima prijs hoor, maar ergens wel jammer.
Pagina: 1 ... 236 ... 238 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2