Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Gelukkig zijn dit tot op heden vaak de uitzondering op de regel. In mijn ervaring/beleving tenminsteAzqi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:13:
Rijd nu net langs Shell de Somp. Rij voor de Fastned en rechter laadstations geblokkerd door Hyundai Ioniq 5 met caravan. 😢
Knipperlichten aan en bestuurder nergens te bekennen.
Onschuldig!!!!!Azqi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:13:
Rijd nu net langs Shell de Somp. Rij voor de Fastned en rechter laadstations geblokkerd door Hyundai Ioniq 5 met caravan. 😢
Ik zit in Noorwegen, nabij alesund
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
dat ding is binnen een kwartier klaar dus veel langer zal het niet durenAzqi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:13:
Nou wat mij betreft is 1 minuut al te veel, ik vind het gewoon asociaal om de laders te blokkeren. Zeker nu het veel drukker wordt bij Fastned, althans dat is mijn indruk.boyette schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:00:
[...]
dat ding is binnen een kwartier klaar dus veel langer zal het niet duren
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
stond ie niet te laden dan?PeterZ(on) schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:14:
[...]
Nou wat mij betreft is 1 minuut al te veel, ik vind het gewoon asociaal om de laders te blokkeren. Zeker nu het veel drukker wordt bij Fastned, althans dat is mijn indruk.
Zelf ook een caravan? Anders gewoon eventjes de auto achterstevoren bij de linkerlader neerzetten. Doe ik ook wel eens. Wel bijzondere situatieAzqi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:13:

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Ik maak uit het bericht op dat de rechter rij wordt geblokkeerd door een Ioniq5 MET caravan zodat anderen moeten wachten tot hij weg is, en dan pas de vrije laders die de caravan nu blokkeert gebruikt kunnen worden. Zo begrijp ik het tenminste. Dat het niet hoort weet de eigenaar kennelijk zelf ook want waarom heeft hij anders zijn alarmlichten aan.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
https://youtube.com/shorts/qvO0zHx0QOU
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
[ Voor 30% gewijzigd door jouwheld op 26-06-2025 15:08 ]
Als je begint met laden en alsnog afkoppelt, zul je mij niet horen.jouwheld schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:07:
Misschien was zijn SoC nog maar 0% en moest hij direct laden en kon die niet eerst afkoppelen? En stonden zijn alarmlichten nog aan van de limpmode van de laatste km's.
Nu reden er meerdere EV’s voor niks langs en waren er wachtenden.
@PeterZ(on) had het goed gelezen.
Dit keer kwam ik uit bij de Lidl in Tourcoing. Ik kreeg de laadpaal met geen mogelijk aan de praat.
In Electroverse stond ie voor 39 cent (FR*LDL*E00005521 , 407 Rue de Gand, 59200) maar wilde de pas niet laden. Met de app lukte het inloggen niet (achteraf thuis bleek dat de app een update nodig had) en ook via de lidl qr code wilde het laden niet want de creditcard gaf een unknown error, please contact the support team.
De Nederlandse Lidl app herkende deze paal (terecht?) niet.
Uiteindelijk doorgereden naar de McDonalds op 210 Rue du Pont Rompu 59200, waar ook de QRCode en de Izivia app met geen mogelijkheid wilde laden. De Electroverse-pas deed het hier wel en geladen voor 30 cent per kW.
Wat kan ik anders doen voor de Lidl in de toekomst ? En iemand bekend met Izivia ? Via Electroverse lijkt die echter even "goedkoop".
Bij Lidl moet je je app omzetten naar België Frankrijk, via de instellingen. Heb ditzelfde probleem in Duitsland gehad. App aanpassen en het werkte meteen. Binnen de Nederlandse omgeving krijg je het niet aan de praat.kevertje1977 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 06:50:
Gisteren in zuid-Belgie aan het werk geweest en meestal ga ik dan laden bij Tesla in Neuville.
Dit keer kwam ik uit bij de Lidl in Tourcoing. Ik kreeg de laadpaal met geen mogelijk aan de praat.
In Electroverse stond ie voor 39 cent (FR*LDL*E00005521 , 407 Rue de Gand, 59200) maar wilde de pas niet laden. Met de app lukte het inloggen niet (achteraf thuis bleek dat de app een update nodig had) en ook via de lidl qr code wilde het laden niet want de creditcard gaf een unknown error, please contact the support team.
De Nederlandse Lidl app herkende deze paal (terecht?) niet.
Uiteindelijk doorgereden naar de McDonalds op 210 Rue du Pont Rompu 59200, waar ook de QRCode en de Izivia app met geen mogelijkheid wilde laden. De Electroverse-pas deed het hier wel en geladen voor 30 cent per kW.
Wat kan ik anders doen voor de Lidl in de toekomst ? En iemand bekend met Izivia ? Via Electroverse lijkt die echter even "goedkoop".
Instellingen > Land en taal > land aanpassen
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Omzetten naar Frankrijk, in dit geval.Pr088 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:33:
[...]
Bij Lidl moet je je app omzetten naar België, via de instellingen.
De Lidl app moet ingesteld staan op het land waar je op dat moment bent. Heeft verder geen gevolgen voor je account, dat blijft allemaal bewaard. Wel heel gebruiksonvriendelijk maar je moet dit elke keer omzetten (en terugzetten)
Nou ik netjes 10 werkdagen wachten maar nog altijd geen pasje. Dus zojuist even gebeld en wat is het advies: "Nja, moet je even opnieuw aanvragen gaat niet altijd goed de eerste keer". Like wtf is dit dan weer? Ben ik dadelijk nog aan het stressen om te kijken of mijn pasje wel binnenkomt, 10 werkdagen om een pasje op te sturen is natuurlijk niet echt meer dan deze tijd.... Nja zojuist nogmaals aangevraagd, hopelijk komt het nog op tijd...Card Nox schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:12:
Wij gaan midden juli met onze EV6 LE naar Oostenrijk (via Duitsland). Wat is nu de 'go-to' oplossing voor goedkoop en probleemloos onderweg te laden?
Ik heb een half jaar terug gekeken en las vooral Ionity Power Abo. Nu lees ik her en der dat sommige een Renault pas (we hebben ook een Zoe ook al is dat niet verplicht lees ik) of Mobilize pas (intense) of en Chargemap pas hebben ivm pas vs app perikelen. Een pasje is altijd handig.
Ik verwacht zo'n 2.000km+ te gaan rijden. Als ik een verbruik reken van 20kWh/100km (lekker makkelijk rekenen) kom ik op 400kWh+ uit.
Ionity €8 + (400kWh * €0,39 =) €156 = €164 totaal
Renault: €5 + (400kWh * €0,49 =) €196 = €201 totaal
Mobilize Intense: €5 + (400kWh * €0,39 =) €156 = €161 totaal
Chargemap: €8 + (400kWh * (€0,69 - 30%) = €0,483 =) €193 = €201 totaal
Mis ik nog bepaalde aanbieders of zijn bovenstaande tarieven/berekeningen niet accuraat?
Mobilize geeft echt regelmatig gedoe, zo lees ik op dit topic. Geef een paar eurootjes extra uit en pak het Ionity abonnement.Card Nox schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:09:
[...]
Nou ik netjes 10 werkdagen wachten maar nog altijd geen pasje. Dus zojuist even gebeld en wat is het advies: "Nja, moet je even opnieuw aanvragen gaat niet altijd goed de eerste keer". Like wtf is dit dan weer? Ben ik dadelijk nog aan het stressen om te kijken of mijn pasje wel binnenkomt, 10 werkdagen om een pasje op te sturen is natuurlijk niet echt meer dan deze tijd.... Nja zojuist nogmaals aangevraagd, hopelijk komt het nog op tijd...
Maar Ionity heeft geen rfid pas.Pr088 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:14:
[...]
Mobilize geeft echt regelmatig gedoe, zo lees ik op dit topic. Geef een paar eurootjes extra uit en pak het Ionity abonnement.
Dit dus:Pr088 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:14:
[...]
Mobilize geeft echt regelmatig gedoe, zo lees ik op dit topic. Geef een paar eurootjes extra uit en pak het Ionity abonnement.
Als ik hem een week voor de vakantie niet heb mogen ze hem houden en sluit ik het direct bij Ionity af en hoop ik geen gezeik te hebben met de app.
Klopt. Maar ik heb nog nooit problemen gehad met de Ionity app in Duitsland.
Je kan ook Chargemap nemen en die hebben ook een Ionity abo, wel iets duurder, maar hebben wel een rfid pas. Voor mij telt het gemak van een laadpas.Card Nox schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:31:
[...]
Dit dus:
[...]
Als ik hem een week voor de vakantie niet heb mogen ze hem houden en sluit ik het direct bij Ionity af en hoop ik geen gezeik te hebben met de app.
Klopt ook, maar ik, en vele anderen, hebben liever een rfid pas.Pr088 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:31:
[...]
Klopt. Maar ik heb nog nooit problemen gehad met de Ionity app in Duitsland.
Ik heb nog veel liever Plug & ChargePeterZ(on) schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Klopt ook, maar ik, en vele anderen, hebben liever een rfid pas.
Dat zou nog beter zijn, dat heb ik bij Fastned ook ingesteld maar Ionity heeft dat niet voor mijn Ioniq, helaas.Zr40 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:41:
[...]
Ik heb nog veel liever Plug & Chargemaar dan rechtstreeks van Ionity, dus zonder tussenkomst van een MSP zoals DCS / Kia Charge.
Ik zie 7,90 per maand dat is voordeliger dan Ionity zelf, alleen zie ik 30 cent korting, maar ik kan de ChargeMap tarieven niet vinden. Wat betaal je bij een Ionity in Duitsland met Chargemap en subscription?PeterZ(on) schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:34:
[...]
Je kan ook Chargemap nemen en die hebben ook een Ionity abo, wel iets duurder, maar hebben wel een rfid pas. Voor mij telt het gemak van een laadpas.
https://support.chargemap...fy4a0-ionity-subscriptionjouwheld schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:48:
[...]
Ik zie 7,90 per maand dat is voordeliger dan Ionity zelf, alleen zie ik 30 cent korting, maar ik kan de ChargeMap tarieven niet vinden. Wat betaal je bij een Ionity in Duitsland met Chargemap en subscription?
Wat ook nog een nadeel is dat ze een eenmaal begonnen kWh helemaal afrekenen, maar daarentegen geen startbedrag.
is al een jaar zo alleen jammer dat men de api nog steeds niet functionerend heeft met vattenfallZr40 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:26:
De OVO pas is eindelijk binnen, heeft toch wel 3 weken geduurd. Gelijk geprobeerd bij de lokale Vattenfall paal, het werkt! En inderdaad, met het Turbo abonnement à 8 euro per maand is het tarief 0,29 per kWh
wel onlangs is een fix gedaan waardoor iig de status van de poorten correct wordt weergeven
ook op veel andere palen geeft die 15% een groot voordeel
[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 27-06-2025 12:22 ]
Ik laad niet zo vaak aan een paal want heb zonnepanelen en hybride auto die met parkeermazzel achter het huis aan de granny kan. Kijk dus niet vaak in de app.
Wees gewaarschuwd.
Dat had je direct kunnen weten want die tarieven kunnen niet zo veel verschillenPropheticus schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:59:
Lekker dan. Vanmorgen bij de keuze van laadapp gekozen voor ANWB ipv Electroverse vanwege een gunstiger tarief (ondanks gestegen sessiekosten). Merk ik tijdens het laden dat de ANWB laadpas app zelfstandig de instelling "toon prijzen inclusief BTW" had uitgezet. Mogelijk tijdens een van de afgelopen updates?
Ik laad niet zo vaak aan een paal want heb zonnepanelen en hybride auto die met parkeermazzel achter het huis aan de granny kan. Kijk dus niet vaak in de app.
Wees gewaarschuwd.
zeker is ANWB nooit goedkoper dan het CPO tarief
Dus daar hoef je niet voor te waarschuwen.. dat zou normaliter ieder mens direct door hebben in een oogopslag
Jammer voor je. Harde les of viel de 'schade' mee?Propheticus schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:59:
Lekker dan. Vanmorgen bij de keuze van laadapp gekozen voor ANWB ipv Electroverse vanwege een gunstiger tarief (ondanks gestegen sessiekosten). Merk ik tijdens het laden dat de ANWB laadpas app zelfstandig de instelling "toon prijzen inclusief BTW" had uitgezet. Mogelijk tijdens een van de afgelopen updates?
Wees gewaarschuwd.
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Nouja meer flauw dan echt schade natuurlijk.Harrie van Til schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:08:
[...]
Jammer voor je. Harde les of viel de 'schade' mee?
Met een 12kWh laden en 21%btw is de schade misschien een euro.
Ik denk dat je zo in de materie zit dat je je inlevingsvermogen bent verloren voor sporadische gebruikers die dat niet zo zitten.boyette schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:01:
[...]
Dat had je direct kunnen weten want die tarieven kunnen niet zo veel verschillen
zeker is ANWB nooit goedkoper dan het CPO tarief
Dus daar hoef je niet voor te waarschuwen.. dat zou normaliter ieder mens direct door hebben in een oogopslag
Ik laad niet wekelijks, vaak niet eens maandelijks, aan een publieke paal.
De verschillen waren niet dusdanig exorbitant dat het mij gelijk verdacht was.
ANWB toonde in het overzicht: 0.42/kWh, dit is inclusief transactiekosten gespreid over een aanname van 12kWh laden* .
Electroverse: 0.45/kWh inclusief alles
42 cent de kWh is prima in lijn met vorige ervaringen van laden.
*: deze aanname reset iedere keer naar 20kWh en moet ik iedere keer op 12 zetten wat ook nogal irritant is, maar even niet relevant hier.
[ Voor 14% gewijzigd door Propheticus op 27-06-2025 13:39 ]
Klopt! goed dat je dat opmerkt!Propheticus schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:32:
[...]
Ik denk dat je zo in de materie zit dat je je inlevingsvermogen bent verloren voor sporadische gebruikers die dat niet zo zitten.
Ik laad niet wekelijks, vaak niet eens maandelijks, aan een publieke paal.
De verschillen waren niet dusdanig exorbitant dat het mij gelijk verdacht was.
ANWB toonde in het overzicht: 0.40/kWh, waarvan later blijkt dat dit inclusief transactiekosten is gespreid over een aanname van 20kWh laden.(wat niet klopt met de ingestelde auto en wat na zelf corrigeren naar 12kWh weer wordt teruggezet naar 20)
Electroverse: 0.45/kWh inclusief alles
40 cent de kWh is prima in lijn met vorige ervaringen van laden.
Mooi dat je pas binnen is, gaat een stuk soepeler. Maarum, laad jij echt zo veel dat een Turbo abonnement uit kan ten opzichte van Light Boost? @tweakerpip rekende eens uit dat het omslagpunt bij 387 kWh per maand ligt in het geval van SGZH1-palen. In jouw geval zal dat nog hoger liggen met een lager kWh-tarief.Zr40 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:26:
De OVO pas is eindelijk binnen, heeft toch wel 3 weken geduurd. Gelijk geprobeerd bij de lokale Vattenfall paal, het werkt! En inderdaad, met het Turbo abonnement à 8 euro per maand is het tarief 0,29 per kWh
[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 27-06-2025 17:38 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
als je een paar keer op een duurdere paal laadt heb je het er zo uitgertvdijk schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:37:
[...]
Mooi dat je pas binnen is, gaat een stuk soepeler. Maarum, laad jij echt zo veel dat een Turbo abonnement uit kan ten opzichte van Light Boost? @tweakerpip rekende eens uit dat het omslagpunt bij 387 kWh per maand ligt in het geval van SGZH1-palen. In jouw geval zal dat nog hoger liggen met een lager kWh-tarief.
bovendien krijg je ook nog refunds regelmatig en zijn er andere acties wanneer je een keer snellaad of een andere paal gebruikt krijg je punten die weer korting geven voor de promo van de volgende maand
Het omslagpunt ligt iets lager voor mij. Dit zijn de palen waar Vattenfall zelf €0,338 per kWh rekent, iets duurder dan in het voorbeeld van @tweakerpip maar het scheelt niet veel, het komt uit op 355 kWh.gertvdijk schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:37:
[...]
Mooi dat je pas binnen is, gaat een stuk soepeler. Maarum, laad jij echt zo veel dat een Turbo abonnement uit kan ten opzichte van Light Boost? @tweakerpip rekende eens uit dat het omslagpunt bij 387 kWh per maand ligt in het geval van SGZH1-palen. In jouw geval zal dat nog hoger liggen met een lager kWh-tarief.
In de afgelopen 30 dagen heb ik 395 kWh geladen, dat zou met Turbo per maand 70 cent schelen ten opzichte van Light. Op zichzelf stelt dat weinig voor, maar het zal vast wel eens voorkomen dat ik bij een duurdere paal ga laden en dan maakt Turbo een groter verschil
Verschilt natuurlijk per situatie/paal maar in de praktijk heb ik nog nooit gehad dat OVO met Light Boost netto goedkoper is dan bijvoorbeeld Electroverse (uitgezonderd een paar concessies zoals SGZH).boyette schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:42:
als je een paar keer op een duurdere paal laadt heb je het er zo uit
bovendien krijg je ook nog refunds regelmatig en zijn er andere acties wanneer je een keer snellaad of een andere paal gebruikt krijg je punten die weer korting geven voor de promo van de volgende maand
Voorbeeld: IonIty met OVO Light is €0,68/kWh, met Electroverse is dat €0,66/kWh of zelfs €0,61/kWh voor sommige connectors, zonder enig abonnement.
/f/image/7gvixK8efqissv5Dqy4gUI8c.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/dcXhPkldeuhrduIatsj4RQZ6.png?f=fotoalbum_medium)
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Bij mij in de wijk herken ik dit niet. Electroverse is hier nergens goedkoper dan OVO zonder abonnement. Sterker nog, voor een Allego paal geeft Electroverse € 0,62/kWh aan en OVO € 0,57/kWh.gertvdijk schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 20:36:
[...]
Verschilt natuurlijk per situatie/paal maar in de praktijk heb ik nog nooit gehad dat OVO met Light Boost netto goedkoper is dan bijvoorbeeld Electroverse (uitgezonderd een paar concessies zoals SGZH).
Ja, oke, maar dan vergelijk je prijzen van snelladers. Als je daar met enige regelmaat gebruik van maakt dan zijn dit al snel ongunstige tarieven. Met name bij Ionity kom je met een abonnement al snel break-even ten opzichte van dat € 0,61/kWh tarief, al bij slechts 50 kWh.Voorbeeld: IonIty met OVO Light is €0,68/kWh, met Electroverse is dat €0,66/kWh of zelfs €0,61/kWh voor sommige connectors, zonder enig abonnement.
Met ovo gaat er nog 15% van af he..Zr40 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:57:
[...]
Bij mij in de wijk herken ik dit niet. Electroverse is hier nergens goedkoper dan OVO zonder abonnement. Sterker nog, voor een Allego paal geeft Electroverse € 0,62/kWh aan en OVO € 0,57/kWh.
[...]
Ja, oke, maar dan vergelijk je prijzen van snelladers. Als je daar met enige regelmaat gebruik van maakt dan zijn dit al snel ongunstige tarieven. Met name bij Ionity kom je met een abonnement al snel break-even ten opzichte van dat € 0,61/kWh tarief, al bij slechts 50 kWh.
Lees even nog een keer. Het basistarief van OVO bij Ionity ligt een stuk boven de kale prijs, waardoor dat zogenaamde voordeel totaal wegvalt.boyette schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 00:23:
Met ovo gaat er nog 15% van af he..
(OVO met abo is prima en bespaart je geld als je regelmatig bij bepaalde laadpalen staat die er ook echt goedkoper van worden.)
[ Voor 18% gewijzigd door gertvdijk op 28-06-2025 01:06 ]
Ik heb de Light Boost al best lang dus ik weet niet zeker of er zonder Light Boost een start tarief was.Roelant schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:57:
Wat ik trouwens mis in het OVO verhaal: als je geen boost hebt, betaal je dan een start-tarief? En zijn de kosten in hun app inclusief Btw? Kan ik niets over vinden.
Het is geen perk van de light boost dus ik zou denken van niet.
https://www.joinbonnet.com/pricing
De hoofdreden om de Light Boost te nemen voor mij was om de laadvoortgang te zien in de app.
De app van mijn auto was toen erg buggy en ik kan het laden niet op een bepaald percentage stoppen.
(Ondertussen werkt de app van de auto een stuk beter gelukkig maar ik heb de Light Boost nog wel en een ook pasje, met de app een laadsessie starten rond mijn woning is nog nooit gelukt)
Wanneer ik in de app kijk en dat vergelijk met de factuur is de getoonde prijs inclusief btw:
OVO app:
/f/image/UB13sLMui1vcdWJ8IlbnW0iM.png?f=fotoalbum_large)
OVO factuur:
/f/image/RX4xPZHBnOqRJMMGU08TMSiL.png?f=fotoalbum_large)
Je betaald wat in de app staat inclusief btw. Als je een boost hebt staat oorspronkelijk bedrag doorgestreept naast boost tarief. En ja het is volgens mij de cpo.Roelant schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:57:
Wat ik trouwens mis in het OVO verhaal: als je geen boost hebt, betaal je dan een start-tarief? En zijn de kosten in hun app inclusief Btw? Kan ik niets over vinden.
Voor de volledigheid, bij mij:Red Boll schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:30:
[...]
Wanneer ik in de app kijk en dat vergelijk met de factuur is de getoonde prijs inclusief btw:
:strip_exif()/f/image/PZuDdLaOGoi3Gg4Uq0fcoifY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GQaXvFwb8KvLDDB07jVS8sKl.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CJfu10QLxQ7ltijPAPcQuii0.png?f=fotoalbum_large)
De 'Charging credit discount' komt van de rewards. Met mijn laadgedrag verwacht ik dat 1x per 8 weken te krijgen, misschien iets vaker wanneer ik een lader voor het eerst gebruik.
Nee tenzij dat er bij staatRoelant schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 08:57:
Ovo werkt in principe niet met starttarief
Fastchargen levert je ook punten op die ook weer korting gevengertvdijk schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 01:04:
[...]
Lees even nog een keer. Het basistarief van OVO bij Ionity ligt een stuk boven de kale prijs, waardoor dat zogenaamde voordeel totaal wegvalt.
(OVO met abo is prima en bespaart je geld als je regelmatig bij bepaalde laadpalen staat die er ook echt goedkoper van worden.)
Bij elektroverse is nu een promo op ionity dat is ook niet het normale tarief
Ja, maar dat maakt niet echt een verschil. Je krijgt maximaal 1 punt per week voor DC charging en met 8 punten krijg je een tegoed, het gaat dan om een tegoed van circa 20 cent per week dat je DC charging gebruikt.boyette schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:25:
[...]
Fastchargen levert je ook punten op die ook weer korting geven
Als je regelmatig gebruik maakt van fast charging dan is een abonnement bij de operator meestal voordeliger.
[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 28-06-2025 10:30 ]
Een flink aantal Equans palen in Amsterdam zijn met de Charge Assist app van 32 naar 31 cent gegaan
Ik heb het niet getest, maar weet iemand of in zo’n geval alle palen op die locatie zijn beperkt, of enkel die ene waar ik aan stond?
LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+
Een paar weken geleden bij Tesla Urmond had ik het laden gestart met de app, even een broodje gegeten en daarna naar het toilet. Bij het teruglopen ff gekeken of ik al bijna genoeg had maar was nog niet op de helft en het laden ging maar met 2kW. Wtf. Daarna de auto verplaatst naar de naastgelegen lader (ander nummer) en daar weer de volle snelheid. Was ik toch een uur kwijt met laden i.p.v. een half uur.SalexSun schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:28:
We waren net bij Tesla SuC Eindhoven. Die kunnen tot 150kW, maar ik kreeg een melding dat de laadsnelheid door de lader werd beperkt. In de praktijk was dat ong 70kW.
Ik heb het niet getest, maar weet iemand of in zo’n geval alle palen op die locatie zijn beperkt, of enkel die ene waar ik aan stond?
Dat kun je niet zeggen op basis van deze informatieSalexSun schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:28:
We waren net bij Tesla SuC Eindhoven. Die kunnen tot 150kW, maar ik kreeg een melding dat de laadsnelheid door de lader werd beperkt. In de praktijk was dat ong 70kW.
Lijkt me niet dat ze allemaal beperkt zijn daar op dat moment
Er is op dit moment een overschot van energie
Denk eerder dat de paal het beperkte om een andere reden
Hoe vol was je accu op dat moment en de temperatuur ?
Je kan bij jolt even testen in Eindhoven daar krijg je zeker tot 368 kw of zo
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 28-06-2025 13:09 ]
Het kan zelfs de auto geweest zijn die beperkte.boyette schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:08:
[...]
Dat kun je niet zeggen op basis van deze informatie
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Tot 368kW bij Tesla kan niet.boyette schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:08:
[...]
Dat kun je niet zeggen op basis van deze informatie
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
idd
dan kan je daarop je tesla testen hoe snel hij daarop laadt.. als er geen begrenzing is..
caprice?
De melding kwam in de tesla app en op het scherm in de auot. Geen foto/screenshot helaasSalexSun schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:28:
maar ik kreeg een melding dat de laadsnelheid door de lader werd beperkt
Excuus. Zonnesteek denk ik.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Na vergelijkbare ervaring (niet met tesla) loop ik tegenwoordig was weg als ik heb gezien dat het laden op “stevige” snelheid zit.PeterZ(on) schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:49:
[...]
Een paar weken geleden bij Tesla Urmond had ik het laden gestart met de app, even een broodje gegeten en daarna naar het toilet. Bij het teruglopen ff gekeken of ik al bijna genoeg had maar was nog niet op de helft en het laden ging maar met 2kW. Wtf. Daarna de auto verplaatst naar de naastgelegen lader (ander nummer) en daar weer de volle snelheid. Was ik toch een uur kwijt met laden i.p.v. een half uur.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Dat is in de regel ook mijn strategie, alleen deze keer ff niet. Daarnaast leek alles goed te gaan, de B stall was vrij en ik zag al 28kW in de app, dus geen reden om het verder continu te volgen en had andere dingen te doen. Kan gebeuren zeg ik maar, heb het ook wel bij een andere SuC lokatie gehad maar ook bij Fastned en Ionity.Stefannn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:23:
[...]
Na vergelijkbare ervaring (niet met tesla) loop ik tegenwoordig was weg als ik heb gezien dat het laden op “stevige” snelheid zit.
Dit. Altijd even afwachten of hij lekker op gang komt.Stefannn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:23:
Na vergelijkbare ervaring (niet met tesla) loop ik tegenwoordig was weg als ik heb gezien dat het laden op “stevige” snelheid zit.
Daarom waardeer ik ook laden bij netwerken met een fatsoenlijke app zoals Fastned. Op de app zie je keurig hoe ver 'ie is, of je nog aan het laden bent, enz.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Doe ik niet alleen bij Tesla, bij alle laders, AC of DC, altijd even kijken of de snelheid mij bevalt.Stefannn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:23:
Ik gebruik ook de app van de auto hiervoor, maar blijkbaar heeft niet elk merk ev dat?TucanoItaly schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:22:
Daarom waardeer ik ook laden bij netwerken met een fatsoenlijke app zoals Fastned. Op de app zie je keurig hoe ver 'ie is, of je nog aan het laden bent, enz.
Oh handig! Sowieso zit het niet op m'n elektrische motor, maar ook bij wat oudere auto'tjes zoals Renault Zoe zit dat nietZjanzjak schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:13:
Ik gebruik ook de app van de auto hiervoor, maar blijkbaar heeft niet elk merk ev dat?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Kan zien hoe vol de auto is en de airco starten op afstand.
Maar geen laadsnelheid zien.
Nu kan hij sowieso niet snelladen dus is het al minder relevant.
Maar de app is niet heel uitgebreid.
Volgens mij laat de Vattenfall app ook geen snelheid zien. Alleen hoeveel er geladen is. Dus je kan het vrij eenvoudig uitrekenen/zien door na een uurtje even te kijken.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Stel, je hebt een eigen laadpaal met Backoffice.
Er zijn laadpassen met een vast bedrag per kWh, toch?
Bv. €0,55.
Als je in je backoffice instelt dat je tatief €0,60 is.
Dan gaat de MSP per kWh toch voor €0,05 het schip in, of niet?
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Of de laadpas wordt geweigerdV-8 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:34:
Vraag:
Stel, je hebt een eigen laadpaal met Backoffice.
Er zijn laadpassen met een vast bedrag per kWh, toch?
Bv. €0,55.
Als je in je backoffice instelt dat je tatief €0,60 is.
Dan gaat de MSP per kWh toch voor €0,05 het schip in, of niet?
Dank voor je reactie, klopt het dat je linkt naar het hele topic of mis ik iets? Ik zie op de gelinkte pagina geen info over dit vraagstuk.
Waarschijnlijk klopt dat, en wil hij hiermee aangeven dat je deze vraag in dit topic moet stellen.V-8 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:58:
[...]
Dank voor je reactie, klopt het dat je linkt naar het hele topic of mis ik iets? Ik zie op de gelinkte pagina geen info over dit vraagstuk.
Het heeft nml meer raakvlakken met thuis laden als met openbare laadpalen en laadpassen.
Dit omdat het een thuislaad constructie is.
Oscar
Laat ik het zo stellen, een vraag over brood stellen in het slagers-topic heeft wat minder kans van slagen.V-8 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:58:
Er zal vast wel een slager zijn die dat dan toevallig weet, maar waarschijnlijk heb je meer kans als je de vraag in het bakkers-topic stelt.
Haha, okay, thanks!Zjanzjak schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:58:
[...]
Laat ik het zo stellen, een vraag over brood stellen in het slagers-topic heeft wat minder kans van slagen.
Er zal vast wel een slager zijn die dat dan toevallig weet, maar waarschijnlijk heb je meer kans als je de vraag in het bakkers-topic stelt.
Ik had het in dit topic geplaatst omdat ik dacht dat het meer te maken had met het beleid van de MSP dan van mij als CPO, maar ik zal het eens proberen in dat topic.
Maar om het even on topic te houden: je veronderstelling klopt, daarom worden daar ook maatregelen tegen genomen zie bijvoorbeeld: https://tweakers.net/revi...en-na-vier-uur-laden.htmlV-8 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:14:
[...]
Haha, okay, thanks!
Ik had het in dit topic geplaatst omdat ik dacht dat het meer te maken had met het beleid van de MSP dan van mij als CPO, maar ik zal het eens proberen in dat topic.
EVBox en Road zijn CPO's voor thuis laadpunten.....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
:strip_exif()/f/image/tcUIlibyFl5PQMF2fVoUsqDk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar er zijn zoveel verschillende draadjes over elektrische auto’s en laadpalen dat het soms lastig is om te bepalen waar je iets moet neerzetten.
Sinds kort staat er hier in de wijk een nieuwe Vattenfall-laadpaal. Wat me opvalt: ik vraag me serieus af of die überhaupt al een keer gebruikt is. Het is de enige Vattenfall-paal in de buurt uit de nieuwe concessie en daar betaal je €0,4672 per kWh voor.
Alle andere Vattenfall-palen hier komen nog uit de oude concessie en rekenen maar €0,338 per kWh. Best een flink verschil dus.
Ik vraag me af of deze nieuwe paal al volledig werkt of dat er nog iets mist. Er zit bijvoorbeeld een schermpje op, maar dat staat nu nog uit. Volgens mij is deze paal wel voorbereid op slim laden en dan zou je op een zonnige dag als vandaag juist goedkoper moeten kunnen laden. Dat lijkt nu nog niet actief.
Weet iemand of het de bedoeling is dat je op dat scherm straks ook het actuele tarief kunt zien? Als ik het niet eerst in de app had opgezocht, had ik gewoon gedacht dat hij net zo duur was als de andere palen hier in de wijk.
Overigens is deze laadpaal een beetje ongelukkig geplaatst: hij staat direct tegenover de school van mijn dochter. Iedere ouder met schoolgaande kinderen zal begrijpen dat er op bepaalde momenten gewoon auto’s worden neergezet, ook al is dat eigenlijk "verboten" (zoals we hier in Limburg zeggen) als je er niet aan het laden bent.
Lijkt op de nieuwe palen van de nieuwe MRA-e-concessie. Op de schermpjes zouden QR-codes te zien moeten zijn, wellicht meer. Hier een voorbeeldfoto: gertvdijk in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"EVMaximizer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:10:
[Afbeelding]
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar er zijn zoveel verschillende draadjes over elektrische auto’s en laadpalen dat het soms lastig is om te bepalen waar je iets moet neerzetten.
Sinds kort staat er hier in de wijk een nieuwe Vattenfall-laadpaal. Wat me opvalt: ik vraag me serieus af of die überhaupt al een keer gebruikt is. Het is de enige Vattenfall-paal in de buurt uit de nieuwe concessie en daar betaal je €0,4672 per kWh voor.
Alle andere Vattenfall-palen hier komen nog uit de oude concessie en rekenen maar €0,338 per kWh. Best een flink verschil dus.
Ik vraag me af of deze nieuwe paal al volledig werkt of dat er nog iets mist. Er zit bijvoorbeeld een schermpje op, maar dat staat nu nog uit. Volgens mij is deze paal wel voorbereid op slim laden en dan zou je op een zonnige dag als vandaag juist goedkoper moeten kunnen laden. Dat lijkt nu nog niet actief.
Weet iemand of het de bedoeling is dat je op dat scherm straks ook het actuele tarief kunt zien? Als ik het niet eerst in de app had opgezocht, had ik gewoon gedacht dat hij net zo duur was als de andere palen hier in de wijk.
Nee je ziet het tarief ook niet in het schermpje als de boel werkt (weet ik uit ervaring omdat er laatst ook hier 2 nieuwe laadpalen van Vattenfall zijn bijgekomen), alleen maar in de app van Vattenfall.EVMaximizer schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:10:
Als je een andere laadpas gebruikt dan Vattenfall dan zal je het bijbehorende tarief moeten op zoeken in de app van die laadpas-aanbieder want dat kan dan afwijken.
Advies blijft blijkbaar om bij Electroverse altijd achteraf je factuur te controleren.
Ik zou je aanraden om gewoon even geduld te hebben. Bij mij werd er onlangs bijvoorbeeld onterecht € 0,40 aan activatiekosten in rekening gebracht door Interparking België. Vond ik op z’n zachtst gezegd niet leuk, zeker omdat de parkeerkosten op zich al flink oplopen. Best een slim verdienmodel trouwens, zo’n parkeerkaart die een beetje korting geeft maar pas bij het uitrijden afrekent. Alleen krijg je dan niet de extra uitrijtijd erbij die je bij sommige Q-Park garages wél hebt, soms zelfs meer dan 30 minuten.Of-Aaargh schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:55:
Onlangs met mijn Electroverse-kaart geladen bij de Quello-paal in mijn straat die voor 51ct/kWh in de Electroverse-app stond (geen blokkeer-of starttarief). Ik ben vervolgens voor 60ct/kWh gefactureerd. Ik heb contact opgenomen met hun support center (inclusief screenshots), maar twee dagen later nog geen reactie vernomen (ondanks de belofte binnen 10 uur te reageren). Ik wacht nog even af.
Advies blijft blijkbaar om bij Electroverse altijd achteraf je factuur te controleren.
Maar goed, ik dwaal af. Die € 0,40 heb ik dus bijna twee maanden moeten missen, want de reactie kwam pas na anderhalve maand. Tegen die tijd was ik het al bijna vergeten. Gelukkig had ik het nog wel genoteerd in Drivvo, waar ik m’n autokosten bijhoud, maar ik heb ervoor gekozen om die € 0,40 niet mee te tellen.
Moraal van het verhaal: even geduld kan soms echt helpen. Zeker met dit warme weer loopt alles wat trager. Misschien heb ik makkelijk praten als supermarktmedewerker, maar ik merk ook dat ik minder scherp ben. Het is gewoon te warm, en door slecht slapen wordt dat niet beter.
Ik controleer ALTIJD achteraf (1 milliseconde nadat ik geladen heb) of het wel allemaal klopt qua tarief en zo.Of-Aaargh schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:55:
Onlangs met mijn Electroverse-kaart geladen bij de Quello-paal in mijn straat die voor 51ct/kWh in de Electroverse-app stond (geen blokkeer-of starttarief). Ik ben vervolgens voor 60ct/kWh gefactureerd. Ik heb contact opgenomen met hun support center (inclusief screenshots), maar twee dagen later nog geen reactie vernomen (ondanks de belofte binnen 10 uur te reageren). Ik wacht nog even af.
Met welke laadpas cq laadapp dan ook.
Electroverse staat er om bekend dat, als er toch iets fout gaat, ze vrij snel de fout toegeven (als het echt zo is) en een tegoed op je laadpas 'storten'. Gebruik de laadpas zelf soms ook, en wat ik er links en rechts wel eens van lees beschouw ik het als een betrouwbare maatschappij.
Die ervaring heb ik ook met Electroverse. Wat helpt is om een screenshot te maken van het tarief op het moment van laden.Zjanzjak schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:45:
[...]
Ik controleer ALTIJD achteraf (1 milliseconde nadat ik geladen heb) of het wel allemaal klopt qua tarief en zo.
Met welke laadpas cq laadapp dan ook.
Electroverse staat er om bekend dat, als er toch iets fout gaat, ze vrij snel de fout toegeven (als het echt zo is) en een tegoed op je laadpas 'storten'. Gebruik de laadpas zelf soms ook, en wat ik er links en rechts wel eens van lees beschouw ik het als een betrouwbare maatschappij.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Vanochtend ( voor 08:00) aangekoppeld voor 0,23 € / kWh bij Apeldoorn oost
Begrijp me niet verkeerd: als iemand keurig heeft betaald en er gaat iets mis, dan is het logisch dat dat opgelost wordt. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat MSP’s op een gegeven moment ook kijken naar de context, zeker als er vaker ‘fouten’ worden gemeld. Dan zal er wellicht een grens liggen bij hoe vaak zoiets wordt gehonoreerd.
Ik werk zelf in een supermarkt en daar zie je soms vergelijkbare situaties. Bijvoorbeeld klanten die actief zoeken naar oude THT-data om zo producten gratis te krijgen. In het begin volg je het beleid, maar als het structureel wordt, ontstaat er ook intern discussie over hoe ver je daarin moet meegaan.
Ik zeg dit niet om iemand in twijfel te trekken, maar meer omdat ik me soms afvraag hoe bedrijven hiermee omgaan. Het lijkt me logisch dat ook MSP’s uiteindelijk keuzes maken op basis van patroonherkenning en redelijkheid.
Tja. Dan moet de vakkenvuller en spiegelpuber maar beter opletten?EVMaximizer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:53:
Die screenshots waar jullie het over hebben? Ik vraag me af hoeveel juridische waarde die eigenlijk echt hebben. Met de opkomst van AI is het inmiddels vrij eenvoudig om zoiets te manipuleren. Het wordt daardoor steeds lastiger om te bepalen of een screenshot authentiek is. Terugbetalingen lijken in zulke gevallen dan ook vaak op coulance gebaseerd.
Begrijp me niet verkeerd: als iemand keurig heeft betaald en er gaat iets mis, dan is het logisch dat dat opgelost wordt. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat MSP’s op een gegeven moment ook kijken naar de context, zeker als er vaker ‘fouten’ worden gemeld. Dan zal er wellicht een grens liggen bij hoe vaak zoiets wordt gehonoreerd.
Ik werk zelf in een supermarkt en daar zie je soms vergelijkbare situaties. Bijvoorbeeld klanten die actief zoeken naar oude THT-data om zo producten gratis te krijgen. In het begin volg je het beleid, maar als het structureel wordt, ontstaat er ook intern discussie over hoe ver je daarin moet meegaan.
Ik zeg dit niet om iemand in twijfel te trekken, maar meer omdat ik me soms afvraag hoe bedrijven hiermee omgaan. Het lijkt me logisch dat ook MSP’s uiteindelijk keuzes maken op basis van patroonherkenning en redelijkheid.
Zeker als in de 7 zekerheden staat dat je een product dan gratis krijgt kan je verwachten dat mensen gaan zoeken.
Als personeel dan ook te lam is om zelf goed te spiegelen en spullen eruit te halen kost dat gratis producten.
Dat is iets waar je niet mee kan manipuleren. Tenzij je zelf stickers gaat printen etc. maar dat gaat voor 99,9% van de mensen te ver voor een gratis pakje kipfilet.
De Jumbo is volgens mij ook gestopt met gratis uitdelen en laat inmiddels alles in de winkel staan tot het vanzelf naar buiten loopt.
De Nettorama pakt beschimmelde meuk aan en zegt een Dankjewel.
Ook gratis boodschappen voor 4e in de rij is al een tijdje niet meer. Maar ook daarin kan je verwachten dat mensen zelf gaan tellen en misschien soms even wachten. En dan krijg je discussies. Deed Jumbo echt zelf.
Inmiddels zijn ze afgezakt tot het Z segment supermarkt en is een gemiddelde Aldi/Lidl/Nettorama nog klantvriendelijker. Dus de discussie die je aanhaalt ga je niet meer krijgen.
Die screenshots zijn vrij eenvoudig te faken. Dat zal juridisch nooit stand houden nee.
Is een heel andere klasse dan de supermarkt natuurlijk.
Er is eigenlijk geen goede methode om de prijs vast te leggen. Behalve als je bij de laadgeschiedenis ook de prijzen kan zien.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Gaat er ooit iemand een zaak starten voor een discussie over minder dan 100€?EVMaximizer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:53:
Die screenshots waar jullie het over hebben? Ik vraag me af hoeveel juridische waarde die eigenlijk echt hebben. Met de opkomst van AI is het inmiddels vrij eenvoudig om zoiets te manipuleren. Het wordt daardoor steeds lastiger om te bepalen of een screenshot authentiek is. Terugbetalingen lijken in zulke gevallen dan ook vaak op coulance gebaseerd.
De kosten zijn hoger...
Meestal dienen screenshots alleen om je 'klachtenmail' te verduidelijken en de persoon aan de andere kant aan te geven waarop de 'claim' gebaseerd is.
Meeste klagers gaan zelfs niet over tot een aangetekend schrijven, het stopt meestal met een mail en een boos telefoontje.
Een fatsoenlijk bedrijf zal wel zorgen dat het opgelost geraakt voor iemand echt zin krijgt om naar de rechtbank te stappen of via een consumentenorganisatie of consumentenprogramma de zaak in de openbaarheid te brengen...
Sony A7 iv en wat recycled glas
ik merk dat ik volledig in het verkeerde topic reageerTommie12 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:30:
[...]
Gaat er ooit iemand een zaak starten voor een discussie over minder dan 100€?
De kosten zijn hoger...
Meestal dienen screenshots alleen om je 'klachtenmail' te verduidelijken en de persoon aan de andere kant aan te geven waarop de 'claim' gebaseerd is.
Meeste klagers gaan zelfs niet over tot een aangetekend schrijven, het stopt meestal met een mail en een boos telefoontje.
Een fatsoenlijk bedrijf zal wel zorgen dat het opgelost geraakt voor iemand echt zin krijgt om naar de rechtbank te stappen of via een consumentenorganisatie of consumentenprogramma de zaak in de openbaarheid te brengen...
[ Voor 30% gewijzigd door 4v4t4r op 03-07-2025 15:37 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Dit gaat 10x fout voordat het 1x gemeld wordt. Het gaat ook niet om het manipuleren, kun jij als bedrijf aantonen dat ten tijde van de screenshot daar inderdaad een andere prijs heeft gestaan? Zo nee, dan heeft de klant gelijk. Regels als bedrijf (MSP) je proces gewoon goed in, zeker als dat ook nog eens je core-inkomsten zijn.EVMaximizer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:53:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Edit: bedoelde EVMaximizer
[ Voor 9% gewijzigd door daemonix op 03-07-2025 16:38 ]
volgens mij bedoel je iemand anders? Ik heb die vergelijking niet gemaakt?daemonix schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:48:
@4v4t4r De vergelijking met zoeken naar produkten met een THT datum is een slechte vergelijking, de supermarkt gaat (bijna) de fout in, niet degene die zoekt. Als je bewust een foto manipuleert dan ben jij de dader, niet de leverancier.
/edit - sorry, ik had mijn eerdere reactie in het 7x topic moeten plaatsen
[ Voor 9% gewijzigd door 4v4t4r op 03-07-2025 15:38 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Je hebt gelijk. Aangepast.4v4t4r schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:36:
[...]
volgens mij bedoel je iemand anders? Ik heb die vergelijking niet gemaakt?
/edit - sorry, ik had mijn eerdere reactie in het 7x topic moeten plaatsenniet hier !
Ik heb inmiddels het teveel betaalde (maar liefst eur 1,55) als tegoed teruggekregen van Electroverse. De prijs voor de betreffende Quello laadpaal is ook weer naar boven aangepast naar 60 ct/kWh, dus nu is Bump weer het (ahum) goedkoopst met 54 ct/kWh.pmiddeld schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:11:
[...]
Die ervaring heb ik ook met Electroverse. Wat helpt is om een screenshot te maken van het tarief op het moment van laden.
Antwoord op de vraag heb ik nog niet, maar de sessie is wel gratis geweestSalexSun schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:28:
Gisteren bij SuC Best gwn 165kW gehaald
Told ya:Of-Aaargh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:27:
Ik heb inmiddels het teveel betaalde (maar liefst eur 1,55) als tegoed teruggekregen van Electroverse.
Zjanzjak schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:45:
Electroverse staat er om bekend dat, als er toch iets fout gaat, ze vrij snel de fout toegeven (als het echt zo is) en een tegoed op je laadpas 'storten'.
Voor de zomervakantie voeg ik altijd het "active" abonnement en de Ionity add-on toe.
Voor onze geplande vakantie, heb ik een overzicht gemaakt wat per land met BMW Charging Active + Ionity de voordeligste opties voor HPC laden zijn: LINK
Ik hoop dat andere BMW rijdende tweakers hier iets aan hebben.
De highlights:
- Ionity: Tussen de 37ct (F) en 53ct (IT) per kWh
- In Frankrijk Allego, Electra en powerdot allemaal 45ct per kWh
- In Duitsland ARAL Pulse en Shelll 49ct per kWh
- Plug&Charge ondersteuning voor (naast Ionity): Aral Pulse, BP Pulse, Mer, Mercedes Benz, BayWa en Porsche.
- In de buurt van ons vakantiehuisje in Frankrijk een 320kW lader voor 25ct!
Voordat ik met uitzoeken begon had ik het niet verwacht maar in onze situatie blijf ik deze zomer bij BMW charging. Dit is vooral voor het gemak van Plug&Charge en de verder prima prijzen bij veel HPC's. Als aanvulling nog een Freshmile & ANWB laadpas.
Bij Electra hebben ze momenteel een actie dat je 2 maanden gratis het dure Electra+ abonnement krijgt. Normaal gesproken kost dat abonnement €19,99 per maand en dat is nu dus 2 maanden gratis.HaikoW schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:59:
Met de zomervakantie naar Zuid-Europa in aantocht ook dit jaar de vraag gesteld of mijn BMW Charging laadpas nog concurrerend is. Zeker na de prijsverhogingen en het verlagen van de kortingspercentages was ik hier niet meer zeker over.
Voor de zomervakantie voeg ik altijd het "active" abonnement en de Ionity add-on toe.
Voor onze geplande vakantie, heb ik een overzicht gemaakt wat per land met BMW Charging Active + Ionity de voordeligste opties voor HPC laden zijn: LINK
De highlights:
- Plug&Charge ondersteuning voor (naast Ionity): Aral Pulse, BP Pulse, Mer, Mercedes Benz, BayWa en Porsche.
Voordat ik met uitzoeken begon had ik het niet verwacht maar in onze situatie blijf ik deze zomer bij BMW charging. Dit is vooral voor het gemak van Plug&Charge en de verder prima prijzen bij veel HPC's. Als aanvulling nog een Freshmile & ANWB laadpas.
Daarmee kun je in Frankrijk bij Electra laden voor €0,29 per kWh laden en in Italië en België voor €0,39 per kWh.
Dat zal de berekening wellicht wat anders maken?
Ik heb deze actie geactiveerd (met de code: CHARGEPRICE25) en het abonnement direct opgezegd waardoor ik dus aanzienlijk goedkoper kan laden in FR, BE, IT en wel één hele lader in NL.
Overigens werken Electra en IEcharge met plug&charge, dus dat is ook wat makkelijker.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Weet jij toevallig van of het mogelijk is meteen Active aan te zetten? Bij mij geeft hij nu een start aan van 1 augustus en daar heb ik precies niets aan omdat ik dan weer terug ben van vakantie.HaikoW schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:59:
Met de zomervakantie naar Zuid-Europa in aantocht ook dit jaar de vraag gesteld of mijn BMW Charging laadpas nog concurrerend is. Zeker na de prijsverhogingen en het verlagen van de kortingspercentages was ik hier niet meer zeker over.
De highlights:
Hoezo? De MSP kan toch wel nakijken wanneer welk tarief gold? Het lijkt mij bij een fatsoenlijk bedrijf niet nodig om dat te moeten bewijzen.EVMaximizer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:53:
En wat betreft de supermarkt: met zulke klanten zou ik maar erg blij zijn. Die besparen je medewerkers een heleboel werk.
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2