[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 219 220 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:49
Azqi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:13:
Rijd nu net langs Shell de Somp. Rij voor de Fastned en rechter laadstations geblokkerd door Hyundai Ioniq 5 met caravan. 😢

Knipperlichten aan en bestuurder nergens te bekennen.
Dat zou niet moeten. Jammer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09
Rijd nu net langs Shell de Somp. Rij voor de Fastned en rechter laadstations geblokkerd door Hyundai Ioniq 5 met caravan. 😢

Gelukkig zijn dit tot op heden vaak de uitzondering op de regel. In mijn ervaring/beleving tenminste :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:05

Onschuldig!!!!!
Ik zit in Noorwegen, nabij alesund

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:39

dat ding is binnen een kwartier klaar dus veel langer zal het niet duren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:21
boyette schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:00:
[...]

dat ding is binnen een kwartier klaar dus veel langer zal het niet duren
Nou wat mij betreft is 1 minuut al te veel, ik vind het gewoon asociaal om de laders te blokkeren. Zeker nu het veel drukker wordt bij Fastned, althans dat is mijn indruk.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:39
PeterZ(on) schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:14:
[...]

Nou wat mij betreft is 1 minuut al te veel, ik vind het gewoon asociaal om de laders te blokkeren. Zeker nu het veel drukker wordt bij Fastned, althans dat is mijn indruk.
stond ie niet te laden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:39

Zelf ook een caravan? Anders gewoon eventjes de auto achterstevoren bij de linkerlader neerzetten. Doe ik ook wel eens. Wel bijzondere situatie :z

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:21
boyette schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:37:
[...]

stond ie niet te laden dan?
Ik maak uit het bericht op dat de rechter rij wordt geblokkeerd door een Ioniq5 MET caravan zodat anderen moeten wachten tot hij weg is, en dan pas de vrije laders die de caravan nu blokkeert gebruikt kunnen worden. Zo begrijp ik het tenminste. Dat het niet hoort weet de eigenaar kennelijk zelf ook want waarom heeft hij anders zijn alarmlichten aan.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58

koboy

Heb een idee voor een icon

Het enige juiste voor caravans:
https://youtube.com/shorts/qvO0zHx0QOU

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:55
Misschien was zijn SoC nog maar 0% en moest hij direct laden en kon die niet eerst afkoppelen? En stonden zijn alarmlichten nog aan van de limpmode van de laatste km's.

[ Voor 30% gewijzigd door jouwheld op 26-06-2025 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jouwheld schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:07:
Misschien was zijn SoC nog maar 0% en moest hij direct laden en kon die niet eerst afkoppelen? En stonden zijn alarmlichten nog aan van de limpmode van de laatste km's.
Als je begint met laden en alsnog afkoppelt, zul je mij niet horen.
Nu reden er meerdere EV’s voor niks langs en waren er wachtenden.

@PeterZ(on) had het goed gelezen.
Pagina: 1 ... 219 220 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2