Eindhoven, High Tech Campus, parkeergarage P4-oost, heeft ook iets van 12 laadpalen die al een tijdje niet meer in de app ('Laadpaal app', laadpas van Engie) staan. Dus ja, LMS probleem lijkt mij, want ook EV-Company laat 'm niet in de app zien. Desondanks lukt laden nog wel en de CPO kosten kan ik in de Vandebron app zien.evtje schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:48:
@nathalia
Ik heb die app CenEnergy even bekeken en dat ziet er het zelfde uit als Evcompany. En dus het zelfde probleem dat er heel wat laadpalen niet meer zichtbaar zijn dus ook de prijs niet. Zou dat nu bij alle aanbieders van LMS zo zijn vraag ik mij nu af?
Edit
Edge Mobility het zelfde probleem dus ja zal wel een LMS probleem zijn dan.
LMS is momenteel gewoon wat prut. De app vond ik altijd al wat traag werken, maar nu heb je er nog minder aan.
@nathalianathalia schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:17:
[...]
Ik ben zelf ook gaan testen.
Adres: Sweelinckhof 1 te Wognum
Laadpaal van E-Flux met CPO tarief van € 0,34
Eerst met de CenEnergy pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,12 startkosten. Maar nee hoor! Tarief bij CenEnergy is € 0,39 en zonder sessiekosten.
Daarna met de EDGe Mobility pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,11 startkosten. Maar nee hoor! Tarief bij EDGe Mobility is € 0,38 + een sessietarief van € 0,30.
Toen nog met de Ecotap pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,01 per kWh. Maar nee hoor!
Tarief bij Ecotap is € 0,36
---------------------------------------------------------------------------
Adres: Vossestaart 7 te Wognum
Laadpaal van Vattenvall (MRA-regio) met CPO tarief van € 0,34
Eerst met de CenEnergy pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,12 startkosten. Maar nee hoor! Tarief bij CenEnergy is € 0,39 en zonder sessiekosten.
Daarna met de EDGe Mobility pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,11 startkosten. Maar nee hoor! Tarief bij EDGe Mobility is € 0,38 + een sessietarief van € 0,30.
Toen nog met de Ecotap pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,01 per kWh. Maar nee hoor!
Tarief bij Ecotap is € 0,36
Adres: Westfriese Parkweg 1 te Hoorn
Laadpaal van Allego (DC-lader) met CPO tarief van € 0,94
Eerst met de CenEnergy pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,12 startkosten. Maar nee hoor! Tarief bij CenEnergy is € 0,99 en zonder sessiekosten.
Daarna met de EDGe Mobility pas gekeken. Je verwacht CPO-tarief + € 0,11 startkosten. Maar nee hoor! Tarief bij EDGe Mobility is € 0,98 + een sessietarief van € 0,30.
Tarief bij Ecotap is € 0,97
Conclusie van de test:
- CenEnergy is een LMS-laadpas die helemaal niet het CPO-tarief + € 0,12 sessiekosten rekent. Zij rekenen CPO-tarief + € 0,05 per kWh
- EDGe Mobility is een LMS-laadpas die helemaal niet het CPO-tarief + € 0,11 sessiekosten rekent. Zij rekenen CPO-tarief + € 0,04 per kWh + een sessietarief van € 0,30
- Ecotap is een LMS-laadpas die helemaal niet het CPO-tarief + € 0,01 per kWh rekent. Zij rekenen het CPO-tarief + € 0,02 per kWh bij AC-laden en het CPO-tarief + € 0,03 per kWh bij DC-laden
Even gekeken in de 'Laadpaal app' voor Engie:
Sweelinckhof 1 te Wognum staat daar met €0,35/kWh + €0,31
Vossestaart 7 te Wognum staat daar met €0,35/kWh + €0,31
Westfriese Parkweg 1 te Hoorn staat daar met €0,96/kWh + €0,31
De tarieven wijken iets van van wat jij als CPO tarieven noemt (0,34 / 0,34 / 0,94) maar niet heel dramatisch. Kijk ik in de Vandebron app, dan kan ik Sweelinckhof 1 niet vinden; Vossestaart 7 staat daar voor €0,34/kWh en Westfriese Parkweg 1 voor €0,73/kWh.
Zelfs CPO tarief is nu verwarrend.