Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De media doet er echt alles aan, om de EV in een slecht daglicht te zetten. Gelukkig was @
Hachy sneller met zijn nieuwbrief, dan de mainstream media die het nu ook oppikt. Want mijn zus heeft zich allang laten hersenspoelen, dat de EV's niet deugen en straks heel duur worden om te rijden... maar heeft wel een Mazda gekocht die 10km/l doet
Maar ik heb het direct weten te ontkrachten: althans hier in Zuid-Limburg is het puur een klein verschil achter de komma. Het tarief gaat van € 0,33
6 naar € 0,33
8 per kWh, dus dat is echt geen 20 tot 30% waarvan de mainstream media over berichten. Het verschilt erg per regio.
Wel grappig dat nu Zuid-Limburg en Brabant in een klap goedkoper zijn dan Gelderland en Overijssel, die voorheen een laadtarief van € 0,28 hadden en vanaf volgende jaar € 0,36 per kWh uit mijn hoofd? Is het laadtarief in Zuid-Limburg dan niet feitelijk omlaag gegaan, wanneer Vattenfall meer belasting moet betalen? Maar nog steeds hetzelfde tarief hanteert voor de gebruikers?
Jeroen O schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:18:
[...]
Daar doen ze toch niet aan?
Jaren geleden heb ik ook eens de politie gebeld omdat er al een paar dagen een benzine auto bij een laadpaal stond. “Nee meneer, daar komt de politie niet voor. Daarvoor moet u bij de gemeente zijn. Die handhaven dat”.
Goed, melding gedaan bij de gemeente. Toen werd ik drie weken later teruggebeld dat ze waren kijken en dat de auto er niet meer stond
Gelukkig staan er tegenwoordig zoveel laadpalen bij mij in het dorp dat de volgende nooit ver weg is mocht er eens een paal bezet zijn.
Je zou bijna geneigd zijn om te liegen tegen de politie: tijdens corona was het al net zo erg. Toen kwamen ze ook niet. Zou je zo'n eigenaar van een benzineauto trouwens kunnen aanklagen? Aangifte doen, of kosten verhalen omdat je een taxi hebt moeten nemen? Omdat je niet gebruik kon maken van de publieke laadpaal?
Mijn ervaringen zijn trouwens hetzelfde: melding maken bij handhaving van de gemeente, om dan bericht te krijgen dat ze geen auto hebben aangetroffen. Ja duh.... als ergens ingebroken wordt, dan gaan de inbrekers ook niet een week wachten tot de politie eens langs komt.
Dus ik doe eigenlijk de moeite niet meer om meldingen aan te maken: behalve wanneer ik dus zoveel moeite heb moeten doen, om een andere laadpaal te vinden. Maar dan doe ik ook nog wel de moeite, om een boos briefje onder de ruitenwisser te leggen. Want ik weet gewoon, de handhaving komt pas als die meneer of mevrouw allang met hun auto naar werk is de volgende ochtend.
[
Voor 37% gewijzigd door
MathiasMetzger op 19-12-2024 20:26
]