DeJurist schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:42:
[...]
Absoluut niet. Vandalisme is nooit te rechtvaardigen. Ik heb een diepe afkeer van mensen die zich daartoe verlagen onder het mom van hun "rechten." Blijf gewoon van andermans eigendommen af, punt.
In plaats daarvan kun je contact opnemen met de juiste instanties die wél iets kunnen betekenen. Door vandalisme in dit soort situaties goed te keuren, plaats je jezelf op hetzelfde lage niveau.
Ik doe het natuurlijk niet zelf hoor: maar afgelopen maandag ben ik met de auto gestrand bij de enige publieke laadpaal, welke ik uit mijn hoofd wist te vinden. Tijdens het rijden ben ik simpelweg niet zo goed in het vinden van een laadpaal, dus reed ik naar eentje die ik wist te liggen.
Daar aangekomen in schildpad modus, zie ik een ID4 welke rechts zijn laadklep heeft uitsteken. Wie bedenkt zoiets? De laadpoort aan de zijkant? Aan de voorkant is in deze parkeersituatie veel handiger! Maar goed de luxe om een ander laadplaats te zoeken had ik niet, want misschien had ik het dan niet meer gehaald.
Rechts stond ook nog een gewone benzineauto geparkeerd, dus ik heb hem zo goed als mogelijk tussen deze twee autos in geparkeerd. Mijn vrouw die had een jetlag en weigerde uit de auto te komen, dus ik ging alleen naar mijn zus. In de tussentijd was ik doodsbang, dat mijn vrouw alsnog zou besluiten om uit te stappen. En daarmee de deur tegen de laadklep, van die VW ID4 zou open gooien.
Het is geen vandalisme, als jij je bolide schots en scheef parkeert en je laadklep ook nog eens uitsteekt. Weet je wat wel vandalisme is? Die VW Golf petjes auto, waarvan plotseling de tankklep van open staat. Sinds de auto van petjes meneer niet meer starte en al wekenlang, op dezelfde plaats geparkeerd staat. Wel lachen om petjes meneer nu op de fiets naar de supermarkt te zien gaan.
Nee parkeer gewoon netjes, dan is de kans op schade aan je bolide ook een stuk kleiner. En dan kun je wel de moraalridder online gaan uithangen, maar ik heb geen medelijden met automobilisten die zelf hun auto schots en scheef parkeren. Ik blijf dan bij mijn mening dat je hetzelf schuld ben. Natuurlijk is het niet netjes als je dan geen briefje achterlaat, wanneer je perongeluk schade aan een auto veroorzaakt. Maar dat is een andere discussie.