[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 183 ... 234 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 16:52

nlboy

Alles kitz?

jeroenkb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:59:
[...]

Kleine update:

kreeg net deze melding van de gemeente:

[...]
Je kunt ook Myhweels mailen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ze zijn vaak snel met reageren/actie ondernemen.

Iig leek de auto wel geboekt te zijn van woensdagavond tot vrijdagavond en zaterdagavond tot dinsdagavond. Weet niet of dit door Mywheels zelf is gedaan (blokkade auto) of het daadwerkelijk gehuurd is in deze periodes. Het kan ook zijn dat ie elke keer, na de huurperiode, daar afgesloten wordt aan de laadpaal. Want er wordt gevraagd dat je de auto onder 80% weer aan de laadpaal zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DG6-LpEwk8ocR_aEpVIrnc9Scoo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoCrtrGP5Gm6miyc3oXgsUnX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7yyUT6ySYxan1Mtfk-ayZzll1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qUCCslSVfRoUaIBQwURacA2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 37% gewijzigd door nlboy op 27-11-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
nlboy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:58:
[...]
Je kunt ook Myhweels mailen
***members only***
Ze zijn vaak snel met reageren/actie ondernemen.

Iig leek de auto wel geboekt te zijn van woensdagavond tot vrijdagavond en zaterdagavond tot dinsdagavond. Weet niet of dit door Mywheels zelf is gedaan (blokkade auto) of het daadwerkelijk gehuurd is in deze periodes. Het kan ook zijn dat ie elke keer, na de huurperiode, daar afgesloten wordt aan de laadpaal. Want er wordt gevraagd dat je de auto onder 80% weer aan de laadpaal zet.

[Afbeelding][Afbeelding]
Had ik gisteren al 2 keer gedaan en deze ochtend ook weer.

Op een gegeven moment is het op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
Zjanzjak schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:44:
Leuk grafiekje, 1 openbaar laadpunt per 5 ev's, wel mooie verhouding;

[Afbeelding]

Bron: Martien Visser op X.
Interessant, maar vergeet niet dat er ook nog PHEV's rondrijden, die ook willen laden.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 17:53
Heeft iemand toevallig al iets voorbij zien komen rondom de SGZH 2.0 tarieven per 1 januari? Of wordt dat echt pas een kwestie van de apps in de gaten houden? Kon van vorig jaar niet heel veel terugvinden, behalve communicatie bij gemeentes die vragen kregen over de nieuwe (veel hogere) tarieven.

Ben vooral benieuwd of Ovo per 1 januari het erg lage tarief voor deze palen gelijk gaat trekken met het gangbare tarief. Met 250 kWh per maand, loopt 20 cent per kWh toch aardig in de papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:10
eborn schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:18:
Heeft iemand toevallig al iets voorbij zien komen rondom de SGZH 2.0 tarieven per 1 januari? Of wordt dat echt pas een kwestie van de apps in de gaten houden? Kon van vorig jaar niet heel veel terugvinden, behalve communicatie bij gemeentes die vragen kregen over de nieuwe (veel hogere) tarieven.

Ben vooral benieuwd of Ovo per 1 januari het erg lage tarief voor deze palen gelijk gaat trekken met het gangbare tarief. Met 250 kWh per maand, loopt 20 cent per kWh toch aardig in de papieren.
Ik heb een poging gedaan vandaag:

Beste E-rijder,

Hartelijk bedankt voor uw bericht.

Helaas kunnen wij u niets vertellen over prijsafspraken voor 2025.
Zodra er meer bekend is zal EQUANS het bekend maken.

Hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-10 09:50

Voor de SGZH palen weet ik het niet. Waar ik me vooral over verbaas is het gebrek aan berichtgeving over het aflopen van de verlaagde energiebelasting voor publieke laadpalen per 1 januari 2025. Het energiebelastingtarief zal dan gelijk worden met de energiebelasting thuis wat voor AC palen toch snel zo’n 8ct/kWh extra gaat betekenen. Ik begin steeds meer aan mezelf te twijfelen of ik dit goed zie omdat ik nergens berichtgeving hierover zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-10 11:21
nlboy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:35:
[...]
Grote kans dat deze auto's een eigen plek krijgen, omdat ze zowel stroom moeten krijgen als terugleveren. Dat gebeurd nu al bij We Drive Solar.
Veel electrische deelauto's van MyWheels in Utrecht hebben al een vaste gereserveerde parkeer- en oplaadplek gekregen met een (bidirectionele) laadpaal van WeDriveSolar. Zo staan er bij mij in de buurt al een Renault Zoe en een MG4 op een vaste plek met laadpaal.

Dat heeft als voordeel dat de deelauto's op een vaste plek staan en gegarandeerd aan de bijbehorende laadpaal kunnen koppelen, zodat ze weer opgeladen kunnen worden voor de volgende gebruiker maar tegelijk ook als buffer-accu gebruikt kunnen worden.

Ik verwacht dat de oudere deelauto's van MyWheels (Renault Zoe, Skoda CITIGOe, Seat Mii electric en mogelijk ook benzine-modellen) de komende jaren vervangen zullen worden door de Renault 4 en 5 E-Tech.

Overigens zijn andere laadpalen van WeDriveSolar in Utrecht inmiddels overgaan naar TotalEnergies, dus het lijkt erop dat ze zich nu alleen nog focussen op het (bidirectioneel) laden van deelauto's van MyWheels.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om eens even een ander perspectief op de deelauto-discussie te bieden :)
(is deels al gebeurd, maar hier en daar nog wat aanvullingen...)
denneappel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:52:
Ik heb met name zeer slechte ervaringen met deel auto's die een laadpoort bezet houden.
jeroenkb schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:36:
onze buurt is er ook klaar mee. foto van vandaag.

Melden bij het bedrijf leidt tot klant en klare nietszeggende antwoorden

[Afbeelding]
Er is een betere oplossing. Dit is een mywheels auto (en het speelt sowieso alleen voor mywheels afaik, aangezien die "zone"-auto's hebben, greenwheels en lokale aanbieders hebben vaak een vaste/gereserveerde laadplek die niet tot de wijk-capaciteit wordt gerekend).

MyWheels rekent op z'n rijders om die auto weg te halen - als ze te lang op een plek staan worden ze beschikbaar om te "ontladen". Ik heb het zelf opgelost door een aantal keer met zo'n auto te rijden toen ik 'm toch nodig had/kon gebruiken - en kan de auto nu dus zelf aan de kant zetten als het me irriteert. ;)

En zal in geval van melding zal de klantenservice waarschijnlijk een berichtje sturen naar de "sleutelfiguur", dus als die 'm dan vervolgens niet weghaalt weet je ook wie je er op moet aankijken. Opnieuw: als je je aanmeld, kun je in de app zelf ook een berichtje sturen naar de sleutelfiguur.

Daarmee probeer ik het probleem niet goed te praten en ik zal echt niet ontkennen dat er geen betere oplossingen mogelijk zijn, maar ik bedoel dit meer als: als je je er echt aan ergert, zijn er andere/betere oplossingen mogelijk.
jeroenkb schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:23:
Vooral een probleem van het bedrijfsmodel van deelauto's. Dat is het namelijk.

Een deelnemer hangt zijn deel-EV aan de laadpaal en loopt weg. Als niemand hem daarna nodig heeft kan hij zo dagen blijven staan. heb je er een paar in de buurt rondrijden dan kan je zo de situatie hebben dat alle laadpalen in de buurt voor langere periodes bezet zijn.

Gaan andere EV rijders niet leuk vinden, de laadpaal eigenaar niet en uiteindelijk de EV eigenaar ook niet, want je kunt dan wachten op niet gewenste acties van anderen
Specifiek van MyWheels dus. Omdat die vaak niet met "vaste plekken" werken en dus afhankelijk zijn van een bereider/vrijwilliger om 'm van de paal te halen als 'ie niet gebruikt wordt.

Overigens is beleid by Mywheels wel ook dat de auto alleen aan de paal hoeft te worden gehangen als 'ie minder dan 80% vol is. Hier in de wijk staat 'ie daardoor vaak genoeg aan de straat.
Ik snap de irritatie volledig. Die deelnemers zal het worst wezen en gaan zeker niet die deelauto verplaatsen. Dat bedrijf zal het ook weinig interesseren, die zien liever een volle auto klaarstaan.
Dat is dus beide niet waar. :)
En als er geen kleeftarief is heeft het deelbedrijf ook geen prikkel om hem zelf dan maar te verplaatsen.
Blijkbaar toch wel, want ze hebben er dus een regeling voor en ze besteden er zelfs een kleine incentive aan.
Kodess schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:43:
Er zijn deelauto bedrijven die het toelaten om een account bij ze aan te maken in de app speciaal om de EV te verplaatsten. Volgens mij krijg je bij sommige dan zelfs geld toe.
Exact - zie gelinkte regeling van mywheels.
nlboy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:33:
Mywheels biedt aan leden de mogelijkheid om de auto's te gaan ontladen voor een rijtegoed vergoeding van 2,50 euro. De gebruikers 'zien' de ontlaad mogelijkheid zodra de auto vanaf 80% en dan 6 uur aan de paal zit. Behalve als een rit eerder begint.

Eventueel kan je je aanmelden als 'vrijwilliger' om de auto van zijn plaats te halen.

Waar ik woon ontlaad ik regelmatig auto's hier in de buurt tijdens het hardlopen/wandeling en zo krijg ik een leuk zakcentje als rijtegoed voor terug en maak ik EV mederijders blij.
Precies dit dus.
jeroenkb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:41:
Probleem van deze is (voor zover ik kan zien) dat de auto maar tot 50% is geladen en de laadkabel los in de auto zit en niet aan het laden. Dus komt er nooit een melding. Vermoed dat deze persoon zo lekker een persoonlijke parkeerplaats denkt te hebben
Daar moet gewoon één of twee keer een andere huurder over klagen, want daar staat een boete op. Houdt diegene er vanzelf mee op. ;)
Maasluip schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:16:
Gewoon een beetje investeren. 5x een auto huren en er 5 km mee rijden.
Precies, exact wat ik gedaan heb. :)
(en toen bleek het als tweede auto nog best handig, dus ondertussen ook afentoe gewoon mee gereden ook 8)7)
jeroenkb schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:20:
Had me ook aangemeld om die reden (en om die irritante skoda te verplaatsen).

Alleen je krijgt tegoed voor ritten en ik gebruik nooit een deelauto.
Maar je kunt wèl de auto weghalen, als dat is waar je je aan ergert, ipv er uit machteloosheid een briefje onder de ruitewisser stoppen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Mensen laten we het hier gezellig houden. Niet reageren is altijd optie. Een TR aanmaken ook. Maar op de man reageren niet.

Er zijn wat posts verdwenen. Graag weer ontopic (en gezellig :) ) verder

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 28-11-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik heb even gezocht naar een oplossing voor de Renault Zoë en zo te lezen in deze topic is het wel vaker benoemd.

Een aantal laadpalen hier (TotalEnergies) willen meerdere Renault Zoë's niet opladen. Het verschilt wel per paal, want sommige TotalEnergies (+/- 50%) laad wel de Renault Zoë op.

Wat er gebeurd is wanneer je de Zoë aansluit, dan gaat ie na 3x een poging te hebben gedaan (blauw lampje op paal en dan knalt ie snel weer naar wit) en de auto geeft aan dat het opladen niet lukt. De neus geeft, zoals eerder benoemd, een rode kleur. Ook een softrest heeft geen effect.

Eerst dacht ik dat het aan het type laadpaal lag, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Want bij sommige palen lukt het wel. De laadpalen die problemen geven laden wel de Kia eNiro op.

Is het iemand als gelukt om de oorzaak te vinden? Moet er gezocht worden in de Zoë hoek? Of bij de leverancier van de laadpalen? Ik kon dat antwoord op dit bekende probleem niet vinden in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
nlboy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:51:
Ik heb even gezocht naar een oplossing voor de Renault Zoë en zo te lezen in deze topic is het wel vaker benoemd.

Een aantal laadpalen hier (TotalEnergies) willen meerdere Renault Zoë's niet opladen. Het verschilt wel per paal, want sommige TotalEnergies (+/- 50%) laad wel de Renault Zoë op.

Wat er gebeurd is wanneer je de Zoë aansluit, dan gaat ie na 3x een poging te hebben gedaan (blauw lampje op paal en dan knalt ie snel weer naar wit) en de auto geeft aan dat het opladen niet lukt. De neus geeft, zoals eerder benoemd, een rode kleur. Ook een softrest heeft geen effect.

Eerst dacht ik dat het aan het type laadpaal lag, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Want bij sommige palen lukt het wel. De laadpalen die problemen geven laden wel de Kia eNiro op.

Is het iemand als gelukt om de oorzaak te vinden? Moet er gezocht worden in de Zoë hoek? Of bij de leverancier van de laadpalen? Ik kon dat antwoord op dit bekende probleem niet vinden in dit topic.
Is een bekend probleem, vooral oudere Zoe's willen 13A startvermogen hebben. Renaultforum staat er vol mee. Niet elke Nederlandse paal levert 13A bij twee voertuigen want die zijn vaak 3x25A afgezekerd en leveren dan per poort 3x12.5A en geen 13.

Meestal gaat het met 1 Zoe wel goed en ook met laadpalen met Alfen controllers gaat het goed, die detecteren aan de stroomvraag dat er een Zoe aan hangt en geven precies zo langs als nodig 13A om daarna wat te knijpen. (maar het laden gaat dan wel door).

Kortom drie oplossingen: 1) Total moet investeren in fatsoenlijke controllers om alle voertuigen te kunnen blijven bedienen of 2) laadpaal upgraden naar 22kW via netverzwaring naar 3x35A of 3) Accepteren dat niet twee Zoe's tegelijk aan zo'n huidige total paal opgeladen kunnen worden.

Aangezien deze Total laadpalen waarschijnlijk via concessie geplaatst zijn kan je ook eens kijken of er afspraken gemaakt zijn dat Total verantwoordelijk is voor het kunnen laden van álle elektrische auto's of in elk geval een inspanningsverplichting daarvoor heeft. In dat geval zou de gemeente of de provincie Total kunnen dwingen aan deze verplichting te houden, misschien levert het via die route nog iets op, dat ze bijvoorbeeld andere controllers gaan gebruiken.

Nog 1 laatste tip; blijf met je auto weg bij alles van EV-Box. Er zijn hele series Zoe's die elke EV-box eruit laten klappen. In vooral oudere semi publieke ev-boxen zit echt prut hardware. Ook de oudere publieke palen met EV-Box hardware aan de binnenkant (te herkennen aan gekleurde ring) zijn bekende risico gebieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 29-11-2024 10:04 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Hachy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:01:
[...]

Is een bekend probleem, vooral oudere Zoe's willen 13A startvermogen hebben. Renaultforum staat er vol mee. Niet elke Nederlandse paal levert 13A bij twee voertuigen want die zijn vaak 3x25A afgezekerd en leveren dan per poort 3x12.5A en geen 13.

Meestal gaat het met 1 Zoe wel goed en ook met laadpalen met Alfen controllers gaat het goed, die detecteren aan de stroomvraag dat er een Zoe aan hangt en geven precies zo langs als nodig 13A om daarna wat te knijpen. (maar het laden gaat dan wel door).

Kortom drie oplossingen: 1) Total moet investeren in fatsoenlijke controllers om alle voertuigen te kunnen blijven bedienen of 2) laadpaal upgraden naar 22kW via netverzwaring naar 3x35A of 3) Accepteren dat niet twee Zoe's tegelijk aan zo'n huidige total paal opgeladen kunnen worden.

Aangezien deze Total laadpalen waarschijnlijk via concessie geplaatst zijn kan je ook eens kijken of er afspraken gemaakt zijn dat Total verantwoordelijk is voor het kunnen laden van álle elektrische auto's of in elk geval een inspanningsverplichting daarvoor heeft. In dat geval zou de gemeente of de provincie Total kunnen dwingen aan deze verplichting te houden, misschien levert het via die route nog iets op, dat ze bijvoorbeeld andere controllers gaan gebruiken.

Nog 1 laatste tip; blijf met je auto weg bij alles van EV-Box. Er zijn hele series Zoe's die elke EV-box eruit laten klappen. In vooral oudere semi publieke ev-boxen zit echt prut hardware. Ook de oudere publieke palen met EV-Box hardware aan de binnenkant (te herkennen aan gekleurde ring) zijn bekende risico gebieden.
Top, dank je wel voor de duidelijke en heldere instructies wat er aan de hand is. Één Zoe (zonder andere auto) aan een desbetreffende paal werkt helaas ook niet.

De EV-Box (met de kleurring) weet ik nog van Amsterdam en daar had ik destijds (gelukkig) geen problemen met het opladen van de Zoë's. Daar werkte het eigenlijk altijd wel en ook alle type auto's.

Ik ga even kijken of ik eerst via TotalEnergies het kan regelen, anders via de gemeente aangezien TotalEnergies hier de concessie lijkt gewonnen te hebben (weinig alternatieve).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Oké succes. Soms schijnt een update van de BCB aan Zoe zijde ook te helpen, er zijn wel wat updates aan de kant van Renault geweest.

Oh ja er is ook nog een praktische workaround die altijd werkt, een 1-fase kabel gebruiken. Koop er eentje geschikt voor 32A dan kan je bij alle laadpalen altijd laden. Het vermogen neemt dan wel af, typisch 3.7 tot 5,7 kW op 11kW laadpalen en tot 7,4kW op 22kW laadpalen.

[ Voor 50% gewijzigd door Hachy op 29-11-2024 10:45 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-10 11:45
Hachy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:38:
Oké succes. Soms schijnt een update van de BCB aan Zoe zijde ook te helpen, er zijn wel wat updates aan de kant van Renault geweest.

Oh ja er is ook nog een praktische workaround die altijd werkt, een 1-fase kabel gebruiken. Koop er eentje geschikt voor 32A dan kan je bij alle laadpalen altijd laden. Het vermogen neemt dan wel af, typisch 3.7 tot 5,7 kW op 11kW laadpalen en tot 7,4kW op 22kW laadpalen.
Er is nog een reden waarom Zoe’s een “rode neus” krijgen bij een laadpaal, nl onvoldoende aarding van de paal/aansluiting. Als de aarding niet perfect is weigert de Zoe om te laden. Ook daardoor kun je bij een laadpaal die gebruikt wordt door minder kritische EV’s soms niet laden met een Zoe.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 10:54
Omdat ik twijfel waar het thuishoort, post ik deze vraag ook hier. Het kan gaan over de pas zelf, maar ook over laadstations en/of aanbieders.

Oké mijn eigen Shell Recharge laadpaal geeft een laadsessie wel vrij met mijn BP Fuel & Charge laadpas vanuit mijn werkgever, maar zegt vervolgens na de sessie doodleuk "Onbekend pasnummer" en kan de kosten niet verrekenen met de pashouder.

De BP app ziet mijn laadpaal wel. Geen probleem. De laadpaal staat ook netjes op hun kaartje in de app en ze pretenderen dat het op de openbare laadpaal gewoon moet kunnen werken. Maar zowel de pas whitelisten als publiek laden lukt niet.

Shell: uw laadpas zendt geen RFID serienummer uit. Met mijn telefoon uitgelezen, dat doet hij wel: 05:17:73:CA:C4:71:81 (getallen aangepast voor privacy).

Shell portal wil een laadpasnummer zoals NL-TCE-123456-7 en die BP passen hebben een ander nummer - gewoon 18 cijfers. Althans, via de BP app kan ik wel een "EMAID" achterhalen die daar erg veel op lijkt, maar Shell slikt hem niet: NL-TRA-C00123456-X.

BP zegt "breng uw Shell laadpaal maar onder bij Vattenfall backoffice diensten - ja ze zien me aan komen.
Shell zegt: uw laadpas is niet goed.

Niemand kan mij helpen en ondertussen heb ik hier een splinternieuwe laadpaal hangen en komt er over 3 weken een BEV aan (heb nu PHEV).

Wat gaat er nou mis. Kan ik ergens een "goed" laadpasnummer achterhalen? Ik heb Trafineo - de partij die er achter lijkt te zitten ook nu maar gemaild als 3e poging.

Ik zei ook tegen die Shell dame: dat is lekker, er kan een willekeurige BP F&C kaarthouder mijn pad op rijden, 100 kWh zijn auto in pompen, uitpiepen en dan heeft hij gratis geladen - want ja, de laadsessie wordt vrijgegeven maar Shell weet niet wie het was!

Help....

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 19:21
Gieliovd520 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:03:
Omdat ik twijfel waar het thuishoort, post ik deze vraag ook hier. Het kan gaan over de pas zelf, maar ook over laadstations en/of aanbieders.

Oké mijn eigen Shell Recharge laadpaal geeft een laadsessie wel vrij met mijn BP Fuel & Charge laadpas vanuit mijn werkgever, maar zegt vervolgens na de sessie doodleuk "Onbekend pasnummer" en kan de kosten niet verrekenen met de pashouder.

De BP app ziet mijn laadpaal wel. Geen probleem. De laadpaal staat ook netjes op hun kaartje in de app en ze pretenderen dat het op de openbare laadpaal gewoon moet kunnen werken. Maar zowel de pas whitelisten als publiek laden lukt niet.

Shell: uw laadpas zendt geen RFID serienummer uit. Met mijn telefoon uitgelezen, dat doet hij wel: 05:17:73:CA:C4:71:81 (getallen aangepast voor privacy).

Shell portal wil een laadpasnummer zoals NL-TCE-123456-7 en die BP passen hebben een ander nummer - gewoon 18 cijfers. Althans, via de BP app kan ik wel een "EMAID" achterhalen die daar erg veel op lijkt, maar Shell slikt hem niet: NL-TRA-C00123456-X.

BP zegt "breng uw Shell laadpaal maar onder bij Vattenfall backoffice diensten - ja ze zien me aan komen.

Niemand kan mij helpen en ondertussen heb ik hier een splinternieuwe laadpaal hangen en komt er over 3 weken een BEV aan (heb nu PHEV).

Wat gaat er nou mis. Kan ik ergens een "goed" laadpasnummer achterhalen? Ik heb Trafineo - de partij die er achter lijkt te zitten ook nu maar gemaild als 3e poging.

Ik zei ook tegen die Shell dame: dat is lekker, er kan een willekeurige BP F&C kaarthouder mijn pad op rijden, 100 kWh zijn auto in pompen, uitpiepen en dan heeft hij gratis geladen - want ja, de laadsessie wordt vrijgegeven maar Shell weet niet wie het was!

Help....
Ik denk dat je je vraag beter hier kan stellen:
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
...omdat het specifiek gaat over een thuis-laadpaal en niet openbaar laden. Wellicht dat daar ook meer mensen met ervaring hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11

koboy

Heb een idee voor een icon

Gieliovd520 schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:03:

Help....
Wat offtopic hier, maar toch even een algemeen advies, met in het achterhoofd dat jouw vrije tijd te kostbaar is om geneuzel van je baas op te lossen
Wie heeft die laadpaal bij je thuis geselecteerd en laten installeren? Als dit je werkgever is geweest: probleem van de lease afdeling.
Klaag bij de lease afdeling dat Shell je BP pas gratis laat laden, en dat je dat dus niet gaat doen. Laat hun maar met BP vechten voor het juiste nummer.
Meld dat je tot die tijd of een gegarandeerde laadplek wil op je werk en/of alleen maar gaat snelladen.
Stem vooraf even mondeling af met je manager, en zet die op CC in d communicatie met de lease afdeling. Probeer ook met hem te regelen dat je de uren die je dus overtollig bij de snellader staat op 1 of andere manier als werktijd kan zien (overuren, in de auto werken met laptop op schoot etc).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 10:54
vanaalten schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat je je vraag beter hier kan stellen:
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
...omdat het specifiek gaat over een thuis-laadpaal en niet openbaar laden. Wellicht dat daar ook meer mensen met ervaring hiervoor zijn.
Dank, maar gezien het een "openbare laadpaal" is, dat wil zeggen een laadpaal door mijzelf geïnstalleerd en opgesteld voor publiek gebruik en een zakelijke laadpas leek me dit wel de plek. Desalniettemin mijn vraag ook daar geplaatst ja :).
koboy schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:29:
[...]

Wat offtopic hier, maar toch even een algemeen advies, met in het achterhoofd dat jouw vrije tijd te kostbaar is om geneuzel van je baas op te lossen
Wie heeft die laadpaal bij je thuis geselecteerd en laten installeren? Als dit je werkgever is geweest: probleem van de lease afdeling.
Klaag bij de lease afdeling dat Shell je BP pas gratis laat laden, en dat je dat dus niet gaat doen. Laat hun maar met BP vechten voor het juiste nummer.
Meld dat je tot die tijd of een gegarandeerde laadplek wil op je werk en/of alleen maar gaat snelladen.
Stem vooraf even mondeling af met je manager, en zet die op CC in d communicatie met de lease afdeling. Probeer ook met hem te regelen dat je de uren die je dus overtollig bij de snellader staat op 1 of andere manier als werktijd kan zien (overuren, in de auto werken met laptop op schoot etc).
Dit is een prima advies, zij het niet... het is een door mijzelf geplaatste laadpaal, eigen investering met als verdienmodel dat mijn PV er ook op afgestemd is. Dat maakt het verhaal lastiger, mijn werkgever/leasemaatschappij zeggen heel simpel - dit is de pas, die werkt met de laadpaal die je gratis via je werkgever kunt verkrijgen bij de leaseauto.

Maar dat wil ik niet. Daar zit een wurgcontract aan vast van €2700 en een looptijd van 48 maanden waarvan ik geen commitment wil geven dan nog bij deze WG te werken.

Zodoende zoek ik mijn heil zelf bij BP, Shell en Trafineo.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door Gieliovd520 op 02-12-2024 08:49 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:21
Hachy schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:33:
[...]

Pas op met EVDC. Ze hebben meerdere Nederlandse e-mobility bedrijven benaderd voor diverse diensten, waaronder wij, maar ze hebben nog nooit hun facturen betaald. Ik zou er ver weg van blijven.
EVDC accepteert vanaf 12 december geen kaartbetalingen meer. Alleen nog prepaid tegoed of betalen met cryptocurrency. Dat laatste ('EVDC tokens') is overigens ook hun core business. Dus ook EVDC is niet meer interessant. Ik ga althans geen geld storten op het account van een tweemans startup cryptobedrijfje dat morgen met de noorderzon vertrokken kan zijn.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-10 09:48
Of-Aaargh schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:43:
[...]

EVDC accepteert vanaf 12 december geen kaartbetalingen meer. Alleen nog prepaid tegoed of betalen met cryptocurrency. Dat laatste ('EVDC tokens') is overigens ook hun core business. Dus ook EVDC is niet meer interessant. Ik ga althans geen geld storten op het account van een tweemans startup cryptobedrijfje dat morgen met de noorderzon vertrokken kan zijn.
Zag dat ze de prijzen ook omhoog gegooid hebben. Laadpaal waar ik deed laden was 0,38 maar nu 0,76. En na bovenstaand bericht inderdaad niet meer interessant. Nu op zoek naar een andere….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakerpip
TucanoItaly schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:49:
Nieuwe laadpas Top 10 nieuwsbrief, met overzichtje van tariefwijzigingen:
https://mailchi.mp/d1514431501e/laadpastop10-18229175

Veel veranderingen van Total laadpaaltjes, o.a. forse 10% stijgingen in Utrecht en Amsterdam, maar enorme 25% dalingen [EDIT: verkeerd gelezen] 1 cent daling in MRA-E gebied. En Vattenfall MRA-E juist weer fors omhoog....
Die verhoging die we zien van Vattenfall in MRA van 8,5 cent per 1 januari 2025 gaan we voor alle palen zien. Dit komt doordat het verlaagde energiebelastingtarief afloopt per 1 januari 2025. We gaan op https://incharge.vattenfall.nl/onze-tarieven komende weken alle tarieven zien stijgen met een soortgelijk bedrag. Bij alle andere exploitanten van laadpalen gaan we hetzelfde zien per 1 januari.

Realiteit is dat het verschil in kosten tussen thuisladen en publiek laden meer zichtbaar gaan worden vanaf 1 januari, nu de energiebelasting gelijkgetrokken wordt.

EDIT: hieronder een linkje naar de wet waaruit blijkt dat per 1 januari 2025 de verlaagde energiebelasting voor laadpalen vervalt: https://wetten.overheid.n...z=2024-07-01&g=2024-07-01

[ Voor 10% gewijzigd door tweakerpip op 05-12-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-10 13:44
Komen 2 nieuwe Tesla Superchargers aan, 1 bij Houten(-West) bij van der Valk en 1 bij Arnhem-Noord, Postillion Hotel Arnhem. Ook hier te zien: https://supercharge.info/map

Zag op de site van van der Valk dat ze spreken van januari 2025 (zonder specifiek Tesla te noemen overigens).

Maar ben benieuwd of iemand toevallig iets preciezer weet wanneer ze gereed zijn?
Of toevallig een fotootje heeft geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 15:27

Lagune

Its time for warp

tweakerpip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:27:
[...]

Die verhoging die we zien van Vattenfall in MRA van 8,5 cent per 1 januari 2025 gaan we voor alle palen zien. Dit komt doordat het verlaagde energiebelastingtarief afloopt per 1 januari 2025. We gaan op https://incharge.vattenfall.nl/onze-tarieven komende weken alle tarieven zien stijgen met een soortgelijk bedrag. Bij alle andere exploitanten van laadpalen gaan we hetzelfde zien per 1 januari.

Realiteit is dat het verschil in kosten tussen thuisladen en publiek laden meer zichtbaar gaan worden vanaf 1 januari, nu de energiebelasting gelijkgetrokken wordt.
hoe kan een northe dat lage tarief volhouden ?

toch maar kabeltje over de stoep trekken dan....

<rant>
waarom allemaal zo duur, nieuwe palen in amsterdam 0,24 ct (equans), nieuw energiecontract 0.28 ct
paal, 56 ct :(

[ Voor 7% gewijzigd door Lagune op 03-12-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Als dat klopt @tweakerpip gaan we naar €0,40ct per kWh.
Toch weer eens opnieuw uitrekenen of ik beter de diesel pak of de EV voor het werk.

Voortuin verbouwen en oprit van maken kost ook duizenden euros. Dus voor ik die eruit heb hoop ik hier niet meer te wonen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024

ik zag per gisteren in de OVO app helaas bij de SGZH 2 palen onderstaand tarief vermeld staan.
Oftwel zo'n 52% er bovenop :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/az-JDVVbllSYpYVfkXe8hbstA-4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/olRKVoyU1PiSjrZPJYGVkAvD.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:10
GT-stoel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:17:
[...]

ik zag per gisteren in de OVO app helaas bij de SGZH 2 palen onderstaand tarief vermeld staan.
[Afbeelding]
Naja ze hebben het foutje gecorrigeerd, want dit is gewoon het CPO tarief. Heeft nog best lang geduurd :)

Nu maar hopen op betere tarieven vanaf 1 Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
[...]

[Afbeelding]
Ai, dat wordt een leuke kostenpost... Toch 50-60 euro per maand extra hierdoor. Gelukkig betaal je bij Tesla nog 31 cent.

Ik heb niet zo'n hoge pet op wat betreft gemeentes en provincies en externe aanbieders. Vermoedelijk blijft het tarief gewoon hetzelfde onder de noemer inflatie. Daar zullen dan in alle gemeentes wat ingezonden brieven voor komen, die men beantwoord met: het valt binnen de marges. En als per 01-01-2026 de SGZH 1.0 palen komen te vervallen, komt hier waarschijnlijk eenzelfde tarief voor terug.

Ik ben wel benieuwd of snellaadpleinen zoals van Tesla te maken krijgen met die 8.5 cent belastingverschil? Ik neem toch aan dat ze vanwege hun afname in het goedkopere segment vallen?

Ik zag overigens bij Wassenaar het volgende:
Per 1 januari 2024 is het nieuwe laadtarief van laadpalen €0,58 per geladen kWh (inclusief BTW). Dit geldt voor alle laadpalen binnen het contract SGZH 2.0 dat de gemeente heeft met Equans. Dit laadtarief is opgebouwd uit verschillende kostencomponenten waarvan alleen de inkoopprijs van energie vanaf 1 januari 2023 jaarlijks geïndexeerd mag worden. Dit gebeurt, zoals contractueel afgesproken, op basis van de CBS Index Energie Huishoudens.
Dat zou betekenen dat men dus enkel het stroomtarief max indexeren? Ik ben wel benieuwd wat in deze contracten dan de uitgangspositie was. Want als je naar het variabele leveringstarief kijkt bij het CBS dan zat dit in januari 2023 op 51 cent en nu op 15 cent. Dat scheelt nogal...

[ Voor 33% gewijzigd door eborn op 04-12-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Laatst online: 10-10 07:22
[...]

[Afbeelding]
Top, bedankt voor de melding d:)b
Alleen gister hier voor dit tarief geladen, leuk die OvO laadpas maar je checkt de app er helaas niet zo vaak meer door.
Gelukkig heb ik meer keus uit SGHZ1 dan 2 palen.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 11:52
Rdestructo schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:09:
[...]

Top, bedankt voor de melding d:)b
Alleen gister hier voor dit tarief geladen, leuk die OvO laadpas maar je checkt de app er helaas niet zo vaak meer door.
Gelukkig heb ik meer keus uit SGHZ1 dan 2 palen.
hier tarief ook aangepast ... vond het altijd al vreemd .. \

waarom zo bizar verschil tussen 1 en 2 palen ? weet iemand de details ?

Die 10% korting voor 2 euro wordt dan toch interessant ...

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
_birdie_ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:26:
[...]

waarom zo bizar verschil tussen 1 en 2 palen ? weet iemand de details ?
Het is een andere aanbesteding, waarbij de 1.0 tarieven niet geïndexeerd mochten worden. Het idee daarbij was dat de prijs voor stroom redelijk stabiel was, dus daardoor dacht men het voor langere tijd vast te kunnen leggen. Echter, toen kwam Rusland :P Daarom blijft dat tarief tot het einde van dat contract (01-01-2026) hetzelfde. Het contract voor 2.0 loopt tot 31-12-2031. Daar mag het tarief voor inkoop elektriciteit wel geïndexeerd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door eborn op 04-12-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
eborn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:32:
[...]

Het is een andere aanbesteding, waarbij de 1.0 tarieven niet geïndexeerd mochten worden. Het idee daarbij was dat de prijs voor stroom redelijk stabiel was, dus daardoor dacht men het voor langere tijd vast te kunnen leggen. Echter, toen kwam Rusland :P Daarom blijft dat tarief tot het einde van dat contract (01-01-2026) hetzelfde. Het contract voor 2.0 loopt tot 31-12-2031. Daar mag het tarief voor inkoop elektriciteit wel geïndexeerd worden.
Hier op aanvullend. De prijs modellen die de aanbestedende diensten gebruiken zullen dus bepalen op welk moment de aanbiedende partij de energie inkoopt. Bij de eerste aanbesteding zal de energie gewoon voor 10 jaar ingekocht zijn voor een laag tarief. Bij de tweede aanbesteding is energie die nu verkocht wordt ingekocht toen het duur was. De prijs zal langzaam dalen. Energie die nu ingekocht wordt (voor 2025? 2026? 2027? afhankelijk van de aanbesteding) zal al een stuk lager zijn.

Het heeft gewoon bijzonder ongelukkig uitgepakt. Als jij over 3 jaar iets moet verkopen tegen de prijs die nu geldt voor het product dan is de risicovrije manier om het nu in te kopen voor verkoop over 3 jaar. Ook als de prijs relatief hoog is nu. Want je weet nooit of het nog 2x zo duur gaat worden. Dat is wat er gebeurd is. Als iemand had verwacht dat dit kon gebeuren met de energieprijs was er een ander prijs model gekozen, maar het is wat het is.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakerpip op 04-12-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
tweakerpip schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:36:

Hier op aanvullend. De prijs modellen die de aanbestedende diensten gebruiken zullen dus bepalen op welk moment de aanbiedende partij de energie inkoopt. Bij de eerste aanbesteding zal de energie gewoon voor 10 jaar ingekocht zijn voor een laag tarief. Bij de tweede aanbesteding is energie die nu verkocht wordt ingekocht toen het duur was. De prijs zal langzaam dalen. Energie die nu ingekocht wordt voor 2026 zal al een stuk lager zijn.
Ik zit te zoeken of ik hier informatie over kan vinden. Begin 2024 waren er in een aantal gemeenten vragen gesteld en daar zijn toen raadsmemo's uitgekomen. Maar uiteraard is daar inhoudelijk weinig informatie uit te halen over de contracten en bijbehorende afspraken. Het lijkt me dat die wel ergens opvraagbaar moeten zijn.
Door de CBS-indexering die is afgesproken in het huidige contract dat Zoetermeer heeft met aanbieder Equans, loopt onze kWh-prijs ongeveer een jaar achter op de actuele ontwikkelingen. Mede daarom was het laadtarief in Zoetermeer en omgeving in 2023 relatief erg gunstig en valt deze in 2024 hoger uit, ondanks dalende energieprijzen. De verwachting is dat het tarief per 1 januari 2025 weer daalt door de huidige dalende energieprijzen.

Dat het laadtarief een jaar achter loopt heeft twee redenen:
1. De CBS-indexering wordt eens per half jaar gepubliceerd. De laatst vastgestelde index betreft
energieprijzen van de eerste helft van 2023. In deze periode waren energieprijzen nog erg hoog.
2. Het CBS heeft per 2023 hun prijsberekeningen voor energie aangepast. Voorheen keken ze alleen
naar nieuw afgesloten energiecontracten. Nu nemen zij ook bestaande energiecontracten mee.
Aangezien in de tweede helft van 2022 veel dure energiecontracten zijn afgesloten, ebt dit nog extra
na in de eerste helft van 2023.
Blijkbaar wordt er dus voor het nieuwe jaar gekeken naar de vastgestelde index over de eerste 6 maanden van het jaar ervoor. Ik kan die specifieke index echter niet vinden. Wel cijfers per maand, maar geen percentages.
Het heeft gewoon bijzonder ongelukkig uitgepakt. Als jij over 3 jaar iets moet verkopen tegen de prijs die nu geldt voor het product dan is de risicovrije manier om het nu in te kopen voor verkoop over 3 jaar. Ook als de prijs relatief hoog is nu. Want je weet nooit of het nog 2x zo duur gaat worden. Dat is wat er gebeurd is. Als iemand had verwacht dat dit kon gebeuren met de energieprijs was er een ander prijs model gekozen, maar het is wat het is.
Eigenlijk zouden dit soort contracten gewoon op basis van de marktprijs gemaakt moeten worden. Eigenlijk worden de laadpaal-boeren nu ook een soort van energie-aanbieder. Het moet toch prima mogelijk zijn om een vaste fee te rekenen voor onderhoud en het systeem, en dan met dynamische tarieven werken voor de daadwerkelijke stroomprijs? Onderaan de streep denk ik dat iedereen daar beter van wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door eborn op 04-12-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
eborn schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:48:
[...]
Eigenlijk zouden dit soort contracten gewoon op basis van de marktprijs gemaakt moeten worden. Eigenlijk worden de laadpaal-boeren nu ook een soort van energie-aanbieder. Het moet toch prima mogelijk zijn om een vaste fee te rekenen voor onderhoud en het systeem, en dan met dynamische tarieven werken voor de daadwerkelijke stroomprijs? Onderaan de streep denk ik dat iedereen daar beter van wordt.
Prima mogelijk. Het is maar net wat je als aanbestedende partij voorschrijft. Echter, dat de tarieven binnen een dag verspringen tussen 30 en 60 cent per kWh is niet iets waar iedereen blij van zou worden denk ik. (Ik ben overigens niet bekend met regelgeving rond laadpunten en of daar nog hobbels liggen om dynamisch te beprijzen)

[ Voor 10% gewijzigd door tweakerpip op 04-12-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
tweakerpip schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:02:
[...]

Prima mogelijk. Het is maar net wat je als aanbestedende partij voorschrijft. Echter, dat de tarieven binnen een dag verspringen tussen 30 en 60 cent per kWh is niet iets waar iedereen blij van zou worden denk ik.
Ik vermoed sowieso dat het lastig wordt vanwege de hele infrastructuur rondom laad-apps. Je gaat dan natuurlijk continue verschillen krijgen in CPO tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 13:51
ik heb een factuur gekregen van Northe waar ze nu 17 cent per minuut rekenen bovenop de 50 cent per kilowatt.
dit doen ze op de Qwello paal in mijn straat waar ik normaal gesproken altijd laad.

17 cent per minuut 8)7

volgens mij doet Qwello 50 cent kwh en 30 cent per uur tijdstarief. door belasten, dan kan je als Northe toch niet 50 cent per kwh en 17 cent per minuut factureren?

Ik vroeg er naar bij Northe. en dit was het antwoord :

We strive to remain competitive with market prices and tariffs are set based on the pricing we receive from the charging operator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:15
Dan is je auto volladen met 50kWh @ 11kW dus 70E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Caelorum schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:41:
Dan is je auto volladen met 50kWh @ 11kW dus 70E?
37,86 kWh geladen, 62,28 € gefactureerd, gestaan 4 h 15 min

en dit staat er in de app van Northe bij de laadpaal 0,42 € / kWh + 0,02 € / min

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Tip: knip die pas in 5 stukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerpip
murky123 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:46:
[...]
37,86 kWh geladen, 62,28 € gefactureerd, gestaan 4 h 15 min

en dit staat er in de app van Northe bij de laadpaal 0,42 € / kWh + 0,02 € / min
Als er in de app een bepaald tarief genoemd wordt, is dat ook het tarief dat in rekening gebracht moet worden. Ik laad niet zoveel op publieke palen omdat ik op de oprit kan laden. Als ik het doe dan is het steeds een andere paal. Ik heb me aangeleerd om elke keer dat ik laad, een screenshot van de tarieven te maken. Ik heb meerdere malen gehad dat er een fout tarief gerekend werd. Ik heb dit altijd zonder problemen gecorrigeerd gekregen. Dat was allemaal niet bij NORTHE, maar ik zou verwachten dat ze het daar ook gewoon corrigeren. 2 cent per minuut communiceren en 17 rekenen is niet okay en zullen ze vast wel corrigueren.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakerpip op 05-12-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
tweakerpip schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:50:
Ik heb me aangeleerd om elke keer dat ik laad, een screenshot van de tarieven te maken.
Doe ik dus bijna altijd bij plaatsen waar ik weinig laad, of nooit geladen heb.
En vooral als het een wat exotischer pas of app is die ik moet gebruiken.

Gouden tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
als je 100% afhankelijk bent van openbaar laden en je laad 99 uit 100 x aan dezelfde paal in je straat , ga je dat niet doen lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
murky123 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:04:
als je 100% afhankelijk bent van openbaar laden en je laad 99 uit 100 x aan dezelfde paal in je straat , ga je dat niet doen lijkt me
Tja, zou er waarschijnlijk aan liggen met welke MSP ik laad. Als ik de pas zou gebruiken van de partij die ook de CPO is of van een partij die stabiele prijzen hanteert zoals Shell dan zou ik het niet doen. Als ik een pas van een MSP zou gebruiken waarvan ik weet dat ze geld toeleggen op laadbeurten en daardoor een grillig prijsbeleid zouden kunnen hebben (Elektroverse, NORTHE, OVO, etc.) dan zou ik misschien wel voor elke laadbeurt even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
murky123 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:04:
Dan is het meer een kwestie van de boel een beetje in de gaten houden.
Prijs checken, of het nog steeds hetzelfde is, wat je nog geen 30 seconden kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:59
Gisteren bij Tesla de prijzen weer iets omhoog. Venray waar ik altijd kom is nu € 0,29 per kWh (met abonnement). Merk wel met de lagere temperaturen dat de maximale snelheid van 96 kW minder snel komt (Kia EV6)

Maar nog altijd een aantrekkelijk tarief wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Sinds kort ook aangewezen op publieke laadpalen, omdat ik mijn huis met eigen oprit heb verruild voor een appartement. Heb ook voor het eerst de Tesla palen ontdekt bij Horst. Wist niet dat er bij Venray ook palen stonden. Dat geeft weer extra locaties waar ik kan laden langs de A73. Dank voor de tip :)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:21
ThatGuy2303 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:11:
Gisteren bij Tesla de prijzen weer iets omhoog. Venray waar ik altijd kom is nu € 0,29 per kWh (met abonnement). Merk wel met de lagere temperaturen dat de maximale snelheid van 96 kW minder snel komt (Kia EV6)

In Midden-Brabant is Tesla ook duurder geworden. Nu tot 40ct/kWh. Ik laadde daar regelmatig, ga nu toch weer vaker naar Vattenvall-palen nu die goedkoper zijn.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
[quote]Kodess schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:21:
[...]

Deze staat bij ons in de buurt :+
[Afbeelding]
[/quote

@Kodess
van welke laadpaal app is deze screenshot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
GT-stoel schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:17:

van welke laadpaal app is deze screenshot ?
Vattenfall app, heel herkenbaar en raadpleeg ik bijna altijd als ik wil weten of iets bezet (maakt niet uit welke laadpaal) is en hoe lang het dan al bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
@Zjanzjak Dank je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
Zijn er naast OVO en Vattenfall nog meer laadpaal apps die weergeven hoe lang een connector reeds in gebruik is ?
Gek genoeg geeft OVO al 12 uur eerder aan dan Vattenfall dat de volgende dag bereikt is.

OVO toont na 1 dag helaas alleen nog het aantal dagen en geen uren meer.
Vattenfall geeft de naam van het aansluitpunt dusdanig groot weer dat er tussen beide aansluitpunten (1 en 2) geen verschil te zien is. Daarnaast is de tijdsduur juist weer dusdanig klein weergegeven dat dit bijna met een loep gelezen moet worden.

Ik heb nog diverse andere laadpaal apps geprobeerd maar helaas nog geen 3e app gevonden welke de tijdsduur (ook na 1 dag) nog in uren weergeeft en tevens de volledige naam van het aansluitpunt toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:55
Waarom wil je tijdsduur bezetting weten?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

HansAuutB schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:19:
Waarom wil je tijdsduur bezetting weten?
Om boze briefjes op ruiten te plakken. Dat vinden sommige mensen leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Electroverse backend stuk ?
Gisteren geladen, normaal direct bericht van een afschrijving en receipt zichtbaar in de APP.
Nu nog steeds niets.
Ook hoe lang iemand aan het laden is , is bij Electroverse niet te zien. Vattenfall geeft het wel weer dus de paal zelf lijkt wel verbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:30

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ThatGuy2303 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:11:

Is elke winter zo. De stroomprijs is dan wat hoger.
In de lente dalen ze als het goed is weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
tweakerpip schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:50:
[...]

Als er in de app een bepaald tarief genoemd wordt, is dat ook het tarief dat in rekening gebracht moet worden. Ik laad niet zoveel op publieke palen omdat ik op de oprit kan laden. Als ik het doe dan is het steeds een andere paal. Ik heb me aangeleerd om elke keer dat ik laad, een screenshot van de tarieven te maken. Ik heb meerdere malen gehad dat er een fout tarief gerekend werd. Ik heb dit altijd zonder problemen gecorrigeerd gekregen. Dat was allemaal niet bij NORTHE, maar ik zou verwachten dat ze het daar ook gewoon corrigeren. 2 cent per minuut communiceren en 17 rekenen is niet okay en zullen ze vast wel corrigueren.
nope, helaas, volgens northe is de prijs correct weergegeven en was het op dat moment werkelijk de 0,50 € / kwh + 0,17 € / min. wat mij zeer sterk lijkt, ik laad daar altijd en mijn buren ook, en die prijs was echt niet zo hoog, alleen ik kan het niet bewijzen.

dit zeggen ze tegen mij

The tariffs are set based on the pricing we receive from the charging operator and the pricing was updated again for this charging operator. When you charged, the price was 0,50 € / kwh + 0,17 € / min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-10 17:09
murky123 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:29:
[...]

nope, helaas, volgens northe is de prijs correct weergegeven en was het op dat moment werkelijk de 0,50 € / kwh + 0,17 € / min. wat mij zeer sterk lijkt, ik laad daar altijd en mijn buren ook, en die prijs was echt niet zo hoog, alleen ik kan het niet bewijzen.

dit zeggen ze tegen mij

The tariffs are set based on the pricing we receive from the charging operator and the pricing was updated again for this charging operator. When you charged, the price was 0,50 € / kwh + 0,17 € / min
Je kunt toch wel bewijzen dat de CPO niet dit tarief rekende (vooral die 0,17/min)?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
eltron schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:19:
[...]

Je kunt toch wel bewijzen dat de CPO niet dit tarief rekende (vooral die 0,17/min)?
ik kan niet zo snel bedenken hoe ik dat zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
murky123 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:23:
[...]
ik kan niet zo snel bedenken hoe ik dat zou kunnen doen.
Gewoon bij de CPO opvragen wat hun tarief was voor die paal op dat moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

eltron schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:19:
[...]

De prijzen waar Northe het hier over heeft zijn de Northe prijzen, die staan los van wat een CPO aan Northe rekent. Dus zonder screenshot voor de laadsessie ben je in dit geval gewoon de klos aangezien Northe niet afrekent op CPO basis.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
murky123 schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:29:
[...]

dit zeggen ze tegen mij

Ja, de keren dat ik geld teruggekregen had kon ik bewijzen wat het tarief was. Zo heb ik nog een sessie van Shell Recharge in Frankrijk staan die al 5 maanden op €0 staat in de app. Tarief was toen erg laag, maar niet gratis. Inmiddels echter erg hoog. Geen idee hoe lang ik dat screenshot moet gaan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
koboy schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:52:
[...]

De prijzen waar Northe het hier over heeft zijn de Northe prijzen, die staan los van wat een CPO aan Northe rekent. Dus zonder screenshot voor de laadsessie ben je in dit geval gewoon de klos aangezien Northe niet afrekent op CPO basis.
Dit en je weet ook niet welke afspraken de CPO met Northe heeft gemaakt.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
koboy schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:52:
[...]De prijzen waar Northe het hier over heeft zijn de Northe prijzen, die staan los van wat een CPO aan Northe rekent. Dus zonder screenshot voor de laadsessie ben je in dit geval gewoon de klos aangezien Northe niet afrekent op CPO basis.
Northe geeft aan: "The tariffs are set based on the pricing we receive from the charging operator and the pricing was updated again for this charging operator. When you charged, the price was 0,50 € / kwh + 0,17 € / min"

Dus in dat geval moet je toch met bewijs van CPO kunnen aantonen dat de wijzigiging niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-10 08:30
Je kon de in Shell Recharge op altijd je laadsessie met de recharge pas zien als die liep. En dus ook stoppen als je wilde.
Die zie ik nu niet meer, is dat bij meer mensen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marko72 schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:16:
Je kon de in Shell Recharge op altijd je laadsessie met de recharge pas zien als die liep. En dus ook stoppen als je wilde.
Vanmorgen voor het eerst een publieke laadpaal gebruikt met de shell pas. Was er ook naar op zoek, maar kwam inderdaad pas naar voren bij afronding.

Kon ook weleens de laatste keer geweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 14:58
Heb ik ook. Kan ook niet meer kijken hoeveel de sessie kost. De app zoomt steeds uit. Zeer itritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:14
tweakerpip schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:39:
[...]
Ik kreeg eind november van Shell recharge de rekening van februari 2024 van een laadbeurt in Italië.

Ja, de keren dat ik geld teruggekregen had kon ik bewijzen wat het tarief was. Zo heb ik nog een sessie van Shell Recharge in Frankrijk staan die al 5 maanden op €0 staat in de app. Tarief was toen erg laag, maar niet gratis. Inmiddels echter erg hoog. Geen idee hoe lang ik dat screenshot moet gaan bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

eltron schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:42:
[...]

Northe geeft aan: "The tariffs are set based on the pricing we receive from the charging operator and the pricing was updated again for this charging operator. When you charged, the price was 0,50 € / kwh + 0,17 € / min"

Dus in dat geval moet je toch met bewijs van CPO kunnen aantonen dat de wijzigiging niet klopt?
Niet kijken naar de inkoop prijzen is een slecht business model.....
"Based on" is niet gelijk aan "equal to"..... Northe volgt geen CPO prijzen, daardoor waren ze goedkoop op Qwello palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
koboy schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:43:
[...]

Niet kijken naar de inkoop prijzen is een slecht business model.....
"Based on" is niet gelijk aan "equal to"..... Northe volgt geen CPO prijzen, daardoor waren ze goedkoop op Qwello palen.
Hun stelling is dat zij 17ct per minuut zijn gaan rekenen omdat de CPO dat doet of in elk geval een aanpassing heeft gedaan die daar aanleiding voor geeft.,
Dat moet toch makkelijk te weerleggen zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door eltron op 10-12-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

eltron schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:40:
[...]

Hun stelling is dat zij 17ct per minuut zijn gaan rekenen omdat de CPO dat doet of in elk geval een aanpassing heeft gedaan die daar aanleiding voor geeft.,
Dat moet toch makkelijk te weerleggen zijn?
Ik zie ze niet melden dat de CPO iets heeft veranderd, alleen dat zij de prijs voor de betreffende CPO opnieuw hebben bepaald.
Maar we drijven wel erg off topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 10:46
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, ik zie nu dat mijn laadsessie bij SGZH2 op 3/12 inderdaad stuk duurder was dan voorheen. Nadeel van de OVO charge card is dat je minder vaak tarieven checkt voor palen die je vaak gebruikt...

Maar goed, eerder dit jaar was tarief bij OVO voor SGZH2 ook hoger, verbaasde me al dat ze dat verlaagd hadden gezien hoge CPO tarief. Gelukkig zijn er in de omgeving ook SGZH1 palen, al zijn die begrijpelijk vaker bezet (inclusief notaire laadpaalklever die vaak uren/dagen plek bezet houdt als laden al is voltooid, of soms zelfs kabel aansluit zonder laadsessie te starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:33
Ja, sinds een paar updates geleden is die optie verdwenen. Ik zou zeggen laat een 1 ster review achter. Werkelijkwaar bizar dat een toko met miljardenwinsten niet een simpel werkende app kan laten maken.

[ Voor 16% gewijzigd door GM15 op 10-12-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Het kon morgen wel eens druk worden bij de publieke laadpalen.
Niemand die nog thuis wil laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dM8qhLTc4C-IUuQ2cpkltukkMTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9fHsZIwvbFR5P06ETwFWZV3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
HansAuutB schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:16:
[Afbeelding]
Waarom?

Denk dat merendeel van de mensen nog gewoon een vast contract heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22
Of gewoon even niet laden😉
In ieder geval niet om 5 uur thuis laden.

Met de trein morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26
[Afbeelding]
Gewoon 's nachts laden toch....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
'S nachts 29ct vind ik best nog veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

janne_nl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:50:
Bij Vattenfall palen betaal ik 32(?) ct ongeveer.
Kan alleen niet thuis laden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
O jawel hoor, gewoon geen dynamische tarieven en al helemaal geen zonneplan gebruiken.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:24
daemonix schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:53:
[...]

O jawel hoor, gewoon geen dynamische tarieven en al helemaal geen zonneplan gebruiken.
Dynamische prijzen is een keuze, op dit soort dagen betaal je daar de prijs voor, andere dagen pak je de winst afhankelijk van je individuele situatie.

Waarom afgeven op Zonneplan? Ik ben zelf klant van Tibber en Zonneplan is concurrerend, vaak zelfs nog een paar tienden van een cent goedkoper.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pr088 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:05:
[...]

Dynamische prijzen is een keuze, op dit soort dagen betaal je daar de prijs voor, andere dagen pak je de winst afhankelijk van je individuele situatie.

Waarom afgeven op Zonneplan? Ik ben zelf klant van Tibber en Zonneplan is concurrerend, vaak zelfs nog een paar tienden van een cent goedkoper.
Het model van ZP staat me niet aan. De batterij is niet van jou terwijl je er wel voor betaalt. De risico's liggen bij jou, de winst gaat naar ZP.

[ Voor 4% gewijzigd door daemonix op 11-12-2024 14:14 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
janne_nl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:50:
Heb jij goedkopere palen in de buurt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

eltron schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:20:
[...]

Vattenfall Gelderland :>

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
eltron schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:20:
[...]

Mijn bericht ging over dynamische tarieven. Volledig offtopic, maar goed.

Vattenpaal palen in de buurt zitten rond de 33ct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Dat is 29ct maar niet goedkoper dan 29ct.
@janne_nl vond 0,29 nog best duur. Ben dan benieuwd waar het goedkoper kan. Daar zitten we hier toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
eltron schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:25:
[...]

@janne_nl vond 0,29 nog best duur. Ben dan benieuwd waar het goedkoper kan. Daar zitten we hier toch voor?

inmiddels post gezien dat dit sloeg op dynamische tarieven, maar die liggen momenteel logischerwijze hoog. De discussie ging over de vraag of iedereen nu massaal publiek gaat laden omdat het thuis te duur wordt.
Antwoord is dus nee. 's nachts is het zelfs met dynamische tarieven thuis nog goedkoper of in elk geval niet duurder dan publiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

0,2881 cent :+

kon het niet laten sorry..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
daemonix schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:14:
[...]

Het model van ZP staat me niet aan. De batterij is niet van jou terwijl je er wel voor betaalt. De risico's liggen bij jou, de winst gaat naar ZP.
Je hoeft bij ZP geen batterij af te nemen. Heb ik ook niet.
Hun app en communicatie bevalt mij uitstekend en ze hebben de laagste tarieven in de markt.
Maar dit is OT.
Wilde alleen maar even laten zien dat komende dag de tarieven sky-high gaan.
Geen zon, nauwelijks wind en blijkbaar een hoge stroomvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:24
daemonix schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:14:
[...]

De batterij is wel wat anders dan een laadpaal. Beetje off-topic dus. Ik ken best een paar mensen met een ZP laadpaal en die zijn allemaal zeer tevreden, goede functionaliteiten.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Laatst online: 08:27
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKj1mGH_MQMtq17YghwIP0cqbJ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OfRgmuCkEQJcquZvN1ICEcRV.png?f=user_large

• Wesco
Weer allerlei ontwikkelingen bij de publieke laadpalen in Utrecht: De Vattenfall-laadpaal in mijn buurt blijkt vervangen te zijn door een geheel nieuw exemplaar van Total Energies. Eerder al was een laadpaal van We Drive Solar omgezet naar Total Energies, al is die laadpaal inclusief zonnetjes daar hetzelfde gebleven.

Vervelender is dat deze Total Energies-laadpalen bij OVO nu opeens een tarief hebben van € 0,53 per kWh, waar dat vorige week nog € 0,38 per kWh was (zonder Turbo boost- of Light boost-korting). Met sommige andere laadpassen zie ik nog wel een tarief van € 0,38 per kWh staan, dus ik vraag me nu af of deze OVO nog gaan volgen, of dat OVO opeens een opslag is gaan rekenen bovenop het CPO-tarief?

De naastgelegen paal van Equans heeft nog steeds hetzelfde tarief van € 0,40 per kWh als voorheen, dus dat wordt dan nu maar mijn voorkeurslaadpaal met OVO; met mijn Turbo boost-abonnement betaal ik dan € 0,34 per kWh.

Opel Ampera-e (2020)

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:35

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik gebruik regelmatig OVO voor het laden, en nu zijn alle Allego palen hier in de buurt met 100% korting te gebruiken. Is dit iets wat vaker gebeurd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSG8YxdlkDKEe2Qv8z3If7sEQGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgUVM83oRyUbE2SP093ml3J7.jpg?f=fotoalbum_large

• Wesco
kaanmijo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:11:
Ik gebruik regelmatig OVO voor het laden, en nu zijn alle Allego palen hier in de buurt met 100% korting te gebruiken. Is dit iets wat vaker gebeurd?
Ik zie het ook in bv. Leeuwarden en Oldenzaal bij Allego maar ik heb die ‘CPO discount’ van 100% nog nooit gezien.

Ik denk dat het een fout is die vast snel hersteld zal worden. Maar het is natuurlijk altijd te proberen om te kijken wat er in rekening gebracht wordt…

Opel Ampera-e (2020)

• HansAuutB
kaanmijo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:11:

[Afbeelding]
Je betaalt toch 25ct per minuut?

• Wesco
HansAuutB schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:47:
[...]

Je betaalt toch 25ct per minuut?
Nee, je betaalt na 1 minuut € 0,25 kleeftarief en daarna elke uur weer € 0,25.

Het is een wat ingewikkelde weergave van het kleeftarief van € 0,25 per uur, omdat er ook aanbieders zijn waar bv. pas na 4 uur een kleeftarief gaat lopen.

Opel Ampera-e (2020)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als ik in de OVO app kijk zijn ze hier ook opeens duurder bij de Total palen.
53 cent nu (zonder plan) en dat was 42 cent op 4 december.

Ah, de factuur van 11-12 geeft ook al 53 cent, die had ik niet geopend :(

[edit]
Check ik via laadpastop10 welke de goedkoopste is bij Total palen, zegt de website VandeBron.
Open ik de VdB app, geen tarieven bij de Total palen in de wijk :o

[ Voor 29% gewijzigd door hjs op 12-12-2024 20:06 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 17:40
Kan je met ovo ook gewoon met de app betalen bij allego? Of alleen met een kaart?

Want dan kan ik het hier zo even testen bij een paal.

[ Voor 26% gewijzigd door Possible op 12-12-2024 20:02 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Possible schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:01:
Kan je met ovo ook gewoon met de app betalen bij allego? Of alleen met een kaart?

Laden via de app kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
Possible schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:01:

Ja dat kan met de OVO app.

Voordeeltje van OVO voor de Allego gebruikers ten koste van de Total Energies gebruikers. :?

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
hjs schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:59:
Als ik in de OVO app kijk zijn ze hier ook opeens duurder bij de Total palen.
53 cent nu (zonder plan) en dat was 42 cent op 4 december.

Ah, de factuur van 11-12 geeft ook al 53 cent, die had ik niet geopend :(

[edit]
Check ik via laadpastop10 welke de goedkoopste is bij Total palen, zegt de website VandeBron.
Open ik de VdB app, geen tarieven bij de Total palen in de wijk :o
Je gebruikt deze pagina: https://laadpastop10.nl/goedkoperladen ?

Ik weet niet hoe up to date die pagina is, ik zie er een aantal twijfelachtige opties tussen staan.

Opel Ampera-e (2020)

• hjs
  • Niet online

hjs

Wesco schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:14:
[...]

Je gebruikt deze pagina: https://laadpastop10.nl/goedkoperladen ?

Ik weet niet hoe up to date die pagina is, ik zie er een aantal twijfelachtige opties tussen staan.
Yup, zou geen ander overzicht weten om prijzen van Total palen te vergelijken.
Pagina: 1 ... 183 ... 234 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2