[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 181 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:49
Wat is de beleefdheid bij een vol (super/fast)chargingstation?
Indien de weg het toelaat een (mogelijk obstructief) rijtje vormen voor de inrit/het aanrijden naar of, als dat kan, parkeren tegenover de laadpunten en hopen op de hoffelijkheid en het geheugen van anderen?
Nummertje trekken is vast (nog) niet voorzien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NuKeM schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:31:
Indien de weg het toelaat een (mogelijk obstructief) rijtje vormen voor de inrit/het aanrijden naar of, als dat kan, parkeren tegenover de laadpunten en hopen op de hoffelijkheid en het geheugen van anderen?
Doorrijden naar een andere supercharger... Ik ga in ieder geval niet wachten tenzij ik echt niet verder kan.
Maar meestal weet je vooraf al of het (bijna) vol is, en dan is het meestal handiger om die lokatie te vermijden, of een lader eerder of later van de weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:17
NuKeM schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:31:
Als de inrit alleen voor de laadpalen dient, daar een rij vormen. Maar gaat toch nog wel eens fout als iemand erlangs wil. Vaak dus tegenover parkeren en een beetje in de gaten houden wie er al staat. Gaat bij mij tot nu toe goed, maar kan me voorstellen dat het bij een langere wachtrij chaos kan worden.

Ik had het gisteren nog, wachtrij werkte prima. Ik voelde wel wat irritatie toen een aantal pas vertrokken bij > 85% lading. Zonde van hun tijd en van mijn tijd. Maar ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nova163 schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:16:
[...]

Als de inrit alleen voor de laadpalen dient, daar een rij vormen. Maar gaat toch nog wel eens fout als iemand erlangs wil. Vaak dus tegenover parkeren en een beetje in de gaten houden wie er al staat. Gaat bij mij tot nu toe goed, maar kan me voorstellen dat het bij een langere wachtrij chaos kan worden.

Ik had het gisteren nog, wachtrij werkte prima. Ik voelde wel wat irritatie toen een aantal pas vertrokken bij > 85% lading. Zonde van hun tijd en van mijn tijd. Maar ja :+
Tjsa, wat denk je dat ik voelde bij de aso die zijn auto aan de laadpaal liet hangen op 100% al een uur, er waren maar 2 snellaadplaatsen. Hij scheen dat vaker te doen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:05
daemonix schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:06:
[...]

Tjsa, wat denk je dat ik voelde bij de aso die zijn auto aan de laadpaal liet hangen op 100% al een uur, er waren maar 2 snellaadplaatsen. Hij scheen dat vaker te doen.
Een kleine troost kan dan zijn dat dat uur extra aan de paal hangen hem elke keer 60 euro boetetarief kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:11:
[...]

Een kleine troost kan dan zijn dat dat uur extra aan de paal hangen hem elke keer 60 euro boetetarief kost.
Dat is maar de vraag. Fastned, en ik weet niet welke pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:43
kevertje1977 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:04:
[...]

Waarom zou je niet de charge-assist app gebruiken ? Die gebruik ik nu. Dan betaal je direct aan Equans : 0,276 zonder eenmalige kosten.
Natuurlijk. Maar als er geen groot prijsverschil is, gebruik ik liever een kaart dan een app (sneller, betrouwbaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59
kevertje1977 schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:04:
Waarom zou je niet de charge-assist app gebruiken ? Die gebruik ik nu. Dan betaal je direct aan Equans : 0,276 zonder eenmalige kosten.
Maar, waarom dan die post over de Electroverse-pas?
Terwijl je eigenlijk wel weet dat het heel normaal is dat sommige MSP's hun tarieven simpelweg verhogen.
En je nu die app ook nog eens gebruikt.
Snap de bedoeling even niet. :?
Gieliovd520 schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:12:

Iemand ervaring met een soortgelijk issue?
Niet echt maar misschien hier wel: Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:36
Zjanzjak schreef op zondag 10 november 2024 @ 20:36:
[...]

Maar, waarom dan die post over de Electroverse-pas?
Terwijl je eigenlijk wel weet dat het heel normaal is dat sommige MSP's hun tarieven simpelweg verhogen.
En je nu die app ook nog eens gebruikt.
Snap de bedoeling even niet. :?
Omdat ik het prettiger vind een pas te gebruiken. Iemand anders had het over e-flux met een starttarief bij equans. Maar dat was ik niet.

Dus ik vind het wel jammer dat Electroverse de tarieven hoger heeft gezet (of wellicht per abuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:01
kevertje1977 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:13:
[...]

Ik wist helemaal niet dat je locaties kon voorstellen. Ik mis in Amsterdam echt een locatie aan de kant van Diemen/Oost/Zaanstad.
Vind het best bijzonder dat daar niets zit.
Er zitten wat snelladers van Avia en BP Puls en een Allego in Noord. Maar die zijn allemaal verschrikkelijk duur.

Zelf voorgesteld bij de Marie Baronlaan een TESLA te maken. Er zit een tankstation met wat e-flux snelladers voor een belachelijke prijs. Je zou hopen dat Tesla hier een mooi laadpunt kan maken.
Wat mij meer voor de hand ligt is van der Valk Oostzaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
hopiconjo schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:27:
[...]

Wat mij meer voor de hand ligt is van der Valk Oostzaan
Ook prima. Dat zit notabene naast een Tennet station dus je zou denken dat er qua capaciteit genoeg in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 19:22

XanderDrake

Build the future!

markjanssen schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:03:
Doorrijden naar een andere supercharger... Ik ga in ieder geval niet wachten tenzij ik echt niet verder kan.
Maar meestal weet je vooraf al of het (bijna) vol is, en dan is het meestal handiger om die lokatie te vermijden, of een lader eerder of later van de weg te gaan.
Wat dat betreft, hoe nauwkeurig en betrouwbaar zijn alle apps als het gaat over het weergeven van beschikbare superchargers? Ik bedoel, je kan altijd hebben dat er iemand net voor je aankomt start met laden, maar als er via Chargemap bijv. nog 3 van de 6 laders beschikbaar zijn op een locatie 5 minuten van jou, hoe zeker ben je van een laadplek?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Of-Aaargh schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:11:
[...]

Vraag me af hoe leasemaatschappijen daarmee omgaan. Zien ze dat als een verkeersboete en wordt dat naar de rijder doorgestuurd?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
kevertje1977 schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:21:
Omdat ik het prettiger vind een pas te gebruiken. Iemand anders had het over e-flux met een starttarief bij equans. Maar dat was ik niet.

Dus ik vind het wel jammer dat Electroverse de tarieven hoger heeft gezet (of wellicht per abuis)
Helder.
Maar je doet voorkomen dat Electroverse een fout heeft gemaakt en dat is niet zo. ;)

En onthou vooral onderstaande quote;
Usta schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:46:
Gewoon accepteren dat prijzen elke maand kunnen veranderen.
Dat dat jammer is, soit, maar het gebeurt nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:29:
[...]

Vraag me af hoe leasemaatschappijen daarmee omgaan. Zien ze dat als een verkeersboete en wordt dat naar de rijder doorgestuurd?
Staat toch op de laadpas als kosten, dus zal het op die manier naar de werkgever worden doorgestuurd, wat die ermee doet is aan hem.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Roelant schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:07:

[knipperdeknip]

Ha, thanks, blij dat ik niet gek ben! Ik baal idd ook dat ik geen screenshots genomen heb, maargoed, zijn dan allebei dan nu niet meer de enige die het gezien hebben. Ben benieuwd of (en hoor graag als) je toch nog iets anders terug hoort van ze. :)
Er bleek inderdaad een bug in de app te zijn geweest dat weekend.
pmiddeld schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:09:
[...]

Op https://laadpastop10.nl kun je zien of een MSP gebruik maakt van groene stroom of niet. Ik heb er een paar bekeken. Zo leveren Shell, Vandebron en Eneco groene stroom, E-flux en Tap dan weer niet. Hiermee is niet de vraag beantwoord of dit bij roaming ook wordt afgedwongen bij de CPO. Misschien kan @Hachy daar iets meer over zeggen?
De Groene stroom weergegeven op Laadpastop10 gaat over het vergroenen van alle geladen kWh's via de laadpas. We vragen MSP's daar om bewijsmateriaal zoals een stroom etiket of andere overeenkomsten. De exacte manier waarop (Certificaten van Oorsprong, bomen planten, Stichting redt het regenwoud) is van minder belang, het gaat erom dat ze bewust iets doen om de door hun afgerekende kWh's te vergroenen.

In de praktijk is vrijwel elke publieke concessie laadpaal in Nederland contractueel afgedwongen voorzien van groene energie dus vanuit milieu oogpunt is dat in Nederland altijd een handige keuze.
Roelant schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:51:
Voor E-flux is er iets geks aan de hand: als ik filter op "100% groen" dan wordt E-flux weergegeven (op basis daarvan heb ik ze geselecteerd), maar als ik bij de details kijk inderdaad niet. Zie dit screenshot:

Bugje wellicht, maar daar kan @Hachy waarschijnlijk dan ook wel iets over zeggen als 'ie toch bezig is. :P
Vermoedelijk een bug inderdaad, zal nog even uitzoeken. E-flux verloor het 'Groene' label nadat ze hun programma met Trees4all hadden stopgezet dus ze zouden bij dat filter niet naar voren moeten komen.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
CosmicTX schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:47:
[...]

Ok ik heb er helaas mee te maken. In de app ook 5 SEK en de 7e op de paal nog geladen geladen. Toen was het ongeveer €0,43. Nu net geladen en met 50.24kWh €80,49 moeten aftikken. Ga ze ook een mailtje sturen.
Inmiddels heb ik antwoord gekregen van Northe. Ze geven aan dat het tarief voor deze CPO recent geupdatet is, maar dat het nog niet zichtbaar is in de app. Daardoor worden de oude prijzen nog weergegven. Ze zijn aan het onderzoeken waardoor dit komt, maar betalen in de tussentijd het teveel in rekening gebrachte bedrag wel terug. Dus waarschijnlijk is het feestje om met Northe te laden ook snel voorbij :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
daniel3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:23:
Dus waarschijnlijk is het feestje om met Northe te laden ook snel voorbij :(.
Als je een beetje dit topic terug leest is er altijd wel ergens een feestje wat na verloop van tijd (paar maandjes) weer voorbij gaat, zo gaat het elke keer.
D.m.v. o.a. dit topic worden soms de krenten uit de pap gehaald, voor een paar maandjes.
Remember de Jaguar-app en laadpas die je ook als non Jaguar-rijder kon oppikken (wat een paar 'leuke' reacties van een tweaker opleverde _O- ). Of dat Freshmile nog 19 cent rekende. Electroverse.
En ga zo maar door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
[...]

Inmiddels heb ik antwoord gekregen van Northe. Ze geven aan dat het tarief voor deze CPO recent geupdatet is, maar dat het nog niet zichtbaar is in de app. Daardoor worden de oude prijzen nog weergegven. Ze zijn aan het onderzoeken waardoor dit komt, maar betalen in de tussentijd het teveel in rekening gebrachte bedrag wel terug. Dus waarschijnlijk is het feestje om met Northe te laden ook snel voorbij :(.
Dat laatste is natuurlijk logisch
Netjes dat ze het weergave probleem compenseren zoals het hoort

Ze zullen dat wel maar 1 keer doen denk ik

Als je nu blijft laden weet je immers al van het probleem en de vraag is of ze dat blijven compenseren

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 11-11-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 12:48
[...]

Bedankt voor de update. Ik heb nog niks van ze gehoord dus hoop dat ze het snel doen dan :).
Ik weet in ieder geval dat ze nog wel bereid zijn om het teveel betaalde bedrag terug te betalen. Dat vind ik het belangrijkste. Helaas want NORTHE was altijd wel goed. Nu opzoek naar een andere haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zjanzjak schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:05:
[...]

Als je een beetje dit topic terug leest is er altijd wel ergens een feestje wat na verloop van tijd (paar maandjes) weer voorbij gaat, zo gaat het elke keer.
D.m.v. o.a. dit topic worden soms de krenten uit de pap gehaald, voor een paar maandjes.
Remember de Jaguar-app en laadpas die je ook als non Jaguar-rijder kon oppikken (wat een paar 'leuke' reacties van een tweaker opleverde _O- ). Of dat Freshmile nog 19 cent rekende. Electroverse.
En ga zo maar door. ;)
Oh, daar ben ik zeker bekend mee. Ik heb in de loop van de tijd genoeg voordelig geladen op deze manier. Maar het is altijd weer jammer als je naar een nieuwe pas op zoek moet gaan. Maar mocht iemand een goedkope laadoptie weten voor Qwello, dan houd ik mij zeker aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
True schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:26:
[...]

Maar dat is geen oplossing want:
  • onhandiger dan thuis laden en kost meer tijd;
  • de investering van de EVSE moet er natuurlijk wel uit via de opgewerkte zonnestroom :9
[...]

Dit geeft wat meer context. Ik zou tot vervelends toe gaan aansturen op een oplossing en aangeven dat dit niet werkt zoals het zou horen te werken. Mosterd na de maaltijd, maar zijn die Shell Recharge palen niet roemruchtig in dit topic m.b.t. de backoffice die je hier verplicht bij hebt?
Inderdaad mijn gedachte, dat is geen oplossing want ja ik wil inderdaad mijn zonnestroom gebruiken en lekker op mijn oprit laden! Daar is dat ding voor gekocht :9

Achterhaf had ik misschien beter een paal met een open backoffice kunnen kopen, maar ja ik was al 1,5 jaar heel tevreden en deze kwam op mijn pad. Geen Shell meer in de toekomst dus.

Ik ga inderdaad wel door met zagen tot er een oplossing komt. Vooralsnog ligt er nog een vraag bij BP en ga ik bij Shell nog eens benadrukken dat zij het probleem lijken te zijn - want ja, BP snapt gewoon waar de laadsessie gestart is.

Ik heb nog één kaart die ik nog niet speel, dat is de leasemaatschappij zelf. Vooralsnog laad ik door op de laadtag van mijn vorige kenteken. Die doet het nog. Ik wil geen slapende honden wakker maken, want als ik daar mijn vraag neerleg blokkeren ze meteen die "oude tag" met de boodschap dat de BP kaart gebruikt moet worden |:(

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

tjemig, vattenfal MRA (oude palen) gaan per 01 januari naar 56 cent

https://incharge.vattenfall.nl/onze-tarieven

Ben ik benieuwd of Northe ook omhoog gaat?

[ Voor 16% gewijzigd door Lagune op 12-11-2024 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
Elektrisch rijden als je afhankelijk bent van publieke laadpalen gaat een dure business worden zo. Hier in de regio zitten de laadpalen al heel het jaar op € 0,58 / € 0,59 per kWh en kleeftarief. Had niet verwacht dat m’n Shell Laadpas de goedkoopste optie zou zijn. Al zal die ook wel in prijs omhoog gaan volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
Naafkap schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:57:
Elektrisch rijden als je afhankelijk bent van publieke laadpalen gaat een dure business worden zo. Hier in de regio zitten de laadpalen al heel het jaar op € 0,58 / € 0,59 per kWh en kleeftarief. Had niet verwacht dat m’n Shell Laadpas de goedkoopste optie zou zijn. Al zal die ook wel in prijs omhoog gaan volgend jaar.
Dat is niet zo fraai. Olie op het vuur van de mensen die verstokt zijn aan benzine. En heel slecht voor het imago van elektrisch rijden.

Hoe kan dit worden omgebogen? De kale kWh-prijzen zijn immers een stuk lager. De gemeentes mogen hier wel eens wat sturend in worden, zij zijn immers degenen die de zaak vergunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door HDoc op 12-11-2024 11:24 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Hier zitten ze nog op ~32cent omdat dit in het contract met de gemeente is afgesproken. Volgens mij verloopt dat volgend jaar wel, dus ben benieuwd wat er dan nog voor prijs uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Eindelijk eens actie ondernemen dat je kunt laden tegen je thuistarief met een opslag voor het gebruik van de paal. Daar wordt al jaren over gesproken maar ik zie maar weinig actie helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevertje1977
Zjanzjak schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:01:
[...]

Helder.
Maar je doet voorkomen dat Electroverse een fout heeft gemaakt en dat is niet zo. ;)

En onthou vooral onderstaande quote;
Ik heb Electroverse gecontact en het is nu aangepast naar het oude tarief.

Thanks for reaching out! If you have a look now the correct price should be showing on the map.

Looks like there was an issue with some of the data sent through to us by Equans. Not to worry, looks like we've managed to sort this out since.

Thanks for your patience in this matter, if there's anything else we can help with please let us know! Best,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:33
HDoc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:24:
[...]

Dat is niet zo fraai. Olie op het vuur van de mensen die verstokt zijn aan benzine. En heel slecht voor het imago van elektrisch rijden.

Hoe kan dit worden omgebogen? De kale kWh-prijzen zijn immers een stuk lager. De gemeentes mogen hier wel eens wat sturend in worden, zij zijn immers degenen die de zaak vergunnen.
Mja, als we als bevolking kiezen voor een landelijke overheid die weinig opheeft met klimaat en elektrisch rijden... dan snap ik wel dat gemeentes terughoudend worden in het stimuleren van elektrisch rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
vanaalten schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:12:
[...]
Mja, als we als bevolking kiezen voor een landelijke overheid die weinig opheeft met klimaat en elektrisch rijden... dan snap ik wel dat gemeentes terughoudend worden in het stimuleren van elektrisch rijden.
Dit bedoel ik dus.

Ik kan nu gaan vertellen dat het huidige kabinet zeker wel voor stimuleren van elektrisch rijden is en ook de uitbreiding van de infrastructuur daarvoor ondersteund en zelfs een extra impuls aan elektrisch vrachtverkeer geeft. Daar kan jij het vervolgens weer niet mee eens zijn omdat je het weer net wat anders ziet, wat natuurlijk ook mag en kan. Het wordt alles bij elkaar dan opnieuw weer een politieke discussie met polarisatie en uitvergroten van tegenstellingen tot gevolg.

Het mandaat ligt evenwel bij de gemeentes. En iedereen kan in zijn/haar gemeente gewoon de wethouder of de raadsleden van eigen keuze en voorkeur persoonlijk aanspreken op het gevoerde beleid. En uitleggen dat bepaald beleid slecht is voor het elektrische rijden.. Laten we elkaar dus liever helpen hoe dit op een goede manier te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door HDoc op 12-11-2024 14:43 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:33
HDoc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:41:
[...]

Dit bedoel ik dus.

Ik kan nu gaan vertellen dat het huidige kabinet zeker wel voor stimuleren van elektrisch rijden is en ook de uitbreiding van de infrastructuur daarvoor ondersteund en zelfs een extra impuls aan elektrisch vrachtverkeer geeft. Daar kan jij het vervolgens weer niet mee eens zijn omdat je het weer net wat anders ziet, wat natuurlijk ook mag en kan. Het wordt alles bij elkaar dan opnieuw weer een politieke discussie met polarisatie en uitvergroten van tegenstellingen tot gevolg.
Je hebt gelijk. M'n post kwam ook deels voort uit onvrede over hoe het algemeen in de wereld gaat, dus wellicht ging ik wat teveel off-topic.
Het mandaat ligt evenwel bij de gemeentes. En iedereen kan in zijn/haar gemeente gewoon de wethouder of de raadsleden van eigen keuze en voorkeur persoonlijk aanspreken op het gevoerde beleid. En uitleggen dat bepaald beleid slecht is voor het elektrische rijden.. Laten we elkaar dus liever helpen hoe dit op een goede manier te doen.
Ik heb al een paar keer gemerkt dat de gemeente (nu Utrecht, hiervoor Nieuwegein) eigenlijk best bereikbaar is via het contactformulier dan wel e-mail. En misschien dat je dan niet het antwoord krijgt wat je wil, maar ze zijn bereikbaar en er valt mee te communiceren.

Dus als je niet tevreden bent over je gemeente en je vraagt je af waarom rare keuzes gemaakt worden of suggesties wat er beter kan: gewoon via de website contact zoeken. Het is geen ivoren toren, je kan ze gewoon bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
HDoc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:41:
Ik kan nu gaan vertellen dat het huidige kabinet zeker wel voor stimuleren van elektrisch rijden is
Volgens mij heb ik wat gemist in de standpunten van de partijen die nu in de regering zitten.
Buiten wat loze kreten om, maar wellicht kan je mij helpen en zeggen hoe ze dan willen stimuleren.
Zie alleen maar dat de initiële mrb flink op de schop is gegaan en dat er wellicht bpm betaald dient te worden per 2025.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 16:48

uFx

Zjanzjak schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:43:
[...]

Volgens mij heb ik wat gemist in de standpunten van de partijen die nu in de regering zitten.
Buiten wat loze kreten om, maar wellicht kan je mij helpen en zeggen hoe ze dan willen stimuleren.
Zie alleen maar dat de initiële mrb flink op de schop is gegaan en dat er wellicht bpm betaald dient te worden per 2025.
Ik denk dat je de essentie van zijn bericht mist: we willen niet dat dit topic verzand in politiek geneuzel.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Motie Veltman / Baminga is vanmiddag aangenomen. Kabinet moet nu beslissen of MSP's ook hun tarieven openbaar beschikbaar moeten maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdpHB9mNzUjchuP1yh46dbM-gGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/19RuzESkFdSE0oQ1DCorzhJz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Digitaal openbaar, dat is 'gewoon' via een app toch?
Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
janne_nl schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:58:
Digitaal openbaar, dat is 'gewoon' via een app toch?
Of mis ik iets?
Nee, dat is data die beschikbaar moet worden gemaakt via een nationaal portaal onder regie van de overheid. Niet vrijblijvend dus, en op een manier die voor alle MSP's gelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Hachy op 12-11-2024 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nieuwe laadpas Top 10 nieuwsbrief, met overzichtje van tariefwijzigingen:
https://mailchi.mp/d1514431501e/laadpastop10-18229175

Veel veranderingen van Total laadpaaltjes, o.a. forse 10% stijgingen in Utrecht en Amsterdam, maar enorme 25% dalingen [EDIT: verkeerd gelezen] 1 cent daling in MRA-E gebied. En Vattenfall MRA-E juist weer fors omhoog....

[ Voor 6% gewijzigd door TucanoItaly op 13-11-2024 17:33 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hachy schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:10:
[...]

Nee, dat is data die beschikbaar moet worden gemaakt via een nationaal portaal onder regie van de overheid. Niet vrijblijvend dus, en op een manier die voor alle MSP's gelijk is.
Doen we dan ook direkt beschikbaarheid erbij?
En uiteraard Europabreed.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Beschikbaarheid zie ik wel in de auto.

In 1 oogopslag zien wat de prijzen bij een paal zijn, zou erg fijn. En met een app alla go-charge kun je dan snel je eigen goedkoopste kiezen.

De transparantie zal dan denk ik ook de prijzen meer gelijktrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:58
TucanoItaly schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:49:

Veel veranderingen van Total laadpaaltjes, o.a. forse 10% stijgingen in Utrecht en Amsterdam, maar enorme 25% dalingen in MRA-E gebied. En Vattenfall MRA-E juist weer fors omhoog....
Een centje minder in Fryslân 👍

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 12:54

Veel veranderingen van Total laadpaaltjes, o.a. forse 10% stijgingen in Utrecht en Amsterdam, maar enorme 25% dalingen in MRA-E gebied. En Vattenfall MRA-E juist weer fors omhoog....
misschien zie ik iets over het hoofd, maar prijs daalt met 1 cent in MRA-E gebied bij total?!
Dat is geen 25%

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kird03 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:25:
[...]

misschien zie ik iets over het hoofd, maar prijs daalt met 1 cent in MRA-E gebied bij total?!
Dat is geen 25%
Nee. Je hebt gelijk. Daling in het MRA-E is 1 cent op beide type palen.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Kird03 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:25:
[...]

Dat is geen 25%
Ugh ik las "van 43 naar 32"... maar het is, ik citeer, "In MRA-E gebied dalen de tarieven met 1 cent per kWh, van 43 en 32 cent naar respectievelijk 42 en 31 per kWh".

Dank je, gecorrigeerd in OOP.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:03
Ik laad normaal altijd bij een Vattenfall paal omdat de prijzen hier in Noord-Bebant teksten laag zijn. Vandaag waren alle Vattenfall palen bezet, dus moest ik voor de eerste keer uitwijken naar een Opcharge-paal. Ik keek even in Go-Charge om te zien welke kaart ik best kon gebruiken. maar Jezus, wat zijn dit voor prijzen zeg? Je moet toch gek zijn om hier te laden? Duurder dan een snellader land de snelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFOBH6b__tvsgv-nO67qZOFzadU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LP07wPh6VfHhfge4wLtYzfmu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrpluGLRiAS6Z4U7w4YbOWNCROM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f64jYnn89jTYcOhq0gUa3Bxw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcGz1neHkJVwAdvMx6oo8raUrcI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hOJtTTlIlUr4HT2Kj6t5DYnL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
marvel27 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:05:
Ik laad normaal altijd bij een Vattenfall paal omdat de prijzen hier in Noord-Bebant teksten laag zijn. Vandaag waren alle Vattenfall palen bezet, dus moest ik voor de eerste keer uitwijken naar een Opcharge-paal. Ik keek even in Go-Charge om te zien welke kaart ik best kon gebruiken. maar Jezus, wat zijn dit voor prijzen zeg? Je moet toch gek zijn om hier te laden? Duurder dan een snellader land de snelweg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
€ 0,51 bij Eneco is niet laag, maar toch niet gek? Allego heeft in veel gebieden zoals bij mij in Groningen € 0,57 en € 0,39.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:03
Als je het het geluk hebt om over een van die drie kaarten (Shell Recharge was vergelijkbaar qua prijs) te beschikken, dan is het inderdaad duur, maar niet extreem. Maar bijna alle andere kaarten zijn niet te doen vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExejS-FBVbZC9BS8_oCmXMA4urI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hSRtnI0ctrzKXePVrNgjOdTH.png?f=fotoalbum_large
De website van Opcharge zelf meldt dat het tarief bij gebruik van de e-flux kaart 0,49 zou zijn. In de app zie ik daarentegen €0,53 plus een kleeftarief, en tijdens de spitsuren een verhoging naar €1,05 - dat laatste heb ik, buiten Tesla, nog niet eerder gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51

Veel veranderingen van Total laadpaaltjes, o.a. forse 10% stijgingen in Utrecht en Amsterdam, 1 cent daling in MRA-E gebied. En Vattenfall MRA-E juist weer fors omhoog....
De 1 cent daling bij Total in MRA-E gebied is prettig maar niet wereldschokkend. Zag het inderdaad ook al in de Road/E-Flux app dat het nu €0,42 per kWh kost.

Maar de stijging van Vattenfall palen in MRA-E gebied van €0,48 naar €0,58 vanaf 1 januari is echt fors! Toen ik mijn EV kocht was laden bij de enige Vattenfall paal in mijn wijk vaste prik voor me, met hun tarief van €0,32 per kWh destijds. Na hun prijsverhoging naar €0,48 per kWh waren ze al niet meer concurrerend met de TotalE palen in de wijk, maar met zo'n prijsverhoging kunnen ze die paal net zo goed weghalen. Ik zie er nu al nooit meer een auto laden wanneer ik er langs loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Haay schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:49:
[...]

De 1 cent daling bij Total in MRA-E gebied is prettig maar niet wereldschokkend. Zag het inderdaad ook al in de Road/E-Flux app dat het nu €0,42 per kWh kost.

Maar de stijging van Vattenfall palen in MRA-E gebied van €0,48 naar €0,58 vanaf 1 januari is echt fors! Toen ik mijn EV kocht was laden bij de enige Vattenfall paal in mijn wijk vaste prik voor me, met hun tarief van €0,32 per kWh destijds. Na hun prijsverhoging naar €0,48 per kWh waren ze al niet meer concurrerend met de TotalE palen in de wijk, maar met zo'n prijsverhoging kunnen ze die paal net zo goed weghalen. Ik zie er nu al nooit meer een auto laden wanneer ik er langs loop.
voorlopig nog steeds laden via northe 0,36ct

• hopiconjo
martinBMW schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:42:
[Afbeelding]
De website van Opcharge zelf meldt dat het tarief bij gebruik van de e-flux kaart 0,49 zou zijn. In de app zie ik daarentegen €0,53 plus een kleeftarief, en tijdens de spitsuren een verhoging naar €1,05 - dat laatste heb ik, buiten Tesla, nog niet eerder gezien
Is dit wel kleeftarief of betaal je niet 50cent per uur extra dat je auto opgeladen wordt?

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
hopiconjo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:36:
[...]

Is dit wel kleeftarief of betaal je niet 50cent per uur extra dat je auto opgeladen wordt?
Het is kleeftarief, bij palen van andere cpo's bijv. Allego staat er bij na hoeveel minuten het blokkeertarief ingaat

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Lagune schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:44:
voorlopig nog steeds laden via northe 0,36ct
Ik heb het geprobeerd met de Northe app op die ene Vattenfall paal in mijn wijk, maar hoewel de paal wel zichtbaar is in de app komt de 'handshake' tussen de paal en de app niet tot stand. Heb daar contact over opgenomen met de Northe klantenservice die het hadden nagekeken en zeiden dat er iets mis is met die paal. Tja, dan houdt het op he...

• ShuShu21
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 20:34
martinBMW schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:20:
[...]

Het is kleeftarief, bij palen van andere cpo's bijv. Allego staat er bij na hoeveel minuten het blokkeertarief ingaat
Als er geen minuten bij staan, kan ik vanuit mijn werkervaring zeggen, dat het kleeftarief/minutentarief dan gelijk van toepassing is.

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
In mn mailbox

Dear valued customer,

We're reaching out to inform you about an important change to our services that will affect your access to the charging operator Last Mile Solutions.

After careful consideration, we have decided to discontinue our collaboration with the charging operator effective today November 14th.

This means that you can no longer charge your EV at Last Mile Solutions stations with the Northe App.

• hopiconjo
martinBMW schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:20:
[...]

ik zie dit bv in mijn E-flux app. betekent die 0.36 kleeftarief of bijkomende uurtarief? gaat om mathijsen straat 1 Hoogeveen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY3w4K8817SvlzZnfRI-VYLonzg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YCsEVIVdDcw3VB2i7GITR358.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:48
Nieuw mailtje ontvangen van Northe:

Dear valued customer,
We're reaching out to inform you about an important change to our services that will affect your access to the charging operator Last Mile Solutions.
After careful consideration, we have decided to discontinue our collaboration with the charging operator effective today November 14th.
This means that you can no longer charge your EV at Last Mile Solutions stations with the Northe App.

If you have any questions or need further assistance, please do not hesitate to reach out to us at support@northe.app.

Thank you for being a valued customer and enjoy your next trip!
Best regards,
Team Northe 💚

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Usta
Echt jammer. Northe was mijn go-to app voor de Qwello/Park&Charge/LMS palen... ;w

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Hachy schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:04:
E-flux communiceert dat (€0,49) tarief in hun E-Flux app bij elk Fastned station.
HansAuutB schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:07:
[...]
Autocharge betekent vlgs mij Fastned tarief. Dus uitschakelen en E-flux pas gebruiken.
ShuShu21 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:16:
[...]
Dus, als je wilt profiteren van goedkopere tarieven, zet Autocharge uit en maak gebruik van de "ouderwetse" laadpas of app.

(...)

Dat het niet werkt zoals je had gedacht, is begrijpelijk. Er staat namelijk nergens aangegeven welk tarief je zou moeten betalen.
Dank @Hachy en @nathalia voor elke update, dat geeft enige houvast en biedt inzichten. Neem Fastned. Tijdens lange ritten laad ik daar zo nu en dan, maar de E-Flux tarieven zorgen voor enkele vraagtekens nu ik de proef op de som heb genomen.

Wanneer ik online inlog bij E-Flux en een willekeurig Fastned laadstation opzoek, staat daar het tarief van €0,69. Wanneer ik echter hetzelfde laadstation opzoek in de E-Flux app, staat daar het tarief van €0,49. De E-Flux laadpas is geregistreerd in de Fastned app; het voertuig is niet geregistreerd dus fastcharge staat uit. Bij twee afzonderlijke laadtests werd het tarief van €0,69 gehanteerd. Bij E-Flux vervallen alleen de start tarieven bij een Comfort abonnement, het geeft geen recht op lagere laadtarieven.

Dus, waar komt het tarief van €0,49 vandaan en wat zorgt aan de Fastned kant voor de trigger van welk tarief?

Wellicht zie ik een overduidelijk detail over het hoofd. Indien dat het geval is steek ik hierbij alvast mijn hand in eigen boezem.

[ Voor 3% gewijzigd door geelers op 14-11-2024 21:19 ]

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:11
geelers schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:15:
[...]

[...]

[...]

Dank @Hachy en @nathalia voor elke update, dat geeft enige houvast en biedt inzichten. Neem Fastned. Tijdens lange ritten laad ik daar zo nu en dan, maar de E-Flux tarieven zorgen voor enkele vraagtekens nu ik de proef op de som heb genomen.

Wanneer ik online inlog bij E-Flux en een willekeurig Fastned laadstation opzoek, staat daar het tarief van €0,69. Wanneer ik echter hetzelfde laadstation opzoek in de E-Flux app, staat daar het tarief van €0,49. De E-Flux laadpas is geregistreerd in de Fastned app; het voertuig is niet geregistreerd dus fastcharge staat uit. Bij twee afzonderlijke laadtests werd het tarief van €0,69 gehanteerd. Bij E-Flux vervallen alleen de start tarieven bij een Comfort abonnement, het geeft geen recht op lagere laadtarieven.

Dus, waar komt het tarief van €0,49 vandaan en wat zorgt aan de Fastned kant voor de trigger van welk tarief?

Wellicht zie ik een overduidelijk detail over het hoofd. Indien dat het geval is steek ik hierbij alvast mijn hand in eigen boezem.
Weet je zeker dat autocharge uitstaat? Niet ooit bij een lading hier akkoord op gegeven?

Ik heb wel autocharge.
Maar afgelopen zomer Freshmile pas gebruikt, want goedkoper. Eerst met Freshmile autorisatie en daarna pas de kabel in de auto. Dan wordt autocharge genegeerd.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Waarom heeft geen van de apps een widget zodat ik laadstatus op mijn lockscreen kan zien? 😢

• ShuShu21
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 20:34
[...]

[...]

[...]

De CPO, in dit geval Fastned, bepaalt niet welk tarief je betaalt; dat doet de eMSP waarvan je gebruikmaakt. Dus in jouw geval bepaalt E-Flux het tarief dat je moet betalen. Een belangrijk detail hierbij is wel dat je de E-Flux-app of -pas gebruikt om de laadsessies op de Fastned-laadpalen te autoriseren. Als je de autorisatie echter uitvoert via de Fastned-app, dan fungeert Fastned zowel als CPO als eMSP, en bepalen zij het tarief, wat meestal het standaard Fastned-tarief is. Ook al heb je de E-Flux pas toegevoegd, want dat dient dan alleen als betaalmiddel, zoals een creditkaart. (Corrigeer me als ik het mis heb en Fastned wel een optie heeft om laadpassen toe te voegen en die te gebruiken bij de autorisatie van laadsessies.)

Wat ik vaak merk, is dat de websites van eMSP’s verouderde informatie bevatten en dat je de actuele tarieven alleen in de app kunt vinden. Als je kunt laden met de app, mag je ervan uitgaan dat de tarieven die daar worden weergegeven correct zijn.

• geelers
ShuShu21 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:04:
[...]

De CPO, in dit geval Fastned, bepaalt niet welk tarief je betaalt; dat doet de eMSP waarvan je gebruikmaakt. Dus in jouw geval bepaalt E-Flux het tarief dat je moet betalen. Een belangrijk detail hierbij is wel dat je de E-Flux-app of -pas gebruikt om de laadsessies op de Fastned-laadpalen te autoriseren. Als je de autorisatie echter uitvoert via de Fastned-app, dan fungeert Fastned zowel als CPO als eMSP, en bepalen zij het tarief, wat meestal het standaard Fastned-tarief is. Ook al heb je de E-Flux pas toegevoegd, want dat dient dan alleen als betaalmiddel, zoals een creditkaart. (Corrigeer me als ik het mis heb en Fastned wel een optie heeft om laadpassen toe te voegen en die te gebruiken bij de autorisatie van laadsessies.)

Wat ik vaak merk, is dat de websites van eMSP’s verouderde informatie bevatten en dat je de actuele tarieven alleen in de app kunt vinden. Als je kunt laden met de app, mag je ervan uitgaan dat de tarieven die daar worden weergegeven correct zijn.
Het vreemde is inderdaad dat de website een ander tarief toont dan de app. Daarom ben ik ook benieuwd waar de €0,49 vandaan komt en wie daadwerkelijk (hoe) tegen dat tarief heeft geladen.

Extra info:
De eerste laadtest gedaan met E-Flux badge. Resultaat was het €0,69 tarief.
De volgende dag heb ik pas de Fastned app gedownload en de E-Flux badge gekoppeld. Bij de daaropvolgende test was het resultaat wederom laden tegen het €0,69 tarief.

@HansAuutB Normaal gesproken gebruik ik FastMile bij Fastned. De Fastned app had ik voorheen niet, dus (voor zover ik mij bewust ben) nooit autocharge aangevinkt of akkoord gegeven. In de Fastned app zie ik het ook niet staan. Ik neem aan dat je pas de autocharge mogelijkheid hebt als je je voertuig registreert? Onder Profiel heb ik alleen m'n E-Flux laadpas gekoppeld, geen voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
Zijn er ook apps die een notificatie sturen wanneer een publieke laadpaal. Vrijkomt?

Ik ben afhankelijk van een publieke paal, en sinds deze week zijn ze in mijn straat constant bezet.

En ben ik tien keer de app aan het checken om te kijken of er een plekje vrij is.

Ik gebruik apps zoals chargemap en chargefinder. Ik zou de notificatie een handige functie vinden. Vreemd dat deze er niet in zit of makkelijk te vinden is.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:09
In de Shell Recharge app zit die functionaliteit, hoe goed die werkt hangt van de instellingen van de laadpaal af. Bijwerken gaat niet altijd instant.

Je vindt de functie in de app door op de kaart een laadpunt te selecteren en dan zie je bovenin een belletje met de naam Informeer.
Daar kan je een notificatie instellen.

Zijn vast andere apps waarmee het ook kan maar ik heb nooit verder gezocht.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
Emacee schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:32:
In de Shell Recharge app zit die functionaliteit, hoe goed die werkt hangt van de instellingen van de laadpaal af. Bijwerken gaat niet altijd instant. .
Top ik heb het gevonden, even uittesten.

Dank je wel voor de tip.

Getest en dit werkt op zich voldoende goed. Mooi, dan heb ik wat meer rust.

[ Voor 10% gewijzigd door Salvatore.NL op 15-11-2024 09:15 ]

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Smoov kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 13:33
Usta schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:26:
Echt jammer. Northe was mijn go-to app voor de Qwello/Park&Charge/LMS palen... ;w
wat ga je nu gebruiken? zelfde issue hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:48
murky123 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:43:
[...]

Waarschijnlijk OVO met 10% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:26

Harrie van Til

Doe maar blauw

[...]

[...]

[...]

Bij mij werd een efluxlaadessie bij Fastned ook gefactureerd met de fastnedprijs (0,69) ipv de getoonde efluxprijs in de app (0,49).
Antwoord van de eflux helpdesk:
We zijn op de hoogte van het feit dat het tarief van Fastned snelladers helaas incorrect gedeeld worden met onze kaart. Daarom gaan wij je de kosten crediteren die je extra betaald hebt voor deze sessie

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als ik dat zo lees, vind e-flux dat die 49ct niet klopt. Dus ik verwacht binnenkort een ander tarief eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Salvatore.NL schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:43:
Getest en dit werkt op zich voldoende goed. Mooi, dan heb ik wat meer rust.
En mocht beide toch niet (lekker) werken dan kan je het ook via de Vattenfall-app doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Usta schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:26:
In het bericht stond toch dat ze alleen met LMS de samenwerking hebben beëindigd? Volgens mij doen Quello-palen (voorheen Park&Charge) het nog steeds.. sterker nog, in de Northe-app is het tarief bij mijn lokale Quello-laadpalen eindelijk aangepast van SEK5. Maar...nu kost het 42/kWh plus 2 ct./minuut. Een uurtje uur laden op de maximale laadsnelheid van 11kW kost dus zo'n 54 ct/kWh. Met een andere auto aan dezelfde laadpaal snel oplopend naar meer dan 60 ct/kWh. Dan is zelfs Elektroverse weer een stuk goedkoper. En zelfs je Shell- of Vattenfallpasje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Usta
murky123 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:43:
[...]

Tja... Net zoals anderen aangeven, zal ik Electroverse of OVO moeten gebruiken met ongeveer €0.50/kWh. Echter, onlangs verscheen er een nieuw TotalEnergies laadpaal op minder dan 5 minuten loopafstand van mijn huis. Ik zal een OVO pasje bestellen en boost nemen. Met mijn verbruik betaal ik dan ongeveer €0.39/kWh. Een beetje lopen is goed voor mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

geelers schreef op donderdag 14 november 2024 @ 23:37:
......

@HansAuutB Normaal gesproken gebruik gebruikte ik FastMile bij Fastned. De Fastned app had ik voorheen niet, dus (voor zover ik mij bewust ben) nooit autocharge aangevinkt of akkoord gegeven. In de Fastned app zie ik het ook niet staan. Ik neem aan dat je pas de autocharge mogelijkheid hebt als je je voertuig registreert? Onder Profiel heb ik alleen m'n E-Flux laadpas gekoppeld, geen voertuig.
FTFY tarief van FreshMile is naar vast kWh-tarief van 85ct gegaan bij Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Of-Aaargh schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:54:
[...]

In het bericht stond toch dat ze alleen met LMS de samenwerking hebben beëindigd? Volgens mij doen Quello-palen (voorheen Park&Charge) het nog steeds.. sterker nog, in de Northe-app is het tarief bij mijn lokale Quello-laadpalen eindelijk aangepast van SEK5. Maar...nu kost het 42/kWh plus 2 ct./minuut. Een uurtje uur laden op de maximale laadsnelheid van 11kW kost dus zo'n 54 ct/kWh.*knip*
Maar 5 Zweedse kronen is ongeveer 43 eurocent, dus dat hadden ze niet per sé hoeven aanpassen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Peter-036 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:44:
[...]

Maar 5 Zweedse kronen is ongeveer 43 eurocent, dus dat hadden ze niet per sé hoeven aanpassen.
Nee, maar nu rekenen ze daarnaast ook 2 cent per minuut, dat was eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
Harrie van Til schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:37:
[...]

Bij mij werd een efluxlaadessie bij Fastned ook gefactureerd met de fastnedprijs (0,69) ipv de getoonde efluxprijs in de app (0,49).
We zijn op de hoogte van het feit dat het tarief van Fastned snelladers helaas incorrect gedeeld worden met onze kaart. Daarom gaan wij je de kosten crediteren die je extra betaald hebt voor deze sessie
Kijk aan, dank voor deze informatie. Net als Janne lees ik dit echter als een prijsfout aan de kant van E-Flux, niet als een fout in de facturatie.
janne_nl schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:41:
Als ik dat zo lees, vind e-flux dat die 49ct niet klopt. Dus ik verwacht binnenkort een ander tarief eigenlijk.
gvg schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:08:
[...]
FTFY tarief van FreshMile is naar vast kWh-tarief van 85ct gegaan bij Fastned.
Dankjewel, dat was mij nog niet bekend. Dan was twee weken geleden tegen het 0,30 + 0,30 tarief direct de laatste keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 17:45
Ik merk na 1,5 jaar EV rijden dat ik veel makkelijker geworden ben. 90% van de tijd laden we thuis op voor gemiddeld 25 cent per kWh (per 15-12 voor 20 cent) en die ene keer dat ik onderweg ben vind ik een AC paal 10x fijner dan DC laden. Wat er dus ook voor paal of tarief is, liever direct naar huis dan 30 minuten wachttijd onderweg bij Tesla.

Als meer mensen dit hebben, is de vraag aan het veranderen en kan de prijs van de AC palen hierdoor stijgen.

Een tag van Tap Electric is eigenlijk de enige laadpas die ik nog gebruik. Goede service en werkt eigenlijk altijd. (Nee geen aandelen of belang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 15:47
Meestermaas schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:07:
Ik merk na 1,5 jaar EV rijden dat ik veel makkelijker geworden ben. 90% van de tijd laden we thuis op voor gemiddeld 25 cent per kWh (per 15-12 voor 20 cent) en die ene keer dat ik onderweg ben vind ik een AC paal 10x fijner dan DC laden. Wat er dus ook voor paal of tarief is, liever direct naar huis dan 30 minuten wachttijd onderweg bij Tesla.

Als meer mensen dit hebben, is de vraag aan het veranderen en kan de prijs van de AC palen hierdoor stijgen.

Een tag van Tap Electric is eigenlijk de enige laadpas die ik nog gebruik. Goede service en werkt eigenlijk altijd. (Nee geen aandelen of belang).
20 cent... mooie prijs. Waar heb je dat gevonden?

Even Tap geprobeerd in mijn straat. Erg duur hier. 62 ct per kWh.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 17:45
VEH aanbod van november bij Essent, via dit forum mee gelezen en aangemeld. Bespaart meer dan welke laadpas dan ook.

Tap heeft nog niet alle aanbieders altijd, maar gemak is ook wat waard. Ging vorige week (helaas) eten bij een all-u-can vreetschuur en die hadden wel 1 laadpaal. Dit soort voederplekken staan net als de andere stallen in het buitengebied, dus er was weinig keus qua laden. Dan heb ik echt geen zin om alle apps na te lopen waar ik een paar euro kan besparen. Ik kom, steek de stekker erin, eet 9 bieflappen en vertrek weer zo snel mogelijk naar huis om te douchen. Bah, wat voelde ik mijzelf smerig. Gemak heb ik dan echt nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:50
Hier bij ons in de buurt, aan de snelweg, zijn reeds enkele jaren een aantal laadpalen te vinden. Voorheen 4 stuks van 50kW. Nu hebben ze deze de voorbije weken vervangen voor 2x 150kW/2x 300kW. De 50kW exemplaren zijn verwijderd.

Nu vraag ik me af wat ik mis: vermoedelijk is gezien de grondwerken minstens de aansluiting zwaarder geworden. Waarom kiest men er alsnog voor om de ‘oude’ (zie: 3j oud) palen te verwijderen? Is het niet beter en efficiënter om 8 palen te hebben? Zat auto’s die met 50kW wel toekomen. Zijn deze exonomisch afgeschreven en belanden ze in de vuilnisbak, of krijgen ze een 2e leven in Oost-Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59
RobinDH1 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 06:19:
Hier bij ons in de buurt, aan de snelweg, zijn reeds enkele jaren een aantal laadpalen te vinden. Voorheen 4 stuks van 50kW. Nu hebben ze deze de voorbije weken vervangen voor 2x 150kW/2x 300kW. De 50kW exemplaren zijn verwijderd.

Nu vraag ik me af wat ik mis: vermoedelijk is gezien de grondwerken minstens de aansluiting zwaarder geworden. Waarom kiest men er alsnog voor om de ‘oude’ (zie: 3j oud) palen te verwijderen? Is het niet beter en efficiënter om 8 palen te hebben? Zat auto’s die met 50kW wel toekomen. Zijn deze exonomisch afgeschreven en belanden ze in de vuilnisbak, of krijgen ze een 2e leven in Oost-Europa?
Laatst op een veilingssite gezien dat Oostenrijkse 50kW laders een startprijs hadden van 10€, geen enkel was qua bekabeling, stekker, belasting nog in goede staat. Vergeten op te volgen wat de uiteindelijke prijs geworden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Niemand zit ook op 50kW te wachten aan de snelweg. Dat is al gauw een uur staan als je vol wilt raken. Daarnaast zit je met een maximum aansluiting op je terrein. Ik denk overigens niet dat ze de aansluiting hebben hoeven veranderen, maar je betaald wel voor je maximum dat je afneemt in de maand als bedrijf. Dus als die 50kW lader maar sporadisch gebruikt wordt bovenop die andere laders (want mensen gaan toch altijd eerst voor de snellere), dan zijn ze relatief duur.
Komt nog bij dat je door netcongestie ook nog eens maximum afnames kan worden opgelegd en je dan moet gaan loadbalancen over de nieuwe en de oude palen heen.

Al met al denk ik dat het zowel economisch als voor imago beter is als ze die 50kW palen wegdoen inderdaad.
Ze zijn wel mooi voor middelgrote bedrijfspanden waar ze een mooie aanvulling zijn op 20+ normale AC palen, maar het is nog steeds best prijzig aan te leggen en je moet dan ook echt mensen hebben die er baat bij hebben dat ze snel laden (bijv. salesmensen die veel op locatie moeten zijn).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08
Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:59:
Niemand zit ook op 50kW te wachten aan de snelweg.
Nou ik wel hoor. Op mijn reizen naar Spanje neem ik bij voorkeur een triple van 50kW. Zo heel veel in tijd maakt het met mijn Ioniq niet uit t.o.v. een HPC. Is beter voor de accu en vaak goedkoper. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 18:37
PeterZ(on) schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:51:
[...]

Nou ik wel hoor. Op mijn reizen naar Spanje neem ik bij voorkeur een triple van 50kW. Zo heel veel in tijd maakt het met mijn Ioniq niet uit t.o.v. een HPC. Is beter voor de accu en vaak goedkoper. :)
Pas dan maar op. De snelle HPC deed het niet (Total Frankrijk). De snelle HPC was afrekenen per kWh €0,60, de 50 kW lader was per minuut €0.65. (Shell pas)
En dat loopt erg snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
lfah2000 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:02:
[...]

Pas dan maar op. De snelle HPC deed het niet (Total Frankrijk). De snelle HPC was afrekenen per kWh €0,60, de 50 kW lader was per minuut €0.65. (Shell pas)
En dat loopt erg snel op.
In Frankrijk betaal ik 29ct p/kWh bij Ionity voor triple of HPC met de Mobilize pas. Betalen p/min begin ik sowieso niet aan. Ook met de Ionity app betaal je minder of met Chargemap. Shell moet je al helemaal niet gebruiken in het buitenland.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:19:
[...]

Doen we dan ook direkt beschikbaarheid erbij?
En uiteraard Europabreed.
Ja dat moest al van AFIR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:59:
NiemandGeen leaserijder zit ook op 50kW te wachten aan de snelweg.
Ik heb het even voor je verbeterd: terwijl de leaserijder de nieuwste EV's rijden. Rijden veel particulieren gewoon een occasion EV, dus EV's die of afhankelijk zijn van triple chargers met CHAdeMO aansluiting. Of simpelweg EV's, zoals een Dacia Spring die niet sneller dan 30kW kan snelladen.

Daarnaast theoretische is het beter voor het accupakket om met 50kW te laden: dus ook voor nieuwere EV's zijn er voordelen, als de snellaad snelheid slechts 50kW is. Alleen dan moet het wel niet zo'n inefficiënte EV zijn als een Audi, dan schiet het natuurlijk niet op.

PS groetjes uit Hongkong, waar überhaupt geen laadpalen op straat te zien zijn. Wij mogen ons in Nederland echt gelukkig prijzen met onze uitstekende publieke laadinfrastructuur, want in Hongkong moet je daarvoor op het platteland leven. Vlak bij de grens met Shenzhen.... daar kwam ik dus een van weinige huizen tegen, welke opritten hadden. In Shanghai ook nergens EV laders te bekennen, terwijl er wel heel veel Chinese EV's rond rijden.

De VVE's die willen geen laadpalen in hun parkeergarages: dus dan ben je steenrijk, maar blijf je noodgedwongen een ICE rijden. Omdat de eigenaar van de parkeergarage, geen laadpalen wilt installeren. Gisteren hele gesprekken gevoerd, met Hongkongse vrienden over EV's. Toen maar het advies gegeven om lekker benzine te blijven rijden, ookal is de benzine hier € 3 per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:27
Harrie van Til schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:37:
[...]

Was mij laatst ook al opgevallen. Ik had de route naar Zuid Frankrijk al uitgestippeld...... Ik moet zeggen dat de prijsinformatie bij e-Flux vaak incompleet is (en dus schijnbaar incorrect). Bijvoorbeeld bij Ionity geven ze al ruim een jaar geen prijsinformatie. Ik dacht dat het een wettelijke plicht was. Afgelopen wintersport voor de deur van het appartement ac geladen voor €1,15 per kW of zo. De prijsinfo was in de app ook niet zichtbaar, maar op deze wijze heb ik wel een dure les gehad.

Maar wel geluk dat je gecrediteerd wordt. Er staat in de app namelijk wel een voorbehoud bij dat de nauwkeurigheid van het tarief af kan wijken. Daar hadden ze zich achter kunnen verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Autos met chademo in Nederland nog? Dacht dat iedereen die wle al zou hebben laten ombouwen. En ook die Dacia Spring kan gewoon aan de normale snellader.
De overige 99% van de rijders zit er echt niet op te wachten dat ze 3 of 4x zo lang langs de snelweg moeten staan.

En voor de accupack is het zelfs beter helemaal niet snel te laden, dus als dat de reden is kan je beter een wijk in rijden en aan een AC paal staan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-036
Caelorum schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:14:
Autos met chademo in Nederland nog? Dacht dat iedereen die wle al zou hebben laten ombouwen. En ook die Dacia Spring kan gewoon aan de normale snellader.
De overige 99% van de rijders zit er echt niet op te wachten dat ze 3 of 4x zo lang langs de snelweg moeten staan.

En voor de accupack is het zelfs beter helemaal niet snel te laden, dus als dat de reden is kan je beter een wijk in rijden en aan een AC paal staan ;)
Toch zet ik, als de snellere laders 'vol' staan, mijn Ioniq 5 aan een 50kW lader...........liever langzaam laden dan niet laden, je kunt niet altijd even doorrijden naar de volgende lader.
En ik verwacht niet dat jij blij bent wanneer er een langzaamladende auto (PHEV) aan de laatste 300kW+ lader gaat staan, net voor jij aankomt.
Overigens, waarom zouden de Chademo-auto's omgebouwd moeten worden zolang er nog Chademoladers zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Peter-036 op 19-11-2024 09:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Omdat de laders zeldzamer worden.

Daarnaast zou ik vooral niet blij zijn als ze maar 2 snelladers neerzetten omdat ze vinden dat die andere 2 50kW laders nog niet afgeschreven zijn.

Verder zoals eerder al aangegeven zijn er een hele hoop andere redenen waarom die 50kW laders laten staan niet handig is op economisch vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Caelorum schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:42:
*knip*
Nee, er worden er voortdurend bijgeplaatst, en op nieuwe locaties gebouwd/geopend.
Misschien gaat je dat niet snel genoeg, maar daar hebben wij als consumenten niet heel veel invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Peter-036 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:54:
[...]

Nee, er worden er voortdurend bijgeplaatst, en op nieuwe locaties gebouwd/geopend.
Misschien gaat je dat niet snel genoeg, maar daar hebben wij als consumenten niet heel veel invloed op.
Hij had het toch over CHAdeMO laders...? :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
dreamscape schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:02:
[...]

Hij had het toch over CHAdeMO laders...? :?
Nee, hij had het er over dat niemand op een 50kW zit te wachten. Ik i.i.g. wel en gezien er o.a. in Frankrijk ook nog altijd steeds nieuwe bijgeplaatst worden ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
PeterZ(on) schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:19:
[...]

Nee, hij had het er over dat niemand op een 50kW zit te wachten. Ik i.i.g. wel en gezien er o.a. in Frankrijk ook nog altijd steeds nieuwe bijgeplaatst worden ben ik niet de enige.
Het begon over 50kW laders, maar het ging mij over dit stukje van de discussie:
Peter-036 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:04:
Overigens, waarom zouden de Chademo-auto's omgebouwd moeten worden zolang er nog Chademoladers zijn?
Caelorum schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:42:
Peter-036 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:54:
En misschien heb ik niet goed opgelet, maar voor zover ik weet worden er zeker niet voortdurend CHAdeMO laders bijgeplaatst.

Ik snap dat het wat uit zijn verband wordt gerukt door langere quotes met meerdere sub-onderwerpjes. Maar volgens mij was dit eigenlijk wel waar het om ging.

Niet dat het mij uitmaakt, want ik heb geen BEV met CHAdeMO. Maar voor wie ervan afhankelijk is, kan het uitfaseren van die dingen best wel onhandig zijn...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
dreamscape schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:44:
[...]

En misschien heb ik niet goed opgelet, maar voor zover ik weet worden er zeker niet voortdurend CHAdeMO laders bijgeplaatst.
Wat ik al schreef, in Frankrijk worden ze wel geplaatst zoals op de onlangs geopende locatie in Toul, daar staat gewoon een nieuwe 50kW triple. Maar het zal vast niet zo blijven denk ik, Chademo is vervangen door CCS, dus ooit stopt het. Maar dat is geen reden om te roepen dat niemand van een 50kW lader gebruik maakt, en ze dus eigenlijk wel kunnen verdwijnen. Een beetje makkelijke uitspraak als je er zelf geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:53:
[...]

Wat ik al schreef, in Frankrijk worden ze wel geplaatst zoals op de onlangs geopende locatie in Toul, daar staat gewoon een nieuwe 50kW triple. Maar het zal vast niet zo blijven denk ik, Chademo is vervangen door CCS, dus ooit stopt het. Maar dat is geen reden om te roepen dat niemand van een 50kW lader gebruik maakt, en ze dus eigenlijk wel kunnen verdwijnen. Een beetje makkelijke uitspraak als je er zelf geen gebruik van maakt.
CHAdeMO is legacy. in Nederland meer dan in Frankrijk, en ja, het is handig voor degenen met een oudere auto, maar dat aantal neemt af.Je bent gek als je nu een Nissan Leaf koopt om lange afstanden mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:55
daemonix schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:34:
[...]

CHAdeMO is legacy. in Nederland meer dan in Frankrijk, en ja, het is handig voor degenen met een oudere auto, maar dat aantal neemt af. Je bent gek als je nu een Nissan Leaf koopt om lange afstanden mee te rijden.
Tja, ik denk dat er nog genoeg nieuwe Nissan Leafs worden verkocht. Zo'n nieuwe Nissan Leaf koop je al voor € 23.500,- (zie https://www.nissan.nl/nis...articulier&model=LEAFZE1A)

Daar kan je dan nog € 2.950 EV-subsidie voor krijgen. Als je dan een adapter-stekker (iets als https://voldt.nl/products/ev-laadadapter-ccs2-naar-chademo) koopt voor € 1.190,- dan heb je dus voor € 21.740,- € 24.690,- een gloednieuwe Nissan Leaf waarmee je gewoonweg CCS2 kunt laden!

En wat dacht je van de tweedehands EV-markt? Daar kan je een Nissan Leaf voor héél weinig eurotjes kopen. Genoeg mensen die 90% van de tijd thuis laden en voor de 10% langsgaan bij een Chademo lader die echt nog wel te vinden is. Als de Chademo laders echt uitgestorven zijn, kan je de CCS2/Chademo adapters waarschijnlijk voor weinig (wellicht tweedehands) kopen.

Er zullen dus best nog wel mensen zijn die zo'n Leaf kopen en bij langere ritten iedere 200 km even stoppen bij een snellader.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
nathalia schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:09:
[...]

Tja, ik denk dat er nog genoeg nieuwe Nissan Leafs worden verkocht. Zo'n nieuwe Nissan Leaf koop je al voor € 23.500,- (zie https://www.nissan.nl/nis...articulier&model=LEAFZE1A)

Daar kan je dan nog € 2.950 EV-subsidie voor krijgen. Als je dan een adapter-stekker (iets als https://voldt.nl/products/ev-laadadapter-ccs2-naar-chademo) koopt voor € 1.190,- dan heb je dus voor € 21.740,- een gloednieuwe Nissan Leaf waarmee je gewoonweg CCS2 kunt laden!

En wat dacht je van de tweedehands EV-markt? Daar kan je een Nissan Leaf voor héél weinig eurotjes kopen. Genoeg mensen die 90% van de tijd thuis laden en voor de 10% langsgaan bij een Chademo lader die echt nog wel te vinden is. Als de Chademo laders echt uitgestorven zijn, kan je de CCS2/Chademo adapters waarschijnlijk voor weinig (wellicht tweedehands) kopen.

Er zullen dus best nog wel mensen zijn die zo'n Leaf kopen en bij langere ritten iedere 200 km even stoppen bij een snellader.
Die €23.500,00 is al met de subsidie eraf getrokken (https://www.nissan.nl/nis...el=LEAFZE1A&offerId=NL011), dus met een adapter wordt het €24.690,00. Ik weet niet of het voor die prijs hard loopt met de LEAF. Voldoende keuze tegenwoordig uit goedkope CCS modellen

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Pagina: 1 ... 181 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2