True schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:53:
[...]
offtopic:
Je laat de berekening wel ten goede komen van je EV keuze als je vergelijkt met een Passat/Superb. Een IONIQ 6 vergelijkt beter met een Golf hatchback of met een Octavia sedan - als uitrusting en qua ruimte (achterin en in de kofferbak) is de vergelijking nog steeds niet echt eerlijk.
Ik zie bij straatladen 11kW dat freshmile en chargenow veruit de goedkoopste zijn, dat scheelt op ~55 kWh al snel 25% (!). Voor @rainier15 is het handig om wellicht met de chargeprice app te kijken naar wat praktijk tarieven met verschillende aanbieders van passen.
offtopic:
Er is meer dan alleen maar ruimte in de kofferbak...... De ruimte achterin de Ioniq 6 is echt gigantisch, veel meer dan de Octavia/golf vandaar de passat/superb die ook qua wielbasis meer in de buurt komen.
Daarnaast kun je bij hatchbacks zoals de passat en superb de koffer inhoud op papier niet vergelijken want er is niet vastgelegd hoe die gemeten moet worden. Denk hierbij aan de uitneembare hoedenplank en zo. Voorbeeldje: onze vorige auto een Karoq had op papier een grotere kofferbak. In de praktijk past er VEEL meer in de Ioniq 6. Een snelle berekening met een meetlint gaf voor de karoq 360 liter van vloer naar hoedenplank met op papier 521 liter. De ruimte van het reservewiel (dat we hadden!) en boven de hoedenplank (tot onderkant raam?) is dus meegerekend! Voor de Ioniq 6 geeft mijn meetlint ongeveer 400 liter, de ruimte onder de vloer en de frunk niet meegenomen
Er is meer dan alleen maar ruimte in de kofferbak...... De ruimte achterin de Ioniq 6 is echt gigantisch, veel meer dan de Octavia/golf vandaar de passat/superb die ook qua wielbasis meer in de buurt komen.
Daarnaast kun je bij hatchbacks zoals de passat en superb de koffer inhoud op papier niet vergelijken want er is niet vastgelegd hoe die gemeten moet worden. Denk hierbij aan de uitneembare hoedenplank en zo. Voorbeeldje: onze vorige auto een Karoq had op papier een grotere kofferbak. In de praktijk past er VEEL meer in de Ioniq 6. Een snelle berekening met een meetlint gaf voor de karoq 360 liter van vloer naar hoedenplank met op papier 521 liter. De ruimte van het reservewiel (dat we hadden!) en boven de hoedenplank (tot onderkant raam?) is dus meegerekend! Voor de Ioniq 6 geeft mijn meetlint ongeveer 400 liter, de ruimte onder de vloer en de frunk niet meegenomen
Let bij laden met Freshmile op dat je per gestarte kWh EN per minuut betaalt..... Bij de meeste palen kom je dan uit op 45 cent mits je de 11kW kan halen en je de auto loskoppelt zodra (bijna) klaar.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!