[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 168 ... 219 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:12
Tommie12 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:31:
Gisteren tegenover ons hotel geladen aan een ESB lader in Ierland met de Shell kaart. Mijn kaart van 50five-Numobi werd niet aanvaard.
Tarief was heftig volgens de Shell app met 0,94ct /kwh.
Dit was een 50kW lader en ik heb ca 40 kWh geladen. Vandaag in de app gezien dat ik maar 2,4 kWh moet betalen omdat de laadsessie zogezegd maar 3 min heeft geduurd.
Zou maar niet te vroeg juichen.. Dit gebeurt wel vaker en dan krijg je hem alsnog..
Afgelopen zaterdag in Oberhausen geladen via QR code van de paal, na het laden een factuur van 0 euro maar een paar dagen later toch correctie en 12 euro betalen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:14
boyette schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 03:01:
[...]

en nu?
Je wil alsnog graag de overige 37,6 kw betalen en je wilt weten hoe.. of wat is je vraag precies?
Ik wou weten of dat nog gebeurt.
Is het hier verplicht een vraag te stellen of zo?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Tommie12 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Sowieso niet natuurlijk, maar soms is het onduidelijk of iemand nou een vraag stelt en antwoord verwacht of het gewoon een hardopgedachte is, of wat dan ook.. Bij jou was het ook voor mij ook niet helemaal duidelijk maar heb je beantwoord zoals het mij toevallig afgelopen weekend was overkomen..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Harrie van Til

Doe maar blauw

[...]

Nee, volgens mij niet. Maar ik kan je als newbie al wel meegeven dat er een paar ontzettende horken op dit forum zitten met reacties waar de honden geen brood van lusten :-( . Gewoon naast je neerleggen en niet op reageren. Er zijn voldoende welwillende gebruikers die ons van informatie kunnen voorzien. d:)b

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Oh gelukkig, blijft het toch nog gezellig in m'n topic ;)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Voor wie ook een OVO/Bonnet laadpas heeft besteld: Ik heb hem na twee weken nog niet ontvangen. De helpdesk geeft aan dat ze dat meer horen voor Nederlandse bestellingen, dus dat de ze vervoerder hebben aangesproken.

Over laadsessies die niet verschijnen of niet goed verschijnen: Het kan twee kanten op in mijn ervaring. Soms komt ie alsnog. Maar ik heb ook zo nu en dan dat een sessie op € 0 blijft staan, of op een te laag aantal kWh's. Ik beschouw het als een tijdelijk bijkomend voordeel van elektrisch rijden dat je soms gratis laadt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dekoningterijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:38
Nova163 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:56:
Voor wie ook een OVO/Bonnet laadpas heeft besteld: Ik heb hem na twee weken nog niet ontvangen. De helpdesk geeft aan dat ze dat meer horen voor Nederlandse bestellingen, dus dat de ze vervoerder hebben aangesproken.
Hier ook nog altijd niet ontvangen, en een collega van mij heeft 'm ook nog niet. Ik heb ook niet het idee dat de klantenservice het heel voortvarend oppakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:24
dekoningterijk schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Hier ook nog altijd niet ontvangen, en een collega van mij heeft 'm ook nog niet. Ik heb ook niet het idee dat de klantenservice het heel voortvarend oppakt.
klopt dit is het antwoord van ovo/bonnet

Hello!
We have contacted the RDIF supplier to see if they have any more information about the shipment, but unfortunately, they have advised they have limited access to shipment tracking.
In this case, they suggest waiting until the beginning of next week; if the card is still not there, a reorder might be needed.
However, if your card does arrive, please let us know as well.

Bonnet Ltd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Het is geen kroeg toch.. ik begreep de vraag niet .. en anders de toegevoegde waarde van de info niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweetyvogel
tweetyvogel schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

klopt dit is het antwoord van ovo/bonnet

Hello!
We have contacted the RDIF supplier to see if they have any more information about the shipment, but unfortunately, they have advised they have limited access to shipment tracking.
In this case, they suggest waiting until the beginning of next week; if the card is still not there, a reorder might be needed.
However, if your card does arrive, please let us know as well.

Bonnet Ltd
Net ontvangen :

Hello once again!
I am happy to finally announce that there has been an issue spotted and fixed.
This means the RFID supplier will process a reorder for your charging card and send it to you once again. They do expect the new card to arrive timely this time, so within up to 5 working days.

We would like to apologise for any inconvenience caused by this.

If we can help with anything else in a meantime, please get back to us.

Have a lovely evening!
Karolina
Bonnet Ltd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 20:30

GateKeaper

#1 Procastinator

Precies 't zelfde bericht hier. We zouden dus volgende week een kaart moeten hebben. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

vanaalten schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:40:
Begin deze week en gisteravond nog eens de Electroverse app geprobeert te gebruiken voor het opladen.
Laadpaal is TotalEnergies/Greenflux, Oranjelaan 16 in De Meern.
Het ligt niet aan je auto, de app werkt bij mij heel kort en kapt er dan mee. Ik kreeg een rekening voor 0,02 kWh. Met het Electroverse pasje ging het daarentegen wél goed.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
yannienl schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:14:
[...]

Zou maar niet te vroeg juichen.. Dit gebeurt wel vaker en dan krijg je hem alsnog..
Afgelopen zaterdag in Oberhausen geladen via QR code van de paal, na het laden een factuur van 0 euro maar een paar dagen later toch correctie en 12 euro betalen..
Die eerste sessie aan 2,5€ staat nog altijd aan die prijs.
Deze morgen aan een andere lader van ESB geladen met de Shell kaart, en daar 38 kWh geladen voor ….36€.
ESB zelf geeft aan ‘slechts’ 59ct aan te rekenen.

Ik heb toch een mailtje naar Shell gestuurd. Bijna 1€ is toch gewoon bedrog vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Tommie12 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:43:
[...]

Die eerste sessie aan 2,5€ staat nog altijd aan die prijs.
Deze morgen aan een andere lader van ESB geladen met de Shell kaart, en daar 38 kWh geladen voor ….36€.
ESB zelf geeft aan ‘slechts’ 59ct aan te rekenen.

Ik heb toch een mailtje naar Shell gestuurd. Bijna 1€ is toch gewoon bedrog vind ik.
Een euro is wel behoorlijk ja, als ik jou was zou ik toch eens kijken naar andere passen..
Shell is al een behoorlijke tijd een van de duurdere passen..

Ik weet niet waar je woont, maar zit je net als ik in het dure MRA-E gebied, dan zijn Bump en Electroverse goed te doen..
Over het algemeen 42 cent ac en 54 cent dc laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb ook plugsurfing en die ga ik volgende keer gebruiken. Prijs is 0,73€. Dat is wat redelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46

kaanmijo

Picobello B.V.

Update over de Bonnet/OVO pas:

Hello once again!
This means the RFID supplier will process a reorder for your charging card and send it to you once again. They do expect the new card to arrive timely this time, so within up to 5 working days. Just to confirm, you don’t need to do anything from your end, plus, this doesn’t affect your participation in the competition - your entry is still valid. We would like to apologise for any inconvenience caused by this. If we can help with anything else in a meantime, please get back to us. Have a lovely evening!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
kaanmijo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:02:
Update over de Bonnet/OVO pas:

Hello once again!
This means the RFID supplier will process a reorder for your charging card and send it to you once again. They do expect the new card to arrive timely this time, so within up to 5 working days. Just to confirm, you don’t need to do anything from your end, plus, this doesn’t affect your participation in the competition - your entry is still valid. We would like to apologise for any inconvenience caused by this. If we can help with anything else in a meantime, please get back to us. Have a lovely evening!
Zou je kunnen vragen of dit enkel voor jou geldt of dat ieder die het niet ontvangen heeft het moet melden? Ze geven namelijk aan een probleem geïdentificeerd en opgelost te hebben. Kan natuurlijk zelf ook melden, maar wellicht zijn er andere lezers die zich dit ook afvragen. Scheelt weer een aantal support tickets voor ze.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 17:16
Het viel mij op dat in mijn bestelling nergens Nederland in het adres stond.
Dit had ik eergisteren aangegeven.
Misschien was dat ook een probleem bij anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:46

kaanmijo

Picobello B.V.

Mirabis schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:29:
[...]

Zou je kunnen vragen of dit enkel voor jou geldt of dat ieder die het niet ontvangen heeft het moet melden? Ze geven namelijk aan een probleem geïdentificeerd en opgelost te hebben. Kan natuurlijk zelf ook melden, maar wellicht zijn er andere lezers die zich dit ook afvragen. Scheelt weer een aantal support tickets voor ze.
Even nagevraagd, iedereen moet zelf een ticket inschieten via de chat.

All cards that are not delivered will be reordered. Could you ask your friend to contact us directly so I can add him to the reorder list?

[ Voor 11% gewijzigd door kaanmijo op 22-08-2024 11:55 ]

• CrazyMinded
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-06 11:27
Is bump vandaag gratis op Allego palen?
Ik zie bij Allego palen namelijk overal een tarief van €0,00.
Geen idee of die daar ook echt mee rekent want normaal is het tarief veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
CrazyMinded schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:43:
Is bump vandaag gratis op Allego palen?
Ik zie bij Allego palen namelijk overal een tarief van €0,00.
Geen idee of die daar ook echt mee rekent want normaal is het tarief veel hoger.
Hang hem er ff aan ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:17
Ik zag hier ook een 0,00 tarief bij Bump voor de Allego palen dus inderdaad even geprobeerd. Helaas, €2,50 voor 3,8kWh dus niet gratis terwijl de app nog steeds 0,00 aangeeft...

• boyette
  • Nu online
martinBMW schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Ik zag hier ook een 0,00 tarief bij Bump voor de Allego palen dus inderdaad even geprobeerd. Helaas, €2,50 voor 3,8kWh dus niet gratis terwijl de app nog steeds 0,00 aangeeft...
dus de tarieven laden even niet goed in..
zou ook al vreemd zijn als alleen Bump dat tarief doelbewust op 0 had gezet..
zonder dat aan de grote klok te hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
martinBMW schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Volgens mij is het meestal to good to be true: ik was laatst ook bij een zogenaamd gratis laadpunt, bleek die hele laadpaal überhaupt niet te werken. Dus zeer waarschijnlijk is de prijs nooit bijgewerkt en was die laadpaal vast ooit gratis, maar nu werkt die gewoon niet meer |:(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tweetyvogel
tweetyvogel schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:26:
[...]

Net ontvangen :

Hello once again!
This means the RFID supplier will process a reorder for your charging card and send it to you once again. They do expect the new card to arrive timely this time, so within up to 5 working days.

We would like to apologise for any inconvenience caused by this.

If we can help with anything else in a meantime, please get back to us.

Have a lovely evening!
Karolina
Bonnet Ltd
Net binnen gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBO8AVP3-dg9MCXCaWej_XF-8Iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5E99zLDU6mmf3IPu5r5GdOE2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 23:24

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Ik heb gisteren gevraagd waar mijn kaart blijft, besteld op 7 augustus. Ik kreeg prompt dit antwoord:

Our RFID supplier confirmed there has been an issue with some orders sent abroad, so
I will flag your order to them as well, we will work on processing reorders for all users affected.

Gelukkig werkt de app als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-06 19:17
Is er ook een app waarin je kunt selecteren op de goedkoopste laadpalen in een regio? Dat lijkt me vooral in het buitenland wel handig.

In Chargeprize kun je dat wel, al kloppen de prijzen niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:03
Ik heb sinds een week een elektrische auto. In de straat staat z’n sgzh2.0 paal die 22 kw zou moeten laden. Hij laad echter nooit sneller dan 11. Waar kan dit aan liggen? Ik stond alleen aan de paal. En m’n auto zou met 22kw moeten kunnen laden.

Ik heb 3 x geladen met OVO. Elke keer werd het laadproces in de OVO app niet bijgewerkt. Tot het moment van stoppen met laden. Toen werd de transactie wel gewoon netjes getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:29
Tricto schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:05:
Ik heb sinds een week een elektrische auto. In de straat staat z’n sgzh2.0 paal die 22 kw zou moeten laden. Hij laad echter nooit sneller dan 11. Waar kan dit aan liggen? Ik stond alleen aan de paal. En m’n auto zou met 22kw moeten kunnen laden.

Ik heb 3 x geladen met OVO. Elke keer werd het laadproces in de OVO app niet bijgewerkt. Tot het moment van stoppen met laden. Toen werd de transactie wel gewoon netjes getoond.
Kan je auto wel meer dan 11kW? De meeste niet... nvm ik moet beter lezen 8)7

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:55

AlphaRomeo

FP PowerMod

Wat voor auto heb je precies? Een Renault Zoe? Is je kabel gerate voor minimaal 32A? Het kan ook nog zijn dat de paal gewoon verkeerd geregistreerd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:39

Het is de vraag of het echt 22kW paal is, meestal 17kW of 2x 11kW.
En stel dat de paal wel 22kW kan bieden, dan moeten je auto je type 2 kabel dat ook nog kunnen.
Met name auto's die dit kunnen zijn nogal zelfdzaam.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:04
DDDikkiedik schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:08:
Is er ook een app waarin je kunt selecteren op de goedkoopste laadpalen in een regio? Dat lijkt me vooral in het buitenland wel handig.

In Chargeprize kun je dat wel, al kloppen de prijzen niet altijd.
Voor Duitsland gebruik ik soms deze app, ik beschik alleen niet over alle pasjes.
https://ladefuchs.app/

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
@eltron @AlphaRomeo
Ik rijd een smart #1 premium. Die zou echt 22kw moeten kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZgI017zfTWgJhrXhZKcf_ERmeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feJlUvtvJckgSLCsnD9a653l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger

Omdat het gewoon 11kW laadpalen zijn en geen 22kW: ik ben er ook al op de koffie meegekomen in Barendrecht. Speciaal zo'n 22kW SGZH 2.0 uitgekozen, ruim 20 minuten lopen tot waar wij daadwerkelijk moesten zijn.....

Bleek die laadpaal uiteindelijk met maximaal 3.3kW te laden, dus dat is dan echt geen 22kW laadpaal want mijn Leaf zou dan 6.6kW gedaan moeten hebben. Dus een kleine 6kWh per uur en er werd slechts 3kWh per uur geladen. Tegenwoordig kies ik in geval van de SGZH laadpalen, gewoon de dichtstbijzijnde uit.

Zeer waarschijnlijk gewoon allemaal 11kW laadpalen, maar staan sommige fout als 22kW geregistreerd. Volgens mij zijn de 22kW publieke laadpalen in Nederland sowieso erg zeldzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Tricto schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:11:
@eltron @AlphaRomeo
Ik rijd een smart #1 premium. Die zou echt 22kw moeten kunnen.

[Afbeelding]
De auto moet het dus kunnen, houd je over de laadkabel en de paal. Als de laadkabel bij de auto is geleverd moet dat goed zijn.,
En echte 22kW palen zie je in NL niet zoveel.
Heeft geloof ik te maken met vastrecht op een aansluiting van 3x25A versus een veel hoger tarief op 3x35A of meer. Voor 22kW heb je dus minimaal 3x35A nodig. En als de paal 2x 22kW moet kunnen leveren zelfs ongeveer het dubbele.

En houd je vast, welkom in het land van het publieke laden, zelfs een paal die in theorie die 22kW kan leveren, kan worden afgeknepen (11kW palen trouwens ook), bijvoorbeeld vanwege netcongestie, of pieken en dalen in stroomprijzen. Er zijn zelfs delen van het land, ik meen Utrecht, waar ze proeven doen met het simpelweg uit zetten van de laadpalen als er teveel vraag is, ofwel tussen 16u en 19u of zo.

[ Voor 19% gewijzigd door eltron op 24-08-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
MathiasMetzger schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Omdat het gewoon 11kW laadpalen zijn en geen 22kW: ik ben er ook al op de koffie meegekomen in Barendrecht. Speciaal zo'n 22kW SGZH 2.0 uitgekozen, ruim 20 minuten lopen tot waar wij daadwerkelijk moesten zijn.....

Bleek die laadpaal uiteindelijk met maximaal 3.3kW te laden, dus dat is dan echt geen 22kW laadpaal want mijn Leaf zou dan 6.6kW gedaan moeten hebben. Dus een kleine 6kWh per uur en er werd slechts 3kWh per uur geladen. Tegenwoordig kies ik in geval van de SGZH laadpalen, gewoon de dichtstbijzijnde uit.

Zeer waarschijnlijk gewoon allemaal 11kW laadpalen, maar staan sommige fout als 22kW geregistreerd. Volgens mij zijn de 22kW publieke laadpalen in Nederland sowieso erg zeldzaam.
Vattenfall palen volgens mij wel altijd 22kw in ieder geval wel de nieuwe in de steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
eltron schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:51:
En echte 22kW palen zie je in NL niet zoveel.
Mijn auto heeft een 1-fase-lader. Bij de SGZH2.0-palen waar het hier over gaat, laadt de auto met ca. 7 kW. Er kan dus in ieder geval 7 kW per fase worden geleverd, ik ben er altijd vanuit gegaan dat 21-22 kW dus wel haalbaar zou moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Nova163 op 24-08-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Nova163 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:53:
[...]

Mijn auto heeft een 1-fase-lader. Bij de SGZH2.0-palen waar het hier over gaat, laadt de auto met ca. 7 kW. Er kan dus in ieder geval 7 kW per fase worden geleverd, ik ben er altijd vanuit gegaan dat 21-22 kW dus wel haalbaar zou moeten zijn.
Een 22kw paal kan dan met max 7 kw laden als je maar over 1 fase kunt laden

22kw haal je alleen over drie fases bij elkaar opgeteld 3x7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:24
boyette schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:22:
Vattenfall palen volgens mij wel altijd 22kw in ieder geval wel de nieuwe in de steden
In de dorpen iiig niet. :P
Staan hier int dorp een paar funkelnagelneue Vattenfall-palen en die zijn allemaal 11kW.
Wat ze alleen halen als je alleen staat, sta je met 2 dan gaan ze richting de 8 a 9kW.

Op kantoor (Rotterdam) wel de luxe van 60 (zestig!) laadpalen in de openbare parkeergarage die 22 kW leveren, wat mijn Megane erg fijn vind. Zit dus sneller vol voor 34 a 35 cent de kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Zjanzjak schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:13:
[...]

In de dorpen iiig niet. :P
Staan hier int dorp een paar funkelnagelneue Vattenfall-palen en die zijn allemaal 11kW.
Wat ze alleen halen als je alleen staat, sta je met 2 dan gaan ze richting de 8 a 9kW.

Op kantoor (Rotterdam) wel de luxe van 60 (zestig!) laadpalen in de openbare parkeergarage die 22 kW leveren, wat mijn Megane erg fijn vind. Zit dus sneller vol voor 34 a 35 cent de kWh.
Dan zijn ze toch 22 kw als je 8a9 haalt
Maar die zijn vaak gecapped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:45
boyette schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Knip

[ Voor 7% gewijzigd door pmiddeld op 24-08-2024 19:58 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ze staan in de app als 11 kW, op de paal staat 11 kW dan kwalificeer ik ze als 11 kW.
En, ik heb, ondanks dat de Megane 22 kW kan laden, nooit hoger geladen dan 11 kW als ik alleen laad.
Dus in mijn beleving zijn ze dus niet 22 kW.

Op de 60 laadpunten van kantoor staat 22 kW te lezen, en, met die snelheid laad ik daar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Thanks allen voor de verduidelijking. Dan weet ik dat ie hier wat langer aan de paal moet. Opzich niet erg. Hang m er toch vooral ‘s nachts verwacht ik.

Net in qpark wat bijgeladen. Kon zo snel geen tarieven vinden. Flux kaart er tegen aan. €11,53 voor 13,89 kw. Toch wat duurder dan verwacht.

Laden ging ook maar mee 3,4 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Tricto schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:34:
Thanks allen voor de verduidelijking. Dan weet ik dat ie hier wat langer aan de paal moet. Opzich niet erg. Hang m er toch vooral ‘s nachts verwacht ik.

Net in qpark wat bijgeladen. Kon zo snel geen tarieven vinden. Flux kaart er tegen aan. €11,53 voor 13,89 kw. Toch wat duurder dan verwacht.

die gaan ook vaak trager..
ik denk dat dit niet een beperking is van de paal maar vaak wordt er gewoon gecapped..

heb je een vattenfall paal in de buurt staan toevallig die je kunt proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 25-08-2024 01:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:29
Tricto schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:34:

Precies andersom natuurlijk: je hebt 13,89 kWh geladen en het laden ging niet sneller dan 3,4 kW.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[...]

Nee dan zijn ze 3x25A, 17.2kW (3x230x25=17250)

In de praktijk is dat 1x11kW of 2x8.6kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Hachy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:22:
[...]

Dat wilde ik ook zeggen, maar toen bedacht ik me dat @Zjanzjak er met zijn Megane als-ie er alleen staat, ook maar 11 kW krijgt en niet 17 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Zjanzjak schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:13:
[...]

En welke mooie parkeergarage met dergelijke tarieven is dat dan ? Betaal je dan ook nog extra "reguliere" parkeerkosten ?

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:39
Vorige week heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Tesla over een bug waarbij tijdens het opladen met een niet-Tesla auto de actuele laadsnelheid, tijdsduur en kosten niet meer werden weergegeven in de app. Vandaag heb ik opnieuw geladen en het lijkt erop dat het probleem nu is opgelost. Alles wordt weer correct getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
DeJurist schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:42:
Vorige week heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Tesla over een bug waarbij tijdens het opladen met een niet-Tesla auto de actuele laadsnelheid, tijdsduur en kosten niet meer werden weergegeven in de app. Vandaag heb ik opnieuw geladen en het lijkt erop dat het probleem nu is opgelost. Alles wordt weer correct getoond.
Kwam dat door een bug?
Hoe wist je dat ?

Sinds welke versie ?

En met welke versie is dat opgelost ?

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 25-08-2024 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
boyette schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:44:
[...]

Kwam dat door een bug?
Hoe wist je dat ?

Sinds welke versie ?

Meerdere mensen hadden er last van. Waaronder ik. Ze hebben zelf, mij per mail op de hoogte gebracht, dat ze het zouden oplossen. Het heeft enkele weken geduurd, maar nu functioneert het weer.

[ Voor 13% gewijzigd door DeJurist op 25-08-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
DeJurist schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

Meerdere mensen hadden er last van. Waaronder ik. Ze hebben zelf, mij per mail op de hoogte gebracht, dat ze het zouden oplossen. Het heeft enkele weken geduurd, maar nu functioneert het weer.
Dat maakt het toch geen bug?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeJurist
boyette schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:51:
[...]

Dat maakt het toch geen bug?
Man man man, dat waren hun eigen woorden. Ik meld het hier dat het is opgelost. Punt en door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
DeJurist schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Man man man, dat waren hun eigen woorden. Ik meld het hier dat het is opgelost. Punt en door...
Ik was alleen geïnteresseerd in de bug.. maar die was er dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:44

The Wizard

Moderator Mobile
DeJurist schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:42:
Klopt, is eindelijk weer gefixed zag ik. Strontvervelend was het, de laatste updates van die app waren echt beroerd.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mach schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:58:
En welke mooie parkeergarage met dergelijke tarieven is dat dan ? Betaal je dan ook nog extra "reguliere" parkeerkosten ?
Bij hotel NewYork, daarnaast bij het World Port Center, besef me nu alleen dat ik het iets mooier maak dan het is want het is wel een betaalde openbare parkeergarage, maar aangezien ik met mijn bedrijfspas vrij kan in- en uitrijden beschouw ik het als gratis. ;)
Met m'n Freshmile pas kom ik dan ongeveer aan dat tarief trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
[...]

Dat is toch niet interessant. Bij de paal staat hoeveel kW ze moeten kunnen leveren, dat moeten ze ook halen. Ik schroef de palen niet open om te kijken of ze goed zijn aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
[...]

SGZH 1.0 palen leveren in de niet-piek uren wel degelijk ongeveer 15kW als je de enige aangesloten bent. (met een Renault Zoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
lfah2000 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:58:
[...]

Dat is toch niet interessant. Bij de paal staat hoeveel kW ze moeten kunnen leveren, dat moeten ze ook halen. Ik schroef de palen niet open om te kijken of ze goed zijn aangesloten.
Tsja, zo gaat het met meer dingen in het leven: dat je niet krijgt wat er beloofd is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
pmiddeld schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:23:
[...]

Tsja, zo gaat het met meer dingen in het leven: dat je niet krijgt wat er beloofd is....
Ik ken de laadpaal niet (aan welke refereert werd) maar er zijn ook sgzh2.0 palen die maar 11 kW leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Zjanzjak schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

Bij hotel NewYork, daarnaast bij het World Port Center, besef me nu alleen dat ik het iets mooier maak dan het is want het is wel een betaalde openbare parkeergarage, maar aangezien ik met mijn bedrijfspas vrij kan in- en uitrijden beschouw ik het als gratis. ;)
Met m'n Freshmile pas kom ik dan ongeveer aan dat tarief trouwens.
Ah dat is toch te ver weg van mijn cubicle aan het Weena. Ik moet het doen met een paar plukjes laadplaatsen aan de straat. Wel voor 35 cent per kWh.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
boyette schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:44:
[...]

Kwam dat door een bug?
Hoe wist je dat ?

Sinds welke versie ?

Het gebeurt bijna nooit maar ik herken dat probleem..
Dat is al 2 jaar bij mij, dus lijkt niet echt aan een versie te liggen..

Soms moet je de app gewoon een paar keer sluiten en openen, dan doet ie het weer..
Zelfde voor dat probleem dat als ie tesla locaties weergeeft en je er op drukt, dan doet ie de info niet tonen en kan je niet laden, ff paar keer opnieuw opstarten en dan doet ie het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
da_Mastah schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

SGZH 1.0 palen leveren in de niet-piek uren wel degelijk ongeveer 15kW als je de enige aangesloten bent. (met een Renault Zoe)
Ja, dat kan kloppen, een Zoe doet ongeveer 9kW op een 11kW laadpaal dus ik denk dat'ie zelfs 17 krijgt. Het hangt een beetje van de loadbalancing setup af. Met 2 auto's krijgt'ie sowieso 8.6kW max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
lfah2000 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:58:
[...]

Dan zetten ze er gewoon het woordje 'max' bij. Problem solved moved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
yannienl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:09:
[...]

Soms moet je de app gewoon een paar keer sluiten en openen, dan doet ie het weer..
Zelfde voor dat probleem dat als ie tesla locaties weergeeft en je er op drukt, dan doet ie de info niet tonen en kan je niet laden, ff paar keer opnieuw opstarten en dan doet ie het wel..
Lijkt meer een probleem met het opvragen van de data die niet altijd beschikbaar is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:46
boyette schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

Ik was alleen geïnteresseerd in de bug.. maar die was er dus niet..
Wat een geneuzel. Hou daar toch mee op.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
yannienl schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:09:
[...]

Lijkt me niet handig als je aan het laden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001

Tweaker.nu

we all float down here

Nu ESB een ander tarief en kleefboete gaat hanteren ben ik op zoek naar een andere pas waarmee ik kan voorkomen dat mijn laadtarief anderhalf keer duurder wordt. Ik ben gebonden aan een kleine zone in Dordrecht waarin ik mag parkeren en daar kan ik alleen gebruik maken van Allego of een Qwello (ParknCharge).
Ik betaal nu nog €0.38 per kWh en geen kleef/connectie tarief. Mijn auto (Nissan Leaf)kan slechts 1 fase laden, dus ik ben meestal langer dan 4 uur bezig om mijn accu weer vol te krijgen. Ik heb me er bij neergelegd dat de kWh prijs veel hoger wordt, maar heb moeite met het kleeftarief. Ik werk op onregelmatige tijden en de auto op tijd weghalen is vaak geen optie omdat er vooral in de avond gewoon geen vrije parkeerplekken meer over zijn.
Opladen op mijn werk is helaas ook geen optie.

Ik heb gekeken naar een Electroverse pas en eventueel Shell, maar kan nergens vinden of die de connectiekosten van Allego of Qwello doorberekenen.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
pmiddeld schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:51:
[...]

Lijkt me niet handig als je aan het laden bent.
Als ik al sta te laden dan hoef ik niet perse te zien hoe snel, hoe veel etc., ik kijk gewoon in de auto hoeveel procent.
Als ik dan de sessie niet kan stoppen met de app, dan doe ik het met de auto zelf, naast mijn laadpoort zit daar een heel handig releaseknopje voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Tweaker.nu schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:26:
Nu ESB een ander tarief en kleefboete gaat hanteren ben ik op zoek naar een andere pas waarmee ik kan voorkomen dat mijn laadtarief anderhalf keer duurder wordt. Ik ben gebonden aan een kleine zone in Dordrecht waarin ik mag parkeren en daar kan ik alleen gebruik maken van Allego of een Qwello (ParknCharge).
Ik betaal nu nog €0.38 per kWh en geen kleef/connectie tarief. Mijn auto (Nissan Leaf)kan slechts 1 fase laden, dus ik ben meestal langer dan 4 uur bezig om mijn accu weer vol te krijgen. Ik heb me er bij neergelegd dat de kWh prijs veel hoger wordt, maar heb moeite met het kleeftarief. Ik werk op onregelmatige tijden en de auto op tijd weghalen is vaak geen optie omdat er vooral in de avond gewoon geen vrije parkeerplekken meer over zijn.

Ik heb gekeken naar een Electroverse pas en eventueel Shell, maar kan nergens vinden of die de connectiekosten van Allego of Qwello doorberekenen.
Bij Electroverse moet het direct onder de energy price staan. Bij mij staat het in het Engels: time price
Staat dat er niet dan is er geen kleeftarief..
Heb even willekeurig in dord gezocht naar allego paal, 57 cent zonder kleef..

Als voorbeeld pak Centroallee parkhaus 1 t/m 6, daar zie je een kleeftarief..

[ Voor 3% gewijzigd door yannienl op 26-08-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
The Wizard schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Klopt, is eindelijk weer gefixed zag ik. Strontvervelend was het, de laatste updates van die app waren echt beroerd.
Het meest irritante van die app vind ik dat als je een laadpunt aanklikt, je heel vaak geen details onder in beeld krijgt. Hij toont wel voor de helft van het scherm een overlay, maar die blijft leeg. Ook een ander punt aantikken levert niets op. App force closen en opnieuw beginnen lost het vaak wel op, maar erg vervelend als je probeert te starten.

/edit: zie dat ik niet de enige ben. Vraag me altijd af hoe dat soort bugs en zo lang in blijven. Die app wordt toch door heel veel mensen gebruikt!

[ Voor 11% gewijzigd door eborn op 26-08-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Nu online

Bump rekent bij qwello €0,46 zonder kleeftarief.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld

Allego schaft binnenkort het 'connectietarief' van €0,25/uur af en hanteert dan een kleefboete (dus vanaf dat je accu vol is) van €0,25/uur. Ook verdwijnt de kleefboete tussen 23:00 en 7:00u.
Wat wel blijft is de hoge kWh-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
yannienl schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:40:
[...]

Als ik al sta te laden dan hoef ik niet perse te zien hoe snel, hoe veel etc., ik kijk gewoon in de auto hoeveel procent.
Als ik dan de sessie niet kan stoppen met de app, dan doe ik het met de auto zelf, naast mijn laadpoort zit daar een heel handig releaseknopje voor..
Het ging er mede om dat je wanneer je al aan het laden bent, de laadstatuspagina niet wordt getoond. In plaats daarvan blijf-tie hangen op zoiets als "bezig verbinding aan het maken", maar in werkelijkheid ben je dan al aan het laden. Dan ga ik niet de app sluiten en weer opnieuw opstarten want wie weet wordt de sessie dan afgebroken.
Er is geen probleem met het stoppen van de sessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:28
grunaubaby schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Bump rekent bij qwello €0,46 zonder kleeftarief.
Ik zie nu inderdaad ook in mijn Bump-app dat de Park&Charge palen bij mij in de straat weer beschikbaar zijn als Quello, na enige weken offline te zijn geweest. Ook voor 46ct/kWh.
Northe is trouwens nog goedkoper, 5 Zweedse konen per kWh (omgerekend ca. eur 0,44). Ik zie overigens nergens in de Northe-app de mogelijkheid om standaard in euro (of enige andere munteenheid als SEK) af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
pmiddeld schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

Het ging er mede om dat je wanneer je al aan het laden bent, de laadstatuspagina niet wordt getoond. In plaats daarvan blijf-tie hangen op zoiets als "bezig verbinding aan het maken", maar in werkelijkheid ben je dan al aan het laden. Dan ga ik niet de app sluiten en weer opnieuw opstarten want wie weet wordt de sessie dan afgebroken.
Er is geen probleem met het stoppen van de sessie.
In principe zou het sluiten en openen van de app niets doen aan de sessie..
Ik had het ook wel eens met Bump en Elli, maar force sluiten had verder geen gevolgen..
En in het ergste geval stopt je sessie en begin je gewoon opnieuw toch?

Ik heb vaak genoeg in de tesla app dat ik per ongeluk op stop charging druk......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 20:30

GateKeaper

#1 Procastinator

pmiddeld schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Allego schaft binnenkort het 'connectietarief' van €0,25/uur af en hanteert dan een kleefboete (dus vanaf dat je accu vol is) van €0,25/uur. Ook verdwijnt de kleefboete tussen 23:00 en 7:00u.
Wat wel blijft is de hoge kWh-prijs.
Kleefboetetarief is correct; maar niet vanaf het moment dat de accu vol is, maar na 4 uur, en niet tussen 23:00 en 07:00. Aangezien @Tweaker.nu aangeeft langer te moeten laden dan 4 uur, is het kleeftarief van 5 cent per minuut, of 3 euro per uur, dus nog wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

koboy

Heb een idee voor een icon

Of-Aaargh schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:02:
[...]

Ik zie nu inderdaad ook in mijn Bump-app dat de Park&Charge palen bij mij in de straat weer beschikbaar zijn als Quello, na enige weken offline te zijn geweest. Ook voor 46ct/kWh.
Northe is trouwens nog goedkoper, 5 Zweedse konen per kWh (omgerekend ca. eur 0,44). Ik zie overigens nergens in de Northe-app de mogelijkheid om standaard in euro (of enige andere munteenheid als SEK) af te rekenen.
Als je de Allego paal selecteert staat die gewoon in euro.....
Foutje/feature bij Northe. Zal wel met de overgang naar Qwello te maken hebben.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron

Tesla Supercharger Dordrecht?
membertarief 24ct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

eltron schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:22:
[...]

Tesla Supercharger Dordrecht?
membertarief 24ct
Helaas CHADEMO, dus Tesla lader gaat het niet worden. Maar Bump en Northe ga ik proberen. Dank voor alle suggesties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tweaker.nu schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:43:
[...]

Helaas CHADEMO, dus Tesla lader gaat het niet worden. Maar Bump en Northe ga ik proberen. Dank voor alle suggesties! :)
Oof.... als ik een CHADEMO auto zou hebben zou ik ombouw of adapter zeer stek overwegen, dat begint toch wel schaars te worden qua publieke infra. Jammer dat die adapter nog zo akelig duur is ( https://evniculus.eu/prod...o-chademo-for-nissan-leaf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Tweaker.nu schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:43:
[...]
Je kunt een adapter overwegen.
Zijn wel prijzig, maar aangezien Chademo steeds zeldzamer wordt is het ook voor vakanties wel handig.
Bovendien kun je, als je auto dat aan kan, ook sneller laden. Chademo laders is dacht ik max 50kW(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
markjanssen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:10:
[...]

Oof.... als ik een CHADEMO auto zou hebben zou ik ombouw of adapter zeer stek overwegen, dat begint toch wel schaars te worden qua publieke infra. Jammer dat die adapter nog zo akelig duur is ( https://evniculus.eu/prod...o-chademo-for-nissan-leaf )
Ombouw zal lastig worden aangezien Muxsan helaas failliet is :'(
Op veel plekken met alpitronics HPC's is nog altijd chademo aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]

Deze is al een stukje betaalbaarder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
[...]

Niet iedereen hoeft vaak te snelladen

Bij Fastned en vattenfall (alle McDonalds) blijft het sowieso beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

De Leaf is nog 10 maanden in de private lease, dus ik ga geen investeringen doen. Volgende auto gaat er zeker eentje worden met CCS aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hachy schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:12:
[...]

Ombouw zal lastig worden aangezien Muxsan helaas failliet is :'(
Op veel plekken met alpitronics HPC's is nog altijd chademo aanwezig.
Oh, wist nog niet dat muxsan failliet was, zat net nog op hun website te kijken (en ken Mux al jaren, maar al een tijd niet gesproken)

Ah, zie dat 't ook pas 2 weken is... ( https://www.faillissement...t/1832031/muxsan-b-v.aspx )

[ Voor 13% gewijzigd door markjanssen op 26-08-2024 18:17 . Reden: faillissement ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
markjanssen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 18:15:
[...]

Oh, wist nog niet dat muxsan failliet was, zat net nog op hun website te kijken (en ken Mux al jaren, maar al een tijd niet gesproken)

Ah, zie dat 't ook pas 2 weken is... ( https://www.faillissement...t/1832031/muxsan-b-v.aspx )
Dat is jammer dat deze pionier het niet heeft gered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
De Tesla app doet het weer zoals voorheen, gisteravond en vandaag paar keer geladen.
Ik vind 'em wel een tandje trager maar goed, het werkt.

Wel even schrikken vanmiddag bij Tesla Weert, nadat ik de sessie had gestopt bleef de boel nog doorgaan.
In de app zag je wat er geladen was, en voor hoeveel maar mooi dat het laden doorging.
Het knopje met het slotje naast de laadpoort bood ook geen soelaas (normaliter breekt de auto dan de boel af) toen ik er een paar keer op drukte, net toen ik dacht van 'huh wat is er nou aan de hand?...' ging het pulserende blauwe lichtje over naar wit en ontgrendelde de boel. Nog niet eerder meegemaakt.
Wel spannend haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:42
Ben in Zeeland op vakantie. Er staan hier "Agri snellaad" palen die geen snelladers zijn. Bump lijkt de goedkoopste optie, ik zie in de App €0,46 staan. Echter heb nu 2x geladen. De eerste keer kort bij een supermarkt en er werd 0,35 per kWh gerekend door Bump, afwijkend van wat in de app staat dus.

De 2e laadsessie was ongeveer 20kWh, maar volgens de Bump App heb ik maar 1,49kWh geladen voor €0,34 per kWh.

Ik snap het niet meer.... Iemand ervaring met deze Agri palen?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
Ben er nu in ieder geval achter dat de laadsnelheid aan de paal lag en niet aan mijn auto. Dat scheelt weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CA5J_lokvUFMBh1bZiqls763g70=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NX8mf6QH3e2Sga0JR5XzXh8S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
RaymondD schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:04:
Ben in Zeeland op vakantie. Er staan hier "Agri snellaad" palen die geen snelladers zijn. Bump lijkt de goedkoopste optie, ik zie in de App €0,46 staan. Echter heb nu 2x geladen. De eerste keer kort bij een supermarkt en er werd 0,35 per kWh gerekend door Bump, afwijkend van wat in de app staat dus.

De 2e laadsessie was ongeveer 20kWh, maar volgens de Bump App heb ik maar 1,49kWh geladen voor €0,34 per kWh.

Ik snap het niet meer.... Iemand ervaring met deze Agri palen?
De "snellaad" benaming komt volgens mij voort uit het feit dat alle palen 22kw zijn.
Er zijn steeds meer auto's die dit ondersteunen. https://ev-database.org/n...ntPage=0|paging:number=10
Ik heb een 1-fase e-niro gehad. Daar was het ook zeer handig voor.
Over die ene fase kon ik dubbele snelheid laden.

Op dit moment is Northe de goedkoopste optie bij Agri. €0.44
Dat geschommel met de Bump (was vóór de verhoging naar 0.46 de goedkoopste) app heb ik nog niet ervaren.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05

_Apache_

For life.

Ik ga over een paar weken een roadtripje maken door Nederland / Luxemburg / Duitsland.

Mijn EV kan alleen Type2 laden, dus geen DC (CCS/ NACS).
Het laden gaat met ~7kW, dat is niet bepaald hoog, maar met een verbruik van 7-8kWh/100km is het best acceptabel.

Ik wil daarom graag even een kopje thee / koffie doen als ie staat te laden. Zijn er apps die laadpunten kunnen aangeven die ook een koffie aanbieden? Denk aan een La Place, vd Valk hotel ed.
Veel verder dan een google maps kom ik vooralsnog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 27-08-2024 09:37 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
driel24 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:28:
[...]
Op dit moment is Northe de goedkoopste optie bij Agri. €0.44
Dat geschommel met de Bump (was vóór de verhoging naar 0.46 de goedkoopste) app heb ik nog niet ervaren.
Gaat dat via een app dan? Of moet je weer een laadpas aanvragen? Wij vermijden Zeeland nu namelijk geheel, vanwege de onredelijke hoge laadtarieven. Ze spreken je daar al in het Duits aan en de laadtarieven, lijken ook in lijn met die van de laadtarieven in Duitsland. Dus voor de Duitse toeristen zijn deze tarieven niet zo heel schokkend, want dat zijn ze al van gewend van thuis.

Maar nu ga ik liever naar de Zuid-Hollandse kust, puur en alleen omdat ik daar wel tegen een redelijk tarief kan laden. Al kom ik eigenlijk bijna nooit aan de kust, omdat je er naast hoge laadtarieven ( Zeeland ) tegenwoordig ook nog moet betalen voor parkeren. Terwijl dat nog niet zolang geleden nog gratis was in Zoutelande.
_Apache_ schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:35:
Ik ga over een paar weken een roadtripje maken door Nederland / Luxemburg / Duitsland.

Mijn EV kan alleen Type2 laden, dus geen DC (CCS/ NACS).
Het laden gaat met ~7kW, dat is niet bepaald hoog, maar met een verbruik van 7-8kWh/100km is het best acceptabel.

Ik wil daarom graag even een kopje thee / koffie doen als ie staat te laden. Zijn er apps die laadpunten kunnen aangeven die ook een koffie aanbieden? Denk aan een La Place, vd Valk hotel ed.
Veel verder dan een google maps kom ik vooralsnog niet.
Ja Google Maps: je kijkt gewoon of er in de buurt van de laadpaal restaurants of cafes liggen, zo doen wij dat ook. Zo kun je dus ook bij een Aldi of Lidl/Kaufland in Duitsland gaan laden, soms kun je zelfs bij de Kaufland zelf een broodje en kopje koffie drinken. Omdat er in hetzelfde gebouw, vaak een kleine bakkerij is.

[ Voor 32% gewijzigd door MathiasMetzger op 27-08-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

koboy

Heb een idee voor een icon

MathiasMetzger schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Gaat dat via een app dan? Of moet je weer een laadpas aanvragen? Wij vermijden Zeeland nu namelijk geheel, vanwege de onredelijke hoge laadtarieven. Ze spreken je daar al in het Duits aan en de laadtarieven, lijken ook in lijn met die van de laadtarieven in Duitsland. Dus voor de Duitse toeristen zijn deze tarieven niet zo heel schokkend, want dat zijn ze al van gewend van thuis.

Maar nu ga ik liever naar de Zuid-Hollandse kust, puur en alleen omdat ik daar wel tegen een redelijk tarief kan laden. Al kom ik eigenlijk bijna nooit aan de kust, omdat je er naast hoge laadtarieven ( Zeeland ) tegenwoordig ook nog moet betalen voor parkeren. Terwijl dat nog niet zolang geleden nog gratis was in Zoutelande.

[...]
Inwoner van Zuid Holland hier..... Wat betreft de kust: Den Haag heeft zijn eigen concessie, die betaalbaar was, maar waar het geloof ik nu ook wat rommelt. Alles onder den Haag is SGZH concessie, dus goedkopere maar ook dure palen, goed opletten dus. Alles boven den Haag is open markt model, net als Zeeland dus dezelfde belachelijke tarieven.

Dat je Zeeland mijdt omdat je niet in het Duits aangesproken wilt worden kan ik begrijpen, maar hier bij Katwijk/Noordwijk hoor je in de vakantie tijd ook alleen maar Duits om je heen en wordt je default in het Engels aangesproken.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
MathiasMetzger schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

[...]
hahaha, meen je nou echt dat je hier niet op vakantie gaat vanwege laadtarief?
Als je in Zeeland (of Goeree) op vakantie gaat, betaal je 0.44 (i.p.v. +- 0.30 zoals in de rest van NL)
Op 100 km kost je dat €2,50 meer aan stroom kosten.
Ga je dan echt zeeland mijden om €2.50? Een kop koffie is duurder. 8)7

Ik woon in Middelharnis en kijk wel jaloers naar de rest van het land.
Het is overigens niet alleen Agri die hier duur is. Ze zijn allemaal duur.
Allego is bij ons in de straat nog duurder.

Northe gaat overigens alleen met een app.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:54
koboy schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:41:
[...]
Alles onder den Haag is SGZH concessie, dus goedkopere maar ook dure palen, goed opletten dus.
Als je OVO gebruikt, dan is het verschil al wat kleiner. 28 cent vs. 34 cent. Nog steeds 20% duurder, maar op een laadbeurt van 40kWh scheelt het dan nog maar €2,40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Man man man, wat is de ondersteuning van equans bizar slecht.
Geen telefoonnummer (Alleen voor storingen).

Bij ons in de wijk hebben ze maanden geleden om een onduidelijke reden de SGZH1 laadpaal vervangen voor een SGZH2. Echter zie je ook op je factuur dat deze paal eigenlijk in een andere straat thuishoort. Iemand heeft duidelijk een fout gemaakt.
Via mail krijg je gewoon helemaal geen reactie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
Na wat laadpas hoppen toch gezwicht voor een OVO abonnement.
De 15% korting op alle sessies heeft me over de streep getrokken. (32 cent per kw)
Na 1 lange laadsessie heb ik de maandelijkse kosten er wel weer uit.

Moet alleen wel 1 straat verder lopen dan de laadpaal waar ik voorheen laadde.

Al met al tot nu toe blij met de app en de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
koboy schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:41:
[...]

Alles onder den Haag is SGZH concessie, dus goedkopere maar ook dure palen, goed opletten dus.
Den Haag is de een van de weinige gemeenten die daar niet onder vallen.

Samenwerkende gemeenten.
Albrandswaard, Barendrecht, Bodegraven-Reeuwijk, Brielle, Capelle aan den IJssel, Delft, Gorinchem, Gouda, Hellevoetsluis, Hoeksche Waard, Kaag en Braassem, Krimpen aan den IJssel, Krimpenerwaard, Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Maassluis, Midden-Delfland, Nissewaard, Pijnacker-Nootdorp, Ridderkerk, Rijswijk, Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar, Westland, Westvoorne, Zoetermeer en Zuidplas.

Volgens een bericht gaan alle palen over naar Vattenfall. Tegen het (goedkope) tarief wat daarbij hoort.
https://group.vattenfall....ennetwerk-in-den-haag-uit
Pagina: 1 ... 168 ... 219 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2