Sjigy schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:10:
Is het een realistische optie om gewoon een aantal laadpassen (zonder abonnement) aan te vragen en per laadsessie te kijken welke de goedkoopste is? Is er een overzicht waar staat welke laadpas per laadpaal het goedkoopste is?
Ja laadpassen en apps: voor de regio Gelderland, Overijsel, Noord Brabant en Limburg vraag alvast een Vattenfall Incharged laadpas aan. In Limburg vindt je in de regel zelfs bijna enkel laadpalen van Vattenfall, dus bijna overal in onze mooie provincie laad je dan voor € 0,336 per kWh.
Regio Zuid-Holland, de Zuid-Holland laadpas: de oude laadpalen met SGZH1 ofzo? Die zijn nog steeds € 0,31 per kWh. Daarnaast zou ik nog een EcoTap laadpas aanvragen, handig voor de laadpalen in Den Haag. Daar staat daadwerkelijk een tarief op de laadpalen, in geheel Den Haag is het € 0,31 per kWh. Echter dan moet je wel een laadpas van EcoTap hebben, want EcoTap brengt het tarief van de CPO in rekening met een kleine opslag van 1% ofzo?
Electroverse, voor de soms lagere tarieven. De OVO Charge app, om goedkoper te laden aan de SGZH2 laadpalen in Zuid-Holland, voor zolang het nog kan. Laadpas aanvragen is niet nodig, de laadpalen kunnen gestart worden met de app.
Stja en Zeeland? Daar is het gewoon heel duur om te laden, want die hebben geen concessies of dergelijke? Dus overweg naar een strand in Zuid-Holland te gaan voortaan
Daarnaast Lidl Plus app, daar kun je goedkoop mee laden bij Lidl filialen in binnen en buitenland. Je dient wel telkens de landinstellingen aan te passen. Als laatste, download altijd even de app die op de laadpaal zelf staat. Wie weet laad je op die manier wel het goedkoopste? En hou in je achterhoofd, dat het opladen in Duitsland en België juist duurder is dan NL.
Voor België dus even de Interparking P Card aanvragen, dan laad je in die parkeergarages zonder blokkeertarief. Helaas nog steeds € 0,55 per kWh, echter als je die P Card hebt: vervallen tenminste de blokkeertarieven. Ander voordeel, is lagere parkeertarieven.
Ik denk dat dit wel zo'n beetje de laadpassen en apps waren: welkom in de wereld van prive een EV rijden

De helft van de laadpassen en apps heb ik daadwerkelijk nog nooit benut, want helaas veranderen de tarieven nog weleens.