[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 166 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:52
Rogar schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Deze zou een dezer dagen toch open moeten gaan lijkt mij... Zal er vanavond eens langs rijden om te gaan kijken of heb jij toevallig nog nieuws/iets gezien? O-)
Op de site van Tesla zelf staat deze niet. (hier staan ook de nieuwe laad stations op).
https://www.tesla.com/nl_...percharger%2Cparty%2Cnacs

[ Voor 18% gewijzigd door lfah2000 op 13-08-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 23:00
gertvdijk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:13:
[...]

Wat heb je zelf al voor onderzoek gedaan? Zijn het Equans SGZH1/SGZH2 palen of heb je bepaalde locaties die je kan delen zodat we concreet kunnen helpen? Als het SGZH1/SGZH2-palen zijn is er genoeg in dit topic te vinden, gebruik de search.

Woon je zelf in een gemeente waar die dingen staan of niet? Dat maakt uit of je een 50five pas kan aanvragen bijvoorbeeld.

Ik woon zelf in Delft en heb voor SGZH1-palen twee opties als goedkoopste: de 50five pas voor regulier €0,31/kWh tarief zonder starttarief, OVO (by Bonnet) voor hetzelfde met evt wat korting via abonnement. En voor SGZH2-palen ligt het allemaal wat hoger en die vermijd ik, maar daarvoor is OVO het goedkoopst met €0,38/kWh zonder abonnement.
Ik ben ook nieuw en woon in Schiedam centrum. Hier zelfde situatie met genoemde palen. Was eerst uitgekomen bij ANWB 33c(1) en 64c(2). Bizarre verschil voor dezelfde palen die 50m van elkaar staan. De anwb heeft ook nog eens 33c start tarief. Via hier bij over gekeken (31c(1) en 38c(2) en voor 2euro per maand krijg je daar ook nog eens 10% korting op dus 28/34. Ovo it is .. met ANWB als backup en zal nog die 50five ook nog eens bekijken,

Maar er zijn erg bizarre verschillen ,,, net als snelladen ,, bij mijn kia krijg 1e jaar 29c bij Ionity maar die zitten 20km hier vandaan. Ik ga het voorlopig doen bij tesla suc (die zit hier 1km vandaan) en neem misschien wel een jaar Abbonnement .. is wat mij betreft de makkelijkste in het buitenland,

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:22
_birdie_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:23:
[...]

Ik ben ook nieuw en woon in Schiedam centrum. Hier zelfde situatie met genoemde palen. Was eerst uitgekomen bij ANWB 33c(1) en 64c(2). Bizarre verschil voor dezelfde palen die 50m van elkaar staan. De anwb heeft ook nog eens 33c start tarief. Via hier bij over gekeken (31c(1) en 38c(2) en voor 2euro per maand krijg je daar ook nog eens 10% korting op dus 28/34. Ovo it is .. met ANWB als backup en zal nog die 50five ook nog eens bekijken,

Maar er zijn erg bizarre verschillen ,,, net als snelladen ,, bij mijn kia krijg 1e jaar 29c bij Ionity maar die zitten 20km hier vandaan. Ik ga het voorlopig doen bij tesla suc (die zit hier 1km vandaan) en neem misschien wel een jaar Abbonnement .. is wat mij betreft de makkelijkste in het buitenland,
Welk type KIA heb je?
800v platform werkt slecht met Tesla.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
koboy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

En dan kijk je op website van Allego op de kaart naar de prijs van de laadpaal om de hoek en dan staat die op 82cent! Dat noem ik niet naar de klanten luisteren maar ze van achteren nemen met een barkruk![Afbeelding]

Edit: in de ANWB app staat nog de oude prijs van 59 cent (=57 cent CPO), maar die zal dus binnenkort wel gesynchroniseerd worden.
Dit is echt een tarief wat van de zotte is want het is zelfs meer dan hun snellaad tarief van 79 cent.
In de Smoov app van Allego staat-ie gewoon op 57 ct + 25 ct/uur

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
_birdie_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:23:
[...]

Bij de SGZH1 palen is deze het goedkoopste (Zuid Holland pas). Een startkosten.
https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility/laadpas-zuid-holland

Dit is ook de pas van de leverancier zelf en gepromoot (als dat nog mag) door het gezamenlijke consortium.

De SGZH2 palen zijn 2x zo duur, andere passen kunnen goedkoper zijn. Ligt denk ik aan de paal in jou buurt.

ANWB is altijd tarief + 2 cent/kwh + 35 cent start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
HansAuutB schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:34:
[...]

Welk type KIA heb je?
ik heb kia eNiro (huur) tot ik mijn KIA EV3 krijg. Die is geen 800v en moeten we maar uitvinden hoe die werkt bij Tesla als hij in Jan uitgeleverd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door _birdie_ op 13-08-2024 22:48 ]

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
lfah2000 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Bij de SGZH1 palen is deze het goedkoopste (Zuid Holland pas). Een startkosten.
https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility/laadpas-zuid-holland

Dit is ook de pas van de leverancier zelf en gepromoot (als dat nog mag) door het gezamenlijke consortium.

De SGZH2 palen zijn 2x zo duur, andere passen kunnen goedkoper zijn. Ligt denk ik aan de paal in jou buurt.

ANWB is altijd tarief + 2 cent/kwh + 35 cent start.
Thx die pas ook aangevraagd .. je kunt maar dichter bij de bron zitten .. vreemd dat je met OVO plus 2e/m abonnement nog goedkoper uit bent en het verschil tussen 1 en 2 palen bij OVO miniem is (3-4c).

Er zit hier in de buurt (800m) een locatie met 6 "1" palen ... en voor zover ik zie staat er bijna nooit iemand. Je mag er alleen tussen 05:00 en 19:00 staan.

F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
_birdie_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:53:
[...]

Thx die pas ook aangevraagd .. je kunt maar dichter bij de bron zitten .. vreemd dat je met OVO plus 2e/m abonnement nog goedkoper uit bent en het verschil tussen 1 en 2 palen bij OVO miniem is (3-4c).

Er zit hier in de buurt (800m) een locatie met 6 "1" palen ... en voor zover ik zie staat er bijna nooit iemand. Je mag er alleen tussen 05:00 en 19:00 staan.

F
Dit is de app die bij de pas hoort
https://play.google.com/s...y%20charging&c=apps&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Dat is een search link, de resultaten kunnen elk moment veranderen.

Directe link naar de app: https://play.google.com/s...m.easyChargingQuality.app

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
gertvdijk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:15:
[...]

Dat is een search link, de resultaten kunnen elk moment veranderen.

Directe link naar de app: https://play.google.com/s...m.easyChargingQuality.app
Dat is de goede inderdaad. De eerste keer moest ik ook goed kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
lfah2000 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:16:
[...]

Dat is de goede inderdaad. De eerste keer moest ik ook goed kijken
Je krijgt dus 90c start tarief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Weet niet waar je dat vandaan haalt? Die app is van Equans voor de SGZH1/2 palen waar je juist geen starttarief hoeft te betalen. Voor gebruik op andere netwerken kan je je kaart aanzetten of gesloten laten.

Concrete info over welke pas+laadpaal en wat je ziet is wellicht handiger om te delen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
gertvdijk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:22:
[...]

Weet niet waar je dat vandaan haalt? Die app is van Equans voor de SGZH1/2 palen waar je juist geen starttarief hoeft te betalen. Voor gebruik op andere netwerken kan je je kaart aanzetten of gesloten laten.

Concrete info over welke pas+laadpaal en wat je ziet is wellicht handiger om te delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynXQtMEgn4qUE5OTf_Nd7N6mhG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW3raAXosPvnexl2e1elNNIF.jpg?f=fotoalbum_large

ik zie dit bij laadpaal staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Haha wow. Dat is €0,91 krijgen voor het starten van een sessie 😂😂😂
Zal wel een foutje zijn? 🤪

Kan de laadpaal zelf niet zo snel vinden op de code die je toont. De andere SGZH1-palen die ik zie in Schiedam zijn voor een tiental die ik heb bekeken 0,31/kWh zonder starttarief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gco7uJwBC0BIJ3zsdlZxW3jdW_0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/mW1V1laALrtl0W5ncuaTd0Xw.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 34% gewijzigd door gertvdijk op 13-08-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
gertvdijk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:36:
[...]

Haha wow. Dat is €0,90 krijgen voor het starten van een sessie 😂😂😂
ik zag het niet als een gift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
gertvdijk schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:36:
[...]

Haha wow. Dat is €0,90 krijgen voor het starten van een sessie 😂😂😂

Kan de laadpaal zelf niet zo snel vinden op de code die je toont. De andere SGZH1-palen die ik zie in Schiedam zijn voor een tiental die ik heb bekeken 0,31/kWh zonder starttarief.
[Afbeelding]
ik zie ook daar die -90,8 cent in de easy charging Quality app op zelfde adres
Zal wel komen doordat ik laadpas heb aangevraagd en dus nog niet ingevoerd. Ff afwachten

[ Voor 6% gewijzigd door _birdie_ op 14-08-2024 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

pmiddeld schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:34:
[...]

In de Smoov app van Allego staat-ie gewoon op 57 ct + 25 ct/uur
Het blijkt dat Allego het handig vindt om via de website het tarief voor 1kWh in 1 uur laden te geven...... Stelletje mafklappers.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
_birdie_ schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:48:
[...]

ik heb kia eNiro (huur) tot ik mijn KIA EV3 krijg. Die is geen 800v en moeten we maar uitvinden hoe die werkt bij Tesla als hij in Jan uitgeleverd wordt.
Ben ik toch stiekem nieuwsgierig welke versie je besteld hebt omdat dit misschien ook mijn volgende auto wordt :). Deze, de nieuwe Mini Aceman of de Smart #1.

Je hoeft weinig uit te vinden hoe het bij Tesla zit, accountje aanmaken en klaar..
Laadpoort EV3 zit rechtsvoor dus je kunt bij elke V3 terecht (waar ze niet-Tesla's accepteren) zonder 2 laadplekken te bezetten, V4 sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
HansAuutB schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:34:
[...]

Welk type KIA heb je?
Werkt toch prima?
Alleen afgetopt op 97kWh.
Maar wel lekker €0,23 (Met abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
yannienl schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 07:43:
[...]

Ben ik toch stiekem nieuwsgierig welke versie je besteld hebt omdat dit misschien ook mijn volgende auto wordt :). Deze, de nieuwe Mini Aceman of de Smart #1.

Je hoeft weinig uit te vinden hoe het bij Tesla zit, accountje aanmaken en klaar..
Laadpoort EV3 zit rechtsvoor dus je kunt bij elke V3 terecht (waar ze niet-Tesla's accepteren) zonder 2 laadplekken te bezetten, V4 sowieso.
Ik heb advanced plus/groen/besteld. Wilde binnen de SEPP blijven. De GTplus heeft wat coole opties maar het meergeld niet waard voor mij (heb hem bij de dealer gezien bij roadshow). Ik heb hem direct besteld nadat je hem kon bestellen (volgens dealer bij de eerste 10 in nl).

Ja ik heb tesla wel onderzocht met betrekking laadplek. Ik ben ook alle tesla dealers in NL nagegaan (via de app of Google Maps). je hebt de eerste serie ... daar is de slang te kort denk. Daarnaast is de stand vd sucs ook belangrijk ,, de meeste in NL hebben hem niet achter staan maar aan de zijkant (precies waar de laadklep zit van de ev3). De V4 laders staan ook al meestal aan zijkant maar hebben langere slang dus achterkant is daar geen probleem. Ik heb al een aardige lijst van de sucs in NL/Duitsland/Oostenrijk. Meestal kun je het in de app zien met de foto die erbij zit. de V2 laders (achterkant) staan op ignore lijst.

Als ik veel in buitenland ben neem ik wel voor 100euro per jaar een membercard van tesla .. bij een nieuwe kia krijg je ook (wat ik gehoord heb) een 1j ionity pas voor 29c. Dus misschien 2e jaar tesla pas. De rest vind ik nogal duur (ionity, fastned, shell, bp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zoals het er naar uitziet komt er straks een PHEV voor de deur te staan. Dit betekent voor mij een compleet nieuwe wereld aan opladen. Thuis opladen is geen optie, dus ben altijd overgeleverd aan de openbare palen.

En daarmee dus ook laadpassen. Ik ga dit topic nog uitpluizen voor informatie, maar de vraag die ik wel alvast heb; wat neem je mee in je keuze voor een bepaalde laadpas? Ook begrijp ik dat men vaak meerdere laadpassen heeft omdat je daarmee soms een voordeliger laadtarief kan krijgen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Naboo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:38:
Zoals het er naar uitziet komt er straks een PHEV voor de deur te staan. Dit betekent voor mij een compleet nieuwe wereld aan opladen. Thuis opladen is geen optie, dus ben altijd overgeleverd aan de openbare palen.

En daarmee dus ook laadpassen. Ik ga dit topic nog uitpluizen voor informatie, maar de vraag die ik wel alvast heb; wat neem je mee in je keuze voor een bepaalde laadpas? Ook begrijp ik dat men vaak meerdere laadpassen heeft omdat je daarmee soms een voordeliger laadtarief kan krijgen.
Ovo is de beste/goedkoopste na mijn research.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Naboo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:38:

Zonder info over welke regio en van welke aanbieder er palen in je buurt staan valt er weinig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

hjs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

Zonder info over welke regio en van welke aanbieder er palen in je buurt staan valt er weinig te zeggen.
Kijk, ook dit soort informatie is dus nuttig, want zoals gezegd, nieuw in het hele laadpalen gebeuren.
Regio Zaanstad. Ik zal eens kijken naar de aanbieders die ik verwacht het meest te gebruiken

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:52
Trokken schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:28:
Bij het hotel in Lille waar we aankomend weekend heen gaan, heeft de laadpaal een pittig connectie tarief.
Het gaat om deze laadpaal van Total.
Voor als de link niet werkt, de tarieven zijn: overdag €1,25 per kwartier ;( en 's nachts tussen 20h en 8h €0,25 per kwartier.

Aangezien onze Ioniq uit 2017 nog een 1-fase lader heeft, en het volledig opladen vrij lang duurt, gaan we waarschijnlijk eerst bij een snellader bijladen vlak voor de bestemming.
Wellicht dat we het laatste stukje bijladen na 20 uur 's avonds.
Heeft iemand ervaringen met een tankpas waarmee dit enigszins goedkoop kan?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
_birdie_ schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:31:
[...]

Ik heb advanced plus/groen/besteld. Wilde binnen de SEPP blijven. De GTplus heeft wat coole opties maar het meergeld niet waard voor mij (heb hem bij de dealer gezien bij roadshow). Ik heb hem direct besteld nadat je hem kon bestellen (volgens dealer bij de eerste 10 in nl).

Ja ik heb tesla wel onderzocht met betrekking laadplek. Ik ben ook alle tesla dealers in NL nagegaan (via de app of Google Maps). je hebt de eerste serie ... daar is de slang te kort denk. Daarnaast is de stand vd sucs ook belangrijk ,, de meeste in NL hebben hem niet achter staan maar aan de zijkant (precies waar de laadklep zit van de ev3). De V4 laders staan ook al meestal aan zijkant maar hebben langere slang dus achterkant is daar geen probleem. Ik heb al een aardige lijst van de sucs in NL/Duitsland/Oostenrijk. Meestal kun je het in de app zien met de foto die erbij zit. de V2 laders (achterkant) staan op ignore lijst.

Als ik veel in buitenland ben neem ik wel voor 100euro per jaar een membercard van tesla .. bij een nieuwe kia krijg je ook (wat ik gehoord heb) een 1j ionity pas voor 29c. Dus misschien 2e jaar tesla pas. De rest vind ik nogal duur (ionity, fastned, shell, bp).
Ik had zelfde gedachte, advanced plus, daar zit al alles op wat ik wil, ik vond de gt line te overdreven.. Nice hoor, lang wachten nog..

In principe zijn bij Tesla alle stalls waar je kan laden goed en de kabel zou lang genoeg moeten zijn omdat de laadpoort bij EV3 rechtsvoor zit. Als je vooruit insteekt is dat de zelfde kant als bij een Tesla. Volgens mij kun je als niet-Tesla alleen terecht bij V3 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Trokken schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:28:
Bij het hotel in Lille waar we aankomend weekend heen gaan, heeft de laadpaal een pittig connectie tarief.
Het gaat om deze laadpaal van Total.
Voor als de link niet werkt, de tarieven zijn: overdag €1,25 per kwartier ;( en 's nachts tussen 20h en 8h €0,25 per kwartier.

Aangezien onze Ioniq uit 2017 nog een 1-fase lader heeft, en het volledig opladen vrij lang duurt, gaan we waarschijnlijk eerst bij een snellader bijladen vlak voor de bestemming.
Wellicht dat we het laatste stukje bijladen na 20 uur 's avonds.
Heeft iemand ervaringen met een tankpas waarmee dit enigszins goedkoop kan?
Ik besteed minstens zoveel tijd voor het zoeken van een hotel, om daarna uit te zoeken wat de laadtarieven zijn: bij sommige hotels wordt er afgerekend aan de receptie. Bij een hotel in Karlsruhe waar in zal overnachten, kost het opladen van electrische autos € 0,40 per kWh. Hoe ik daar achter kwam? Door een gesprekje met de chatbot.
Wenn Sie Ihr Elektroauto laden möchten, haben wir eine Ladestation mit Stecker Typ 2 (C). Die Station kann bis 11 kW laden, und die Kosten belaufen sich auf 0,40 € pro kW. Die Ladestation finden Sie in der Tiefgarage.
Dus daar ben ik wel een halfuurtje zoet mee geweest, om de tarieven te vinden: want die laadpalen van het hotel, vindt je niet in laadapps. Ik vind eigenlijk dat hotels je verplicht op de hoogte zouden moeten brengen van het laadtarief: maar ik vind ook, dat die kosten gewoon direct via het hotel afgerekend kunnen worden. Waarom moeten daar derde partijen tussen zitten? Er zijn ook hotels waar je letterlijk voor de deur kunt parkeren, maar of het gewenst is dat je dan je granny charger gebruikt?

Ik ben sowieso niet zo'n fan van laden met de granny charger, want vaak mag het wel: alleen dan staat in de buurt van het stopcontact natuurlijk een ICE geparkeerd. Die plekken worden helaas niet altijd gereserveerd voor EV's, dus als je laat aankomt heb je er alsnog niets aan. Ook is de granny charger niet snel genoeg, of soms zijn die stopcontacten niet goed geaard. Dan geeft die granny charger foutmeldingen en laad nog langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
yannienl schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Ik had zelfde gedachte, advanced plus, daar zit al alles op wat ik wil, ik vond de gt line te overdreven.. Nice hoor, lang wachten nog..

In principe zijn bij Tesla alle stalls waar je kan laden goed en de kabel zou lang genoeg moeten zijn omdat de laadpoort bij EV3 rechtsvoor zit. Als je vooruit insteekt is dat de zelfde kant als bij een Tesla. Volgens mij kun je als niet-Tesla alleen terecht bij V3 en hoger.
Hij wordt in Jan geleverd. Was eerst half q4. Maar kia heeft besloten alles pas in 2025 te mogen leveren. Dus nog ffies, wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
MathiasMetzger schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

Ik besteed minstens zoveel tijd voor het zoeken van een hotel, om daarna uit te zoeken wat de laadtarieven zijn: bij sommige hotels wordt er afgerekend aan de receptie. Bij een hotel in Karlsruhe waar in zal overnachten, kost het opladen van electrische autos € 0,40 per kWh. Hoe ik daar achter kwam? Door een gesprekje met de chatbot.
Ik heb gemerkt als je een EV gaat rijden die serieus snel snellaadt, je dit volledig gaat overslaan. Simpelweg teveel gedoe. Het is aanzienlijk makkelijker en sneller om de volgende ochtend onderweg 10 min te stoppen dan uit te zoeken of/waar/hoe/tegen welk tarief het hotel laadpunt te gebruiken is en de kans is dan ook nog eens groot dat het tarief hoger is dan je DC deal.

Twee uitzonderingen:

1) Er is in de wijde omgeving geen snellaadstation
2) Als er voor de deur van het hotel een paar laadpalen staan, liefst met vaste kabel en alles, zodat het je dus echt gemakkelijk wordt gemaakt. Staat er geen tarief op vermeld dan gebruik ik een pas met een landelijk AC tarief om verassingen te voorkomen.
[...]

Dus daar ben ik wel een halfuurtje zoet mee geweest, om de tarieven te vinden: want die laadpalen van het hotel, vindt je niet in laadapps. Ik vind eigenlijk dat hotels je verplicht op de hoogte zouden moeten brengen van het laadtarief: maar ik vind ook, dat die kosten gewoon direct via het hotel afgerekend kunnen worden. Waarom moeten daar derde partijen tussen zitten? Er zijn ook hotels waar je letterlijk voor de deur kunt parkeren, maar of het gewenst is dat je dan je granny charger gebruikt?

Ik ben sowieso niet zo'n fan van laden met de granny charger, want vaak mag het wel: alleen dan staat in de buurt van het stopcontact natuurlijk een ICE geparkeerd. Die plekken worden helaas niet altijd gereserveerd voor EV's, dus als je laat aankomt heb je er alsnog niets aan. Ook is de granny charger niet snel genoeg, of soms zijn die stopcontacten niet goed geaard. Dan geeft die granny charger foutmeldingen en laad nog langzamer.
De granny charger gebruik ik eigenlijk alleen nog in heel afgelegen gebieden, waar zelfs AC laadpalen ver weg zijn.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 20:30

thaMini

Tool !!

thaMini schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:58:
Mensen, hou bij het laden op vakantie (ook in NL) het aantal kWh in de gaten.
De laadpalen bij Center Parcs het Meerdal lijken grofweg 3x zoveel kWh te rekenen als dat er daadwerkelijk is geladen.
Ik heb dit ondertussen gemeld bij Eneco, de laadpasprovider, en zij gaan er aan mijn kant mee verder. Maar ik heb het vermoeden dat het aan de palen ligt.

[Afbeelding]

En hieronder staat wat er daadwerkelijk is geladen volgens Tessie (Supercharger even buiten beschouwing laten):
[Afbeelding]
Schaamteloze zelfquote.

Terwijl ik en de laadpas ondertussen al door Duitsland en nu in Denemarken zijn gaan de laadsessies bij CenterParcs op mijn pas gewoon door.

Eneco kijkt ernaar, of ik alsjeblieft pas over een week opnieuw wil bellen want druk.

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt?

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
thaMini schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Schaamteloze zelfquote.

Terwijl ik en de laadpas ondertussen al door Duitsland en nu in Denemarken zijn gaan de laadsessies bij CenterParcs op mijn pas gewoon door.

Eneco kijkt ernaar, of ik alsjeblieft pas over een week opnieuw wil bellen want druk.

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt?
Nope, maar zou klacht neer leggen bij politie. Dit is bedrog en aftroggelarij (tenzij iemand je pas gecopieerd heeft).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Ik zou niet weten hoe iemand mijn pas zou hebben gekopieerd. De pas zit altijd in de houder die magnetisch aan m'n telefoon zit.
Ik verwacht zelf een bug o.i.d. in de laadpaal (niet van Eneco). Ik neem eens contact met hen op.

[ Voor 10% gewijzigd door thaMini op 14-08-2024 12:08 ]

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
MathiasMetzger schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:08:Ik ben sowieso niet zo'n fan van laden met de granny charger, want vaak mag het wel: alleen dan staat in de buurt van het stopcontact natuurlijk een ICE geparkeerd. Die plekken worden helaas niet altijd gereserveerd voor EV's, dus als je laat aankomt heb je er alsnog niets aan. Ook is de granny charger niet snel genoeg, of soms zijn die stopcontacten niet goed geaard. Dan geeft die granny charger foutmeldingen en laad nog langzamer.
Ik moet zeggen dat voor mij de granny vaak wel een uitkomst is. En een (degelijk) verlengsnoer doet wonderen als je niet dicht genoeg bij de schuko kunt komen. En ja het gaat langzaam, maar als je maar lang genoeg stil staat en je toch met (max) 16A kunt laden vult het wel weer lekker bij.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:11
Volgende week wordt mijn EV (zakelijk) ook eindelijk geleverd. Hier zit een MTC laadpas bij voor Europa.

Ik ben intussen aan het kijken naar welke app het meest geschikt is om beschikbare laadpalen te vinden. Ik weet dat veel collega's gewoon vertrouwen op de navigatie in de auto, maar ik kom nog wel eens in België of Duitsland dus kijk graag wat verder.

Heb verschillende opties bekeken (Shell ReCharge, Chargemap en Plugsurfing). Shell werkt het fijnste, maar geeft voor elke laadpaal dezelfde prijs weer.. Plugsurfing is daarnaast de meest betrouwbare, dus die heeft de voorkeur op dit moment. Zijn er hier nog mensen die ook laden via MTC? En zo ja, welke app gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
eltron schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Ik moet zeggen dat voor mij de granny vaak wel een uitkomst is. En een (degelijk) verlengsnoer doet wonderen als je niet dicht genoeg bij de schuko kunt komen. En ja het gaat langzaam, maar als je maar lang genoeg stil staat en je toch met (max) 16A kunt laden vult het wel weer lekker bij.
Het wordt juist niet aangeraden om een verlengsnoer te gebruiken bij een granny charger: die ene keer dat er een ICE in de buurt, van het stopcontact stond. Gaf het hotel mij ook een verlengsnoer, echter daardoor gaf de granny charger wel een foutmelding.

Toen ik die avond de koffers uit de auto ging halen, kwam ik de Nederlandse eigenaar tegen van de ICE. We hebben toen van plek gewisseld en toen ik de granny lader rechtstreeks op het stopcontact aansloot, was de foutmelding ook direct weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
MathiasMetzger schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

Het wordt juist niet aangeraden om een verlengsnoer te gebruiken bij een granny charger: die ene keer dat er een ICE in de buurt, van het stopcontact stond. Gaf het hotel mij ook een verlengsnoer, echter daardoor gaf de granny charger wel een foutmelding.

Toen ik die avond de koffers uit de auto ging halen, kwam ik de Nederlandse eigenaar tegen van de ICE. We hebben toen van plek gewisseld en toen ik de granny lader rechtstreeks op het stopcontact aansloot, was de foutmelding ook direct weg.
Als je een kwaliteits verlengsnoer gebruikt met 3x2,5mm2 aderdikte dan gaat het prima.Gewoon een goeie bestellen en meenemen dus. De meeste verlengsnoeren zijn echter 3x1,5mm en dat is gewoon prut voor je Granny Charger. Daarom raden ze het ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

In navolging op de rare laadsessies op m'n pas:
Volgens Orange Charging, de eigenaar van de laadpaal, is m'n laadsessie niet goed afgesloten met de pas bij de laadpaal dus zijn alle opvolgende sessies ook op kosten van mijn pas.
Ik vind dit wat kort door de bocht. Want hoe zie je nou goed of een laadsessie beëindigd is? En terugrijden naar een paal gaat toch niet altijd?

Be small, act BIG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Laatst online: 09-09 08:30
thaMini schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:16:
Volgens Orange Charging, de eigenaar van de laadpaal, is m'n laadsessie niet goed afgesloten met de pas bij de laadpaal dus zijn alle opvolgende sessies ook op kosten van mijn pas.
Ik vind dit wat kort door de bocht. Want hoe zie je nou goed of een laadsessie beëindigd is? En terugrijden naar een paal gaat toch niet altijd?
Maar voordat de laadsessie is afgesloten, geeft de AC lader je laadkabel toch niet vrij?
Dus de laadsessie was afgesloten, en hun laadpaal is 'de weg kwijt'.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
Raar verhaal van de laadpaaleigenaar, klinkt als onzin. De paal zou je kabel niet los moeten geven als de sessie niet beëindigd is.

Daarnaast kunnen er pas nieuwe sessies gestart worden bij opnieuw aanbieden van de pas. 🤷‍♂️

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 14-08-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Wat jullie hierboven schrijven waren ook mijn argumenten.
Ik ben alleen bang dat ik niet sterk sta.
Sowieso heeft Eneco nog niet dit inzicht kunnen geven.

De vergelijk naar pinnen aan de pomp is makkelijk gemaakt natuurlijk, pistool terug is transactie gesloten. Maar volgens Orange Charging werkt dat bij hun laadpaal dus anders. "Het staat zo in de instructie op de paal."

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

thaMini schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:30:

De vergelijk naar pinnen aan de pomp is makkelijk gemaakt natuurlijk, pistool terug is transactie gesloten. Maar volgens Orange Charging werkt dat bij hun laadpaal dus anders. "Het staat zo in de instructie op de paal."
Jij hebt geen overenekomst met Orange Charging. Je moet dit met je laadpasaanbieder uitvechten. En niet laten afschepen met "dit hebben zij aan ons gefactureerd, jouw probleem"

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
thaMini schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:30:

Wat een BS van Orange Charging. Verwijs ze lekker naar hun eigen helppagina waarop staat hoe hun laadpaal werkt, zeg!
https://www.orangecharging.com/helpcentrum/laden-met-laadpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:18
Rohem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:07:
Volgende week wordt mijn EV (zakelijk) ook eindelijk geleverd. Hier zit een MTC laadpas bij voor Europa.

Ik ben intussen aan het kijken naar welke app het meest geschikt is om beschikbare laadpalen te vinden. Ik weet dat veel collega's gewoon vertrouwen op de navigatie in de auto, maar ik kom nog wel eens in België of Duitsland dus kijk graag wat verder.

Heb verschillende opties bekeken (Shell ReCharge, Chargemap en Plugsurfing). Shell werkt het fijnste, maar geeft voor elke laadpaal dezelfde prijs weer.. Plugsurfing is daarnaast de meest betrouwbare, dus die heeft de voorkeur op dit moment. Zijn er hier nog mensen die ook laden via MTC? En zo ja, welke app gebruiken jullie?
MTC heeft ook een laadpas app (EU laadpas). Deze laat de laadpalen zien met bijbehorende tarieven. Ook kun je je laadbeurten inzien, inclusief de kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zijn er hier nog mensen met een ESB laadpas?
Vandaag een mailtje van ze ontvangen dat ze een nieuwe tariefstructuur per 1 oktober hanteren...
ielen Dank, dass Sie die ESB Ladekarte nutzen! Heute haben wir wichtige Informationen für Sie: Wir aktualisieren unser Tarifmodell. An unseren eigenen ESB-Ladesäulen laden Sie dann besonders günstig ab 29 Ct. pro kWh. Unsere besten Preise gelten auch für die Ladestationen unserer regionalen Partnerunternehmen1. Und damit an über 1.000 Ladepunkten in unserem Versorgungsgebiet – und es werden stetig mehr.
OK, dus (vanaf!) 29 cent/kWh - maar dat is alleen voor ESB laadpalen (die we hier in NL waarschijnlijk nergens hebben) en partners (en ik gok dat we die hier ook niet hebben).
Voor alle andere palen gaat het tarief naar 49 cent/kWh (AC) en 69 cent/kWh (DC). Daarnaast gaat de abonnementsprijs naar 5,90 euro/maand.

Maar... ook komt er een kleeftarief van 10 cent/minuut na vier uur AC laden of 1 uur DC laden.

Hiermee is de kaart voor mij compleet niet interessant meer. Ik gebruikte hem vooral op m'n werk: CPO van 48cent/kWh met een laadcapaciteit van 1.5kW. Dus met ~10 uur laden voor mij net genoeg om een enkele reis te laden. Dus zeker met kleeftarief na 4 uur wordt het heel prijzig.

Binnenkort krijg ik hopelijk de Electroverse pas binnen - dat zal denk ik m'n volgende favoriet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

vanaalten schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:59:
Vandaag een mailtje van ze ontvangen dat ze een nieuwe tariefstructuur per 1 oktober hanteren...

[...]

OK, dus (vanaf!) 29 cent/kWh - maar dat is alleen voor ESB laadpalen (die we hier in NL waarschijnlijk nergens hebben) en partners (en ik gok dat we die hier ook niet hebben).
Voor alle andere palen gaat het tarief naar 49 cent/kWh (AC) en 69 cent/kWh (DC). Daarnaast gaat de abonnementsprijs naar 5,90 euro/maand.

Maar... ook komt er een kleeftarief van 10 cent/minuut na vier uur AC laden of 1 uur DC laden.

Hiermee is de kaart voor mij compleet niet interessant meer. Ik gebruikte hem vooral op m'n werk: CPO van 48cent/kWh met een laadcapaciteit van 1.5kW. Dus met ~10 uur laden voor mij net genoeg om een enkele reis te laden. Dus zeker met kleeftarief na 4 uur wordt het heel prijzig.

Binnenkort krijg ik hopelijk de Electroverse pas binnen - dat zal denk ik m'n volgende favoriet worden.
Oh, nog niet gezien.
Ik ga gelijk de OVO pas aanvragen, die is hier op de meeste palen net zo duur als ESB nu.

[edit]
Er was toch iets met referrals :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
deejeebv schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:57:
[...]

MTC heeft ook een laadpas app (EU laadpas). Deze laat de laadpalen zien met bijbehorende tarieven. Ook kun je je laadbeurten inzien, inclusief de kosten.
Thnx! Die zal ik eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 20:03

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Hachy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:45:
[...]

Als je een kwaliteits verlengsnoer gebruikt met 3x2,5mm2 aderdikte dan gaat het prima.Gewoon een goeie bestellen en meenemen dus. De meeste verlengsnoeren zijn echter 3x1,5mm en dat is gewoon prut voor je Granny Charger. Daarom raden ze het ook af.
We hebben daarom een “thuislader”, Granny Charger, gekocht met 15m kabel, instelbaar van 6 tot 16 ampere. Voor in de frunk. Met een slimstopcontact heb ik thuis het laden gevolgd. De spanning blijkt meer dan 230V, de stroomsterkte ca 10 % lager dan volgens de instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Ugchel schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:01:
Misschien een hele stomme vraag, maar als bijna-EV-rijder snap ik iets niet. Ik was vorige week op een vakantiepark zonder receptie in Zeeland (Nieuwvliet) en daar stond volgens de site van het park(je) een laadpaal, maar die kon ik in geen enkele app terugvinden. Uit interesse eens rondgelopen en inderdaad er staat een paal. Er staat ecotap op, ik heb er auto’s zien laden, maar ik vind hem nergens terug online.

Nu geloof ik wel dat de paal zou werken als ik er een pasje tegenaan houdt, maar hoe kan ik dan achterhalen wat de kosten zijn en welke laadsnelheid beschikbaar is? Of is dat dan weer ecotap-breed?
Ik had dit ook in Zeeland bij Breskens (ook Ecotap). Daar stond de laadpaal in apps aangegeven op een totaal verkeerde plek, op basis van nummers kon ik zien dat het degene was bij een vakantiepark. Bij het vakantiepark zelf wisten ze niets van de ecotaps af... ook handig.
Geen prijzen erbij en uiteindelijk wel kunnen laden (dacht ik), maar in de ochtend bleek er bijna niets gebeurd te zijn. Zag er allemaal nog vrij nieuw uit, maar je zou verwachten dat die punten toch goed aangemeld worden of dat een vakantiepark wel weet wat er bij hun op de parkeerplaats staat.

Gelukkig vlakbij bij een van der valk (tesla) snel en goedkoop kunnen laden + een lekkere koffie ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lizzy87
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:30
hjs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:21:
[...]

Oh, nog niet gezien.
Ik ga gelijk de OVO pas aanvragen, die is hier op de meeste palen net zo duur als ESB nu.

[edit]
Er was toch iets met referrals :?
Ja, als je een Refferal code van iemand krijgt, dan krijg je beide 9 euro laadtegoed. Ik ben ook weer overgestapt op OVO, sinds kort hier bij de SGZH2 palen weer het goedkoopst. Ik heb ook gelijk een Light abo afgesloten voor 10% extra korting voor 2 euro per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 23:01
Sessies worden altijd beeindigd als er is geladen en de kabel erdaarna uit is. Wat vaak wel kan is dat je binnen de minuut daarna weer kan aansluiten om 'verder' te gaan. Maar dan moet iedereen dus in de rij achter elkaar staan om snel van jouw pas gebruik te maken.

Zal wel een laadpaal bug zijn. Spoofing kan zeker (de laadkaarten zijn echt heel slecht beveiligd, alsin nog slechter dan de eerste OV pas) maar dan zou het niet steeds bij die Center Parcs zijn gok ik.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Dan lijkt het me een bug, of een hele rare instelling van die paal.

Vraag ik me nog steeds af bij wie nu de bewijslast ligt. Ik wacht Eneco even af.

Be small, act BIG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dekoningterijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 17:50
geen referrals :)

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 15-08-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
deejeebv schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:57:
[...]

Heb de app gedownload en (geprobeerd) te gebruiken. Maar wat een bar slechte app is dat zeg.. Heb het na bijna 5 min wachten maar opgegeven dat er nog laadpalen getoond gingen worden, terwijl ik weet at er meerdere in de directe omgeving staan.

Ook de MultiTankcard app zelf gevonden. Maar die lijkt meer voor algemener gebruik en toont ook niet alles in de directe omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:18
Rohem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

Heb de app gedownload en (geprobeerd) te gebruiken. Maar wat een bar slechte app is dat zeg.. Heb het na bijna 5 min wachten maar opgegeven dat er nog laadpalen getoond gingen worden, terwijl ik weet at er meerdere in de directe omgeving staan.

Ook de MultiTankcard app zelf gevonden. Maar die lijkt meer voor algemener gebruik en toont ook niet alles in de directe omgeving
Klopt, is uiterst traag en instabiel, de MTC app zelf laat de laadbeurten pas zien na facturering, dus meestal een maand later. In de laadpas app laat hij van sommige palen live data zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
deejeebv schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:38:
[...]

Klopt, is uiterst traag en instabiel, de MTC app zelf laat de laadbeurten pas zien na facturering, dus meestal een maand later. In de laadpas app laat hij van sommige palen live data zien.
Dan hou ik het voorlopig toch maar bij Plugsurfing en de navi van de auto zelf. Eens kijken hoe dat is om mee te beginnen 👍🏻 Thnx voor het meedenken iig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Rohem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:12:
[...]

Dan hou ik het voorlopig toch maar bij Plugsurfing en de navi van de auto zelf. Eens kijken hoe dat is om mee te beginnen 👍🏻 Thnx voor het meedenken iig!
Wat doen jullie lease rijders toch moeilijk.... De baas betaalt, dus gewoon pas er voor houden. Als die niet werkt een alternatief gebruiken en declareren. Shell doet het volgena mij goed ik het buitenland, net als ANWB, en meestal ook de pas van het automerk zelf.
Maak het jezelf niet moeilijker dan nodig, en pak gewoon de laadpunten die in de navi van de auto staan. De echte excessen (zoals laadpunten bij vakantieparken, parkeergarages, hotels en zo) waar je baas mogelijk over gaat klagen bij je staan daar meestal ook niet in.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Tesla app doet de laatste tijd beetje raar, vind 'em ineens wat trager met opstarten.
Eenmaal in de app bij zoek een oplader, gebeurt er niets als ik de dichtsbijzijnde SuC kies, als ik mijn locatie uitzet wil het dan wel eens weer wel werken, of soms werkt het als ik een andere SuC aanklik en dan weer de dichtsbijzijnde weer wel. En eenmaal aan het laden blijft de boel hangen op initialiseren in de app maar hij laadt gewoon wel. Afgelopen maandag gebeurde mij dit bij Tesla Meerkerk, en vandaag bij Tesla Ugchelen (Apeldoorn) weer. Je kan wel tijdens het initialiseren wel op Sessie annuleren klikken dus toen er genoeg geladen was dit gedaan, levert voor de rest geen problemen op en daarna zie je wel netjes terug hoeveel je geladen hebt en hoeveel je moet betalen maar blijft het vreemd vinden (en jammer) dat ik het proces nu niet meer zie. Dacht dat ik misschien de app moest updaten maar dat is niet het geval.

Andere, non Tesla-rijders, ook dit soort ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Zjanzjak schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:04:
Tesla app doet de laatste tijd beetje raar, vind 'em ineens wat trager met opstarten.
Eenmaal in de app bij zoek een oplader, gebeurt er niets als ik de dichtsbijzijnde SuC kies, als ik mijn locatie uitzet wil het dan wel eens weer wel werken, of soms werkt het als ik een andere SuC aanklik en dan weer de dichtsbijzijnde weer wel. En eenmaal aan het laden blijft de boel hangen op initialiseren in de app maar hij laadt gewoon wel. Afgelopen maandag gebeurde mij dit bij Tesla Meerkerk, en vandaag bij Tesla Ugchelen (Apeldoorn) weer. Je kan wel tijdens het initialiseren wel op Sessie annuleren klikken dus toen er genoeg geladen was dit gedaan, levert voor de rest geen problemen op en daarna zie je wel netjes terug hoeveel je geladen hebt en hoeveel je moet betalen maar blijft het vreemd vinden (en jammer) dat ik het proces nu niet meer zie. Dacht dat ik misschien de app moest updaten maar dat is niet het geval.

Ja, paar keer voorbij gekomen in het topic.
Moest echt force closen op Android om hem weer werkend te krijgen. Heb nog maar 1x geladen bij Tesla, maar meest voorkomende symptoom bij uitzoeken waar ik heen zal gaan is dat de details van de supercharger niet eens naar voren komen na het drukken op de rode pin op de kaart. Force close nodig om het weer te laten werken. 😕
Met starten laden ook zelfde gehad dat de auto al aan het laden was voor een minuut voordat de app enige update vertoonde. 🤷‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Niet bij Tesla, maar ik vind in de Ionity app dat veeg opzij ding zo onhandig om te stoppen..... Ik druk gewoon op de stop knop van de paal zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
koboy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:11:
[...]

Niet bij Tesla, maar ik vind in de Ionity app dat veeg opzij ding zo onhandig om te stoppen..... Ik druk gewoon op de stop knop van de paal zelf.
Grappig, dat vond ik juist wel fijn zodat je niet per ongeluk op stop drukt in je app.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:36
Hachy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:42:
[...]

Grappig, dat vond ik juist wel fijn zodat je niet per ongeluk op stop drukt in je app.
Dat is zo, maar zou wel handig zijn als ze er dan "swipe to stop" bijzetten, had ik ook pas later door.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• dekoningterijk
Heeft iemand de laadpas van OVO eigenlijk al ontvangen?

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:03
dekoningterijk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:00:
Nee nog niet …

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
koboy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:11:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring afgelopen week 2x in Frankrijk gehad.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

• grunaubaby
  • Nu online
[quote]koboy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:11:
[...]

Sorry verkeerd bericht geciteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Nu online

Ik heb dezelfde ervaring afgelopen week 2x in Frankrijk gehad.

• koboy
  • Nu online

koboy

Hachy schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:42:
[...]

Maar dan moet het wel lukken om de swipe beweging af te maken. Dat ding sprong de hele tijd terug..... Kan komen doordat er ter hoogte van de fingerprint sensor een iets ander materiaal in mijn screenprotector zit, maar ik stond ontzettend te k&&#€+. Bij de tweede sessie bedacht ik me dat er een echte knop op de paal zat.

• grunaubaby
  • Nu online
Vraag aan de Zoe-rijders op dit forum:Kunnen jullie wél laden bij Ionity? Ik sluit de laadkabel aan, de zuil geeft aan dat er gecommuniceerd wordt, de Zoe start laden, maar na 3 minuten wordt de sessie gestopt. Hetzelfde had ik bij de snelladers van Engie langs de peage…

• Yaay
  • Niet online
grunaubaby schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:08:
Vraag aan de Zoe-rijders op dit forum:Kunnen jullie wél laden bij Ionity? Ik sluit de laadkabel aan, de zuil geeft aan dat er gecommuniceerd wordt, de Zoe start laden, maar na 3 minuten wordt de sessie gestopt. Hetzelfde had ik bij de snelladers van Engie langs de peage…
Hier met een oudere zoe op de 43kw paal (type 2) bij Lille geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
gertvdijk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:08:
Ja, paar keer voorbij gekomen in het topic.
Moest echt force closen op Android om hem weer werkend te krijgen. Heb nog maar 1x geladen bij Tesla, maar meest voorkomende symptoom bij uitzoeken waar ik heen zal gaan is dat de details van de supercharger niet eens naar voren komen na het drukken op de rode pin op de kaart. Force close nodig om het weer te laten werken. 😕
Met starten laden ook zelfde gehad dat de auto al aan het laden was voor een minuut voordat de app enige update vertoonde. 🤷‍♂️
Dat force closen was bij mij dan weer niet nodig maar een beetje hannesen in de app was dan de oplossing.
Niet echt een probleem maar goed, werkt niet optimaal.

En wat gebeurt er vanochtend toen ik de app uit nieuwsgierigheid even wilde openen... update!
Nu werkt het aanklikken van de rode pin weer direct zoals het hoort.
Heb alleen nog niet geladen ben benieuwd of ik bij het laden gewoon weer de status zie ipv de hele tijd op 'initialiseren' blijven staan (maar wel gewoon laden). We gaan het zien.

• gertvdijk
Zjanzjak schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:39:
En wat gebeurt er vanochtend toen ik de app uit nieuwsgierigheid even wilde openen... update!
Nu werkt het aanklikken van de rode pin weer direct zoals het hoort.
Ik heb versie 4.35.5-2775 van 1 augustus en zie geen update in de Play Store. 🤔
https://play.google.com/s...?id=com.teslamotors.tesla

• yannienl

Nee dit heb ik nog niet gehad. Wel heel soms dat als ik op een locatie tik, dan komt het venstertje naar voren maar geen info en mogelijkheid om te laden. Soms moet ik dan wel 2-3 keer de app sluiten en opnieuw openen.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:24
MathiasMetzger schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

hoe "dik" en lang was dat snoer? DHZ merk?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Een nieuwe nieuwsbrief van Laadpastop10
https://mailchi.mp/41d90f34827c/laadpastop10-16513637

Met o.a. interessant stukje over Allego, die hun compleet geïmplodeerde reputatie tracht te herstellen; "verandert connectietarief naar kleeftarief".

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
vanaalten schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:59:

[...]

Ik ga de kaart ook opzeggen, ga wel naar ovo gecombineerd met vattenfall voor wanneer ik in Amsterdam moet laden

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is iemand bekend met "Groen laden" op Total palen in MRA-gebied?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkWNZ48PlDfbzxLZM_GvgsLOwlc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tUmi1ca4SRsba6Qc4I4rknpU.jpg?f=user_large

Sinds kort zit deze sticker op de laadpaal bij bij in de buurt en ik loop net tegen een vervelende ervaring aan. Plug hem in, 8 kWh geladen en de sessie stopt. Volgens de website is het om zoveel mogelijk gebruik te maken van wind- en zonneenergie, maar als ik naar buiten kijk schijnt de zon gewoon ;)

Ook staat er dat je niets hoeft te doen maar de sessie start echt niet meer automatisch want mijn app (bonnet/ OVO) wacht er dus blijkbaar ook niet op en kapt de sessie af en stuurt me de factuur.

Dat hele PR-praatje dat je er niets van merkt daar merk ik dus nog niet veel van.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 15-08-2024 14:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:21

Ahh en ik dacht al dat dit aan mij lag. Precies het zelfde in Zaventem, zag in de auto dat ie wel deed laden dus maar niks gedaan tot da het klaar was. Was toch wel opgelucht toen de kabel los kwam :+.

Vind het wel nog steeds geinig dat als ik ga laden bij Tesla SC dat ik 9/10 keer de enigste non Tesla rijder ben :9. Sommige kijken ook echt verbaasd waarom ik daar ga parkeren :9~.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazsie op 15-08-2024 14:55 ]

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
TucanoItaly schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:22:
Een nieuwe nieuwsbrief van Laadpastop10
https://mailchi.mp/41d90f34827c/laadpastop10-16513637

Met o.a. interessant stukje over Allego, die hun compleet geïmplodeerde reputatie tracht te herstellen; "verandert connectietarief naar kleeftarief".
Wat een schatje he die @TucanoItaly :>

• yannienl
Jazsie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:53:
[...]

Vind het wel nog steeds geinig dat als ik ga laden bij Tesla SC dat ik 9/10 keer de enigste non Tesla rijder ben :9. Sommige kijken ook echt verbaasd waarom ik daar ga parkeren :9~.
Ik ben ook meestal de enige niet-Tesla bij Akersloot.. Maar ook grappig dat hier de Tesla's zelf vaker aan de V3 gaan dan aan de V4.. Voor mij beter want dan is er altijd plek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Hansieo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

hoe "dik" en lang was dat snoer? DHZ merk?
Dat zou ik niet weten: maar @Hachy heeft al uitleg gegeven, welke ik mooi gebookmarked heb. Want als ik ooit een rebelse burger wordt, dan kan ik met zo'n verlengsnoer ook mijn EV met de granny charger vanuit de souterrain opladen _O-

Maar ik weet niet of ik de investering waard zou vinden, om een duur verlengsnoer te kopen: welke ik dan enkel in noodgevallen gebruik. Dus ik heb mij er vooralsnog niet verder in verdiept, want een goede verlengsnoer moet kosten. Die in het hotel, kreeg ik simpelweg voor de leen en toen laadde de auto wel, alleen langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
grunaubaby schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:08:
Niet specifiek bij Ionity. Maar ik heb het heel enkele keer gehad met verschillende soorten laders op onze Zoe ZE50, zowel bij Ionity, Fastned als Tesla.
In mijn ervaring en vermoeden hangt dit soms samen met het warme weer en de koeling. De Zoe pauzeert even het laden en schakelt de accu-koeling in kort nadat het laden is begonnen; hervat vervolgens wellicht niet snel genoeg het laden, en wordt de sessie gestopt. Direct daarna weer de sessie herstarten (wel even uitpluggen en weer inpluggen) daarna altijd zonder problemen verder kunnen laden.

• Zjanzjak
  • Nu online
Eigenlijk nooit opgelet, maar ik zie dat ik deze versie nu ook heb.
yannienl schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:00:
Wel heel soms dat als ik op een locatie tik, dan komt het venstertje naar voren maar geen info en mogelijkheid om te laden. Soms moet ik dan wel 2-3 keer de app sluiten en opnieuw openen.
Ja, dit had ik dus elke keer, en dan de laatste 2 keer ook nog eens dat de app blijft hangen op 'initialiseren' maar dattie wel gewoon ging laden.
Jazsie schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:53:
In de regel zie ik (uiteraard) wel bijna altijd Tesla maar best nog veel ook andere exoten.

• grunaubaby
  • Nu online
da_Mastah schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:42:
[...]

Niet specifiek bij Ionity. Maar ik heb het heel enkele keer gehad met verschillende soorten laders op onze Zoe ZE50, zowel bij Ionity, Fastned als Tesla.
In mijn ervaring en vermoeden hangt dit soms samen met het warme weer en de koeling. De Zoe pauzeert even het laden en schakelt de accu-koeling in kort nadat het laden is begonnen; hervat vervolgens wellicht niet snel genoeg het laden, en wordt de sessie gestopt. Direct daarna weer de sessie herstarten (wel even uitpluggen en weer inpluggen) daarna altijd zonder problemen verder kunnen laden.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
Rohem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:07:

Ik heb een shell laadpas en
1. de prijzen zijn zeker niet voor elke laadpaal dezelfde prijs
2. Wel standaard prijzen, dwz veel duurder dan wat de paal kost zoals 51 cent ipv 33 cent voor de SGZH1 palen.

Ik zou de app van MTC zelf gebruiken. Weet je ook wat het kost.

[ Voor 4% gewijzigd door lfah2000 op 15-08-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Begin deze week en gisteravond nog eens de Electroverse app geprobeert te gebruiken voor het opladen.
Slechts 1 laadpaal geprobeerd, dus wellicht dat het aan de paal ligt, maar: starten van een laadsessie via de app lukt niet.

Auto aansluiten op laadpaal en dan in de (iOS) app de sessie starten geeft een nietszeggende foutmelding. Ook geprobeerd eerst te starten en daarna aan te sluiten, maar dat gaat ook fout.

Laadpaal is TotalEnergies/Greenflux, Oranjelaan 16 in De Meern. Auto is een Hyundai Kona Electric (2019).

Als het goed is komt binnenkort de laadpas van Electroverse binnen, maar: is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
yannienl schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:27:
[...]

Ik ben ook meestal de enige niet-Tesla bij Akersloot.. Maar ook grappig dat hier de Tesla's zelf vaker aan de V3 gaan dan aan de V4.. Voor mij beter want dan is er altijd plek..
Dat komt denk ik omdat er qua laden geen verschil is op dit moment, maar ik vind ook de kabel van de V3 fijner dan de lompere kabel van de V4, daarom staan Tesla rijders liever bij de V3 gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
dekoningterijk schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:00:
Nope, ook nog niets van OVO/Bonnet. Heb het maar eens gevraagd op X/Twitter. https://x.com/gertvdijk/status/1824414702157332505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoningterijk
gertvdijk schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Nope, ook nog niets van OVO/Bonnet. Heb het maar eens gevraagd op X/Twitter. https://x.com/gertvdijk/status/1824414702157332505
Ik ben benieuwd, misschien zijn ze wat overweldigd door de toestroom. Een collega van mij heeft 'm op hetzelfde moment aangevraagd en ook nog niet binnen. Afwachten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 21:29
gertvdijk schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Heb nu ESB maar die hebben met een nieuwe tarieven structuur de boel weer onaantrekkelijk gemaakt. (zo hop je van de 1 naar de andere aanbieder en het elektrisch rijden zonder eigen paal wordt steeds onaantrekkelijker). Met een 1-fase auto heb ik niks aan 4 uur laden overdag om dan een boete te gaan betalen.

Ben aan het kijken naar OVO maar wat zie ik over het hoofd bij hun (vroeger volgens mij bonnet)?
Want de paal van park and charge (overgenomen en klantenservice is nu waardeloos en ESB pas werkt niet meer en dat is al een tijdje zo) vragen ze 0,54 cent voor + overstay fees en bij de allego paal zelfs 0,57 cent. En dan te bedenken dat ik met KIA charge gestart ben voor 0,26 of 29 cent. Shell recharge gehad, ANWB , Maingua etc.

Is er nog een aanbieder die niet na 4 uur al een kleeftarief hanteert? Want ik heb echt 12-16 uur nodig bij een bijna lege auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Wingie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Heb nu ESB maar die hebben met een nieuwe tarieven structuur de boel weer onaantrekkelijk gemaakt. (zo hop je van de 1 naar de andere aanbieder en het elektrisch rijden zonder eigen paal wordt steeds onaantrekkelijker). Met een 1-fase auto heb ik niks aan 4 uur laden overdag om dan een boete te gaan betalen.

Ben aan het kijken naar OVO maar wat zie ik over het hoofd bij hun (vroeger volgens mij bonnet)?
Want de paal van park and charge (overgenomen en klantenservice is nu waardeloos en ESB pas werkt niet meer en dat is al een tijdje zo) vragen ze 0,54 cent voor + overstay fees en bij de allego paal zelfs 0,57 cent. En dan te bedenken dat ik met KIA charge gestart ben voor 0,26 of 29 cent. Shell recharge gehad, ANWB , Maingua etc.

Is er nog een aanbieder die niet na 4 uur al een kleeftarief hanteert? Want ik heb echt 12-16 uur nodig bij een bijna lege auto.
Bump?

Northe geeft de Park&Charge paal hier aan als Qwello, met een tarief van 5 SEK (43 cent). Geen idee of het gaat werken, de Allego staat "gewoon" voor 60 cent.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Laatst online: 09-09 08:30
[...]

*knip*
Wat vaker met een ~halfvolle accu aan de lader? Je hoeft 'm niet 'bijna leeg' te rijden.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

vanaalten schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 07:40:
Laadpaal is TotalEnergies/Greenflux, Oranjelaan 16 in De Meern. Auto is een Hyundai Kona Electric (2019).
Die kan ik ergens volgende week wel even proberen. Ik hou je op de hoogte.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10:01
Gisteren heb ik voor het eerst in lange tijd weer een Shell-lader gebruikt. Ik heb van 10% naar 80% opgeladen en de rekening was €24,-. Ongelooflijk, als ik niet de Tesla Superchargers had, was ik misschien wel weer overgestapt op een gewone brandstofauto (veel meer range). In mijn ogen zijn de tarieven nog steeds te hoog, en Shell weigert om ze aan te passen. Ze blijven alleen maar stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoningterijk
[...]

Electroverse doet dat volgens mij niet. In ieder geval niet bij Allego-palen, geen idee wat ze met Park and Charge-palen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 23:01
DeJurist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:56:
Gisteren heb ik voor het eerst in lange tijd weer een Shell-lader gebruikt. Ik heb van 10% naar 80% opgeladen en de rekening was €24,-. Ongelooflijk, als ik niet de Tesla Superchargers had, was ik misschien wel weer overgestapt op een gewone brandstofauto (veel meer range). In mijn ogen zijn de tarieven nog steeds te hoog, en Shell weigert om ze aan te passen. Ze blijven alleen maar stijgen.
En toch kunnen ze de prijzen omhoog gooien, want het overgrote deel van de EV rijders is lease rijders, en die scannen gewoon hun tagje en kijken niet om naar de prijs (de meeste dan he).

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
dekoningterijk schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

Electroverse doet dat volgens mij niet. In ieder geval niet bij Allego-palen, geen idee wat ze met Park and Charge-palen doen.
Toevallig ga ik morgen naar Duitsland en daar waar ik moet zijn rekent elektroverse 5 cent per minuut vanaf de eerst kwh..
Op diezelfde paal rekent Bump 3,96 euro per uur maar dat is wel incl. je kwh..

Foutje..

Bump rekent 3,96 per uur naast de 55 cent per kwh..

[ Voor 6% gewijzigd door yannienl op 16-08-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

yannienl schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Toevallig ga ik morgen naar Duitsland en daar waar ik moet zijn rekent elektroverse 5 cent per minuut vanaf de eerst kwh..
Op diezelfde paal rekent Bump 3,96 euro per uur maar dat is wel incl. je kwh..

Foutje..

Bump rekent 3,96 per uur naast de 55 cent per kwh..
Geen idee waar je moet zijn, maar ik kom net uit de omgeving Bayreuth. Daar met Northe voor 43 cent zonder kleef/tijd tarief geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
koboy schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:25:
[...]

Geen idee waar je moet zijn, maar ik kom net uit de omgeving Bayreuth. Daar met Northe voor 43 cent zonder kleef/tijd tarief geladen.
Centroallee Oberhausen..
Al mijn passen hanteren kleeftarief maar als ik de QR van de paal zelf gebruik dan is er geen kleeftarief..
Anders pak ik lekker een supercharger of fastned, ook prima..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
DeJurist schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:56:
Je bedoelt dan de DC laders van Shell Recharge denk ik? Met die prijzen willen ze eigenlijk helemaal niet dat je gaat laden bij ze. Dan kunnen alle ICE-rijders zeggen dat er nooit iemand bij die laadpalen staat en dan zijn ze blij dat ze benzine of diesel rijden.
Pagina: 1 ... 166 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2