Zijn er hier nog mensen met een ESB laadpas?
Vandaag een mailtje van ze ontvangen dat ze een nieuwe tariefstructuur per 1 oktober hanteren...
ielen Dank, dass Sie die ESB Ladekarte nutzen! Heute haben wir wichtige Informationen für Sie: Wir aktualisieren unser Tarifmodell. An unseren eigenen ESB-Ladesäulen laden Sie dann besonders günstig ab 29 Ct. pro kWh. Unsere besten Preise gelten auch für die Ladestationen unserer regionalen Partnerunternehmen1. Und damit an über 1.000 Ladepunkten in unserem Versorgungsgebiet – und es werden stetig mehr.
OK, dus (vanaf!) 29 cent/kWh - maar dat is alleen voor ESB laadpalen (die we hier in NL waarschijnlijk nergens hebben) en partners (en ik gok dat we die hier ook niet hebben).
Voor alle andere palen gaat het tarief naar 49 cent/kWh (AC) en 69 cent/kWh (DC). Daarnaast gaat de abonnementsprijs naar 5,90 euro/maand.
Maar... ook komt er een kleeftarief van 10 cent/minuut na vier uur AC laden of 1 uur DC laden.
Hiermee is de kaart voor mij compleet niet interessant meer. Ik gebruikte hem vooral op m'n werk: CPO van 48cent/kWh met een laadcapaciteit van 1.5kW. Dus met ~10 uur laden voor mij net genoeg om een enkele reis te laden. Dus zeker met kleeftarief na 4 uur wordt het heel prijzig.
Binnenkort krijg ik hopelijk de Electroverse pas binnen - dat zal denk ik m'n volgende favoriet worden.