Alleen in NL of in EU?Niek_ schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:12:
Ik probeer een overzicht te krijgen van laadpasaanbieders die een vast AC-tarief rekenen (eventueel met abonnement) en dus niet CPO-tarief + eventueel opslag. Klopt het dat dit geen bestaand overzicht is en je op bijvoorbeeld laadpastop10.nl hier niet op kan filteren? Dan wordt het een excel exercitie vermoed ik. @Hachy
Het zijn er maar een handjevol,
Shell, Eneco, ANWB, Coolblue en nog een paar kleintjes. In Duitsland heeft bijna elke laadpas een vast AC tarief maar ook extra voorwaarden zoals 50% in DE laden. Maingau is een van de weinige uitzonderingen.
JaWolly schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:49:
Vraag over het laadpaalkompas.
[Afbeelding]
Als ik naar de E-Flux kijk kost een laadpas 2,95 per maand of 29 cent per laadbeurt.
Naast dat het tarief niet klopt in dit laadkompas, zo is laden volgens de EFlux app maar 0,3/kWh bij Equans in Den Haag, staat er rechtsonder "Laadpassen zonder abonnement".
Bedoelen ze daar dan de pas mee die 29 cent per laadbeurt rekent?
Het zijn gemiddelden van zowel Equans Den Haag als Equans Gelderland. Je kunt niet elke concessie er in verwerken. De tarieven wijzigen alweer zodra je op submit hebt geklikt.Sowieso klopt dat groene vak van Eflux-Equans niet want laden in Den Haag is bij alle publieke palen 33 cent/kWh volgens de gemeente.
MTC EU = Last Mile Solutions. Goede dekking bij zo'n 85-90% van de laadpalen in de meeste EU landen.Ankh schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:52:
<knipperdeknip>
Het gaat om een MultiTankCard met EU laden. Uiteraard is de vraag of deze pas ook daadwerkelijke overal wordt geaccepteerd. Aangezien ze in de begeleidende brief adviseren om wel 1 of 2 losse app's nog klaar te hebben (bijvoorbeeld Shell Recharge en Vattenfal). Zijn hier meer mensen met een MTC EU Laden, die dit al eens getest hebben (al gezocht in de historie).
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com