[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 157 ... 235 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-10 16:42
@4v4t4r Bij mij werkt de app wel (Android)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:00
pmiddeld schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:51:
@4v4t4r Bij mij werkt de app wel (Android)
dan gaat hij er af (en dan duimen dat ik mn inlog nog weet :D )
/edit - Thanks, dat heeft geholpen !

[ Voor 7% gewijzigd door 4v4t4r op 17-06-2024 11:25 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-10 20:39
Mavi86 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:23:
[...]

Bedankt voor de reactie! ook aan de rest die heeft gereageerd :)

Het was meer omdat mijn vriendin ook in de auto rijdt en ik voornemens was om voor ons beide passen te gaan bestellen. Maar toen kreeg ik het idee om gewoon de pas in de auto te laten liggen zodat we beiden gewoon de pas uit de auto kunnen pakken. Net zo makkelijk :)
variant is nog 1 of 2 druppels aan de sleutelbos. Als degene die rijdt die bij zich heeft heb je ook de laadpassen.

En, nog makkelijker, zorgen dat zij niet hoeft te laden doordat batterij voor vertrek voldoende gevuld is (dat doe ik voor mijn vrouw en dochter en voor mijzelf trouwens ook zoveel mogelijk)

[ Voor 14% gewijzigd door eltron op 17-06-2024 11:57 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:32
eltron schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:53:
[...]

variant is nog 1 of 2 druppels aan de sleutelbos. Als degene die rijdt die bij zich heeft heb je ook de laadpassen.

En, nog makkelijker, zorgen dat zij niet hoeft te laden doordat batterij voor vertrek voldoende gevuld is (dat doe ik voor mijn vrouw en dochter en voor mijzelf trouwens ook zoveel mogelijk)
Idd, als je thuis kan laden, dan valt dat buitenshuis laden echt wel mee omdat het zo zelden moet gebeuren.
Buiten vakanties en een langere weekendtrip heb ik echt geen behoefte aan snelladers of laden aan een laadpaal ergens. Soms doe ik het wel als dat de enigste plaatsen zijn die vrij zijn...
Mijn vrouw doet het vrijwel nooit, ze zou moeten weten waar de laadpasjes liggen, als ze het niet vergeten is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:16
eltron schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:53:
[...]

Ja het zou praktisch eigenlijk ook nauwelijks voorkomen want ik rij 90% in de auto.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Iets anders: ik heb een Travelcard met mogelijkheid tot wasstraat betalen. Kan dat ook met de druppel of moet dat met de pas+ code? De website van Travelcard is bijzonder weinig informatief…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-10 18:53

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
SirLenncelot schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:03:
Iets anders: ik heb een Travelcard met mogelijkheid tot wasstraat betalen. Kan dat ook met de druppel of moet dat met de pas+ code? De website van Travelcard is bijzonder weinig informatief…
Je kunt ze ook bellen?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
MVV verhoogt de laadtarieven per 1 juli a.s.
Liebe eMotion-Kundinnen und Kunden,

wir möchten Sie hiermit darüber informieren, dass wir zum 01.07.2024 die Ladepreise für eMotion-Kunden an AC-Ladestationen fremder Betreiber auf 59 ct. / kWh (inkl. 19% Mehrwertsteuer in Höhe von 9,4 ct. / kWh) und an DC-Ladestationen fremder Betreiber auf 69 ct. / kWh

(inkl. 19% Mehrwertsteuer in Höhe von 11 ct. / kWh) anheben.
Der Grund für die Erhöhung sind gestiegenen Kosten für Ladevorgänge im Roaming-Betrieb, die Betreiber fremder Ladestationen für Ladevorgänge von eMotion-Kunden und Kundinnen an ihrer Infrastruktur in Rechnung stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:43
pmiddeld schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:00:
MVV verhoogt de laadtarieven per 1 juli a.s.

[...]
Ooit mijn favoriete laadapp in Duitsland met een tarief van 36ct/kWh en dan ook nog 10% korting op de factuur wegens laadverliezen... Nog maar 3 jaar geleden. Nou ja, alternatieven met maand abbo's als ENBW, Ionity of Tesla zijn tegenwoordig ook prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Wie weet wat de goedkoopste laadpas is zonder starttarief of kosten per kwh/minuut? Ik gebruik nu E-flux maar vind hun app matig. Had hiervoor Vandebron, maar die ging opeens extra kosten rekenen per kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:25
deathmonkey schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:54:
Wie weet wat de goedkoopste laadpas is zonder starttarief of kosten per kwh/minuut? Ik gebruik nu E-flux maar vind hun app matig. Had hiervoor Vandebron, maar die ging opeens extra kosten rekenen per kwh.
Kijk eens naar anwb die hebben een fijne app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

koboy

Heb een idee voor een icon

boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:56:
[...]

Kijk eens naar anwb die hebben een fijne app
Eens met de fijne app, maar ze rekenen wel een starttarief en 2 cent per kWh extra bovenop CPO.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
koboy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Eens met de fijne app, maar ze rekenen wel een starttarief en 2 cent per kWh extra bovenop CPO.
Met abo?

Anders Essent

Ik gebruik zelf Tango maar dat is duur als je veel laadt. Bij minder dan 10 sessies per maand goedkoper

[ Voor 19% gewijzigd door boyette op 18-06-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-10 17:09
In mijn regio (Drenthe ) is vaak E-flux het goedkoopste gevolgd door Green Caravan. Dit is meestal bij de Allego palen. Verder soms Eneco, Shell Recharge bij hun eigen palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Tap met abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:18:
[...]

Met abo?

Anders Essent

Ik gebruik zelf Tango maar dat is duur als je veel laadt. Bij minder dan 10 sessies per maand goedkoper
Met abbo (€3,99/maand) vervalt alleen het starttarief (35 cent). De opslag van 2 cent/kWh blijft.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
koboy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:24:
[...]

Met abbo (€3,99/maand) vervalt alleen het starttarief (35 cent). De opslag van 2 cent/kWh blijft.
Tango heeft geen opslag maar als je boven de 10 sessies komt van je ook richting de 4 euro per maand
Is wel het meest eerlijke want je betaalt per sessie
En heb je weinig sessies betaal je weinig extra

Max 7 euro per maand heb je een keer wat meer sessies

En Essent ook niet als het goed is

[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 18-06-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Even een vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden. Ik heb een gratis laadpas van de ANWB. Bij mijn werkgever staan laadpalen van Vandebron, deze zijn niet openbaar, als in deze zijn ook niet zichtbaar in de app.

Nu heb ik bij deze paal mijn auto (PHEV) opgeladen waarbij ik 3,54kWh heb geladen. Hiervoor factureert de ANWB mij 2,88euro. Dat zou betekenen, met aftrek van starttarief, dat ik 69ct per kWh heb betaald. Aangezien me dat wat onwaarschijnlijk leek heb ik contact gehad met mijn werkgever (toevallig Essent) en die weer met Vandebron. Ik heb toen van Vandebron de specificatie van deze laadsessie gekregen en zij hebben 1,28 in rekening gebracht, wat neerkomt op 36ct per kWh. Nu ben ik hierover in contact met de ANWB, maar die zeggen doodleuk: "Het is geen openbare laadpaal dus wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten als deze niet in de app te vinden zijn". Is dit terecht?

Het gaat hier natuurlijk niet om een wereldbedrag (het gaat om 1,24 euro...) maar het gaat me wel om het principe. Dit bedrag moet ergens vandaan komen en het lijkt er nu op dat dat bij de ANWB erbij is gekomen. Iemand hier wellicht hetzelfde ervaren met niet openbare laadpaal maar wel met een gratis ANWB pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Faeshaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:00:
Even een vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden. Ik heb een gratis laadpas van de ANWB. Bij mijn werkgever staan laadpalen van Vandebron, deze zijn niet openbaar, als in deze zijn ook niet zichtbaar in de app.

Nu heb ik bij deze paal mijn auto (PHEV) opgeladen waarbij ik 3,54kWh heb geladen. Hiervoor factureert de ANWB mij 2,88euro. Dat zou betekenen, met aftrek van starttarief, dat ik 69ct per kWh heb betaald. Aangezien me dat wat onwaarschijnlijk leek heb ik contact gehad met mijn werkgever (toevallig Essent) en die weer met Vandebron. Ik heb toen van Vandebron de specificatie van deze laadsessie gekregen en zij hebben 1,28 in rekening gebracht, wat neerkomt op 36ct per kWh. Nu ben ik hierover in contact met de ANWB, maar die zeggen doodleuk: "Het is geen openbare laadpaal dus wij zijn niet verantwoordelijk voor de kosten als deze niet in de app te vinden zijn". Is dit terecht?

Het gaat hier natuurlijk niet om een wereldbedrag (het gaat om 1,24 euro...) maar het gaat me wel om het principe. Dit bedrag moet ergens vandaan komen en het lijkt er nu op dat dat bij de ANWB erbij is gekomen. Iemand hier wellicht hetzelfde ervaren met niet openbare laadpaal maar wel met een gratis ANWB pas?
Dit probleem ligt toch echt bij Essent denk ik..
Die kunnen het tarief instellen.

Waarom pak je geen Essent pas voor die paal.. praat een stuk makkelijker met Essent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:07:
[...]

Dit probleem ligt toch echt bij Essent denk ik..
Die kunnen het tarief instellen.

Waarom pak je geen Essent pas voor die paal.. praat een stuk makkelijker met Essent..
Maar Essent heeft al bevestigd (via Vandebron) wat het tarief is en welk bedrag zij gerekend hebben richting de laadpas aanbieder. En dat komt niet overeen met wat mij door de ANWB gefactureerd is.

Essent en Vandebron hebben beide alleen een laadpas icm een abonnement wat voor mij niet voordelig is aangezien ik het meeste thuis laad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Maar de ANWB mag kiezen wat ze rekenen voor die paal.
Krom gezegd mogen ze ook 50 euro vragen.

Jij kiest voor die pas. Je kan ook een goedkopere pas gebruiken.

Prijs is niet paal afhankelijk, prijs is pas afhankelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis1812 op 18-06-2024 19:34 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Faeshaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:26:
[...]

Maar Essent heeft al bevestigd (via Vandebron) wat het tarief is en welk bedrag zij gerekend hebben richting de laadpas aanbieder. En dat komt niet overeen met wat mij door de ANWB gefactureerd is.

Essent en Vandebron hebben beide alleen een laadpas icm een abonnement wat voor mij niet voordelig is aangezien ik het meeste thuis laad.
Moraal van het verhaal, laadt nooit op als je de prijs niet kent, tenzij je echt niet anders kan of geld geen rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Dennis1812 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:33:
Maar de ANWB mag kiezen wat ze rekenen voor die paal.
Krom gezegd mogen ze ook 50 euro vragen.

Jij kiest voor die pas. Je kan ook een goedkopere pas gebruiken.

Prijs is niet paal afhankelijk, prijs is pas afhankelijk.
Maar de ANWB adverteert met een vast starttarief van 34ct, blijkbaar mogen ze daar dus van af wijken? Ik vind dat op zich helemaal geen probleem, zolang ze daar gewoon transparant over zijn. Dan weet ik wat de kosten zijn. Vooralsnog willen ze er niks over zeggen behalve 'dit is wat het is'.

Ondertussen de gratis pas van Greenchoice aangevraagd. Ben benieuwd of deze het überhaupt doet op het werk B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Faeshaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:38:
[...]

Maar de ANWB adverteert met een vast starttarief van 34ct, blijkbaar mogen ze daar dus van af wijken? Ik vind dat op zich helemaal geen probleem, zolang ze daar gewoon transparant over zijn. Dan weet ik wat de kosten zijn. Vooralsnog willen ze er niks over zeggen behalve 'dit is wat het is'.

Ondertussen de gratis pas van Greenchoice aangevraagd. Ben benieuwd of deze het überhaupt doet op het werk B)
Wat hoort het tarief te zijn volgens Essent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:43:
[...]

Wat hoort het tarief te zijn volgens Essent ?
36ct per kWh, dus 1,28 euro voor 3,54 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
@Faeshaas Een goede pas voor je kan dan ook nog de gratis pas van E-Flux zijn. Dan betaal je altijd het echte tarief van de laadpaal en komt er alleen 34 cent startkosten bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Faeshaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:44:
[...]

36ct per kWh, dus 1,28 euro voor 3,54 kWh
Behoorlijk commercieel tarief voor een personeelsparkeerplaats en als je zelf energieleverancier bent ronduit belachelijk

Ik zou daar sowieso niet opladen..
Dat is toch asociaal? Een slaatje te slaan uit je eigen personeel?

Moet je de koffie binnen ook betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Behoorlijk commercieel tarief voor een personeelsparkeerplaats en als je zelf energieleverancier bent ronduit belachelijk

Eens... Mijn vriendin werkt bij de concurrent en kan gratis laden op het werk :+

Ik heb dezelfde mening vandaar dat ik nu ook precies wil weten waar die extra kosten vandaan komen. Mocht dat namelijk wel Essent zijn dan wil ik er intern ook echt wel een punt van maken. 36ct kun je nog wat van vinden, maar die extra kosten slaan vooralsnog nergens op. Tenzij de ANWB daar transparant over kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 27-10 20:57
Faeshaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:38:
[...]

Een starttarief is wat anders dan de prijs per kWh. Hier heb je het namelijk over een starttarief.

Je bent dus al 34 cent kwijt op het moment dat je die pas tegen de paal aanhoudt en nog geen 1kwh hebt geladen. En dat zal dan vermoedelijk 0,69 cent zijn per kWh. ANWB mag dat zelf bepalen als aanbieder van de laadpas.

Een shell pasje was dan vermoedelijk 0.35 starttarief en dan 0,53 cent per kWh geweest.

Een pasje van Essent was mogelijk al voldoende geweest om het tarief aan de paal te betalen :+

Ik ga eens kijken wat de laadpalen bij ons op het werk doen met een anwb pas. Daar stond een artikeltje van op Intranet met de verschillende laadpassen erbij. Zijn ook palen die niet zichtbaar zijn in de app. (CPO tarief is 42 cent).

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 18-06-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:57
Faeshaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:27:
[...]

Eens... Mijn vriendin werkt bij de concurrent en kan gratis laden op het werk :+

Ik heb dezelfde mening vandaar dat ik nu ook precies wil weten waar die extra kosten vandaan komen. Mocht dat namelijk wel Essent zijn dan wil ik er intern ook echt wel een punt van maken. 36ct kun je nog wat van vinden, maar die extra kosten slaan vooralsnog nergens op. Tenzij de ANWB daar transparant over kan zijn.
Ik ben bang dat ANWB je te grazen neemt.
Meerdere berichten gezien dat ze meer dan cpo + 0,02 + starttarief rekenen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Gratis je privé autoladen op het werk is iets wat de belastingdienst dan weer niet zo leuk vindt. Dat kan (ik zeg niet dat het nu zo is) gevolgen hebben. Het wordt gezien als loon in natura. Het bedrijf moet dan goed opgeven hoe ze dit vastleggen.

Naar mijn mening is 36 cent per kwh niet eens zo heel raar, openbaar laden op straat is vaak (niet altijd) duurder.

Daarnaast is het ook niet eerlijker naar de werknemers met een auto op benzine, die betalen namelijk wel de kosten voor de energie zelf

https://www.mnadviseurs.n...to-werknemer-op-werk-loon.

Koffie op de zaak valt onder een andere regeling (nihilwaardering) en is dus niet belast.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 18-06-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Laatst online: 27-10 14:22
Zapato schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:36:
[...]

Moraal van het verhaal, laadt nooit op als je de prijs niet kent, tenzij je echt niet anders kan of geld geen rol speelt.
Zeker mee eens, zelf een keer de bijna lege Kona volgeladen bij een privépaal die niet in de app's te vinden was, bleek achteraf €1,10/kWh te kosten. :F Maar ja, dat doe je maar één keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
krakendmodem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:00:
[...]

Gratis je privé autoladen op het werk is iets wat de belastingdienst dan weer niet zo leuk vindt. Dat kan (ik zeg niet dat het nu zo is) gevolgen hebben. Het wordt gezien als loon in natura. Het bedrijf moet dan goed opgeven hoe ze dit vastleggen.

Naar mijn mening is 36 cent per kwh niet eens zo heel raar, openbaar laden op straat is vaak (niet altijd) duurder.

Daarnaast is het ook niet eerlijker naar de werknemers met een auto op benzine, die betalen namelijk wel de kosten voor de energie zelf

Koffie op de zaak valt onder een andere regeling (nihilwaardering) en is dus niet belast.
Dat kun je niet vastleggen want dan zou je iedere laadsessie moeten registreren en je hebt daar geen persoonsgegevens van

Gebeurt op duizenden plekken waar veel zonnepanelen liggen omdat dat goedkoper is dan de boetes betalen van de netbeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:23
Faeshaas schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:00:
Iemand hier wellicht hetzelfde ervaren met niet openbare laadpaal maar wel met een gratis ANWB pas?
Nee, maar ik laad niet met een pas als ik de prijs niet in de app van die pas kan terug vinden.
Of helemaal niet kan vinden.
Tenzij ik stiknieuwsgierig ben.

Bij niet openbare laadpunten ben je soms een beetje overgeleverd aan de goden en wijzen ze soms \ook nog eens naar elkaar (laadpas maatschappij <---> laadpunt maatschappij en wat dies meer zij).
Aannames doen kan (nu) nog een beetje onbetrouwbaar zijn als het op tarieven aankomt.
Leuk van je principe maar beschouw het als 'lessons learned'.

Buiten dat, je had je niet eens verdiept in de prijs en je ANWB-pas gebruikt, ik vind dat... dom niet zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 13:49
wat is eigenlijk de link tussen essent en vandebron.nl ?
als je de essent app wilt gebruiken en een account wil aanmaken dan gaat de app langs vandebron.nl
vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:52
[...]

Tsja hangt er vanaf, als 90% een leaseauto heeft of (zakelijke) bezoeker is snap ik het wel. Maatje van me heeft op deze manier de huur van z'n parkeerplaatsen er weer uit door de kWh prijs op €1 te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 27-08 09:14
koboy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:30:
[...]
Nah, het is gewoon liberaal graaiwensdenken dat je de toegang tot een markt kunt reguleren, eventuele concurentie/prijsdruk van thuisladen kapot kunt reguleren en dat je dan toch nog een competitieve markt kunt hebben.
Je hebt gelijk en als liberaal moet ik opmerken: dit heeft niets met liberaal te maken :X en daar hou ik het bij om niet teveel off-topic te geraken.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
krakendmodem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Een starttarief is wat anders dan de prijs per kWh. Hier heb je het namelijk over een starttarief.

Je bent dus al 34 cent kwijt op het moment dat je die pas tegen de paal aanhoudt en nog geen 1kwh hebt geladen. En dat zal dan vermoedelijk 0,69 cent zijn per kWh. ANWB mag dat zelf bepalen als aanbieder van de laadpas.

Een shell pasje was dan vermoedelijk 0.35 starttarief en dan 0,53 cent per kWh geweest.

Een pasje van Essent was mogelijk al voldoende geweest om het tarief aan de paal te betalen :+

Ik ga eens kijken wat de laadpalen bij ons op het werk doen met een anwb pas. Daar stond een artikeltje van op Intranet met de verschillende laadpassen erbij. Zijn ook palen die niet zichtbaar zijn in de app. (CPO tarief is 42 cent).
Daar kan ik wel inkomen, maar dan zou ik dat ook graag van de ANWB horen. Er is nu een support ticket aangemaakt bij hun dus ben benieuwd. Maar de medewerker die ik op de chat had kon er niks over zeggen. Als het antwoord is "Ja wij doen nog 33ct boven op de prijs van Vandebron" dan is dat het eerlijke antwoord en weet ik waar ik aan toe ben :)
Zjanzjak schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:14:
[...]

Nee, maar ik laad niet met een pas als ik de prijs niet in de app van die pas kan terug vinden.
Of helemaal niet kan vinden.
Tenzij ik stiknieuwsgierig ben.

Bij niet openbare laadpunten ben je soms een beetje overgeleverd aan de goden en wijzen ze soms \ook nog eens naar elkaar (laadpas maatschappij <---> laadpunt maatschappij en wat dies meer zij).
Aannames doen kan (nu) nog een beetje onbetrouwbaar zijn als het op tarieven aankomt.
Leuk van je principe maar beschouw het als 'lessons learned'.

Buiten dat, je had je niet eens verdiept in de prijs en je ANWB-pas gebruikt, ik vind dat... dom niet zo slim.
Klopt, maar dat risico heb ik bewust genomen en met mijn PHEV met max laadcapaciteit van 9kWh zal dat nooit een vermogen kosten ;)

Maar het punt wat hier eerder al is benoemd. Als je bij een energiemaatschappij werkt die zich hard maakt voor de energietransitie dan wil je dit soort informatie (intern) wel transparant maken lijkt me. En dat is het op dit moment ook niet. Als blijkt dat de ANWB echt een prijs van 69ct vraagt dan kan ik intern wellicht zorgen dat dit op het intranet in een overzicht komt te staan en wellicht navragen of er voor werknemers een Essent/Vandebron pas gratis verstrekt kan worden. Dus niet gratis laden, maar bv niet de abonnementskosten.

Het lijkt me geen goede reclame als ik op feestje vertel dat ik bij Essent werk maar daar niet mijn auto oplaadt omdat de kosten te hoog zijn :+
murky123 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:20:
als je de essent app wilt gebruiken en een account wil aanmaken dan gaat de app langs vandebron.nl
vaag.
Vandebron is onderdeel van Essent, net als EnergieDirect. Al is Vandebron echt nog wel een los onderdeel met eigen afdelingen en eigen kantoor. Waarom je dat terugziet in de Essent app is me niet bekend..

[ Voor 47% gewijzigd door Faeshaas op 19-06-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
vaag.
Dat de palen op de parkeerplaats van zijn werkgever staan en dat is essent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:00:
[...]

€0,36 valt inderdaad mee. Bij mijn werk is het €0,50, wat iets onder de prijs van de openbare palen ligt in de gemeente. Trouwens meer dan 2x zo duur als ik in Amsterdam betaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
boyette schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 05:14:
[...]

Dat kun je niet vastleggen want dan zou je iedere laadsessie moeten registreren en je hebt daar geen persoonsgegevens van

Gebeurt op duizenden plekken waar veel zonnepanelen liggen omdat dat goedkoper is dan de boetes betalen van de netbeheerder
Dan verstrek je als werkgever een laadpas waarmee de werknemer kan laden?

En de backoffice van die laadpalen houden gewoon de transacties bij, dus daar kan ook een uitdraai van gemaakt worden.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 19-06-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Faeshaas schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:01:
[...]

Daar kan ik wel inkomen, maar dan zou ik dat ook graag van de ANWB horen. Er is nu een support ticket aangemaakt bij hun dus ben benieuwd. Maar de medewerker die ik op de chat had kon er niks over zeggen. Als het antwoord is "Ja wij doen nog 33ct boven op de prijs van Vandebron" dan is dat het eerlijke antwoord en weet ik waar ik aan toe ben :)

[...]

Klopt, maar dat risico heb ik bewust genomen en met mijn PHEV met max laadcapaciteit van 9kWh zal dat nooit een vermogen kosten ;)

Maar het punt wat hier eerder al is benoemd. Als je bij een energiemaatschappij werkt die zich hard maakt voor de energietransitie dan wil je dit soort informatie (intern) wel transparant maken lijkt me. En dat is het op dit moment ook niet. Als blijkt dat de ANWB echt een prijs van 69ct vraagt dan kan ik intern wellicht zorgen dat dit op het intranet in een overzicht komt te staan en wellicht navragen of er voor werknemers een Essent/Vandebron pas gratis verstrekt kan worden. Dus niet gratis laden, maar bv niet de abonnementskosten.

Het lijkt me geen goede reclame als ik op feestje vertel dat ik bij Essent werk maar daar niet mijn auto oplaadt omdat de kosten te hoog zijn :+

[...]

Vandebron is onderdeel van Essent, net als EnergieDirect. Al is Vandebron echt nog wel een los onderdeel met eigen afdelingen en eigen kantoor. Waarom je dat terugziet in de Essent app is me niet bekend..
Ik vermoed dat Essent de backend van vandebron gebruikt; die zitten al langer in de laadpalen. Essent is nog niet zo lang geleden opnieuw begonnen in deze markt, na een tijdje afwezig te zijn geweest. Men maakt dus gebruik van de dienst van vandebron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
vaag.
Vandenbron is 100% dochter van Essent.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 27-08 09:14
[...]
Essent rekent voor de elektriciteit die ze bij mij thuis afleveren nog meer (€ 0,37). Gelukkig heb ik voor het laden nu een andere aansluiting. Daar had ik overigens ook Essent op met flextarief; toen ze begonnen over terugleverboete maar dan wel 30% reductie per kWh vroeg ik mij af waarom ik kennelijk de afgelopen jaren 30% teveel had betaald. Ik begrijp ook wel dat de energiemaatschappijen afdracht hebben aan de netbeheerder maar kostenreductie van 30% in combinatie met een terugleverboete vind ik wel een boevenstreek.

Dan liever gewoon volledig transparant dynamische tarieven.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 19:16

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Wij gebruikten ook Vandebron, maar ik heb nooit iets gemerkt van extra kosten per kWh. Voor laden op straat, we kunnen niet thuis laden, ben ik teruggegaan naar Bonnet (ook overgenomen) en hun app. Rekenen geen startkosten en zo ver ik kan zien altijd de CPO tarieven. En een factuur met een Nederlands btw-nummer.

En met een abonnement 10% korting, iets meer dan de maandelijkse kosten bij Vandebron pas. Dat abonnement heb je weer uit met de punten die je kan verdienen met laden en enquêtes beantwoorden. Daarin vermeld ik dan maar steeds dat ik graag een laadpas zou hebben…. Maar de app is tegenwoordig zeer betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jardinero
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-09 18:07
<<ben ik teruggegaan naar Bonnet (ook overgenomen) en hun app. Rekenen geen startkosten en zo ver ik kan zien altijd de CPO tarieven>>

Ff gecheckt: bij mij in de straat 24 cent duurder dan de CPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-10 19:16

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

jardinero schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:26:
<<ben ik teruggegaan naar Bonnet (ook overgenomen) en hun app. Rekenen geen startkosten en zo ver ik kan zien altijd de CPO tarieven>>

Hier in Den Haag en omgeving niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
jardinero schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:26:

Dat is dan waarschijnlijk een Allego paal uit een concessie. Is hier in Gelderland ook. Ze lijken het niet door te hebben en rekenen voor alle Allego AC palen 57 ct/kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:44
Maingau wordt weer een tikje duurder bij gebruik in Duitsland of bij Ionity, 4 cent per kWh extra vanaf 10 juli. De prijzen buiten Duitsland / Ionity blijven zo te zien wel gelijk.

Wel extra tricky: voortaan bij AC laden na 3 in plaats van 4 uur al plaktarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Laatst online: 09:16
Maakt er iemand hier gebruik van Volvo Public charging ? Ik zag dit staan in de app van onze Volvo EX30. Blijkbaar kan ik via de app een laadpaal activeren maar ook via een fysieke pas die ik binnenkort ontvang. Geen idee wat de voor- en nadelen zijn. ik raak de weg wat kwijt in het aanbod van alle passen haha

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

greatgonzo

schit-te-rend!

DeGroteMuis schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:54:
Maingau wordt weer een tikje duurder bij gebruik in Duitsland of bij Ionity, 4 cent per kWh extra vanaf 10 juli. De prijzen buiten Duitsland / Ionity blijven zo te zien wel gelijk.

Ik kreeg de mail ook.. maar wat bedoelen ze met Maingau Künden?
Is dat als je een abbo oid hebt?

Want ik heb wel een pasje, maar betaal verder niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 21:49
greatgonzo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:56:
[...]

Ik kreeg de mail ook.. maar wat bedoelen ze met Maingau Künden?
Is dat als je een abbo oid hebt?

Want ik heb wel een pasje, maar betaal verder niets
Wanneer je een Maingau energiecontract voor thuis hebt en daarnaast een laadpas (normaliter dus alleen wanneer je in Duitsland woont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
DeGroteMuis schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:54:

Van 0.54 naar 0.69 voor het buitenland, noem ik niet gelijk, hoor!
Daarmee komen ze zelfs duurder uit dan Shell 😢.

Kunden interpreteer ik als klanten die ook hun energiecontract bij hen hebben in Duitsland.
Niet wij, die gewoon 'klant' zijn met een laadpasje.
Correct me if I'm wrong - als we toch klant zouden zijn, dan gaan de prijzen naar beneden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
Zijn er eigenlijk nog andere interessante laadpassen die met eigen 'vaste' tarieven werken, zonder de aanbieder als basis te gebruiken?

Ik zie enkel de volgende:
Electroverse
Maingau
Shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

greatgonzo

schit-te-rend!

Beetje off-topic, maar over de hele linie zouden de prijzen wel weer naar beneden kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZB1_kUqn7DuXH7Z-EPpbQAKFw0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLxfGnTcGv4CE9LmDnBgCeQP.jpg?f=fotoalbum_large

De inkoopprijs is gewoon op het niveau van voor de oekraïne oorlog. Maar, zoals met zoveel dingen.. ze worden wel duurder gemaakt om op de inflatie te corrigeren, maar niet weer naar beneden bijgesteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
xSilver schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:21:
[...]
Kunden interpreteer ik als klanten die ook hun energiecontract bij hen hebben in Duitsland.
Ze bedoelen inderdaad 'thuisklanten' van de energiemaatschappij, net als EnBW en de andere regionale energie-leveranciers in .de.
Niet voor die hollanders die een laadpas van ze hebben omdat 't goedkoop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
xSilver schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:21:
[...]

Van 0.54 naar 0.69 voor het buitenland, noem ik niet gelijk, hoor!
Daarmee komen ze zelfs duurder uit dan Shell 😢.

Correct me if I'm wrong - als we toch klant zouden zijn, dan gaan de prijzen naar beneden!
54 cent? Dat was volgens de website het tarief in Duitsland voor AC. Zelf gebruik ik Maingau tegenwoordig niet zo vaak meer en vooral DC.

Even naast elkaar van https://www.maingau-energie.de/e-mobilitaet/autostrom geplukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0YXiSmXM1_PyAosQD-6Suc00Zo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8uPVN3VWd3lQeLEqhhG98Tu3.png?f=fotoalbum_large

We zijn helaas geen Amingau - Kunden:
* Anspruch auf den MAINGAU Kundenpreis besteht nur, solange eine aktive Energiebelieferung, ein aktiver Internetvertrag oder ein aktiver Mobilfunkvertrag mit der MAINGAU Energie GmbH besteht. Der Rabatt entfällt mit Kündigung der Energiebelieferung, des Internetvertrages, des Mobilfunk-Vertrages oder bei Ablauf der Erstvertragslaufzeit. Die Lieferadresse des MAINGAU Vertrags muss zwingend mit der (Liefer-)Adresse des MAINGAU Autostrom-Kontos übereinstimmen. Das Angebot gilt für Privatkunden mit Wohnsitz in Deutschland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
DeGroteMuis schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:15:
[...]

54 cent? Dat was volgens de website het tarief in Duitsland voor AC. Zelf gebruik ik Maingau tegenwoordig niet zo vaak meer en vooral DC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mHUSPw3ivmgqAzrutvbbTksPJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZr4EJBJOmkdpOxaJVJck0nX.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is screenshot van vandaag uit de app, willekeurig laadstation hier in België.
Ik heb gewoon overal die 0.54 en dat is wat ze ook in rekening brengen als ik naar mijn facturatie kijk?

Hoe kan dat dan?

Edit: even vlug gecontroleerd voor Nederland: daar zie ik effectief 0.69 (Breda).
Als ik in het noorden van Frankrijk kijk, zie ik net als in België ook 0.54.

[ Voor 8% gewijzigd door xSilver op 20-06-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
xSilver schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:33:
[...]

[Afbeelding]

Dit is screenshot van vandaag uit de app, willekeurig laadstation hier in België.
Ik heb gewoon overal die 0.54 en dat is wat ze ook in rekening brengen als ik naar mijn facturatie kijk?

Hoe kan dat dan?

Edit: even vlug gecontroleerd voor Nederland: daar zie ik effectief 0.69 (Breda).
Als ik in het noorden van Frankrijk kijk, zie ik net als in België ook 0.54.
Geen idee, ik werk niet voor Maingau. Maar een wel mooie meevaller voor jou op dit moment, bij mij zijn ze al tijden duurder.

Ik zie 69 cent als ik een willekeurige Nederlandse AC lader aanklik, hetzelfde als ik kijk in Brussel, Antwerpen, Vielsalm, Maaseik, Luik of Oostende. Alleen als ik even de grens over wip naar Emmerich, Ormond, München of Bernkastel-Kues bijvoorbeeld krijg ik 54 cent bij AC laders.

Duinkerken bijvoorbeeld inderdaad wel 54 cent, wellicht blijft deze afwijking gelden waar het nu al lager is dan de 69 cent die ze op hun site noemen?

[ Voor 13% gewijzigd door DeGroteMuis op 20-06-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Die afwijkingen bij Maingau waren mij ook al opgevallen, en zolang ze naar beneden afwijken hoor je mij niet klagen. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
PeterZ(on) schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:09:
Die afwijkingen bij Maingau waren mij ook al opgevallen, en zolang ze naar beneden afwijken hoor je mij niet klagen. :)
Zolang ze bepaalde stukken bij Duitsland annexeren, is het goed voor mij.
Dan gaan we hopelijk van 0.54 naar 0,59, wat nog net onder Shell zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:57
xSilver schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:28:
[...]

Zolang ze bepaalde stukken bij Duitsland annexeren, is het goed voor mij.
Dan gaan we hopelijk van 0.54 naar 0,59, wat nog net onder Shell zit.
Bij annexatie door Duitsland zijn jullie in veel beter af. ;)

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertos147
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

Deze vraag is al eens gesteld in dit topic, maar ik zag niet dat een antwoord op is gekomen:

Heeft iemand ervaringen met een gekrulde laadkabel? Of het dan daadwerkelijk makkelijker dan het gekloot elke keer om een dikke stugge laadkabel op te rollen, of dat er ook nadelen aanzitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsLemmkwe4FXeVx1C1bfbFRSGHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JKAPiEsgbYZesjhWLFnkgQe6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Robertos147 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:10:
Deze vraag is al eens gesteld in dit topic, maar ik zag niet dat een antwoord op is gekomen:

Heeft iemand ervaringen met een gekrulde laadkabel? Of het dan daadwerkelijk makkelijker dan het gekloot elke keer om een dikke stugge laadkabel op te rollen, of dat er ook nadelen aanzitten.

[Afbeelding]
Ik heb eentje en het is zoveel fijner, makkelijker te hanteren en hangt niet op de grond. Enige nadeel is dat ie per saldo toch vaak wat korter is, maar als ik zie hoeveel meter er altijd op de grond ligt bij anderen is dat nauwelijks een nadeel te noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Jan Lelie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:41:
[...]

Dat abonnement heb je weer uit met de punten die je kan verdienen met laden en enquêtes beantwoorden. Daarin vermeld ik dan maar steeds dat ik graag een laadpas zou hebben…. Maar de app is tegenwoordig zeer betrouwbaar.
Ik schrijf ook al sinds jaar en dag in de maandelijkse feedback enquetes dat ik een RFID-pasje mis.
En het lijkt met resultaat, kreeg zonet deze enquete van hen, en ze willen gaan testen tussen en 1 en 10 juli.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS3KgpuCjlDn44ofDhXFmQvlJ9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ML06ZOLfrS98pAZstshULzGm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 09:14

[Afbeelding]
Ik gebruik liever geen kabel die niet bij de auto kwam.. Mocht het fout gaan dan wil ik geen gezeik hebben met de leasemaatschappij..

Ik hang mijn kabel altijd aan de spiegel en rol hem net genoeg uit naar de paal en mijn laadpoort, zo ligt hij ook nooit op de grond. Als ik hem dan weer wil oprollen dan kan dat heel makkelijk om de spiegel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSh1GkywMRjLUD6wLy1SEzEapPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNmAAXutRdq0jetY7UlS5zY4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door yannienl op 20-06-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

yannienl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:48:
[...]

Ik gebruik liever geen kabel die niet bij de auto kwam.. Mocht het fout gaan dan wil ik geen gezeik hebben met de leasemaatschappij..

Ik hang mijn kabel altijd aan de spiegel en rol hem net genoeg uit naar de paal en mijn laadpoort, zo ligt hij ook nooit op de grond. Als ik hem dan weer wil oprollen dan kan dat heel makkelijk om de spiegel.
[Afbeelding]
Mijn situatie is heel vaak dit, dat de laadkabel veels te lang is. Misschien eens proberen om de spiegel te gebruiken, maar is ook wel weer lastig aangezien ze automatisch in/uit klappen. Thanks voor de tip, ik ga ermee aan de slag. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNNOnpOzZJrBSP4WDLuMLCMQoSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFTkayH9r0sBWNGM8T9tFU0M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 14:12

Kju

Gewoon de bestaande kabel combineren met een haak. Tip ooit op GOT gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Kju op 20-06-2024 21:12 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Kju schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:12:
Gewoon de bestaande kabel combineren met een haak. Tip ooit op GOT gehad.
Ziet er goed uit idd maar lijkt me erg diefstalgevoelig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
yannienl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Waarom denk je dat? De kabel gaat toch door het oog, dus zonder hem kapot te maken is die niet te stelen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
PeterZ(on) schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:41:
[...]

Waarom denk je dat? De kabel gaat toch door het oog, dus zonder hem kapot te maken is die niet te stelen.
Ik laad heel weinig AC, meestal op kantoor en als hij 100% is kan je gewoon de kabel uit de paal trekken (enecopalen) zonder af te melden. Is dat niet zo bij palen aan de straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
yannienl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Ik laad heel weinig AC, meestal op kantoor en als hij 100% is kan je gewoon de kabel uit de paal trekken (enecopalen) zonder af te melden. Is dat niet zo bij palen aan de straat?
Dat kun je instellen in het laadmenu van de auto maar ik meen onlangs ook iets te hebben gelezen dat de laadpaal de kabel vrijgeeft. Dus dan kan die inderdaad wel gestolen worden. Maar of dat vrijgeven aan de laadpaal veel voorkomt weet ik niet, ik denk zelf van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
PeterZ(on) schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:05:
[...]

Dat kun je instellen in het laadmenu van de auto maar ik meen onlangs ook iets te hebben gelezen dat de laadpaal de kabel vrijgeeft. Dus dan kan die inderdaad wel gestolen worden. Maar of dat vrijgeven aan de laadpaal veel voorkomt weet ik niet, ik denk zelf van niet.
Ik heb die functie volgens mij niet in mijn auto. Maar voor de paar keer dat ik per maand naar kantoor ga en af en toe even naar de toko, hang ik mijn kabel gewoon lekker aan de spiegel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 18:49
greatgonzo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:43:

De inkoopprijs is gewoon op het niveau van voor de oekraïne oorlog. Maar, zoals met zoveel dingen.. ze worden wel duurder gemaakt om op de inflatie te corrigeren, maar niet weer naar beneden bijgesteld..
De verkoopprijs wordt bepaald door de draagkracht van het verkoop gebied. Op de website van MRA staat dat de prijs zodanig is dat het net voordeliger is als de benzine. De inkoopprijs is maar een heel kleine factor in het geheel.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
yannienl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 22:12:
[...]

Ik heb die functie volgens mij niet in mijn auto. Maar voor de paar keer dat ik per maand naar kantoor ga en af en toe even naar de toko, hang ik mijn kabel gewoon lekker aan de spiegel..
Ja idd, voor die enkele keer. Zo'n spiraal kabel lijkt mij ook wel wat, maar die gebruik ik dan alleen met de vakantie en om daar dan een paar honderd euro voor uit te geven is ook weer zo wat. Misschien iets van een herbruikbare tiewrap die je ook los kan maken is ook nog een idee. https://www.tie-rips.nl/p...ps/herbruikbare-tie-rips/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03

[Afbeelding]
Ik heb ernaar zitten kijken, maar vond ze wat duur als tweede, extra, kabel. Je vindt ze ook vaak op Marktplaats voor weinig geld, maar dat zijn vaak laadkabels van PHEVs, met dus maar 1 fase aangesloten. Daar heb je voor een BEV niet zo veel aan.

Ik heb voor mijn lange dikke laadkabel tweedehands een EVreel gekocht, dan zit je niet met je handen aan een vieze kabel. :)

Maar, nog steeds sta ik vaak bij laadpalen waar een heel korte kabel voldoende is. Op mijn werk lag een afgeknipte laadkabel die ooit van een kapotte Tesla Wall Charger kwam. Die heb ik nog wat verder ingekort. Voor een paar tientjes een extra stekker gekocht en zodoende een super korte kabel gemaakt voor de paar laadpalen bij mij in de buurt. Erg handig. :)

DISCLAIMER: dat is wel iets anders dan een stekker aan het snoer van je schemerlamp schroeven. Doe zoiets dus alleen als je weet wat je doet.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:49

s3n

Omgeving Den Bosch, en ik kan enkel openbaar laden en heb de keuze uit een Vattenfall paal op een paar honderd meter van huis, voor 33,6 ct met een Vattenfall pas. Een Allego paal op 50m van huis. Hier kon ik met Bump terecht voor 46 ct en Shell 53ct. Dit was mijn go-to paal daarom.

Nu is het tarief met Bump gestegen naar 62 ct en daarmee weinig aantrekkelijk meer. Zeker omdat ik niet ver van een Tesla snellader woon waar ik voor 22 ct terecht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

s3n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:34:
Omgeving Den Bosch, en ik kan enkel openbaar laden en heb de keuze uit een Vattenfall paal op een paar honderd meter van huis, voor 33,6 ct met een Vattenfall pas. Een Allego paal op 50m van huis. Hier kon ik met Bump terecht voor 46 ct en Shell 53ct. Dit was mijn go-to paal daarom.

Nu is het tarief met Bump gestegen naar 62 ct en daarmee weinig aantrekkelijk meer. Zeker omdat ik niet ver van een Tesla snellader woon waar ik voor 22 ct terecht kan.
Als je meteen kunt weghalen als het laden klaar is en de paal over het algemeen NIET dubbel bezet is, is Freshmile ook een optie voor ongeveer 45 cent na het berekenen van de tijd component.
Je hebt het over snelladen bij Tesla, dus ik ga er van uit dat je 3 fasen kunt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 14:12

Kju

yannienl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Ik heb het gebruikt op een Audi E-tron, een Tesla Model Y (beiden zelfs op onveilig ogende locaties in Italië) en inmiddels hangt het aan mijn Land Rover Defender, er is nog nooit iets gebeurd. Voor die kosten kan je eigenlijk ook wel het risico lopen. Ik heb eerder de vrees dat iemand de laadklep sloopt.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
koboy schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:48:
Je hebt het over snelladen bij Tesla, dus ik ga er van uit dat je 3 fasen kunt laden.
Waarom zou je niet DC bij Tesla kunnen laden als je geen AC 3 fasen kunt laden? Ik zie het verband niet. Met mijn oude Ioniq die op 1 fase laadde kon ik prima bij Tesla snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

pmiddeld schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:34:
[...]

Waarom zou je niet DC bij Tesla kunnen laden als je geen AC 3 fasen kunt laden? Ik zie het verband niet. Met mijn oude Ioniq die op 1 fase laadde kon ik prima bij Tesla snelladen.
Omdat 95% van de nu nieuw verkochte EV's gewoon 3 fase kan laden. 1 fase AC laden is tegenwoordig grotendeels voorbehouden aan PHEV's, en die kunnen over het algemeen niet snelladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
yannienl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:48:

[Afbeelding]
Waarom parkeer je je wagen met de neus naar voren?
Achteruit insteken is de laadpoort toch ook nog eens dichter bij de laadpaal?

En staatie met zijn neus gelijk 'goed', totaal geen fan om bij haaksparkeren vooruit in te rijden maar goed dat is persoonlijk. Als het moet dan moet het daar niet van maar als het niet hoeft sta ik dus andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
Zjanzjak schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:22:
[...]

Waarom parkeer je je wagen met de neus naar voren?
Achteruit insteken is de laadpoort toch ook nog eens dichter bij de laadpaal?

En staatie met zijn neus gelijk 'goed', totaal geen fan om bij haaksparkeren vooruit in te rijden maar goed dat is persoonlijk. Als het moet dan moet het daar niet van maar als het niet hoeft sta ik dus andersom.
Als ik niet ga laden dan zet ik hem altijd achteruit erin. Ik zet hem alleen vooruit zodat ik de kabel om de spiegel kan hangen haha

Het kwam eigenlijk omdat ik ooit een lul z'n klotehond expres over een kabel zag laten pissen. Sindsdien laat ik de kabel nooit meer over de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
yannienl schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:31:
[...]
Het kwam eigenlijk omdat ik ooit een lul z'n klotehond expres over een kabel zag laten pissen. Sindsdien laat ik de kabel nooit meer over de grond.
En wat zei hij toen je hem daarop aansprak?

[ Voor 18% gewijzigd door eltron op 21-06-2024 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannienl
eltron schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:39:
[...]

En wat zei hij toen je hem daarop aansprak?
Dat ik met me eigen zaken moest bemoeien..
Ik ging er verder ook niet meer over door, tegenwoordig lopen zelfs 12 jarigen al rond met een mes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb achteruit inparkeren echt moeten afleren sinds ik EV rijdt. Mijn Zoé heeft de laadpoort aan de voorkant bij het renault logo. Achteruit parkeren is de kabel vaak te kort.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 12:08
Dennis1812 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:11:
Ik heb achteruit inparkeren echt moeten afleren sinds ik EV rijdt. Mijn Zoé heeft de laadpoort aan de voorkant bij het renault logo. Achteruit parkeren is de kabel vaak te kort.
Haha ja herkenbaar, maar vaak vind ik wel dat met de Zoe elke paal heel goed bereikbaar/bruikbaar is juist door waar de laadport zit. Zowel in garages, op straat of onderweg heb ik nog nooit ongemakkelijk hoeven parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
Dennis1812 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:11:
Het grote voordeel van vooruit inparkeren om te laden is wel, dat als je aan het manoeuvreren bent om achteruit in te parkeren er niet iemand even vlug die laadplek kan inpikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-10 21:57
Als ik een type SGZH1 laadpaal pak in de regio dan heb ik bijna altijd dat ik maar 5 kW aangeboden krijg. Bij een SGZH2 paal (die dus stukken duurder is) heb ik dat nooit.

Is dat nog iemand opgevallen ? Lijkt wel of dit bewust afgeknepen is.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Brotuck schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:36:
Als ik een type SGZH1 laadpaal pak in de regio dan heb ik bijna altijd dat ik maar 5 kW aangeboden krijg. Bij een SGZH2 paal (die dus stukken duurder is) heb ik dat nooit.

Is dat nog iemand opgevallen ? Lijkt wel of dit bewust afgeknepen is.
Ja, ik herken dat het vermogen van de SGZH1 vaak stukken lager is.
maar ik laad AC op 1F en dan tikt het nog harder aan. bij ZH2 palen gaat het dan als het mee zit op ruim 5 kW en bij ZH1 soms maar op 1-2kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
PeterZ(on) schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:35:

Het grote voordeel van vooruit inparkeren om te laden is wel, dat als je aan het manoeuvreren bent om achteruit in te parkeren er niet iemand even vlug die laadplek kan inpikken.
Dit echt nog nooit meegemaakt dus deze non-reden kan je gewoon wegstrepen. :Y
In het EV-tijdperk niet en gewoon, in de totaal 40 jaar dat ik auto rijd niet.

Dat je vooruit moet inparkeren om te kunnen laden, ok, of dat je lui bent of niet anders kan (o.a. Dordtselaan, Rotterdam) of de reden van yannienl :P maar vooruit inparkeren is er bij mij niet bij.

Maar genoeg hierover want begint off topic te raken.

Wat anders, anderen ook mail gehad van 50five en dat het al weer lang geleden is dat je geladen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Zjanzjak schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Dit echt nog nooit meegemaakt dus deze non-reden kan je gewoon wegstrepen. :Y
In het EV-tijdperk niet en gewoon, in de totaal 40 jaar dat ik auto rijd niet.

Dat je vooruit moet inparkeren om te kunnen laden, ok, of dat je lui bent of niet anders kan (o.a. Dordtselaan, Rotterdam) of de reden van yannienl :P maar vooruit inparkeren is er bij mij niet bij.

Maar genoeg hierover want begint off topic te raken.

Wat anders, anderen ook mail gehad van 50five en dat het al weer lang geleden is dat je geladen hebt?
Ik rij nog geen 40 jaar auto en heb het wel al een paar keer meegemaakt. De keren dat het voorkwam was dat vooral bij fileparkeren, maar zeker ook bij parkeervakken, in Nederland en buitenland. Maar inderdaad, het gebeurt nou ook weer niet 10 keer in de week, tenzij je echt een eikelige buur hebt. :+

Geen mail gehad van 50five.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:12
Ah, ja, ik ook inderdaad!

Nou verwacht ik niet op korte termijn weer 50five te gaan gebruiken. Heb zo'n destijds zeldzame ESB laadpas dus kan overal voor €0,38/kWh laden - dat is duidelijk minder dat het CPO tarief hier in de wijk en op het werk, dus geen behoefte op dit moment aan een CPO-gebaseerde laadpas.

Maar ze zullen wel wat klanten zijn kwijtgeraakt met de prijsverhogingen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
s3n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:34:

Als je binnen een 20-25 minuten de auto weer rond de 80% vol hebt aan de Supercharger kan dat natuurlijk best een alternatief voor de Vattenfall paal zijn, anders toch liever de Vattenfall. Oké, 2 keer een stukje lopen, maar je bespaart lekker ten opzichte van Allego en je versplit behalve misschien de tijd van het lopen, als je dat als verspilling ziet, geen tijd om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]
Geen mail gehad van 50five, maar misschien komt dat doordat het nog maar 4 maanden geleden is. Ik heb in februari een keer geladen bij een bedrijfspaal waarvan ik wist dat CPO € 0,37 was.
Gebruik het nu eigenlijk alleen nog in dergelijke situaties, maar kan ook zijn dat ik een andere pas pak die alleen CPO doorberekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Zat zojuist in Chargemap te kijken naar de beschikbaarheid van de Tesla superchargers.

Die staan nagenoeg allemaal op niet beschikbaar, terwijl bij Tesla zelf en de Chargefinder app wel beschikbaar zijn.

Is dit een bug in Chargemap? Of...

De filter staat hier op alleen Tesla laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAKjaqErbQH1tLBgB5gBG4wy-a8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCP35fruAgxHkSFoU3Zx7JE9.jpg?f=fotoalbum_large

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
henkNL schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:00:
Zat zojuist in Chargemap te kijken naar de beschikbaarheid van de Tesla superchargers.

Die staan nagenoeg allemaal op niet beschikbaar, terwijl bij Tesla zelf en de Chargefinder app wel beschikbaar zijn.

Is dit een bug in Chargemap? Of...
vraag het gewoon aan Chargemap zelf. :) Ik heb geen idee.
Overigens zou ik als ik de status van een lader van een grote aanbieder zoals Tesla, Ionity of Fastned willen weten altijd op hun eigen site bekijken i.p.v. van een derde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:38:
[...]

vraag het gewoon aan Chargemap zelf. :) Ik heb geen idee.
Overigens zou ik als ik de status van een lader van een grote aanbieder zoals Tesla, Ionity of Fastned willen weten altijd op hun eigen site bekijken i.p.v. van een derde.
Klopt :)
Ik was opzoek naar contact gegevens van hun, maar nog niet zo snel kunnen vinden.

Idd, die eigen apps zijn t beste, maar tijdens het rijden is t wel handig alles in 1 overzicht te hebben.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
henkNL schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Klopt :)
Ik was opzoek naar contact gegevens van hun, maar nog niet zo snel kunnen vinden.

Idd, die eigen apps zijn t beste, maar tijdens het rijden is t wel handig alles in 1 overzicht te hebben.
Hier zijn ze te bereiken via een webformulier. https://chargemap.com/support/contact?theme=10

Met de Tesla kaart heb je toch ook een overzicht. https://www.tesla.com/nl_...0002&zoom=4&filters=party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

da_Mastah schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:56:
Voor wie gratis een Maingau laadpas wil scoren:
ik kreeg een mailtje van TankE dat ze er mee stoppen, en geven een kortingscode zodat je gratis de MainGau pas aan kan vragen:

[...]
Das allemaal leuk, maar bij het bestellen van een pas op de Maingau website kun je enkel Duitsland kiezen voor je adres:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5R0QqaGfpwZZAesmAqyryBFSvk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L35h2IjOMu190ewMDVzdZ3we.png?f=user_large

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 ... 157 ... 235 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2