[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 149 ... 217 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:31
alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:13:
[...]

Noem me één voordeel van laden ten opzichte van tanken?
Ik kan het thuis doen, soms aan enorm lage kosten als de zon schijnt.

En het aller, maar dan ook allerbelangrijkste: de CO2 impact is vele malen lager.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 22:51

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Ik ben veel meer tijd kwijt met tanken. Kom thuis en hang hem aan de lader. ‘s-morgens trek ik de stekker er weer uit. Hoef dus niet om te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
niki_lauda schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:29:
[...]

Ik ben veel meer tijd kwijt met tanken. Kom thuis en hang hem aan de lader. ‘s-morgens trek ik de stekker er weer uit. Hoef dus niet om te rijden.
Nogmaals: het ging om PUBLIEK laden. De grote massa die nu aan de EV moet heeft veelal niet de luxe om op de eigen oprit te kunnen laden middels eigen zonnepanelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-05 21:47
[...]

laden kost geen tijd en tanken wel.
De auto staat toch minstens 20u per dag stil.

en voor de helderheid, dat geldt ook voor publiek laden. Ik heb het geluk van zowel een laadpaal op de oprit als 6 publieke laadpunten binnen 100m.
Maar ook bij bestemmingsladen is het secondenwerk om in te pluggen en je kaart even langs de paal de halen.

[ Voor 33% gewijzigd door eltron op 07-05-2024 22:12 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:13
daemonix schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:14:
O, ik trek dan de Shell pas en laad gedurende 4 uur. :P
Ik weiger, op dit moment, om meer dan 40 cent de kWh te betalen voor AC-laden in Nederland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:57

taz10

Party Animal

[...]

1, het is goedkoper dan benzine of diesel
2, na 1 maand EV rijden en 6000 km verder kan ik zeggen veel relaxter rijden. Niet jakkeren naar je eindbestemming, hoelaat zijn we er?. Hoelaat en waar gaan we laden en stoppen we? (Kopje koffie of lunch).
3, veel lekkerder rijden dan met een benzine of dieselmotor auto
4, veel stillere auto
5, gewoon veel meer genieten want het leven duurt maar even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:49
HDoc schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:55:
[...]

Ben sinds een tripje naar Spanje mijn Shell Recharge pas gaan waarderen. Meerdere plekken waar diverse passen niet werkten, maar "Shell wel". Toch fijn als je dat staat te klooien terwijl vrouw en kinderen chagrijnig aan het wachten zijn tot we eindelijk door naar het strand kunnen.
Voor Spanje is Shell een mooie backup maar per saldo gebruik ik meer/liever Iberdrola en electromaps. Want meer laders en goedkoper en/of gratis laden. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 22:51

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:06:
[...]

Nogmaals: het ging om PUBLIEK laden. De grote massa die nu aan de EV moet heeft veelal niet de luxe om op de eigen oprit te kunnen laden middels eigen zonnepanelen.
Paal staat aan de straat 30 meter van de voordeur. Een a twee keer per week bezet maar dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
markjanssen schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:38:
[...]
En toch is het wonderbaarlijk dat er prijsvechters zijn, zoals de tesla superchargers, die meestal goedkoper zijn dan AC-laden in goedkope aanbestedingsgebieden.
Het probleem bij gebrek aan marktwerking zit denk ik niet niet zo zeer bij de CPO, maar bij de MSP.
Nederlandse MSP vinden het nodig om naast het CPO-tarief ook een starttarief, opslag per kWh en wachtgeld in rekening te brengen.

Waar een aantal buitenlandse MSP blijkbaar wel genoeg hebben aan alleen het CPO-tarief. Of kunnen zelfs daarop korting geven icm een klein abbonement.
Zo ook Tesla, en hun zijn beide, CPO en MSP, en kunnen daarmee dan blijkbaar nog beter aanbieden.

Dus ik zie geen reden waarom Nederlandse CPO/MSP dat ook niet moeten kunnen.
En dan helemaal de partijen die daarnaast ook nog zelf stroom producent zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:40
Zjanzjak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:23:
[...]

Ik weiger, op dit moment, om meer dan 40 cent de kWh te betalen voor AC-laden in Nederland.
Dat word wel spannend dan in een groot deel van het land, ga je dan DC laden ? mocht het nodig zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:13
alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:06:
[...]

Paaltje in de straat betaal ik 0,29ct kwh voor zonder startprijs. Ik rij bewust private lease, we kunnen het betalen en geen gezeik met onverwachtse kosten (hier hoef ik ook geen reactie op ;) )

Ik had een Opel Corsa en nu middels occassion lease een Kia EV6. Ik rij 25000km per jaar, als ik uitga van een benzineprijs van 2,05 en een kwh prijs van 0,29 ben ik 600 euro duurder uit dan de Corsa. MAAAAR rij ik wel een veel grotere en luxere auto en draag ik bij aan de vermindering van uitstoot.

Dus ondanks dat ik alleen publiek kan laden, gaat voor mij specifieke situatie zowel financieel als qua comfort de vlag uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:43
Hachy schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:00:
[...]
Denk aan je hart man. Je hebt gelijk, daarom werken we met de hele sector ook dagelijks aan het verbeteren van prijstransparantie. Sommige dingen gaan al beter, bijvoorbeeld specificatie van tariefsoorten op factuur, andere dingen gaan nog altijd slecht zoals tarief informatie ter plaatse en tijdig informeren van rijders over prijswijzigingen van zowel CPO als MSP.

Ik kan me voorstellen dat je toch effe wil klagen over deze situatie, ga dus naar Landal, E-Flux of de ACM of misschien wel alledrie. Maar niet hier klagen graag, daar wordt de sfeer in dit topic niet beter van. Zie ook de topicwarning onderaan.
Ik heb de indruk dat de hier meest genoemde probleemsituaties ontstaan bij semi-publieke laadpalen (dus bij vakantieparken, hotels, parkeergarages of werkgevers) waarbij het laadtarief niet wordt doorgegeven aan de apps van de laadpasaanbieders.

Het is toch zo dat het verplicht is om prijsinformatie beschikbaar te stellen zodra er met een laadpas kan worden opgeladen?

Mogelijk ontstaat er verwarring omdat deze semi-publieke laadpalen niet voor iedereen toegankelijk zijn, maar daar is dacht ik een aparte status voor over de toegankelijkheid. Dan zou je in de apps van de laadpasaanbieders daarop eventueel kunnen filteren.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:03
Een goede morgen! N.a.v. dit topic over het thuis laden van je EV https://gathering.tweaker...list_messages/1967520/482 ben ik naar dit topic verwezen.

Ik heb een vraag. Ik krijg volgende week een laadpaal thuis geplaatst vanwege mijn nieuwe auto. Dit wordt door 50five geinstalleerd.
Nu lever ik zelf stroom terug met zonnepanelen, dat is een kleine 1000kWh per jaar. De laadpaalplaatser vraagt me nu om het kWh tarief (excl. BTW) voor de verrekening van de laadkosten aan te leveren.

Ik vraag me af waarom het exclusief btw is? Het betekent volgens mijdat ik de 21% btw per kWh zelf moet betalen voor elke kWh die ik verbruik. Hoe zit dat precies en hoe doen laadpaaleigenaren uit dit topic dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:51

koboy

Heb een idee voor een icon

Madman_K schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:10:
[...]

Het probleem bij gebrek aan marktwerking zit denk ik niet niet zo zeer bij de CPO, maar bij de MSP.
Nederlandse MSP vinden het nodig om naast het CPO-tarief ook een starttarief, opslag per kWh en wachtgeld in rekening te brengen.

Waar een aantal buitenlandse MSP blijkbaar wel genoeg hebben aan alleen het CPO-tarief. Of kunnen zelfs daarop korting geven icm een klein abbonement.
Zo ook Tesla, en hun zijn beide, CPO en MSP, en kunnen daarmee dan blijkbaar nog beter aanbieden.

Dus ik zie geen reden waarom Nederlandse CPO/MSP dat ook niet moeten kunnen.
En dan helemaal de partijen die daarnaast ook nog zelf stroom producent zijn.
De CPO krijgt hoe dan ook het tarief deze voor de paal heeft ingesteld. Wanneer een MSP daar niets bovenop rekent kost dit de MSP onder de streep geld wat ergens anders vandaan moet komen. Een buitenlandse MSP compenseert dit wellicht uit vaste tarieven in het thuisland, of door de EV rijder het product te maken (advertenties pushen, jou lokatie data verkopen etc.).
Wat we de afgelopen tijd hebben gezien is dat een erg goedkope buitenlandse partij na een aantal maanden of zijn tarief in Nederland sterk aanpaste of zich terug trok uit de Nederlandse markt......

Probleem wat ik hier in Nederland zie is een CPO markt die in tweeën geknipt is: streng gereguleerd met redelijke tarieven, of wild west open markt model (kuch Allego/ParknCharge monopolie kuch). Hierdoor is het voor een MSP alleen mogelijk om als prijsmodel CPO+opslag te rekenen, en zijn zo goed als alle Nederlandse vaste prijs laadpassen verdwenen. De opslag wordt dan gewoon berekend aan de hand van de operationele kosten plus gewenste winst.

Dat Tesla het zo goedkoop kan doen heeft volgens mij met een erg agressieve prijs strategie te maken die naar mijn onderbuik gevoel meer gericht is op merk imago bouwen dan op realiteit. Het is niet voor niets dat ze de hele supercharger groep ontslagen/gesloten hebben. Tijd zal moeten uitwijzen in hoeverre Tesla nog een betrouwbare partij zal blijven als het gaat om tarieven, het openen van nieuwe locaties en het updaten van bestaande. Heeft Tesla wel eens een V2 park vervangen voor V3? In 2027 moeten alle laders van 50kW en meer voorzien zijn van een reguliere betaalmethode.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Er is één van de vier aanbieders met vaste prijzen gestopt. Die andere drie kun je nog altijd aanvragen.

Tesla krijgt ook meer en meer met overheden te maken aangezien ze nu als publiek laadnetwerk worden beschouwd. Dat ze het zo goedkoop kunnen doen heeft denk ik te maken met het feit dat ze kunnen meeliften op parkeerterreinen en bestaande grote stroomaansluitingen van hotelketens die door hun toch al hoge verbruik de energie voor 2 cent per kWh kunnen inkopen. Tesla werkt ook al jaren met hun eigen batterijen ertussen al weet ik niet precies of dat overal gebeurt. Hoe dan ook, daar wordt de business case vanaf moment 0 al een stuk eenvoudiger van dan [laten we zeggen] een nieuw Fastned station op een verlaten verzorgingsplaats.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Madman_K schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:10:
[...]

Een MSP heeft ook gewoon kosten en moet dat ergens van betalen. Net als jouw betaalrekening, die is ook niet gratis. Dus of het abonnementskosten zijn, een starttarief per sessie of een opslag per kWh, ergens moet er wat overblijven anders is er geen houdbaar model voor de MSP.

MSP's die deze kosten niet doorberekenen zullen hier altijd een keer op terugkomen, of nemen bewust hun verlies. Of ze stoppen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 07:36
sahinasappelsap schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:49:
Een goede morgen! N.a.v. dit topic over het thuis laden van je EV https://gathering.tweaker...list_messages/1967520/482 ben ik naar dit topic verwezen.

Ik heb een vraag. Ik krijg volgende week een laadpaal thuis geplaatst vanwege mijn nieuwe auto. Dit wordt door 50five geinstalleerd.
Nu lever ik zelf stroom terug met zonnepanelen, dat is een kleine 1000kWh per jaar. De laadpaalplaatser vraagt me nu om het kWh tarief (excl. BTW) voor de verrekening van de laadkosten aan te leveren.

Ik vraag me af waarom het exclusief btw is? Het betekent volgens mijdat ik de 21% btw per kWh zelf moet betalen voor elke kWh die ik verbruik. Hoe zit dat precies en hoe doen laadpaaleigenaren uit dit topic dit?
Gaan de kosten meteen naar je WG? Of heb je een eigen bedrijf? Ik heb een Shell backend en tarief voor mijn leaseauto krijg ik gewoon netto. (Deze kosten gaan meteen naar tankpas van de WG.) De gast kWhs worden zonder BTW vergoed aan me. Dit staat er in de mail van Shell;
Vorig jaar hebben wij u geïnformeerd over een wijziging met betrekking tot het vergoeden van gastgebruik en btw.
Om te voldoen aan de wettelijke regelgeving, kunnen wij alleen een vergoeding inclusief het btw bedrag overmaken wanneer wij beschikken over uw btw nummer.
Voor automatisch vergoeden wordt nooit btw berekend.

Geen btw ontvangen en uw laadpunt aanwezig op een zakelijke locatie?
U kunt uw BTW nummer toevoegen of aanpassen in uw account op account.shellrecharge.com.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 02-06 07:03

Zit in de zelfde situatie en krijg volgende maand ook de laadpaal geïnstalleerd via 50five. Mijn idee was om gewoon de kWh prijs door te berekenen die mijn energieleverancier aan mij berekend, alsof je geen zonnepanelen hebt. Dat is ook eerlijk, je hebt immers zelf geld in je zonnepanelen gestopt en daar kan je dan ook de revenuen van krijgen en je kan geen onderscheid maken tussen kWh die je via je energieleverancier betrekt en die je uit je zonnepanelen betrekt.

Moet zelf nog een account aanmaken bij de backend van 50five, wanneer kreeg je de vraag over BTW? Mijn eigen bedrijf waar de auto op staat is BTW vrijgesteld en ik wil natuurlijk wel de BTW die ik privé aan de energieleverancier betaal ook terugzien van mijn bedrijf.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:09
HDoc schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Zit in de zelfde situatie en krijg volgende maand ook de laadpaal geïnstalleerd via 50five. Mijn idee was om gewoon de kWh prijs door te berekenen die mijn energieleverancier aan mij berekend, alsof je geen zonnepanelen hebt. Dat is ook eerlijk, je hebt immers zelf geld in je zonnepanelen gestopt en daar kan je dan ook de revenuen van krijgen en je kan geen onderscheid maken tussen kWh die je via je energieleverancier betrekt en die je uit je zonnepanelen betrekt.

Moet zelf nog een account aanmaken bij de backend van 50five, wanneer kreeg je de vraag over BTW? Mijn eigen bedrijf waar de auto op staat is BTW vrijgesteld en ik wil natuurlijk wel de BTW die ik privé aan de energieleverancier betaal ook terugzien van mijn bedrijf.
Je kunt toch zelf de prijs vaststellen?
Prijs wellicht nog incl een opslag (voor extra privékosten (kosten 50five?)) en een winstopslag.
En dan de btw er natuurlijk nog bij.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
HansAuutB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Prijs wellicht nog incl een opslag (voor extra privékosten (kosten 50five?)) en een winstopslag.
Kosten 50five, kosten aansluiting doorgerekend voor de laadpaal, etc. Winstopslag zou ik niet doen, dat mag niet van de belastingdienst. Maar zeker niet lager dan jouw kostprijs voor elektriciteit van je energiebedrijf, zonnepanelen inderdaad buiten beschouwing laten.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HansAuutB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:37:
[...]

In België is de situatie momenteel wat onzeker.
Er wordt beweerd dat je OK zit als je de tarieven van de CREG hanteert, maar nu zou de fiscus toch willen dat je de "exacte" energiekost gaat declareren.
En dus voor PV.. is het onduidelijk hoe dat moet. Ik weet toch niet hoe veel % van de stroom gekocht is, en hoe veel er van mijn dak komt. En bovendien, stroom van mijn dak is niet gratis door de investering, en als ik die terug lever, dan krijg ik 6-7ct/kWh.

Voorlopig betaalt de LM me volgens die tarieven, maar mogelijk krijg ik ooit nog een heffing als de fiscus zijn gelijk krijgt en een andere regeling gaat vooropstellen.
Wellicht is het tientjeswerk, maar ja...

Ik verbruik elke maand zo'n 450 kWh die ik aan 35ct vergoed krijg.
Als daarvan 100kWh (in de zomer misschien wat meer, in de winter vrijwel niks)van mijn panelen komen, en ze rekenen daar de terugleververgoeding, dan gaat dat om 100x 28ct= 28€ winst.
Belasting daarop van 14€pm.... yeah right.

In elk geval, als je veel hogere tarieven gaat hanteren, dan kan je op de winst belast worden...

[ Voor 12% gewijzigd door Tommie12 op 08-05-2024 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 08:22
MazeWing schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:25:
Nou vanmorgen mijn eerste ervaring met een "niet Tesla" laadpaal op Landal Esonstad. Geen enkel indicatie van tarieven op zowel de paal als in apps, etc. Vervolgens de ANWB pas gebruikt en besloten na 4 kWh de boel af te breken omdat ik nergens de prijs zag. Blijkt het ergens rond de 80 cent te zitten. Ook maar max 11 kWh vanwege AC....
Echt waardeloos!!!!

Nu blijkt dat met de Shell recharge pas (die ik ook heb) de prijs 53 cent te zijn alhoewel ik niet weet of deze palen (bij Landal dus) daar onder vallen of dat het een "community" laadpaal betreft met variabele tarieven. Ongelofelijk dat je 3x de prijs van een Supercharger betaald voor waardeloze laadsnelheden en dito ervaring! :r

Ik ga gewoon lekker met de granny "illegaal" laden want aan dit soort praktijken weiger ik mee te werken.
Vorig jaar ben ik ook bij hetzelfde Landal park geweest. Omdat ik de tarieven nergens kon inzien, heb ik van te voren bij de receptie om het tarief gevraagd, dat was toen 0,65 p/kWh. Vond ik toen al vrij fors en ik heb daar toen ook niet geladen. Mijn vrouw wou ook een dagje naar Dokkum, dus ik heb daar in de binnenstad geladen voor 0,34 p/kWh. Sindsdien zorg ik dat ik van te voren weet wat de tarieven zijn als ik ergens moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:14
Dennis1812 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:42:
Tankstation snelweg versus onbemand dorpje scheelt ook zo 30ct.
Tarief op een paal kan waarschijnlijk lastig omdat het per pas wisselt.. daarom zijn er abonnementen met vaste tarieven.

Slager of Aldi scheelt ook in prijs
Per pas wisselende prijzen als reden om geen tarief te vermelden vind ik onzin. De CPO kan nog steeds de prijs vermelden die zij rekenen. Als je met Scoupy cashback krijgt of opslag moet betalen bij gebruik van je creditcard zo zo is dat ook geen reden voor de winkel om geen prijzen te tonen vóór aankoop.
[...]

Puur het laden:
- Er zijn nog plekken waar het gratis kan. En zo niet, als je gunstig woont tegen een lagere prijs dan tanken
- Je hoeft er niet bij te blijven terwijl je auto stroom tankt
- Extra beweging als de laadpaal wat verder weg ligt. ;)
- Intussen wat minder, maar vooral een paar jaar terug bij snelladers: Altijd wel aanspraak van enthousiastelingen die een praatje willen maken als je daarvoor open staat, zo ook ooit van een stelletje uit Denemarken een rondje in hun Taycan mogen doen, na een praatje aan een Italiaanse snellader.
- Gereserveerde plekken om te laden, die vooral in het buitenland regelmatig vrij blijven.

Daarnaast natuurlijk nog het voordeel van EV rijden. *O*

Natuurlijk heeft laden ook nadelen, zoals de (relatief kleine, maar toch) kans dat de laadpaal in storing schiet en je terugkomt bij een auto die 2% extra SoC heeft na tig uur, maar er zijn ook voordelen.
eltron schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:06:
[...]

laden kost geen tijd en tanken wel.
De auto staat toch minstens 20u per dag stil.

en voor de helderheid, dat geldt ook voor publiek laden. Ik heb het geluk van zowel een laadpaal op de oprit als 6 publieke laadpunten binnen 100m.
Maar ook bij bestemmingsladen is het secondenwerk om in te pluggen en je kaart even langs de paal de halen.
Dan heb je geluk met laadplekken. Voor mij kost inpluggen en laden starten inclusief looptijd meer tijd dan tanken inclusief extra rijtijd. In ieder geval voor de standaard routes / bestemmingen woon-werk-sport-supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 18:15

MazeWing

The plot thickens...

Archiebald schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:01:
[...]

Vorig jaar ben ik ook bij hetzelfde Landal park geweest. Omdat ik de tarieven nergens kon inzien, heb ik van te voren bij de receptie om het tarief gevraagd, dat was toen 0,65 p/kWh. Vond ik toen al vrij fors en ik heb daar toen ook niet geladen. Mijn vrouw wou ook een dagje naar Dokkum, dus ik heb daar in de binnenstad geladen voor 0,34 p/kWh. Sindsdien zorg ik dat ik van te voren weet wat de tarieven zijn als ik ergens moet laden.
Ik heb van 12:00 tot pakweg 04:00 uur vannacht lekker traag met 2 kWh zitten laden en alles is weer vol. Ik ga het zeker aangeven bij de receptie dat het slecht is. In de app van het betreffende park heeft men het over "marktconforme prijzen", maar dat is het volgens mij absoluut niet.

De volgende keer als ik hier moet laden doe ik het of weer "gratis" via het huisje of ik ga naar die jachthaven er naast waarbij ik voor 12 cent kan laden. Ik verwacht namelijk niet dat Landal veel gaat doen aan de prijzen en/of dit weergeven.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Inspired schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Gaan de kosten meteen naar je WG? Of heb je een eigen bedrijf? Ik heb een Shell backend en tarief voor mijn leaseauto krijg ik gewoon netto. (Deze kosten gaan meteen naar tankpas van de WG.) De gast kWhs worden zonder BTW vergoed aan me. Dit staat er in de mail van Shell;

[...]
Ik werk gewoon voor een werkgever. Ik houdt mijn brandstofpas van de WG straks tegen de paal aan als ik ga laden. Dus die kosten komen dan bij mijn werkgever uit.

Wat bedoel je met gast kWh? ik betaal gewoon voor de stroom, inclusief BTW toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
HDoc schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Nou ja dat klinkt bij mij ook gewoon als niet meer dan redelijk.Je hebt leveringstarief + energiebelasting + btw wat uiteindelijk een bedrag is wat ik voor stroom aftik. Lijkt me niet meer dan normaal dat je dat bedrag declareert of zie ik het nou verkeerd?

Ik kreeg de vraag van 50five via de whatsapp vandaag:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Samen zorgen wij voor een succesvolle installatie, daarom goed om te weten:

•   Wij installeren het volgende laadstation Alfen wit met 5 meter vaste kabel aan de wand Mocht dit niet correct zijn dan vernemen wij dat graag 
•   Alle ruimtes betrokken bij de installatie, zoals de kuipruimte, moeten toegankelijk en droog zijn. Heeft u een mantelbuis? Zorg er dan voor dat deze aan beide kanten zichtbaar is.
•   Graag ontvangen wij het kWh tarief (excl. BTW) voor de verrekening van de laadkosten
•   Graag ontvangen wij uw rekeningnummer waarop wij de laadkosten kunnen terugstorten. 
Wanneer wij geen rekeningnummer en/of kWh tarief hebben ontvangen kan er ook geen uitbetaling plaatsvinden van de laadsessies. U kunt de gegevens doorgeven via Whatsapp

Houd er rekening mee dat het tot 1 werkdag kan duren voordat u gebruik kunt maken van uw laadstation. U kunt dus (meestal) niet direct laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-06 21:08
Vorig weekend in Blijdorp geweest, maar weinig mensen weten dat de twee laadpalen die op de parallelweg staan een SGZH1 en SGZH2 versie zijn. Gek genoeg zijn ze bijna altijd vrij, terwijl het parkeren daar gratis is. Kennelijk gaat men liever op het parkeerterrein staan van Blijdorp zelf en dus een parkeerkaart van een 10 euro oid nodig heeft.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
murky123 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:00:
Dat word wel spannend dan in een groot deel van het land, ga je dan DC laden ? mocht het nodig zijn?
Als het kan, ja hoor.

In dit geval, Eanjum Friesland, had ik bij Tesla in Drachten tot iets van 90% geladen, lijkt mij genoeg voor die paar dagen om niet meer te hoeven laden daar. En als ik even snel kijk in Dokkum zie ik daar wat AC laders staan voor 36 cent, mooi te combineren met een uitje. Dus dat kan ook.

Uiteraard verschilt het per locatie maar met een klein beetje voorbereiding lukt dat makkelijk.

Moet altijd een beetje lachen als men onvoorbereid op pad gaat en dan hier gaan blaten dat het te duur is,
te gek voor woorden, dat de regering er wat aan moet doen, of europa, en ga zo de bingo-kaart maar af.
HET MOS NIE MAGGE !
Uh huh.

Dat het anders kan? Uiteraard maar als je dit topic een beetje volgt weet je dat het nog een beetje een jungle is, dus je zal je, voor nu, moeten verdiepen als je niet de hoofdprijs wil betalen voor laden.

Gelukkig leert men snel in dit topic, want kijk:
MazeWing schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:22:
De volgende keer als ik hier moet laden doe ik het of weer "gratis" via het huisje of ik ga naar die jachthaven er naast waarbij ik voor 12 cent kan laden. Ik verwacht namelijk niet dat Landal veel gaat doen aan de prijzen en/of dit weergeven.
Klein beetje voorbereiding en je voldoet zelfs aan de voorwaarden van dit topic (zie onderaan):

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben.

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:43

Deze vraag en de hele er op volgende discussie horen hier niet thuis (dit topic gaat alleen over publiek laden) maar in het Thuisladen van je EV deel 2 topic. De hele verrekenings-problematiek is echt onderdeel van het thuisladen van je EV.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25

woutur

Klauwtjes uit!

Nu mijn auto (BMW, mocht dat nog uitmaken) binnen is heb ik een laadpas via BMW charging (dat is geloof ik een samenwerking met Ionity) en van mijn werkgever een laadpas EU van MoveMove. Daar kom ik zeker in Nederland wel aardig mee uit de voeten. Voor de zomervakantie ga ik naar Italië via Duitsland en waarschijnlijk Zwitserland. Ik heb de Tesla app geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn cc. Wellicht neem ik een abonnement want dan ben ik al bij iets van 3 a 4 keer laden goedkoper uit. Daarnaast ook FastNed, Tap en OVO geïnstalleerd en gekoppeld. Zit ik dan in Italië goed of hebben jullie uit ervaring nog tips/aanraders?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
woutur schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:19:
Nu mijn auto (BMW, mocht dat nog uitmaken) binnen is heb ik een laadpas via BMW charging (dat is geloof ik een samenwerking met Ionity) en van mijn werkgever een laadpas EU van MoveMove. Daar kom ik zeker in Nederland wel aardig mee uit de voeten. Voor de zomervakantie ga ik naar Italië via Duitsland en waarschijnlijk Zwitserland. Ik heb de Tesla app geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn cc. Wellicht neem ik een abonnement want dan ben ik al bij iets van 3 a 4 keer laden goedkoper uit. Daarnaast ook FastNed, Tap en OVO geïnstalleerd en gekoppeld. Zit ik dan in Italië goed of hebben jullie uit ervaring nog tips/aanraders?
Voor eventueel laden in Italië buiten de snelwegen, zou ik de app Nextcharge nemen. Die is onafhankelijk van de Italiaanse laadnetwerken en geeft veel info over de status van de laadpalen. De commentaren van de gebruikers zijn wel meestal in het Italiaans. Je kunt er ook een laadpas bij bestellen maar alleen met de app laden gaat ook.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Wesco schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Deze vraag en de hele er op volgende discussie horen hier niet thuis (dit topic gaat alleen over publiek laden) maar in het Thuisladen van je EV deel 2 topic. De hele verrekenings-problematiek is echt onderdeel van het thuisladen van je EV.
Waarvan akte, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
Wesco schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb de indruk dat de hier meest genoemde probleemsituaties ontstaan bij semi-publieke laadpalen (dus bij vakantieparken, hotels, parkeergarages of werkgevers) waarbij het laadtarief niet wordt doorgegeven aan de apps van de laadpasaanbieders.

Het is toch zo dat het verplicht is om prijsinformatie beschikbaar te stellen zodra er met een laadpas kan worden opgeladen?

Mogelijk ontstaat er verwarring omdat deze semi-publieke laadpalen niet voor iedereen toegankelijk zijn, maar daar is dacht ik een aparte status voor over de toegankelijkheid. Dan zou je in de apps van de laadpasaanbieders daarop eventueel kunnen filteren.
in dit geval kan je aan de eigenaar de prijs vragen er is geen verplichting de prijs op de laadpaal weer te geven

meestal kan je de prijzen op de website van het vakantiepark vinden

of in andere documenten die je bij de boeking krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-06 13:39
Dubbel. Internet op de berg in Italië niet geweldig.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakerpip op 08-05-2024 16:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakerpip
woutur schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:19:
Zit ik dan in Italië goed of hebben jullie uit ervaring nog tips/aanraders?
Ik ben op vakantie in Italië en heb veel plezier gehad van Electroverse pas. Ze rekenen vaak minder dan de CPO tarieven en hanteren in tegenstelling tot de CPOs veelal ook geen kleeftarieven. Vooral in Rome veel plezier van gehad. In betaald parkeren zones gratis kunnen staan en bij palen geregeld plek waar de andere parkeervakken vol waren.
Toch wel fijn. Praktisch om de hoek van het Colosseum gratis kunnen staan en met een volle auto weer weg.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakerpip op 08-05-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ik heb ook goede ervaringen met Nextcharge, heeft mij midden in de Cilento een keer gered met de enige mogelijkheid in een cirkel van 50km toen ik met de Zoë een roadtrip maakte.

Met de passen van Duferco en Enel was het vroeger goed toeven maar das war einmal, zijn nu niet echt interessant meer of minstens net zo duur als een willekeurige NL laadpas.

Op de snelweg kan je het beste de Free-to-X laders bezoeken die zijn aanzienlijk goedkoper dan de Ionity's of de Eviva snelladers en ze staan ook overal langs l'autostrada per Italia.

Afbeeldingslocatie: https://polarsteps.s3.amazonaws.com/u_2877060/77913f08-f2ac-4f5a-b15e-ffe470f1d458_37D0220E-737A-41DE-99ED-5E65C39C18E7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:09
tweakerpip schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:12:
[...]

Ik ben op vakantie in Italië en heb veel plezier gehad van Electroverse pas. Ze rekenen vaak minder dan de CPO tarieven en hanteren in tegenstelling tot de CPOs veelal ook geen kleeftarieven. Vooral in Rome veel plezier van gehad. In betaald parkeren zones gratis kunnen staan en bij palen geregeld plek waar de andere parkeervakken vol waren.
Toch wel fijn. Praktisch om de hoek van het Colosseum gratis kunnen staan en met een volle auto weer weg.
Waarom koos je niet voor Freshmile?
In heel veel gevallen in vergelijking met Electroverse (in Italië) een stuk goedkoper.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Hachy schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:31:
Er is één van de vier aanbieders met vaste prijzen gestopt. Die andere drie kun je nog altijd aanvragen.
[...]
Ik bedoelde ook de enigszins redelijke vaste prijzen..... ANWB is gestopt ja, maar binnen de merk gebonden passen weet ik van Hyundai en Kia het zeker (easy is een jaar geleden CPO met stevige opslag geworden, was 45 cent/kWh), maar ik dacht ook binnen de VAG groep passen het 1 en ander....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
koboy schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:45:
[...]

Ik bedoelde ook de enigszins redelijke vaste prijzen..... ANWB is gestopt ja, maar binnen de merk gebonden passen weet ik van Hyundai en Kia het zeker (easy is een jaar geleden CPO met stevige opslag geworden, was 45 cent/kWh), maar ik dacht ook binnen de VAG groep passen het 1 en ander....
Shell, Eneco, MKB Brandstof, EnBW, Maingau....Allemaal vaste AC en DC tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Fiorano schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Ik had een Opel Corsa en nu middels occassion lease een Kia EV6. Ik rij 25000km per jaar, als ik uitga van een benzineprijs van 2,05 en een kwh prijs van 0,29 ben ik 600 euro duurder uit dan de Corsa. MAAAAR rij ik wel een veel grotere en luxere auto en draag ik bij aan de vermindering van uitstoot.

Dus ondanks dat ik alleen publiek kan laden, gaat voor mij specifieke situatie zowel financieel als qua comfort de vlag uit.
Ik moet ook altijd kiezen tussen de (prive) Corsa en onze (Care by Volvo) EV. De Corsa is afgeschreven en heeft nauwelijks onderhoud (APK jaarlijks en 1x per 2 jaar een beurt) ik kan tanken in BE (zit nu rond 1,75/liter), per km kost de Corsa me EUR 0,10. Met de EV betaal ik 0,18/km. Per jaar kost woon/werk me met de EV 1300,- per jaar meer. Ik wissel dan ook af tussen Corsa en Volvo (en soms OV).
Laden doe ik thuis in de nacht (0,23/kWh) en deze maand met een Tesla abonnement (ivm 2000 vakantie kms) voor 0,21/kWh aan de Tesla SC op 3 km van huis.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
HansAuutB schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:15:
[...]

Waarom koos je niet voor Freshmile?
In heel veel gevallen in vergelijking met Electroverse (in Italië) een stuk goedkoper.
Dat is altijd met tarief per minuut. Meestal parkeerde ik langer dan 100% vol. Electroverse heeft op de palen die ik gebruikte geen kleeftarief. Palen die ik gebruikte waren met Electroverse 46ct/kwh. Dat had niet veel voordeliger geweest met Freshmile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
tweakerpip schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:12:
[...]

Ik merk dat mijn electroverse kaart het vaak niet doet. Onlangs 2x in Frankrijk willen laden, palen staan in electroverse app, maar pas werd niet geaccepteerd. Jammer, tarief was 0,35/kWh en geen kleeftarief. Het waren Freshmile palen en uiteindelijk de Freshmile pas gebruikt (Bump werkte ook niet a 0,46/kWh). Freshmile pas was meteen ook de duurste met 0,60/kWh en kleeftarief na 90min (toen de laadsessie gestopt). Dat was wel een tegenvaller :(

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:03
[...]

- Laden tijdens boodschappen doen
- Laden tijdens Mc Donalds
- Bij Luik naar boven zonder toename motorgeluid / schakelen
- Stilte in de cabine, ook bij fors versnellen
- Geen extra uitstoot in de bebouwde kom
Ik wil echt niet meer terug..

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 18:31
Hebben gebruikers van de Elektrovers pas ook het 'probleem' dat laadsessies op specifieke laadpalen niet geïnd worden? Ook de laadsessie staan ook niet in de oplaadgeschiedenis.
Laadsessies bij andere laadpalen zijn door Elektrovers wel netjes dezelfde dag geïnd.
Nu al 3 x opgeladen en de 1e keer was enkele weken geleden.

Dat is namelijk het geval met de laadpaal bij mijn werkgever. Met andere laadpassen zoals laadkompas, Nissan/Plugsurfing wordt die laadsessie wel netjes geïnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
In België ontdekt: stickers met valse qr codes op laadpalen: https://www.vrt.be/vrtnws...en-qr-codes-energyvision/

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Hachy schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:18:
[...]

Shell, Eneco, MKB Brandstof, EnBW, Maingau....Allemaal vaste AC en DC tarieven.
Shell zakelijk is CPO :)
Ik had het ook over redelijke en vooral ook Nederlandse tarieven. Shell is hierbij voor zover ik kan zien de laagste met 53 cent. Wat EnBW rekent heb ik niet opgezocht, maar Maingau zit met 69 cent en kleeftarief na 4 uur ruim boven het hoogste straat AC CPO tarief. (Afgezien van Landal en consorten).

Mijn punt was dat je aan de ene kant gereguleerde tarieven hebt van maximaal ongeveer 40 cent, en aan de andere kant ongereguleerde tarieven van bijna 60 cent.
Hierdoor is het niet meer mogelijk om een redelijk vast tarief er ergens tussenin te kiezen. Het gemak van een enkele laadpas en je geen zorgen maken om het tarief valt dan in het niet vergeleken met de grote besparing die te halen is met een CPO pas.

Als ik (zoals vroeger) met de Hyundai pas voor 45 cent kon laden zou ik verder niet te veel moeite doen om een pas met het laagste tarief te zoeken per plek waar ik oplaad. Maar op de hoek rond de 60 cent per kWh betalen voor een commodity die mij met hogere belastingen in huis 30 cent kost is belachelijk. Vooral als de gemeente hieraan medeplichtig is door EN te kiezen voor ongereguleerde tarieven EN het verbieden van voorzieningen voor veilig een kabel (hoog) over de stoep leiden (VPA).
Alle tips richting vooral buitenlandse passen hier ben ik dan ook zeer dankbaar. Dit heeft er voor gezorgd dat ik het afgelopen jaar op ongeveer die 45 cent ben gebleven. Het is wel wat werk, maar ik zie het als een hobby. Het verandert alleen mijn mening over de hoogte van de ongereguleerde tarieven niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
Dinah schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:13:
Hebben gebruikers van de Elektrovers pas ook het 'probleem' dat laadsessies op specifieke laadpalen niet geïnd worden? Ook de laadsessie staan ook niet in de oplaadgeschiedenis.
Laadsessies bij andere laadpalen zijn door Elektrovers wel netjes dezelfde dag geïnd.

Dat is namelijk het geval met de laadpaal bij mijn werkgever. Met andere laadpassen zoals laadkompas, Nissan/Plugsurfing wordt die laadsessie wel netjes geïnd.
Zijn het altijd dezelfde laadpalen?
Gisteren opgeladen bij een laadpaal waarbij er geen tatief zichtbaar was (Allegro). Dat probleem had ik hier eerder gemeld. Laadsessie was de hele dag niet zichtbaar en vanmiddag wel. Tarief was opeens ook weer zichtbaar in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Dinah schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:13:

Ik heb geen elektroverse, maar ken dit wel van Maingau en Enel aan 1 van de kanten van de Allego paal hier...... Freshmile kwam wel altijd door na een aantal uur tot een dag.
Helaas kwamen na een maand of 3 de sessies wel door bij Enel. Maingau volgde iets later met een aankondigingsmail, maar de factuur heb ik nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
Jimster schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:39:
[...]

Zijn het altijd dezelfde laadpalen?
Gisteren opgeladen bij een laadpaal waarbij er geen tatief zichtbaar was (Allegro). Dat probleem had ik hier eerder gemeld. Laadsessie was de hele dag niet zichtbaar en vanmiddag wel. Tarief was opeens ook weer zichtbaar in de app.
Ja,
Een 4 tal laadpalen die naast elkaar staan op parkeerterrein van mijn werkgever.
In geen enkele app tarieven beschikbaar en omdat ik de tarieven proefondervindelijk probeerde te achterhalen met verschillende laadpassen, toen kwam ik er achter dat Elektrovers niets registreert of afschrijft terwijl er echt wel geladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:31
Dinah schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:49:
[...]

Ja,
Een 4 tal laadpalen die naast elkaar staan op parkeerterrein van mijn werkgever.
In geen enkele app tarieven beschikbaar en omdat ik de tarieven proefondervindelijk probeerde te achterhalen met verschillende laadpassen, toen kwam ik er achter dat Elektrovers niets registreert of afschrijft terwijl er echt wel geladen wordt.
Toevallig een werkgever in Amsterdam? Ik wacht al weken op een afrekening van een sessie.. andere passen allemaal binnen, maar dit is eenzelfde tarieftest als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-06 21:33
Ik heb al herhaaldelijk bij verschillende Tesla Superchargers geladen, maar ik begrijp niet waarom Tesla ervoor heeft gekozen om de oplaadkabels zo kort te maken. Mijn oplaadpoort zit linksvoor, maar bij de meeste laders is de kabel niet lang genoeg als je er recht voor parkeert. Ik moet mijn auto nu bijna zijwaarts parkeren om hem op te laden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeterZ(on)
DeJurist schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 23:23:
Ik heb al herhaaldelijk bij verschillende Tesla Superchargers geladen, maar ik begrijp niet waarom Tesla ervoor heeft gekozen om de oplaadkabels zo kort te maken. Mijn oplaadpoort zit linksvoor, maar bij de meeste laders is de kabel niet lang genoeg als je er recht voor parkeert. Ik moet mijn auto nu bijna zijwaarts parkeren om hem op te laden.
Nou heel eenvoudig. Tot voor kort kon je er ook alleen maar met een Tesla laden. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
[b]DeJurist in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"Ik moet mijn auto nu bijna zijwaarts parkeren om hem op te laden.
Jij bent dus zo'n dwarsligger ;) welk merk heb je dan? De meeste auto's hebben tegenwoordig de laadpoort wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
HDoc schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:26:
[...]

Jij bent dus zo'n dwarsligger ;) welk merk heb je dan? De meeste auto's hebben tegenwoordig de laadpoort wel achter.
De kia Niro heeft de laadpoort linksvoor zitten, beetje zo voor de bestuurder boven de bumper.
Je kan het net halen bij de supercharger als je 'm wat creatief parkeert idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
PeterZ(on) schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:10:
[...]

Nou heel eenvoudig. Tot voor kort kon je er ook alleen maar met een Tesla laden. :)
Nu dat niet zo is, zouden ze of de kabels moeten veranderen of een verlengstuk erbij moeten zetten. Dit is gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
markjanssen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:48:
[...]

De kia Niro heeft de laadpoort linksvoor zitten, beetje zo voor de bestuurder boven de bumper.
Je kan het net halen bij de supercharger als je 'm wat creatief parkeert idd.
De Kia Niro heeft in deze dan ook geen probleem.
Afbeeldingslocatie: https://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/kia-niro-ev-295478-1920.jpg

In tegenstelling tot:
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/-2Oy28NGPmq_cdPBlp8qr1xxxgg/diocontent/130068518/_fill/1350/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
HDoc schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 00:26:
[...]

Nee, de laadkabel is in deze de dwarsligger ;). Ik heb een Jaguar I-Pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12
DeJurist schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 06:35:
[...]

Nu dat niet zo is, zouden ze of de kabels moeten veranderen of een verlengstuk erbij moeten zetten. Dit is gewoon niet te doen.
De v4 SC hebben een langere laadkabel :).

Die van mij zit rechts achter, als ik de auto er vlak naast (tussen de laders) parkeer gaat het prima.
Zou zeggen dat het prima kan alleen uiteraard dan vooruit erin parkeren ;).

Nadeel is wel dat ondanks dat ik netjes geparkeer sta niemand met de laadpoort links achter rechts van mij kan laden aangezien ik die in gebruik heb.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinah
froid schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:54:
[...]

Toevallig een werkgever in Amsterdam? Ik wacht al weken op een afrekening van een sessie.. andere passen allemaal binnen, maar dit is eenzelfde tarieftest als bij jou.
Nee, Eindhoven.
Ik ben benieuwd, ze zullen waarschijnlijk wel in enkele maanden afgerekend worden.. ik ga toch maar niet te veel laden met de Elektrovers pas op die laadpaal, voor het geval die achteraf heel duur blijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-06 19:35
Oppassen met Quishing, valse QR-codes stickers op laadpalen.

https://www.vrt.be/vrtnws...en-qr-codes-energyvision/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Nu online

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PeterZ(on)
DeJurist schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 06:35:
[...]

Wees blij dat Tesla hun SuC's openstellen voor niet Tesla's. In plaats van dat te waarderen begin jij te klagen. :( En je hoeft er niet te laden, je bent helemaal vrij ze links te laten liggen, niemand die jou ertoe verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
PeterZ(on) schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:25:
[...]

Wees blij dat Tesla hun SuC's openstellen voor niet Tesla's. In plaats van dat te waarderen begin jij te klagen. :( En je hoeft er niet te laden, je bent helemaal vrij ze links te laten liggen, niemand die jou ertoe verplicht.
zo reageren is niet nodig Het is een service waar flink aan verdiend wordt.

Bovendien zijn deze korte laadkabels beperkend en dwingen ze je tot acrobatische toeren die eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn. Hierdoor neemt mijn auto twee parkeerplaatsen in beslag, omdat het anders onmogelijk is om de laadkabel te gebruiken. snip

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 09-05-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Jazsie schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:31:
[...]

De v4 SC hebben een langere laadkabel :).

Die van mij zit rechts achter, als ik de auto er vlak naast (tussen de laders) parkeer gaat het prima.
Zou zeggen dat het prima kan alleen uiteraard dan vooruit erin parkeren ;).

Nadeel is wel dat ondanks dat ik netjes geparkeer sta niemand met de laadpoort links achter rechts van mij kan laden aangezien ik die in gebruik heb.
Ben ze nog niet tegengekomen. Laten we het hopen.

[ Voor 9% gewijzigd door DeJurist op 09-05-2024 09:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 21:26
Het onderwerp 'Superchargers hebben niet zo'n handige laadkabel voor niet-Tesla's' is hier al best uitgebreid en meerdere malen besproken. Ik denk niet dat iemand bij Tesla meeleest en denkt: laten we ze vervangen. Dus naar mijn idee beter om het onderwerp hier verder links te laten liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zjanzjak
DeJurist schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:32:
[...]

snip Het is een service waar flink aan verdiend wordt.

Bovendien zijn deze korte laadkabels beperkend en dwingen ze je tot acrobatische toeren die eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn. Hierdoor neemt mijn auto twee parkeerplaatsen in beslag, omdat het anders onmogelijk is om de laadkabel te gebruiken. Ga alsjeblieft ergens anders de woordvoerder van Tesla uithangen.
Hoi.

1.) Geen Tesla rijder hier (ik vind ze spuuglelijk) maar wel gebruiker. In den beginne was het Tesla only, naderhand opengesteld, en ja, ook ik moet op sommige plaatsen 'dwars' (Breda en Middelburg) om te kunnen laden maar begrijp dat Tesla niet eventjes alle kabels gaat aanpassen omdat ik moeilijk kan laden.
Ik pas me aan, want het is, zoals het is.
Zoals @PeterZ(on) al zegt, je bent niet verplicht om ze te gebruiken.
Als je het te lastig vindt dan ga je er niet laden, hoe simpel kan het zijn.

2.) Het is de toon die de muziek maakt, je post mag best een beetje vriendelijker. Kost je niets.
We zitten hier om elkaar te helpen nietwaar. ;)

Maar goed, eigenlijk dit:
Nova163 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:43:
Het onderwerp 'Superchargers hebben niet zo'n handige laadkabel voor niet-Tesla's' is hier al best uitgebreid en meerdere malen besproken. Ik denk niet dat iemand bij Tesla meeleest en denkt: laten we ze vervangen. Dus naar mijn idee beter om het onderwerp hier verder links te laten liggen.
V4 is er trouwens nog niet zo veel maar laatst wel eentje geopend in Roosendaal/Oud-Gastel.
Laat ik daar nou eens heel af en toe stiekem een McFlurry scoren. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 09-05-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-06 08:46
DeJurist schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:32:
[...]
snip Het is een service waar flink aan verdiend wordt.

Bovendien zijn deze korte laadkabels beperkend en dwingen ze je tot acrobatische toeren die eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn. Hierdoor neemt mijn auto twee parkeerplaatsen in beslag, omdat het anders onmogelijk is om de laadkabel te gebruiken. snip
Je gaat daar laden omdat het elders duur(der) is, prima, maar waarom moeten ze voor jou hun kabels gaan vervangen? Omdat ze aan jouw I-Pace een kapitaal verdienen?
Die superchargers staan er in 1e instantie als service voor hun klanten (de Tesla rijders), ze zijn vrij recent opengezet voor andere EV's, en dan niet eens alle supercharger-locaties.
Je hoeft Elon niet elke keer uitgebreid te bedanken ;) omdat je er mag laden, maar jij (en ik) zijn niet zijn primaire doelgroep.
Als je bij andere DC laders gaat laden hoef je meestal die 'acrobatische toeren' niet uit te halen.
snip

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 09-05-2024 10:45 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Zjanzjak schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:03:
[...]

Hoi.

1.) Geen Tesla rijder hier (ik vind ze spuuglelijk) maar wel gebruiker. In den beginne was het Tesla only, naderhand opengesteld, en ja, ook ik moet op sommige plaatsen 'dwars' (Breda en Middelburg) om te kunnen laden maar begrijp dat Tesla niet eventjes alle kabels gaat aanpassen omdat ik moeilijk kan laden.
Ik pas me aan, want het is, zoals het is.
Zoals @PeterZ(on) al zegt, je bent niet verplicht om ze te gebruiken.
Als je het te lastig vindt dan ga je er niet laden, hoe simpel kan het zijn.

2.) Het is de toon die de muziek maakt, je post mag best een beetje vriendelijker. Kost je niets.
We zitten hier om elkaar te helpen nietwaar. ;)
Hoi.

Het is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Deze beperking resulteert in het innemen van een extra laadpaal, wat bij drukte weer voor problemen zorgt. Als je een dienst aanbiedt die ook beschikbaar is voor niet-Tesla EV's, zou je hier ook rekening mee moeten houden.

Overigens zijn Tesla's de enige met zulke korte kabels. Die van Shell, Fastned en andere aanbieders hebben afmetingen die geschikt zijn voor alle auto's die er gebruik van willen maken.

Dus dit heeft helemaal niets te maken met het zogenaamd "lastig" vinden.

snip

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 09-05-2024 10:45 . Reden: Nee hoor, dan maak je een TR ipv zo te reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Peter-036 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Je gaat daar laden omdat het elders duur(der) is, prima, maar waarom moeten ze voor jou hun kabels gaan vervangen? Omdat ze aan jouw I-Pace een kapitaal verdienen?
Die superchargers staan er in 1e instantie als service voor hun klanten (de Tesla rijders), ze zijn vrij recent opengezet voor andere EV's, en dan niet eens alle supercharger-locaties.
Je hoeft Elon niet elke keer uitgebreid te bedanken ;) omdat je er mag laden, maar jij (en ik) zijn niet zijn primaire doelgroep.
Als je bij andere DC laders gaat laden hoef je meestal die 'acrobatische toeren' niet uit te halen.
En als iemand je daarop wijst is het een 'grapjas'?
Wanneer je een dienst aanbiedt, doe je dat om extra winst te maken. Dit gebeurt niet uit liefdadigheid of omdat het vanuit Europa wordt opgelegd.

Als je ervoor kiest om dit te doen, zou het niet zo moeten zijn dat je meerdere parkeerplaatsen in beslag neemt omdat het anders niet mogelijk is om te laden. Het is eigenlijk niet zo ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 16:37
Peter-036 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:09:
[...]

[mbr]snip[/]
Het aanpassen van de kabels zou ook de Tesla rijders ten goede komen. Nu worden er soms 2 plaatsen ingenomen om 1 auto op te laden. Bij drukte kan dat tot wachttijden lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Zapato schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:00:
[...]
Het aanpassen van de kabels zou ook de Tesla rijders ten goede komen. Nu worden er soms 2 plaatsen ingenomen om 1 auto op te laden. Bij drukte kan dat tot wachttijden lijden.
Bij de Tesla charge- afdeling hebben ze net bijna het hele personeelsbestand weggesnoeid. Ik vraag me af hoe happig het overgebleven personeel nog is om ook maar iets van een investering voor te stellen.

Laten we hopen dat ze bij de les blijven en zorgen dat de divisie profijtelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
HDoc schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Bij de Tesla charge- afdeling hebben ze net bijna het hele personeelsbestand weggesnoeid. Ik vraag me af hoe happig het overgebleven personeel nog is om ook maar iets van een investering voor te stellen.

Laten we hopen dat ze bij de les blijven en zorgen dat de divisie profijtelijk blijft.
Tesla rijders wegjagen lijkt me dat niet de juiste weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
DeJurist schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:26:
[...]

Wanneer je een dienst aanbiedt, doe je dat om extra winst te maken. Dit gebeurt niet uit liefdadigheid of omdat het vanuit Europa wordt opgelegd.

Als je ervoor kiest om dit te doen, zou het niet zo moeten zijn dat je meerdere parkeerplaatsen in beslag neemt omdat het anders niet mogelijk is om te laden. Het is eigenlijk niet zo ingewikkeld.
En dat laatste doen ze nu ook hé. Alle nieuwe laders V4 hebben langere kabels. Maar ineens alles vervangen…. Dat gaat niet gebeuren.

En als gebruiker… als de dienst je niet aan staat, ga dan elders. Er zijn laadpalen zat. Of ze beter zijn is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Tommie12 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:23:
[...]

En dat laatste doen ze nu ook hé. Alle nieuwe laders V4 hebben langere kabels. Maar ineens alles vervangen…. Dat gaat niet gebeuren.

En als gebruiker… als de dienst je niet aan staat, ga dan elders. Er zijn laadpalen zat. Of ze beter zijn is iets anders.
Wel lullig voor de Tesla rijders die niet terecht kunnen vanwege dubbel geparkeerde non-Tesla’s.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Zapato schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:30:
[...]

Wel lullig voor de Tesla rijders die niet terecht kunnen vanwege dubbel geparkeerde non-Tesla’s.
Inderdaad. Klagen a.u.b. bij de heer E. Musk. En verder is hierover in dit topic alles al een keer gezegd.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Tommie12 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:23:
[...]

Lezen is ook een vak. Het draait niet alleen om het beschikbaar stellen van laadpalen, maar ook om het ongemak van illegaal parkeren om erbij te kunnen. Dat is sociaal onacceptabel.

Tesla-rijders hebben nu dus pech als er weinig parkeerplaatsen zijn tijdens het opladen. Als er niks gaat veranderen, dan zal Tesla deze situatie vast ook gedogen. Laten we deze discussie afsluiten, we lijken in herhaling te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
DeJurist schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:00:
[...]
Knip
............maar ook om het ongemak van illegaal parkeren om erbij te kunnen. Dat is sociaal onacceptabel.

Knip...........Laten we deze discussie afsluiten, we lijken in herhaling te vallen.
Je parkeert niet bij een SUC, als je daar moet laden, doe je dat.
Niet meer, niet minder, en je betaalt voor de ontvangen kWh.
En, opnieuw, als de manier waarop je niet aanstaat, ga je een laadstation verder.
Betalen moet je overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Peter-036 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:24:
[...]

En, opnieuw, als de manier waarop je niet aanstaat, ga je een laadstation verder.
Betalen moet je overal.
Bij de eerste Tesla’s is het inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:22
Ik heb 1 keer geladen bij een Tesla suc, in Urmond, toen het gratis was.

Dit met mijn e-Niro. Ondanks de korte kabel herken in me niet helemaal in de problemen. Goed naar rechts parkeren dan haal je het net. Naast me stond een Tesla te laden. Die kwam wel aan de bijrijders kant niet meer de auto uit.

Een collega met een iPace moet wel even over het bultje heen om te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Klopt @Zapato maar dat was (en is nog altijd) bij de eerste serie(s?) van de model S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Peter-036 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:24:
[...]

Betalen moet je overal.
Je kunt wel degelijk parkeren bij een SUC. Vaak bevinden ze zich bij hotels, waar je tijdens het opladen kunt genieten van een maaltijd. Maar nogmaals, als het Tesla niet boeit dat er meerdere parkeerplaatsen in beslag genomen wordt door een niet Tesla gebruiker, dan boeit het mij ook niet om er gebruik van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 29-05 21:47
DeJurist schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:50:
[...]

Je kunt wel degelijk parkeren bij een SUC. Vaak bevinden ze zich bij hotels, waar je tijdens het opladen kunt genieten van een maaltijd. Maar nogmaals, als het Tesla niet boeit dat er meerdere parkeerplaatsen in beslag genomen wordt door een niet Tesla gebruiker, dan boeit het mij ook niet om er gebruik van te maken.
Meerdere parkeerplaatsen gebruiken is niet zo'n probleem, meerdere laadplaatsen wel.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Is het zo bijzonder dat een laadpoort niet op een specifieke plek zit?
Ik rijd nu enkele weken EV en zie dus pas enkele weken bewust EVs laden.

Mijn Zoé heeft hem aan de voorkant in het renault logo. Voor bijna alle palen bij normale parkeerplaatsen de ideale plek. Maargoed, daar steek je zelf je eigen kabel in.

Nog niet bij een Tesla plaats gestaan.
Kan zo ook niet bedenken waar de poort van Tesla zit.
Maar kan iemand mij hinten of ik problemen krijg bij Tesla qua ruimte? Dan weet ik dat hem mijn vrouw in elk geval afraad. Die houdt niet van gedoe. Dan maar een ander plekje.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:56
Dennis1812 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:35:

Mijn Zoé heeft hem aan de voorkant in het renault logo. Voor bijna alle palen bij normale parkeerplaatsen de ideale plek. Maargoed, daar steek je zelf je eigen kabel in.

Maar kan iemand mij hinten of ik problemen krijg bij Tesla qua ruimte? Dan weet ik dat hem mijn vrouw in elk geval afraad. Die houdt niet van gedoe. Dan maar een ander plekje.
Tesla's hebben laadaansluiting links achter. En zo als al aantal keer aangegeven in reacties zijn kabels vrij kort aan V2 en V3 laders. V4 heeft ze langer, maar zelf nog niet geladen aan een V4. Ik kom alleen tot nu toe V3 tegen en met Peugeot e-2008 heb ik er geen problemen, die heeft aansluiting ook links achter.

Ik zou zeggen rij gewoon keer naar een Telsa Supercharger en probeer het, dan weet je ook of het normaal kan of dat je beetje scheef moet staan.

[ Voor 6% gewijzigd door SnowBigQ op 09-05-2024 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:16
Dennis1812 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:35:

Ik rij een Zoe en je kunt daarmee soms goed bij de laadzuil en soms is het passen en meten. Er zijn nl verschillende types van Tesla laadzuilen. Als je vrouw er echt tegenop ziet- en geld voor die ene keer minder belangrijk is - neem dan de Fastned-app, vraag autocharge aan, laad zelf 1x volgens de instructies bij fastned, en daarna kun je naar Fastned rijden, de laadplug in de Zoe steken en de rest gaat vanzelf…

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

SnowBigQ schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:40:
[...]

Tesla's hebben laadaansluiting links achter. En zo als al aantal keer aangegeven in reacties zijn kabels vrij kort aan V2 en V3 laders. V4 heeft ze langer, maar zelf nog niet geladen aan een V4. Ik kom alleen tot nu toe V3 tegen en met Peugeot e-2008 heb ik er geen problemen, die heeft aansluiting ook links achter.

Ik zou zeggen rij gewoon keer naar een Telsa Supercharger en probeer het, dan weet je ook of het normaal kan of dat je beetje scheef moet staan.
Doe dat wel een keer wanneer we verder weg gaan.
Even een korte pauze.
Blijft toch lastig schatten mijn gevoel zegt dat het met de juiste manier parkeren wel moet lukken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BP boosts EV charging network with $100 million order of Tesla ultra-fast chargers

https://www.bp.com/en/glo...-ultra-fast-chargers.html

US only, ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Zjanzjak schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:56:
BP boosts EV charging network with $100 million order of Tesla ultra-fast chargers

https://www.bp.com/en/glo...-ultra-fast-chargers.html

US only, ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.
Ik ook, dat lijkt erop dat ze gaan leunen op bestaande sites ipv nieuwe locaties ontwikkelen. Belangrijk daarbij, wordt ook de backbone verzwaard of houdt deze hetzelfde vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowBigQ
Dennis1812 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:06:
[...]

Doe dat wel een keer wanneer we verder weg gaan.
Even een korte pauze.
Blijft toch lastig schatten mijn gevoel zegt dat het met de juiste manier parkeren wel moet lukken.
Wat ook misschien handig is, de meest rechtse pakken. Dan kun je wat verder naar rechts parkeren en hou je niet onnodig plek bezet. Vaak heb je naast parkeervak nog ruimte, zou je misschien ook recht voor lader parkeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 01-06 12:57

taz10

Party Animal

Voel me toch wel een vreemde eend in de bijt zo tussen de Tesla’s laden. Maar ik ga echt niet elders laden voor die €0,29 per kWh 🤗
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-o69J8_BebIp2NlDA_9l2dSaI_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6j1gVSSN7TcDjHYVCg7v0TO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:39
taz10 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:55:
Voel me toch wel een vreemde eend in de bijt zo tussen de Tesla’s laden. Maar ik ga echt niet elders laden voor die €0,29 per kWh 🤗
[Afbeelding]
Stekker aan de goede kant dus je bent van harte welkom! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowBigQ
[Afbeelding]
Doen wij ook met onze e-2008, als we langere ritten maken zoeken we altijd Tesla Supercharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@taz10 Ik zou wel even je nummerbord onleesbaar maken.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nou, ik dacht ik doe ook eens een poging bij Van der Valk Hoorn met de Tesla palen daar.
Ook al zit de ingang op de goede plek op mijn E-208 en ik had hem achteruit tegen de stoep geparkeerd was de kabel toch echt te kort.
Nou dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58

WCA

hjs schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:48:
Nou, ik dacht ik doe ook eens een poging bij Van der Valk Hoorn met de Tesla palen daar.
Ook al zit de ingang op de goede plek op mijn E-208 en ik had hem achteruit tegen de stoep geparkeerd was de kabel toch echt te kort.
Nou dan niet.
Geen idee hoe ver die op de E-208 zit, maar met mijn Ioniq ben ik nog nooit in de problemen gekomen. Hooguit dat je tegen de linkerlijn moet parkeren en met je wielen tegen de balk op de grond, maar nooit dat het echt niet wilde.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:05
Maurice- schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Iedereen is daar welkom. Ook als je op een andere plek je laadklep hebt. Tesla zegt zelf: ‘Parkeren op de lijn kan nodig zijn.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:14
[Afbeelding]
Prima toch? Daar zijn de laadplekken voor, om te laden. 8) En ook met korte laadkabels houd jij maar 1 plek bezet met de laadklep linksachter. Bij mij zijn dat er dan 2, omdat ik hem rechtsachter heb. Maar ook dat is eigenlijk zelden een probleem, meestal wel genoeg plekken om elkaar niet in de weg te zitten is mijn ervaring, behalve rondom vakanties en feestdagen misschien.
Maurice- schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Zelfs met die benzinestoker-look? ;)
Bij mij zit de laadklep 'On the right side which is the wrong side, not the left side which is the right side'
(© Bjorn Nyland :+ ) en als ik snellaad is dat ook regelmatig bij Tesla SuC, maar ik ben ook bij V4 al een paar keer aangesproken dat die plekken om te laden zijn, niet om te parkeren. Alsof de CCS stekker in de tankopening past. 8)7
hjs schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:48:
Nou dan niet.
Laadstations zoals bij taz10 links op de foto? Die kunnen inderdaad wat krap aan zijn, maar als je iets verder opzij naar rechts gaat staan red je het denk ik net wel. Dan wel de kans dat je zo lomp staat dat je deels in het andere vak staat, maar met een beetje mikken moet het kunnen om nét in het vak te staan en aan te kunnen sluiten. Bij V4 laders gelukkig fijn lange kabels, die altijd prima passen. _/-\o_
keko12 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Iedereen is daar welkom. Ook als je op een andere plek je laadklep hebt. Tesla zegt zelf: ‘Parkeren op de lijn kan nodig zijn.’
Yep, maar dan zou ik wel als het even kan die stations met de laadzuil achter de plek pakken ipv links ernaast, want bij die met links ernaast blokkeer je zeker 2 plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 14:41
Zal vast hier vermeld zijn, maar wat is de beste app om de route te berekenen en die dan ook laadpalen laad zijn op de route +actuele prijs per kwH?
[Afbeelding]
Mooie auto! Is de prijs van Tesla overal hetzelfde?

[ Voor 64% gewijzigd door Rohit op 10-05-2024 12:07 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:56
Rohit schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:01:
Zal vast hier vermeld zijn, maar wat is de beste app om de route te berekenen en die dan ook laadpalen laad zijn op de route +actuele prijs per kwH?

[...]

Mooie auto! Is de prijs van Tesla overal hetzelfde?
Nee binnen nederland zit er 1-2 cent verschil tussen, maar de prijzen zijn overal zeer scherp tov de andere aanbieders.
Pagina: 1 ... 149 ... 217 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2