Heb je niet per ongeluk nog een tijdschema voor het laden aan staan?Brinta schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:22:
Heb onderstaand bericht in het Peugeot-topic geplaatst, maar daar geen reactie gehad. Misschien past het ook beter in dit topic, aangezien het over openbare laadpalen gaat.
Ik rij al ruim anderhalf jaar met veel plezier een Peugeot e208. Afgelopen weken wel paar keer rare situaties gehad met laden, waar dat voorheen altijd probleemloos ging:
- Bij een Vattenfall-paal (als ik het mij goed herinner van Alfen) leek het laden te starten: blauw licht op paal en display in auto gaf ook aan dat het laden was gestart. Bij terugkomst bij auto bleek dat er niet tot nauwelijks was geladen.
- Bij een GreenFlux-paal (van Ecotap) ging het maandenlang altijd in een keer goed. De laatste tijd kost het altijd meerdere keren proberen om een succesvolle laadsessie te starten. Vaak blijft het lampje groen knipperen, om uiteindelijk rood te worden. Het groen knipperen kan ook uren duren, en heb ik ook al een keer zien gebeuren bij een Polestar aan dezelfde paal.
- Bij een EV-Box-paal van de week bleef het lichtje ook groen knipperen en is het mij zelfs na 10 minuten proberen niet gelukt een laadsessie te starten. Ook andere kant van paal geprobeerd, en ook bij de paal ernaast lukte niet. Bij de andere palen in de parkeergarage stonden wel auto's te laden.
En dan zijn er afgelopen weken nog diverse (snel)laders geweest waarbij het gewoon in een keer lukte.
Normaal sluit ik altijd eerst de kabel aan op de auto, dan op de paal, swipe dan de Shell Recharge-druppel en na starten van laadsessie doe ik de auto op slot. Heb ook andere volgordes geprobeerd met wisselend succes.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Kabel lijkt nog gewoon schoon en als nieuw. Het zou misschien kunnen liggen aan de koudere buitentemperatuur, maar het probleem treedt soms ook op na anderhalf/twee uur rijden, dus dan zou de accu al wel warm moeten zijn.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020