Ja, is wellicht wel van de pot gerukt. Daar kunnen de meningen over verschillen, en ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Maar maakt het niet minder waar

Hachy schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:31:
[...]
Er waren veel MSP's die een maand voor de BTW verlaging ook de tarieven al verhoogden. Toen de BTW omlaag ging werd het tarief weer 'als vanouds'. Zijn die dan beter?
Naar mijn mening krijgt Shell nu de volle laag omdat ze de verhoging op hetzelfde moment lieten ingaan als de BTW verlaging (01-07-2022).
Daar lijkt mij erder niets smeerlapperigs aan, behalve misschien dat het iets minder transparant kan overkomen op mensen die niet goed lezen. Wat hadden ze dan moeten doen volgens jou? Het BTW voordeel 1 maand teruggeven en dan alsnog de kosten verhogen? De inkoopprijs van Energie is voor iedereen gestegen.
Ik zeg ook niet dat andere bedrijven het allemaal beter doen. Maar blijf het van shell een smerig trucje vinden. De smeerlapperigheid zit m wellicht ook vooral in de communicatie. Ze hebben de btw-verlaging gebruikt om de verhoging een beetje te verbloemen.
Alle andere MSP's hebben dan ook verhoogd, alleen op andere momenten. Waar ik me persoonlijk meer aan erger is dat de meeste MSP's weinig tot niets hebben gecommuniceerd over de prijsstijgingen maar zich bleven verschuilen achter 'wij bereken het roaming tarief 1:1 door', ergo we verzwijgen dus dat het tarief van jouw favoriete Allego paal van 35 naar 60 cent stijgt want tja, dat is nu eenmaal hun roaming tarief.
Klanten van zo'n MSP komen 2 maanden na het laden erachter dat ze ineens meer betalen. Je kunt zeggen van Shell wat je wilt maar ze communiceren in elk geval wel...
Dat is ook weer waar. Ik stoor mezelf, zoals ik al zei, vooral aan de communicatie van "o kijk ons eens vriendelijk zijn", maar ondertussen gewoon schaamteloos verhogen. Die hele stijl van Shell, ook in commercials, trek ik heel slecht (
"we hebben 9000 laadpalen" Nee, je laadpas is geldig bij 9000 laadpalen). Dat zal wel invloed gehad hebben op mijn kwalificatie "smeerlapperij".
Ik moet ook eerlijk zeggen, ik was in de veronderstelling dat de Allego-paal hier in de straat nog op 44 cent stond, maar die zijn blijkbaar (net gecheckt) nu al naar 60 gegaan. En dan moet de btw dus nog omhoog. Dit bevestigt helemaal jouw punt: De rest doet het stilzwijgend.
Dus nu, dankzij jouw nieuwe informatie, vind ik het gewoon allemaal smeerlappen

hahaha
Hachy schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:38:
[...]
Bij Fastned kon je in de beginjaren juist alleen maar met een app / incasso betalen. Bart Lubbers was fel tegen het model met MSP's en bijbehorende laadpassen. Tot duidelijk werd dat leaserijders overal met één laadpas terecht konden en dus gingen snelladen bij anderen waar de laadpas van de baas wel geaccepteerd werd.
Uiteindelijk hebben ze gelukkig wel de paslezers op hun snelladers aangezet. Wat mij betreft blijven alle betaalmiddelen gewoon geaccepteerd worden, naast elkaar dus. Maximale vrijheid voor de consument en markt en tevens zo weinig mogelijk kans op mislukte laadsessies. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, moge de gebruiksvriendelijkste techniek maar winnen, denk ik dan.
Helemaal eens. Ik was niet op de hoogte van de geschiedenis en de inschattingsfout die een oprichter ooit gemaakt heeft. Wel leuk om te weten.
Maar op dit moment heeft Fastned het netjes voor elkaar toch? Volgens mij moet je momenteen echt je best doen, om bij een fastned station aan te komen en niet kunnen betalen. Dat was een beetje mijn punt.
Maingau betaalt overigens het verschil. Fastned krijgt gewoon hun zakelijke tarieven betaald.
Grappig. Vraag me af wat daar de winst voor Maingau is. Maar ach, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan
[
Voor 4% gewijzigd door
Prullenbak84 op 14-12-2022 08:40
]