[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
multikoe schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Dat verhoogde verbruik is ongeveer 25%, dus kan wel een beetje extra drukte verklaren, maar niet veel. Een logische verklaring is het steeds maar toenemend aantal auto's op de weg. In de winter nog extra omdat mensen wat minder fietsen.
Verhoogd verbruik is wel wat meer dan 25% in sommige gevallen, en tel daarbij het trager laden en meer auto's op de weg.
3 factoren die elkaar versterken en je hebt ladefiles.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:29
grunaubaby schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Dat station was in 2019 al druk met elektrische taxi’s. Ze vonden het niet leuk dat ik daar met m’n Zoe aan het laden ging.
is ook echt een druk station - taxis.. mensen die daar laden en staan te wachten tot de vlucht die ze komen ophalen is geland.. Shell heeft ook palen daar heh (of je pakt de ac paaltjes bij de febo :) )

Ik sla hem sowieso liever over - genoeg andere opties op de A4.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Moet zeggen dat ik er wel vaker langs rijd en het altijd wel druk is inderdaad. Of dit taxi's zijn kan ik niet zeggen. Ik stop er alleen om even iets te eten vaak. Mijn accu is groot genoeg om heen en weer naar Amsterdam te rijden, dus tussendoor laden is dan onzinnig.

Vandaag stonden er opvallend veel Kona modellen.

En voor wat betreft kouder / accuverbruik vind ik het nogal meevallen eigenlijk, vaak zijn de eerste 10 minuten de grootverbruikers qua stroom, daarna op de snelweg e.d. is het wel ietsje hoger verbruik, maar geen klagen hierover in mijn Mach-e. Zeker niet als ik voorverwarmen doe met een eigen laadpaal. Dat kost een paar kWh, maar is zeker de moeite waard om te doen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:02
Ik ben even niet in het buitenland geweest, maar vertrek dit weekend op wintersport. Vorig jaar was Bonnet nog voordelig, maar dat is niet meer. Heb een Tesla, zijn er in Duitsland momenteel goedkopere opties dan Supercharher, voor snellader?

[ Voor 3% gewijzigd door --Christiaan-- op 19-01-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:02:
Ik ben even niet in het buitenland geweest, maar vertrek dit weekend op wintersport. Vorig jaar was Bonnet nog voordelig, maar dat is niet meer. Heb een Tesla, zijn er in Duitsland momenteel goedkopere opties dan Supercharher, voor snellader?
Als non-tesla rijden zou ik dan nog steeds voor tesla superchargers kiezen. Heb vorige jaren op ritjes oostenrijk Fastned en EnBW gebruikt, maar tesla heeft ook een prima dekkend netwerk, en is goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
JanKoen schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 23:19:
[...]

Inmiddels heeft Freshmile de tarieven in Duitsland fors verhoogd. Achterhaald nieuws !
Beetje kort door de bocht, in het artikel staat ook dat je wel altijd even moet checken.
Voor Pfalzwerke zijn ze inderdaad recent verhoogd naar 85 cent, maar de tips van Hachy voor Fastned, Aral en Total Energies kloppen nog steeds met 30 + 30. Niet genoemd maar als je beetje snel kan laden dan is Allego ook nog steeds interessant icm met Freshmile 30 + 45
--Christiaan-- schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:02:
Freshmile in combi met bovengenoemde aanbieders kan interessant zijn als je snel kan laden. Check wel altijd even voordat je gaat laden of tarief nog klopt. Freshmile past deze tarieven best vaak aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09

koboy

Heb een idee voor een icon

jouwheld schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:18:
[...]

Beetje kort door de bocht, in het artikel staat ook dat je wel altijd even moet checken.
Voor Pfalzwerke zijn ze inderdaad recent verhoogd naar 85 cent, maar de tips van Hachy voor Fastned, Aral en Total Energies kloppen nog steeds met 30 + 30. Niet genoemd maar als je beetje snel kan laden dan is Allego ook nog steeds interessant icm met Freshmile 30 + 45

[...]

Freshmile in combi met bovengenoemde aanbieders kan interessant zijn als je snel kan laden. Check wel altijd even voordat je gaat laden of tarief nog klopt. Freshmile past deze tarieven best vaak aan.
Grootste voordeel is dat deze laders vaak direct aan de snelweg staan met zo goed als altijd een plek waar je zelf ook kunt "laden en lossen", waar je voor de Tesla laders even een stukje van de snelweg af moet. Scheelt weer tijd.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Nu we toch over vakanties bezig zijn.... Ik zag op de website van het Lalandia park bij Legoland Denemarken dat je daar een huisje kunt huren met laadpaal. Hierbij wordt de stroom afgerekend net als de stroom die je in het huisje voor andere dingen gebruikt.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Je maakt me ook blij met een indicatie van het stroom tarief, want dat is natuurlijk nergens te vinden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:44
koboy schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:50:
Nu we toch over vakanties bezig zijn.... Ik zag op de website van het Lalandia park bij Legoland Denemarken dat je daar een huisje kunt huren met laadpaal. Hierbij wordt de stroom afgerekend net als de stroom die je in het huisje voor andere dingen gebruikt.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Je maakt me ook blij met een indicatie van het stroom tarief, want dat is natuurlijk nergens te vinden.
Ik niet maar in een ander topic zijn er paar die regelmatig die richting op gaan, wie weet weten zij wat meer.
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb voor een maand een Bonnet Boost light genomen om te kijken hoeveel het me scheelt qua korting en de 2 euro kosten voor het abonnement. De rewards zijn leuk en ik had al bij het aanmelden vorige maand een reward verdient en een met de huidige abonnement. Ik heb de kosten er dus al uit gehaald en laad bij de SGZH1 palen nu voor 28 cent ipv 31 cent.
Zonder de rewards ligt de break even op ongeveer 64 KW laden in 1 maand.

Even een andere vraagje, zijn er hier mensen die in Antwerpen in Q-park Kooldok hebben geparkeerd en geladen daar? Ik kan nergens vinden hoe duur de laadpalen per KW zijn en 65 cent per kWh ik ben benieuwd welk passen daar geaccepteerd worden. Newmotion & Blue Corner volgens de website. Even zoeken of mijn passen samenwerken met deze aanbieders. Newmotion = Shell recharge 😁. Oeps 10 cent blokkeringskosten per minuut na 240 min laden met een max van €12 per sessie.....

[ Voor 29% gewijzigd door DoctorV64 op 19-01-2024 21:46 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Zjanzjak schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:57:
[...]

Ik niet maar in een ander topic zijn er paar die regelmatig die richting op gaan, wie weet weten zij wat meer.
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Dank je! Helaas geen resultaat daar als ik op lalandia zoek.
Had de vraag hier gesteld vanwege de (negatieve) ervaringen met laden op vakantieparken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DH2021
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-01-2024
Hoi!

Tijdje afwezig geweest op dit forum, en, ik excuseer mij vooraf, ik breng het niet op om de tientallen/honderden nieuwe pagina’s terug te lezen.

Ik zie dat Bump vandaag gek begint te doen en de prijzen (flink) heeft verhoogd op (sommige) plekken in Zuid-Holland. Verder heb ik niet gekeken.

Naast Electroverse, Bonnet, zijn er nog andere parels aan laadpassen/apps met relatief lage AC-tarieven? In mijn gedachte is laag rond de 0,35 AC, richting 0,29 AC met het geluk van de wereld. Of moet ik wennen aan de nieuwe werkelijkheid van 0,40?

Ik hoop nog altijd dat iemand met de gouden tip komt van de nog onbekende laadpas uit Moldavië, Bulgarije of iets dergelijks, die het ook in Nederland doet.

Groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:35

uFx

Bump zit hier in Noord-Brabant ook inmiddels op €0,59 bij de meeste palen (en was eerst geloof ik €0,41).

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:25
uFx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:03:
Bump zit hier in Noord-Brabant ook inmiddels op €0,59 bij de meeste palen (en was eerst geloof ik €0,41).
Bump heeft hier, ook Noord Brabant de Allego palen verhoogd naar 0.62 euro de andere palen staan nog op 0.46euro.. voor Allego kan ie de kast in hier....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koboy

koboy

DH2021 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:41:
Hoi!

Tijdje afwezig geweest op dit forum, en, ik excuseer mij vooraf, ik breng het niet op om de tientallen/honderden nieuwe pagina’s terug te lezen.

Ik zie dat Bump vandaag gek begint te doen en de prijzen (flink) heeft verhoogd op (sommige) plekken in Zuid-Holland. Verder heb ik niet gekeken.

Naast Electroverse, Bonnet, zijn er nog andere parels aan laadpassen/apps met relatief lage AC-tarieven? In mijn gedachte is laag rond de 0,35 AC, richting 0,29 AC met het geluk van de wereld. Of moet ik wennen aan de nieuwe werkelijkheid van 0,40?

Ik hoop nog altijd dat iemand met de gouden tip komt van de nog onbekende laadpas uit Moldavië, Bulgarije of iets dergelijks, die het ook in Nederland doet.

Groet!
Probleem waar we mee zitten is dat (door de regels van de concessies) bij een flink aantal aanbieders nu pas de extreme tarieven van een jaar geleden in de prijzen doorwerken. Bij sommige aanbieders heeft dit al eerder ingezet, en zie je nu de prijzen al weer voorzichtig dalen (Total). Als je dus naar de CPO tarieven kijkt is het een kwestie van uitzitten en wachten. Als ik kijk naar de stroom tarieven zoals die nu zijn, dan zijn die normaler maar nog niet terug op het lage niveau wat het ooit was. Zal ook wel niet gebeuren door inflatie en zo. De 30 cent of minder die het vroeger was zal dus ook waarschijnlijk niet meer terugkomen, simpelweg omdat alles per jaar een paar procent duurder wordt.

Kijkend naar wat er het afgelopen jaar met de pareltjes is gebeurd kun je hier kortdurend van profiteren. Wie een ESB pas heeft kunnen bemachtigen heeft geloof ik nog steeds de lage tarieven, en voor de eerste lichting Thüga ziet het er hetzelfde uit. Enel was na een paar maanden over, de lage Shell tarieven bij Freshmile ook. Bump lijkt nu ook een correctie uit te voeren. Dit alles simpelweg omdat er te veel geld bij moet.
Dit is trouwens ook de reden dat je van Nederlandse aanbieders bijna geen vaste tarieven kaarten kunt vinden, zeker met de lagere tarieven zijn ze ondertussen allemaal verdwenen.

Zit je opgescheept met een dure aanbieder, dan ben ik bang dat iets meer dan 40 cent als bodem tarief het nieuwe normaal is. Freshmile houdt op de meeste palen een tarief van ongeveer 45 cent vol, mits je 3 fasen kunt laden; dit tarief staat nu al een jaar, dus kan best wel eens een blijvertje zijn.

Enige wat je kunt doen is hier de boel blijven monitoren, en wanneer zich een buitenkanse voordoet er meteen opspringen en er van profiteren zo lang het duurt. Hopelijk komt er weer een periode van een lage tijd stabiele energie markt aan, kunnen de CPO tarieven weer naar net onder de 40 cent en komen er ook weer meer vaste prijs passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:13
Hoe werken die rewards percies van Bonnet. Door m’n profiel compleet te maken lijkt het dat ik een reward heb gekregen van €1,95. Wordt dat van de factuur afgetrokken als ik publiekelijk laadt met de app? En blijft die credit gewoon houdbaar of moet dat op binnen een bepaalde tijd. Heb ik een boost abonnement nodig om de reward te gebruiken?

Ik heb een tweetal kinderen die ik graag wat meer buiten heb. Ik zit eraan te denken om ze op pad te sturen om foto’s te maken van laadpalen in het dorp zodat zij de rewards kunnen krijgen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zit er een limiet aan hoeveel rewards voor foto’s je kan krijgen? Toen ik jong was scharrelden we soms bouwplaatsen van nieuwbouwwijken af op zoek naar statiegeld flessen die gedumpt waren door de bouwers. Ik zoek even naar een moderne equivalent hiervan :) Hoewel met dat statiegeld op blikjes en kleine flesjes dit misschien ook weer een optie is.

Kennen jullie nog andere apps die foto’s maken belonen? Ik zag Octopus Electroverse die een maandelijke photo competitie lijken te hebben. Zijn er nog anderen? Als ze toch rond gaan lopen…

EDIT: nou dat ging best makkelijk. M’n jongste zoon is in de middag lekker de wijk rondgewandeld en gefietst en heeft een tientje verdiend. Komt ie ook nog eens buiten. Volgende maand weer.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakerpip op 21-01-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

boeha schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:51:
[...]

Bump heeft hier, ook Noord Brabant de Allego palen verhoogd naar 0.62 euro de andere palen staan nog op 0.46euro.. voor Allego kan ie de kast in hier....
Ah goed dat ik dit lees! Ik sta op dit moment ook te laden met Bump aan een Allego paal à 62ct, terwijl de vorige laadsessie nog 46ct was. Straks weer even het lijstje apps langslopen om te kijken welke er nu het voordeligst is..

Die ene, met die snor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Tjado schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Ah goed dat ik dit lees! Ik sta op dit moment ook te laden met Bump aan een Allego paal à 62ct, terwijl de vorige laadsessie nog 46ct was. Straks weer even het lijstje apps langslopen om te kijken welke er nu het voordeligst is..
Yep, lijkt erop dat alle Allego palen nu 62 cent zijn, hier ook in MRA gebied. Jammer, was een mooie, niet zo dure, oplossing.

Gelukkig nog een Total paal relatief in de buurt, die is nog te doen met 44 cent, nu de goedkoopste. Al is de Allego paal naast het huis altijd nog aantrekkelijk met shell (53 cent), aangezien die paal altijd standaard 20% minder meet aan kWh dan wat er in gaat :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Laatst online: 18-09 17:57
multikoe schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:10:
[...]

Hier in de kop van Noord-Holland zijn de prijzen voor Greenflux verhoogt van 0,46 naar 0,49. Valt nog mee, maar nu zijn voor de palen in mijn buurt Shell, Vattenfal, Bump, Kia en de ANWB allemaal ongeveer even duur (prijzen varieren van 0,47 tot 0,52 ct/kWh).
Je kunt bij de Greenflux palen toch laden voor € 0,44 met de Electroverse pas? En als je er vaak moet laden kan je toch een Bonnet Boost voor € 2,- per maand regelen zodat je bij de Greenflux palen voor € 0,405 kunt laden?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

The Wizard schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Yep, lijkt erop dat alle Allego palen nu 62 cent zijn, hier ook in MRA gebied. Jammer, was een mooie, niet zo dure, oplossing.

Gelukkig nog een Total paal relatief in de buurt, die is nog te doen met 44 cent, nu de goedkoopste. Al is de Allego paal naast het huis altijd nog aantrekkelijk met shell (53 cent), aangezien die paal altijd standaard 20% minder meet aan kWh dan wat er in gaat :P
Als je 11kW kunt laden en op tijd de auto weghaalt ben je met Freshmile ongeveer 45 cent kwijt. Nog weer wat goedkoper dan Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
koboy schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Als je 11kW kunt laden en op tijd de auto weghaalt ben je met Freshmile ongeveer 45 cent kwijt. Nog weer wat goedkoper dan Shell.
Klopt, maar die paal is vaak dubbel bezet, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

tweakerpip schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:24:
Hoe werken die rewards percies van Bonnet. Door m’n profiel compleet te maken lijkt het dat ik een reward heb gekregen van €1,95. Wordt dat van de factuur afgetrokken als ik publiekelijk laadt met de app? En blijft die credit gewoon houdbaar of moet dat op binnen een bepaalde tijd. Heb ik een boost abonnement nodig om de reward te gebruiken?

Ik heb een tweetal kinderen die ik graag wat meer buiten heb. Ik zit eraan te denken om ze op pad te sturen om foto’s te maken van laadpalen in het dorp zodat zij de rewards kunnen krijgen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zit er een limiet aan hoeveel rewards voor foto’s je kan krijgen? Toen ik jong was scharrelden we soms bouwplaatsen van nieuwbouwwijken af op zoek naar statiegeld flessen die gedumpt waren door de bouwers. Ik zoek even naar een moderne equivalent hiervan :) Hoewel met dat statiegeld op blikjes en kleine flesjes dit misschien ook weer een optie is.

Kennen jullie nog andere apps die foto’s maken belonen? Ik zag Octopus Electroverse die een maandelijke photo competitie lijken te hebben. Zijn er nog anderen? Als ze toch rond gaan lopen…
Een tijdje terug kreeg ik meer dan 2 euro voor 7 rewards. Nu is dat minder dan 2 voor 8. Iedere nieuwe week krijg ik er 1 soms 2 voor de eerste keer laden. Ik laad alleen AC in Den Haag.

Ik stuur regelmatig foto’s, wekelijks. Ook omdat er geen foto’s bij de laadpalen staan. Ik krijg af en toe rewards, meestal niet. Ik heb er wel eens over gechat, maar ze zeggen dat mij foto’s niet voldoen aan hun criteria, terwijl ik het verschil niet zie met de foto’s die ze ter referentie sturen. De helpdesk zegt dat ze er geen invloed op hebben.

Blikjes geven we mee aan kinderen die komen voor een heitje voor karweitje. Of ik breng ze zelf weg, wanneer ze de meterkast uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Van de week had ik het laden gestopt met de Bonnet app, maar was er nog niet tot 80 procent geladen. Ik stond op een niet afgekruist vak, dus liet de auto gekoppeld staan. Het was regenachtig. Een uurtje later kreeg ik in Bluelink de mededeling dat 80 procent bereikt was. Bleek aan de andere laadpaal een auto te staan, die blijkbaar niet door had dat 1 en 2 omgewisseld waren en dat het laden bij mij gestart was. In dit zeldzame geval zit overigens ook het plaatje met de pijlen verkeerd om.

Ik verwachtte dat ik de kabel niet kon losmaken, maar dat ging wel.

Ik kende de auto / nummerbord niet, dus wanneer iemand een factuur krijgt, terwijl er niet geladen bleek (bij wegrijden)… dit is de verklaring. En check dus even ook je eigen auto….

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Lelie op 20-01-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

The Wizard schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:47:
[...]

Klopt, maar die paal is vaak dubbel bezet, helaas...
Dan zit je op 51 cent, nog altijd minder dan 53 >:)
Grote voordeel is dat als de ander klaar is je de normale 11kW/45 cent krijgt.
Maar een 1 fase voldruppelende phev naast je is funest voor je Freshmile tarief....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
koboy schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Dan zit je op 51 cent, nog altijd minder dan 53 >:)
Grote voordeel is dat als de ander klaar is je de normale 11kW/45 cent krijgt.
Maar een 1 fase voldruppelende phev naast je is funest voor je Freshmile tarief....
Idd, en daarnaast zit je veel meer op de tijd te letten dat je niet langer dan nodig aangekoppeld wilt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

The Wizard schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:40:
[...]

Idd, en daarnaast zit je veel meer op de tijd te letten dat je niet langer dan nodig aangekoppeld wilt zijn.
Ach, 10 minuten voor vol krijg ik een push message van de Ioniq 6, en ik kijk meestal tussendoor 1 of 2 keer in de app.
Frustrerender met Freshmile is het als je aan de snellader hangt, in de rij staat voor het eten en de auto voorbij de 80% schiet..... Dat ding laadt te €#+€-#& snel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
koboy schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:47:
[...]

Ach, 10 minuten voor vol krijg ik een push message van de Ioniq 6, en ik kijk meestal tussendoor 1 of 2 keer in de app.
Frustrerender met Freshmile is het als je aan de snellader hangt, in de rij staat voor het eten en de auto voorbij de 80% schiet..... Dat ding laadt te €#+€-#& snel.
Ja mijn auto is ook binnen 18 minuten vol. Echt balen als je dan nog een broodje aan het eten bent en na de wc moet. Veel beter als je 45 minuten moet wachten tot 80% dan heb je ff de tijd.

Tip als je nog een auto koopt. Let bij aankoop van jouw auto dat hij niet te snel laad. Je kunt beter 80kw laden dan 240kw. Dan stap je uitgerust in de auto dan dat je alles moet haasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:54
Ah jammer van de prijsverhoging van Bump, voor de laadpalen in mijn straat (LMS) blijft nu alleen Electroverse over als reserve over voor onder de 46 cent, mocht ik Thüga opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:18

kaanmijo

Picobello B.V.

Iemand deze al meegemaakt? Vanochtend m’n Bump pas tegen een paal aangehouden, werkte niet. Uiteindelijk met de ANWB pas geladen.

Open nu net de Bump app, zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4YngRLnJkmoyUc576JGdVxnwf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijHdiOncuMuHSotAb5rKWpEo.jpg?f=fotoalbum_large

Toch knap, aangezien die paal niks deed. Het bedrag loopt ook constant op :/ Als ik via de app probeer te cancellen, krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSM2I7Sdb2DFw0wLAGiPNNOOtJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8d4JwDNUQns3lPjKwWlsUgj.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu via de app maar een support ticket ingediend, maar ben wel benieuwd of iemand dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
kaanmijo schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:43:
Iemand deze al meegemaakt? Vanochtend m’n Bump pas tegen een paal aangehouden, werkte niet. Uiteindelijk met de ANWB pas geladen.

[Afbeelding]

Toch knap, aangezien die paal niks deed. Het bedrag loopt ook constant op :/ Als ik via de app probeer te cancellen, krijg ik dit:
[Afbeelding]

Heb nu via de app maar een support ticket ingediend, maar ben wel benieuwd of iemand dit herkend?
Herkenbaar. Laadpalen op m’n werk zijn onlangs vervangen en staan nog niet in de reguliere apps, dus ook niet in de Bump app. Als ik dan m’n bump pas gebruik laad ‘ie wel, geloof in, en stoppen gaat ook - tenminste, de laadpaal stopt maar in de bump app blijft ‘ie doorgaan. Maar de volgende dag was de sessie verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Laatst online: 18-09 22:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dit ook gehad bij een paal die de pas niet accepteerde. In de app stonden toen "geschatte laadkosten" van een x bedrag. In de app kon ik toen wel de sessie stoppen (duurde even voordat de app zover was), maar toen kwam de rekening uit op 0. Support niet voor hoeven benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH2021
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-01-2024
Dus moraal van het verhaal: geen andere laadpassen bekend, Electroverse een optie (totdat die natuurlijk omhoog gaat), Freshmile als je je auto wilt weghalen, of een SGZH1 met Bonnet Boost?

Of iemand nog een parel aan een laadpas?
DH2021 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:41:
Hoi!

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The Wizard schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:37:
[...]
Gelukkig nog een Total paal relatief in de buurt, die is nog te doen met 44 cent, nu de goedkoopste.
Dat dacht ik ook.
App zegt 0,44, eindbedrag omgerekend 0,46 per eenheid 8)7

Hebben meer mensen daar last van gehad?
Ging dus om een total paal (ex greenflux) met de total app.

Wordt als het goed is maandag terug gebeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 19:45
nathalia schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:23:
[...]

Je kunt bij de Greenflux palen toch laden voor € 0,44 met de Electroverse pas? En als je er vaak moet laden kan je toch een Bonnet Boost voor € 2,- per maand regelen zodat je bij de Greenflux palen voor € 0,405 kunt laden?
Voor hoe lang nog? Deze draad staat vol met klagers die lamenteren dat de prijzen "onverwacht" worden verhoogd en dat dat allemaal "oneerlijk" is. Maar de prijzen zijn de afgelopen jaren kennelijk te laag geweest, het ziet er naar uit de aanbieders hun verliezen nu aan het goedmaken zijn. Ik zie wel waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

multikoe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 07:28:
[...]

Voor hoe lang nog? Deze draad staat vol met klagers die lamenteren dat de prijzen "onverwacht" worden verhoogd en dat dat allemaal "oneerlijk" is. Maar de prijzen zijn de afgelopen jaren kennelijk te laag geweest, het ziet er naar uit de aanbieders hun verliezen nu aan het goedmaken zijn. Ik zie wel waar het schip strand.
Total heeft juist onlangs de prijzen verlaagd, stukje uit de laatste laadpastop10 nieuwbrief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFV4ZEqH6R_LmShKJAuudq5ianc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFbAyYnpJ01uKTZZqql7TQuH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
multikoe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 07:28:
[...]

Ach we zijn een volk van klagers, het is onze hobby. Straks als de tijdelijke verlaging van de benzineaccijns wordt afgeschaft omdat de overheid toch op een gegeven moment al dat weggegeven geld terug moet krijgen (en ICE-rijders naar de EV wil krijgen) zul je ook weer mensen met een benzine- of dieselvoertuig horen klagen dat dat oneerlijk is. Ook al zijn nu ook de brandstofprijzen veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:27
uFx schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:03:
Bump werkt hier helemaal niet meer op Total Energies palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:27
hjs schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:28:
[...]
Total heeft juist onlangs de prijzen verlaagd, stukje uit de laatste laadpastop10 nieuwbrief.

[Afbeelding]
Link naar pagina: https://totalenergies.nl/...lektrisch-rijden/tarieven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Tot zolang het duurt. ;)
Of-Aaargh schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:50:

Ach we zijn een volk van klagers, het is onze hobby.
Ja inderdaad, vooral deze gast;
Zjanzjak schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:09:
Eens, maar ach ja, het is zoals het is is mijn motto.
Zjanzjak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:53:
Yup, heel bijzonder, maar voor nu... het is, zoals het is.
En genoeg over geschreven in dit topic. ;)
Persoonlijk haal ik mijn schouders er bij op, en als privé rijder een heuse sport (en leuk om te doen) om uit te zoeken waar ik met welke pas goedkoop kan laden.
Zjanzjak schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:48:
Dat was mijn eigen keuze, de consequenties wetende en dan heb ik al snel zoiets van, het is zoals het is.
Zjanzjak schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:47:
Voor nu, het is.
Zoals het is.

Tot zolang het duurt.
Zjanzjak schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:39:
Ik hanteer gewoon mijn motto (komt waarschijnlijk ook op mijn grafsteen): Het is, zoals het is.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. :P

Ach ja, dat geklaag, zo heet wordt de soep nou ook weer niet gegeten.
Moet er wel vaak schamper om lachen en anders quote ik met alle plezier de ondertekst onder dit topic.

Het kan vriezen het kan dooien, ik woon in (voornamelijk) Vattenfall gebied te Brabant, en daar gaat het tarief morgen van € 0,3537 naar € 0,3360 per kWh. Deze provincie zal dan weer wat minder klagen. :9

En om weer helemaal on topic te gaan, weet niet hoe het in andere plaatsen gaat maar in mijn dorp hebben ze laatst 4 laadpalen extra geplaatst, zijn dus van 8 naar 12 laadpalen gegaan, best een flinke toename.
Procentueel gezien.
Benieuwd of dat in andere steden cq dorpen ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:57
Zjanzjak schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Tot zolang het duurt. ;)

[...]

Ja inderdaad, vooral deze gast;

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

En zo kan ik nog wel even doorgaan. :P

Ach ja, dat geklaag, zo heet wordt de soep nou ook weer niet gegeten.
Moet er wel vaak schamper om lachen en anders quote ik met alle plezier de ondertekst onder dit topic.

Het kan vriezen het kan dooien, ik woon in (voornamelijk) Vattenfall gebied te Brabant, en daar gaat het tarief morgen van € 0,3537 naar € 0,3360 per kWh. Deze provincie zal dan weer wat minder klagen. :9

En om weer helemaal on topic te gaan, weet niet hoe het in andere plaatsen gaat maar in mijn dorp hebben ze laatst 4 laadpalen extra geplaatst, zijn dus van 8 naar 12 laadpalen gegaan, best een flinke toename.
Procentueel gezien.
Benieuwd of dat in andere steden cq dorpen ook het geval is?
In Rotterdam zijn ze naar mijn idee voortdurend aan het bijplaatsen, afhankelijk van waar de vraag het hoogst is. Maar ik heb sterk de indruk dat de vraag sterker stijgt dan het aanbod. De palen hebben met name 's avonds een hoge bezettingsgraad.

Wat daarbij niet helpt is dat de laadsnelheden afgeknepen zijn 's avonds.

Toename van 50% in een paar maanden uiteraard niet, maar er staan al iets meer dan acht palen in mijn buurt 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
zarex schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:03:
Voor wie home assistant draait: de shell recharge maps api kan je (mis/ge)bruiken om de status van laadpalen op te halen.

Plak dit in je configuration.yaml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
rest:
  - resource: https://ui-map.shellrecharge.com/api/map/v2/locations/2534013
    scan_interval: 300  #5min
    sensor:
      - name: "laadpaal 0"
        value_template: "{{ value_json['evses'][0]['status']}}"
        device_class: enum
      - name: "laadpaal 1"
        value_template: "{{ value_json['evses'][1]['status']}}"
        device_class: enum

Beide aansluitpunten op een paal worden los weergegeven, vandaar de dubbele sensor.

Het location number achteraan de URL kan je met de browser dev tools achterhalen zodra je hier een laadpaal aanklikt: https://shellrecharge.com/en-gb/find-a-charge-point

Je kan meerdere palen uitlezen met een tweede `-resource` blok.
Hoe haal je de locatie code uit de source van de site? Ik kan em niet vinden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandro!
  • Laatst online: 18-09 22:12
richair schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Hoe haal je de locatie code uit de source van de site? Ik kan em niet vinden
Navigeer naar https://ui-map.shellrecharge.com, zet je Developer Tools (/Web Inspector, of het equivalent in jouw browser) aan, ga naar de Netwerk-tab, klik op de laadpaal waar je het ID van wil weten en filter de URLs op ui-map.shellrecharge.com/api. De paal aan de Oudezijds Voorburgwal 316 is bijvoorbeeld 3523988.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{
    "uid": 3523988,
    "externalId": "C474B311-7281-4E56-ABFE-FBD424EE65A2",
    "coordinates": {
        "latitude": 52.369869,
        "longitude": 4.894275
    },
    "operatorName": "GreenFlux",
    "address": {
        "streetAndNumber": "Oudezijds Voorburgwal 316",
        "postalCode": "1012 GM",
        "city": "Amsterdam",
        "country": "NLD"
    },

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
In de chargeassist app is TotalEnergies hier in Amsterdam niet 35 cent maar 36 cent en rekent charge-assist een start-tarief van 30 cent.
Interessant dat Friesland 28 cent ex btw is , en 39 cent inclusief btw.
En Amsterdam/Weesp is 29 cent ex btw maar 35 cent inclusief btw.

[ Voor 15% gewijzigd door kevertje1977 op 21-01-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50

DoctorV64

Cosmopoliet

Nova163 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:33:
[...]

Dit ken ik nog niet?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dus. voor in de buurt bij de de nieuw geplaatste parkncharge palen een pas van Bump en Electroverse aangevraagd, want daar zijn deze palen ten opzichte van alle andere maar 47 of 41 ct/kwh. Enfin passen binnen dus naar paal1, valt al op dat 1 auto al een kabel in de 'andere' laadpoort heeft (niet aangrenzend aan de parkeer plek).
Kabel aansluiten, pas erover, niks.. nog een keer.. niks etc.etc. dan maar de bump-pas.. zelfde: niks.

Alles weer afsluiten en naar andere paal verderop gereden, staan 2 van die mega PHEV's waar ik amper tussen kom, waarvan 1 niet aangesloten (?) - sluit de kabel aan, pas werkt nu wel.. naja.. groen knipper-knipper etc.etc. na minuutje: rood. Ok, bump pas: zelfde.

Ongedane zaken weer wedergekeerd en de granny er weer aan gehangen :+

Nu heb ik pas 2 weken een EV en heb nog amper geladen, maar is dit normaal gedrag van laadpalen?
Zijn deze ook echt defect en is het verstandig melding te maken? (zitten 100 stickers op met storings nummers etc.) Of is dit omdat ik goedkope-buitenlandse laadpassen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
https://equans.nl/kennisb...el-laden-op-netcapaciteit

Voor mij betekent dit dat ik het laden inplan voor na 22 uur, want halvering van de snelheid betekent voor mij vaak laden op minder dan 2 kW. De laadverliezen zijn dan enorm.

[ Voor 27% gewijzigd door Nova163 op 21-01-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
CT schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:35:
Dus. voor in de buurt bij de de nieuw geplaatste parkncharge palen een pas van Bump en Electroverse aangevraagd, want daar zijn deze palen ten opzichte van alle andere maar 47 of 41 ct/kwh. Enfin passen binnen dus naar paal1, valt al op dat 1 auto al een kabel in de 'andere' laadpoort heeft (niet aangrenzend aan de parkeer plek).
Kabel aansluiten, pas erover, niks.. nog een keer.. niks etc.etc. dan maar de bump-pas.. zelfde: niks.

Alles weer afsluiten en naar andere paal verderop gereden, staan 2 van die mega PHEV's waar ik amper tussen kom, waarvan 1 niet aangesloten (?) - sluit de kabel aan, pas werkt nu wel.. naja.. groen knipper-knipper etc.etc. na minuutje: rood. Ok, bump pas: zelfde.

Nu heb ik pas 2 weken een EV en heb nog amper geladen, maar is dit normaal gedrag van laadpalen?
Zijn deze ook echt defect en is het verstandig melding te maken? (zitten 100 stickers op met storings nummers etc.) Of is dit omdat ik goedkope-buitenlandse laadpassen gebruik?
Klinkt alsof de paal echt kapot is, heb met de Electroverse pas nog niet meegemaakt dat ie niet werkte waar andere laadpassen wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Laatst online: 18-09 17:57
Dus. voor in de buurt bij de de nieuw geplaatste parkncharge palen een pas van Bump en Electroverse aangevraagd, want daar zijn deze palen ten opzichte van alle andere maar 47 of 41 ct/kwh. Enfin passen binnen....
Hoe heb je een Bump pas aangevraagd? En hoe snel had je die binnen?

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Nova163 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:45:
[...]

https://equans.nl/kennisb...el-laden-op-netcapaciteit

Voor mij betekent dit dat ik het laden inplan voor na 22 uur, want halvering van de snelheid betekent voor mij vaak laden op minder dan 2 kW. De laadverliezen zijn dan enorm.
Ik zou het wel interessant vinden als er een aanbieder komt met variabele kosten (per uur of dagdeel). Aankomende nacht is de stroom bijvoorbeeld relatief goedkoop, prima om de auto dan op te laden. Het wordt er wel nog onoverzichtelijker van, maar laadsnelheden die worden geknepen zonder dat je het doorhebt (en duurder uit bent) is ook niet bepaald transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

nathalia schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:12:
[...]

Hoe heb je een Bump pas aangevraagd? En hoe snel had je die binnen?
Voor Bump heb ik zo'n NFC kaart eerder genoemd in het topic besteld bij die webwinkel en aangemeld in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
basdv schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Ik zou het wel interessant vinden als er een aanbieder komt met variabele kosten (per uur of dagdeel). Aankomende nacht is de stroom bijvoorbeeld relatief goedkoop, prima om de auto dan op te laden. Het wordt er wel nog onoverzichtelijker van, maar laadsnelheden die worden geknepen zonder dat je het doorhebt (en duurder uit bent) is ook niet bepaald transparant.
Eens. Nu is het wel zo dat de kale stroomprijs maar een klein deel van de kosten is. Kosten van de paal en energiebelasting is (veel) meer.

Tesla doet dit trouwens wel bij Superchargers. Scheelt een paar cent per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Nova163 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:33:
[...]

[...]
Afgeknepen of beperkt tot 12,5A per fase omdat er iemand aan de andere aansluiting ook bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
koboy schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:33:
[...]

Afgeknepen of beperkt tot 12,5A per fase omdat er iemand aan de andere aansluiting ook bezig is?
Mijn ervaring de laatste 6 weken is dat alleen bij IKEA de officiele sterkte geleverd werd. Laatst met 18% lading, bij een 22 kW SGZH2 paal in 1,5 uur 6,5 kWh bijgeladen.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:55
Hier in Rotterdam e.o. ook even gekeken wat nu het beste uitkomt qua pas met de recente verhoging van Equans. Electroverse komt met gemiddeld 0,41 het goedkoopste uit.

Weet iemand of er nog verborgen kosten zitten aan deze pas? (idle fee, rare start bedrag of extra kosten per minuut of kWh?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

NrFive schreef op maandag 22 januari 2024 @ 03:34:
Hier in Rotterdam e.o. ook even gekeken wat nu het beste uitkomt qua pas met de recente verhoging van Equans. Electroverse komt met gemiddeld 0,41 het goedkoopste uit.

Weet iemand of er nog verborgen kosten zitten aan deze pas? (idle fee, rare start bedrag of extra kosten per minuut of kWh?)
Gebruik je de laadpas Zuid van equans? Ik heb namelijk nog niks gehoord van verhogingen en laad met 31 a 35 cent in Zuid Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Vanaf vandaag zou het Vattenfall tarief in Gelderland omlaag gaan. In de app zie ik nog het oude tarief. Gaat dat ook nog per een specifiek tijdstip dan?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Brilsmurfffje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:10:
[...]

Gebruik je de laadpas Zuid van equans? Ik heb namelijk nog niks gehoord van verhogingen en laad met 31 a 35 cent in Zuid Holland
Het is nu 31 en 58 cent op een 1.0 en 2.0 paal geworden.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck

Tap / E-Flux zijn onder andere goedkoper dan die 0,41 cent. Maar je moet wel een 1.0 paal hebben dan

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Laatst online: 09:10

Passen wel geactiveerd/gekoppeld neem ik aan?
Herken het gedrag wel van Bump, maar bij ANWB en Vattenfall 0 problemen gehad. Kan dus een buitenlands-pasje-dingetje zijn ja.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
spartacusNLD schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:11:
Vanaf vandaag zou het Vattenfall tarief in Gelderland omlaag gaan. In de app zie ik nog het oude tarief. Gaat dat ook nog per een specifiek tijdstip dan?
Ik zie in Limburg de nieuwe tarieven al staan, ook per vandaag.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

mk1992 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Ik zie in Limburg de nieuwe tarieven al staan, ook per vandaag.
Jammer, hier nog steeds niet.

Zo nog maar eens kijken in de factuur.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

mk1992 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Passen wel geactiveerd/gekoppeld neem ik aan?
Herken het gedrag wel van Bump, maar bij ANWB en Vattenfall 0 problemen gehad. Kan dus een buitenlands-pasje-dingetje zijn ja.
Ja ik heb ook eflux en anwb, maar die zijn mega duur op die palen, dus wilde niet "testen" of het wellicht -echt- een pas probleem is, maar aangezien dezelfde pas van electroverse wel op een andere paal 'gepakt' werd (ook bump) maar rood gaf, denk ik dat paal1 gewoon echt stuk is kwa pas lezen, en de 2e zou theoretisch nog een buitenlandspasjes probleem kunnen zijn..
Maarja, thuis (traag) laden voor 26ct lukt ook wel 90% van de keren als de plek voor mn huis vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

spartacusNLD schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:11:
Grappig, ik keek vanochtend in de Vattenfall app, en ik zag dat de Vattenfall laadpaal hier om de hoek (mijn 'default' laadpaal) ineens 2 cent goedkoper was geworden (29ct i.p.v. 31ct). De Vattenfall laadpaal 300 meter van huis had nog wel het 'oude' tarief (31ct). Waarom besluiten ze de ene paal wel te verlagen, en de andere niet? De palen liggen nog geen 350 meter uit elkaar.
Of zouden ze het in fases doen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

-tom-562 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Grappig, ik keek vanochtend in de Vattenfall app, en ik zag dat de Vattenfall laadpaal hier om de hoek (mijn 'default' laadpaal) ineens 2 cent goedkoper was geworden (29ct i.p.v. 31ct). De Vattenfall laadpaal 300 meter van huis had nog wel het 'oude' tarief (31ct). Waarom besluiten ze de ene paal wel te verlagen, en de andere niet? De palen liggen nog geen 350 meter uit elkaar.
Of zouden ze het in fases doen
Je hebt gelijkt. Aan de andere kant van de wijk zijn de prijzen wel aangepast.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Bij mijn werk zijn de prijzen van Vattenvall aan de ene kant van de campus wel aangepast naar 33,6ct, maar aan de andere kant, een paar honderd meter verderop, is Vattenvall nog steeds 46 cent. Wellicht omdat de goedkope palen aan de openbare weg bij parkeerplaatsen staan (tarieven afgesproken met de overheid), en de dure palen midden op de openbare parkeerplaats (eigen terrein)? Aparte afspraken met de werkgever?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koboy

koboy

Of-Aaargh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:57:
Bij mijn werk zijn de prijzen van Vattenvall aan de ene kant van de campus wel aangepast naar 33,6ct, maar aan de andere kant, een paar honderd meter verderop, is Vattenvall nog steeds 46 cent. Wellicht omdat de goedkope palen aan de openbare weg bij parkeerplaatsen staan (tarieven afgesproken met de overheid), en de dure palen midden op de openbare parkeerplaats (eigen terrein)? Aparte afspraken met de werkgever?
Mensen, het is 10 uur (ondertussen 11). Geef het een dagje zodat alle systemen gesynchroniseerd kunnen worden. Als je een laadpas activeert doet hij het ook niet meteen overal, dat kan een dagje duren.

Waar het om gaat is wat het billing systeem doet. Gaat dit op het afgesproken moment tegen het afgesproken tarief.
N.B. een billing systeem heeft zo min mogelijk communicatie met de buitenwereld; dat wil zeggen van buitenaf mogen er alleen laad-sessies in, en facturen uit. Alle andere mogelijkheden zijn potentiële veiligheidsrisico's.

De systemen die de tarieven naar de verschillende apps en kaarten communiceren staan los van het billing systeem, en kunnen waarschijnlijk niet eens startmomenten voor een nieuw tarief aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33

Bonnet is iets goedkoper: €0,38 of anders €0,34 met de light boost van €2/maand. Dit is voor de dure Equans 2.0 palen. De Equans 1.0 zijn goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 22-01-2024 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak

Nee, geen extra kosten, zoals het in de app staat dat zijn precies de kosten die je betaalt.
Bij mij werd het te betalen bedrag dezelfde dag nog van mijn creditcard tegoed afgeschreven.
Tot op de cent nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:55
Zjanzjak schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Nee, geen extra kosten, zoals het in de app staat dat zijn precies de kosten die je betaalt.
Bij mij werd het te betalen bedrag dezelfde dag nog van mijn creditcard tegoed afgeschreven.
Tot op de cent nauwkeurig.
Kijk helemaal top!

Zal ook even kijken naar Bonnet. En @Brilsmurfffje zag de nieuwe prijzen staan in de app. Het zijn inderdaad de 2.0 palen van Equans (en voorheen laden met hun pas).

Edit:
Bonnet geeft netjes 0,38 cent aan. Dus dat wordt de eerst volgende om te proberen bij de Equans 2.0 palen!

[ Voor 9% gewijzigd door NrFive op 22-01-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
Ik heb vandaag geprobeerd met Bonnet bij een SGZH2 paal te laden. Leek te werken, maar na 1 minuut op laadpaal op rood. Daarna hetzelfde met een Bump-pasje. Daarna met Shell en dat werkte wel.. lijkr er op dat die goedkope pasjes niet werken met ge dure palen?.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjan Rietveld
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-07 12:20
grunaubaby schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:21:
Ik heb vandaag geprobeerd met Bonnet bij een SGZH2 paal te laden. Leek te werken, maar na 1 minuut op laadpaal op rood. Daarna hetzelfde met een Bump-pasje. Daarna met Shell en dat werkte wel.. lijkr er op dat die goedkope pasjes niet werken met ge dure palen?.
Ik had dit ook met Bump op H2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Hier geen probleem (Zoetermeer). Misschien een hick-up met de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik woon in een wijk met alleen maar SGZH2 palen, en sinds begin van dit jaar al een aantal keer met Bonnet geladen. Nog niet tegen issues aangelopen, dus niet herkenbaar wat jij meegemaakt hebt

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike 1957
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-02 14:33
Lukt het iemand van jullie om met een freshmile card te laden bij Fastned? Ik krijg steeds de melding dat de kaart niet geaccepteerd wordt terwijl er voldoende saldo op de portefeuille in de app staat. Volgens de app zou je bij Fastned moeten kunnen laden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:04
Freshmile heeft de prijzen voor Allego AC verlaagt naar 23ct en 4ct per minuut. Woehoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Planet X schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:57:
Freshmile heeft de prijzen voor Allego AC verlaagt naar 23ct en 4ct per minuut. Woehoe.
Even gechecked bij de lidl laadpaal, ook die prijs in de app. Hoewel 't dan op 11kw ook nog wel uitkomt op ~47ct/kwh totaal. Ik blijf lekker thuis laden voor ~20ct, en anders bij tesla voor 32-44ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

markjanssen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:08:
[...]

Even gechecked bij de lidl laadpaal, ook die prijs in de app. Hoewel 't dan op 11kw ook nog wel uitkomt op ~47ct/kwh totaal. Ik blijf lekker thuis laden voor ~20ct, en anders bij tesla voor 32-44ct.
Net geen 45 cent toch bij 11kW? En volgens mij is dit al een poosje de prijs..... Hier in Leiderdorp bij Allego in elk geval al zo lang als ik weet (mei vorig jaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:02
markjanssen schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:08:
Hoewel 't dan op 11kw ook nog wel uitkomt op ~47ct/kwh totaal.
koboy schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:02:
Net geen 45 cent toch bij 11kW?
.23 + .04 * 60 / 11 = 0.448182. Inderdaad net geen 45 cent dus. En gaat je paal in load balancing waardoor je maar 8,4 kW haalt, dan gaat 't alweer naar afgerond 52 cent. Daarom vind ik een minuutprijs tijdens het laden niet cool: je wordt dubbel benadeeld voor iets waar je zelf niks aan kunt doen. Om die reden vermijd ik palen van ParkNCharge als het even kan.

(Edit: rekenfoutje)

[ Voor 19% gewijzigd door Juerd op 22-01-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Hier in mijn durp staan een paar Allego laadpalen en daar was de prijs altijd al 23 ct/4ct per minuut.
Juerd schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:08:
Daarom vind ik een minuutprijs tijdens het laden niet cool: je wordt dubbel benadeeld voor iets waar je zelf niks aan kunt doen.
En toch gebruik ik de Freshmile pas nog regelmatig op kantoor (openbare parkeergarage).
Tarief daar ook 23ct/4ct per minuut, zit ik gemiddeld rond de 35 cent.
Na een goeie anderhalf uur de auto te moeten verplaatsen vind ik overigens geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
11kW kost je dan dus (11*0,23) + (60*0,04)=4,93. 44,8 cent per kWh, niet heel gek.
Jullie waren me al voor :+

[ Voor 5% gewijzigd door mk1992 op 22-01-2024 21:46 ]

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:02
Zjanzjak schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:38:
En toch gebruik ik de Freshmile pas nog regelmatig op kantoor (openbare parkeergarage).
Tarief daar ook 23ct/4ct per minuut, zit ik gemiddeld rond de 35 cent.
Ja, als je auto en de laadpaal 22 kW halen, dan is dit een no-brainer :)

Maar mijn auto doet 11 kW en de laadpalen hier staan heel vaak met beide plekken bezet en doen dan maar 8,4 Kw...

Vooralsnog ben ik blij met ESB à 38 cent, en ik vrees de dag dat ze daar een einde aan maken.
Na een goeie anderhalf uur de auto te moeten verplaatsen vind ik overigens geen probleem.
Same. Wat mij betreft wordt het ook gewoon de norm, 24/7, dat je per minuut betaalt vanaf dat je accu vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Juerd schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:05:
[...]

Ja, als je auto en de laadpaal 22 kW halen, dan is dit een no-brainer :)

Maar mijn auto doet 11 kW en de laadpalen hier staan heel vaak met beide plekken bezet en doen dan maar 8,4 Kw...

Vooralsnog ben ik blij met ESB à 38 cent, en ik vrees de dag dat ze daar een einde aan maken.

[...]

Same. Wat mij betreft wordt het ook gewoon de norm, 24/7, dat je per minuut betaalt vanaf dat je accu vol zit.
Hebben wij het voordeel gehad dat we over het algemeen overdag kunnen laden, dan staat er bijna nooit een andere auto aan de paal, dus gewoon 11kW met Freshmile.

ESB was ik met te laat actief voor hier, maar gaat nu al een jaar goed toch? Afwachten wat er na een jaar gebeurt denk ik, maar als er een abbo aan verbonden is zal je wel een bericht krijgen over nieuwe tarieven.

Voorlopig ben ik erg blij met Thuega, haalt de druk van het laden er af, een maakt overnacht laden mogelijk t.o.v. Freshmile. Merk wel dat het drukker wordt de laatste maanden aan de paal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
koboy schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:48:
Hebben wij het voordeel gehad dat we over het algemeen overdag kunnen laden, dan staat er bijna nooit een andere auto aan de paal, dus gewoon 11kW met Freshmile.
Mja, mijn auto kan slechts 1-fase laden. Daarbij zijn de palen in de parkeergarage op m'n werk flink begrensd (tijdelijk, zeggen ze), dus sta ik mu met 1.5kW te laden... :-(
ESB was ik met te laat actief voor hier, maar gaat nu al een jaar goed toch? Afwachten wat er na een jaar gebeurt denk ik, maar als er een abbo aan verbonden is zal je wel een bericht krijgen over nieuwe tarieven.
Gaat inderdaad al een lange tijd goed - voor mij 7 maanden, want had 'm pas in juni doordat de pas eerst kwijtgeraakt was in de post. Nou heb ik hier al eens een bericht voorbij zien komen (@Marcquito884) dat ze zouden stoppen, maar zelf nog niets van ontvangen en met 38ct/kWh hoop ik dat dit nog lang zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Overigens is de Shell pas met het AC tarief van 0,53 cent (0,43 ex btw) zakelijk zo slecht nog niet.
Particulier snap ik dat het hoog lijkt, maar zakelijk krijg je de btw toch terug.

Als ik dan zie dat ik bij de Thüga pas gemiddeld 0,36 cent betaal met duitse btw (die ik dus niet terugkrijg zakelijk) Dan zijn de verschillen niet zo heel groot.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 12:18

kaanmijo

Picobello B.V.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opgelost! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsynaS5MQjaSyVRsDPOWzoW2nno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Um5xQDXwF4rH5pVwdLH750f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Brotuck schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:43:
Overigens is de Shell pas met het AC tarief van 0,53 cent (0,43 ex btw) zakelijk zo slecht nog niet.
Particulier snap ik dat het hoog lijkt, maar zakelijk krijg je de btw toch terug.

Als ik dan zie dat ik bij de Thüga pas gemiddeld 0,36 cent betaal met duitse btw (die ik dus niet terugkrijg zakelijk) Dan zijn de verschillen niet zo heel groot.
Duitse BTW kun je ook gewoon terugvragen als het zakelijk is.
Btw terugvragen uit andere EU-landen

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
eltron schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Duitse BTW kun je ook gewoon terugvragen als het zakelijk is.
Btw terugvragen uit andere EU-landen
Als bedrijf met tientallen auto's die de grens over gaan kan het lonen om daar iemand op te zetten.
Maar als je als ZZPer 2 keer per jaar een trip door Duitsland moet maken is dat tientjeswerk... voor een hoop administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Tommie12 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:52:
[...]
Als bedrijf met tientallen auto's die de grens over gaan kan het lonen om daar iemand op te zetten.
Maar als je als ZZPer 2 keer per jaar een trip door Duitsland moet maken is dat tientjeswerk... voor een hoop administratie.
klopt maar het gaat hier, als ik mij niet vergis, over laden in NL met een Duitse pas van een provider (Thuga) die gewoon Duitse BTW op de factuur zet. Dan telt het aardig door en is het ook voor ZZP-er interessant om er jaarlijks een half uurtje aan te besteden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik zal het eens aan de accountant vragen om dit eens per maand in te dienen. Inmiddels heb ik 2 auto's hiermee rijden, dus het kan wel oplopen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
eltron schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:04:
[...]

klopt maar het gaat hier, als ik mij niet vergis, over laden in NL met een Duitse pas van een provider (Thuga) die gewoon Duitse BTW op de factuur zet. Dan telt het aardig door en is het ook voor ZZP-er interessant om er jaarlijks een half uurtje aan te besteden.
Dat wordt inderdaad een speciale situatie. BTW wetgeving is niet zo simpel, maar als de dienst geleverd wordt in NL aan een NL klant, dan vraag ik me af of het correct is dat er duitse BTW gerekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Helaas iets te snel gelezen en het stukje AC gemist, ik was al de Allego snelladers in Duitsland aan het checken. Die zijn met 30 + 45 ook al prima, maar mag natuurlijk altijd goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Tommie12 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Dat wordt inderdaad een speciale situatie. BTW wetgeving is niet zo simpel, maar als de dienst geleverd wordt in NL aan een NL klant, dan vraag ik me af of het correct is dat er duitse BTW gerekend wordt.
Dit is wel interessant want als ik met een NL pas in buitenland oplaad, dan krijg ik een factuur met de BTW uit het desbetreffende land. Zowel bij Fastned als bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Dit is wel interessant want als ik met een NL pas in buitenland oplaad, dan krijg ik een factuur met de BTW uit het desbetreffende land. Zowel bij Fastned als bij Tesla.
Je verwacht toch ook niet het Nederlandse BTW-tarief op een fles cola in Duitsland? Al zou je met een VVV-bon betalen ;)

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Dit werkte zo ook met de Elli pas, de btw uit dat desbetreffende land werd berekend.
Ik denk echter dat Thüga helemaal niet had gerekend op pashouders uit het buitenland.
Maar ik ga geen slapende honden wakker maken door ze erop te wijzen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Brotuck schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Dit werkte zo ook met de Elli pas, de btw uit dat desbetreffende land werd berekend.
Ik denk echter dat Thüga helemaal niet had gerekend op pashouders uit het buitenland.
Maar ik ga geen slapende honden wakker maken door ze erop te wijzen.
Een paar jaar geleden was dit ook het geval met de maingau pas (toen je nog voor 35 cent naar fastned kon ermee). Ik weet niet of dit nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45
eltron schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:04:
[...]

Dan doen ze dat niet helemaal netjes, want je hoort het BTW tarief van het land waarin geladen wordt te gebruiken. In de EU wordt het laden namelijk gezien als het leveren van een goed en dus moet je de lokale BTW toepassen. Vandaar ook dat je (steeds vaker) een aparte factuur krijgt per land waar je geladen hebt.

Meer info: https://www.pwc.nl/en/ins...ply-of-goods-for-vat.html en https://eur-lex.europa.eu...ML/?uri=CELEX:62022CJ0282

Cupra Born

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH7nZ8Lim8qtJ_ywKXy2STMWI7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZvDGiF8tDzDrzuwvjzDftAv.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wordt dit weer interessant voor sommige. Snelladen voor € 0,59 en € 5,99 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb een vreemde situatie. Een tijdje terug een nieuwe laadpaal bij mijn pand geplaatst (Alfen) waarbij je met je laadpas moet scannen. Nou hadden ze iets verkeerd ingesteld waardoor ik gewoon de normale laadtarieven moest betalen alsof het een openbare laadpaal was. Maar dat slaat natuurlijk nergens op want ik gebruik mijn eigen elektriciteit. Dit hebben ze uiteindelijk goedgezet alleen heb ik een aantal maanden dus zowel betaald aan Shell Recharge (via m'n laadpas) als m'n eigen energieleverancier.

Wie moet ik nou contacten om dit te corrigeren? De laadpaal is geplaatst door Vattenfall, die zeggen dat ik contact op moet nemen met Shell. Shell zegt dat zei dat niet kunnen terugboeken en dat ik met Vattenfall contact moet opnemen.

Ik snap de hele logica niet helemaal... volgens mij verdient de laadpas "leverancier" alleen aan de transactiekosten toch? Die heeft niks met de stroomtarieven te maken.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Vraagje over laden in parkeergarages bij kantoren. Ik moet morgen naar ING, locatie Cedar Amsterdam. Op geen van de laadpaal apps kan je het tarief vinden van die laadpalen (Ja, ze zijn er wel). Wellicht dan alleen toegankelijk voor medewerkers? Hoe pakken jullie vergelijbare situaties aan? Ik zou graag van te voren weten waar ik voor ga betalen :)

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 23-01-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

YoshiBignose schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:46:
Ik heb een vreemde situatie. Een tijdje terug een nieuwe laadpaal bij mijn pand geplaatst (Alfen) waarbij je met je laadpas moet scannen. Nou hadden ze iets verkeerd ingesteld waardoor ik gewoon de normale laadtarieven moest betalen alsof het een openbare laadpaal was. Maar dat slaat natuurlijk nergens op want ik gebruik mijn eigen elektriciteit. Dit hebben ze uiteindelijk goedgezet alleen heb ik een aantal maanden dus zowel betaald aan Shell Recharge (via m'n laadpas) als m'n eigen energieleverancier.

Wie moet ik nou contacten om dit te corrigeren? De laadpaal is geplaatst door Vattenfall, die zeggen dat ik contact op moet nemen met Shell. Shell zegt dat zei dat niet kunnen terugboeken en dat ik met Vattenfall contact moet opnemen.

Ik snap de hele logica niet helemaal... volgens mij verdient de laadpas "leverancier" alleen aan de transactiekosten toch? Die heeft niks met de stroomtarieven te maken.
De fout ligt bij de laadpaal leverancier, die had er voor moeten zorgen dat de Shell laadpas als lokaal aangemerkt werd, en niet naar buiten gefactureerd.
MAAR: als het goed is krijg je via je laadpaal leverancier ook een vergoeding voor de stroom die je naar externe partijen hebt geleverd. Hoe hoog staat dit tarief ingesteld? Als het meer is dan 53 cent heb je dus winst gedraaid over de rug van Shell.

Toevoeging: als er zaken gecontroleerd moeten worden zal dit dus door de laadpaal leverancier moeten gebeuren. Die kunnen correcties doorgeven aan shell waarna shel je terugbetaalt.

[ Voor 6% gewijzigd door koboy op 23-01-2024 14:04 ]

Pagina: 1 ... 120 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2