daemonix schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:56:
[...]
Drama trappen? Je kunt beter wat begrip opbrengen voor je medemens en niet veronderstellen dat iedereen in dezelfde luxe situatie zit als jij.
En nee, ik had er persoonlijk niet al te veel last van want upgrade van de netaansluiting naar 3x50 hielp en kon dus thuis laden, maar dat kan echt niet idereen betalen. Je moet wel realistisch blijven.
Zoals ik al eerder zei: drama trappen door JOUW probleem van 4 jaar geleden te projecteren op grote groepen rijders. Fijn dat je het hebt opgelost, maar 3x50A is wel een klap meer vastrecht.
95% van de rijders rijdt minder dan 100 km per dag. 1 fase aan 2kW moet je dan 10 uur laden. De volgende ochtend is de auto dus weer helemaal vol. Dit gaat er vanuit dat het afknijpen de hele nacht zal zijn ipv een paar uur
Is het leuk voor de 11kW+ mensen die aan de andere aansluiting hangen van de paal hangen? Nee, maar ook die kunnen de hele accu volladen in een nacht.
EV's zitten op dit moment gewoon nog in de fase dat je goed moet oriënteren en nadenken over wat je koopt, zeker als het om tweedehands gaat.
Tegen de tijd dat Henk en Ingrid mentaal klaar zijn voor een EV zijn ook van de tweedehands markt de 1 fase auto's grotendeels verdwenen. Dat is namelijk pas over een jaar of 10. Drama trappen over edge case oplaad situaties doet de acceptatie van EV's geen goed, ook niet naar de mensen die er nu mogelijk wel 1 in hun leven kunnen inpassen.
Mijn mening over het afknijpen tussen 4 en 10: als het een tijdelijke maatregel is is er overheen te komen. Gevolg zal wel zijn dat de palen langer bezet zijn. Gaat het mensen daadwerkelijk in problemen brengen? Denk het niet.
Enneh.... Loop nou niet te roepen dat ik in een luxe situatie zit omdat ik 11kW kan laden. Kabel over de stoep is hier verboden, heb geen oprit en laden op straat kost 57cent/kWh! Die 57 cent betaal ik niet, maar dat is pas een probleem voor het betaalbaar electrisch kunnen rijden.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!