Gecko123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:47:
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het begrijpen van onderliggende oorzaken waarom de prijzen recent zo zijn gestegen juist omdat de factoren die ik noemde niet erg veranderd lijken te zijn. Het gaat me niet direct om kostenbesparing maar om beter begrip van de markt. En omdat er best veel gebruikers op dit forum zitten hebben die wellicht ideeën of suggesties van inzichten waar dit vandaan kan komen of welke factoren ik over het hoofd zie.
Aha, gewoon nieuwsgierigheid dus, niet dat je er veel aan hebt maar goed, ieder zijn meug zeg ik altijd.

marcieking schreef op woensdag 6 december 2023 @ 06:25:
Volgens mij al vaak besproken in dit topic: er zijn veel rijders die niet naar de prijs kijken (pas van leasemaatschappij, geen interesse), dus het kan heel snel uit om een iets lagere bezetting van de paal te hebben (als dat al zo is) voor een veel hogere marge.
Maar ik kijk wel degelijk naar de prijs, en zoek een modus tussen goedkoop en makkelijk.
Denk dat iedere privé-rijder waar het geld niet tegen de plinten klotst dat wel doet, ik, als privé-rijder, iig wel.
Ik ben alleen 0 geïnteresseerd hoe een prijs opgebouwd is, waarom het zo hoog is, of laag, waar het vandaan komt, of het aan de politiek ligt, of aan een gemeente, het laadbedrijf, en ga zo maar door. En ik ga ook zeker niet fulmineren op wat dan ook aangaande hoge prijzen.
Het is zoals het is zeg ik dan altijd, kan er toch weinig aan veranderen.
Buiten elke 4 jaar een vlakje rood kleuren en mij aansluiten bij organisaties die
misschien iets kunnen betekenen voor elektrisch rijden en laden.
Dat ik tig pasjes heb en soms moet uitzoeken welke pas ik waar kan gebruiken om zo goedkoop mogelijk te laden hoort er nu gewoon bij, het is gewoon, nu, niet anders.
Te gek voor woorden zegt men dan, al die pasjes! En non-transparantie! Onduidelijk! Moet toch anders kunnen! Niet eerlijk! Verschil per regio! Ach ja....
Wat zei ik ook alweer, oh ja, het is, zoals het is.
Komt denk ik ook op m'n grafsteen te staan.
Maar goed, dit topic aanwenden om de nieuwsgierigheid te voeden is uiteraard niets mis mee.
Vroeg het mij dus alleen oprecht af waarom.
Zelf hang ik hier meer rond om op de hoogte te blijven van de tarieven i.c.m. laadpassen en daar heeft dit topic mij al vele malen bij geholpen.