[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 108 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 15:41
yannienl schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:49:
[...]

Ben erg benieuwd, net als @Brotuck loopt mijne ook tot 28 dec, maar als jouwnes nu al overgaat op die hogere tarieven..
Blijft Bump als goedkopere optie zonder abo over denk ik?
Voor DC laden ga ik toch maar kijken naar Tesla en Ionity (via Ford in mijn geval) of wellicht zelfs Fastned als het dan toch echt moet gooi ik er wel een maandabbo tegenaan. Die heb ik zo terug verdiend.

Voor AC laden zit ik in principe wel in de goede regio a la 31 cent.

Ik heb de Thuega kaart eigenlijk puur voor de geen verassingen op DC laden.

Overigens heb ik nog steeds geen rekening gehad van de eerste maand.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
Brotuck schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:53:
[...]

Voor DC laden ga ik toch maar kijken naar Tesla en Ionity (via Ford in mijn geval) of wellicht zelfs Fastned als het dan toch echt moet gooi ik er wel een maandabbo tegenaan. Die heb ik zo terug verdiend.

Voor AC laden zit ik in principe wel in de goede regio a la 31 cent.

Ik heb de Thuega kaart eigenlijk puur voor de geen verassingen op DC laden.

Overigens heb ik nog steeds geen rekening gehad van de eerste maand.
Ik heb ook nog geen rekening gehad, lekker laten zo haha
Echt balen dat Elli zo duur geworden is, die pas was echt ideaal!
Nou ja, iig een maandje nog een goed tarief..
Hopen dat ze kerst special doen ofzo, 5 euro per maand met jaarcontract tegen 30 cent snelladen ofzo.. hmmmm..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
gratis warme drank bij shell recharge.
Mits je maar minimaal 10kWh laadt.
en je shell pas gebruikt.
dan krijg je na 24u een voucher.

ik heb liever een warme drank tijdens het laden...

maar ja een gegeven paard... maar moet je in dit geval ook nog flink voor betalen (en veel geduld hebben).

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 04-12-2023 16:03 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
yannienl schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:19:
[...]

Ik heb ook nog geen rekening gehad, lekker laten zo haha
Echt balen dat Elli zo duur geworden is, die pas was echt ideaal!
Nou ja, iig een maandje nog een goed tarief..
Hopen dat ze kerst special doen ofzo, 5 euro per maand met jaarcontract tegen 30 cent snelladen ofzo.. hmmmm..
Het is mij alleen niet duidelijk waar de recente prijsstijgingen nu precies vandaan komen. De marktjaarprijs voor een kWh is heel 2024 is de afgelopen 2 maanden zo'n 25% gedaald (van 0,13 ct naar 0,10ct). Er is tevens concurrentie zat zou je zeggen.

Wordt er meer belasting geheven of zijn andere kosten voor de aanleg en het beheer van laadplaatsen voor de markt echt zo duur geworden? Kortom wat is de oorzaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
Gecko123 schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:25:
[...]
Het is mij alleen niet duidelijk waar de recente prijsstijgingen nu precies vandaan komen. De marktjaarprijs voor een kWh is heel 2024 is de afgelopen 2 maanden zo'n 25% gedaald (van 0,13 ct naar 0,10ct). Er is tevens concurrentie zat zou je zeggen.

Wordt er meer belasting geheven of zijn andere kosten voor de aanleg en het beheer van laadplaatsen voor de markt echt zo duur geworden? Kortom wat is de oorzaak?
Ja, ik kan er ook geen touw aan vastknopen. Prijzen lijken alleen maar verder te stijgen tot alles boven de 0,50/kWh hier zit (MRA-e regio). De koppeling met marktprijzen is allang zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19
[...]

Voor wat betreft Thüga is het redelijk duidelijk. Het is een Duitse maatschappij die voor alle laadsessies in het roaming-gebied mag bijleggen. Ofwel, wij betalen aan Thüga 35-39 cent, Thüga mag aan de roaming-partner de rest (toch snel zo'n 20ct/kWh) bijbetalen. Zou best kunnen zijn dat ze zich hebben verkeken op de aanloop van Nederlandse klanten, die allemaal verliesgevend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Laatst online: 10-12-2024
Of-Aaargh schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:35:
[...]

Voor wat betreft Thüga is het redelijk duidelijk. Het is een Duitse maatschappij die voor alle laadsessies in het roaming-gebied mag bijleggen. Ofwel, wij betalen aan Thüga 35-39 cent, Thüga mag aan de roaming-partner de rest (toch snel zo'n 20ct/kWh) bijbetalen. Zou best kunnen zijn dat ze zich hebben verkeken op de aanloop van Nederlandse klanten, die allemaal verliesgevend zijn.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar denk ook dat de Duitse markt zelf meespeelt hierin. De tarieven die Thüga aanbood waren laag t.o.v. de reguliere laadtarieven in Duitsland. Enkel Aldi-Süd is nog iets goedkoper (EUR 0,29/kWh AC (als ze alleen AC laden aanbieden) en EUR 0,39/kWh als ze zowel AC als DC aanbieden).

Net mijn Octopus kaart in België getest, 0,29/kWh aan de DC lader. Jammer dat het een half uur omrijden is komende vanaf het werk. Ben na mijn ervaring met “niet kloppende” tarief van vorige week wel na 2kWh gestopt. Ter plekke had ik geen mobiel bereik meer, kon dus niet checken wat afgerekend werd (anders was ik nog wel even gebleven).

[ Voor 4% gewijzigd door cyberdj op 04-12-2023 19:47 . Reden: aldi AC tarief opmerking geplaatst ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Helaas, de Octopus Electroverse kan weer in de prullenbak. De lage tarieven zijn bij mij verhoogd.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:29
ericafterdark schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:25:
Helaas, de Octopus Electroverse kan weer in de prullenbak. De lage tarieven zijn bij mij verhoogd.
gisteren nog gebruikt niks aan de hand
is dat vandaag veranderd ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
eltron schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:02:
gratis warme drank bij shell recharge.
Mits je maar minimaal 10kWh laadt.
en je shell pas gebruikt.
dan krijg je na 24u een voucher.

ik heb liever een warme drank tijdens het laden...

maar ja een gegeven paard... maar moet je in dit geval ook nog flink voor betalen (en veel geduld hebben).
In de mail van Shell staat dat je met minimaal 10 kW moet laden. Dus zodra je die laadshelheid weet te behalen voor een paar seconden, dan ben je er al. Snel gratis koffie verdienen.

Waarom ze promoten dat je met een bepaalde snelheid moet laden is mij een raadsel, maar het zal wel weer aan mij liggen dat ik het niet begrijp.

Tenminste, ik neem aan dat zoiets nog een keer wordt nagelezen voordat het wordt verzonden en men daadwerkelijk kW bedoelt en niet kWh. >:)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Bij mij nog steeds gewoon dezelfde nette prijs van 41ct/kWh op de LMS/Park&Charge palen in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
boyette schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:51:
[...]

gisteren nog gebruikt niks aan de hand
is dat vandaag veranderd ?
Zo te zien ergens vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ericafterdark schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:56:
[...]

Zo te zien ergens vorige week.
ik heb electroverse gisteren nog gebruikt en er was niets aan de hand

Ik zie ook geen tarieven die zijn aangepast?

om welke palen gaat dat dan

[ Voor 14% gewijzigd door boyette op 05-12-2023 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
boyette schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:54:
[...]

EVBox bij kantoor in Geldrop. Misschien hebben ze gezien dat het tarief incorrect was. Dat was namelijk erg laag t.o.v. andere laadpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
ericafterdark schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 06:38:
[...]

EVBox bij kantoor in Geldrop. Misschien hebben ze gezien dat het tarief incorrect was. Dat was namelijk erg laag t.o.v. andere laadpassen.
dus met andere woorden je ziet dat het tarief van 1 paal is aangepast die misschien zelfs ook nog semi publiek is en waarvan het tarief
waarschijnlijk niet goed was en daarmee trek je de conclusie dat het einde oefening is met electroverse... en dat de pas in de prullenbak kan..

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 05-12-2023 07:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Sowieso is het altijd oppassen met Electroverse. Altijd eerst even het tarief checken voordat je gaat laden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aryEh2q9mkwU8OfKSMZilO6f_yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5maW7NxOUHDjU6ESVnZHqmYu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-08 15:47
yannienl schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:49:
[...]

Ben erg benieuwd, net als @Brotuck loopt mijne ook tot 28 dec, maar als jouwnes nu al overgaat op die hogere tarieven..
Blijft Bump als goedkopere optie zonder abo over denk ik?
Bij mij verliep het tarief vandaag. Zie in de app gewoon een nieuwe maand (tot 5/1) met dezelfde prijzen 39/35 47/42 als vorige maand. Weer een maandje Thüga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Pjotr70 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 08:26:
[...]

Bij mij verliep het tarief vandaag. Zie in de app gewoon een nieuwe maand (tot 5/1) met dezelfde prijzen 39/35 47/42 als vorige maand. Weer een maandje Thüga!
same here!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g46qVvDTCHbxxJfmDcCZHkEFOx0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j5CCFCoiX1Bqx9Gst9kHd7bP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
[...]

Vreugde haha
Maar zonder dollen, hopen dat dit minimaal een jaar zo blijft..
Had onlangs meegedaan aan een survey van Elli..
Even duidelijk gemaakt dat ze nu een van de duurste zijn in de markt, dat ze geen zak eraan doen om klanten te behouden (hehehe) en dat ze een kerstspecial moeten doen..
Ik ben benieuwd hoe ze hier op gaan reageren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Wellicht uit coulance omdat de wijziging zo kort recent is gedaan. Ben benieuwd wat mijn aanbieding op 13 december gaat worden! Wie weet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 08:56
Of-Aaargh schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 07:50:
Sowieso is het altijd oppassen met Electroverse. Altijd eerst even het tarief checken voordat je gaat laden...
FTFY

Zolang de zakelijke/fleet markt het zich niet aantrekt, valt er (veel) geld te verdienen.

Onlangs ook een leuke gehad (prijzen ex BTW)
0.33 starttarief, 0.01/min en 0.47/kWh.
Op 1h47min echter slechts 0.74kWh geladen, maar wel aan 1.83 euro.
Ofwel net geen 3 euro per kWh inc BTW. 8)7

Uiteraard niet de moeite voor achter te gaan: MSP steekt het op de CPO, CPO steekt het op de connectie/auto en 50 manuren later wordt de bal nog rondgekaatst, voor nog geen 2 euro. |:(
Hoog tijd dat dit wilde westen wat in toom gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:56
[...]

Ik zie bij mijn account 2 tarieven staan de oude en de nieuwe dus ik denk dat ze nog het oude tarief berekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 16:39
yannienl schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:19:

Ja! En 2 gratis EV's! Naar keuze uiteraard, en een huis in Frankrijk erbij, liefst in Zuid Frankrijk.
Mooie kerstspecial.
Uh huh.

Hopen staat vrij maar wellicht hoop ik iets te veel, net hoor, maar denk jij ook. ;)
DaCoTa schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:32:

Ja, ik kan er ook geen touw aan vastknopen. Prijzen lijken alleen maar verder te stijgen tot alles boven de 0,50/kWh hier zit (MRA-e regio). De koppeling met marktprijzen is allang zoek.
Wie kan er wel een touw aan vast knopen? Ik niet echt (heel soms wel) maar ben lang geleden gestopt met het te begrijpen en te nemen zoals het is. Het is, zoals het is.

Buiten dat, of ik het nu wel weet hoe en waarom, of niet, dat zal niet van invloed zijn op het tarief wat ik toch moet betalen als ik openbaar moet laden. Je zal dus hooguit wat beter geïnformeerd zijn.
Knowledge is power zeggen ze wel eens, alleen, in dit geval, heb je er geen pepernoot aan. :P

Aangaande de prijzen;
Waar ik laad (Rotterdam en Noord(west)Brabant), zie ik ze niet stijgen, zijn al wat maanden stabiel hier.
Tot zolang het duurt, want.... het is, zoals het is.
Wel aangesloten bij de VER, dat dan weer wel, wie weet kunnen zij wat doen veranderen.
Bij mij is de snellader (Agri Snellaad) nog steeds redelijk goedkoop (41 cent), en ik zie dat ze de 'foutieve laadpunten' bij mij op kantoor (openbare publieke garage) er uit hebben gehaald. Stond dat er 120 laadpunten waren, maar we hebben er maar 60 in de garage. De 60 laadpunten met het tarief van 35 cent zijn niet meer zichtbaar, nu wel 60 laadpunten met het tarief van 53 cent, jammer de bammer.
Want ik had de pas in eerste instantie aangevraagd vanwege dat tarief van 35 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colorised
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-08 19:43
Zojuist een mail binnen van Jaguar Charging (plugsurfing).

Prijzen gaan veranderen per 7de van December. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yvKkPUYdrrSlfTYfQp4gO552LA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RwPgsWEU61oU84hPhxu7UAF4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Zjanzjak schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:00:
[...]

Ja! En 2 gratis EV's! Naar keuze uiteraard, en een huis in Frankrijk erbij, liefst in Zuid Frankrijk.
Mooie kerstspecial.
Uh huh.

Hopen staat vrij maar wellicht hoop ik iets te veel, net hoor, maar denk jij ook. ;)
Liever een huis in Japan en 1 gratis EV neem ik genoegen mee.. Denk niet dat dit heel veel gevraagd is..
Ik heb me bij de Fully Charged Show in RAI door de mensen van NIO lekker laten maken over de komende Firefly..
Als ik die dan gratis krijg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21
Zjanzjak schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:00:
[...]
Wie kan er wel een touw aan vast knopen? Ik niet echt (heel soms wel) maar ben lang geleden gestopt met het te begrijpen en te nemen zoals het is. Het is, zoals het is.

Buiten dat, of ik het nu wel weet hoe en waarom, of niet, dat zal niet van invloed zijn op het tarief wat ik toch moet betalen als ik openbaar moet laden. Je zal dus hooguit wat beter geïnformeerd zijn.
Knowledge is power zeggen ze wel eens, alleen, in dit geval, heb je er geen pepernoot aan. :P
[...]
Nou, wel als het €10 per laadbeurt scheelt als ik het goede pasje met de goede paal kies. Maar helaas veranderd deze combinatie elke paar maanden. Laat staan dat ik het aan de vrouw kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:25
boyette schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:54:
[...]

In Utrecht zijn de palen die op €0,35 stonden verhoogd naar €0,42.
Daarmee zijn ze nu zelfde tarief als e-flux
Ze hebben wel de dubbele vermeldingen verwijderd.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:46
GeFke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:21:
[Afbeelding]

Ik wist niet dat de prijs in NL zoveel duurder is dan in België, ik laad momenteel aan 0,107 thuis ...
@GeFke Mag ik even vragen welk contract je bij Engie hebt? Drive Variable?

Begin volgend jaar rij ik ook op electronen, dus ...

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:34
GeFke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:21:
[Afbeelding]

Ik wist niet dat de prijs in NL zoveel duurder is dan in België, ik laad momenteel aan 0,107 thuis ...
Dat is enkel de energie component. Je moet nog het capaciteitstarief, netkosten, accijns, enzo er bij tellen. Dat laatste is duurder dan de ruwe elektriciteitsprijs. Je zult all-in rond de 0.30euro/kWh zitten vermoed ik.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 22:45
Slinnenb schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:38:
[...]

In Utrecht zijn de palen die op €0,35 stonden verhoogd naar €0,42.
Daarmee zijn ze nu zelfde tarief als e-flux
Ze hebben wel de dubbele vermeldingen verwijderd.
Bij mij waren er paaltjes met een prijs van 35 cent per kWh. Pas bij het doorklikken bleek de prijs 53 cent te zijn wat idd het CPO tarief is. Afgelopen zondag heb ik de Electroverse feedback optie gebruikt om de duplicatie en misleidende prijzen te melden. Gisteren kreeg ik als antwoord "Our dedicated back-end team will be notified so they can work their magic and fix these errors for you. Your screenshots are also incredibly helpful and will assist us in resolving these issues even faster". Blijkbaar hebben ze dat idd met spoed opgepakt en wij geen verrassende rekeningen meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Zojuist berciht gekregen dat EV-Box stopt met laden via publieke laadpalen. Onwijs jammer want zij waren altijd de goedkoopste in de wijk en op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
PixelPusher schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:43:
Zojuist berciht gekregen dat EV-Box stopt met laden via publieke laadpalen. Onwijs jammer want zij waren altijd de goedkoopste in de wijk en op kantoor.
daar moet je de provincie op aankijken niet EVBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 17:31
Zijn die jaguar pasjes nog te krijgen eigenlijk, begreep dat toen er een run op kwam het aardig gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Yo!Bananas schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:31:
[...]

Bij mij waren er paaltjes met een prijs van 35 cent per kWh. Pas bij het doorklikken bleek de prijs 53 cent te zijn wat idd het CPO tarief is. Afgelopen zondag heb ik de Electroverse feedback optie gebruikt om de duplicatie en misleidende prijzen te melden. Gisteren kreeg ik als antwoord "Our dedicated back-end team will be notified so they can work their magic and fix these errors for you. Your screenshots are also incredibly helpful and will assist us in resolving these issues even faster". Blijkbaar hebben ze dat idd met spoed opgepakt en wij geen verrassende rekeningen meer krijgen.
Vreemd, ik heb op mijn vraag van afgelopen vrijdag nog niks gehoord.. Ruim EUR 10,- meer betaald dan wat in de app stond 😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
DaCoTa schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:04:

Nou, wel als het €10 per laadbeurt scheelt als ik het goede pasje met de goede paal kies. Maar helaas veranderd deze combinatie elke paar maanden. Laat staan dat ik het aan de vrouw kan vertellen.
Ja die snap ik wel maar wat ik specifiek bedoel is, waarom wil je het 'doorgronden'?

Want jij en Gecko zeggen:

DaCoTa schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:32:
Ik som even op:
Of er meer belasting geheven wordt, dat er toch concurrentie is, of de kosten van de aanleg het zijn, dat de koppeling met de marktprijzen zoek is en dat er geen touw aan vast te knopen is.

Wordt het tarief lager als je weet hoe het 'systeem' werkt?
Dat doet er toch totaal niet toe, en dat vraag ik me dan af, waarom men dat wil weten.
Want, het is, zoals het is.
En, wat doet het er toe, want:
Je hebt er niets aan als je weet hoe de prijzen tot stand komen, gaat je dus echt geen 10 euro per laadbeurt schelen, niet eens een cent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Zjanzjak schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:48:
[...]

Ja die snap ik wel maar wat ik specifiek bedoel is, waarom wil je het 'doorgronden'?

Want jij en Gecko zeggen:

[...]

[...]

Ik som even op:
Of er meer belasting geheven wordt, dat er toch concurrentie is, of de kosten van de aanleg het zijn, dat de koppeling met de marktprijzen zoek is en dat er geen touw aan vast te knopen is.

Wordt het tarief lager als je weet hoe het 'systeem' werkt?
Dat doet er toch totaal niet toe, en dat vraag ik me dan af, waarom men dat wil weten.
Want, het is, zoals het is.
En, wat doet het er toe, want:
Je hebt er niets aan als je weet hoe de prijzen tot stand komen, gaat je dus echt geen 10 euro per laadbeurt schelen, niet eens een cent. ;)
Prima dat jij er zo over denkt.

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het begrijpen van onderliggende oorzaken waarom de prijzen recent zo zijn gestegen juist omdat de factoren die ik noemde niet erg veranderd lijken te zijn. Het gaat me niet direct om kostenbesparing maar om beter begrip van de markt. En omdat er best veel gebruikers op dit forum zitten hebben die wellicht ideeën of suggesties van inzichten waar dit vandaan kan komen of welke factoren ik over het hoofd zie.

[ Voor 6% gewijzigd door Gecko123 op 05-12-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
cyberdj schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:18:
[...]

Vreemd, ik heb op mijn vraag van afgelopen vrijdag nog niks gehoord.. Ruim EUR 10,- meer betaald dan wat in de app stond 😤
Ik zou zeggen nogmaals klagen in nette Engels en met screenshots als je die nog hebt. In mijn beperkte ervaring krijg je binnen een paar uur een antwoord op een werkdag. Ze hebben mij achteraf bericht dat het snel is opgelost o.a. omdat de back office er al mee bezig was voordat ik het heb gemeld. Iemand anders (jij wellicht?) heeft ze dus ook al eerder getriggerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Gecko123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:47:
[...]
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het begrijpen van onderliggende oorzaken waarom de prijzen recent zo zijn gestegen juist omdat de factoren die ik noemde niet erg veranderd lijken te zijn.
Volgens mij al vaak besproken in dit topic: er zijn veel rijders die niet naar de prijs kijken (pas van leasemaatschappij, geen interesse), dus het kan heel snel uit om een iets lagere bezetting van de paal te hebben (als dat al zo is) voor een veel hogere marge.

Het idee dat bedrijven verkoopprijzen baseren op kosten plus een redelijke marge is heel naïef, maar komt op Tweakers regelmatig terug. Ze voegen liever marge toe om op de grafiek met marge*volume afgezet tegen prijs de piek te vinden voordat de lijn daalt door afgenomen vraag.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:38
Precies @marcieking, denk dat het grotendeel nog steeds zakelijke rijders zijn.

Ook in mijn omgeving als ik over laad prijzen spreek hebben ze geen flauw idee (en boeid ze ook niet) wat de kosten zijn terwijl ik alles loop uit te zoeken :9. In mijn omgeving zijn er maar heel weinig prive EV rijders.

Nu laad ik 95% thuis echter kan mij best voorstellen dat als je enkel public laad dat je wat meer onderzoek verricht -mits je niet zakelijk rijd-.

En dan zie je toch wel dat de prijzen enorm gestegen zijn op een jaar tijd.

Zouden ze bij benzine moeten doen >:), dan was dit al lang op het nieuws gekomen...

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wij zijn prive EV rijders (2 stuks) en eerlijk gezegd boeit het ons ook niet zo. we hoeven niet heel vaak op straat te laden, en dan heb je gewoon het liefst een functionerend pasje zonder gezeur.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Jazsie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:53:
Precies @marcieking, denk dat het grotendeel nog steeds zakelijke rijders zijn.

Ook in mijn omgeving als ik over laad prijzen spreek hebben ze geen flauw idee (en boeid ze ook niet) wat de kosten zijn terwijl ik alles loop uit te zoeken :9. In mijn omgeving zijn er maar heel weinig prive EV rijders.

Nu laad ik 95% thuis echter kan mij best voorstellen dat als je enkel public laad dat je wat meer onderzoek verricht -mits je niet zakelijk rijd-.

En dan zie je toch wel dat de prijzen enorm gestegen zijn op een jaar tijd.

Zouden ze bij benzine moeten doen >:), dan was dit al lang op het nieuws gekomen...
Ik denk dat je inschatting vrij correct is dat de meeste EV rijders ofwel zakelijk rijden, en als ze privé gekocht hebben, dan hebben ze dikwijls ook een eigen laadplek.
Maar ik zou er graag eens cijfers over zien.

Ik verwacht wel dat die prijzen op een of andere manier gaan gereglementeerd worden zodat die wat dichter bij elkaar gaan liggen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
boyette schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 07:25:
[...]

dus met andere woorden je ziet dat het tarief van 1 paal is aangepast die misschien zelfs ook nog semi publiek is en waarvan het tarief
waarschijnlijk niet goed was en daarmee trek je de conclusie dat het einde oefening is met electroverse... en dat de pas in de prullenbak kan..
Ja, het ontbrak aan context. Dit ging om mijn eigen situatie waarbij ik de pas heb besteld voor de palen bij kantoor. Dat was de veruit goedkoopste optie.

Mijn tip voor de rest: de app in de gaten houden. Gewoon voor de zekerheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-08 15:47
daemonix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:48:
Wij zijn prive EV rijders (2 stuks) en eerlijk gezegd boeit het ons ook niet zo. we hoeven niet heel vaak op straat te laden, en dan heb je gewoon het liefst een functionerend pasje zonder gezeur.
Als privé EV rijder veroordeeld tot alleen openbaar laden ben ik wellicht bovengemiddeld geïnteresseerd in de laadtarieven. Ik heb geen beeld bij de stijgingen van de laadprijs terwijl de stroomtarieven dalen. Middels dit forum kan ik gelukkig voordelig laden al is de prijs van AC laden bij de lokale Amersfoortse LMS paal afgelopen jaar van 31 ct (Enel) via 36 ct (Be Charge) naar ca 38ct (Thüga) gegaan en is het DC She’ll laadfeest voor 26 ct via Freshmile voorbij. Ik heb een hoop geleerd en ben de nodige passen en apps rijker maar vergt wel wat werk deze nieuwe hobby. Benieuwd wat 2024 brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 10:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:18:
Het lijkt erop dat dit de opvolger van de Engie laadpas is. B)
50Five is inderdaad de opvolger van de Engie laapas. Kreeg namelijk gisteren een mail van Engie EVBox:
Beste Tripl3 D,

We sturen je deze email om je te informeren over de veranderingen die we met betrekking tot jouw EVBox laadpas(sen) met geactiveerd openbaar laadabonnement. Als onderdeel van ons streven om de best mogelijke oplossingen voor laadstationeigenaren te leveren, verschuiven we onze focus naar het verbeteren van ons aanbod voor residentieel, werkplek- en commercieel opladen.

Om aan te sluiten bij deze verandering, hebben wij bij EVBox besloten om te stoppen met onze publieke laadpassen, met ingang van 1 maart 2024. Terwijl wij onze openbare laaddienst afbouwen, willen wij ervoor zorgen dat jij goed voorbereid bent, zodat je je laadroutine zorgeloos kunt voortzetten

Wat betekent dit voor jou?
• Vanaf 1 maart 2024 kun je je EVBox laadpas(sen) niet meer gebruiken bij openbare laadstations. Wees gerust, je kunt hem nog steeds gebruiken bij je EVBox residentiële of gemeenschappelijke laadstation(s).
• Om ervoor te zorgen dat je je EV kunt blijven opladen bij openbare laadstations, raden we je aan om andere aanbieders van openbare laadpassen te zoeken. Zorg ervoor dat je voor 1 maart 2024 een publieke laadpas van een andere EV-laadpasleverancier aanschaft.

Om deze overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen, werken we samen met 50five, die je onder dezelfde voorwaarden een nieuwe publieke laadpas kan bezorgen.

Als je vragen hebt over deze aankomende verandering, bezoek dan onze speciale FAQ-pagina.

Bedankt voor je hulp in het ondersteunen van de overgang naar elektrische mobiliteit.

-Team EVBox

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
Voor degene met een travelcard; sinds vandaag is het mogelijk om bij Tesla (wel even de laatste versie van de app installeren) je Travelcard te koppelen. Of; het is mij zojuist in ieder geval gelukt.
En Travelcard heeft er zelf ook een stukje over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
PhilippeJoris schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:50:
[...]

@GeFke Mag ik even vragen welk contract je bij Engie hebt? Drive Variable?

Begin volgend jaar rij ik ook op electronen, dus ...

Dank.
Direct variabel maar via June Energy geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:32

Lagune

Its time for warp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXA2a6VY3XXXSpI3yWbPHaNrnWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xMF0g61n04dOMLDsLS0Y7MWD.png?f=user_large

damn wat is laden bij EVbox duur zeg, 1,80 per kWH ???? met vattenfal 59ct, bosch heeft ook zn prijzen aangepast op evbox zie ik, freshmile pas authenticeerd niet

iemand nog alternatieven voor laadpassen bij evbox?

[ Voor 6% gewijzigd door Lagune op 06-12-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:56

bert pit

asdasd

Eens, geldt voor mij ook, net een shell pas aangevraagd omdat die overal te gebruiken is. Daarnaast is de Tesla Supercharger ook niet duur.

Maar een grote maar: Het aanbod van personen die wel zoeken naar voordeel is dus klein. Mijn inschatting is dat dit velen zal weerhouden om een EV te kopen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 10:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Volgens Go-charge op deze paal (zonder abonnementskosten):

Shell Recharge 55 cent
ANWB 57 cent
Vattenfall Incharge 59 cent

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bert pit schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:08:
[...]

Eens, geldt voor mij ook, net een shell pas aangevraagd omdat die overal te gebruiken is. Daarnaast is de Tesla Supercharger ook niet duur.

Maar een grote maar: Het aanbod van personen die wel zoeken naar voordeel is dus klein. Mijn inschatting is dat dit velen zal weerhouden om een EV te kopen.
Inderdaad, gecombineerd met het ontbreken aan laadpalen/overbezetting van laadpalen. Hier plaatsen ze ongevraagd palen bij zodra er wordt geconstateerd dat er sprake is van hoge bezettingsgraad, maar dat gebeurt zeker niet overal helaas.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:16
Tripl3 D schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:10:
Volgens Go-charge op deze paal (zonder abonnementskosten):

Shell Recharge 55 cent
ANWB 57 cent
Vattenfall Incharge 59 cent
Volgens de ANWB app zelf kost het laden hier 1,83 euro/kWh..... Plus 3,03 euro per sessie. Plus 0,34 euro per sessie. Ja, dat staat er letterlijk.....
Volgens de Vattenfall app: 0,59 ct/kWh
Volgens de Chargeprice app kost vattenfall hier 0,86 ct/kWh

[zucht]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

multikoe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:51:
[...]

Volgens de ANWB app zelf kost het laden hier 1,83 euro/kWh..... Plus 3,03 euro per sessie. Plus 0,34 euro per sessie. Ja, dat staat er letterlijk.....
Volgens de Vattenfall app: 0,59 ct/kWh
Volgens de Chargeprice app kost vattenfall hier 0,86 ct/kWh

[zucht]
ja echt belachelijk, vroeger was er nog de bosch pas & freshmile die het een beetje betaalbaar maakte

probleem is dat dit de enige paal is bij mijn pa in het dorp (berg en terblijt)

[ Voor 11% gewijzigd door Lagune op 06-12-2023 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:40
Ook ik ben een privé rijder en laad overwegend thuis. Alleen op vakantie en incidenteel wat verder reizen zal ik gebruik maken van een openbare laadpaal en boeit mij ook niet wat de prijs op dat moment is. Ik kan me best voorstellen dat je naar de prijzen gaat kijken als je alleen openbaar kan laden. Dat zou ik ook doen en ben met mijn vorige benzine auto ook steeds bezig geweest om zo goedkoop mogelijk te tanken. Ik woon in de grensstreek en ging bijna altijd in België tanken. Ook heb ik diverse laadpassen aangeschaft, 6 stuks, waarbij ik me nu afvraag of dit niet teveel van het goede is?

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Volgens mij ben je met Bump en Shell redelijk klaar. Bump is goedkoop, maar werkt niet 100% overal. Shell werkt eigenlijk overal, maar is niet een hele goedkope pas. Het voorbeeld van hierboven had @Lagune ook makkelijk in het topic terug kunnen vinden: is gewoon €0.41/kWh met Bump. Ik heb zelf primair ESB, en als je wat eerder was geweest had je Thüga kunnen aanvragen, maar verder is het in ieder geval qua AC niet zo ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Wakkie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:16:
Ook ik ben een privé rijder en laad overwegend thuis. Alleen op vakantie en incidenteel wat verder reizen zal ik gebruik maken van een openbare laadpaal en boeit mij ook niet wat de prijs op dat moment is. Ik kan me best voorstellen dat je naar de prijzen gaat kijken als je alleen openbaar kan laden. Dat zou ik ook doen en ben met mijn vorige benzine auto ook steeds bezig geweest om zo goedkoop mogelijk te tanken. Ik woon in de grensstreek en ging bijna altijd in België tanken. Ook heb ik diverse laadpassen aangeschaft, 6 stuks, waarbij ik me nu afvraag of dit niet teveel van het goede is?
Ik rij zakelijk een Tesla, en laad ook vrijwel alleen thuis.

Vooraf ook veel gelezen en veel range anxiety en laadstress gehad. Dus ik had al een 3-tal laadpassen en nog 4 apps om toch maar te kunnen laden als de 'bedrijfspas' het niet zou doen.

Enkel op vakantie in Zweden ben ik wat creatief moeten zijn, en heb ik 2 keer een extra app moeten installeren, en heb in 2 hotels geladen wat zowat forfaitair afgerekend werd op de factuur (15€ per laadsessie).

Zo lang ik niet op vakantie ga heb ik enkel 2 keer geladen omdat de laadpaal me een parkeerplaats opleverde zonder langer zoeken... , en 1 keer omdat ik anders niet thuis zou geraken.
Nu krijg ik regelmatig mailtjes van die laadaanbieders om toch maar eens hun pas te gebruiken...
De overlap schijnt wel enorm groot te zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:12
Lagune schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:11:
[...]
ja echt belachelijk, vroeger was er nog de bosch pas & freshmile die het een beetje betaalbaar maakte

Bij dit soort laadpalen met een hoog CPO-tarief kun je het beste een laadpas met een vast tarief voor DC-laden gebruiken zoals Shell Recharge of Vattenfall Incharge.

Met Shell Recharge betaal je hier (Grote straat 8, Berg en Terblijt) € 0,55 per kWh + € 0,35 per laadsessie aan transactiekosten.

Met Vattenfall Incharge € 0,59 per kWh + € 0,35 startkosten per laadsessie.

De nieuwe ANWB-laadpas werkt (in tegenstelling tot de oude 'branded' Eneco-pas) tegenwoordig ook met CPO-tarieven en is hier dus geen handige pas.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Lagune schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:11:
[...]

Bij de paal die je noemde (Grote straat 8), kun je nog met Freshmile laden voor € 0,23/kWh + € 0,04/minuut, toch?
Inderdaad wel een belachlijk hoog CPO-tarief, heeft die paal.
Het is overigens niet de standaard EV-box tarief. Volgens mij kan bij veel EV-boxpalen de eigenaar het tarief bepalen (ik zie ze vrij vaak staan bij bedrijven en zijn dan semi-publiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

dextertje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:51:
[...]

Bij de paal die je noemde (Grote straat 8), kun je nog met Freshmile laden voor € 0,23/kWh + € 0,04/minuut, toch?
Inderdaad wel een belachlijk hoog CPO-tarief, heeft die paal.
Het is overigens niet de standaard EV-box tarief. Volgens mij kan bij veel EV-boxpalen de eigenaar het tarief bepalen (ik zie ze vrij vaak staan bij bedrijven en zijn dan semi-publiek).
staat nog wel in de freshmile app maar accepteerd pasje niet, blink blink -> rood :( ik ga maar eens bellen met die franbozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
marcieking schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:32:
Volgens mij ben je met Bump en Shell redelijk klaar. Bump is goedkoop, maar werkt niet 100% overal. Shell werkt eigenlijk overal, maar is niet een hele goedkope pas. Het voorbeeld van hierboven had @Lagune ook makkelijk in het topic terug kunnen vinden: is gewoon €0.41/kWh met Bump. Ik heb zelf primair ESB, en als je wat eerder was geweest had je Thüga kunnen aanvragen, maar verder is het in ieder geval qua AC niet zo ingewikkeld.
Bump vraagt bij deze EV-box laadpaal in Berg en Terblijt wel om te starten met een fysieke laadpas, de app werkt hier niet.

Ik heb trouwens nu ook een raar probleem met Bump: Als ik met de app een laadsessie probeer te starten zegt ie "Launch Charge Failure. Your last session was left unpayed, please contact our support staff".

Eerst leek dat niet te kloppen maar toen ik nog een keer goed de laatste laadsessies en creditcard-afschrijvingen vergeleek zag ik voor mijn laatste laadsessie € 11,55 in de Charging history staan, maar op de bijbehorende factuur staat € 11,39, en dat is ook van mijn creditcard afgeboekt.

Nu wil ik die € 0,16 verschil best betalen maar ik heb geen idee hoe, dus ik heb maar een support ticket ingeschoten. Ik ben benieuwd! :?

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyberdj
Wakkie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:16:
Bij Genk in de buurt en in Dilsen staan Optimile fastchargers voor 0,29/kWh. Gister even in Dilsen geweest (Heulentakstraat, op industrieterrein) en daar kon ik met de electroverse/ Octopus kaart laden voor 0,29.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
MvdV75 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:32:
[...]

Voor BMW pas veranderd de prijs ook niet mee.

Kost in Wittlich gewoon het standaard tarief van 35 cent ipv de aangeboden 15 cent

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwJmo4H4pUB-TvHOfBUk0lOiVms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbbYFjsQ3WBu9T4Fx3SxXXgH.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ook zonder pas betaal je maar € 0,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Wesco schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:06:
[...]
Bump vraagt bij deze EV-box laadpaal in Berg en Terblijt wel om te starten met een fysieke laadpas, de app werkt hier niet.
Er is ondertussen in dit topic 10x voorbijgekomen hoe je in Bump een fysieke laadpas maakt van een willekeurige pas (niet een laadpas van een andere provider!), dus dan bied je toch gewoon een fysieke pas aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyberdj
Vandaag een test rondje met de Electroverse/Octopus kaart gedaan. Bij de EV-Box laders (die allemaal 0,00 als tarief hadden) lukte laden niet (1x zie ik wel een sessie van 5 min, maar werd er niet geladen). Daarna nog een Last Mile Solution DC van 0,41/kWh geprobeerd, die werkte wel (en tarief klopte ook in tegenstelling tot mijn ervaring van vorige week bij een andere Last Mile Solution paal).

Nu nog de Maastrichtse palen van 0,00 proberen, eens kijken of die wat doen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 22:26
MvdV75 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]

Dus ook zonder pas betaal je maar € 0,35
Het ging er meer even om dat je niet maar 15c hoeft te betalen volgens mij.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
marcieking schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:27:
[...]
Er is ondertussen in dit topic 10x voorbijgekomen hoe je in Bump een fysieke laadpas maakt van een willekeurige pas (niet een laadpas van een andere provider!), dus dan bied je toch gewoon een fysieke pas aan?
I know, maar ik hoef daar niet te laden. Het was meer even een waarschuwing voor @Lagune ...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Lagune schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:53:
[Afbeelding]

damn wat is laden bij EVbox duur zeg, 1,80 per kWH ???? met vattenfal 59ct, bosch heeft ook zn prijzen aangepast op evbox zie ik, freshmile pas authenticeerd niet

iemand nog alternatieven voor laadpassen bij evbox?
staan er ook genoeg voor 35 cent van EVBox

dus dit is een aangepast tarief
denk semi publiek waar men niet wil dat anderen gaan laden maar het ook niet geheel kan voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
boyette schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:06:
[...]

staan er ook genoeg voor 35 cent van EVBox

dus dit is een aangepast tarief
denk semi publiek waar men niet wil dat anderen gaan laden maar het ook niet geheel kan voorkomen
Is er eigenlijk regelgeving rondom semi-publiek laden? Er zijn op het industrieterrein een paar palen op het terrein van een bedrijf, het terrein kan middels een poort worden gesloten, dat zal echter pas s avonds het geval zijn. Overdag kan dus eigenlijk iedereen de parking op. De palen zijn wel zichtbaar in de app van diverse laadpasaanbieders (voor het mooie tarief van 0,14/kWh).
Hetzelfde geldt voor palen bij bijvoorbeeld autodealers. Die staan vaak wel achter zo’n verschuifbare balk die toegang tot het terrein s avonds en in de nacht blokkeert, maar overdag kun je er gewoon op (hoewel ik me afvraag of ze het bij Kia leuk vinden als ik er met een Volvo kom laden).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zjanzjak
Gecko123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:47:
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het begrijpen van onderliggende oorzaken waarom de prijzen recent zo zijn gestegen juist omdat de factoren die ik noemde niet erg veranderd lijken te zijn. Het gaat me niet direct om kostenbesparing maar om beter begrip van de markt. En omdat er best veel gebruikers op dit forum zitten hebben die wellicht ideeën of suggesties van inzichten waar dit vandaan kan komen of welke factoren ik over het hoofd zie.
Aha, gewoon nieuwsgierigheid dus, niet dat je er veel aan hebt maar goed, ieder zijn meug zeg ik altijd. ;)
marcieking schreef op woensdag 6 december 2023 @ 06:25:

Volgens mij al vaak besproken in dit topic: er zijn veel rijders die niet naar de prijs kijken (pas van leasemaatschappij, geen interesse), dus het kan heel snel uit om een iets lagere bezetting van de paal te hebben (als dat al zo is) voor een veel hogere marge.
Maar ik kijk wel degelijk naar de prijs, en zoek een modus tussen goedkoop en makkelijk.
Denk dat iedere privé-rijder waar het geld niet tegen de plinten klotst dat wel doet, ik, als privé-rijder, iig wel.

Ik ben alleen 0 geïnteresseerd hoe een prijs opgebouwd is, waarom het zo hoog is, of laag, waar het vandaan komt, of het aan de politiek ligt, of aan een gemeente, het laadbedrijf, en ga zo maar door. En ik ga ook zeker niet fulmineren op wat dan ook aangaande hoge prijzen.
Het is zoals het is zeg ik dan altijd, kan er toch weinig aan veranderen.
Buiten elke 4 jaar een vlakje rood kleuren en mij aansluiten bij organisaties die misschien iets kunnen betekenen voor elektrisch rijden en laden.

Dat ik tig pasjes heb en soms moet uitzoeken welke pas ik waar kan gebruiken om zo goedkoop mogelijk te laden hoort er nu gewoon bij, het is gewoon, nu, niet anders.
Te gek voor woorden zegt men dan, al die pasjes! En non-transparantie! Onduidelijk! Moet toch anders kunnen! Niet eerlijk! Verschil per regio! Ach ja....
Wat zei ik ook alweer, oh ja, het is, zoals het is.
Komt denk ik ook op m'n grafsteen te staan. :P

Maar goed, dit topic aanwenden om de nieuwsgierigheid te voeden is uiteraard niets mis mee.
Vroeg het mij dus alleen oprecht af waarom.
Zelf hang ik hier meer rond om op de hoogte te blijven van de tarieven i.c.m. laadpassen en daar heeft dit topic mij al vele malen bij geholpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

IceTeaGX schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:24:

PS3: Idem voor Ionity, alles lijkt nu ook op 0,85 te staan. Blijven enkel nog de 0,30+0,30 opties over, alsook sommige met een prijs per minuut die heel voordelig kan uitkomen. (vb. https://charge.freshmile.com/location/HCBDVD 50kW, maar aan 6 euro per uur komt dat op €0,12/kWh, ALS je die snelheid haalt)
Misschien begrijp ik het niet goed, maar 30 cent per minuut is 0,3*60 = 18 Euro per uur. Dan kom je uit op 36 cent per kWh. Op zich een mooie prijs maar wel hoger dan de genoemde 12 cent.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik heb zojuist mijn Tesla aangesloten aan een vattenfall openbare laadpaal. De sessie is niet zichtbaar in de app of portal, maar de laadsessie is wel gestart. Dit is de 3e keer dat ik met deze auto bij de paal aan het laden ben. Eerder had ik nooit issues.

Hoe krijg ik mijn auto / laadkabel nu weer losgekoppeld van de laadpaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBI2-AcZIJcRlMgXCYWvOdP_-Cs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S562fzevDm9W751STGlqqO6j.png?f=fotoalbum_large

Of is het gewoon ouderwets wachten tot 08:00 morgen ochtend?

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 06-12-2023 22:01 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
spartacusNLD schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:54:
Ik heb zojuist mijn Tesla aangesloten aan een vattenfall openbare laadpaal. De sessie is niet zichtbaar in de app of portal, maar de laadsessie is wel gestart. Dit is de 3e keer dat ik met deze auto bij de paal aan het laden ben. Eerder had ik nooit issues.

[Afbeelding]

bij mij is de kabel aan de paal altijd al los als ik eerst
1. laadsessie stop vanuit de auto/tesla app
2. laadpoort auto ontgrendel vanuit de auto/tesla app
3. kabel bij auto eruit haal.

en dan:
4. kabel bij laadpaal eruit haal.

ik hoef nooit de laadpas voor de laadpaal te doen (bij verschillende laadpalen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
Voor mij/ons geldt hetzelfde. En behalve functionerend pasje graag ook een functionerende paal, die niet bezet is.
Daarom wel fijn als het tarief niet te laag is, dan is de kans groter dat de paal vrij is😀

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
eltron schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:11:
[...]

Voor mij ons geldt hetzelfde. En behalve functionerend pasje graag ook een functionerende paal, die niet bezet is.
Daarom wel fijn als het tarief niet te laag is, dan is de kans groter dat de paal vrij is😀
Bij mij in de straat is de allego paal 0,57 per kWh, een straat verder is het 0,45 per kWh, maar zie vaker auto's lang staan aan de paal bij mij in de straat en de paal met 0,45 is vrijwel altijd leeg.

Ik haal mijn auto daar ook altijd op (als ik al 'thuis' laad) wanneer hij vol is.
Die paal bij mij in de straat heb ik nog nooit gebruikt, door prijs (maar ook doordat hij vrijwel altijd bezet is).. 8)7

En dan ben ik een zakelijke rijder (maar betaal wel alles zelf als zzp'er) |:(

[ Voor 5% gewijzigd door hsb85 op 06-12-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

hsb85 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:03:
[...]

bij mij is de kabel aan de paal altijd al los als ik eerst
1. laadsessie stop vanuit de auto/tesla app
2. laadpoort auto ontgrendel vanuit de auto/tesla app
3. kabel bij auto eruit haal.

en dan:
4. kabel bij laadpaal eruit haal.

ik hoef nooit de laadpas voor de laadpaal te doen (bij verschillende laadpalen)
d:)b top, dit zojuist getest en met een kleine vertraging is het na stap 3 vervolgens bij stap 4 inderdaad automatisch zo dat de laadpaal de laadkabel ''los laat''. Goed om te weten.

Daarna alles weer opnieuw aangesloten en de sessie is nu zichtbaar in de app.

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 06-12-2023 22:34 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 08:56
bert pit schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:27:
[...]

Misschien begrijp ik het niet goed, maar 30 cent per minuut is 0,3*60 = 18 Euro per uur. Dan kom je uit op 36 cent per kWh. Op zich een mooie prijs maar wel hoger dan de genoemde 12 cent.
Het is een referentie naar de prijzen die Freshmile hanteert. De 30+30 bij freshmile is hun standaard snellaad tarief bij vele palen. Maar er is bij Freshmile de laatste tijd veel beweging geweest.

Als je de link volgt, zie je een 50kW paal (in Bordeaux) met enkel een prijs per minuut:
6 € per hour, charged by the minute, for the first 3 hours
Then 0,20 € per additional minute
Dus 6 euro voor 50kW als je die snelheid constant haalt, ergo 0,12 euro per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

[Afbeelding]

gebruik je de pas ook van Vattenfall?

als je het via de incharge app doet is de sessie altijd direct zichtbaar en ook live te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

IceTeaGX schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:18:
[...]

Het is een referentie naar de prijzen die Freshmile hanteert. De 30+30 bij freshmile is hun standaard snellaad tarief bij vele palen. Maar er is bij Freshmile de laatste tijd veel beweging geweest.

Als je de link volgt, zie je een 50kW paal (in Bordeaux) met enkel een prijs per minuut:

[...]

Dus 6 euro voor 50kW als je die snelheid constant haalt, ergo 0,12 euro per kWh.
Bodeaux AH, wel een eindje omrijden om goedkoop te laden... ;)

Maar goed, je hebt me wel op een idee gebracht. Met de huidige Freshmile tarieven en nog 44 Euro aan prepaid zal ik hem eens aan de 180kW lader hangen en kijken wat er gebeurt. Want volgens de app zou daar ook het 30+30 tarief moeten gelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
cyberdj schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:32:
[...]

Is er eigenlijk regelgeving rondom semi-publiek laden? Er zijn op het industrieterrein een paar palen op het terrein van een bedrijf, het terrein kan middels een poort worden gesloten, dat zal echter pas s avonds het geval zijn. Overdag kan dus eigenlijk iedereen de parking op. De palen zijn wel zichtbaar in de app van diverse laadpasaanbieders (voor het mooie tarief van 0,14/kWh).
Hetzelfde geldt voor palen bij bijvoorbeeld autodealers. Die staan vaak wel achter zo’n verschuifbare balk die toegang tot het terrein s avonds en in de nacht blokkeert, maar overdag kun je er gewoon op (hoewel ik me afvraag of ze het bij Kia leuk vinden als ik er met een Volvo kom laden).
Ik ben geen jurist, dus kan er naast zitten:
Als het terrein is van het bedrijf, is het dus niet zo dat jij er zomaar mag parkeren (en laden). Dat het kan betekent niet dat het mag. Vergelijk het met mensen die een oprit voor hun huis hebben en een laadpaal bij de voordeur: daar zou je ook niet zomaar jouw auto op hun oprit parkeren om te laden.

Het staat je uiteraard vrij om bij een bedrijf, autodealer of privépersoon te vragen of je daar mag parkeren en laden, maar gewoon omdat het toegankelijk is maakt het geen recht.

Denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

boyette schreef op donderdag 7 december 2023 @ 02:55:
[...]

gebruik je de pas ook van Vattenfall?

als je het via de incharge app doet is de sessie altijd direct zichtbaar en ook live te volgen
Nee, wel besteld. Maar omdat ik deze niet kan koppelen aan de CC nog niet gebruikt.

Ik snap nu dat de Vattenfall app vrij precies is, en je alles in de juiste volgorde moet doen anders krijgt dat ding storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
spartacusNLD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:54:
[...]

Nee, wel besteld. Maar omdat ik deze niet kan koppelen aan de CC nog niet gebruikt.

Ik snap nu dat de Vattenfall app vrij precies is, en je alles in de juiste volgorde moet doen anders krijgt dat ding storing.
hoe heb je de sessie dan gedaan ?

met de Vattenfall pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

boyette schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:01:
[...]
hoe heb je de sessie dan gedaan ?

met de Vattenfall pas?
Vattenfall app :) je hebt geen laadpas nodig bij vattenfall in principe. In de app kan je wel een CC koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
spartacusNLD schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:09:
[...]

Vattenfall app :) je hebt geen laadpas nodig bij vattenfall in principe. In de app kan je wel een CC koppelen.
ja dat weet ik wel.maar als je de sessie met de app start is die ook live inzichtelijk met de app

behalve als je het met de pas doet

dus dat verhaal klopt ergens niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

boyette schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:14:
[...]
ja dat weet ik wel.maar als je de sessie met de app start is die ook live inzichtelijk met de app

behalve als je het met de pas doet

dus dat verhaal klopt ergens niet
Het hele verhaal dan nogmaals.

Gisteren avond heb ik met de app geprobeerd een laad sessie te starten. Dat lukte ook, echter de sessie kwam dus niet naar voren in de vattenfall app. Gezien dat dit probleem specifiek genoemd wordt in hun FAQ denk ik dat dit wel vaker voor komt. De laadkabel zat dus vast.

Ik heb dit opgelost door het laden handmatig te stoppen in mijn Tesla, vervolgens de laadkabel te ontgrendelen aan de auto kant. Het laden stopt dus nu. Vervolgens laat de laadpaal na enige tijd de laadkabel automatisch los. Ook al doe je dit dus zelf niet via de app.

Vervolgens ben ik gewoon weer bij 0 begonnen en heb ik alles weer aangesloten. Daarna was de sessie wel zichtbaar in de app en was mijn probleem opgelost.

Ik snap niet wat hier vaag aan is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
vanaalten schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:17:
[...]

Ik ben geen jurist, dus kan er naast zitten:
Als het terrein is van het bedrijf, is het dus niet zo dat jij er zomaar mag parkeren (en laden). Dat het kan betekent niet dat het mag. Vergelijk het met mensen die een oprit voor hun huis hebben en een laadpaal bij de voordeur: daar zou je ook niet zomaar jouw auto op hun oprit parkeren om te laden.

Het staat je uiteraard vrij om bij een bedrijf, autodealer of privépersoon te vragen of je daar mag parkeren en laden, maar gewoon omdat het toegankelijk is maakt het geen recht.

Denk ik. :)
Volgens mij zit je er naast. Ik ben ook geen jurist, maar ik neem aan dat de tekst op een advocatensite wel op juridische correctheid is gecontroleerd: https://www.jpr.nl/actuee...igendom-kan-openbaar-zijn
Er is hier overigens nog veel meer over te vinden:
Parkeerplaats privé of openbare weg?
https://www.maxvandaag.nl...ltijd-echt-eigen-terrein/
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=42415
https://www.advocaatwegen...plaats-worden-afgesloten/

Een oprit op je eigen huis is juridisch wellicht iets anders dan een parkeerterrein van een bedrijf, dus ik kan me voorstellen dat je daar niet zomaar op mag parkeren en dan laden.
Edit: er is op dit forum zelfs een heel topic over geweest bij iemand bij wie dat gebeurd is: Laden op privé terrein zonder vragen
Maar ik zou niet weten waarom je op een terrein van een bedrijf niet gewoon aan een openbare laadpaal mag laden. Iets mogen is overigens iets anders dan ergens recht op hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door dextertje op 07-12-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dacht dat 3 maanden gratis laden de beloning was, maar nu zie ik 'abonnement' staan, hmmm.

Ionity:

Zoals beloofd ben jij een van de eersten die van dit nieuwe aanbod kan profiteren. Je e-mailadres is bij ons geregistreerd en we nemen contact met je op zodra je beloning (3 maanden basiskosten van ons nieuwe IONITY-abonnement) beschikbaar is.

Naja we gaan het zien hoe en wat.

Staan in de (openbare publieke) garage bij kantoor naast de 60 Joulz laadpunten ook nog 6 ecotap-punten. Zag altijd wel een paar bordjes 'directie' en een kenteken erbij staan maar viel me nooit op dat dat maar bij 3 laadpunten stond. Laadpunten ook nooit kunnen ontdekken in welke app dan ook.
Zie ik vanochtend dus dat ik bij 3 laadpunten wel terecht kan (want ik ben niet van de directie haha), weet het tarief niet, en hoefde eigenlijk niet te laden maar ik dacht, weet je wat, ik ben benieuwd wat het tarief is dus ik waag het erop..... blijkt het net iets over de 30 cent te zijn, daar ga ik dus vaker laden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik heb mijn Thüga pas binnen maar hoe zit het nou met die tarieven? Ik zie in mijn account dat ik tot einde deze abonnementsperiode (22-12) nog op 0,39-0,35 zit en daarna wordt het dan 0,49-0,46? Ze geven ook de optie om te wisselen naar dat duurdere tarief maar waarom zou iemand dat doen? Is beide met laadpas en €5 per maand vaste kosten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Benny schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:15:
Ik heb mijn Thüga pas binnen maar hoe zit het nou met die tarieven? Ik zie in mijn account dat ik tot einde deze abonnementsperiode (22-12) nog op 0,39-0,35 zit en daarna wordt het dan 0,49-0,46? Ze geven ook de optie om te wisselen naar dat duurdere tarief maar waarom zou iemand dat doen? Is beide met laadpas en €5 per maand vaste kosten toch?
Er is nog niemand die automatisch in het nieuwe tarief gekomen is, mijn maand liep 5-12 af en nu staat er weer tm 05-01 het lage tarief.
Wisselen zou ik niet doen 😂

Ik ga ervanuit dat de mogelijkheid er is zodra het tarief wijzigt om de boel te ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
cyberdj schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:32:
[...]

Gewoon effe overleggen, dat opent vele deuren.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mk1992 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:47:
[...]

Ik ontdek zojuist dat dat feestje voorbij is, Vattenfall is op een Greenflux paal 10ct per kWh duurder geworden en duurder dan mijn Anwb-pasje
Kom ik ook net achter. Ik vraag me af waarom de prijzen zo blijven stijgen. Daar is voor mijn gevoel geen aanleiding meer toe.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:56
Ik heb gewoon nog tot 06.01.2024 de oude abonnementskosten van Thuega. Dus de lagere tarieven.
Ben er blij mee dan kan ik nog een maand genieten van de lagere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Yo!Bananas schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:14:
[...]

Ik zou zeggen nogmaals klagen in nette Engels en met screenshots als je die nog hebt. In mijn beperkte ervaring krijg je binnen een paar uur een antwoord op een werkdag. Ze hebben mij achteraf bericht dat het snel is opgelost o.a. omdat de back office er al mee bezig was voordat ik het heb gemeld. Iemand anders (jij wellicht?) heeft ze dus ook al eerder getriggerd.
Het zal wel aan mij liggen, maar ook na de 3e (nog altijd vriendelijke!) mail nog geen reactie ontvangen (vrijdag, dinsdag en vanochtend weer gemaild). Mail onderbouwd met diverse printscreens en een duidelijk verhaal (imo).

Op welke manier heb je contact opgenomen met Electroverse/Octopus?

Ik mail naar hello@theelectroverse.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo!Bananas
Ik mailde ook naar hello@theelectroverse.com. Daar komen ook de antwoorden vandaan.

Blijkbaar is een financiële vraag te moeilijk voor de helpdesk medewerkers. Dit valt vies tegen.

[ Voor 61% gewijzigd door Yo!Bananas op 08-12-2023 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette

[Afbeelding]

Vattenfall is 24/7 bereikbaar voor storingen aan de paal.
dat WhatsApp is alleen voor andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
cyberdj schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:51:

Het zal wel aan mij liggen, maar ook na de 3e (nog altijd vriendelijke!) mail nog geen reactie ontvangen (vrijdag, dinsdag en vanochtend weer gemaild). Mail onderbouwd met diverse printscreens en een duidelijk verhaal (imo).

Op welke manier heb je contact opgenomen met Electroverse/Octopus?

Ik mail naar hello@theelectroverse.com
Denk dat je wel antwoord krijgt maar dat het even duurt. Ik had niet echt een probleem maar meer een vraag aangaande laadpunten die 2 verschillende tarieven aangeven (gespecificeerd met de precieze locatie dmv hun app), na 10 dagen antwoord gekregen. En in de app zie ik nu 1 tarief, helaas wel met het hogere tarief haha.

Mijn mail ging trouwens ook naar dat mail-adres. Wellicht zijn ze wat onderbezet qua personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Yo!Bananas schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:22:
Ik mailde ook naar hello@theelectroverse.com. Daar komen ook de antwoorden vandaan.

Blijkbaar is een financiële vraag te moeilijk voor de helpdesk medewerkers. Dit valt vies tegen.
voor direct antwoord kan je ze het beste even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 09:19
Vandaag proberen te laden bij een Ecotap/greenpoint 150 kW lader met freshmile. Authenticatie mislukt met meerdere pogingen.

Toen met vattenfal pas. Authenticatie mislukt.

Toen met shell recharge, authenticatie geslaagd.

Waar ligt dit aan? Hoe weet ik waar ik wel met freshmile kan laden?

Edit: oké, we hadden de pas nog niet geactiveerd. Dat hebben we nu gedaan. Nog twee laders geprobeerd van verschillende aanbieders en nog steeds werkte de freshmile pas niet. Wat een gezeik.

[ Voor 28% gewijzigd door Grotbewoner op 09-12-2023 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
boyette schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 05:07:
[...]

Vattenfall is 24/7 bereikbaar voor storingen aan de paal.
dat WhatsApp is alleen voor andere dingen
Bij mij was het ook prijs bij een Vattenfall paal vanochtend (vroeg). De kabel kwam niet meer los van de paal. Bellen en meteen opgelost, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Als we dat eens wisten! :D
Boeit me verder ook niet, tenzij het antwoord oplossend kan zijn.
Grotbewoner schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:39:
Hoe weet ik waar ik wel met freshmile kan laden?
Zie je in de app.

MAAR...onderstaand een gedeeltelijke quote van een fervent gebruiker van Freshmile;
Zjanzjak schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:54:

60 laadpunten van Joulz/Greenflux op kantoor (publieke garage), bij de 1 deedtie het wel bij de ander niet.
Ik hou van 'mooie' (3 miljoen kilometer ruimte aan beide zijden van m'n auto) plekjes in de garage dus had er 1 gevonden waar de pas het deed, ging weken goed tot op een dag niet meer.
Dus verhuisd naar ander mooi plekje waar de pas het wel deed, ging weken goed tot... je raadt het al.
Gelukkig zijn er nog wat 'mooie' plekjes over. :P
Heb de andere plekjes nog wel eens geprobeerd of ik de boel misschien weer aan de praat kreeg, maar helaas. Ook op vele verschillende manieren maar wat ik ook probeerde, een no go.

In het openbare ook een paar keer gehad dat in de Freshmile-app stond dat ik kon laden maar het in de realiteit dus niet ging.
Dus dit verbaast mij niet;
Nog twee laders geprobeerd van verschillende aanbieders en nog steeds werkte de freshmile pas niet. Wat een gezeik.
Ach ja, het is, zoals het is.

De fervente gebruiker die ik hierboven gedeeltelijk ge'quote heb, ik ken hem vaag, schijnt, desondanks de nodige ongemakkelijkheden, nog steeds zeer tevreden te zijn met de Freshmile-pas. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44

koboy

Heb een idee voor een icon

Vandaag proberen te laden bij een Ecotap/greenpoint 150 kW lader met freshmile. Authenticatie mislukt met meerdere pogingen.

Toen met vattenfal pas. Authenticatie mislukt.

Toen met shell recharge, authenticatie geslaagd.

Waar ligt dit aan? Hoe weet ik waar ik wel met freshmile kan laden?

Edit: oké, we hadden de pas nog niet geactiveerd. Dat hebben we nu gedaan. Nog twee laders geprobeerd van verschillende aanbieders en nog steeds werkte de freshmile pas niet. Wat een gezeik.
Na activeren van een pas kan het wel een dag duren voordat dit overal is doorgekomen. Heb dit ook al een paar keer in de begeleidende brief langs zien komen.

Stond de betreffende paal wel op de Vattenfall kaart? Zo ja: het daadwerkelijk kunnen starten hangt af van de beschikbaarheid van heel veel partijen. Als er ergens een koppeling even uit ligt, dan gaat het dus mis.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 09:19
koboy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:03:
[...]

Na activeren van een pas kan het wel een dag duren voordat dit overal is doorgekomen. Heb dit ook al een paar keer in de begeleidende brief langs zien komen.
Dat was ook onze conclusie nadat we het nog twee keer hadden geprobeerd, maar fijn dat je dat dus even bevestigd. Mooi ook dat daar in de app niks over wordt gezegd behalve "activation succesful!".

We proberen het wel nog een keer over een week.
Pagina: 1 ... 108 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2