[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:24
Hachy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:27:
[...]

Je weet maar nooit, misschien werkte het toch 😀
jaja.. en dan tegen een ongepubliceerd woekertarief..
maar ja kun je proberen

echter ik begrijp de post dan nog niet.. tenzij het wel werkte..
maar anders voegt dat toch niets toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:15:
Heeft iemand al een Electroverse-pasje ontvangen? Ik heb de mijne op 4 november aangevraagd, en op 7 november kreeg ik bericht dat het pasje verstuurd was. Maar zelfs nu het VK uit de EU is, hoeft post uit het wilde westen er toch geen 12 dagen over te doen?
Ik heb hem binnen de pas minder dan een week onderweg geweest zag hem al een tijdje in de postnl app staan dus de brief was vertraagd bij postnl
wordt eigenlijk direct verstuurd binnen 24 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:00:
[...]

Volgens thuega kan je niet laden bij total palen, vervolgens ga je contoleren of dat ook echt niet kan en het blijkt te kloppen.
Wat is precies de nieuwswaarde?
Sterker nog ik ben bij twee verschillende plekken geweest. Waarom dan ? Omdat op ladenetz en op hun eigen website de palen wel staan. En die van BP bijvoorbeeld helemaal niet. Je weet het echt nooit, misschien hebben ze wel een deal gemaakt, men zit immers nooit stil.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Brotuck schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 06:54:
[...]

Sterker nog ik ben bij twee verschillende plekken geweest. Waarom dan ? Omdat op ladenetz en op hun eigen website de palen wel staan. En die van BP bijvoorbeeld helemaal niet. Je weet het echt nooit, misschien hebben ze wel een deal gemaakt, men zit immers nooit stil.
welke dan?
ik heb er een aantal gecheckt die staan niet in ladenetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:00:
[...]

welke dan?
ik heb er een aantal gecheckt die staan niet in ladenetz
Deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vMJ-eoq6QcWwz-aeaSihIeSYGs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZYMNg7HN7nyHVE8e2sUmmmNs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7ec6PtHrHNaSXvLv2RL76dcyvI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vRdI1gpi9YCfj9nS4XXSpwBG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np6eulcIfl3N_NwRhGK3k-LOFL0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uOkvWFu5k0zPeS1p2puGlAfV.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dat zijn DC palen van total de AC palen daaro zijn van greenflux

De AC staan er niet in
de DC palen wel maar die staan op out of service in ladenetz dus die kan je niet gebruiken

waarom zou je daar bij een dc paal van total willen laden?
genoeg andere opties

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 01-12-2023 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:12:
[...]

dat zijn DC palen van total de AC palen daaro zijn van greenflux

De AC staan er niet in
de DC palen wel maar die staan op out of service in ladenetz dus die kan je niet gebruiken
Er zijn geen AC palen , nooit geweest ook daar. Wel is er recentelijk een een waterstof laadpunt bij gekomen. Maar goed aangezien ik er dagelijks langs kom, was het de moeite van proberen waard.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Brotuck schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:15:
[...]

Er zijn geen DC palen , nooit geweest ook daar. Wel is er recentelijk een een waterstof laadpunt bij gekomen. Maar goed aangezien ik er dagelijks langs kom, was het de moeite van proberen waard.
de AC palen daar zijn niet van total maar van greenflux
en er staat op de kaart wel een DC paal van total gemeld.. misschien dat die dus inmiddels weg is

aan de overkant van de weg kan je voor 30 cent laden bij EVBOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:16:
[...]

de AC palen daar zijn niet van total maar van greenflux
en er staat op de kaart wel een DC paal van total gemeld.. misschien dat die dus inmiddels weg is

aan de overkant van de weg kan je voor 30 cent laden bij EVBOX
Schuin aan de overkant zit een McD. En daar werkt DC laden wel. Maar dat is maar 40 kW oid. Maar goed in de ladenetz app staan 3 DC palen bij Total. Dat zijn er overigens 4.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Brotuck schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:20:
[...]

Schuin aan de overkant zit een McD. En daar werkt DC laden wel. Maar dat is maar 40 kW oid. Maar goed in de ladenetz app staan 3 DC palen bij Total. Dat zijn er overigens 4.
die dc palen staan dus out of service in ladenetz die kan je daarmee niet gebruiken

maar waarom heb je daar een dc paal nodig dan ?
er zijn toch genoeg ac palen
of heb je die tijd niet ?

[ Voor 30% gewijzigd door boyette op 01-12-2023 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:24:
[...]

ah geen ac palen
maar waarom heb je daar een dc paal nodig dan ?
er zijn toch genoeg ac palen
of heb je die tijd niet ?
We gaan offtopic.. omdat ik thuis "maar" 1 laadpunt heb en we hebben 2 ev's. Meestal kan je dan in de straat laden, maar die was vol. En beide waren te leeg voor vandaag....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Brotuck schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:31:
[...]

We gaan offtopic.. omdat ik thuis "maar" 1 laadpunt heb en we hebben 2 ev's. Meestal kan je dan in de straat laden, maar die was vol. En beide waren te leeg voor vandaag....
electroverse kan voor 85 cent maar is nog aan de prijs

die ac palen staan overigens achter het hek bij de Haskoning of zo

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 01-12-2023 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Brotuck schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:31:
[...]

En denk je heel dikwijls 2 auto’s leeg te rijden op een dag? Om en om laden zal meestal toch wel lukken zeker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36
De tarieven van Thüga staan weer op de site. En het nieuwe tarief is.... ongewijzigd! (AC 35/39ct, DC 42/47ct).

Het enige verschil is dat ze nu een nieuwe tweede alternatieve abonnementsvorm hebben ingevoerd, met 0 euro abonnement per maand, 5 euro per maand per kaart, en 46/49ct AC, 55/57ct DC kosten.

Ik begrijp niet wat het nut van dat nieuwe model is. Waarom zou je daarvoor kiezen? Je betaalt minimaal net zoveel per maand (ipv 5 euro 'Grundgebühr' betaal je nu 5 euro per maand 'Wiederkehrende Kosten' voor elke kaart die je hebt), en de kosten per kWh zijn erg hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Of-Aaargh op 01-12-2023 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Tommie12 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:41:
[...]

En denk je heel dikwijls 2 auto’s leeg te rijden op een dag? Om en om laden zal meestal toch wel lukken zeker.
Nou ik rijd er maar in eentje hoor ;)
En mijn partner vergeet het eigenlijk altijd.
Maar gezien de kou gaat het extra hard en ja het gebeurd ons vaker.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:42:
De tarieven van Thüga staan weer op de site. En het nieuwe tarief is.... ongewijzigd! (AC 35/39ct, DC 42/47ct).

Het enige verschil is dat ze nu een nieuwe tweede alternatieve abonnementsvorm hebben ingevoerd, met 0 euro abonnement per maand, 5 euro per maand per kaart, en 46/49ct AC, 55/57ct DC kosten.

Ik begrijp niet wat het nut van dat nieuwe model is. Waarom zou je daarvoor kiezen? Je betaalt minimaal net zoveel per maand (ipv 5 euro 'Grundgebühr' betaal je nu 5 euro per maand 'Wiederkehrende Kosten' voor elke kaart die je hebt), en de kosten per kWh zijn erg hoog.
er zijn ook mensen die maar 1x per maand incidenteel zon paal nodig hebben en normaal thuis laden of goedkoper elders of werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:46:
[...]

er zijn ook mensen die maar 1x per maand incidenteel zon paal nodig hebben en normaal thuis laden of goedkoper elders of werk
Ja maar dan nog.. je kunt bij Thüga niet laden zonder kaart, die heb je nodig, en dan ben je als je één kaart hebt per maand net zoveel aan vaste kosten kwijt als bij het reguliere abonnement. Als je twee kaarten hebt zelfs dubbel zoveel.
Het enige dat ik kan bedenken is dat dit tweede model dadelijk het enige abonnement zal zijn wat aan nieuwe klanten wordt aangeboden, vanaf het moment dat die zich weer kunnen aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Zjanzjak schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:28:
Als je het tarief echt wil weten (wat ik altijd graag wil haha) dan beter een pas van bijvoorbeeld E-Flux/Road, zij rekenen nagenoeg hetzelfde tarief namelijk, half uurtje laden en dan in de app, of dahboard, kijken wat het tarief is.
Uit ervaring weet ik dat het beter is, om ook op de website van de paal te kijken. Er kan namelijk zijn van een kleef-tarief (boete) als je klaar bent met laden.

Ook gaat jouw methode er van uit, dat de app vrij snel up-to-date is. Maar na het laden kan het weken duren voordat er iets te zien is, wederom uit ervaring.

Het overkwam mij met de Blue Corner paaltjes in Antwerpen.

Een kaart met vast tarief zou kunnen helpen, maar ik weet niet zeker of je het kleef-tarief dan ontwijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door TucanoItaly op 01-12-2023 07:58 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:42:

er staat nog steeds laadpas aanvragen niet mogelijk

en als je geen pas wilt kun je laden met de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:04:
[...]

er staat nog steeds laadpas aanvragen niet mogelijk

en als je geen pas wilt kun je laden met de app
Oh, dat zou goed nieuws zijn! Hoe is laden met de app jou gelukt dan? Bij mij staat in de app de melding "Unfortunately, it is currently not yet possible to start a charging process at roaming stations outside of ladenetz.de". Dus voor zover ik wist is laden buiten Duitsland niet mogelijk zonder kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:11:
[...]

Oh, dat zou goed nieuws zijn! Hoe is laden met de app jou gelukt dan? Bij mij staat in de app de melding "Unfortunately, it is currently not yet possible to start a charging process at roaming stations outside of ladenetz.de". Dus voor zover ik wist is laden buiten Duitsland niet mogelijk zonder kaart.
dat gaat inderdaad alleen op palen in het eigen netwerk en dat is vooralsnog niet in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:00:
[...]

Volgens thuega kan je niet laden bij total palen, vervolgens ga je contoleren of dat ook echt niet kan en het blijkt te kloppen.
Wat is precies de nieuwswaarde?
Omdat de map niet altijd correct is misschien?
De aanbieder is al toegevoegd maar nog niet bijgewerkt op de map?
Check de palen maar eens bij BP Pulse Alkmaar, die palen heten normaal NLBPE..
Ze staan op de Thuga map, maar als je er in kijkt dan heten ze NLTNME..
Dus ondanks dat ze op de map staan, worden ze niet ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
yannienl schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:18:
[...]

Omdat de map niet altijd correct is misschien?
De aanbieder is al toegevoegd maar nog niet bijgewerkt op de map?
Check de palen maar eens bij BP Pulse Alkmaar, die palen heten normaal NLBPE..
Ze staan op de Thuga map, maar als je er in kijkt dan heten ze NLTNME..
Dus ondanks dat ze op de map staan, worden ze niet ondersteund..
die zie ik geheel niet op de thuga map in de app

Bekijk je soms een oude offline kaart op de website

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 01-12-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:23:
[...]

die zie ik geheel niet op de thuga map in de app

Bekijk je soms een oude offline kaart op de website
https://thuega-energie.emobilitycloud.com/de/overview

De map die je krijgt in de portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dat is een offline kaart die is niet actueel
je moet de kaart inde app checken die is live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
boyette schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:29:
[...]

dat is een offline kaart die is niet actueel
je moet de kaart inde app checken die is live
Hoe weet je dat het een niet bijgewerkte offline map is want ik zie dat nergens staan..
De onlangs nieuw geplaatste snelladers bij mij in de buurt staan er ook gewoon op..
De AC lader bij me zus in de straat is 1 week oud en die stond er op dezelfde dag al bij..
Dus offline en niet bijgewerkt lijkt me heel sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Of-Aaargh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:11:
[...]

In de Ladenetz app is een beta gestart waar je weer kan inloggen op jouw (partner)account. Helaas nog maar 2 partners, maar ik verwacht hier Thuega ook bij op termijn. Dan kan je wel via de app laden.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Voor wie er in de buurt komt: Ionity Sandelingen Oost is tot 7 december maar 30 cent/kWh en met Ionity Passport zelfs maar 10 cent/kWh! :o Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Laatst online: 10-12-2024
dextertje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:04:
Voor wie er in de buurt komt: Ionity Sandelingen Oost is tot 7 december maar 30 cent/kWh en met Ionity Passport zelfs maar 10 cent/kWh! :o Zie hier.
helaas, allemaal net te ver weg (>150km ;) )

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:58
Toch maar raar. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze voor die plekken/aansluitingen energie in bulk hebben aangekocht, maar niet de vereiste hoeveelheden verkocht hebben/krijgen (dan wel te veel waar de prijs hoger is dan de standaard) Want wel oost, maar niet West?

En zou het dan toegelaten zijn om met verlies te verkopen, of toont men hier nu de werkelijke stroomkost voor deze partijen?

In Duitsland ook 3 aan 0.15/0.35:
IONITY Castrop-Rauxel
IONITY Wolfsburg Bürozentrum Nord
IONITY Wittlich

PS, met deze prijzen, wordt het hoog tijd dat V2H meer uitgerold wordt. 8)

PS2: Ik heb het even niet meer nagekeken, maar de laatste shell recharge punten zijn nu ook op €0,85/kWh gezet bij Freshmile. Er waren wel laadproblemen met Freshmile gemeld bij die laatste paar punten, maar ik had nog niet gezien dat ze aangepast waren. Mijn excuses moest ik in herhaling vallen.

PS3: Idem voor Ionity, alles lijkt nu ook op 0,85 te staan. Blijven enkel nog de 0,30+0,30 opties over, alsook sommige met een prijs per minuut die heel voordelig kan uitkomen. (vb. https://charge.freshmile.com/location/HCBDVD 50kW, maar aan 6 euro per uur komt dat op €0,12/kWh, ALS je die snelheid haalt)

[ Voor 27% gewijzigd door IceTeaGX op 01-12-2023 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:56:
Uit ervaring weet ik dat het beter is, om ook op de website van de paal te kijken. Er kan namelijk zijn van een kleef-tarief (boete) als je klaar bent met laden.
Uiteraard, believe me, ik zit n de krochten van het internet om achter tarieven te komen, maar sommige aanbieders van laadpalen maken er klaarblijkelijk (so be it) sport van om de tarieven gewoon totaal onvindbaar te laten zijn. Probeer maar eens palen in parkeergarage Spoorzone Zwijsen te Tilburg, of strandhotel Duinoord te Vrouwenpolder. Soms staan trouwens bij andere laadpas-aanbieders prijzen (denk bijv. aan Shell) maar het eigen tarief is niet te vinden. Ik vind het leuk om erachter te komen maar bij de parkeergarage kreeg ik geen enkele pas aan de praat, bij het hotel wel, bleek dat het 29 cent was.
Met E-Flux/Road.
Laadpunt (Blue Current) is trouwens nu wel in Charge Go app te vinden, destijds niet, helaas fout tarief dus.
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:56:
Ook gaat jouw methode er van uit, dat de app vrij snel up-to-date is. Maar na het laden kan het weken duren voordat er iets te zien is, wederom uit ervaring.
Weet ik hoor, ook veel ervaring hier. Jij noemt het een methode, ik zie het meer als een probeerseltje. ;)
Soms werkt het, soms niet, dat meer.
Verwonder u niet, verbaas u slechts. En neem het zoals is, iedereen nu laden daar ! :P
IceTeaGX schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:24:
PS2: Ik heb het even niet meer nagekeken, maar de laatste shell recharge punten zijn nu ook op €0,85/kWh gezet bij Freshmile. Er waren wel laadproblemen met Freshmile gemeld bij die laatste paar punten, maar ik had nog niet gezien dat ze aangepast waren. Mijn excuses moest ik in herhaling vallen.
Bij Agri Snelladers valt het nog wel mee met Freshmile: € 0.25 / started kWh + € 0.15 / min.
Met een beetje leuke laadsnelheid kom je wel onder de 40 cent uit gemiddeld.

Wat anders, zit te dubben over 2de EV erbij, maar dan, met vakantie....
Zou ik tegelijk kunnen laden met 1 pas?
Dus we komen aan bij snellaadpunt, we koppelen de wagens aan en ik start eerst bij de ene de sessie, loop naar andere auto en start daar ook een sessie, dat idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Zjanzjak op 01-12-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Zjanzjak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:43:
[...]
(..)
Wat anders, zit te dubben over 2de EV erbij, maar dan, met vakantie....
Zou ik tegelijk kunnen laden met 1 pas?
Dus we komen aan bij snellaadpunt, we koppelen de wagens aan en ik start eerst bij de ene de sessie, loop naar andere auto en start daar ook een sessie, dat idee.
Grote kans van niet, kan misschien per pasaanbieder verschillen, maar ik zou het er niet op wagen. Tenzij je je laadstops zo inplant, dat je eventueel na elkaar kunt laden, of een andere pas (van zelfde of andere aanbieder) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06
Vreend dat de Polestar Ionity rate voor Sandelingen dan 35 cent is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
[...]

Toch maar raar. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze voor die plekken/aansluitingen energie in bulk hebben aangekocht, maar niet de vereiste hoeveelheden verkocht hebben/krijgen (dan wel te veel waar de prijs hoger is dan de standaard) Want wel oost, maar niet West?
En zou het dan toegelaten zijn om met verlies te verkopen, of toont men hier nu de werkelijke stroomkost voor deze partijen?
Ja, vind het ook wel apart. Dan moet je niet iemand zijn die altijd west en oost door elkaar haalt, want dan ben je opeens 3x zo duur uit (of 6x, als je een Ionity passport hebt).
Ik denk overigens dat stroom best voor 30 cent/kWh ingekocht kan zijn (er zitten ook lagere energiebelastingen op dan op je thuisaansluiting), dus weet niet of ze echt verlies draaien met die prijzen. Behalve natuurlijk als iemand een abo heeft en heel veel laadt op zo'n goedkope locatie.
Blijven enkel nog de 0,30+0,30 opties over, alsook sommige met een prijs per minuut die heel voordelig kan uitkomen. (vb. https://charge.freshmile.com/location/HCBDVD: 50kW, maar aan 6 euro per uur komt dat op €0,12/kWh, ALS je die snelheid haalt)
Als ik op je link klik, dan kom ik niet uit op een specifieke paal, welke bedoelde je?
Chapeau trouwens, voor de moeite die je in de oplaadmap stopt. _/-\o_

Het zou heel fijn zijn als pasaanbieders ook een prijsfilter in hun app zouden bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
kevertje1977 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:09:
[...]

Voor BMW pas veranderd de prijs ook niet mee.

Kost in Wittlich gewoon het standaard tarief van 35 cent ipv de aangeboden 15 cent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqMhJT9efSBUSV0ZGSTYoBXYNqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kRq0aFtWdHS3a4hcwj2t7aN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door MvdV75 op 01-12-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
kevertje1977 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:09:
[...]

Tja, ander contract, andere kortingen. Je zou op die plek gewoon met 'Ionity Direct' kunnen betalen, is toch weer 5 cent goedkoper.

Is het trouwens ook voor Ionity in Bodegraven, Sevenum en Best 35 cent?

Ik zou dan, als ik zo'n speciale rate had, juist geneigd zijn daar extra veel te laden: da's extra korting! :+
Rationeel gezien, maakt het natuurlijk niet uit, maar ik voel dat mijn hersens zo werken dat het tóch een extra geluksgevoel zou geven om extra korting te krijgen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
dextertje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:23:
Als ik op je link klik, dan kom ik niet uit op een specifieke paal, welke bedoelde je?
Freshmile en hun site.... het lag aan de link, is ook gefixt.
Dit is het adres: Rue du Grand Barail - Bordeaux, 33300 - France
Er staan daar meerdere aansluitpunten met elk andere gegevens, de weergave is wat, speciaal...
dextertje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:23:
Chapeau trouwens, voor de moeite die je in de oplaadmap stopt. _/-\o_
Ik ga toch eens een beter systeem moeten vinden, want dit is teveel handwerk.
Ik kan enkele zaken scrapen om te automatiseren, maar zit met een gebrek aan kennis, zowel qua coding, als qua beschikbare data (API)

[ Voor 40% gewijzigd door IceTeaGX op 01-12-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
IceTeaGX schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:33:
[...]

Freshmile en hun site....
Dit is het adres: Rue du Grand Barail - Bordeaux, 33300 - France
Er staan daar meerdere aansluitpunten met elk andere gegevens, de weergave is wat, speciaal...
Ah, ik zie nu waardoor jouw link niet werkte: er zit een ':' in de url aan het einde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:06
Blijven enkel nog de 0,30+0,30 opties over, alsook sommige met een prijs per minuut die heel voordelig kan uitkomen. (vb. https://charge.freshmile.com/location/HCBDVD 50kW, maar aan 6 euro per uur komt dat op €0,12/kWh, ALS je die snelheid haalt)
Nou kom ik niet echt regelmatig in Bordeaux .....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28
tomic schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:22:
Wie gebruikt in Noord Holland BUMP op de Total palen? Welk RFID pasje gebruik je?

ik heb 3 passen gekoppeld in de app.
Betaalwijze (cc) gekoppeld.

Elke keer knippert de paal even en springt dan knipperend rood. Snap niet wat ik fout doe?
Bump werkt bij wel op TotalEnergies palen, niet op Shell Recharge palen. Kan dus van de paal afhangen.

De app zegt of het lukt met een pas of niet, als je de pas in de app gekoppeld hebt, is het volgens mij ok.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
De nieuwe benchmark prijstransparantie EV laden 2023 is gepubliceerd. (download)

Samen met @MadMan81 hard aan gewerkt, trots op het resultaat.

Introductie en context op de website van NKL: https://nklnederland.nl/p...ektrisch-laden-stagneert/

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
pmiddeld schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:56:
[...]

't Is een voorbeeld van wat ik ben tegengekomen. Nu is Freshmile wel van oorsprong Frans, en is daar ook CPO, dus daar zit al een iets interessant bij. Raar maar waar, soms ook FreshMile palen, waar geen tarief van bekend is... 8)7
Freshmile scrapen zit echter nog niet bij mijn capaciteiten, dus een uitgebreid overzicht, heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Of-Aaargh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:15:
Heeft iemand al een Electroverse-pasje ontvangen? Ik heb de mijne op 4 november aangevraagd, en op 7 november kreeg ik bericht dat het pasje verstuurd was. Maar zelfs nu het VK uit de EU is, hoeft post uit het wilde westen er toch geen 12 dagen over te doen?
18 november besteld, 22 november melding gekregen dattie op de post ging, vandaag ontvangen.
Wel sjiek, een laadpas met mijn naam er op. 8)
pmiddeld schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:56:

Maar misschien langs Goes?
Ooltgensplaat?
Zierikzee?

Hier staan snellaadpunten van Agri Snellaad, bij Freshmile --> € 0.25 / started kWh + € 0.15 / min.
Wat ik al eerder aangaf, met een beetje snelle laadcurve kan je hier mee onder de 40 cent uitkomen.
IceTeaGX schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:46:

't Is een voorbeeld van wat ik ben tegengekomen. Nu is Freshmile wel van oorsprong Frans, en is daar ook CPO, dus daar zit al een iets interessant bij. Raar maar waar, soms ook FreshMile palen, waar geen tarief van bekend is... 8)7
Freshmile scrapen zit echter nog niet bij mijn capaciteiten, dus een uitgebreid overzicht, heb ik nog niet.
Je had toch eerst wel de Freshmile goedkope laadpunten op die kaart staan?

Ik zie bovenstaande er bijvoorbeeld niet meer bij staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:10
tomic schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:22:
Wie gebruikt in Noord Holland BUMP op de Total palen? Welk RFID pasje gebruik je?

ik heb 3 passen gekoppeld in de app.
Betaalwijze (cc) gekoppeld.

Elke keer knippert de paal even en springt dan knipperend rood. Snap niet wat ik fout doe?
Heb hier exact hetzelfde aan de hand met een EV Box paal. Zelfs met zelf ingelezen rfid tag geen resultaat.
Paal staat wel in de Bump app. :?

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Mijn electroverse-kaart is ook binnen, inmiddels een keer gebruikt om te testen op de LMS/Park&Charge laadpalen in mijn straat, werkt prima. Nederlandse laadpassen kosten op deze laadpalen rond de 55 tot 65ct/kWh, Park&Charge vraagt zelf rond 60ct/kWh (voordeel is dus ook dat deze laadpalen vrijwel altijd onbezet zijn). De afrekening is in de app direct na het afkoppelen te zien en wordt meteen afgeschreven van mijn creditcard, à 41ct/kWh.
Nu ligt ie weliswaar ongebruikt in de la, omdat Thüga net iets goedkoper is. Maar altijd handig voor het geval dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hachy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:24:
De nieuwe benchmark prijstransparantie EV laden 2023 is gepubliceerd.
Mijn eerste indruk: grondig en goed doordacht werk. Nu weer door met lezen :P

Edit: vraag, waarom is Abel & Co meegenomen? Aan de ene kant snap ik het, ze hebben meer dan 1000 AC-laadpalen. Maar je kunt er niet laden :-)

[ Voor 21% gewijzigd door TucanoItaly op 01-12-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:14
dextertje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:45:
[...]
Ik zou dan, als ik zo'n speciale rate had, juist geneigd zijn daar extra veel te laden: da's extra korting! :+
Rationeel gezien, maakt het natuurlijk niet uit, maar ik voel dat mijn hersens zo werken dat het tóch een extra geluksgevoel zou geven om extra korting te krijgen. *O*
Dat heb ik iedere keer dat ik thuis laad en deze topic lees :+. Dat is verreweg nog steeds het goedkoopst.

Maar onderweg kan ik helaas niet thuis laden dus blijf ik deze topic lezen want ga toch wel eens wat verder >:).

Freshmile is ondertussen binnen maar prijzen zijn al veranderd, die gaat dus regelrecht de la in.

Ieder keer 5+ eur betalen om pas te bestellen en vervolgens niet gebruiken.... schiet ook niet op :o.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Jazsie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:30:
Ieder keer 5+ eur betalen om pas te bestellen en vervolgens niet gebruiken.... schiet ook niet op :o.
Haha ja, dat heb ik dus ook regelmatig. Dan verdwijnt het voordeel vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Zjanzjak schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:54:
[...]

Ben benieuwd naar het antwoord op die mail.

Heb de laadpas laatst ook maar besteld omdatie op een paar laadpunten waar ik laad soms wel soms niet met Freshmile concurreert. Ook dat tarief van 35 cent, als het dan 53 cent wordt dan schiet het verder niet op.
Naja, iig weer een laadpas voor de verzameling erbij dan. #Teamalwaysthinkpositive :P

Hoe dan ook, keep us posted!
Ik heb een credit gekregen 4.53 pond
Ik heb wel even aangegeven dat het niet zo handig is dat er 4 laadconnectoren zijn terwijl er in werkelijkheid maar 2 zijn.

"It looks like we're displaying 53c on the charger for a couple of the connectors. But 2 with no variation have it at 35c.

As there is no clear reason for the mismatch on the charger unit. We've credited the difference to your Electroverse account. Our technical team is also looking to make the updates on the prices we receive even more accurate, to provide live changes to prices as we get them, and to ensure where operators vary charging across individual locations this can be updated quickly too."

[ Voor 27% gewijzigd door kevertje1977 op 01-12-2023 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Vandaag mijn Octopus pas ontvangen, en vertrokken naar de dichtstbijzijnde goedkope paal. Voor het laden nogmaals het tarief gecheckt in de app, vergeleken met de EVSE code op de paal en de laadsessie gestart.

Na afloop kun je in de app de laadsessie bekijken en net als eerder deze week iemand al meldde, er klopt niets van het tarief wat ze vermelden en de daadwerkelijke kosten.

Volgens de app zou het tarief 0,41/kWh zijn (er staan 2 aansluitpunten in de app, beide tonen hetzelfde tarief). Na het laden blijkt het tarief 0,95/kWh te zijn. In de app staat dezelfde EVSE code als op de factuur, dus ik ga er in ieder geval wel werk van maken.

De paal staat in de app vermeld als "Last Mile Solutions", op de afrekening staat echter "Lodder EV" kortom, staat er Last Mile Solutions in de app, kijk dan even uit met laden aan de betreffende paal met de Octopus pas. Ik heb al meerdere Last Mile Solutions palen gevonden, met hetzelfde aantrekkelijke tarief per kWh, dat zal dan waarschijnlijk onjuist zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
kevertje1977 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:38:
[...]

Ik heb wel even aangegeven dat het niet zo handig is dat er 4 laadconnectoren zijn terwijl er in werkelijkheid maar 2 zijn.

"It looks like we're displaying 53c on the charger for a couple of the connectors. But 2 with no variation have it at 35c.

As there is no clear reason for the mismatch on the charger unit. We've credited the difference to your Electroverse account. Our technical team is also looking to make the updates on the prices we receive even more accurate, to provide live changes to prices as we get them, and to ensure where operators vary charging across individual locations this can be updated quickly too."
kijk, terwijl ik mijn bevinding deel, heb jij reactie op die van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Jazsie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:30:
[...]

Dat heb ik iedere keer dat ik thuis laad en deze topic lees :+. Dat is verreweg nog steeds het goedkoopst.

Maar onderweg kan ik helaas niet thuis laden dus blijf ik deze topic lezen want ga toch wel eens wat verder >:).

Freshmile is ondertussen binnen maar prijzen zijn al veranderd, die gaat dus regelrecht de la in.

Ehm... Volgens mij is het grootste deel van de prijzen bij Freshmile niet veranderd. De meeste snelladers staan nog gewoon op 0,30/kWh + 0,30/min; afhankelijk van je laadcurve kan dit een zeer concurrerend tarief zijn. Ook voor laden in dure Allego / Total gebieden zit je met Freshmile bij de goedkoperen.
Heb geen idee wat je verder aan passen hebt, maar voor incidenteel publiek laden is Freshmile een handige om er naast te hebben.

Andere vraag: heeft iemand al automatisch de nieuwe ANWB pas gekregen?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:57
cyberdj schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:45:

De paal staat in de app vermeld als "Last Mile Solutions", op de afrekening staat echter "Lodder EV" kortom, staat er Last Mile Solutions in de app, kijk dan even uit met laden aan de betreffende paal met de Octopus pas. Ik heb al meerdere Last Mile Solutions palen gevonden, met hetzelfde aantrekkelijke tarief per kWh, dat zal dan waarschijnlijk onjuist zijn!
Lodder EV gebruikt toch gewoon de back-end van Last Mile Solutions? Zie ook https://www.lastmilesolut...-expand-growth-in-europe/

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Zjanzjak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:44:
Je had toch eerst wel de Freshmile goedkope laadpunten op die kaart staan?

Ik zie bovenstaande er bijvoorbeeld niet meer bij staan.
Er stond shell, en ionity, vanwege de tijdelijk heel aantrekkelijke prijzen.
Ik heb geen API of automation bij freshmile, dus dat is handwerk. Ik kan niet alle freshmile punten een voor een overlopen om te zien wat de prijzen daar zijn.
Als ik extern een lijst kan halen (bv ionity) kan het mij dat wat gemakkelijker maken, maar het blijft veel werk.

En met de google mymaps kan ik de upload ook niet automatiseren, dus eigenljik zou ik zelf iets moeten opzetten. Maar daar heb ik niet echt de tijd voor om me er in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Laatst online: 18-09 22:12
koboy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:14:
[...]
Andere vraag: heeft iemand al automatisch de nieuwe ANWB pas gekregen?
Ja, weken geleden al. Zelfs al twee e-mails gekregen dat de pas nog niet geactiveerd is. Maar ik heb al meerdere passen die CPO+starttarief rekenen, dus ik denk dat ik 'm voorlopig niet zal activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronyme
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-01 05:18
Zjanzjak schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:43:
[...]

Bij Agri Snelladers valt het nog wel mee met Freshmile: € 0.25 / started kWh + € 0.15 / min.
Met een beetje leuke laadsnelheid kom je wel onder de 40 cent uit gemiddeld.
Helaas in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden zijn de palen van Agrisnellaad helemaal geen snelladers dus Freshmile heeft dan weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Jeronyme schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 05:37:
[...]

Helaas in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden zijn de palen van Agrisnellaad helemaal geen snelladers dus Freshmile heeft dan weinig zin.
Volgens hun site hebben ze (enkele) snelladers.
En ze staan inderdaad aan 25+15 in freshmile.
Kijk bv aan de zuidrand van Goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:54
Ik heb de thuga pas geactiveerd en inmiddels gebruikt voor ac laden en jawel het werkt hoor! Eerst bij een Allego paal geprobeerd daar lukte het niet. Daarna Park en Charge en geen probleem. Ideaal voor mij met eerst 20KW voor 0,39 alles daarna voor 0,35 per Kwh. Mooi tarief ben er blij mee hoor, DC laden heb ik nog niet geprobeerd maar zou ook moeten kunnen voor 0,47 per KwH. Iemand al DC laden geprobeerd en zo ja bij wie? Weet niet of het dan ook bij Ionitiy werkt of Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
dextertje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:05:

Grote kans van niet, kan misschien per pasaanbieder verschillen, maar ik zou het er niet op wagen. Tenzij je je laadstops zo inplant, dat je eventueel na elkaar kunt laden, of een andere pas (van zelfde of andere aanbieder) hebt.
Meh, dacht al zoiets, naja, misschien paar passen bijbestellen dan, we zullen zien.
kevertje1977 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:38:

Dank voor de feedback.

Ik heb ze ondertussen ook al een mail gestuurd, laadpalen van kantoor (publieke parkeergarage) staan er 2 keer in, zijn 60 punten, dus ik zie prijzen voor 120 punten. De eerste 60 geven een prijs aan van 35 cent, de volgende 60 53 cent. Zal wel 53 cent zijn uiteindelijk maar ben benieuwd naar het antwoord.

Bij mij in de buurt staat een snellader die aan Last Mile Solutions gelieerd is, 41 cent staat er, zal dan ook waarschijnlijk niet zo zijn, maar goed, wil het toch een keertje proberen, just to be sure.
IceTeaGX schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:57:
En met de google mymaps kan ik de upload ook niet automatiseren, dus eigenljik zou ik zelf iets moeten opzetten. Maar daar heb ik niet echt de tijd voor om me er in te verdiepen.
Ah op die fiets, en ik begrijp je hoor, no worries, toch bedankt voor de moeite en de tijd die je er in steekt.
Jeronyme schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 05:37:
Oh?

Heb ik onderstaande gedroomd dan?
Zjanzjak schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:42:
Had nog 25% in de accu zitten dus gelijk de proef op de som genomen haha
Tis maar een klein kwartiertje rijden bij mij vandaan en de moeite waard dus, onder de 30 cent snelladen...
Voel me echt spekkoper dan. :9

Wat je zei, maar 1 laadpaal met 2 laadpunten (150 kW) maar Agrisnellaad bij Hetty's Patat te Ooltgensplaat gaat nu wel in m'n favorietenlijst dus.
Zjanzjak schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:08:
Vandaag weer naar Middelburg en op de terugweg ineens de gedachte om toch nog eens hier te kijken, en warempel, nu ging het wel met de Freshmile-pas. 25 cent de kWh en 3 cent per minuut. *O*
AgriSnellaad Hudsonweg te Goes dus, naast de KFC, Burger King en McDonald's.

Blijft vreemd met de Freshmile-pas, op kantoor werktie ineens weer niet op bepaalde laadpunten en bij andere, waar ik het eerst niet aan de praat kreeg, weer wel. 8)7
Er zijn dus wel zeker snellaadpunten van Agri Snellaad, bij Ooltgensplaat en bij Goes want daar heb ik meerdere keren aan de snellader gehangen (en het patatje bij Hetty is een aanrader!).
En bij Zierikzee staat er ook een snellaadpunt van Agri Snellaad, 100%.

Freshmile is daar nog steeds redelijk goedkoop dus, zeker als je wagen een leuke hoge laadsnelheid kan halen want dan kom je zomaar onder de 40 cent uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:57
Zjanzjak schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:45:
[...]

Meh, dacht al zoiets, naja, misschien paar passen bijbestellen dan, we zullen zien.

[...]

Dank voor de feedback.

Ik heb ze ondertussen ook al een mail gestuurd, laadpalen van kantoor (publieke parkeergarage) staan er 2 keer in, zijn 60 punten, dus ik zie prijzen voor 120 punten. De eerste 60 geven een prijs aan van 35 cent, de volgende 60 53 cent. Zal wel 53 cent zijn uiteindelijk maar ben benieuwd naar het antwoord.

[...]

Bij mij in de buurt staat een snellader die aan Last Mile Solutions gelieerd is, 41 cent staat er, zal dan ook waarschijnlijk niet zo zijn, maar goed, wil het toch een keertje proberen, just to be sure.

[...]

Ah op die fiets, en ik begrijp je hoor, no worries, toch bedankt voor de moeite en de tijd die je er in steekt.

[...]

Oh?

Heb ik onderstaande gedroomd dan?

[...]

[...]

Er zijn dus wel zeker snellaadpunten van Agri Snellaad, bij Ooltgensplaat en bij Goes want daar heb ik meerdere keren aan de snellader gehangen (en het patatje bij Hetty is een aanrader!).
En bij Zierikzee staat er ook een snellaadpunt van Agri Snellaad, 100%.

Freshmile is daar nog steeds redelijk goedkoop dus, zeker als je wagen een leuke hoge laadsnelheid kan halen want dan kom je zomaar onder de 40 cent uit.
Het enige nadeel van die snelladers bij Agri is als je met 2 auto’s bent je snelheid gelijk gedeeld wordt en je never nooit boven de 74kW uit komt. Wel even opletten want dan is Freshmile in 1x redelijk prijzig.

Btw in Oude-Tonge bij de Shell zijn ze nu Fastned stations aan het bouwen. Weet nog niet wanneer die operationeel wordt maar de gehele ‘behuizing’ staat er al. Benieuwd of je hier ook goedkoop kan snelladen met Thuega of andere pas.

Iemand al thuega pas geprobeerd bij Fastned toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
CosmicTX schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:08:
[...]
...en je never nooit boven de 74kw/h uit komt....
Het blijft lastig blijkbaar: dit moet natuurlijk kW zijn. kW/h is geen eenheid met een praktisch nut.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:57
guido66 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:13:
[...]

Het blijft lastig blijkbaar: dit moet natuurlijk kW zijn. kW/h is geen eenheid met een praktisch nut.
Had het gezien met teruglezen. Bedoelde uiteraard kW. Heb het aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 04-09 07:09
Robert1962 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:18:
Ik heb de thuga pas geactiveerd en inmiddels gebruikt voor ac laden en jawel het werkt hoor! Eerst bij een Allego paal geprobeerd daar lukte het niet. Daarna Park en Charge en geen probleem. Ideaal voor mij met eerst 20KW voor 0,39 alles daarna voor 0,35 per Kwh. Mooi tarief ben er blij mee hoor, DC laden heb ik nog niet geprobeerd maar zou ook moeten kunnen voor 0,47 per KwH. Iemand al DC laden geprobeerd en zo ja bij wie? Weet niet of het dan ook bij Ionitiy werkt of Shell.
Tot nu toe enkel ervaring met Shell Recharge die werkt bij mij prima. Fastned werkt helaas niet. Ionity en TotallEnergies vermoed ik niet want die staan niet op de kaart bij ladenetz.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Gecko123 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:05:
[...]

Tot nu toe enkel ervaring met Shell Recharge die werkt bij mij prima. Fastned werkt helaas niet. Ionity en TotallEnergies vermoed ik niet want die staan niet op de kaart bij ladenetz.de.
Ionity wel

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Vraagje; wij hebben hier in de straat iemand met een e-Golf. Deze persoon maakt handig misbruik van de laadpaal en zijn mogelijkheid tot laden daar aan, want zodra ‘ie merkt dat ‘ie ietsje langer moet lopen dan gewenst zet ‘ie z’n auto op de parkeerplaats die bij een paal hoort, stekker in de auto en stekker in de paal. Punt. De auto laadt nooit, de kabel is ook niet vergrendeld. Daarnaast staat die auto daar ongeveer het hele weekend.

Wat extra vervelend is aan deze situatie is dat als je het even niet doorhebt, de laadsessie van zijn auto begint zodra je je pas langs de paal veegt. Wat kan ik in deze situatie nu precies doen, behalve zijn ruitenwissers omdraaien /s?

[ Voor 8% gewijzigd door kaanmijo op 02-12-2023 16:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
kaanmijo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:44:
Vraagje; wij hebben hier in de straat iemand met een e-Golf. Deze persoon maakt handig misbruik van de laadpaal en zijn mogelijkheid tot laden daar aan, want zodra ‘ie merkt dat ‘ie ietsje langer moet lopen dan gewenst zet ‘ie z’n auto op de parkeerplaats die bij een paal hoort, stekker in de auto en stekker in de paal. Punt. De auto laadt nooit, de kabel is ook niet vergrendeld. Daarnaast staat die auto daar ongeveer het hele weekend.

Wat extra vervelend is aan deze situatie is dat als je het even niet doorhebt, de laadsessie van zijn auto begint zodra je je pas langs de paal veegt. Wat kan ik in deze situatie nu precies doen, behalve zijn ruitenwissers omdraaien /s?
Zijn kabel als gevonden voorwerp bij het politieburau inleveren?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:13
Wat kan ik in deze situatie nu precies doen, behalve zijn ruitenwissers omdraaien /s?
Handhavingsverzoek bij de gemeente?

[ Voor 32% gewijzigd door tweakerpip op 02-12-2023 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Naar aanleiding van tips hier leek Bump de goedkoopste en makkelijkste voor mij (laad slechts zeer incidenteel aan een openbare paal). Ik zag al klachten dat de laadkabel soms niet loskoppelde en uiteraard ging het bij mij ook direct mis :D Belletje naar het nummer op de laadpaal en was snel geholpen. Die man zei dat het heel vaak verkeerd gaat met laden via een app ipv pas. Maar voor deze prijs neem ik dat risico wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03

Op zich is een laadsessie starten voor de Golf-eigenaar al vervelend, want een laadpaal vergrendeld dan zijn kabel tot je met jouw pas de sessie stopt. Dus moet hij bellen naar de laadpaal-eigenaar om de boel te laten ontgrendelen, met tijdverlies enzo. Maar goed, kost jou wel iets geld natuurlijk. Ik zou denk ik eerst de kabel maar eens losmaken, eerst alleen aan de laadpaal-kant, een volgende keer aan twee kanten. En dan daarna misschien inderdaad bij de politie inleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

eltron schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:56:
[...]

Zijn kabel als gevonden voorwerp bij het politieburau inleveren?
Moet bij het gemeentehuis tegenwoordig.....
Maar verder prima idee!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
basdv schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:26:
Naar aanleiding van tips hier leek Bump de goedkoopste en makkelijkste voor mij (laad slechts zeer incidenteel aan een openbare paal). Ik zag al klachten dat de laadkabel soms niet loskoppelde en uiteraard ging het bij mij ook direct mis :D Belletje naar het nummer op de laadpaal en was snel geholpen. Die man zei dat het heel vaak verkeerd gaat met laden via een app ipv pas. Maar voor deze prijs neem ik dat risico wel.
Zelf had ik de Bump app eerst aan een verlopen toegangspas van werk gekoppeld - maar de laadpaal accepteerde die niet. Daarna de Bump app aan een oude skipas gekoppeld en die wordt door de laadpaal bij m'n werk wel enigszins geaccepteerd. Tenminste, hij begint te laden maar zodra ik eind van de dag het laden stop levert dat een foutieve laadsessie op, vooralsnog 0 euro laadkosten. Maar, kan zijn omdat deze palen nog niet publiek geadverteerd worden. Voorlopig blijf ik dan m'n ESB pas maar gebruiken, voelt toch niet helemaal OK om gratis te laden vanwege een of andere fout.

De TotalEnergies paal hier in de buurt accepteert die skipas in elk geval ook niet, dus vooralsnog heb ik weinig aan Bump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:14

Kabel loshalen van de laadpaal, netjes om de laadklep hangen en briefje erbij. Is ie hardleers kan je altijd nog de kabel doorknippen >:) (geintje, maar ik snap de frustratie wel).

Foto maken waarbij de laadkabel dus los hangt aan de laadklep en dat naar de gemeente/handhaving sturen?

En mocht je inderdaad zelf gaan laden; laadkabel van de eGolf als eerst eruit zodat je niet de verkeerde sessie start.
vanaalten schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:50:
[...]

Op zich is een laadsessie starten voor de Golf-eigenaar al vervelend, want een laadpaal vergrendeld dan zijn kabel tot je met jouw pas de sessie stopt. Dus moet hij bellen naar de laadpaal-eigenaar om de boel te laten ontgrendelen, met tijdverlies enzo. Maar goed, kost jou wel iets geld natuurlijk. Ik zou denk ik eerst de kabel maar eens losmaken, eerst alleen aan de laadpaal-kant, een volgende keer aan twee kanten. En dan daarna misschien inderdaad bij de politie inleveren.
Helaas is de kant van de auto vergrendeld, helemaal los gaat dus niet. Als dat wel zo was dan had ik die kabel lekker in mijn kofferbak gedaan >:).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
vanaalten schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:53:
[...]

Zelf had ik de Bump app eerst aan een verlopen toegangspas van werk gekoppeld - maar de laadpaal accepteerde die niet. Daarna de Bump app aan een oude skipas gekoppeld en die wordt door de laadpaal bij m'n werk wel enigszins geaccepteerd. Tenminste, hij begint te laden maar zodra ik eind van de dag het laden stop levert dat een foutieve laadsessie op, vooralsnog 0 euro laadkosten. Maar, kan zijn omdat deze palen nog niet publiek geadverteerd worden. Voorlopig blijf ik dan m'n ESB pas maar gebruiken, voelt toch niet helemaal OK om gratis te laden vanwege een of andere fout.

De TotalEnergies paal hier in de buurt accepteert die skipas in elk geval ook niet, dus vooralsnog heb ik weinig aan Bump.
En de laadsessie starten vanuit de app werkt niet bij die laadpalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dusssssss.....
Zjanzjak schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:45:
Door samenloop van omstandigheden stond ik daar dus net en wat blijkt, het tarief klopt! 41 cent dus.
En dat voor snelladen (bij Agri Snellaad, Langeweg 100 te Ooltgensplaat), echt niet mis.
Ik zie dit tarief ook bij de Agri Snellaad te Goes en Zierikzee.
Zocht me alleen rot in de app (en online) waar ik kon zien wat het mij gekost had. :9
Oh en Agri Snellaad is Last Mile Solutions overigens.

Hoe dan ook, heb je de Electroverse laadpas en je woont en/of bent in de buurt.... doe er je voordeel mee!
CosmicTX schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:08:

Het enige nadeel van die snelladers bij Agri is als je met 2 auto’s bent je snelheid gelijk gedeeld wordt en je never nooit boven de 74kW uit komt. Wel even opletten want dan is Freshmile in 1x redelijk prijzig.
Met 2 auto's tegelijk zal alleen op vakantie (bijna altijd Frankrijk) zijn, en aangezien ik een broertje dood heb om op drukke dagen te rijden is het in de regel vrij rustig bij de diverse laadpunten onderweg.
Uiteraard probeer ik dan altijd de ene auto op een totaal andere plek neer te zetten t.o.v. de andere. ;)

Laatste vakantie heb ik volgens mij de Freshmile pas alleen in dorpjes en parkeerplaats in Troyes gebruikt, dus AC, je lacht je rot om de tarieven dan, 16 cent zat ik soms aan.
Op de heenweg en terugweg, heb ik veelal bij Tesla geladen, was ook niet al te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:57
vanaalten schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 17:53:
[...]

Ik had dit ook, uiteindelijk zelfs twee lege laadsessies gestart. Heb er een in de app moeten annuleren. Als ik me goed herinner was het licht op de laadpaal groen, dus die was niet op de hoogte van de spooksessies. Uiteindelijk dus geen probleem, maar ik hou het in de gaten.

Wel netjes 41 ct per kWh betaald bij een paal waar dat met andere aanbieders ca. 55 ct was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette

trek je die kabel er toch uit van te voren

en handhaving informeren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ik gooi deze er maar weer even in, ook te lezen onderaan de pagina;

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Ik zie Ionity Bodegraven en Mienscheer bijvoorbeeld niet op ladenetz staan.

Mooi dat deze wel werken, ga ik die binnenkort is even testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Gecko123 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:55:
[...]

Ik zie Ionity Bodegraven en Mienscheer bijvoorbeeld niet op ladenetz staan.

Mooi dat deze wel werken, ga ik die binnenkort is even testen!
Niet ? Ok er staat La Place, maar dit is echt Ionity

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8a3Tz_cP6NEhHfRSUDQ0A-o_kDw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qiQ332tO97v0JbTC0BOK8X1o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 02-12-2023 21:06 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Brotuck schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:05:
[...]

Niet ? Ok er staat La Place, maar dit is echt Ionity

[Afbeelding]
Bedankt voor het checken. Ik had het filter op >100kW gezet. Dan verdwijnt Ionity gekgenoeg van de kaart. Filterfout op de kaart denk ik. Ben blij dat Ionity er op staat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Eerste keer electroverse getest op Allego werkt prima.. echter sessie niet live zichtbaar is wel jammer van zon mooie app

en ook geen sessie achteraf
weet iemand al hoe lang dat duurt ?

[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 03-12-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31
Toevallig gister mijn Bonnet account geupdate naar Boost-light.
Geladen en netjes 10% van de prijs eraf.

Later wilde ik nog even iets checken, maar sindsdien kan ik geen charger meer vinden in de app, en nog wat fouten.
Even mailtje gestuurd, en daarop gaven ze aan dat ze nu een server probleem hebben!

Toen vroeg ik mij wel af: Hoe zit het dan als je nog aan het laden zou zijn?
Kan je dan de sessie niet stoppen, en dus ook je kabel niet ontgrendelen op de paal?
(sommige ontgrendelen op de paal als je de kabel uit de auto haalt, ander niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Madman_K schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:04:
Toevallig gister mijn Bonnet account geupdate naar Boost-light.
Geladen en netjes 10% van de prijs eraf.

Later wilde ik nog even iets checken, maar sindsdien kan ik geen charger meer vinden in de app, en nog wat fouten.
Even mailtje gestuurd, en daarop gaven ze aan dat ze nu een server probleem hebben!

Toen vroeg ik mij wel af: Hoe zit het dan als je nog aan het laden zou zijn?
Kan je dan de sessie niet stoppen, en dus ook je kabel niet ontgrendelen op de paal?
(sommige ontgrendelen op de paal als je de kabel uit de auto haalt, ander niet)
je kan altijd de eigenaar van de paal bellen en hem handmatig ontgrendelen

of vanuit de auto de ontgrendeling forceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
boyette schreef op zondag 3 december 2023 @ 02:08:
Eerste keer electroverse getest op Allego werkt prima.. echter sessie niet live zichtbaar is wel jammer van zon mooie app

en ook geen sessie achteraf
weet iemand al hoe lang dat duurt ?
Niet live zichtbaar vind ik zelf niet zo belangrijk, zie het toch wel in de My Renault app maar achteraf de sessie niet zien is vervelend. Je wilt toch altijd wel weten waar je aan toe bent.

Heb je in de app gekeken? Ik moest zelf even zoeken maar bleek dat van de onderste 3 icoontjes het middelste icoontje je daar naar toe leidt. Online, in het dashboard, heb ik het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:31
Ondertussen weer een mail van Bonnet gehad:
Wel netjes dat ze een update geven.

I got the confirmation from our technical team that the issue is now resolved. The app might be slightly slower within the next hour, but loading locations and starting the charge is restored.
Please force close the app before using it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
In de charge-assist app kan je nu de laad-snelheid zien. Had dit nog niet eerder. Zo te zien is het in de vorige release toegevoegd.
Overigens staan hier in Amsterdam nog steeds de palen dubbel in de app. Zowel die nu van Equans zijn maar ook nog de vorige eigenaar Vattenfall.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8KUPaRbwNTGRIZdGofPSFXS7sA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5DguH39xBtbbkRdHhazZRvP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Zjanzjak schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:46:
[...]

Niet live zichtbaar vind ik zelf niet zo belangrijk, zie het toch wel in de My Renault app maar achteraf de sessie niet zien is vervelend. Je wilt toch altijd wel weten waar je aan toe bent.

Heb je in de app gekeken? Ik moest zelf even zoeken maar bleek dat van de onderste 3 icoontjes het middelste icoontje je daar naar toe leidt. Online, in het dashboard, heb ik het nog niet kunnen vinden.
inmiddels is de sessie zichtbaar
allego duurt kennelijk zon 12 uur voor die zichtbaar wordt

Iemand gemerkt dat er problemen met bump zijn?
Ik kan niet meer inloggen ook geen pw reset

alles geeft error?

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 04-12-2023 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op maandag 4 december 2023 @ 04:09:
[...]

Iemand gemerkt dat er problemen met bump zijn?
Ik kan niet meer inloggen ook geen pw reset

alles geeft error?
Net geprobeerd, ik moest ook opnieuw inloggen op Bump. Ik vreesde even het ergste, maar ik kom gewoon in de app. Wel een keer een foutmelding toen ik mijn laadgeschiedenis wilde inzien. Misschien was er onderhoud? Het was midden in de nacht toen je probeerde in te loggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Of-Aaargh op 04-12-2023 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:26:
[...]

Net geprobeerd, ik moest ook opnieuw inloggen op Bump. Ik vreesde even het ergste, maar ik kom gewoon in de app. Wel een keer een foutmelding toen ik mijn laadgeschiedenis wilde inzien. Misschien was er onderhoud? Het was midden in de nacht toen je probeerde in te loggen.
ik kom er ook weer in
ze zijn kennelijk niet zo slim om een onderhoudsmessage te zetten wanneer ze onderhoud hebben

maar misschien was het wel een storing

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 04-12-2023 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 19:45
Of-Aaargh schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:26:
[...]

Ik kon de app gewoon openen zonder in te hoeven loggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Men kan weer een laadpas aanvragen bij Thuega. Helaas zijn de tarieven wel gestegen:

Tarif AC - bis 20 kWh 0,49 € pro kWh
Tarif AC - ab 20 kWh 0,46 € pro kWh
Tarif DC - bis 20 kWh 0,57 € pro kWh
Tarif DC- ab 20 kWh 0,55 € pro kWh
Tarif Innogy 0,79 € pro kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:11
Hallo. Vraagje over EnelX: ik heb de app geïnstalleerd maar ik zie geen laadpalen op de map (behalve in Italië). Ik heb nochtans alles ingevuld: wagen type, plug power enz.

Kan iemand me zeggen wat ik fout doe AUB? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Madman_K schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:30:
Ondertussen weer een mail van Bonnet gehad:
Wel netjes dat ze een update geven.

I got the confirmation from our technical team that the issue is now resolved. The app might be slightly slower within the next hour, but loading locations and starting the charge is restored.
Please force close the app before using it again.
Bonnet app was bij mij vrijdag gestopt tijdens het laden. Moest opnieuw de app installeren. Had ik nog nooit meegemaakt (gebruik de app al twee jaar). Werkte allemaal heel traag. Ik heb laden gestopt via de Bluelink (Hyundai Kona) app en kon de kabel losmaken.

De service via mail en messages - af en toe wat kleine problemen - is tot nu toe altijd goed bij Bonnet. De functionaliteit van de app wordt ook steed beter. Volgen van laadproces en facturering (met Nederlands btw-nummer) verloopt snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

PhilippeJoris schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:09:
Hallo. Vraagje over EnelX: ik heb de app geïnstalleerd maar ik zie geen laadpalen op de map (behalve in Italië). Ik heb nochtans alles ingevuld: wagen type, plug power enz.

Kan iemand me zeggen wat ik fout doe AUB? Thanks.
Volgens mij doe je niets fout. Geloof dat Enel zich in de herfst heeft teruggetrokken tot alleen Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Wat is nou het nut van die app? Ik heb twee laadpassen toegevoegd, Vattenfall InCharge en een kleine lokale (LMS backend). Maar Charge Assist toont geen tarieven: "Tariffs could not be calculated. We were not able to retrieve the tariffs from this location." Het maakt hierbij niet uit, welke laadpaal/snellader je selecteert. Zelfs de combinatie Vattenfall snellader en Vattenfall pasje toont die foutmelding.

[ Voor 15% gewijzigd door TucanoItaly op 04-12-2023 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
TucanoItaly schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:34:
[...]

Wat is nou het nut van die app? Ik heb twee laadpassen toegevoegd, Vattenfall InCharge en een kleine lokale (LMS backend). Maar Charge Assist toont geen tarieven: "Tariffs could not be calculated. We were not able to retrieve the tariffs from this location." Het maakt hierbij niet uit, welke laadpaal/snellader je selecteert. Zelfs de combinatie Vattenfall snellader en Vattenfall pasje toont die foutmelding.
Met die app kan je laden bij Equans palen, en betaal je geen toeslagen ofzo.
volgens mij is het een samenwerking met equans, total en eneco. Dus die palen zullen er wel op werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Cxxxx71 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:55:
Men kan weer een laadpas aanvragen bij Thuega. Helaas zijn de tarieven wel gestegen:

Tarif AC - bis 20 kWh 0,49 € pro kWh
Tarif AC - ab 20 kWh 0,46 € pro kWh
Tarif DC - bis 20 kWh 0,57 € pro kWh
Tarif DC- ab 20 kWh 0,55 € pro kWh
Tarif Innogy 0,79 € pro kWh
Het tarief en de verloopdatum is nu ook weer zichtbaar in het klantenportaal. Bij mij heb ik de lage tarieven nog tot 13 december. Feestje was van korte duur dus.

Dus voor mij nu Bump voor AC en Tesla voor DC.

[ Voor 5% gewijzigd door Gecko123 op 04-12-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Gecko123 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:45:
[...]

Het tarief en de verloopdatum is nu ook weer zichtbaar in het klantenportaal. Bij mij heb ik de lage tarieven nog tot 13 december. Feestje was van korte duur dus.

Dus voor mij nu Bump voor AC en Tesla voor DC.
In mijn account nog gewoon het oude tarief tot en met 28 december. Ik vraag me wel af hoe men dit gaat communiceren ivm de verhoging. Ik neem aan dat er wel een opt-out komt

Er staan overigens 2 tarieven in mijn account..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FaeKr51Wga4hKo7Ljrm_Fyme-c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4OlNb7fRQvmWWq1OE4arWTEQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Brotuck op 04-12-2023 14:20 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Brotuck schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:16:
[...]

In mijn account nog gewoon het oude tarief tot en met 28 december. Ik vraag me wel af hoe men dit gaat communiceren ivm de verhoging. Ik neem aan dat er wel een opt-out komt

Er staan overigens 2 tarieven in mijn account..

[Afbeelding]
Bij het lage tarief staat bij mij de einddatum van morgen (5 dec.) Ik zal op 6 dec laten weten hoe de vlag erbij hangt. Mochten ze de hogere tarieven gaan hanteren, dan is het einde Thüga in ieder geval. Afgelopen maand was mijn voordeel precies EUR6,- (dus na aftrek van de 5,-/mnd slechts 1 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
cyberdj schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:28:
[...]

Bij het lage tarief staat bij mij de einddatum van morgen (5 dec.) Ik zal op 6 dec laten weten hoe de vlag erbij hangt. Mochten ze de hogere tarieven gaan hanteren, dan is het einde Thüga in ieder geval. Afgelopen maand was mijn voordeel precies EUR6,- (dus na aftrek van de 5,-/mnd slechts 1 euro).
Ben erg benieuwd, net als @Brotuck loopt mijne ook tot 28 dec, maar als jouwnes nu al overgaat op die hogere tarieven..
Blijft Bump als goedkopere optie zonder abo over denk ik?
Pagina: 1 ... 107 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2