7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
die belg heeft je misschien verkeerd begrepenWietsee. schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:13:
Ik rij al meer dan 3 jaar elektrisch, maar af en toe is het pure horror. Nu net weer een afspraak gemist omdat ik niet van de Vattenfall paal af kan (kabel blijft in paal). Ik laat mijn kabel daar uiteraard niet achter. Storingsnummer gebeld (rare belg), die zou het doorzetten naar een technicus en hij zou mij bellen. Nooit wat van gehoord. Nadat ik die paal meerdere schoppen verkocht heb is de zandloper naar een groen vinkje gegaan en ben ik 1 uur verder. Zodoende afgekoppeld. Meest recente factuur gestorneerd, hier betaal ik niet voor. En helemaal niet als je kijkt wat de 'service' is van grootste maatschappij van Nederland. Ze acteren als een eenmanszaak.
die kan namelijk de kabel zo loskoppelen voor je desgewenst
maar je kan dit ook vanuit de auto forceren als je de auto goed kent
die factuur is overigens voor de geleverde energie niet voor de kabelservice die wordt niet gefactureerd.. dus die kan je daar ook niet voor storneren
als je een betaalde kabelservice wil dan wel maar dat kan niet bij vattenfall
[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 09-12-2023 18:53 ]
Meestal wel maar niet altijd. Ik heb één keer gehad dat de stekker niet op afstand kon worden ontgrendeld. Gelukkig was het vlak bij huis en stuurden ze direct een monteur langs. Na een paar uur kwam de monteur de kabel netjes thuis brengen. Kan allemaal geregeld worden aan de telefoon.boyette schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:50:
[...]
die belg heeft je misschien verkeerd begrepen
die kan namelijk de kabel zo loskoppelen voor je desgewenst
Dat is helaas niet bij elke auto/laadpaal zo. Bij mij lukt dat niet bij de Ecotap/Allego palen bij mij in de buurt.maar je kan dit ook vanuit de auto forceren als je de auto goed kent
Gebeurt mij trouwens alleen maar als ik via een app laad (vooral met Bonnet). Met laadpas vrijwel nooit last van gehad.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Aan alles komt een eind.
Ik stop soms met de app van Bonnet en soms met Bluelink (Hyundai Kona) en nog nooit problemen gehad met vastzitten van de kabel. We laden meestal hier in Den Haag, nog steeds 33ct/kWh maar tegenwoordig met BonnetkortingJaapio_B schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:19:
Mijn ervaring met apps als Bonnet is dat als de de laadsessie niet vanaf de app stopt dat sommige palen de kabel niet los willen laten.
Ik had wel eens problemen met starten van de sessie, maar de routine eerst aansluiten en dan in de app lader selecteren starten werkt tegenwoordig altijd. Bij Tesla overigens beter andersom:eerst kiezen en dan aansluiten.
Wat bedoel je precies met bonnetkorting in Den Haag?Jan Lelie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:51:
[...]
Ik stop soms met de app van Bonnet en soms met Bluelink (Hyundai Kona) en nog nooit problemen gehad met vastzitten van de kabel. We laden meestal hier in Den Haag, nog steeds 33ct/kWh maar tegenwoordig met Bonnetkorting. En een factuur met een NL-btw nummer.
Ik had wel eens problemen met starten van de sessie, maar de routine eerst aansluiten en dan in de app lader selecteren starten werkt tegenwoordig altijd. Bij Tesla overigens beter andersom:eerst kiezen en dan aansluiten.
Ik heb ook nog niet de brief met pincode om te activeren ontvangen. Kregen anderen die samen met de pas?Benny schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:15:
Ik heb mijn Thüga pas binnen maar hoe zit het nou met die tarieven? Ik zie in mijn account dat ik tot einde deze abonnementsperiode (22-12) nog op 0,39-0,35 zit en daarna wordt het dan 0,49-0,46? Ze geven ook de optie om te wisselen naar dat duurdere tarief maar waarom zou iemand dat doen? Is beide met laadpas en €5 per maand vaste kosten toch?
Ik kreeg beide brieven tegelijkertijd binnen.Benny schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:12:
[...]
Ik heb ook nog niet de brief met pincode om te activeren ontvangen. Kregen anderen die samen met de pas?
Just here for the fun
Ben toch wel benieuwd wanneer ze dit eens gaan afschrijven..
Thanks. Heb ze een mail gestuurd maar heb zo’n vermoeden dat ze hem niet nog gaan opsturen aangezien ze wel zullen zien waar ik woon. Gaan het zien. Anders is Bump ook prima, kost maandelijks ietsjes meer maar wel beter dat het meteen wordt afgeschreven.Brotuck schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:13:
[...]
Ik kreeg beide brieven tegelijkertijd binnen.
-10% of -15% met een abonnementWolly schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:12:
[...]
Wat bedoel je precies met bonnetkorting in Den Haag?
Ik heb mijn creditcard gekoppeld en “stort” iedere keer het laadbedrag naar de creditcard. Zo blijft uiteindelijk het creditcardsaldo na incassodatum op 0. Het is maar een tip 😀yannienl schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:24:
Ik blijf lekker laden maar ondertussen loopt de rekening bij Thuga al flink op..
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Heb jij dan al een keer een factuur gekregen? Ik heb ook al langer dan een maand een abonnement, maar bij mij is nog nooit iets afgeschreven door Thüga.cyberdj schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:28:
[...]
Ik heb mijn creditcard gekoppeld en “stort” iedere keer het laadbedrag naar de creditcard. Zo blijft uiteindelijk het creditcardsaldo na incassodatum op 0. Het is maar een tip 😀
Ah daar hebben we Wietsee. weer! Ik miste je geklaag al.Wietsee. schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:13:
Ik rij al meer dan 3 jaar elektrisch, maar af en toe is het pure horror. Nu net weer een afspraak gemist omdat ik niet van de Vattenfall paal af kan (kabel blijft in paal). Ik laat mijn kabel daar uiteraard niet achter. Storingsnummer gebeld (rare belg), die zou het doorzetten naar een technicus en hij zou mij bellen. Nooit wat van gehoord. Nadat ik die paal meerdere schoppen verkocht heb is de zandloper naar een groen vinkje gegaan en ben ik 1 uur verder. Zodoende afgekoppeld. Meest recente factuur gestorneerd, hier betaal ik niet voor. En helemaal niet als je kijkt wat de 'service' is van grootste maatschappij van Nederland. Ze acteren als een eenmanszaak.
De paal schoppen.. GOEDZO MAN! Doe ik ook, tegen alles wat mij tegenwerkt, mijn vrouw, de tv, mijn kind, de tv, de laptop, de hond, hupsakee, goed bezig. Met schoppen lossen we alles op!
Een voorbeeld voor velen!
Wanneer jij het niet meer verwacht.yannienl schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:24:
Been there, done that.
Vervelend is het wel af en toe.
Ik had hetzelfde probleem op dezelfde dag en sprak ook met een Belg. Was in nog geen 2 minuten geregeld en ik kon weer door.Wietsee. schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:13:
Hier had uw reclame kunnen staan.
had je die sessie via de incharge app gestart of via pasje ?ericafterdark schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:12:
[...]
Bij mij was het ook prijs bij een Vattenfall paal vanochtend (vroeg). De kabel kwam niet meer los van de paal. Bellen en meteen opgelost, gelukkig.
Als je geen gezeik wilt is expirimenteren met buitenlandse laadpassen misschien niet zo'n goed idee.Grotbewoner schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:39:
Vandaag proberen te laden bij een Ecotap/greenpoint 150 kW lader met freshmile. Authenticatie mislukt met meerdere pogingen.
Toen met vattenfal pas. Authenticatie mislukt.
Toen met shell recharge, authenticatie geslaagd.
Waar ligt dit aan? Hoe weet ik waar ik wel met freshmile kan laden?
Edit: oké, we hadden de pas nog niet geactiveerd. Dat hebben we nu gedaan. Nog twee laders geprobeerd van verschillende aanbieders en nog steeds werkte de freshmile pas niet. Wat een gezeik.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Met een pasje.boyette schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:49:
[...]
had je die sessie via de incharge app gestart of via pasje ?
en was dat pasje van Vattenfall of een ander pasje ?
Vattenfallboyette schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:45:
[...]
en was dat pasje van Vattenfall of een ander pasje ?
kan je dat op die paal eens testen via de incharge app direct of dat dan ook gebeurt ?
nee, nog geen factuur gehad, maar er staat nu wel al een positief saldo op de creditcard ter hoogte van mijn laadkosten (+10 euro voor 2 maanden Thuga abo)Of-Aaargh schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:03:
[...]
Heb jij dan al een keer een factuur gekregen? Ik heb ook al langer dan een maand een abonnement, maar bij mij is nog nooit iets afgeschreven door Thüga.
Dat ESB van hetzelfde platform gebruik maakte als Thuga nu, was het per drie maanden dat je een factuur kreeg.cyberdj schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:57:
[...]
nee, nog geen factuur gehad, maar er staat nu wel al een positief saldo op de creditcard ter hoogte van mijn laadkosten (+10 euro voor 2 maanden Thuga abo)
Het was sowieso eenmalig want ik laad vaker op die paal. Gaat op gisteren na altijd goed.boyette schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:57:
[...]
kan je dat op die paal eens testen via de incharge app direct of dat dan ook gebeurt ?
Maakt mij helemaal niet uit wat jij allemaal denkt en vindt, als ik naar een belangrijke afspraak moet en gegijzeld word door een laadpaal doe ik er alles aan om er af te raken. Zeker als Vattenfall na 1 uur nog niets heeft gedaan en ik meerdere keren heb gebeld. Zoveel klachten heb ik hier niet eens gepost gekkie.Zjanzjak schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:29:
[...]
Ah daar hebben we Wietsee. weer! Ik miste je geklaag al.
De paal schoppen.. GOEDZO MAN! Doe ik ook, tegen alles wat mij tegenwerkt, mijn vrouw, de tv, mijn kind, de tv, de laptop, de hond, hupsakee, goed bezig. Met schoppen lossen we alles op!
[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 10-12-2023 19:23 ]
Offtopic, maar is dat twee keer dezelfde tv?Zjanzjak schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:29:
Ah daar hebben we Wietsee. weer! Ik miste je geklaag al.
Rij ik die avond langs, want niets gehoord, ligt mijn kabel daar netjes opgerold en de andere auto die aan het laden was was uiteraard al weg... dus.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik snap je helemaal.Wietsee. schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:20:
Maakt mij helemaal niet uit wat jij allemaal denkt en vindt, als ik naar een belangrijke afspraak moet en gegijzeld word door een laadpaal doe ik er alles aan om er af te raken. Zeker als Vattenfall na 1 uur nog niets heeft gedaan en ik meerdere keren heb gebeld.
Zijn ze bij Vattenfall nou helemaal besodemieterd! Jij! Belangrijke afspraak!
Kan het me inderdaad goed voorstellen hoor.
Ja, ik schop ze voor minder hoor.
Verkeerd geluidje, rare blik, vreemde geur... BAM... schoppen.
Hupsakee, de oplossing voor alles.
Ik ook van jou!Wietsee. schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:20:
Zoveel klachten heb ik hier niet eens gepost gekkie.

Tv in de huiskamer en andere in de slaapkamer hè.Frappuccino schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:27:
Offtopic, maar is dat twee keer dezelfde tv?
Slaan hielp niet meer, schoppen wel.
Anyways.
On topic maar weer;
Voor als je je een slag in de rondte zoekt naar Ecotap-laadpunten: https://www.ecotap.nl/support/#laadpunten
Op hun pagina zeggen ze ook dat er een app is, maar helaas, nou valt het wel onder Last Mile Solutions maar in die app (Laadpaal App) zie ik dus sommige Ecotap-punten niet en op die kaart wel.
Zullen we even stoppen met deze totaal onnodige schoolpleinfittie?Zjanzjak schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:36:
[...]
Zijn ze bij Vattenfall nou helemaal besodemieterd! Jij! Belangrijke afspraak!
Ik gebruik dezeZjanzjak schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:36:
[...]
Anyways.
On topic maar weer;
Voor als je je een slag in de rondte zoekt naar Ecotap-laadpunten: https://www.ecotap.nl/support/#laadpunten
Op hun pagina zeggen ze ook dat er een app is, maar helaas, nou valt het wel onder Last Mile Solutions maar in die app (Laadpaal App) zie ik dus sommige Ecotap-punten niet en op die kaart wel.
Recent ook dat probleem gehad, maar was in een telefoongesprek van nog geen drie minuten gefixt. Degene die ik aan de lijn kreeg kon de reset ook uitvoeren.Wietsee. schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:13:
Niet dat het minder grappig was voor de voorbijrijdende collega's overigens.
Cash is king.
Ja die heb ik ook, maar daar mis ik dus wat Ecotap punten.
Op de online kaart kom ik die wel tegen.
Die app (Easy Charging Quality) blinkt trouwens ook niet zo uit in gemak zeg.
Blijf de melding houden dat ik moet update'n, uiteraard gedaan, maar bij elke keer openen krijg ik wederom die melding. En het 'loopt' allemaal niet zo lekker. Ook bij verwijderen en opnieuw installeren trouwens.
Maar goed, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
[ Voor 94% gewijzigd door multikoe op 11-12-2023 16:00 ]
En daarna is Vattenfall nog steeds de goedkoopste, vergeleken met de TotalE / GreenFlux palen (€0,53 per kWh) en één Ubitricity paal (€0,51 per kWh) in de buurt, hoewel het verschil dan niet groot meer is.
Helaas, aan alles komt een eind, en dus ook aan goedkoop laden aan de enige Vattenfall paal in mijn wijk in Almere. Het waren acht mooie maanden sinds ik afgelopen maart van ICE auto naar EV ben overgestapt.
[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 11-12-2023 15:49 ]
Ik meen me te herinneren dat iemand op dit forum in Almere met Electroverse goedkoop kon laden?Haay schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:48:
Anticiperend op de tariefsverhoging van Vattenfall in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) van €0,34 naar €0,49 per kWh vanaf 13 december m'n EV nog maar even goedkoop volgeladen.
En daarna is Vattenfall nog steeds de goedkoopste, vergeleken met de TotalE / GreenFlux palen (€0,53 per kWh) en één Ubitricity paal (€0,51 per kWh) in de buurt, hoewel het verschil dan niet groot meer is.
Helaas, aan alles komt een eind, en dus ook aan goedkoop laden aan de enige Vattenfall paal in mijn wijk in Almere. Het waren acht mooie maanden sinds ik afgelopen maart van ICE auto naar EV ben overgestapt.
Bedankt voor de tip. Ik heb via de Electroverse laadkaart gecontroleerd, maar helaas, bij Electroverse kosten TotalE palen ook €0,53 /kWh en een Ubitricity paal kost €0,50 /kWh.pmiddeld schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:06:
Ik meen me te herinneren dat iemand op dit forum in Almere met Electroverse goedkoop kon laden?
je kan beter bump gebruiken in Almerepmiddeld schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:06:
[...]
Ik meen me te herinneren dat iemand op dit forum in Almere met Electroverse goedkoop kon laden?
heel veel opties voor 0.41
Vandaag reactie gehad, met dank voor mijn geduld 😂 en excuses.cyberdj schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:51:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ook na de 3e (nog altijd vriendelijke!) mail nog geen reactie ontvangen (vrijdag, dinsdag en vanochtend weer gemaild). Mail onderbouwd met diverse printscreens en een duidelijk verhaal (imo).
Op welke manier heb je contact opgenomen met Electroverse/Octopus?
Ik mail naar hello@theelectroverse.com
Ze hebben EUR 10,33 op mijn account gezet, daarmee is de schade gecompenseerd en gaan hun best doen de boel “op orde” te brengen / te voorkomen dat er verkeerde prijzen in de app staan.
Eind goed, al goed, vertrouwen weer (beetje) terug.
Nee hoor, Vattenfall is niet meer de goedkoopste dan.Haay schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:48:
Iemand anders in Almere had toch een goedkopere optie, te weten Freshmile;
Misschien ken je bovenstaand persoon wel.Haay schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:22:
Bij Total Energies kan ik ook via Freshmile laden en dan kost het €0,23 per gestarte kWh + €0,04 per aangesloten minuut. Kijk ik dan naar een laadsessie die ik bij Vattenfall gedaan heb:
31,908 kWh geladen in 03:05:25 oftewel in (afgerond) 185 minuten wat bij Vattenfall €10,85 kostte, dan zou mij dat bij Freshmile: (32 x 0,23) + (185 x 0,04) = €14,76 hebben gekost. Nog steeds goedkoper dan de €18,88 die het me bij Shell Recharge gekost zou hebben. Maar bij de Vattenfall paal laden is veruit het goedkoopst voor mij.
Of anders Bump zoals voorgesteld werd.
Qua Freshmile zou het misschien nog 1 cent goedkoper kunnen (in bovenstaande berekening kom je op iets meer dan 46 cent uit), kwestie van wat laadpunten uitproberen, als je tegen de 11 kWh kan laden kom je iets onder de 45 cent uit.
Hi @Brotuck,Brotuck schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:03:
Beste @Go-Charge
Mag ik als suggestie meegeven dat je ergens een switch kan omzetten om alleen de prijzen te zien van je eigen kaarten ? Nu geef ik ze wel op maar alsnog staat multitankkaart bovenaan en die heb ik niet.
En ik heb niet zoveel aan de laagste prijs als ik op locatie sta, dan wil ik alleen de goedkoopste kaart zien die ik bij me heb.
We hebben een nieuw feature 'Tarief Intel' gelanceerd op de Tap app. Vanaf nu is het mogelijk om voor elke specifieke laadlocatie van grote laadnetwerken zoals Fastned, Equans, en TotalEnergies te bekijken welke laadpas de goedkoopste is.
- Tarief Intel vergelijkt momenteel 9 laadpas aanbieders
- Je kan prijzen vergelijken van aanbieders met en zonder abonnement
- We worden niet betaald door aanbieders om deze informatie te laten zien
- We zijn momenteel bezig om dit feature verder uit te rollen
We zijn van mening dat er prijstransparantie moet zijn voor alle EV rijders, zelfs als dit betekent dat ze niet met ons laden.
We zijn benieuwd wat je er van vindt!
iOS: https://apps.apple.com/nl...laadpaal-app/id1543010272
Android: https://play.google.com/s...pelectric.tap&hl=nl&gl=US
Tap Electric
Ik vind de app een mooie ontwikkeling! Wel een klein verbeterpuntjetapelectric schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:10:
Waarom delen we deze informatie?
We zijn van mening dat er prijstransparantie moet zijn voor alle EV rijders, zelfs als dit betekent dat ze niet met ons laden.
Wanneer ik naar de publieke palen rondom mijn huis kijk zie ik netjes bij de TotalEnergies palen dat de Vattenfall Incharge pas de goedkoopste is op die palen. Maar kijk ik vervolgens op de Vattenfall paal zelf, dan staat daar als goedkoopste de MultiTankcard aangegeven. Voor dezelfde prijs als met de eigen Vattenfall pas.
Lijkt me logischer om bij gelijke prijs de eigen merk laadpas (dus Vattenfall pas op Vattenfall paal) bovenaan te zetten.
Ik krijg juist bij Vattenfall geen andere opties te zien en bovendien een verkeerde prijs (0,44 ipv 0,3993).Haay schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:23:
[...]
Ik vind de app een mooie ontwikkeling! Wel een klein verbeterpuntje![]()
Wanneer ik naar de publieke palen rondom mijn huis kijk zie ik netjes bij de TotalEnergies palen dat de Vattenfall Incharge pas de goedkoopste is op die palen. Maar kijk ik vervolgens op de Vattenfall paal zelf, dan staat daar als goedkoopste de MultiTankcard aangegeven. Voor dezelfde prijs als met de eigen Vattenfall pas.
Lijkt me logischer om bij gelijke prijs de eigen merk laadpas (dus Vattenfall pas op Vattenfall paal) bovenaan te zetten.
Wel een heel handig appje om te hebben als ik een keer 'in den vreemde' wil laden.
Cash is king.
Het ziet er erg goed uit ! Hier kan ik echt wel wat mee.tapelectric schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:10:
[...]
Hi @Brotuck,
We hebben een nieuw feature 'Tarief Intel' gelanceerd op de Tap app. Vanaf nu is het mogelijk om voor elke specifieke laadlocatie van grote laadnetwerken zoals Fastned, Equans, en TotalEnergies te bekijken welke laadpas de goedkoopste is.Waarom delen we deze informatie?
- Tarief Intel vergelijkt momenteel 9 laadpas aanbieders
- Je kan prijzen vergelijken van aanbieders met en zonder abonnement
- We worden niet betaald door aanbieders om deze informatie te laten zien
- We zijn momenteel bezig om dit feature verder uit te rollen
iOS: https://apps.apple.com/nl...laadpaal-app/id1543010272
Android: https://play.google.com/s...pelectric.tap&hl=nl&gl=US
Is de planning dat dit ook in Belgie / Duitsland / Frankrijk gaat komen ? Want de Intel knop is er wel, maar geeft geen additionele pasjes en prijzen weer.
En additionele vraag, is het mogelijk om een custom pas erin te zetten zelf ? Dat helpt jullie in het beperken tot de meest gebruikte passen en mij als gebruiker om toch die ene pas erin te zetten die in mijn geval interessant is.
Just here for the fun
Ja, ik zie hetzelfde probleem met Vattenfall palen in Uden.mk1992 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:40:
[...]
Ik krijg juist bij Vattenfall geen andere opties te zien en bovendien een verkeerde prijs (0,44 ipv 0,3993).
Wel een heel handig appje om te hebben als ik een keer 'in den vreemde' wil laden.
Eindelijk de gewenste uitkomst, gefeliciteerd. Het was natuurlijk veel beter geweest als Electroverse meteen gereageerd hadden met een "er wordt naar gekeken" bericht.cyberdj schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:37:
[...]
Vandaag reactie gehad, met dank voor mijn geduld 😂 en excuses.
Ze hebben EUR 10,33 op mijn account gezet, daarmee is de schade gecompenseerd en gaan hun best doen de boel “op orde” te brengen / te voorkomen dat er verkeerde prijzen in de app staan.
Eind goed, al goed, vertrouwen weer (beetje) terug.
Thanks! Het plan is overalBrotuck schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:27:
[...]
Het ziet er erg goed uit ! Hier kan ik echt wel wat mee.![]()
Is de planning dat dit ook in Belgie / Duitsland / Frankrijk gaat komen ? Want de Intel knop is er wel, maar geeft geen additionele pasjes en prijzen weer.
En additionele vraag, is het mogelijk om een custom pas erin te zetten zelf ? Dat helpt jullie in het beperken tot de meest gebruikte passen en mij als gebruiker om toch die ene pas erin te zetten die in mijn geval interessant is.
Je kunt passen 'vastzetten' / pinnen. Zo hoef je ons niet je pas-data te geven, maar zie je toch altijd eerst de meest relevante prijzen.
Nico
Tap Electric
Gaat dit nog over Tap? Wij hebben de prijsvergelijkingen bij Vattenfall inderdaad nog niet zichtbaar - dat is best een karweitje met de combinatie van hun eigen palen + eigen passen die veel uitzonderingen kent. Komt vast snel.mk1992 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:40:
[...]
Ik krijg juist bij Vattenfall geen andere opties te zien en bovendien een verkeerde prijs (0,44 ipv 0,3993).
De enige prijs die je nog ziet in Tap bij Vattenfall is die van onszelf (eigen app / pas). Die is 2.50 per maand voor de CPO prijs (dus 0% transactie kosten), 0 EUR per maand (gratis pas) voor 5% transactiekosten op de CPO prijs, of adhoc zonder abo met 10% transactiekosten.
Tap Electric
Waarom zou je in godesnaam de boel met Tap betalen als je van Vattenfall gratis een pas krijgt en net geen 40 cent (bij het leeuwendeel van hun laadpunten) betaalt bij hen?tapelectric schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:01:
De enige prijs die je nog ziet in Tap bij Vattenfall is die van onszelf (eigen app / pas). Die is 2.50 per maand voor de CPO prijs (dus 0% transactie kosten), 0 EUR per maand (gratis pas) voor 5% transactiekosten op de CPO prijs, of adhoc zonder abo met 10% transactiekosten.
omdat je met die Vattenfall pas buiten Vattenfall te veel betaaldZjanzjak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:41:
[...]
Waarom zou je in godesnaam de boel met Tap betalen als je van Vattenfall gratis een pas krijgt en net geen 40 cent (bij het leeuwendeel van hun laadpunten) betaalt bij hen?
Het gaat me in dit geval specifiek om Vattenfall.boyette schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:42:
omdat je met die Vattenfall pas buiten Vattenfall te veel betaald
Dus, ik laad bij Vattenfall, waarom zou ik dan Tap gebruiken als ik de Vattenfall pas heb?
De Vattenfall pas gebruik ik in de regel bij Vattenfall-laadpunten, bij andere laadpunten is dat weer een andere laadpas (of app), vooralsnog niet Tap.
Voor elk laadpunt is er altijd wel een pas (cq app) te vinden waarmee je goedkoper uit bent, soms de pas van de laadpaal-aanbieder zelf, soms niet. Vooralsnog zie ik nergens waar Tap goedkoper is maar dat terzijde.
dat is ook niet voor jouZjanzjak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:49:
[...]
Het gaat me in dit geval specifiek om Vattenfall.
Dus, ik laad bij Vattenfall, waarom zou ik dan Tap gebruiken als ik de Vattenfall pas heb?
De Vattenfall pas gebruik ik in de regel bij Vattenfall-laadpunten, bij andere laadpunten is dat weer een andere laadpas (of app), vooralsnog niet Tap.
Voor elk laadpunt is er altijd wel een pas (cq app) te vinden waarmee je goedkoper uit bent, soms de pas van de laadpaal-aanbieder zelf, soms niet. Vooralsnog zie ik nergens waar Tap goedkoper is maar dat terzijde.
dat is voor mensen die uit gemakzucht liever met 1 pas werken
dit topic gaat niet over wat het allergoedkoopste is en voor de rest niets
het gaat over een totaal overzicht van prijzen en mogelijkheden
en er zijn hier continu individuen die denken dat het hele forum alleen bedoeld is voor hun eigen persoonlijke situatie
Voor jou misschien niet maar voor velen wel.boyette schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:51:
dit topic gaat niet over wat het allergoedkoopste is en voor de rest niets
Staat ook nergens beschreven dat dit topic daar niet voor bedoeld is.
Dat jij een andere mening over dit topic hebt is aan jou, dat wil nog niet zeggen dat het dan zo is.
Alhoewel de prijs altijd belangrijk is, betaal ik alles zakelijk. In principe vind ik het niet zo spannend waar ik net 3 cent goedkoper ben. Ik wil een systeem die mij het minste tijd kost.Zjanzjak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:53:
[...]
Voor jou misschien niet maar voor velen wel.
Staat ook nergens beschreven dat dit topic daar niet voor bedoeld is.
Dat jij een andere mening over dit topic hebt is aan jou, dat wil nog niet zeggen dat het dan zo is.
Als ik als ondernemer tijd moet spenderen aan dagelijkse facturen dan ben ik in principe niet facturabel. En dat is nog veel duurder dan die paar centen.
Op dit moment koop ik dus stabiliteit en zekerheid. Prijs is daarna pas belangrijk.
Ik gebruik dus nu ook een pas van E-Flux met een abbo, puur omdat ik nogal veel transacties heb en die op een mooie maandelijkse factuur staan. Bovendien kan ik hiermee mijn thuisladen verrekenen.
Tap zou ook goed kunnen mits ze werken met mijn thuislader en een maandelijkse factuur hebben.
Alles wat een dure CPO heeft gebruik ik de Thuega pas voor. (voorlopig)
Kortom 2 facturen per maand / kwartaal is voor mij prima
[ Voor 20% gewijzigd door Brotuck op 13-12-2023 10:57 ]
Just here for the fun
Dank voor je toelichting.Brotuck schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:51:
Alhoewel de prijs altijd belangrijk is, betaal ik alles zakelijk. In principe vind ik het niet zo spannend waar ik net 3 cent goedkoper ben. Ik wil een systeem die mij het minste tijd kost.
Als ik als ondernemer tijd moet spenderen aan dagelijkse facturen dan ben ik in principe niet facturabel. En dat is nog veel duurder dan die paar centen.
Op dit moment koop ik dus stabiliteit en zekerheid. Prijs is daarna pas belangrijk.
Ik gebruik dus nu ook een pas van E-Flux met een abbo, puur omdat ik nogal veel transacties heb en die op een mooie maandelijkse factuur staan. Bovendien kan ik hiermee mijn thuisladen verrekenen.
Tap zou ook goed kunnen mits ze werken met mijn thuislader en een maandelijkse factuur hebben.
Ik begrijp je (het) wel hoor daar niet van.
Maar ik, als privérijder, waar het geld niet tegen de plinten klotst, heb baat bij het goedkopere tarief.
Daar was de vraag aan Tap ook op gebaseerd, waarom Tap als ik met Vattenfall goedkoper kan laden.
Dat sommige hier dan lezen om te reageren ipv lezen om te begrijpen is natuurlijk weer 'n ander verhaal.
Want hoe vaak krijgen we de vraag in dit topic wel niet dat men (veelal nieuwe forummers in dit topic) door de bomen het bos niet meer ziet en simpel wil weten wat nu het goedkoopste is.
Ook daar is dit topic voor, duiding waar het goedkoper is, of welke pas het goedkoopst is.
Maar uiteraard ook voor jou + anderen, met weer een andere insteek, wat ik ook begrijp, laat dat helder zijn.
On topic, voor mij is Freshmile nog steeds 1 van de goedkopere passen, E-Flux is voor mij afgevallen omdat zij bijna 2 x zo duur zijn geworden (voor mij dan), maar daar is Ecotap weer voor in de plaats gekomen.
En volgens mij kan ik net zo goed mijn Engie (ZuidHolland pas - 50Five pas) pas gebruiken voor dit specifieke laadpunt maar dat terzijde.
Globaal goed nieuws voor België.
/f/image/A2OHxBtkjzpndrie8uBmqjHw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Piddybull op 13-12-2023 12:52 ]
Even los van het feit dat Tap veel meer doet dan alleen 'laadpas' (gratis je eigen laadpaal koppelen bijv.); je hebt natuurlijk helemaal gelijk: kijk vooral wat het goedkoopst is op de laadpunten die je frequent gebruikt. En als je eens ergens in den vreemde laadt, check vooral vooraf even of je niet de hoofdprijs gaat betalen.Zjanzjak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:46:
[...]
Dank voor je toelichting.
Ik begrijp je (het) wel hoor daar niet van.
Maar ik, als privérijder, waar het geld niet tegen de plinten klotst, heb baat bij het goedkopere tarief.
Daar was de vraag aan Tap ook op gebaseerd, waarom Tap als ik met Vattenfall goedkoper kan laden.
Dat sommige hier dan lezen om te reageren ipv lezen om te begrijpen is natuurlijk weer 'n ander verhaal.
Want hoe vaak krijgen we de vraag in dit topic wel niet dat men (veelal nieuwe forummers in dit topic) door de bomen het bos niet meer ziet en simpel wil weten wat nu het goedkoopste is.
Ook daar is dit topic voor, duiding waar het goedkoper is, of welke pas het goedkoopst is.
Maar uiteraard ook voor jou + anderen, met weer een andere insteek, wat ik ook begrijp, laat dat helder zijn.
On topic, voor mij is Freshmile nog steeds 1 van de goedkopere passen, E-Flux is voor mij afgevallen omdat zij bijna 2 x zo duur zijn geworden (voor mij dan), maar daar is Ecotap weer voor in de plaats gekomen.
En volgens mij kan ik net zo goed mijn Engie (ZuidHolland pas - 50Five pas) pas gebruiken voor dit specifieke laadpunt maar dat terzijde.
Onze voorname beweegreden: Er is een grote, groeiende groep mensen bij wie het geld ook niet tegen de plinten klotst, voor wie we het eenvoudiger en goedkoper willen maken. Zonder een Zwitsers zakmes met laadpassen, kom je met Tap denk ik het verst in NL zonder ergens te veel te betalen.
Nico
[ Voor 4% gewijzigd door tapelectric op 13-12-2023 16:36 ]
Tap Electric
Mooi initiatief.Piddybull schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:50:
HUBO gaat nationaal stunten !!
[Afbeelding]
Laat ons hopen dat Hubo dan ook een koffiemachine en een toilet open stelt voor de laders.
En verder ook hopen dat ze die prijzen kunnen aan houden, en daarmee de markt wat onder druk zetten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Aangezien ik graag en vaak bij Hubo winkel ben ik heel tevreden. Er is hier ook een hubo in een kmo zone dus laden kan ook als we bijvoorbeeld naar action, aldi, kruidvat,... gaan.Piddybull schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:50:
[Afbeelding]
Ik ben fan.
Bonnet Boost, 2 euro/maand, 10% korting. En ook de mogelijkheid om wekelijks rewards, punten, te verdienen met opladen, en incidenteel met survey’s en foto’s. Met 7 punten korting op de volgende lading, 2,14 euro (dus weer die 2 euro terugverdiend.Wolly schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:12:
[...]
Wat bedoel je precies met bonnetkorting in Den Haag?
In hun app kan je zien waar je de korting kan krijgen.
De factuur krijg je binnen een paar minuten.
Dat kan zeker met Tap! En gratis - met die 2.50 per maand voor onze laadpas betaal je nergens transactiekosten. Factuur is idd maandelijksBrotuck schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:51:
[...]
Alhoewel de prijs altijd belangrijk is, betaal ik alles zakelijk. In principe vind ik het niet zo spannend waar ik net 3 cent goedkoper ben. Ik wil een systeem die mij het minste tijd kost.
Tap Electric
Hopelijk ook ooit in Nederland!Piddybull schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:50:
[Afbeelding]
Puur omdat ik de app beter vind dan die van e-flux heb ik een abbo genomen. we shall see !tapelectric schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:42:
[...]
Dat kan zeker met Tap! En gratis - met die 2.50 per maand voor onze laadpas betaal je nergens transactiekosten. Factuur is idd maandelijks
Just here for the fun
Ik heb contact opgenomen met MRA begin dit jaar en die melde dat de prijs ieder kwartaal wordt aangepast. Maar daar zit niet veel beweging in.
Op de website van MRA staat "De inzet van MRA-Elektrisch is dat elektrisch rijden aantrekkelijk blijft. Met andere woorden: goedkoper dan rijden op benzine of diesel."
Alleen Vattenfall hield zich niet aan de adviesprijs en zat er iets onder. Alleen de zeldzame Vattenfall paal in met MRA gebied bleef wel 31ct.
Vanaf 13 dec heeft Vattenfall een speciaal tarief (incharge.vattenfall.nl/onze-tarieven) voor het MRA gebied van € 0,4899 en voor de Greenflux/ total zelfs € 0,5856
Dat lijkt toch op prijsafspraken? Dat past totaal niet bij de groothandels prijzen die bijna weer voor oorlogse niveaus hebben.
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
[ Voor 99% gewijzigd door MvdV75 op 14-12-2023 12:24 . Reden: Niet relevant ]
Yes elektroverse is mijn nummer 1 voor allego ook is soms zelfs goedkoper dan allego zelfcyberdj schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:36:
Vandaag (eindelijk) in de gelegenheid geweest om de electroverse kaart te testen op een 0,00 tarief paal en het laden was inderdaad gratis 😀
[Afbeelding]
Omdat het geen starttarief rekent
En smoov wel
Iemand enig idee waarom dit zo is?
welke palen zijn dit precies ?Meestermaas schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:21:
Veel palen in Zeeland lijken Elektroverse te accepteren, maar als je dan door gaat zie je dat de palen volgens de app bezet zijn of maanden niet gebruikt. Je kan de palen ook niet gebruiken en helaas moest ik uitwijken naar een duurdere concurrent.
Iemand enig idee waarom dit zo is?
zijn dat die groen met witte agripalen bij de Lidl ?Meestermaas schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:28:
Palen van Last Mile Solutions, Ecotap.
[Afbeelding]
LMs heeft vaak problemen met roaming
probeer hem eens met bump is het zelfde tarief en dan vanuit de app starten
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 14-12-2023 21:42 ]
Inmiddels reactie. Ze gaan het onderzoeken en hebben de laadsessie gecrediteerd.Ophidian schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:52:
[...]
Inmiddels 0 reactie ondanks verstuurd bericht op 5 nov, 24 nov telefonisch contact, 24 nov mail contact. Vandaag wel factuur in de bus. Meteen gedeeltelijk betwist en als de incasso is storneer ik die en maak het juiste bedrag over. Gaat om weinig geld, maar wel om het principe
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
diezelfde palen zijnMeestermaas schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:48:
Bump zie ik geen palen in Vlissingen hebben voor €0,41. Wel jammer, duur laden, maar wel lekker sneller thuis. Wel fijn, want was op loopafstand van onze afspraak.
bij bump ook 0.41
goed kijken
die map laad wat traag in bij bump
doe datMeestermaas schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:03:
Joh, wat stom van mij, instellingen stond verkeerd van het filter. Zonder geld, maar volgende keer probeer ik Bump! Dank!
ik ga eens een paar lms palen testen met de octopus
om te zien of dat een generiek probleem is
Als je in de bmw app kijkt op de kaart bij ionity zie je dat de palen nog steeds 22 cent kosten ipv de 40 cent wat je zegt. Of het komt omdat mijn contract nog geen 12 maanden looptbedanktjoh schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:16:
[Afbeelding]
Zojuist krijg ik deze prijsverhoging van BMW laadpas in de mailbox. Dit is de tweede verhoging in 2 maanden tijd (Ionity abbo ging van 22 cent per kwh laden naar 40 cent)
Nu dus ook nog een start tarief. Ben hier niet heel happy mee.
:strip_exif()/f/image/Swk1Fmj0oVrnupSbfmIhJatT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga er even van uit dat dit om de wat duurdere tot dure Allego palen gaat (hebben ze überhaupt betaalbare palen?)boyette schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:55:
[...]
Yes elektroverse is mijn nummer 1 voor allego ook is soms zelfs goedkoper dan allego zelf
En smoov wel
Als je CPO tarief gaat betalen in deze gevallen ben je naar mijn mening veel te duur uit. Elektroverse rekent voor de Allego paal hier om de hoek het CPO tarief 57 cent/kWh. Bump is goedkoper, Freshmile is iets duurder maar nog steeds goedkoper bij 11kW..... (En de gelukkigen met een "vroege" Thuega pas zitten het goedkoopst bij lekker grote sessies)
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
We announced earlier this month that Bonnet has been acquired by OVO!
OVO is the fourth largest energy supply company in the UK, supplying millions of homes, and we’re excited to join their team to bring better EV charging to even more people.
As part of this acquisition, you will see some changes coming up. We want to reassure all of our drivers that there is no need to be an OVO energy customer to use Bonnet. You can still expect the same great product and service that you know and trust, but with a little extra OVO oomph.
We will let you know of any upcoming changes ahead of time. In the meantime...
Oprichters wilden blijkbaar cashen. Ben benieuwd ….
Oh ik wist niet dat je het ook kon zien in de app. Ben altijd van de overeenkomst uitgegaan. Heb mijn IONITY abbo opgezegd vorige maand omdat ik in een straal van 100km maar 1 lader heb en voor het nieuwe tarief het dus niet uitkan.MvdV75 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:34:
[...]
Als je in de bmw app kijkt op de kaart bij ionity zie je dat de palen nog steeds 22 cent kosten ipv de 40 cent wat je zegt. Of het komt omdat mijn contract nog geen 12 maanden loopt
[Afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 15-12-2023 16:56 ]
Wie laadt er nu nog met BeCharge?boyette schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:56:
waarschuwing van becharge dat men momenteel storing heeft en dat problemen met het ontkoppelen van kabels verwacht mag worden en ook met het starten en stoppen van sessies
Er zijn wel goedkope Allego palen want die bij mij in de buurt zijn 39 ct/kWh.koboy schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:06:
[...]
Ik ga er even van uit dat dit om de wat duurdere tot dure Allego palen gaat (hebben ze überhaupt betaalbare palen?)
Als je CPO tarief gaat betalen in deze gevallen ben je naar mijn mening veel te duur uit. Elektroverse rekent voor de Allego paal hier om de hoek het CPO tarief 57 cent/kWh. Bump is goedkoper, Freshmile is iets duurder maar nog steeds goedkoper bij 11kW..... (En de gelukkigen met een "vroege" Thuega pas zitten het goedkoopst bij lekker grote sessies)
Het ligt vooral aan de regio waar de palen zich bevinden.
Aan alles komt een eind.
dat is volgens mij bij Allego juist niet zoJaapio_B schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:17:
[...]
Er zijn wel goedkope Allego palen want die bij mij in de buurt zijn 39 ct/kWh.
Het ligt vooral aan de regio waar de palen zich bevinden.
alleen Allego heeft ook heel veel semiepublieke palen
en die kunnen een lager tarief hebben
als dat per regio is zouden alle Allego palen in je regio 39 cent moeten zijn
of in ieder geval alle van de gemeente of provincie in je regio
en dat zal vast niet zo zijn
Toch wel!boyette schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:31:
[...]
als dat per regio is zouden alle Allego palen in je regio 39 cent moeten zijn
of in ieder geval alle van de gemeente of provincie in je regio
en dat zal vast niet zo zijn
Hier 2 willekeurige Allego palen bij mij in de gemeente:
:strip_exif()/f/image/hMkOQ7zCJsHFolsir9vrjZJb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/huWEdgUg6Am1euDdzwAleUa4.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik dezelfde palen in de app van Bonnet of Incharge kijk staan ze wel op 57ct/kWh
Aan alles komt een eind.
in Rossum hebben idd alle Allego palen 0.39 tarief zoals ook die van Vattenfall.Jaapio_B schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:07:
[...]
Toch wel!
Hier 2 willekeurige Allego palen bij mij in de gemeente:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik dezelfde palen in de app van Bonnet of Incharge kijk staan ze wel op 57ct/kWh
ik denk dat die palen door de gemeente zijn geplaatst met dat tarief
de afwijkende tarieven zijn opslag tarieven
In Elst is het tarief bij Allego ook € 0,395 op de openbare palen. En via Smoov worden op deze palen ook geen startkosten berekend. De gemeente plaatst geen palen, dat doet de laadpaalexploitant.boyette schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:12:
[...]
in Rossum hebben idd alle Allego palen 0.39 tarief zoals ook die van Vattenfall.
ik denk dat die palen door de gemeente zijn geplaatst met dat tarief
de afwijkende tarieven zijn opslag tarieven
palen in opdracht van de gemeente of provincie kunnen een ander tarief hebben als dit uit een tender komtSandro! schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:15:
[...]
In Elst is het tarief bij Allego ook € 0,395 op de openbare palen. En via Smoov worden op deze palen ook geen startkosten berekend. De gemeente plaatst geen palen, dat doet de laadpaalexploitant.
ik dacht dat smoov altijd 25 cent rekende als starttarief ?
theoretisch zou eenzelfde paal van hetzelfde merk
3 verschillende tarieven kunnen hebben
die van de gemeente
die van de provincie
los commercieel tarief
dan laat ik nog buiten beschouwing
semi publiek een aangepast tarief
[ Voor 19% gewijzigd door boyette op 15-12-2023 20:19 ]
De Allego-palen zijn € 0,395, de nieuwe Vattenfall-palen € 0,3119. Allego had de concessie, maar zijn een tijd geleden gestopt met nieuwe palen plaatsen. Dat heeft Vattenfall overgenomen.boyette schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:17:
[...]
palen in opdracht van de gemeente of provincie kunnen een ander tarief hebben als dit uit een tender komt
Nee dus. Misschien handig om als je dingen alleen denkt ze niet zo stellig te brengen.boyette schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:17:
[...]
ik dacht dat smoov altijd 25 cent rekende als starttarief ?
ik heb daar niets over gesteld toch over het starttarief van smoov? volgens mij ging het daar niet eens over[b]Sandro! in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"Sandro!
[...]
Nee dus. Misschien handig om als je dingen alleen denkt ze niet zo stellig te brengen.
Ik had het over dit bericht.boyette schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:24:
[...]
ik heb daar niets over gesteld toch over het starttarief van smoov? volgens mij ging het daar niet eens over
boyette schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:55:
[...]
Yes elektroverse is mijn nummer 1 voor allego ook is soms zelfs goedkoper dan allego zelf
En smoov wel
ok dat stond er niet bij
maar wat klopt daar niet aan dan ?
Ik denk dat dus omdat dat in de smoov app staat.. maar volgens jou klopt dat allemaal niet ?
Het starttarief wordt ook gewoon gefactureerd hoor.. maar dus niet wanneer je de octopus gebruikt.. vandaar dus dat ik electroverse boven smoov verkies.
:strip_exif()/f/image/d8KcLGUWJJQShhogGAfb8Tor.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door boyette op 15-12-2023 21:24 ]
Vattenfall InCharge in Noord-Brabant en Limburg
Van € 0,3993 naar € 0,3537 per 1 januari 2024
€ +0,22 per kWh. Suggereert Ionity hiermee dat de prijzen ook wel eens negatief kunnen zijn?
Dan kan Thüga eruit.. (inmiddels beëindigd)boeha schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:08:
Goed nieuws voor mensen die in Brabant en Limburg kunnen laden bij een Vattenfall laadpaal
[ Voor 3% gewijzigd door cyberdj op 16-12-2023 21:39 . Reden: Thuga opgezegd ]
Schiet mij maar lek: in de regio Amsterdam heeft Vattenfall de prijzen per 13-12 verhoogd van 34 naar 49 cent. Ik kreeg een e-mail van ze waarin werd uitgelegd dat de prijzen echt verhoogd moesten worden. En dan kan het in twee andere provincies wel voor minder dan 36 cent?boeha schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:08:
Goed nieuws voor mensen die in Brabant en Limburg kunnen laden bij een Vattenfall laadpaal
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2