[F1 2022] Race 14 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste
Acties:
  • 108.022 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Gewoon_Jansen schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Er is een verschil tussen pole position winnen en vooraan starten bij de GP/sprint. Max krijgt de pole op zijn naam, hij heeft de kwalificatie gewonnen. Hij heeft zich niet als 15e gekwalificeerde, hij start als 15e. Sainz heeft zich niet als 1e gekwalificeerd maar start wel als 1e.
Hmm Max krijgt er iig niet de credits voor:
Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/PodqYwJYBlA
https://youtu.be/PodqYwJYBlA

[ Voor 3% gewijzigd door CousinBoneless op 27-08-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ParaDroid2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:38:
Die tow van Sainz was in zijn laatste rondje, die niet sneller was dan zijn eerdere nietwaar?
In beide Q3 rondes kreeg hij een tow. Echter was zijn tweede ronde in S1 (dus La Source tot einde Kemmel Straight) al 2 tiende langzamer dan zijn eigen tijd meen ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Meest opmerkelijk vind ik "with the DRS closed". Leclerc had de DRS namelijk open toen hij de tow gaf. Anderen hadden volgens mij inderdaad de DRS dicht. Zou wel weer typisch Ferrari zijn als ze niet eens een tow fatsoenlijk kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Full of Lag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 19:02
Het is raar. Geen idee waarom ze niet gewoon de ronde van Max tonen, waar veel mensen om vragen onder de video (logisch). Misschien om de helmcamera van Sainz te laten zien incl. het leuke gestuiter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hij heeft gewoon dat domme bandje gekregen dus. :+
De FOM zit gewoon te slapen en als je een YT dislike plugin hebt geïnstalleerd, dan kan je zien dat mensen het niet erg grappig vinden. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Volgens mij is dat dit seizoen al eerder geweest? Dat de snelste in de kwalificatie een grid penalty had, en op YouTube als pole lap de ronde van de "voorlopige P1 starter" (oftewel: de nummer 2) werd gebruikt. Terwijl de snelste dan wel weer de Pirelli pole position award dinges kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:51:
[...]
Meest opmerkelijk vind ik "with the DRS closed". Leclerc had de DRS namelijk open toen hij de tow gaf. Anderen hadden volgens mij inderdaad de DRS dicht. Zou wel weer typisch Ferrari zijn als ze niet eens een tow fatsoenlijk kunnen geven.
Ik zag voorbij komen dat Sainz bij zijn 2e Q3 run -0.47 onder zijn tijd zat bij het eerste meepunt, hij verknalde dat echter de rest van de ronde.

Ik dacht dat het ook werd aangehaald dat Ferrari dit het beste deed van de teams die het probeerden. Het e.e.a. bij de F1TV Q nabeschouwing.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2022 23:05 . Reden: Nog even opgezocht ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Het zijn leuke discussies
https://motorsportstats.c.../series/formula-one/poles

De kwalificatie is gewoon gewonnen door Max.
Die krijgt de band. Maar Sai start morgen vanaf plek 1.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

In de FIA documenten wordt Max gewoon vermeld als houder van de 'Pole Position Lap' dus FOM zit er weer eens naast.

https://www.fia.com/sites...ying%20Classification.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Gewoon_Jansen schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Er is een verschil tussen pole position winnen en vooraan starten bij de GP/sprint. Max krijgt de pole op zijn naam, hij heeft de kwalificatie gewonnen. Hij heeft zich niet als 15e gekwalificeerde, hij start als 15e. Sainz heeft zich niet als 1e gekwalificeerd maar start wel als 1e.
Pole position is gewoon een gedefinieerde term, daar kunnen we niet even een andere betekenis aan hangen.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/pole%20position
Wikipedia: Poleposition
Er is een verschil tussen de kwalificatie winnen en van pole position starten Max heeft de kwalificatiewinst achter zijn naam, maar de pole position is normaal gesproken morgen voor Sainz, tenzij die opeens niet mee kan doen.
noo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

In de FIA documenten wordt Max gewoon vermeld als houder van de 'Pole Position Lap' dus FOM zit er weer eens naast.

https://www.fia.com/sites...ying%20Classification.pdf
Maar in de sporting regs zeggen ze dan weer bijv.:
43.8 When the green lights are illuminated, all cars on the grid should begin the formation lap
with the pole position driver leading.

[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 27-08-2022 23:00 ]

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:00:
Er is een verschil tussen de kwalificatie winnen en van pole position starten Max heeft de kwalificatiewinst achter zijn naam, maar de pole position is normaal gesproken morgen voor Sainz, tenzij die opeens niet mee kan doen.
Dat laatste ligt dan weer eraan "vanaf wanneer". Volgens mij heeft Leclerc nog steeds de pole voor Monaco 2021 staan. Want hij startte daar offiiceel op P1 (en Verstappen daadwerkelijk nog steeds van op P2).
En dat strookt dan weer niet met de regel van de formation lap procedure. Want Leclerc leidde toen niet het veld van de startplek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Dat laatste ligt dan weer eraan "vanaf wanneer". Volgens mij heeft Leclerc nog steeds de pole voor Monaco 2021 staan. Want hij startte daar offiiceel op P1 (en Verstappen daadwerkelijk nog steeds van op P2).
En dat strookt dan weer niet met de regel van de formation lap procedure. Want Leclerc leidde toen niet het veld van de startplek :P
Ok ok, :P Dan houden we 2 uur voor de start aan als het moment dat het wordt bepaald:

42.4
The starting grid will be published no less than four (4) hours before the scheduled start of the formation lap. Any Competitor whose car(s) is (are) unable to start for any reason whatsoever (or who has good reason to believe that their car(s) will not be ready to start) must inform the stewards accordingly at the earliest opportunity and, in any event, no later than two and a half (2.5) hours before the scheduled start of the formation lap.
a) If one or more cars are withdrawn the grid will be closed up accordingly.
b) The final starting grid will be published two (2) hours before the scheduled start of the formation lap.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:14
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:56:
[...]

Ik zag voorbij komen dat Sainz bij zijn 2e Q3 run -0.47 onder zijn tijd zat bij het eerste meepunt, hij verknalde dat echter de rest van de ronde.

Ik dacht dat het ook werd aangehaald dat Ferrari dit het beste deed van de teams die het probeerden. Het e.e.a. bij de F1TV Q nabeschouwing.
Volgens mij waren gewoon alle drie de sectoren geel (langzamer dan hij tot dan toe was geweest in de sectoren).

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
josh-hill schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:11:
[...]

Volgens mij waren gewoon alle drie de sectoren geel (langzamer dan hij tot dan toe was geweest in de sectoren).
Dat dacht ik ook in zijn laatste ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

josh-hill schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:11:
Dat zag ik ook, maar wat dan die tijd delta betekende op zijn dashboard? T.o.v. wie of wat was dat dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhAeGOINFBMjrkwx01EbfN1X2OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2O4p3a505eb1ygEQXcGd39p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2022 23:23 . Reden: Plaatje er even bij ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBeoGlvnvYEf8RVAHUBMGq0QIpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3FA25wddDU6lPMvidrfvJVE.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was de laatste ronden van Sainz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAb2YTPCNC6ZrdN_WbiQ8urRKDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NULt1YQ287Rc6nryB1y8Pbf.jpg?f=fotoalbum_large

En hier de snelste ronden van VER.

SAI: 30.870 44.588 29.256
VER: 30.536 44.220 28.909

Zoals je duidelijk kan zien was hij al in S1 langzamer. Enige waar hij een beetje ging verbeteren was zelfs S2 tot aan zijn foutjes.
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:16:
[...]

Dat zag ik ook, maar wat dan die tijd delta betekende op zijn dashboard? T.o.v. wie of wat was dat dan?
[Afbeelding]
Van zijn vorige ronden gok ik..

[ Voor 19% gewijzigd door TrekDr0p op 27-08-2022 23:25 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even wat anders, reed de GOAT nu met dezelfde onderdelen als Albon? Ik meende dat ze voorheen voor Latifi niet dezelfde upgrades wilden geven.

De nabespreking op F1tvpro bekeken. De druiven voor Mercedes zijn behoorlijk zuur en vooral Russel die hoog van de toren blies over illegale vloer stond er als een boer met kiespijn.

Hij had echt gedacht dit jaar met Mercedes aan de top te staan en zijn eerste GP te winnen. Zo jammer dat hij van een jovial fijne jongen naar een verzuurde azijnpisser is veranderd. Zoals Norris eerder ook merkte.

[ Voor 60% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2022 23:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08 14:31
Afgelopen vrijdag in het Historic Paddock geweest in Spa. Wederom weer wat 360-camera's op de Toro Rosso uit 2013 gezet voor tijdens de demo run. Helaas zat het weer niet echt mee dus vanwege de omstandigheden is er maar 1 ronde gereden. Slicks op een natte baan is niet heel ideaal.

Niet de meest spectaculaire ronde om te zien maar toch leuk:

En ja, de Toro Rosso uit 2013 valt tegenwoordig onder historisch dus voel je vrij om je oud te voelen ;)

(Zoals altijd, vragen en suggesties wat betreft de auto, beelden en camera's zijn welkom in een prive bericht of instagram dm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:00:
[...]

Pole position is gewoon een gedefinieerde term, daar kunnen we niet even een andere betekenis aan hangen.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/pole%20position
Wikipedia: Poleposition

[...]

Maar in de sporting regs zeggen ze dan weer bijv.:
43.8 When the green lights are illuminated, all cars on the grid should begin the formation lap
with the pole position driver leading.
Deze discussie komt regelmatig terug. Max heeft de kwalificatie gewonnen. Maar start, door gridstraffen, niet van de eerste positie. Dus heeft hij geen Pole Position. Die is voor Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:05
Nu we de auto's toch redelijk zien stuiteren ondanks de td, worden die getallen van die formule ook ergens gepresenteerd?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:02
@TrekDr0p hoe was Pereze zijn laatste Q3 lap? Volgens mij een snelle sector 1 maar toen ging het mis.

Bij het engelse commentaar op F1TV bleven ze maar doorgaan op het feit dat PER geen tow kreeg van VER en hoe onsporttief dat allemaal wel niet was.

Volgens mij had PER zelf voor SAI kunnen eindigen met die laatste lap, ware het niet dat hij in traffic terecht kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:28
kraanwagen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 07:33:
[...]

Deze discussie komt regelmatig terug. Max heeft de kwalificatie gewonnen. Maar start, door gridstraffen, niet van de eerste positie. Dus heeft hij geen Pole Position. Die is voor Sainz.
Wie krijgt het bandje? Ik denk Max toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
jaapstobbe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:09:
@TrekDr0p hoe was Pereze zijn laatste Q3 lap? Volgens mij een snelle sector 1 maar toen ging het mis.

Bij het engelse commentaar op F1TV bleven ze maar doorgaan op het feit dat PER geen tow kreeg van VER en hoe onsporttief dat allemaal wel niet was.

Volgens mij had PER zelf voor SAI kunnen eindigen met die laatste lap, ware het niet dat hij in traffic terecht kwam?
Eerste sector (30.628) en laatste (29.066) groen. Midden sector was prut. (45.298)

Max Pole 30.536/44.240/28.909.

Hij had geen verkeer in zijn laatste run.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Je wordt toch moe van die Engelsen, alsof Max dat bepaald, dat is aan het team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:55
Chevy454 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:47:
Even wat anders, reed de GOAT nu met dezelfde onderdelen als Albon? Ik meende dat ze voorheen voor Latifi niet dezelfde upgrades wilden geven.

De nabespreking op F1tvpro bekeken. De druiven voor Mercedes zijn behoorlijk zuur en vooral Russel die hoog van de toren blies over illegale vloer stond er als een boer met kiespijn.

Hij had echt gedacht dit jaar met Mercedes aan de top te staan en zijn eerste GP te winnen. Zo jammer dat hij van een jovial fijne jongen naar een verzuurde azijnpisser is veranderd. Zoals Norris eerder ook merkte.
Ja dat heeft Mercedes snel bij be. Voor elkaar gekregen zeg. Kan haast niet anders dan een toxische omgeving richting de andere teams zijn.

Ook dit weekend weer met zijn "very dangerous driving". Tis elk weekend raak en dit keer zag ik ook echt niet in wat er nou zo gevaarlijk was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
Exocet schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Je wordt toch moe van die Engelsen, alsof Max dat bepaald, dat is aan het team.
Ja. Ze kunnen zich beter afvragen waarom hij zover van Max af zit. Die tow had hem niks opgeleverd. Nu weet je dat niet van tevoren natuurlijk maar toch.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PW erg positief over quali VER en zeker in vergelijking met Perez m.n. in sector 2 (blijkbaar meer downforce nodig daar terwijl VER met minder vleugel reed)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:22
Om 13.00 weer de live build-up and driver parade.

LIVE: Belgian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Zoals @Inspired al zegt zijn middelste sector was gewoon slecht. 1 seconde langzamer dan de tijd van VER.
Ik heb hem nog even terug gekeken maar het lijkt ook niet alsof hij een fout maakt. Enige wat je ziet is dat HAM dicht voor hem rijdt.
Ze reden sowieso allemaal redelijk dicht op elkaar misschien dat daar de slechte 2de sector vandaan kwam.

Hij had uiteindelijk:
S1 groen
S2 geel
S3 groen

Als als als als hij net als de 1ste en 3de sector 1 tiende langzamer was dan VER was hij 2de geworden.

Dus wat er mis ging in S2 ik zie hem geen rare bewegingen maken of extreem wijd gaan, enige wat opvalt is dat HAM dicht op hem zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

Ik heb alleen de Q gezien en het viel mij dus daar pas op dat Mercedes met aparte livery rijd. Ik moet zeggen dat een witte stip met nummer verplicht zou moeten zijn omdat het veel beter zichtbaar is dan nu het geval is. Ja er moet een nummer op, maar de sponsors zijn belangrijker, dus laten we dat nummer ergens in een hoekje frommelen.

Die onboard radio van Ham "You are 1.8 seconds behind Verstappen." De stilte was overweldigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Waah schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Ja dat heeft Mercedes snel bij be. Voor elkaar gekregen zeg. Kan haast niet anders dan een toxische omgeving richting de andere teams zijn.

Ook dit weekend weer met zijn "very dangerous driving". Tis elk weekend raak en dit keer zag ik ook echt niet in wat er nou zo gevaarlijk was...
Het lijkt alsof Mercedes en een deel van de pers er gewoon niet bij kan dat Mercedes dit jaar niet snel genoeg is. Ze hebben de plank dit jaar misgeslagen. Dat kan gebeuren en het is Red Bull en Ferrari ook wel eens overkomen. Dan moet je terug naar de tekentafel en kijken waar het mis ging. Maar door de jaren dominantie lijkt het tot een soort van cognitieve dissonantie te leiden dat dit onmogelijk kan kloppen. Al was het op zich wel een keer te verwachten dat hun dominantie niet eeuwig zou duren.

En zo rampzalig als Mercedes het soms over doet laten komen is het ook weer niet. Ze zijn nog steeds ruim derde en buiten de kwalificatie problemen (en Spa is lang dat vertekent ook wat) komen ze uiteindelijk meestal maar een paar tienden tekort. Het is ook weer niet alsof het gat onmogelijk groot is maar Red Bull en Ferrari hebben dit jaar gewoon een betere auto gebouwd.

Nou zit ik op zich ook niet te wachten op 5 jaar Verstappen dominantie. Maar hoe Mercedes met deze tegenslag omgaat vind ik erg onprettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12

Zou de sfeer binnen Mercedes ook niet bijdragen aan het humeur van Russell? Is het niet heel lastig om fris en vrolijk te blijven, als iedereen om je heen loopt te chagrijnen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Krankenhausen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

Het lijkt alsof Mercedes en een deel van de pers er gewoon niet bij kan dat Mercedes dit jaar niet snel genoeg is. Ze hebben de plank dit jaar misgeslagen. Dat kan gebeuren en het is Red Bull en Ferrari ook wel eens overkomen. Dan moet je terug naar de tekentafel en kijken waar het mis ging. Maar door de jaren dominantie lijkt het tot een soort van cognitieve dissonantie te leiden dat dit onmogelijk kan kloppen. Al was het op zich wel een keer te verwachten dat hun dominantie niet eeuwig zou duren.
De pers is ook overwegend Brits. Soms voelt het dan een beetje alsof ze denken recht te hebben op dominantie in bepaalde sporten. Met 2 Britse rijders krijgt het team natuurlijk ook extra aandacht.

Ik ben echt heel blij met F1TV, over het algemeen heel deskundig, neutraal commentaar. De enige die altijd Mercedes loopt te hypen daar is Sam Collins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

Ergens komt er een punt dat F1 mij minder boeit, de q was er zo'n één en het zal mij niet verbazen als hij vandaag nog eens met twee vingers in zijn neus wint. Want men kan zeiken over Mercedes tijdens hun dominante periode maar ik denk dat dit ook niet bevorderlijk is. Ik kijk al weer uit naar 2023 tenzij er toch opeens gekke dingen gaan gebeuren

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 28-08-2022 09:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
vhal schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:45:
Ergens komt er een punt dat F1 mij minder boeit, de q was er zo'n één en het zal mij niet verbazen als hij vandaag nog eens met twee vingers in zijn neus wint. Want men kan zeiken over Mercedes tijdens hun dominante periode maar ik denk dat dit ook niet bevorderlijk is. Ik kijk al weer uit naar 2023 tenzij er toch opeens gekke dingen gaan gebeuren
Als dat te lang duurt niet, maar een paar races in 1 seizoen is natuurlijk (nog) niet te vergelijken met de Mercedes dominantie van de voorbije periode.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
vhal schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:45:
Jeetje, gebaseerd op wat? Een dominante kwalificatie gisteren? Dit seizoen is alles behalve 2 vingers in de neus, die voorsprong is ontstaan door consistent rijden maar ook door grove fouten vanuit de concurrentie.

Vergelijk met Mercedes loopt echt spaak wat mij betreft, zij reden met 80% van het vermogen ver voor op de rest in het merendeel van hun gewonnen seizoenen. Mischien iets meer genieten van het feit dat we een buitencategorie coureur hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Gewoon_Jansen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

De pers is ook overwegend Brits. Soms voelt het dan een beetje alsof ze denken recht te hebben op dominantie in bepaalde sporten. Met 2 Britse rijders krijgt het team natuurlijk ook extra aandacht.

Ik ben echt heel blij met F1TV, over het algemeen heel deskundig, neutraal commentaar. De enige die altijd Mercedes loopt te hypen daar is Sam Collins.
Gisteren met het f1tv commentaar waren ze er toch wel snel bij om even te zeggen hoe stom het van Max was om Checo geen tow te geven. Maar ze vonden het ook niet vreemd, want Max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:56:
[...]

Gisteren met het f1tv commentaar waren ze er toch wel snel bij om even te zeggen hoe stom het van Max was om Checo geen tow te geven. Maar ze vonden het ook niet vreemd, want Max...
We gaan vandaag zien of dit een Red Bull meester plan is (zoals Bottas ooit niet als eerste wilden starten in Rusland) of het gewoon stom was. Ik begreep het in eerdte instantie ook niet zo. Genoeg andere coureurs die wel baat hadden bij de tow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:33

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heb je een bron over die uitspraak van Norris?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nou zit ik op zich ook niet te wachten op 5 jaar Verstappen dominantie. Maar hoe Mercedes met deze tegenslag omgaat vind ik erg onprettig.
Nou hoop ik wel dat Max *wel* die 8e binnen haalt natuurlijk (en nooit verslagen wordt door een teammaat) zodat dat GOAT gezeur over Lewis eindelijk weg is.

Dus wat mij betreft mag hij best een aantal jaartjes domineren. Al is het leuker als het elk jaar spannend is en er nog 1 of 2 teams bij komen die kans maken op de titel.

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Nou zit ik op zich ook niet te wachten op 5 jaar Verstappen dominantie.
Ik zie enkele positieve ontwikkelingen mogelijk:
- Wolff heeft er geen zin meer in en gaat wat anders doet wat zeer veel (negatieve) invloed weg-ebt, tenzij hijde FIA ingaat
- Hamilton zal ook geen zin meer hebben om in de sub top rond te rijden
- Mercedes zal na een paar jaar ook geen zin meer hebben om geld in de F1 t pompen
Maar hoe Mercedes met deze tegenslag omgaat vind ik erg onprettig.
Had je anders verwacht? Zij hebben toch het alleenrecht om te winnen met Hamilton.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19:30

JB

Cédric roelt!

Nou als het weer een slijtageslag wordt zoals in Oostenrijk, dan zie ik Max niet zo makkelijk naar voren rijden?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mr Pingu schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:10:
[...]

Ik geloof dit sowieso wel. Norris is iemand die niet heel erg "UK-gedrag" vertoond. Ook richting RIC geen compassie, hij was gewoon niet goed genoeg. Max gaat veel met hem om, geen idee of dat zijn gedrag beïnvloed, maar beiden zeggen gewoon waar het op staat. Dat zijn ze in Engeland niet zo goed gewend, zeker als het niet in hun straatje past :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoop alleen niet dat er weer 100 van die boerenlullen zijn die het wel origineel vinden om, bij de start, weer zo’n oranje flare af te steken. Echt zo kansloos.

Lijkt me ook levensgevaarlijk vooral op zo’n stuk als Kemmel straight of voor Radillion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

JB schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:18:
Nou als het weer een slijtageslag wordt zoals in Oostenrijk, dan zie ik Max niet zo makkelijk naar voren rijden?
Als hij uit de drukte/crashes weet te blijven bij de start, wat ik als grootste risico zie, dan komt het wel goed denk ik.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Inspired schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:29:
[...]

Eerste sector (30.628) en laatste (29.066) groen. Midden sector was prut. (45.298)

Max Pole 30.536/44.240/28.909.

Hij had geen verkeer in zijn laatste run.
Dank - met goede middensector had ie voor SAI gestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
werphengel schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:23:
Hoop alleen niet dat er weer 100 van die boerenlullen zijn die het wel origineel vinden om, bij de start, weer zo’n oranje flare af te steken. Echt zo kansloos.

Lijkt me ook levensgevaarlijk vooral op zo’n stuk als Kemmel straight of voor Radillion.
Tja... Snap ook niet dat men een volledig vak voor enkel Nederlanders heeft vastgelegd voor de komende X jaar in Oostenrijk. Juist dat iedereen door elkaar zit is IMHO mooier dan een apart vak. Want dan krijg je dit soort hooligan/meeloopgedrag en is dat voor de organisatie ook lastig in te perken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Dat oranje feestpakket (ongeacht welke kleur) is niet ongevaarlijk tijdens een race. Stel dat waait in groten getale de baan op waardoor je over een stukje asfalt even compleet geen zicht meer hebt. Dan is het niet ondenkbaar dat de ene kar zomaar op de ander kan knallen. Toch levensgevaarlijk, en onnodig?
Ze moeten daar gewoon een regel voor instellen dat je het alleen mag afsteken als de race voltooid is, maar niet zolang deze nog loopt. Geen idee of die regel al bestaat.

Los daarvan vind ik het ook een beetje tokkie gedrag, maar dat is meer een principieel standpunt.
De laatste keer dat er close up beelden van opdoken (Oostenrijk?) toen zaten enkele fans ongevraagd in die smurrie ''opgesloten'' omdat men eromheen die rotzooi aan het afsteken was.

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 28-08-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:54
Silent Thunder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:41:
Dat oranje feestpakket (ongeacht welke kleur) is niet ongevaarlijk tijdens een race. Stel dat waait in groten getale de baan op waardoor je over een stukje asfalt even compleet geen zicht meer hebt. Dan is het niet ondenkbaar dat de ene kar zomaar op de ander kan knallen. Toch levensgevaarlijk, en onnodig?
Ze moeten daar gewoon een regel voor instellen dat je het alleen mag afsteken als de race voltooid is, maar niet zolang deze nog loopt. Geen idee of die regel al bestaat.

Los daarvan vind ik het ook een beetje tokkie gedrag, maar dat is meer een principieel standpunt.
Die gore zooi moet gewoon niet afgestoken worden. Dat is de regel die ze in moeten stellen (en het is meestal al een regel omdat het onder vuurwerk valt wat eigenlijk niet mee mag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Transportman schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Die gore zooi moet gewoon niet afgestoken worden. Dat is de regel die ze in moeten stellen (en het is meestal al een regel omdat het onder vuurwerk valt wat eigenlijk niet mee mag).
Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Rugzakken controleren en afpakken. Steekt er alsnog iemand eentje aan, security er heen en van het terrein af. Meer naar Duits voetbal kijken, daar hoef je ook geen beker met/en/of bier te gooien, dan tik je nadien gewoon 400 euro contant af of je komt er niet meer in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
Mr Pingu schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:10:
[...]

Snelle Google, vast ook wel op andere media beschikbaar dan deze tabloid:
https://www.mirror.co.uk/...mclaren-mercedes-27365087

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

:+

Maar inderdaad, gewoon verbieden die zooi. 1 van de redenen waarom ik ook niet meer op een oranje tribune hoef te zitten bij een GP. Wat dat betreft kun je beter tussen de Duitsers, Engelsen en Italianen zitten voor de gezelligheid.

[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 28-08-2022 10:55 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wat zei Norris dan? Is daar een opname van ofzo?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Waah schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Wie was er very dangerous bezig dan volgens hem?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Alfa Novanta schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Tsunoda die zich verremde bij bocht 1.

[ Voor 20% gewijzigd door Chocoball op 28-08-2022 10:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Strategie dan.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/2022Races/BelgianGP/Saturday/StrategyGuide/Expected%20Strategies%20SPA.jpg.transform/9col/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/2022Races/BelgianGP/Saturday/StrategyGuide/Tyre%20Curves%20SPA.jpg.transform/9col/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/2022Races/BelgianGP/Saturday/StrategyGuide/Tyres%20Available%20for%20Race%20SPA.jpg.transform/9col/image.jpg
https://www.formula1.com/...U2eOmR5tEMNrpukMd5Ar.html

Tja starten op de softs of mediums en dan naar de ander. Harde banden lijken hier dramatisch te zijn. Leuk dat je de hele race ermee kan uitrijden, maar het is waarschijnlijk nog steeds te koud om die banden op temperatuur te krijgen.

Ook hebben veel starters in de top geen nieuwe set softs meer. Daar starten op de mediums kan ook zomaar gebeuren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Denk dat Max voor Medium naar Hards wordt, 1 stop (mits geen SC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gezien de hoeveelheid 'Orange army' shirts die ik zie rondlopen zal het wel weer kansloos worden...

Je kunt echt verschil zien tussen de Nederlanders met een oranje shirt of met een RB shirt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dat is wat in de uitzending zat. Maar daar gebeurt helemaal niks. En gisteren schreven er hier dat er voor busstop ook iets was (Tsunoda die aan de kant moest voor Russell maar dat onhandig deed of iets. Ik meen dat die rechtdoor ging in de chicane of iets).

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D00uplzSjXPoOfHc80wsfZCjtO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcGOdPju6CtqwuZPmubtQ9FB.jpg?f=fotoalbum_large

@Sagat en ik zitten in ieder geval :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Gewoon_Jansen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:01:
Nee dat denk ik niet. Max RB hebben gekozen voor een snelle strategie waarbij banden slijtage hoog is. Dus 2x pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Hmmm gisteren stond rond 15.00 een temperatuur van 22 graden en nu weer 20 graden. Dat zou de Red Bull strategie beter uitkomen als het koeler blijft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:08

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Full push/send Soft -Medium -Soft. Zou me niets verbazen.
En als de laatste wissel naar soft ook nog eens goed uitkomt ivm SC/VSC dan kan Max zomaar eerste worden, anders denk gewoon derde.

[ Voor 54% gewijzigd door OzzieMann op 28-08-2022 11:08 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JB schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Rugzakken controleren en afpakken. Steekt er alsnog iemand eentje aan, security er heen en van het terrein af. Meer naar Duits voetbal kijken, daar hoef je ook geen beker met/en/of bier te gooien, dan tik je nadien gewoon 400 euro contant af of je komt er niet meer in.
Rugzakken controleren :9 die controle was er bij ons enkel voor de show. Stelde echt geen drol voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Brakius schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:06:
[...]

Nee dat denk ik niet. Max RB hebben gekozen voor een snelle strategie waarbij banden slijtage hoog is. Dus 2x pitten.
Zie nu ook de Pirelli strategie voorbijkomen, soft, medium, soft lijkt inderdaad de aanbevolen strategie. Man dat wordt een spectaculair eerste stint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

True schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:07:
[...]

Rugzakken controleren :9 die controle was er bij ons enkel voor de show. Stelde echt geen drol voor.
Ik weet ook dat het nu niet gebeurd, daarom juist die zakken open laten maken. Duurt het wel allemaal langer helaas :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Dat is wat in de uitzending zat. Maar daar gebeurt helemaal niks. En gisteren schreven er hier dat er voor busstop ook iets was (Tsunoda die aan de kant moest voor Russell maar dat onhandig deed of iets. Ik meen dat die rechtdoor ging in de chicane of iets).
Ik kon mij ook alleen iets herinneren bij busstop tussen Tsunoda en Russel wat in verste verte ook geen dangerours driving was. Op zoek naar beelden vond ik alleen deze bij bocht 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

JB schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Ik weet ook dat het nu niet gebeurd, daarom juist die zakken open laten maken. Duurt het wel allemaal langer helaas :(
Dat doen ze nu ook wel zelfs, maar echt kijken niet. Als je 'm tot de nok hebt gevuld met alcohol zien ze het wel. Maar onderin echt niet.
Dat ga je er echt niet mee oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Bloodclot

Jawier!

Soft med soft?

Max 2 nieuwe setjes soft (ook meds)
Checo en Carlos starten op gebruikte (gescrubt?) (hebben helemaal geen nieuwe)
Charles heeft 1setje nieuwe softs

Max mag dus lekker gaan knallen deze race met nieuwe motor op standje mega turbo en heeft beste sets bandjes.

Die gast rijdt de hele race duizelig omdat zijn bloedtoevoer naar een ander lichaamsdeel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:41
Gewoon_Jansen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:01:
Nee joh. Ik denk niet dat we hards gaan zien. Te koud. Die gaan voor geen meter.

Ze hebben juist softs overgehouden. Verstappen heeft twee nieuwe softs en twee nieuwe mediums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bloodclot schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:18:
Die gast rijdt de hele race duizelig omdat zijn bloedtoevoer naar een ander lichaamsdeel gaat.
Zijn linker been om 50KG+ (of was het 100+?) druk op het rempedaal te zetten?

Edit:
Ik lees nu de username pas...

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 28-08-2022 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Bloodclot

Jawier!

RobertMe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:21:
[...]

Zijn linker been om 50KG+ (of was het 100+?) druk op het rempedaal te zetten?
Zijn middelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 07:30
De kwali van Max gisteren was wel heel goed, maar hoeveel daarvan zou door de nieuwe motor komen? Nou staat de Honda motor niet echt bekend als een motor die veel vermogen degradatie heeft toch.

LEC zal toch wel op hard starten zodat die een eerste lange stint kan doen? :)

Echt weer zin in de race al. Moet wel weer naar een verjaardag maar heb al aangegeven dat ik een beetje ongezellig F1 ga kijken het eerste anderhalf uur. Het is of dat, of we komen later...
Blijkbaar hadden ze dat al ingecalculeerd en mochten we al voor 15 uur komen zodat we fatsoenlijk de start konden zien :)
Terugkijken is nooit een optie heb ik gemerkt want er gaat altijd wel iemand iets over de uitslag roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sNielz123 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:27:
LEC zal toch wel op hard starten zodat die een eerste lange stint kan doen? :)
Bovenstaande reacties gelezen? Dan ja, dan gaat Leclerc voor de Hongarije strategie. Niet vooruit komen op de harde band omdat die niet werkt onder de omstandigheden.

Nog los van dat Pirelli blijkbaar ook voor 2x soft, 1x medium gaat als snelste strategie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
Alfa Novanta schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb het even terug gekeken, "very dangerous driving" was niet omdat Tsunoda zich verremde voor bocht 1 maar omdat Tsunoda (te?) laat besloot om de chicane rechtdoor te rijden. Op onderstaand screenshot zie je het moment waarop Tsunoda besluit naar links te sturen en rechtdoor de baan af te rijden.
Als Russell zicht verremt dan is Tsunoda de spreekwoordelijke zittende eend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNvRaJiEkQFyXHIi04MYPWTN3Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95t7z7IpqtQJvnheklJgzRX0.jpg?f=fotoalbum_large

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:43
Mogelijke strategieën volgens Pirelli (die Ferrari dus lekker links laat liggen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbPP7qgWQAARglr?format=jpg&name=medium

Banden die de coureurs nog over hebben. Let vooral op de 2 nieuwe softs die Verstappen nog heeft.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbPJZgPWIAEVglz?format=jpg&name=medium

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
alesandro_46 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Ik heb het even terug gekeken, "very dangerous driving" was niet omdat Tsunoda zich verremde voor bocht 1 maar omdat Tsunoda (te?) laat besloot om de chicane rechtdoor te rijden. Op onderstaand screenshot zie je het moment waarop Tsunoda besluit naar links te sturen en rechtdoor de baan af te rijden.
Als Russell zicht verremt dan is Tsunoda de spreekwoordelijke zittende eend.
[Afbeelding]
Zou inderdaad best een vertraagde weergave van de boordradio kunnen zijn. Dankjewel voor de verduidelijking!

Overigens ben ik benieuwd waar het omslagpunt komt van Ferrari "we moeten gewoon de volgende 10 races winnen" naar "we moeten hopen op mechanische malheur bij Red Bull". Ik denk dat dat na vanmiddag als is.

[ Voor 11% gewijzigd door marcelcee op 28-08-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Na de F2 nu even PSC kijken en hopen dat ze alles op en langs het circuit nu wel heel kunnen houden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-08-2022 12:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Extigo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:00:
Mogelijke strategieën volgens Pirelli (die Ferrari dus lekker links laat liggen.
[Afbeelding]

Banden die de coureurs nog over hebben. Let vooral op de 2 nieuwe softs die Verstappen nog heeft.
[Afbeelding]
Ferrari zal wel op hard starten dan :P
Of inters.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:43
Tsunoda heeft zijn gehele motor gewisseld en start vanuit de pits. Verstappen vanaf P14 en Leclerc van P15 dus.

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Nu de rest van het veld nog even de motor wisselen en Ver start van P1! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
RocketKoen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Ferrari zal wel op hard starten dan :P
Of inters.
Full wets :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Extigo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:16:
Tsunoda heeft zijn gehele motor gewisseld en start vanuit de pits. Verstappen vanaf P14 en Leclerc van P15 dus.

[Twitter]
Ondanks dat Max nu op de even kant start is dit helemaal niet zo verkeerd. Je ziet ze bij de start toch vaak naar links trekken om de La Source herpin wat ruimer te nemen. Nu hoeft hij in principe niet van zijn lijn af en kan ie 'rustig' kijken wat er voor hem gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ze hebben Hypersofts eronder gezet :z

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een P14 start terwijl je je motor wisselt, daar zou je toch altijd voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:03

ricardo246

Life's what you make it!

Extigo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
In P3 gisteren waren er toch ook coureurs die 17 rondes op rood reden voordat die eraf gingen? Dan lijkt mij rood-geel-rood ook een strategie.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Slavy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Ze hebben Hypersofts eronder gezet :z
De paarse bandjes O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Toch zie ik ze niet starten op Softs. Met het gewicht van de auto aan het begin van de race en het feit dat Max ook sneller op mediums zal zijn dan de meeste voor hem op Softs.

Zal Medium, Soft, Medium/Soft worden. Laatste hangt dan af van de slijtage in de middelste stint.

[ Voor 185% gewijzigd door Gewoon_Jansen op 28-08-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
ricardo246 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

In P3 gisteren waren er toch ook coureurs die 17 rondes op rood reden voordat die eraf gingen? Dan lijkt mij rood-geel-rood ook een strategie.
Dan zit er geen 100kg brandstof in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Tijdens de PSC race net prima wat zon, dus tenzij Bernie op de camping staat met zijn regenmachine wordt deze race zo droog als kurk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 16:45
Als ik kijk naar de bandenstrategie van Pirelli..
Ik denk persoonlijk dat Max 2 keer gaat stoppen. Zijn bandendegeneratie was hoger als de Ferrari.
Ben benieuwd waar hij op start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Kadett schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:30:
[...]

Dan zit er geen 100kg brandstof in.
Hoe weet je dat? Teams brengen nu niet echt naar buiten met hoeveel benzine ze ee long / heavy fuel run doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Barturion schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:56:
Als ik kijk naar de bandenstrategie van Pirelli..
Ik denk persoonlijk dat Max 2 keer gaat stoppen. Zijn bandendegeneratie was hoger als de Ferrari.
Ben benieuwd waar hij op start.
Hoger dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Gewoon_Jansen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:29:
Toch zie ik ze niet starten op Softs. Met het gewicht van de auto aan het begin van de race en het feit dat Max ook sneller op mediums zal zijn dan de meeste voor hem op Softs.

Zal Medium, Soft, Medium/Soft worden. Laatste hangt dan af van de slijtage in de middelste stint.
Risico van starten op mediums is wel dat de start mogelijk slechter is. Dan kan een Leclerc er zomaar langs komen en wordt het alsnog een ander verhaal v.w.b. het verloop van de race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik knijp m eerder voor sandwiches etc bij de start. Inmiddels staat Max er midden in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:05:
Ik knijp m eerder voor sandwiches etc bij de start. Inmiddels staat Max er midden in.
De ellende zit meestal meer in rij drie en vier. De eerste twee rijen proberen elkaar in te halen, remmen allemaal en de rijen erachter kunnen dan zomaar weer nergens naartoe. De rest is meestal meer een treintje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik denk dat de Spaanse heethoofden er wat van gaan maken. Perez wil ook weer eens wat bewijzen en Sainz wil maar al te graag meedoen.

Benieuwd hoe en of de hogere temperaturen parten zal spelen in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Nu online
TrekDr0p schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

Zoals @Inspired al zegt zijn middelste sector was gewoon slecht. 1 seconde langzamer dan de tijd van VER.
Ik heb hem nog even terug gekeken maar het lijkt ook niet alsof hij een fout maakt. Enige wat je ziet is dat HAM dicht voor hem rijdt.
Ze reden sowieso allemaal redelijk dicht op elkaar misschien dat daar de slechte 2de sector vandaan kwam.

Hij had uiteindelijk:
S1 groen
S2 geel
S3 groen

Als als als als hij net als de 1ste en 3de sector 1 tiende langzamer was dan VER was hij 2de geworden.

Dus wat er mis ging in S2 ik zie hem geen rare bewegingen maken of extreem wijd gaan, enige wat opvalt is dat HAM dicht op hem zit.
Bocht 5 en 10 (en 14). Met name in bocht 5 mist hij de apex volledig en is daardoor erg langzaam door de combi 5,6,7. Uitkomen bocht 10 moet hij een 2e keer van gas af in plaats van dooraccelereren. Ook bocht 14 was niet vloeiend, zat iets te veel binnenkant op de kerb, waardoor hij er een beetje afstuitert, maar dat scheelt misschien niet zo veel.

erutangiS

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord