Die Mercedes geeft wel echt het rijden in België gevoel, boink boink boink.
En weer in een treintje de baan op. Hele vakantie gehad om er over na te denken maar het kwartje is nog niet gevallen. Oh well misschien volgend seizoen...
Dat was wel een aardig begin.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Russel: Tsunoda is dangerous; Tsunodo ongeveer halve kilometer verder....
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Battle voor pole tussen Perez en Saintz. Nou gefeliciteerd Saintz lol.
SUPER DANGEROUSmnarijnm schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:34:
Wat deed tsunoda dat zo gevaarlijk was? Behalve dat zijn wiel blokkeerde?
Ja ik snapte hem ook al niet... Waar maakt Russell zich druk om.Illegal_Alien schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:34:
Russel: Tsunoda is dangerous; Tsunodo ongeveer halve kilometer verder....
Waar maakt Russell zich niet druk om.DoeEensGek schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:35:
[...]
Ja ik snapte hem ook al niet... Waar maakt Russell zich druk om.
Zijn ze bij Mercedes de zandzakken vergeten weg te halen?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Moet nog blijken of we met twee Mercedessen naar Q2 gaan...
Het ging om een moment 2 bochten daarvoor, waar Tsunoda Russell voorbij liet door in het verlengde van de remzone wijd te gaan in bocht 18. Als Russell zich verremt rijdt ie er achterop.
erutangiS
Zo te zien moeten ze wat ductape gebruiken voor de vleugels.Spotmatic schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:36:
Zijn ze bij Mercedes de zandzakken vergeten weg te halen?
Dat Wolff er nog maar een keer zo'n regelwijziging doordrukt zeg. Wat een flapdrol. Denkt hij voordeel te hebben, kraakt Ferrari en RB en ze zijn zelf de sjaak.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Zou Mercedes met te veel downforce rijden? Of negatieve effect van het verhogen van de auto tegen het stuiteren?!
Gewoon teveel drag.mnarijnm schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:38:
Zou Mercedes met te veel downforce rijden? Of negatieve effect van het verhogen van de auto tegen het stuiteren?!
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ah joh starten ze toch nog bijna vooraan met al die gridstraffen.marcelcee schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:37:
Moet nog blijken of we met twee Mercedessen naar Q2 gaan...
Ik verwacht eigenlijk nog wel een snel rondje zometeen. Ik hoop het zelfs, meer teams vooraan is leuker.
Ik denk dat Max niet meer gaat in Q1 omdat die denk ik wel veilig zit.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Max ziet er elke sessie sterk uit, de penalty die hij dit weekend neemt is dus wel erg goed gepland. Met dit tempo (en zonder eventuele problemen) is een podium wel haalbaar.
Hij wil toch wel voor LEC starten?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:39:
Ik denk dat Max niet meer gaat in Q1 omdat die denk ik wel veilig zit.
Was wel enigzins te verwachten wellicht, op Spa is vooral snelheid op de rechte stukken van belang en daar is Mercedes dit seizoen niet top op. Alpine staat er daarentegen wel weer goed bij!
dat is dan Q3 he waar de plekken verdeeld worden
Dat gaat ie in Q1 niet bepalen, lijkt me?Jackson6 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:40:
Hij wil toch wel voor LEC starten?
Valt me op dat de vleugels van Mercedes sowieso erg veel flexen
Verder is Russell ook besmet met het stervirus. Alles bahelve een ster is gevaarlijk, slecht of houdt zich niet aan de regels. Het worden echt taxis
Verder is Russell ook besmet met het stervirus. Alles bahelve een ster is gevaarlijk, slecht of houdt zich niet aan de regels. Het worden echt taxis
Dat word pas in q3 bepaalt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Lijkt me niet dat VER PER een tow gaat geven toch?
Zat sky sport commentatoren eventjes sentimenteel terug te denken over de dominerende Mercedes en het nog goed praten ook

Kan max uberhaupt voor LEC starten?
Ik dacht dat max een Start at the back of the grid straf had.
En LEC een x aantal plaatsen penalty had. En dat die zo voor Max kwam. Ook al zou max P1 in Q3 zijn?
En LEC een x aantal plaatsen penalty had. En dat die zo voor Max kwam. Ook al zou max P1 in Q3 zijn?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
hardware-lover schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:03:
Je schrijft het zelf al, 9 races te gaan, dus theoretisch 9x25 + 9x1 als maximum te behalen, 234 punten dus.
Hoe had je dat in gedachten dat ie in Zandvoort al kampioen zou kunnen worden?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Had dat eigenlijk wel verwachtChefbierrr schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:41:
Ze komen beide niet meer op de baan aan de tijd te zien.Chefbierrr schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:41:
Q2 gaat dus waarschijnlijk nat(tig) worden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik bedoel Q3 in principe.Spotmatic schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:42:
[...]
Ze komen beide niet meer op de baan aan de tijd te zien.
Let er nooit echt op. Maar stond er net gewoon 5,7G in de bocht bij STR.
Dat zijn toch wel krachten waar je u tegen zegt
Dat zijn toch wel krachten waar je u tegen zegt
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Stroll was nog flink aan het stuiteren net. Je zag z'n helm gewoon op en neer gaan.
WTF Albon
Zooo dan! Die Albon, waar komt die vandaan..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die heeft stiekem een rondje gereden, denk ikG_Dragon schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:45:
Thailand tochG_Dragon schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:45:
Nou, daar komt zo een stukje teamradio aan van Vettel die aan het janken is... komt ie... 3... 2... 1...
Williams is heel erg snel in S1.G_Dragon schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:45:
LEC heeft ook nog wat extra onderdelen gepakt waardoor het beiden 35 plekken was geloof ik of in ieder geval de snelste in Q3 staat voor de ander begreep ikDarkSide schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:42:
Kan max uberhaupt voor LEC starten?
Albon had een hele snelle sector 1, ik vermoed dat die een flinke tow opgepikt heeft (meerdere paarse minisectoren ook).
En weer laat mick zien dat hij toch wel beter is als mag momenteel. Hij heeft gewoon veel pech gehad. Snap dan ook niet dat ze mag al een contract gegeven hebben maar mick niet.
Wat is er met BOT aan de hand dan
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die heeft ook penalty's
I have no special talent. I am only passionately curious.
Tow gegeven aan Zhou en zelf ronde niet afgemaakt, heeft grid penalty.
een treffende spreuk
Nee, die Williams is zo snel in sector 1, het hele weekend al.ParaDroid2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:46:
Albon had een hele snelle sector 1, ik vermoed dat die een flinke tow opgepikt heeft (meerdere paarse minisectoren ook).
Bottas start hoe dan ook p14, hij heeft immers 20 plaatsen gridstraf en niet de 'achteraan' straf. Dus hij start voor het groepje van 6 en achter de rest.
Lec heeft de penalties verspreid over FP 1,2 en 3.. waardoor hij de threshold van 15 niet heeft doorbroken.. En dus additieve gridplekken verliest.. Max heeft in FP1 gelijk alles gepakt, meer dan 15, wat betekend: Back of grid.Wognummer schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:46:
[...]
LEC heeft ook nog wat extra onderdelen gepakt waardoor het beiden 35 plekken was geloof ik of in ieder geval de snelste in Q3 staat voor de ander begreep ik
Ferrari heeft dit slim aangepakt en start hierdoor dus waarschijnlijk met leclerc voor max. Ook al zou leclerc een totaal van 35 plekken hebben en max maar 30. Door de wijze waarop ze zijn gepakt is max zijn gridpenalty zwaarder.
Dat was het idee, maar FIA was het er niet mee eensTemujin schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:50:
[...]
Lec heeft de penalties verspreid over FP 1,2 en 3.. waardoor hij de threshold van 15 niet heeft doorbroken.. En dus additieve gridplekken verliest.. Max heeft in FP1 gelijk alles gepakt, meer dan 15, wat betekend: Back of grid.
Ferrari heeft dit slim aangepakt en start hierdoor dus waarschijnlijk met leclerc voor max. Ook al zou leclerc een totaal van 35 plekken hebben en max maar 30. Door de wijze waarop ze zijn gepakt is max zijn gridpenalty zwaarder.
VET met wederom een gemeende “nooo way” op de BR

Mijn boefje is liev!
Wat zouden de meeste van jullie vinden van een DTM achtig systeem waar je bij een win een penalty gewicht krijgt voor de rest van het seizoen tot een maximum. Dit zou de auto's nog meer naar elkaar halen naarmate het seizoen vorderd. Zeg maximaal 30 kilo na 6 races.
Die auto's zitten wat mij betreft echt veel te ver uit elkaar qua rondetijden.
[ Voor 13% gewijzigd door computerjunky op 27-08-2022 16:51 ]
Nope, heeft gewoon de volledige penalty.Temujin schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:50:
[...]
Lec heeft de penalties verspreid over FP 1,2 en 3.. waardoor hij de threshold van 15 niet heeft doorbroken.. En dus additieve gridplekken verliest.. Max heeft in FP1 gelijk alles gepakt, meer dan 15, wat betekend: Back of grid.
Dit is tijdens Pre Q besproken en is niet waar. Deze "loophole" is door de FIA gezien en Leclerc heeft ook gewoon "Back of the grid".Temujin schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:50:
[...]
What about no?computerjunky schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:51:
Wat zouden de meeste van jullie vinden van een DTM achtig systeem waar je bij een win een penalty gewicht krijgt voor de rest van het seizoen tot een maximum. Dit zou de auto's nog meer naar elkaar halen naarmate het seizoen vorderd. Zeg maximaal 30 kilo na 6 races.
Hoe dan ook is het belangrijkst dat je heelhuids de ronde doorkomt als je achteraan start. Of je nou 17e of 18e start zal VER of LEC niet heel veel boeien.
Ah, dat had ik nog niet helemaal meegekregen. Ben benieuwd wat Albon dan in Q2 kan.stekkiekiller schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:48:
[...]
Nee, die Williams is zo snel in sector 1, het hele weekend al.
Ahh, dat heb ik gemist. Benieuwd wat hun exacte statement was, de regels leken duidelijk..stekkiekiller schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:50:
[...]
Dat was het idee, maar FIA was het er niet mee eens
Lijkt me overigens wel beter dat dit soort truukjes niet mogelijk zijn inderdaad.
Beter idee; we gebruiken de F1 2022 game coureur stats en gaan 30 races simuleren, veel veiliger, beter voor het klimaat.computerjunky schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:51:
Omdat? Wil je gewoon niet meer racen zien en meer treintje rijden of ben je tevreden met het feit dan 2 teams dominant zijn?
Geen idee eat ik bet deze vage reactie moet. Voegt helemaal niets toe aan het racen.Illegal_Alien schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:53:
[...]
Beter idee; we gebruiken de F1 2022 game coureur stats en gaan 30 races simuleren, veel veiliger, beter voor het klimaat.
Zullen we die discussie doen in [F1] Seizoen 2022 ?
Red Bull is hier echt gruwelijk snel zeg.

PSN: xMaurice93
Perez sluit mooi aan
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dat was ook de verwachting. Maar wat denk je dat Monza gaat worden?
Mooi heb hetzelfde met die van joucomputerjunky schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:55:
[...]
Geen idee eat ik bet deze vage reactie moet. Voegt helemaal niets toe aan het racen.
Dit was een scrubbed setje rood van VER en een nieuwe set rood van PER. Volgens team radio Max.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Zoiets vind ik dan toch wel interessant. Al weken zoek gereden en nu er weer bij. Max in aan het houden of is de auto weer meer richting PER aan het komen?
Mijn boefje is liev!
Lekkere slide van Leclerc in laatste bocht (eigenlijk een na laatste zie ik nu)
[ Voor 30% gewijzigd door marcelcee op 27-08-2022 16:58 ]
Tokio Drift
Daar zit nog meer in bij max. Die ronde is al trager als Q1.
Of de vakantie heeft hem goed gedaan, geen ideeJB schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:56:
[...]
Zoiets vind ik dan toch wel interessant. Al weken zoek gereden en nu er weer bij. Max in aan het houden of is de auto weer meer richting PER aan het komen?
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
My guess...NOOOOOOOO!!!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:56:
[...]
Dat was ook de verwachting. Maar wat denk je dat Monza gaat worden?
Heeft LEC al die nieuwe motor erin liggen nu dan? Hij doet qua tijd nog geen wenkbrauwen laten fronsen
[ Voor 35% gewijzigd door Silent Thunder op 27-08-2022 16:58 ]
LEC blijft hetzelfde doen in die bocht waar het zand op stuift.
Perez ook?stekkiekiller schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:56:
Max reed op gebruikte softs.....
Jep, dat moet volgens mij voor de Q?Silent Thunder schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:58:
Heeft LEC al die nieuwe motor erin liggen nu dan?
---RAWE CEEK!!!---
Ik hoopte op een interessant gesprek tijdens een traag deel van de kwalificatie maar duidelijk is wat inhoud teveel gevraagd hier. Jammer.Illegal_Alien schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:56:
[...]
Mooi heb hetzelfde met die van jou
Moving on...
Nee, nieuwe.
Reden veel coureurs met gebruikte softs. Hamilton mag nog wel oppassen....
Nee dat was een nieuw setje. Bron: boord radio Max.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Dat is er vol over. Maar serieus, gaat dat gezeur opleveren?MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:59:
Nou Leclerc, dat is krap aan....
[Afbeelding] [Afbeelding]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Mag toch hopen dat Max voor pole gaat.
Mijn boefje is liev!
Het hele seizoen wel en hier geldt, event notes:siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:59:
[...]
Dat is er vol over. Maar serieus, gaat dat gezeur opleveren?
Track Limits
In accordance with the provisions of Article 33.3, the white lines define the track edges. During
Qualifying and the Race, each time a driver fails to negotiate with the track limits, this will result in
that lap time being invalidated by the Stewards.
erutangiS
Nee, denk t niet, omdat we hier de grindbak als natuurlijke track limit hebben.siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:59:
[...]
Waarom blijft die tijd staan?MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:59:
Nou Leclerc, dat is krap aan....
[Afbeelding] [Afbeelding]
Tja volgens mij wordt je er niet bepaald sneller van, maar goed zonder een duidelijke camera angle te hebben zullen ze er niet op ingrijpen gezien het debacle met PER in Oostenrrijk(?)siggy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:59:
[...]
Maar ik vraag het me toch al af.
We weten dat er nu een TD is ingegaan omtrent het flexen van de plank waardoor de auto misschien iets hoger afgesteld moet worden voor sommige teams. Heeft het Ferrari getroffen? Want zowel Leclerc als Sainz zie ik het hele weekend al last hebben van ondersturen.
Ik denk dat we meer races moeten zien, maar het is wel een gedachtegang waar ik op ga letten.
We weten dat er nu een TD is ingegaan omtrent het flexen van de plank waardoor de auto misschien iets hoger afgesteld moet worden voor sommige teams. Heeft het Ferrari getroffen? Want zowel Leclerc als Sainz zie ik het hele weekend al last hebben van ondersturen.
Ik denk dat we meer races moeten zien, maar het is wel een gedachtegang waar ik op ga letten.
Dat corrigeren ze pas in Q3 tegenwoordig
Mijn boefje is liev!
Haha absurd. Echt zo absurd, zeker dáár. Maar goed, dat zagen we ook in Oostenrijk. Ik kan er gewoon niet meer bij......MrOleo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:00:
[...]
Het hele seizoen wel en hier geldt, event notes:
Track Limits
In accordance with the provisions of Article 33.3, the white lines define the track edges. During
Qualifying and the Race, each time a driver fails to negotiate with the track limits, this will result in
that lap time being invalidated by the Stewards.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |