[F1 2022] Race 12 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 78.711 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hetzelfde "gezever" als laatst met Leclerc, en we weten allemaal hoe dat afliep 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:35
RobertMe schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:35:
[...]

Waarom gaat het artikel halverwege verder over "het andere" wangedrag? Moesten ze weer een reden hebben om het orange army extra in de spotlight te zetten? Want eerst is het heel vaag over "weken lang al dat er dingen gestolen worden", ik was zelfs verbassd over de foto van Silverstone, en dan halverwege "seksisme en racisme in Oostenrijk door die walgelijke Nederlandse fans". Dat zijn toch twee compleet verschillende onderwerpen. Waarbij de gebeurtenissen in Oostenrijk hopelijk een incident was. Terwijl het "stelen" van borden etc dus blijkbaar al veel langer plaatsvindt en ik persoonlijk dat meer zie in een vorm van kattekwaad. Plus dat de fans toch via "poortjes" het circuit verlaten. Beste prestatie als je dat voor elkaar krijgt met bv een reclamebord onder de arm zonder gepakt te worden.
Het meenemen van reclameborden gebeurt al veel langer ('surfend' vanaf Eau Rouge/Radillion op een droog Spa bijvoorbeeld) en werd gedoogd omdat die naar verluid toch elk jaar vervangen zouden worden en het anders in de vuilnisbak beland.

Het lijkt er op dat ze het 'wangedrag' zo onder één noemer laten vallen en nu hierop ingrijpen om aan te kunnen geven er iets aan te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
We're checking, we'll get back to you :+.

Snap ook niet wat ze dan willen, heeft Sainz überhaupt nog iets dat op een motor lijkt? Die derde is letterlijk in rook op gegaan, die eerste zal ook wel (ruim) op de kilometers zitten, en de tweede? Bij Leckerc kon je toen nog beredeneren dat het "maar" om de turbo ging. En die loophole die ze gebruikt hebben was niet des Ferraris, en best slim. Maar Sainz heeft toch gewoon niks meer? En dat trucje kan nu natuurlijk niet omdat Sainz zijn derde motor al heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

dutchgio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:40:
[...]

Het meenemen van reclameborden gebeurt al veel langer ('surfend' vanaf Eau Rouge/Radillion op een droog Spa bijvoorbeeld) en werd gedoogd omdat die naar verluid toch elk jaar vervangen zouden worden en het anders in de vuilnisbak beland.

Het lijkt er op dat ze het 'wangedrag' zo onder één noemer laten vallen en nu hierop ingrijpen om aan te kunnen geven er iets aan te doen.
Haha ik ben wel benieuwd wat er gebeurd met de nieuwe 'harde lijn'. Net als de sieraden-rel die op helemaal niks is uitgelopen. Ze moeten eens bedenken wat ze hiermee willen bereiken.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Chocoball schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:05:
P.S. was al bekend dat het dit weekend de 300e grand prix start van Hamilton is? De Britse pers behalve Formule 1 website zelf is er vrij stil over en als bonus een paar aardige artikelen gelezen.
Hoewel 300 natuurlijk een fabelachtige mijlpaal is, zijn er 5 met meer. Daarvan haalt ie er 2 dit seizoen (zeer waarschijnlijk) in, maar zijn Kimi Raikkonen en Fernando Alonso lastig bij te halen. Die laatste staat over 6 races met 350 races op de 1e plaats.

M.a.w.: nu is het een mooi iets om te melden als hij race rijdt, maar niet perse veel voorbeschouwingswaarde (al wordt in F1 nieuws normaal alles voorgekauwd, hergekauwd en uitgekauwd; dus eigenlijk inderdaad gek dat er niet al boel artikelen van zijn).

Als Alonso dit jaar zou stoppen én Hamilton rijdt nog 2 seizoenen (bijna) elke race, dan haalt ie hem net in. Hoelang Hamilton doorgaat zal vooral afhangen van zijn kans om 8e titel te halen; zolang die kans reëel is, zie ik hem in 2024 nog wel starten. Maar niet om meeste F1 starts te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Op hoeveel races zitten ze nu? China 2019 was race 1000? Dus nu een 1050 races zoiets? Dan zit Alonso dus op meer dan 1/3e? Uiteraard met het voordeel dat de recente seizoenen dan 20+ races zijn. Iets makkelijker dan om aan die hoge aantallen te komen yen opzichte van vroeger toen ze er niet eens 10 in een seizoen reden. En daarnaast is het nu makkelijker om, fysiek gezien, lang mee te doen. Nog naast dat vroeger de coureurs "het einde van een seizoen nog wel eens niet haalden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:44
Forecast update: it's gonna be wet this weekend!
spoiler:
under the armpits

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 13-08 17:07
https://racingnews365.nl/...ructies-voor-gp-frankrijk
Track limit regels en instructies...waar gaat dit heen?
2 ronde tijden raak je kwijt als buiten de lijnen in bocht 10 komt |:( 8)7 dit slaat nergens op.
Tijd dat deze baan van de lijst gaat....is toch niet normaal meer. Of plaats dan grind bakken. Zijn we direct van die ellendige strepen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 13-08 06:56
Dat is inderdaad raar, ik kan me voorstellen als het 1 van de laatste 2 bochten is omdat je dan snelheid meeneemt naar de volgende ronde zoals in Oostenrijk.
Daar was het ook bocht 10 dus misschien denkt de FIA wel dat het gewoon altijd om bocht 10 gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Vast en zeker een copy paste fout, net zoals de event notes van Monaco ook al een copy/paste fout bevatte.

Verder weinig nieuws onder de zon? Zoals al geschreven is het in Oostenrijk standaard dat als je in T10 (& T9?) buiten de baan gaat de volgende ronde ook niet meetelt. En op Paul Ricard is het al altijd geweest dat als je T1 / T2 mist je een speciale route moet nemen, en idem dito voor T3, T4 en T5. Foutje in de eerste twee is escape route nemen die in T5 uit komt. Alleen die van T9 is misschien nieuw? Maar geen idee welke bocht dat uberhaupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 21:17

TrekDr0p

QR niet scannen

Morgen op vakantie en dan 2 weken lekker zonnen eten en niks doen.
Ga denk ik de wedstrijden ook niet meemaken.
Misschien dat ik ze terug kijk als ik naar bed ga, maar ga er niet voor zitten.

Ben benieuwd trouwens wat die bijzondere update was die niet zichtbaar is voor de rest van MER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 23:39

JB

Cédric roelt!

TrekDr0p schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 02:31:

Ben benieuwd trouwens wat die bijzondere update was die niet zichtbaar is voor de rest van MER.
Dacht dat het een foto van RBR was :?

Fijne vakantie!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 21:57
Chocoball schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:20:
Ben alleen erg benieuwd wat dit is bij Red Bull? (ergens aan de voorkant)
[Afbeelding]
Is dit niet het vooruitstekende deel vd vloer? Onder rijder zegmaar. Waar de plank op vastzit?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

caspervc schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:39:
[...]

Is dit niet het vooruitstekende deel vd vloer? Onder rijder zegmaar. Waar de plank op vastzit?
Illegal car!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 07:37

Mystikal

It never hurts to help!

Zo eens kijken of we een leuk weekend gaan krijgen. De hitte zal impact hebben.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jake schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:20:
Hoewel 300 natuurlijk een fabelachtige mijlpaal is, zijn er 5 met meer.
Echter: https://www.gpfans.com/en...acts-hamilton-verstappen/
Ominously, no driver has scored a race win after passing this milestone.
En: Verstappen zijn 130e race voor Red Bull (ook een record blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sithlord76 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:07:
https://racingnews365.nl/...ructies-voor-gp-frankrijk
Track limit regels en instructies...waar gaat dit heen?
2 ronde tijden raak je kwijt als buiten de lijnen in bocht 10 komt |:( 8)7 dit slaat nergens op.
Tijd dat deze baan van de lijst gaat....is toch niet normaal meer. Of plaats dan grind bakken. Zijn we direct van die ellendige strepen af.
Dat is op wel meer plekken zo en heeft niet zozeer iets te maken met (jouw mening) over dit circuit. Bijvoorbeeld in Oostenrijk is het ook zo, dat als ze bij de laatste bocht buiten de lijntjes kleurt, je tijd van díe ronde én de opvolgende ronde verwijderd wordt. Dit, omdat door het extra ruim nemen van de laatste bocht, je sneller kunt op het rechte stuk en er dus t/m bocht 1 voordeel van hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
DeKaerften schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Dat is op wel meer plekken zo en heeft niet zozeer iets te maken met (jouw mening) over dit circuit. Bijvoorbeeld in Oostenrijk is het ook zo, dat als ze bij de laatste bocht buiten de lijntjes kleurt, je tijd van díe ronde én de opvolgende ronde verwijderd wordt. Dit, omdat door het extra ruim nemen van de laatste bocht, je sneller kunt op het rechte stuk en er dus t/m bocht 1 voordeel van hebt.
Maar hier ligt bocht 10 in het midden van het circuit en geeft dus geen voordeel voor de "volgende" ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:31
stefanass schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:06:
[...]

Maar hier ligt bocht 10 in het midden van het circuit en geeft dus geen voordeel voor de "volgende" ronde.
Eens, heel apart deze extra ronde ‘straf’.
Dit hebben we nog niet eerder gezien.

Heeft iemand toevallig een bron van FIA waarom dit is gedaan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-08 16:34

basvn

Breezand - NHN

is al lekker warm op de baan!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYQhRj9WYAA48vR?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:26
PaulBloem schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Eens, heel apart deze extra ronde ‘straf’.
Dit hebben we nog niet eerder gezien.

Heeft iemand toevallig een bron van FIA waarom dit is gedaan?
Het slaat inderdaad helemaal nergens op...

Zou het ivm. de kwalificatie kunnen zijn? Dat je bij de out lap extra temperatuur in de band zou kunnen krijgen door wijd te gaan in T10?

Zou het anders echt niet weten...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 19:18
Denk gewoon een copy paste fout van oostenrijk die bocht 10 zoals hierboven al eerder aangehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:31
roda_djavulen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:03:
Denk gewoon een copy paste fout van oostenrijk die bocht 10 zoals hierboven al eerder aangehaald
Wel eentje die nu in de officiële event notes staan… (puntje 16)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMcpSNp7-HJ7UO5lYIxXcl0g1kY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWGSAoFWL0iXk18U30tPj7kz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

bijgewerkt overzichtje (met hoe de FIA hem vanochtend heeft aangeleverd)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYQv4eRWQAAW21w?format=png&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYQwf6JXwAAAUUi?format=jpg&name=small

[ Voor 32% gewijzigd door basvn op 22-07-2022 11:49 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PaulBloem schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:13:
[...]
Wel eentje die nu in de officiële event notes staan… (puntje 16)

[Afbeelding]
Weer niet echt SMART.

Aan de buitenkant van de Kerb zit ook een witte lijn, welke van de 2 witte lijnen bedoelen ze dan? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:40:

Klopt. Monza was ook al vrij snel na de race 'leeggehaald'... je mocht enkel niet bij de borden aan de loopbruggen komen. Die moesten met hoogwerkers weggehaald worden. Het is toch allemaal 'one time use only'? Drama om niks weer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nou ik ben er weer en daar gaan we met FP1. :)
Kijken hoe dit weekend gaat met iets hardere banden, hoge temperaturen en veel slijtage.

[ Voor 56% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-07-2022 14:05 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zit de Vries op een kussentje hij is zo klein lol.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 22-07-2022 14:08 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 17:44
Worden er nu ook cam beelden vanuit de voet pedalen uitgezonden? Ik moest even checken waar ik nu naar aan het kijken was...

[ Voor 31% gewijzigd door Silent Thunder op 22-07-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Silent Thunder schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:10:
Worden er nu ook cam beelden vanuit de voet pedalen uitgezonden? Ik moest even checken waar ik nu naar aan het kijken was...
Eerder ook al. Ook bij NOR :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het klinkt al aardig op de radio van Max.
Weinig commentaar op de afstellingen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:25

sjaool

Every life should have 9 cats

Norris had dit vorige race ook al. Ik hoop dat ze de camera wel verplaatst hebben want toen zag je alleen de achterkant van de pedalen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De Vries heeft wel een toepasselijke afkorting :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Stond er nu Rest in Peace Jake op de auto van Seb Vettel?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Nu al problemen voor Leclerc?

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 22-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:14
Pierre schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:17:
Stond er nu Rest in Peace Jake op de auto van Seb Vettel?
Klopt, een jonge knul (18 jaar oud) en medewerker bij Aston is overleden in een verkeersongeval

https://twitter.com/AstonMartinF1/status/1550407113498935297

[ Voor 10% gewijzigd door JobKlimop op 22-07-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:12:
Het klinkt al aardig op de radio van Max.
Weinig commentaar op de afstellingen. :)
Ter vergelijking; dat is dus wel eens anders?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

En weg banden voor Perez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tom5 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Ter vergelijking; dat is dus wel eens anders?
Oh ja. Hij kan echt mopperen als het niet goed zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Oh ja. Hij kan echt mopperen als het niet goed zit. :P
Zegt natuurlijk nog niets, maar dat is in ieder geval een fijn begin dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Porpoising/boucing/hopping is er ook weer…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:35
JB schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:30:
Porpoising/boucing/hopping is er ook weer…
Bij wie dan, want ik ben ook aan het kijken, maar heb het nog niet gezien. Er zitten wel wat hobbels in het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Max en de Ferrari's weer extreem dicht bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom5
Verstappen liet mede door dat uitstapje wel wat liggen in sector 3 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:23
Wat had VER nu op z'n auto zitten? Soort sensor pack op het rechter "bargeboard" met wit tape vastgeplakt oid? Ik kijk met een half oog & zonder geluid tussen de bedrijven door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Leek eerder dat er wat stuk was bij Verstappen dat de tape daarvoor er op zat. Verder is de uitslag van FP1 eigenlijk conform mijn verwachtingen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Naar wat ik hoorde is de footfetish club aardig aan het lobbyen geweest hiervoor. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
Gaargod schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:04:
Wat had VER nu op z'n auto zitten? Soort sensor pack op het rechter "bargeboard" met wit tape vastgeplakt oid? Ik kijk met een half oog & zonder geluid tussen de bedrijven door :)
De commentatoren dachten van F1 dachten dat het een sensor pack was inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-08 10:39
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 4 (NOR) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-08 20:48
JBplap schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Naar wat ik hoorde is de footfetish club aardig aan het lobbyen geweest hiervoor. >:)
Ze moeten toch wat nu Ricciardo geen races meer wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
StefanVerkerk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:08:
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 4 (NOR) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - FAILING TO FOLLOW RACE DIRECTORS INSTRUCTIONS

Ben benieuwd...
Dat linkt als weegbrug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Het is wachten tot Leclerc ook weer een kapot onderdeel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die krijgt er alles nieuw opgeflapt wat maar mogelijk is, maar dat was al de verwachting.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

caspervc schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:39:
[...]

Volgens mij is dat het onderdeel wat uitgelicht wordt in volgend "flexi floor" artikel:
https://us.motorsport.com...ere-playing/10340800/amp/
offtopic:
Correct me if I'm wrong ;)

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-08 18:47
Tom5 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:42:
Verstappen liet mede door dat uitstapje wel wat liggen in sector 3 volgens mij
Zal hem inderdaad zo een paar tienden hebben gekost, naast wat verlies met een tweetal momentjes in S1 en S2. Ziet er vooralsnog niet verkeerd uit.

Wel een raar moment met de DRS bij het opkomen van start-finish aan het eind van zijn snelste ronde. Hopelijk geen voorbode voor de rest van het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:22
Paaltje gemist blijkbaar toen hij eraf ging.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:41
KlaasjeNL schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:25:
[...]

Zal hem inderdaad zo een paar tienden hebben gekost, naast wat verlies met een tweetal momentjes in S1 en S2. Ziet er vooralsnog niet verkeerd uit.

Wel een raar moment met de DRS bij het opkomen van start-finish aan het eind van zijn snelste ronde. Hopelijk geen voorbode voor de rest van het weekend.
Was hij weer aan het flapperen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ZeromaNoiS schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:01:
[...]
Was hij weer aan het flapperen?
Open, dicht, open.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:29

ricardo246

Life's what you make it!

Wat was er bij RBR te zien? Split screen zojuist...
Edit:
Leek alsof er driftig aan de linkerkant gewerkt werd bij VER?

[ Voor 40% gewijzigd door ricardo246 op 22-07-2022 17:13 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
ricardo246 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:13:
Wat was er bij RBR te zien? Split screen zojuist...
Leek alsof er driftig aan de linkerkant gewerkt werd bij VER?
Ze zijn nog bezig met de barge boards, of in ieder geval dat gebied.

En Schumi heeft een nieuwe onderbroek nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
De bandjes gaan het zwaar krijgen. Je ziet duidelijke slijtage na praktisch 1 hot lap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Je hoort onboard duidelijk nog porpoising bij Sainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wat een tijd van Sainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:30
Rb heeft de afstelling nog niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ferrari gewoon sneller, weer een weekend schadebeperken waarschijnlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 11:07
Exocet schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:41:
Ferrari blaast met deze hitte wel een motor op, geen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ik schat Ferrari dit weekend ook in als favoriet. Verstappen klaagde nog over de balans, Perez doet het ook niet goed.

De vraag blijft wel wie de bandenslijtage in de race het beste op orde heeft :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ai ai Perez. Slecht hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titu
tweakduke schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:43:
Ik schat Ferrari dit weekend ook in als favoriet. Verstappen klaagde nog over de balans, Perez doet het ook niet goed.

De vraag blijft wel wie de bandenslijtage in de race het beste op orde heeft :)
Denk dat de vraag ook moet zijn, wie houd zijn motor heel haha.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Titu
Exocet schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:41:
Kan zijn dat je het mss vergeten bent. Maar je bent de 2e vrije training aan het kijken.

En Sainz krijgt ook nog straffen, dus die gaat sowieso naar achter.

[ Voor 11% gewijzigd door Titu op 22-07-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Titu schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Denk dat de vraag ook moet zijn, wie houd zijn motor heel haha.
Met deze omstandigheden is dat normaal gesproken al wel een ding, in ieder geval ook Red Bull kan evengoed een uitvalbeurt krijgen.

Maar bij Ferrari is de ICE zelf nog niet betrouwbaar, het kan gewoon nog niet dat er nu al iets veranderd is dat het blok niet meer zelf stuk loopt.

Dat zal pas na de zomerstop worden gok ik zo als ze het probleem weten te verhelpen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 13-08 06:56
Als Per erbij zit weet je gewoon dat Max er overheen kan.
Maar als per rond plek 10 staat weet je gewoon dat de auto het niet heeft. Max kan op talent wat meer pakken maar dan houdt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wat xijn de rondetijden van Verstappen nu? Ze schakelen voor het einde van het rondje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 16:04

Beaves

Usque ad Finem

Ben ook benieuwd naar de tijden van de long runs, zo te zien zat Max er wel lekker bij.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-08 21:06
Nyck de Vries in de Mercedes tijdens FP1Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/p283o65dj2d91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=0689e649e05aa7bfb6b9b4996e8ddc73365f2782https://www.reddit.com/r/...edes_w13_at_circuit_paul/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
Bekende verhaal quali achter Ferrari en race pace ziet er goed uit. Hopen dat de banden slijtage weer beter is als de rode auto's dan kan de race leuk uitpakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_MCnq10xrFEM2sRtZzPPh1pJMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ZWh04k3NlWJt1hwWl6s4NM4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door d-vine op 23-07-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:22
Vind het wel knap hoe Ferrari toch steeds een auto weet neer te zetten die meteen goed is. Max moest heel veel corrigeren in zijn snelle laps. En Perez komt er dan helemaal niet aan te pas. Lec lijkt me toch wel pole gaan pakken. Sainz zal in Q1 wel stoppen ivm penalties. Max op P2 weg en ik heb zo het gevoel dat er bij Lec een plofje komt deze race.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[on twitter] Will Buxton @wbuxtonofficial
·
Just finished Ferrari interviews. Carlos explained challenge for Sunday given the penalties and where he will start. I said we only knew about one penalty. A knowing look. And laughter.

Looks like more new engine components coming online and a back of the grid start for Sainz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
d-vine schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:56:
Bekende verhaal quali achter Ferrari en race pace ziet er goed uit. Hopen dat de banden slijtage weer beter is als de rode auto's dan kan de race leuk uitpakken.

Morgen nog even live kijken en zondag waarschijnlijk nog in de auto naar Frankrijk.
Misschien even plannen dat mijn lieftallige wederhelft dan rijd en ik even kan kijken.

[Afbeelding]
Duidelijk. VER in de long runs dus sneller dan FER en PER gelijk met LEC, die na een aantal ronden duidelijk last had van bandenslijtage. Maarja, die quali pace he......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LZ86 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:50:
[...]
Duidelijk. VER in de long runs dus sneller dan FER en PER gelijk met LEC, die na een aantal ronden duidelijk last had van bandenslijtage. Maarja, die quali pace he......
Race pace (lees bandjes heel houden), is toch werkelijk wel wat belangrijker, zoals we laatste race nog hebben kunnen zien. Ik ben hier dus vooral benieuwd naar de Mercedes wat dat betreft.

Aan die paar rondjes die ze nu hebben gereden in de LR pace zou ik niet al teveel waarde hechten, ik doe dat tenminste niet. Er wordt vooral gegokt op de pace met de witte rand zo te zien, want die bleven achterwege bij diverse teams.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 10:06
Inspired schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:04:
Vind het wel knap hoe Ferrari toch steeds een auto weet neer te zetten die meteen goed is. Max moest heel veel corrigeren in zijn snelle laps. En Perez komt er dan helemaal niet aan te pas. Lec lijkt me toch wel pole gaan pakken. Sainz zal in Q1 wel stoppen ivm penalties. Max op P2 weg en ik heb zo het gevoel dat er bij Lec een plofje komt deze race.
Heeft 'maar' 10 plaatsen penalty toch? Dus die gaat gewoon zo hoog mogelijk eindigen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
Snowdog schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Heeft 'maar' 10 plaatsen penalty toch? Dus die gaat gewoon zo hoog mogelijk eindigen lijkt me.
Komen er nog meer bij. Ze gaan nog meer vervangen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 13-08 21:43

flessuh

Set sail for fail!

het gaat gewoon een hele interessante race worden met hoge slijtage. Zondag lijkt het in ieder geval vooralsnog nog warmer te worden..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:05
Snowdog schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Ga er maar vanuit dat er vanavond een nieuwe motor en turbo in wordt gezet.
Dan kan die tijdens FP3 getest worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Sainz reed vandaag waarschijnlijk met een versleten PU. Control electronics is al vervangen, waarschijnlijk omdat dit doorgebrand is en ze anders niet gingen rijden vandaag. Morgen komen de andere gridstraffen erbij. Ferrari heeft denk ik ook geen keuze hier.

Max was tijdens FP2 wel wat aan het mopperen over ondersturen. Uiteindelijk heeft hij nog een extra snelle ronde geprobeerd wat ten koste ging van longrun ronden. En we zien ook dat zijn longrun wat aan de kortere kant is. Het ziet er goed uit, maar die marge is misschien ook wat vertekend.

Perez lijkt trouwens heel wat minder te gaan sinds Canada toen opeens Verstappen veel beter met zijn auto ging omdat die auto veel beter instuurt. En als je die spin vandaag weer zag, tja ik denk dat RBR hun auto echt ontwikkeld voor Verstappen. En dat is ook logisch omdat aan het begin van het seizoen toen Perez veel meer op zijn gemak was, hij alsnog niet sneller was dan Verstappen. Hij kwam dichtbij en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:20:
Sainz reed vandaag waarschijnlijk met een versleten PU. Control electronics is al vervangen, waarschijnlijk omdat dit doorgebrand is en ze anders niet gingen rijden vandaag. Morgen komen de andere gridstraffen erbij. Ferrari heeft denk ik ook geen keuze hier.

Max was tijdens FP2 wel wat aan het mopperen over ondersturen. Uiteindelijk heeft hij nog een extra snelle ronde geprobeerd wat ten koste ging van longrun ronden. En we zien ook dat zijn longrun wat aan de kortere kant is. Het ziet er goed uit, maar die marge is misschien ook wat vertekend.

Perez lijkt trouwens heel wat minder te gaan sinds Canada toen opeens Verstappen veel beter met zijn auto ging omdat die auto veel beter instuurt. En als je die spin vandaag weer zag, tja ik denk dat RBR hun auto echt ontwikkeld voor Verstappen. En dat is ook logisch omdat aan het begin van het seizoen toen Perez veel meer op zijn gemak was, hij alsnog niet sneller was dan Verstappen. Hij kwam dichtbij en meer niet.
Wat ik hoorde is dat Perez niet blij is met welke kant de auto opgaat. De auto en dan vooral de voorkant gaat steeds meer de kant van Max op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Arjantje72 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:44:
[...]

Wat ik hoorde is dat Perez niet blij is met welke kant de auto opgaat. De auto en dan vooral de voorkant gaat steeds meer de kant van Max op.
En dat lijkt me ook logisch als je ziet dat Perez niet sneller is dat Verstappen toen de auto nog veel meer gebalanceerd was aan het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 23:49
Arjantje72 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:44:
[...]

Tja, rbr betaalt Max ook het meeste dus dan willen ze stiekem ook wel dat hij wint.

Plus natuurlijk dat Max op t eind van de rit ook gewoon (denk ik) meer geld oplevert. Max is gewoon de hype op t moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Max heeft een eigen stijl met hoe die instuurt en daarom dus veel downforce wil hebben op de voorkant van de auto.

De auto van dit jaar staat wat hoger aan de voorkant dan de oude auto met het high rake concept. De auto is wel snel en heeft minder last van porpoising, maar het voelde voor Max sinds het begin niet helemaal zoals die wil.

Nu de auto dus weer meer de kant op gaat wat Max fijn vindt, zit Perez nog meer met het probleem dat de auto voor hem minder fijn is.

Desondanks, hij kon dit weten en ik hoop niet dat hij verder wegzakt op echte race tracks. Anders valt weer een coureur weg die zich niet kan evenaren met de rijstijl van Max of in ieder geval, daardoor als teamgenoot niet voldoende kan presteren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:52

Killjoy

Klingon lawn products

Vond het mooi om Nyck de Vries in FP2 te zien in het commentators hokje van Sky F1. Ze staan hem te interviewen met de rug naar de tv. Hij neemt het gesprek over en wijst ze op de paarse sectoren die Sainz neerzet en hoe goed het eruitziet :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
tweakduke schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:03:
Max heeft een eigen stijl met hoe die instuurt en daarom dus veel downforce wil hebben op de voorkant van de auto.

De auto van dit jaar staat wat hoger aan de voorkant dan de oude auto met het high rake concept. De auto is wel snel en heeft minder last van porpoising, maar het voelde voor Max sinds het begin niet helemaal zoals die wil.

Nu de auto dus weer meer de kant op gaat wat Max fijn vindt, zit Perez nog meer met het probleem dat de auto voor hem minder fijn is.

Desondanks, hij kon dit weten en ik hoop niet dat hij verder wegzakt op echte race tracks. Anders valt weer een coureur weg die zich niet kan evenaren met de rijstijl van Max of in ieder geval, daardoor als teamgenoot niet voldoende kan presteren.
Precies Perez moet van zijn eigen kracht uitgaan, hij kan het wel(niet winnen van Max) maar wel het de Ferrari's moeilijk maken. :)
Ook leuk:
Mijn vrouw is Mexicaans :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Daar we hier gek zijn van het mooie lijnenspel buiten de baan.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-Formel-1-GP-Frankreich-Le-Castellet-Freitag-22-7-2022-169Gallery-b7f8fc6f-1919546.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Carlos-Sainz-Ferrari-Formel-1-GP-Frankreich-Le-Castellet-Freitag-22-7-2022-169Gallery-5e74f1b9-1919561.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Lando-Norris-McLaren-Formel-1-GP-Frankreich-Le-Castellet-Freitag-22-7-2022-169Gallery-a03e4f2f-1919567.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Pierre-Gasly-Alpha-Tauri-Formel-1-GP-Frankreich-Le-Castellet-Freitag-22-7-2022-169Gallery-551a8a0c-1919555.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mick-Schumacher-Haas-Formel-1-GP-Frankreich-Le-Castellet-Freitag-22-7-2022-169Gallery-567d1ab8-1919564.jpg
https://www.auto-motor-un...-bilder-training-freitag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-08 17:12
Die AT is best een mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:58
LZ86 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:50:
Staat ook duidelijk dat LEC traffic had en je ziet die rondetijden 0,5-1 sec langzamer zijn. Dus waarschijnlijk zou hij tussen VER en PER in zitten wanneer hij geen last had van OCO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 16:53
Is het op dit circuit makkelijk om in te halen? Dan zal RBR waarschijnlijk genoegen moeten nemen met 3 en 4 op de start grid om vervolgens de betere auto op de baan te hebben. Het lijkt erop dat de higher downforce setup van Oostenrijk teveel energie in de banden stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:29
Ik verwacht minimaal P2 en P3 ivm gridstraffen Sainz. Kan perspectief bieden met de strategie. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Chefbierrr schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:22:
Is het op dit circuit makkelijk om in te halen? Dan zal RBR waarschijnlijk genoegen moeten nemen met 3 en 4 op de start grid om vervolgens de betere auto op de baan te hebben. Het lijkt erop dat de higher downforce setup van Oostenrijk teveel energie in de banden stopt.
Makkelijker dan in Hongarije voordat we de zomerstop in gaan. Daarom dat hier gekozen is voor het wisselen van motoronderdelen. De vraag is of Sainz de gehele kwalifcatie meedoet of al eerder stopt omdat hij toch achteraan start. Goede kans dat de kwalificatie dan eindigt in Ferrari 1, Red Bull 2-3 en Mercedes 4-5.

In Oostenrijk heeft Red Bull fouten gemaakt in hun voorrbereiding. In de enige vrije training voor kwalificatie zou niet voldoende getest zijn. Pas na de sprint race werd duidelijk dat er vroegtijdig bandenslijtage was. Uit analyse na de race bleek dat bepaalde upgrades op de wagen niet werkten en/of voor hogere bandenslijtage zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
RBR heeft wel huiswerk voor in de zomer. De FER is duidelijk de snellere auto op het moment.

Alleen is die betrouwbaarheid daar dramatisch en gaan die problemen ze het kampioenschap kosten.
Als dat ooit wordt opgelost worden die makkelijk kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LZ86 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:35:
RBR heeft wel huiswerk voor in de zomer. De FER is duidelijk de snellere auto op het moment.

Alleen is die betrouwbaarheid daar dramatisch en gaan die problemen ze het kampioenschap kosten.
Als dat ooit wordt opgelost worden die makkelijk kampioen.
Sneller over 1 rondje bedoel je?
De long runs zagen er (gisteren) voor zover we zagen wel beter uit voor RB.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord