[F1 2022] Race 12 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 78.685 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LZ86 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:35:
RBR heeft wel huiswerk voor in de zomer. De FER is duidelijk de snellere auto op het moment.

Alleen is die betrouwbaarheid daar dramatisch en gaan die problemen ze het kampioenschap kosten.
Als dat ooit wordt opgelost worden die makkelijk kampioen.
Ik weet niet of dat zo gemakkelijk geconcludeerd kan worden, we weten niet hoe het in Silverstone zonder schade voor Verstappen zou zijn afgelopen. Gezien de pace van Perez in het eerste gedeelte van die race (na zijn te vroege eerste stop), zou Verstappen zomaar als eerste over de streep gekomen kunnen zijn. Maar as is verbrande turf en we zullen het, zoals zo vaak al het geval, nooit gaan weten.

Misschien heeft Ferrari een vriendelijkere auto v.w.b. afstelling en is dat voor de Red Bull lastiger. Dat zou ook verklaren waarom ze in Oostenrijk niet genoeg tijd hebben gekregen om de race-setup goed op orde te krijgen, want eigenlijk enkel FP1 als optie daarvoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:09
hardware-lover schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Ik weet niet of dat zo gemakkelijk geconcludeerd kan worden, we weten niet hoe het in Silverstone zonder schade voor Verstappen zou zijn afgelopen. Gezien de pace van Perez in het eerste gedeelte van die race (na zijn te vroege eerste stop), zou Verstappen zomaar als eerste over de streep gekomen kunnen zijn. Maar as is verbrande turf en we zullen het, zoals zo vaak al het geval, nooit gaan weten.

Misschien heeft Ferrari een vriendelijkere auto v.w.b. afstelling en is dat voor de Red Bull lastiger. Dat zou ook verklaren waarom ze in Oostenrijk niet genoeg tijd hebben gekregen om de race-setup goed op orde te krijgen, want eigenlijk enkel FP1 als optie daarvoor.
De F1-75 heeft een groter bereik bij het afstellen van de wagen dan de RB18. Inmiddels zit de Ferrari op het minimale gewicht en de Red Bull zit daar nog kilo's boven. Door aanpassing van de achtervleugel lijkt Ferrari ook op red Bull in te lopen qua topsnelheid. het enige wat ik niet weet of Ferrari nog stees last heeft van schommelen wat eventueel de prestaties of rijcomfort kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:46
LZ86 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:35:
RBR heeft wel huiswerk voor in de zomer.
In de zomer? Zomerstop = fabriek 3 weken lang sluiten. Volgens mij mocht marketing en zo andere jaren wel blijven werken, maar ik meen opgevangen te hebben dat ook dat niet meer mag.

En vroeger vielen de motoren ook buiten de zomerstop, maar geen idee of dat nu ook gelijk is getrokken of wel nog steeds door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:36

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:01:
[...]

In de zomer? Zomerstop = fabriek 3 weken lang sluiten. Volgens mij mocht marketing en zo andere jaren wel blijven werken, maar ik meen opgevangen te hebben dat ook dat niet meer mag.

En vroeger vielen de motoren ook buiten de zomerstop, maar geen idee of dat nu ook gelijk is getrokken of wel nog steeds door gaat.
Ik vraag mij af of die zomerstop ook geldt voor Honda als motorenleverancier zijnde. Die staan op dit moment in principe buiten de F1.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ik vraag mij af of die zomerstop ook geldt voor Honda als motorenleverancier zijnde. Die staan op dit moment in principe buiten de F1.
Je bedoelt als partner van Red Bull Power Trains? Dat is an zich wel een leuke vraag ja. Maar als er intussen inderdaad een verplichte sluiting van de motoren fabrieken is dan verwacht ik alsnog dat dit ook voor Honda zal gelden.

Edit:
Denk ook dat de regels eerder spreken over activiteiten die niet mogen plaatsvinden. Dus "er mag geen ontwikkeling aan de motor plaatsvinden", wie vervolgens die ontwikkeling doet is irrelevant. Tegenover dus "de fabriek moet sluiten", waarna Adrien Newey gewoon thuis aan de tekentafel gaat zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 23-07-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:18
Kijk ze kunnen natuurlijk inde zomerstop met alle verkregen data van de eerdere races wel op papier problemen analyseren en oplossingen bedenken. Dan kunnen ze later weer updates fabriceren. Dat ze fysiek niets kunnen doen betekent toch niet dat ze compleet stilzitten lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
Is er al meer bekend over de ICE/Turbo Wissel bij Sainz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LZ86 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:11:
Kijk ze kunnen natuurlijk inde zomerstop met alle verkregen data van de eerdere races wel op papier problemen analyseren en oplossingen bedenken. Dan kunnen ze later weer updates fabriceren. Dat ze fysiek niets kunnen doen betekent toch niet dat ze compleet stilzitten lijkt me
Mogen ze die data dan wel mee naar huis nemen? (Überhaupt) En mogen ze die data ook in de verplichte vakantie analyseren? Lijkt mij in beide gevallen een "Nee". Maar uiteraard kun je geen verbod opleggen op "nadenken over werk gerelateerde zaken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:08
Ik blijf verbaasd dat perez illusies blijft hebben. Hij is consistent trager met hier en daar een spike. Daar heb je als team gewoon niets aan voor een driver kampioenschap. Hij doet een deel voor de constructeurs titel maar ook daar brengt hij minder in het laatje dus hij mort gewoon of beter en constanter worden en zich leren aanpassen aan de auto of gewoon accepteren dat hij een support rol heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:14:
Ik blijf verbaasd dat perez illusies blijft hebben. Hij is consistent trager met hier en daar een spike. Daar heb je als team gewoon niets aan voor een driver kampioenschap. Hij doet een deel voor de constructeurs titel maar ook daar brengt hij minder in het laatje dus hij mort gewoon of beter en constanter worden en zich leren aanpassen aan de auto of gewoon accepteren dat hij een support rol heeft.
Het is m na die paar races dat ie goed ging wellicht mede door die mediahype een beetje naar de bol gestegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:21
RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:01:
[...]

In de zomer? Zomerstop = fabriek 3 weken lang sluiten.
2 weken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Chocoball schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:00:
[...]

De F1-75 heeft een groter bereik bij het afstellen van de wagen dan de RB18. Inmiddels zit de Ferrari op het minimale gewicht en de Red Bull zit daar nog kilo's boven. Door aanpassing van de achtervleugel lijkt Ferrari ook op red Bull in te lopen qua topsnelheid. het enige wat ik niet weet of Ferrari nog stees last heeft van schommelen wat eventueel de prestaties of rijcomfort kan beïnvloeden.
Ik ben wel benieuwd hoeveel het bijvoorbeeld per kilo scheelt qua acceleratie, topsnelheid en gevoel van de auto. Het lijkt opeen geheel van over de 800 kilo minimaal. Kan me niet voorstellen dat dat heel veel uit haalt. Mijn eigen auto weegt 800 kilo en ik merk helemaal niet van 75 kilo meer of minder met 20x minder vermogen. Pas bij 150 kilo in de auto merk ik het duidelijk.
Ik vraag me af hoeveel van deze praat over gewicht dus niet gewoon een excuus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Was die eerste ronde van VER nou zo sterk? De rest lijkt wr compleet niet aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51

Spotmatic

Ken sent me

computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoeveel het bijvoorbeeld per kilo scheelt qua acceleratie, topsnelheid en gevoel van de auto. Het lijkt opeen geheel van over de 800 kilo minimaal. Kan me niet voorstellen dat dat heel veel uit haalt. Mijn eigen auto weegt 800 kilo en ik merk helemaal niet van 75 kilo meer of minder met 20x minder vermogen. Pas bij 150 kilo in de auto merk ik het duidelijk.
Ik vraag me af hoeveel van deze praat over gewicht dus niet gewoon een excuus is.
In de F1 gaat het over tienden van seconden. Allicht dat je dat in je boodschappenauto niet merkt. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:06
BasvanS schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:14:
Is er al meer bekend over de ICE/Turbo Wissel bij Sainz?
Nieuwe motor bij Sainz en Magnussen, 7e uitlaat voor Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
LZ86 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:21:
Was die eerste ronde van VER nou zo sterk? De rest lijkt wr compleet niet aan te komen
Voor geel is het beter als gisteren maar op rood reed sai gister 1:32.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lec spin tijdens longrun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Spotmatic schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:22:
[...]

In de F1 gaat het over tienden van seconden. Allicht dat je dat in je boodschappenauto niet merkt. ;)
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een paar kilo neer of minder zo veel verschil gaat maken. Anders is get maar goed dat ik geen F1 coureur ben haha. Ben nu al 3 kilo zwaarder als 3 dagen geleden maar dat kan vanavond zo maar weer anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Voor geel is het beter als gisteren maar op rood reed sai gister 1:32.50
Forse verbetering van VER dan. Die zat op bijna 6 tienden op rood gisteren. Nu op geel 3 tienden verschil met dr snelste tijd van gisteren dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:39

ricardo246

Life's what you make it!

Bierviltjes berekening:
Vorige race zat er tussen begin vd race en einde iets van 4 seconde verschil.
Ervanuitgaande dat dit komt door 100 kg benzine, is iedere kilo 0,04 seconde per ronde.
Maal 65 rondjes is 3,8 seconde op het einde vd race.

Note, erg ruwe calculaties

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Weet iemand trouwens of als je een lading nieuwe onderdelen aan je pool toevoegd je ook de oude in je pool houd of dat je er verplicht 1 moet schrappenwabt ik begin me echt te ergeren dat als er een penalty is teams maar meteen de hele klerezooi vervangen zodat ze in totaal minder penalty's krijgen. 5x een onderdeel voor 10 posities is immers minder als 1x 20.
Van mij mag er een regel komen dat je alleen onderdelen mag vervangen als ze aantoonbaar defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:31:
Weet iemand trouwens of als je een lading nieuwe onderdelen aan je pool toevoegd je ook de oude in je pool houd of dat je er verplicht 1 moet schrappenwabt ik begin me echt te ergeren dat als er een penalty is teams maar meteen de hele klerezooi vervangen zodat ze in totaal minder penalty's krijgen. 5x een onderdeel voor 10 posities is immers minder als 1x 20.
Van mij mag er een regel komen dat je alleen onderdelen mag vervangen als ze aantoonbaar defect zijn.
Het is een pool, dus ja, nieuwe worden toegevoegd en oude blijven behouden.

Enige uitzondering is als je tijdens hetzelfde weekend weekend meerderw keren hetzelfde onderdeel vervangt (voor een nieuwe). Van al die waarop een straf stond mag je dan alleen de laatst gebruikte toevoegen aan de pool en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ricardo246 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:29:
Bierviltjes berekening:
Vorige race zat er tussen begin vd race en einde iets van 4 seconde verschil.
Ervanuitgaande dat dit komt door 100 kg benzine, is iedere kilo 0,04 seconde per ronde.
Maal 65 rondjes is 3,8 seconde op het einde vd race.

Note, erg ruwe calculaties
Dat zou kunnen maar ik denk dat je daar een flinke korrel zout mee moet nemen. Ze rijden met target tijden niet perse zo snel als ze kunnen. Daar hebben ze geen brandstof voor. Dus als ze merken dat ze brandstof over hebben kunnen ze gas geven en dus sneller zijn aan het einde van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Het is een pool, dus ja, nieuwe worden toegevoegd en oude blijven behouden.

Enige uitzondering is als je tijdens hetzelfde weekend weekend meerderw keren hetzelfde onderdeel vervangt (voor een nieuwe). Van al die waarop een straf stond mag je dan alleen de laatst gebruikte toevoegen aan de pool en de rest niet.
Ergens is dat wel jammer. Je kan dus gewoon je halve auto vervangen en zo je pool uitbreiding elke keer als je toch al een penalty krijgt. Verklaart ook waarom ze bij sai ineens zo veel vervangen. Gewoon omdat je dan in de toekomst geen penalty meer hebt en die 10 extra plaatsen pak je zo terug als top team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wow, de FER komt er niet aan op rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik wil nu echt eens een soft ronde van Max zien.
Want dit gat is enorm tot het punt dat ik me afvraag of het nu Max is of die soft banden die problemen geven.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:31:

De regel is voor iedereen hetzelfde dus onder de streep veranderd er niks. Het is aan de teams om hier verstandig mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik zie ze nu pas voor het eerst rijden dit weekend. Heeft RB zo’n goede pace te pakken hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Nog steeds moeilijk te geloven dat de RB zoveel beter is dan de Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

werphengel schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:44:
Nog steeds moeilijk te geloven dat de RB zoveel beter is dan de Ferrari.
Hier ook hoor. We hebben geen idee met hoeveel brandstof iedereen rijdt en met wat voor doel deze ronden neergezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:44:
[...]

De regel is voor iedereen hetzelfde dus onder streep veranderd er niks. Het is aan de teams om hier verstandig mee om te gaan.
True, ik ben gewoon geen fan van het gaten in de regels opzoeken. Die penalty's zijn er niet voor niets en ze omzeilen zou je dus niet moeten doen.

Ik vind die niet echt sportief net als de 7 motoren van Hamilton vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ferrari kan nog wel harder. 1:32'ers zijn normaal nog geen kwalificatie tijden hier.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Daar komt Max ook. Nu gaan we het zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Weet het niet zeker meer maar dacht dat ik Kalf bij de laatste VT zei dat niemand op de soft had gereden, laatste race.

Zijn deze banden eigenlijk hetzelfde als die van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max nu ook op soft naar buiten. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max gaat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is een lekker gaatje naar SAI. Maar dat zal wel niet zo blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Jos met zn onderdrukte trotse papa grijns. Lekker hoor 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kenny_026 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:54:
Jos met zn onderdrukte trotse papa grijns. Lekker hoor 😊
En de Engelse fans maar Jos bashen als ze de kans krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus hij gaat vanmiddag weer zo'n goede sector drie uit de hoed toveren en komt op Poll :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
werphengel schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:49:
Weet het niet zeker meer maar dacht dat ik Kalf bij de laatste VT zei dat niemand op de soft had gereden, laatste race.

Zijn deze banden eigenlijk hetzelfde als die van vorig jaar.
Nee vorig jaar waren heel de banden anders dus gegarandeerd niet hetzelfde.
Maar wat soft medium en hard is is niet eens hetzelfde per race. Wat deze week medium is kan volgende race maar zo de soft zijn. Zal wel iets met de baan te maken hebben en slijtage per type asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zo, die onboard camera van Max is een beetje gaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 23:40
sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:55:
Zo, die onboard camera van Max is een beetje gaar...
Bak licht daar... of iemand staat met een zaklamp te schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Heeft iemand van F1tv al tijden van sectoren bij elkaar geplakt om te kijken of er wat sneller kan bij rbr of Ferrari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

En om 16:00 uur zijn de omstandigheden dusdanig anders dat Ferrari de banden ineens wel aan de praat krijgt? Het gaat echt om de details bij F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 02:20
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:57:
Heeft iemand van F1tv al tijden van sectoren bij elkaar geplakt om te kijken of er wat sneller kan bij rbr of Ferrari?
volgens mij heeft verstappen de snelste tijden in alle 3 sectoren

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Spotmatic schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:57:
En om 16:00 uur zijn de omstandigheden dusdanig anders dat Ferrari de banden ineens wel aan de praat krijgt? Het gaat echt om de details bij F1.
Als het de hele dag zonnig is daar kan de baan veel warmer zijn en de lucht daarboven dus ook en warmere lucht heeft minder zuurstof dus andere ontbranding en iets lager vermogen misschien?

Heb niet gekeken naar de races dit jaar en wie het beter doet op warme vs koudere races maar wel interessant om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Geronimous schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:58:
[...]

volgens mij heeft verstappen de snelste tijden in alle 3 sectoren
Ik dacht 3x paars te hebben gezien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
StefanVerkerk schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Nee net in beeld, Sainz heeft bete tijd in sector 3

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

StefanVerkerk schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Sector 3 staat 40.8 voor sainz.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Haasje in de weg bij Max. Geen eens gevloek op de team radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Alonso zit er lekker bij, zeker ook als je de tijden van Ocon ziet

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
Nou tot de kwalificatie. Ik ga een rondje lopen zodat ik voor de race ook wat lichter ben. Net als de red bull raak ik die extra kilos ook maar niet kwijt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:04:
Nou tot de kwalificatie. Ik ga een rondje lopen zodat ik voor de race ook wat lichter ben. Net als de red bull raak ik die extra kilos ook maar niet kwijt...
Wat minder brandstof tanken ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:12
Heeft Ferrari wellicht de motor iets teruggedraaid om een nieuwe uitvalbeurt te voorkomen? Verrassend groot verschil, helemaal tussen VER en LEC. En ja, het is maar een FP, maar toch.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Proefstart ging niet helemaal lekker bij Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ben benieuwd wat de Q gaat brengen, wordt spannend tussen max en de Ferarri's

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Geronimous schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:05:
[...]

Je hebt juist meer brandstof nodig om die extra kilo's mee te slepen :p

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Geronimous schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:05:
[...]

Ik zit al meer als een week op een gemiddelde van 1600 calorieën per dag en ik ben zwaarder geworden. Schiet mij maar lek... Conditie is iig wel beter dat is al iets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 15:29
Ik denk dat Ferrari verstoppertje aan het spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Chefbierrr schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:10:
Ze hebben wat zakken zand bij Mercedes gekocht :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Ik zit al meer als een week op een gemiddelde van 1600 calorieën per dag en ik ben zwaarder geworden. Schiet mij maar lek... Conditie is iig wel beter dat is al iets.
Off-topic: Minder calorieën wil niet zeggen dat je af gaat vallen. Te weinig kcal zorgt er voor dat je lichaam meer vet vast houdt en in 'survival-mode' gaat. Probeer 2000-2200 kcal te eten (maar wel gezonde voeding) en beweeg meer. Dan val je sneller af dan maar niks te gaan eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29

pro_6or

amateur_60r

computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Straatauto. Mijn fiets weegt 6.8 kilo en ik merk het verschil met een van 26. Laatst een flinke stoelgang, merkte het verschil.

Wat je nodig hebt is juist wat meer voorstellingsvermogen. De vraag is alleen, waar zit dat gewicht in en is de trade off het waard.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29

pro_6or

amateur_60r

Lec had geen top rondje en je hebt er maar één op rood hier.

Het gaat, mits iedereen presteren kan, zoals gewoonlijk weer heel spannend worden.

Of gewoonlijk, voorheen waren álle poles voor Charles.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 10:48
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Spiermassa is zwaarder dan vetmassa.. 😉

Misschien is dat ook wel het antwoord op de RB auto’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Da's dan niet gelukt, ik heb ze diverse keren op beeld gezien :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
Sito schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Off-topic: Minder calorieën wil niet zeggen dat je af gaat vallen. Te weinig kcal zorgt er voor dat je lichaam meer vet vast houdt en in 'survival-mode' gaat. Probeer 2000-2200 kcal te eten (maar wel gezonde voeding) en beweeg meer. Dan val je sneller af dan maar niks te gaan eten.
offtopic:
Dit is gewoon bullshit. lekker offtopic, maar je valt juist alleen af van minder calorieen tot je nemen dan dat je verbrand. 1600 is een prima budget waarvan je mag verwachten dat je afvalt.

Ik zou het zelf meer zoeken in vochtgehalte, die kan dagelijks nogal schommelen. weeg jezelf dus dagelijks. En eerlijk tegen jezelf zijn, ook de 'makkelijk te vergeten' calorieen tellen: de olijfolie waarin je bakt, de kopjes koffie met suiker, alcohol, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 23-07-2022 14:48 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anders gaan we verder in een fitness & voeding topic. Ik heb hier ook wel wat over te zeggen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:43
Zo lang iedereen maar voldoende RedBull drinkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tux3.14 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:03:
Zo lang iedereen maar voldoende RedBull drinkt :+
Red Bull Zero wel te verstaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:09
De coureurs zijn niet blij. BIj de race vorig jaar was de lijn van de pitstraat uitgang net voorbij de laaste garagebox die door de Formule 1 gebruikt werd. Dit jaar is de lijn uit veiligheid verder naar achteren verplaatst naar de echte uitgang van de pitstraat.

De race directors Freitas en Wittich constateerden donderdag namelijk dat er na de Formule 1 garages nog een garagegebouw stond en coureurs zouden mogelijk zomaar rechtsaf kunnen slaan en het gebouw aanrijden. Daarop is uitgang van de pitstraat door de FIA verder naar achteren verplaatst.

Aangezien de snelheid in de pitstraat 60 km/u is en met het extra stuk pitstraat duurt een pit stop nu 3,5 tot 4 seconden extra. Alle strategieën die voor donderdag gemaakt zijn kunnen daarmee de prullenbak in. Doordat coureurs minder snel de pitstraat utikomen zal het lastiger worden hun positie bij bocht 1 te verdedigen. Ook zouden de langzamere wagens uit de pitstraat een gevaar zijn voor de coureurs die langszij rijden.

Als goedmakertje is op zaterdag de race director notes aangepast met de melding dat er een digitaal bord met een pijl wordt aangebracht bij de pitstraat uitgang om de andere coureurs te waarschuwen voor langzame wagens uit de pitstraat.
There is an active digital panel placed on top of the pit wall adjacent to the pit exit (driver's right). Each time a car is leaving the pit lane this panel will display an arrow pointing to the left to inform drivers on track that a car is exiting the pitlane.
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/0ZRPdv40/s8/pit-limiter-1.jpg

Verder werd er geklaagd over de baguette kerbs. De baguette kerbs bij de uitgang van bocht 5 en 15 zijn verwijderd.

https://www.motorsport.co...ter-zone-change/10342084/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:22:
De coureurs zijn niet blij. BIj de race vorig jaar was de lijn van de pitstraat uitgang net voorbij de laaste garagebox die door de Formule 1 gebruikt werd. Dit jaar is de lijn uit veiligheid verder naar achteren verplaatst naar de echte uitgang van de pitstraat.

De race directors Freitas en Wittich constateerden donderdag namelijk dat er na de Formule 1 garages nog een garagegebouw stond en coureurs zouden mogelijk zomaar rechtsaf kunnen slaan en het gebouw aanrijden. Daarop is uitgang van de pitstraat door de FIA verder naar achteren verplaatst.

Aangezien de snelheid in de pitstraat 60 km/pu is en met het extra stuk pitstraat duurt een pit stop nu 3,5 tot 4 seconden extra. Alle strategieën die voor donderdag gemaakt zijn kunnen daarmee de prullenbak in. Doordat coureurs minder snel de pitstraat utikomen zal het lastiger worden hun positie bij bocht 1 te verdedigen. Ook zouden de langzamere wagens uit de pitstraat een gevaar zijn voor de coureurs die langszij rijden.

Als goedmakertje is op zaterdag de race director notes aangepast met de melding dat er een digitaal bord met een pijl wordt aangebracht bij de pitstraat uitgang om de andere coureurs te waarschuwen voor langzame wagens uit de pitstraat.

[...]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik vond het eigenlijk al best gek dat hier geen indicatie was voor verkeer dat de pitstraat uit komt. In Monaco hangen die enorme pijlen, en hier gisteren dus niks. Alhoewel ze in Monaco natuurlijk op het echte en in gebruik zijnde circuit uit komen en vervolgens nog een heel stuk binnen de streep moeten blijven. Hier rijden ze wel een tiental meters parallel aan het circuit, in het zicht, voordat ze invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:05:
Heeft Ferrari wellicht de motor iets teruggedraaid om een nieuwe uitvalbeurt te voorkomen? Verrassend groot verschil, helemaal tussen VER en LEC. En ja, het is maar een FP, maar toch.
Zat de motorstand niet vast na FP3 waarmee je ook Q en de race moet aanvangen? (Omlaag mag altijd maar omhoog niet meer)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik stond ik de keuken, maar zei die Sam bij zijn top 3 voorspelling nou serieus Lewis, Charles, George?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fijne kwali allemaal oOo :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-07 09:49
Fijne kwali allemaal

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Wie pakt de Pole?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-07 20:27
Veel plezier iedereen.

EDIT: max pakt pole !!

[ Voor 38% gewijzigd door powah33 op 23-07-2022 16:01 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
De snelste in Q3. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 20:25

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Als we toch die kant op gaan dan maar meteen latifi terwijl hij met een spin over start/finnish komt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:46
Ook als Sainz dat is?
Met zijn penalties.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:05:
Als we toch die kant op gaan dan maar meteen latifi terwijl hij met een spin over start/finnish komt hehe
Verwacht je regen dan? Want in de regen kan Verstappen Hamilton verslaan inclusief een spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
alesandro_46 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Ook als Sainz dat is?
Met zijn penalties.
Ik verwacht dat Saintz alleen Q1/2 doet en dan gaat dineren. Het heeft geen zin om in Q3 banden te verspillen en je onderdelen te stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:50

Harrie

NederVlaming

De zandzakken zijn er al af? Dat is wel vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Max?
Ergens hoop ik op een grote verrassing! :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Niet helemaal verrassend, maar Verstappen had zeker niet zijn beste ronde. Q3 zal er wel om gaan spannen tussen Leclerc en Verstappen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Lec is even 8 tiende sneller als saintz snelste tijd op rood gister. Zo zie je maar tijden in trainingen zijn helemaal niets waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Ferrari en communicatie, het begin is er weer dit weekend met Leclerc die niet snapt waarom hij nog een rondje mag rijden. Het gaat weer een vermakelijk weekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Laat naar buiten en dan weer klagen over drukte op de baan.. het zal wel aan mij liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10
Vettel :(:) Heb te doen met de man

PSN: bollsie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Waarom gaat Max? Zonde van de banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

HollowGamer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:15:
Laat naar buiten en dan weer klagen over drukte op de baan.. het zal wel aan mij liggen?
Iedere coureur klaagt. Als ze dat allemaal gaan uitzenden dan kunnen de commentatoren naar huis. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zhou Zhou, mooie drift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Mooie glijder van Zhou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Mooi opgevangen Joe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

TheBrut3 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:16:
Waarom gaat Max? Zonde van de banden.
Is hetzelfde setje die hij in de begin van q1 heeft gebruikt.

Zhou gewoon even Tokio drift aan het spelen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het is toch erg teleurstellend van RIC, misschien beter afscheid nemen?
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord