[F1 2022] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste
Acties:
  • 110.549 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 14:51
SuBBaSS schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:53:
Sainz: "the overtake button is not working"
Team: "we haven't seen any overtake button presses yet."
Sainz: "......"
Dat was Russell...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
SuBBaSS schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:53:
Sainz: "the overtake button is not working"
Team: "we haven't seen any overtake button presses yet."
Sainz: "......"
Russell toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:28

SuBBaSS

-has Ryzen

Ah, thanks.
Aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Nog een hoop plak werk. Heeft dit te maken met budget of zou het anders ook zo zijn gegaan?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 10:41
Ventrigo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:05:
Nog een hoop plak werk. Heeft dit te maken met budget of zou het anders ook zo zijn gegaan?
[Twitter]
Denk eerder dat ze gewoon niet een zelfde spec vloer klaar hebben liggen, wat ook niet zo gek is wanneer ze veel experimenteren en nog moeten ontdekken wat werkt. Dus andere spec zou dan een penalty betekenen. Budget zal ook vast meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

[Twitter]
Black orange!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dat was Jorge Russel :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:22
Wat ik nou echt niet snap, waarom was die auto van Hamilton niet gewoon op tijd klaar? Ze hebben toch de hele nacht de tijd gehad? Na een crash mag je toch gewoon de auto repareren :?

Of stel ik nu een heel domme vraag :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:10:
Wat ik nou echt niet snap, waarom was die auto van Hamilton niet gewoon op tijd klaar? Ze hebben toch de hele nacht de tijd gehad? Na een crash mag je toch gewoon de auto repareren :?

Ze hadden 6 uur de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[Twitter]
Beetje van beide denk ik. Lijken mer op scheurtjes en het lijkt allen aero-nut te hebben, tnzij de stijfheid echt een issue zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:47:
Ferrari rijdt het hele weekend met het originele embleem wat ze in 1932 voor het eerst in Spa gebruikten.
[Afbeelding]

https://www.motorsport.co...ogo-austrian-gp/10335430/
Zien we verschil? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29

Vuvuzela

My spire is forming

Ze mogen maar x nachten per seizoen doorwerken. Deze FP sessie is niet zo heel boeiend dus dan kan je beter deze missen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03
Nog een paar minuten voor HAM. Top

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15

Omdat ze alleen op bepaalde tijden aan de auto mogen werken. Ze mogen maar een aantal keer per seizoen the curfew breken, dus besloten om dat niet te doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MikeyMan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Hij mag op alle banden starten.
Dat is niet waar.
spoiler:
Het moeten vier van dezelfde kleur zijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Mooi om te zien langs de baan: hetzelfde publiek dat gisteren juichte voor de crash van Hamilton applaudisseert nu tijdens zijn eerste ronde in de vrije training.

Misschien dat dit ook uit respect voor de monteurs was die de klus geklaard hebben natuurlijk, maar het is een mooi sportief gebaar!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:29

Vuvuzela

My spire is forming

Het paard is anders, vooral de staart valt me op.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mog schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Dat is niet waar.
spoiler:
Het moeten vier van dezelfde kleur zijn.
spoiler:
Bandjes zijn allemaal zwart. Niet zo discriminerend he! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
wat zegt deze fp2 nu...Ferrari goede racepace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:22
Erazher schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:19:
[...]

Omdat ze alleen op bepaalde tijden aan de auto mogen werken. Ze mogen maar een aantal keer per seizoen the curfew breken, dus besloten om dat niet te doen.
@Vuvuzela @TheBrut3

Allen bedankt voor de antwoorden, weer wat geleerd :*)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Hoe gaan ze track limits in de race controleren? 3x limits overschreden en dan 5 sec penalty?

Iemand naar buiten duwen en dan gas loslaten zodat ie er 'leaving the track and gaining an advantage' heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoor op Sky dat FER de vloer aan moet passen vanaf Spa…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
JB schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:27:
Hoor op Sky dat FER de vloer aan moet passen vanaf Spa…
‘Men’ denkt RBR ook. Er gaan vermoeden dat Ferrari en RBR een flexibele(re) houten bodemplaat hebben om porpoising tegen te gaan. En dat is tegen de bedoeling van de regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

lolgast schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:30:
[...]

‘Men’ denkt RBR ook. Er gaan vermoeden dat Ferrari en RBR een flexibele(re) houten bodemplaat hebben om porpoising tegen te gaan. En dat is tegen de bedoeling van de regels
Dan heeft FER het niet echt goed voor elkaar want dat hobbelde voor de biljartlakens nog flink overal :? Horner zei gisteren dat RBR niets hoeft aan te passen :+ Binotto is wel eerlijk voor een Italiaan :+

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 09-07-2022 13:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:07
[...]

Maar als het helpt, waarom dan niet voor iedereen toestaan. Ze willen het probleem verhelpen, niet verergeren toch? Het porpoisen was ook niet de intentie van de regels.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 09-07-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

We gaan het zien. vanaf Spa dus, 28 augustus, nog 2 races ná deze race. Ben benieuwd in hoeverre Merc dan ineens naar voren schiet. En of RBR wel of niet iets moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Toke_gt schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Maar als het helpt, waarom dan niet voor iedereen toestaan. Ze willen het probleem verhelpen, niet verergeren toch?
Hangt af van welk team geklaagd heeft hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Volgens mij is door de FIA aan de hand van de metingen tegen porpoising die ze nu uitvoeren, geconstateerd dat er 2 teams zijn die mogelijk een illegale constructie hanteren.

De houten vloer móet uit 1 geheel zijn en mag maximaal 2mm flexen. Voor zover ik begreep moet dat vanaf Frankrijk opgelost zijn, maar welke teams het betreft is vooralsnog niet hard uitgesproken

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15
Ik heb Latfi nog altijd als WDC staan, maar hij moet nu echt wel gaan komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Toke_gt schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Maar als het helpt, waarom dan niet voor iedereen toestaan. Ze willen het probleem verhelpen, niet verergeren toch?
Omdat MER…?

Ik vind dit ook opmerkelijk. Het moet veiliger maar eigenlijk is het wederom een verkapte “wij krijgen het niet voor elkaar” nu er steeds meer details lijken te komen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

lolgast schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:36:
Volgens mij is door de FIA aan de hand van de metingen tegen porpoising die ze nu uitvoeren, geconstateerd dat er 2 teams die mogelijk een illegale constructie hanteren.

De houten vloer móet uit 1 geheel zijn en mag maximaal 2mm flexen. Voor zover ik begreep moet dat vanaf Frankrijk opgelost zijn, maar welke teams het betreft is vooralsnog niet hard uitgesproken
Dat is grappig. Dus de FIA had hier al geen standaard tests voor behalve het schrapen/slijten van de houten vloer? Best raar dat ze dan toch zoveel de tijd geven. Want is het nou illegaal of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Dat is grappig. Dus de FIA had hier al geen standaard tests voor behalve het schrapen/slijten van de houten vloer? Best raar dat ze dan toch zoveel de tijd geven. Want is het nou illegaal of niet.
Het is illegaal, want de houten plaat moet uit 1 deel bestaan en mag max 2mm flexen. Hoewel het blijkbaar niet zo duidelijk in het regelement staat, is dat wel met de teams afgestemd. Er zijn 2 teams die die afspraak blijkbaar naast zich hebben neergelegd

Let op: vooralsnog speculatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

lolgast schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Het is illegaal, want de houten plaat moet uit 1 deel bestaan en mag max 2mm flexen. Hoewel het blijkbaar niet zo duidelijk in het regelement staat, is dat wel met de teams afgestemd. Er zijn 2 teams die die afspraak blijkbaar naast zich hebben neergelegd

Maar dan wordt het potentieel weer meer gevaarlijk als die 2 teams het moeten aanpassen want meer porpoising of consessies. Dat heeft helemaal niets (meer) met veiligheid te maken en stinkt enorm wederom!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Welke teams? Ferrari en Red Bull?

Hoe bedoel je afspraken naast zich neer hebben gelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Welke teams? Ferrari en Red Bull?

Hoe bedoel je afspraken naast zich neer hebben gelegd?
Welke teams het betreft is niet uitgesproken, maar de vermoedens zijn FER en RBR.

Het vermoeden is dat deze teams een houten bodemplaat hebben die uit 2 en misschien zelfs 3 delen bestaat, waardoor hij veel meer kan flexen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

lolgast schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Welke teams het betreft is niet uitgesproken, maar de vermoedens zijn FER en RBR.

Het vermoeden is dat deze teams een houten bodemplaat hebben die uit 2 en misschien zelfs 3 delen bestaat, waardoor hij veel meer kan flexen.
Dat is toch wel zeer simpel om te controleren die delen?
Bron van de speculatie?

Benieuwd wat voor effect het gaat hebben, tenzij dat het gouden ei zou zijn, is in worst case geval dat er wat minder ruimte tussen RBR/FER en de rest zit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:26

pro_6or

amateur_60r

Kan die bodemplaat speculaas in het 2022 topic. Kunnen we het hier tenminste over de race hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 14:51
siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Als je punt 3.2.2 van het technisch reglement leest zou je denken dat de auto's in kwestie niet aan het reglement voldoen zelfs zonder dat de TD van kracht is. Niet voldoen aan het technisch reglement is in principe diskwalificatie maar dat zou nogal een rommel en ophef geven voor het WK.

Het is een beetje alsof je een voetbalwedstrijd aan het spelen bent en in de 35e minuut er achter komt dat je tegenstander met 12 man op het veld staat maar dat de scheidsrechter zegt "laat maar even zo als het is als de tegenstander maar zorgt dat ze na de rust weer met 11 man op het veld staan".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Dat is toch wel zeer simpel om te controleren die delen?
Bron van de speculatie?

Benieuwd wat voor effect het gaat hebben, tenzij dat het gouden ei zou zijn, is in worst case geval dat er wat minder ruimte tussen RBR/FER en de rest zit.
Waarom zouden beiden dit wel bedacht hebben en MER niet :?

Voelt beetje als karma kijkende naar die flexiwing vorig jaar :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
[...]

Dat snap ik niet. Dus twee teams hebben een zogenaamde illegale auto, maar de afgelopen 4 maanden (of hoelang racen we al dit seizoen) komen ze telkens door de keuring? Beetje raar verhaal toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Silent Thunder schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:56:
[...]

Dat snap ik niet. Dus twee teams hebben een zogenaamde illegale auto, maar de afgelopen 4 maanden (of hoelang racen we al dit seizoen) komen ze telkens door de keuring? Beetje raar verhaal toch
Nja de grap is dus nog erger. Voorheen moesten de andere teams maar het zien te kopieren, tegenwoordig is het verbannen prioriteit. Ik laat even in het midden of het wel of niet illegaal is, maar het is ook een manier om innovatie tegen te gaan. Niet illegaal volgens de letter van de regel? Laat de rest zich maar aanpassen, niet de regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Jorick schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:52:
Het is een beetje alsof je een voetbalwedstrijd aan het spelen bent en in de 35e minuut er achter komt dat je tegenstander met 12 man op het veld staat maar dat de scheidsrechter zegt "laat maar even zo als het is als de tegenstander maar zorgt dat ze na de rust weer met 11 man op het veld staan".
Of zoals met een kabel een sensor manipuleren en dat de FIA vervolgens na het seizoen achter gesloten deuren een dealtje sluit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Laatste reactie dan, want ik ben het eens met de opmerking dat het wat veel wordt voor dit topic nu:

Hoe lang is Ferrari niet weggekomen met de fuel-sensor? Als je weet wat er getest wordt… Volkswagen kwam ook jaren weg met de APK uitstoot bypass ;)

Een van de bronnen/websites die dit verhaal voor een deel vertellen:
https://www.crash.net/f1/...oes-it-suit-red-bull-most
De rest zoek je zelf maar op als je geïnteresseerd bent. Youtube channel THE RACE heeft er ook een video aan gewijd recent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Silent Thunder schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:56:
[...]

Dit komt weer terug op hoe je illegaliteit bepaald. Illegaal volgens de intentie van de regel? Ja, en mogelijk ook de letter van de regel. Illegaal op basis van de tests? Nee. Hetzelfde als vorig jaar met de flexibele achtervleugel die op snelheid naar beneden zakt. Er is een standaard test om dit te meten en waar aan voldaan moet worden, en alle auto's voldeden daar ook aan. Echter waren er een aantal teams met een achtervleugel die vervolgens disproportioneel verder deden doorbuigen daadwerkelijk op het circuit. En daarop zijn de regels toen aangepast.
Zeg maar hetzelfde als dat in de wetgeving van gewoon verkeer staat dat je niet te hard mag rijden. Een testmethode hiervoor is een flitspaal. Je zou dus altijd te hard kunnen rijden, behalve dan bij de flitspaal, en claimen dat je altijd de legale snelheid rijdt. Echter mag de politie ook gewoon snelheidscontroles doen, en als je dan gepakt wordt hang je alsnog via deze "nieuwe testmethode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nog conclusies te trekken na FP2 een de runs die gemaakt zijn?
De sprintrace lijkt in ieder geval lastig te worden voor Max met twee snelle Ferrari's er achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Een kwalificatie winnen op 3 honderdsten getuigd ook niet van complete dominantie natuurlijk. Kwartje kan beide op vallen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

AvK

Ready Set Go

TheBrut3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:31:
Nieuw chassis voor Hamilton. Beide Mercedes ook een nieuwe versnellingsbak. De auto van Hamilton ligt ook nog half uit elkaar.
Na de Q geldt er Park Ferme. Binnen deze Park Ferme zijn beide Mercs weer geheel opgebouwd, met name die van HAM. Hoe controleert de FIA of er niet 'stiekem' iets aan de afstelling of de motor stand is aangepast? De auto van HAM was verre van klaar toen FP2 begon. Of staat er constant iemand van de FIA te kijken en meten?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 09:57
AvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Na de Q geldt er Park Ferme. Binnen deze Park Ferme zijn beide Mercs weer geheel opgebouwd, met name die van HAM. Hoe controleert de FIA of er niet 'stiekem' iets aan de afstelling of de motor stand is aangepast? De auto van HAM was verre van klaar toen FP2 begon. Of staat er constant iemand van de FIA te kijken en meten?
Als het goed is staat er in elke garage een mannetje van de FIA met een clipboard druk aantekeningen te maken van wat het team allemaal uitspookt.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Te kijken: ja. Te meten? Waarschijnlijk niet? En ze zullen ook vast niet vooraf meten om zeker te weten dat wat het team zegt ook is dat gedaan is (als in: ze kunnen wel vleugelafstelling X communiceren bij een aanpassing, maar de FIA zal dat waarschijnlijk niet controleren, dus als ze Y er op zetten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

apollo13 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Als het goed is staat er in elke garage een mannetje van de FIA met een clipboard druk aantekeningen te maken van wat het team allemaal uitspookt.
Ja dat moet dan toch wel. Ik vraag het omdat de beide Mercs gisteren tijdens de Q erg 'los' leken aan de achterkant. Zelfs voor de crashes gebeurden. Net in FP2 leek dat iets beter. Hoewel Russel klaagde over No Grip.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:34:
[...]
Ja dat moet dan toch wel. Ik vraag het omdat de beide Mercs gisteren tijdens de Q erg 'los' leken aan de achterkant. Zelfs voor de crashes gebeurden. Net in FP2 leek dat iets beter. Hoewel Russel klaagde over No Grip.
De Mercedes lijkt met zijn vloer aan de achterzijde op de grond te komen in bochten? Dat zal misschien wel extra snelheid op kunnen leveren in bochten maar als deze daar ineens het contact verliest (door een bobbel of wat anders), dan komt dit mogelijk de stabiliteit ook niet ten goede aan de achterkant?

Volgens mij is er geen enkele andere bolide die zo laag in de bochten hangt met zijn vloer dan de Mercedes?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
JB schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Ja lol… Mooi bedacht ook weer.
“No more spares”

Lijkt erop dat ze geen enkele spare mee hadden van de rear wing van tijdens de crash. Als dat gebeurd dan is het gewoon dikke vette pech wat mij betreft, ook als dit bij elk ander team incl Red Bull gebeurd. Moet je maar genoeg spares meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
hardware-lover schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:39:
[...]

De Mercedes lijkt met zijn vloer aan de achterzijde op de grond te komen in bochten? Dat zal misschien wel extra snelheid op kunnen leveren in bochten maar als deze daar ineens het contact verliest (door een bobbel of wat anders), dan komt dit mogelijk de stabiliteit ook niet ten goede aan de achterkant?

Volgens mij is er geen enkele andere bolide die zo laag in de bochten hangt met zijn vloer dan de Mercedes?
Peter Windsor heeft daar misschien het antwoord op:

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
BlazeMuis schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:42:
[...]

“No more spares”

Lijkt erop dat ze geen enkele spare mee hadden van de rear wing van tijdens de crash. Als dat gebeurd dan is het gewoon dikke vette pech wat mij betreft, ook als dit bij elk ander team incl Red Bull gebeurd. Moet je maar genoeg spares meenemen.
Ga er maar vanuit dat zeker onder de budget cap er niet meer wordt geproduceerd dan nodig is. Mercedes zal het "dure" geld liever uitgeven aan ontwikkeling van de auto dan ook maar 1 spare die ze nooit verwachten te gebruiken. Dus ja, er zijn dan "no more spares", want op de fabriek zullen ze ook geen spares hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apollo13 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:43:
[...]
Peter Windsor heeft daar misschien het antwoord op: [YouTube: Why the F1 Mercs crashed in Austria]
Peter Windsor is mij te wispelturig met zijn reacties (niet altijd even neutraal), dus die kom ik niet meer tegen via mijn YT abonnementen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Ga er maar vanuit dat zeker onder de budget cap er niet meer wordt geproduceerd dan nodig is. Mercedes zal het "dure" geld liever uitgeven aan ontwikkeling van de auto dan ook maar 1 spare die ze nooit verwachten te gebruiken. Dus ja, er zijn dan "no more spares", want op de fabriek zullen ze ook geen spares hebben.
Risico van het vak. Voelt weer zo dubbel allemaal. FIA maakt maar weer een uitzondering maar voor hetzelfde geld is die vleugel nadelig voor RUS. Echt wat een vaagheid ontstaat er weer allemaal.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

apollo13 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Peter Windsor heeft daar misschien het antwoord op: [YouTube: Why the F1 Mercs crashed in Austria]
Wel weer Windsor logica.
Als Lewis spint, is het de schuld van de auto, absoluut nooit van Lewis :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
YakuzA schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:18:
[...]

Wel weer Windsor logica.
True, maar hier heeft Peter misschien wel een punt. Lewis n=1, + George n=2.
Misschien dat de afstelling van de beide Mercs iets té was?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

apollo13 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:22:
[...]

Dat, maar het circuit leent zich ook gewoon voor. Het is een supersimpel baantje, slechts enkele bochten waar je het verschil kunt maken. Dus disproportioneel veel mee risico per bocht tov bijvoorbeeld een Spa. Vind ik. Niet de eerste keer toch dat Lewis een fout maakt op dit circuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Risico van het vak. Voelt weer zo dubbel allemaal. FIA maakt maar weer een uitzondering maar voor hetzelfde geld is die vleugel nadelig voor RUS. Echt wat een vaagheid ontstaat er weer allemaal.
Uiteraard. Ik bedoelde voornamelijk dat "hadden ze er maar meer moeten meenemen" waarschijnlijk niet correct is / niet kon. Zal waarschijnlijk moeten zijn "hadden ze er maar meer moeten produceren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

[...]

En hebben ze die afstelling die ongewijzigd moet blijven wegens Parc Ferme nu misschien aangepast????
En controleert de FIA dat?
Eigenlijk was dat mijn vraag een paar posts hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Of ze namen allebei gewoon teveel risico en snelheid mee de bocht in waardoor het gewoon een dubbele driver error was.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:20

Amphiebietje

In de blubber

Ah, dus als hij schade rijdt in de sprint race, kan hij morgen niet meedoen als zijn achtervleugel stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Amphiebietje schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Ah, dus als hij schade rijdt in de sprint race, kan hij morgen niet meedoen als zijn achtervleugel stuk is.
Klinkt meer alsof ze niet meer spares van dezelfde spec hebben ipv helemaal geen spares.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:07
YakuzA schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:39:
[...]

Klinkt meer alsof ze niet meer spares van dezelfde spec hebben ipv helemaal geen spares.
Van de nieuwe ondervloer hadden ook nog maar 1 bij zich en hebben ze deze vloer en een oudere vloer gebruikt om 2 nieuwe vloeren te maken.

Door de hoge snelheidscrash (Russell 170 km/u en Hamilton 220 km/u) moet verplicht het ERS systeem op de testbank (neemt 3 uur in beslag). Mercedes had er maar 1 bij zich en is de andere bij Aston Martin op de testbank gegaan.

bron:AMUS

[ Voor 26% gewijzigd door Chocoball op 09-07-2022 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:52
YakuzA schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:18:
[...]

Wel weer Windsor logica.
Ook in de pre-race show: 'gust of wind' bij Ham, driver error bij Rus....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zijn ze nu nog flink aan het sleutelen aan de auto van HAM in de box?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MasterMaceMichu schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Ook in de pre-race show: 'gust of wind' bij Ham, driver error bij Rus....
Tja. Britten. Ene oor in, andere oor uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Die rebrand van Toro Rosso naar Alpha Tauri legt het kledingmerk volgens mij ook geen windeieren. Bij de weekend warmup dacht ik al dat Lawrence een AT logo op zijn jas had, en Will wellicht ook wel. Nu bij de pre sprint show heeft Lawrence zelfs een T-shirt aan met AlphaTauri uitgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 06-10 08:09
Zo even een rondje door Duitsland rijden. Zin an na het interview met Hakkinen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Motorsettings kan de FIA volgens mij uitlezen, dat is sowieso softwarematig en via het stuur in te stellen. Verder staat de FIA normaal gesproken in de pitbox, althans een afgevaardigde van. Tevens zijn onderdelen geregistreerd met specs, herbouwen moet met onderdelen met dezelfde spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Bono zit in de factory dus niet schrikken wanneer je iemand anders met HAM hoort praten over de radio dit weekend.
Voorlopig nog droog en zwaar bewolkt

[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 09-07-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PalingDrone schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:18:
Bono zit in de factory dus niet schrikken wanneer je iemand anders met HAM hoort praten over de radio dit weekend.
Is íe versnellingsbakken bij elkaar aan't sprokkelen voor het team? :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BlackMonkey
ALO blijft ook een sluwe vos :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:20:
[...]

Is íe versnellingsbakken bij elkaar aan't sprokkelen voor het team? :9
Vast op zoek naar een vloer ;)
Die er nu onder zit is een aan elkaar geplakte lappendeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oh Russell met een ouder type achtervleugel. Want geen juiste reserve delen.

Wordt nog interessant

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-10 15:33
Sluwe vos of ervaring? :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wat een muziek komt er daar over de speakers…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Hoever komt Checo denken jullie?

Ik zet in op P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Beide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chevy454 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:22:
Oh Russell met een ouder type achtervleugel. Want geen juiste reserve delen.

Wordt nog interessant
Salzburg -> Stuttgart v.v. is wel te doen in een avondje, als 'Bono' tóch al onderdelen aan het halen is dan past dat spul ook nog wel in z'n busje.... :o >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41

Martinspire

Awesomeness

Chocoball schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:47:
Ferrari rijdt het hele weekend met het originele embleem wat ze in 1932 voor het eerst in Spa gebruikten.
[Afbeelding]

https://www.motorsport.co...ogo-austrian-gp/10335430/
Wat is het verschil? Ik zie het niet

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PalingDrone schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:18:
Voorlopig nog droog en zwaar bewolkt
Bij race café dachten ze dat er meer aan de hand is, omdat ze menen dat Bono op de fabriek weinig kan betekenen tijdens het raceweekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:32
TheBrut3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:24:
[...]

Bij race café dachten ze dat er meer aan de hand is, omdat ze menen dat Bono op de fabriek weinig kan betekenen tijdens het raceweekend.
Ach joh. Die lullen maar wat.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 15:41

basvn

Breezand - NHN

Soft tyre starters
ALB, STR, LAT, VET

The rest of the drivers on medium tyres

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:50
TheBrut3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:24:
[...]

Ja of hij heeft gewoon prive problemen, blijven ook mensen he. Gelukkig houden ze het ook zo, stel je voor dat alles maar uitgelegd moet worden de hele tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fijne race allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:43:
[...]

Hoe moeilijk kan het zijn om een beslissing te maken voor zoiets basaals. Zeg gewoon je bent niet door of we zien het door de vingers en je mag wel door naar Q3. Maar maak gewoon die beslissing voordat de volgende ronde begint, dan weet iemand waar hij aan toe is.

Maar goed, is toch allemaal mosterd na de maaltijd. Ik voorspel dat Checo morgen minimaal een sprint punt gaat pakken, ondanks zijn P13 plek. Hij klimt toch op zijn minst naar P8 voorzie ik.
Ik snap ook niet waarom ze dat doorschoven tot na de sessie. Had in ieder geval Gasly nog aan Q3 mee kunnen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14

tuinïnen

Eventus stultorum magister

what the Alpine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Hoe kan dat nou weer gebeuren?!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Alonso staat nog met de bandenwarmers op de grid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 15:56
ALO dns?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Neee, niet Alonso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kapot of echt iets misgegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:23
Franse strategie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 15:19
Fijne race allemaal!

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Jeetje wat slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:23:
Hoever komt Checo denken jullie?

Ik zet in op P7
LEC, VER, SAI, RUS, HAM, OCO, ALO, PER, MAG, SCH.

P8 dus :p

EDIT: Oh Alonso gaat daar tussenuit :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2022 16:33 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord