[F1 2022] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:
  • 110.154 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
tweakduke schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:47:
[...]

Ik heb vooral de indruk nu de teambazen geen contact hebben met de wedstrijdleider, de stewards veel beter hun afweging kunnen maken.
De teams hebben natuurlijk wel nog contact met de raceleiding. Alleen is het, altijd al, de taak van de team manager geweest, en niet de taak van de teambaas. Bij Mercedes is dat overigens Ron Meadows, en die heeft vorig seizoen ook een aantal keren in de uitzending gezeten, inclusief opmerkingen / een toon waar je niet blij van werd. Het is dus niet alleen Toto Wolff die als een bullebak naar de race director zat te foeteren. Daar waar een Jonathan Wheatly, onafhankelijk van de inhoud, wel altijd beschaafd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RobertMe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:54:
[...]

De teams hebben natuurlijk wel nog contact met de raceleiding. Alleen is het, altijd al, de taak van de team manager geweest, en niet de taak van de teambaas. Bij Mercedes is dat overigens Ron Meadows, en die heeft vorig seizoen ook een aantal keren in de uitzending gezeten, inclusief opmerkingen / een toon waar je niet blij van werd. Het is dus niet alleen Toto Wolff die als een bullebak naar de race director zat te foeteren. Daar waar een Jonathan Wheatly, onafhankelijk van de inhoud, wel altijd beschaafd is.
Zeker :) En de persoon die het nu mag doen heeft een andere (eind)verantwoordelijk in het team en dat maakt denk ik toch het verschil.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:32
AvK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:12:
Het wordt een druk weekend om alles te kunnen gaan volgen. Sprintrace vind ik niks omdat door een kleinigheidje het hele kampioenschap op de schop kan gaan. We gaan het zien....... ;)
Vind het ook jammer dat het een sprintrace is (zag het net pas). Betekent dat ik de Q en de Sprint niet kan zien.

Afgezien van die persoonlijke pech spreekt het hele concept me nog steeds totaal niet aan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
tweakduke schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:58:
[...]

Zeker :) En de persoon die het nu mag doen heeft een andere (eind)verantwoordelijk in het team en dat maakt denk ik toch het verschil.
Dat is wat ik bedoelde. Het is nu (weer) Ron Meadows bij Mercedes. En die heeft vorig seizoen aangetoond net zo'n grote bullebak als Toto Wolff te zijn. Dus netto verschil is daarmee 0.

Volgens mij was dat trouwens Jedda waar hij in de FIA/Mercedes teamradio zat in de uitzending. Uiteraard na de zogenaamde breaktest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RobertMe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Dat is wat ik bedoelde. Het is nu (weer) Ron Meadows bij Mercedes. En die heeft vorig seizoen aangetoond net zo'n grote bullebak als Toto Wolff te zijn. Dus netto verschil is daarmee 0.

Volgens mij was dat trouwens Jedda waar hij in de FIA/Mercedes teamradio zat in de uitzending. Uiteraard na de zogenaamde breaktest.
Ja ok, maar voor een wedstrijdleider is het gevoelsmatig denk ik makkelijker om Meadows maar te laten praten dan om Wolff te negeren. Die laatste heeft toch meer invloed.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:00:
Aangezien iedereen het toch heeft over missen. Tja ik ga deze helemaal missen en dat gaat de eerste worden sinds Barcelona in 2016. Dus doe allemaal lief hé. :>
Hier hetzelfde,ik ben ook het hele weekend druk met andere dingen , dus dat is een onruststoker minder ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-05 23:06
tweakduke schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Ja ok, maar voor een wedstrijdleider is het gevoelsmatig denk ik makkelijker om Meadows maar te laten praten dan om Wolff te negeren. Die laatste heeft toch meer invloed.
Voor de wedstrijdleider lijkt het me vooral fijn dat niet iedereen tegelijk in je oren (en in de mail) zit te tetteren, op het moment dat je zo ongeveer de belangrijkste beslissingen van het seizoen moet nemen. Dus een per team die ook niet live te horen is in de uitzending, vind ik persoonlijk een heel fijne regel. Dan hebben zulke inmengingen in ieder geval ook geen directe invloed op de publieke opinie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:36
Zijn er dit jaar nog tweakers die voor deze GP naar Oostenrijk afreizen?

Wij vertrekken in ieder geval vanavond die kant op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:16
z0bin schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:24:
Zijn er dit jaar nog tweakers die voor deze GP naar Oostenrijk afreizen?

Wij vertrekken in ieder geval vanavond die kant op!
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:50
Ik ben zo'n hufter dan ik, als ik er echt niet onderuit kom, als ik op visite ben op mijn telefoon de race kijk of gewoon vraag of F1 aan mag 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Twee of drie jaar terug was dat dan ook geen bocht :) Het is pas later een officiële bocht genomen. Zal ook te maken hebben met andere events in het weekend of in het algemeen. Voor een hedendaagse F1 auto is het geen bocht, voor bv de F3 wellicht wel, of voor MotoGP of weet ik wat.
Voor de MotoGP wordt "bocht 2" nog wat ingrijpender aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sr0fnijtzeg71.jpg

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:24
alesandro_46 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:14:
[...]

Voor de MotoGP wordt "bocht 2" nog wat ingrijpender aangepast:
[Afbeelding]
Ik had ze al eerder gepost in het seizoen topic. De aanpassing is door Tilke gedaan waarbij de F1 wagens rechtdoor rijden. Het enige wat nog misschien zal wijzigen op deze foto's is de opstellingen van de vangrail.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/d735ce5f1ad361f450a1cb0449c3b0cac4bfa6cc/?url=https%3A%2F%2Fimgr1.auto-motor-und-sport.de%2FSpielberg-Schikane-Umbau-2022-169FullWidthOdcPortrait-dfd5cd32-1885688.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/8ff69de0e07e0dc0bb6e179f50cae87d12ba8182/?url=https%3A%2F%2Fimgr1.auto-motor-und-sport.de%2FSpielberg-Schikane-Umbau-2022-169FullWidthOdcPortrait-6c3d2843-1885689.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:35
Vanwege een operatie helaas niet richting de Oranje Camping met 15 man. Geweldig weekend gehad vorig jaar, hopelijk dit weekend dat het qua race wel iets spannender word! :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
De video van de helm van Verstappen voor deze race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14

TrekDr0p

QR niet scannen

Zaterdag of zondag naar de flootdagen in Den Helder, dus ga wel iets missen van het weekend.

Misschien smiddags even een café in met f1 aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Tijden en deelnemers persconferenties en TV pen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FW_aI9UXgAI9kqY?format=jpg&name=900x900

Edit: Sorry was al eerder geposts door @basvn , niet goed opgelet.

[ Voor 25% gewijzigd door Chocoball op 07-07-2022 10:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQXdhOvjeT5jNDfJeWxiXM55TeY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XqUvc2Ga30ByVsgy3x6Yyb5T.png?f=fotoalbum_large

Ipv opdrogende baan tijdens kwalificatie, nu tijdens de race?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17

JB

Cédric roelt!

werphengel schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:35:
[Afbeelding]

Ben benieuwd. Daar tussen de bergen veranderd het snel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 12:22
JB schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Ben benieuwd. Daar tussen de bergen veranderd het snel.
Ja dit, is echt heel lastig voorspellen. Zou wel leuk zijn als sprint droog is en race in de regen, of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 16:53
meenkdrie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Ja dit, is echt heel lastig voorspellen. Zou wel leuk zijn als sprint droog is en race in de regen, of andersom.
Ja, wat dat betreft is zo'n wisselvallig weekend wel mooi als er 3 belangrijke sessies zijn (quali/sprint/race).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 18:55
werphengel schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:35:
[Afbeelding]

Andere weermodellen geven aan dat het grotendeels droog zal zijn.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

IJsbeer schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:47:
[...]
Ik was er ook, maar tjeee, wat een saaie race was dat gezien vanuit Max... Geen enkele keer ook maar een beetje gevaar voor zijn pole positie...

Desalnietemin, schitterend weekend :)
Ben jij naar de "Styria" versie geweest misschien? Want tijdens de "Austria" race, een week later, was het verschil met Norris voor Pole toch echt maar 0.048s ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Ben jij naar de "Styria" versie geweest misschien? Want tijdens de "Austria" race, een week later, was het verschil met Norris voor Pole toch echt maar 0.048s ;)
De Styria mocht je (bij mijn weten) nog alleen beperkt heen en alleen als oostenrijker volgens mij. Ik was ook bij Austria, maar had het voornamelijk over de race zelf:

https://www.formula1.com/.../austria/race-result.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

IJsbeer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:59:
[...]
De Styria mocht je (bij mijn weten) nog alleen beperkt heen en alleen als oostenrijker volgens mij. Ik was ook bij Austria, maar had het voornamelijk over de race zelf:

https://www.formula1.com/.../austria/race-result.html
Duidelijk zo, maar dat was het eerst niet helemaal gezien je; "Geen enkele keer ook maar een beetje gevaar voor zijn pole positie" *;

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Jep en ook NOR die HAM nog pakte op het eind, was niet heel vervelend om toe te juichen :+ :9B

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 19:14
JoteW schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:23:
Vanwege een operatie helaas niet richting de Oranje Camping met 15 man. Geweldig weekend gehad vorig jaar, hopelijk dit weekend dat het qua race wel iets spannender word! :)
Spoedig herstel gewenst! d:)b
Aantal jaar geleden ook in Oostenrijk geweest. Geweldig nachtleven op het campingterrein :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Haha Max being Max :D

https://nl.motorsport.com...7ste-kunt-leren/10334328/
"Het is positief dat je als coureur op je 37ste nog kunt leren hoe je een apex moet halen."

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij zegt wat velen toen ook zeiden
"Ik vind het wel knap dat je, als je 37 jaar oud bent, op een gegeven weet hoe je een apex moet halen. Hij leert wel, dus dat is positief. Het is ook positief voor jonge coureurs dat je nog altijd blijft leren als je 37 jaar oud bent... Ik vind het knap dat hij de apex nu wel heeft gevonden."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik kan me nog een filmpje herinneren over een vrouw die een keer mee mocht in een F1 en moeite had met haar hoofd recht houden. Nu iemand die uit de RedBull familie die nu mee mag met Max. Geeft ook wel aan dat F1 auto's laat kunnen remmen en je een sterke "stiere" nek moet hebben :+ .

offtopic:
Waar kan ik me inschrijven :P ?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:05

basvn

Breezand - NHN

pitbox indeling

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXH_lNmXoAA-eyi?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Waarom gaan de topteams niet aan het eind van de pitstraat zitten? Als je dan ooit in de situatie van een dubbele pitstop komt, heb je meer tijd toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Waarom gaan de topteams niet aan het eind van de pitstraat zitten? Als je dan ooit in de situatie van een dubbele pitstop komt, heb je meer tijd toch?
Juist niet, als je eerder in de pitlane je stop maakt block je teams verderop omdat ze anders een unsafe release aan de broek krijgen. en de boxen aan het einde van de pit lijken hier kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 19:03
[...]

Ze kunnen daar niet zelf voor kiezen.
Op enkele afwijkingen na wordt bij de meeste circuits de constructeursstand van vorig jaar aangehouden, waarbij de teams van hoog naar laag ingedeeld worden op het begin naar het einde van de pitstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Ze kunnen daar niet zelf voor kiezen.
Op enkele afwijkingen na wordt bij de meeste circuits de constructeursstand van vorig jaar aangehouden, waarbij de teams van hoog naar laag ingedeeld worden op het begin naar het einde van de pitstraat.
De WCC van vorig jaar heeft volgens mij altijd de keuze voor begin of eind van de pit, en vervolgens gaat de rest op volgorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Behalve in Silverstone, waar de top teams in het midden zitten, omdat ze anders vanaf de tribune niet zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
EagleTitan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:14:
Juist niet, als je eerder in de pitlane je stop maakt block je teams verderop omdat ze anders een unsafe release aan de broek krijgen. en de boxen aan het einde van de pit lijken hier kleiner
Dat werkt natuurlijk 2 kanten op. Stel dat er een treintje binnenkomt en jij bent de voorste, dan heb je kans dat je moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Dat werkt natuurlijk 2 kanten op. Stel dat er een treintje binnenkomt en jij bent de voorste, dan heb je kans dat je moet wachten.
Klopt. Tot voor kort hadden de teams aan het einde van de pitstraat de pech de rijders moeilijk de baan op te kunnen sturen als er een file in de pitstraat stond. Dit gebeurt nog wel eens met kwalificaties en een rode vlag situatie OF begin van een sessie met regen op komst of andere redenen voor het verslechteren van de baancondities.

Dat is nu wel afgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 10:11
[...]

Waarom zou je meer tijd hebben? Enige wat uitmaakt is de afstand/tijd tussen de 2 auto's toch? En die is hetzelfde of je nou aan het begin of het eind zit, dus dat maakt qua tijd dan ook niets uit. Het is niet alsof het probleem daar zit in de banden pakken en klaarstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Silverstone is trouwens één van de weinige (het enige?) circuit waar de pitboxen vanuit het midden worden verdeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:51

FeaR

In GoT we trust

[...]
Selectieve quote maar wel in dezelfde lijn:
Is als eerste in de pitstraat ook niet nadelig voor de temperatuur van de banden? Je moet, na een wissel, de gehele pitstraat met een slakkengang uitrijden wat de temperatuur in de banden doet zakken? Als je achteraan zit is het bandenwarmers er af, kort stukje en met dan warmere banden de baan weer op?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:15
Snowdog schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Waarom zou je meer tijd hebben? Enige wat uitmaakt is de afstand/tijd tussen de 2 auto's toch? En die is hetzelfde of je nou aan het begin of het eind zit, dus dat maakt qua tijd dan ook niets uit. Het is niet alsof het probleem daar zit in de banden pakken en klaarstaan.
Ik denk dat @Exocet doelt op de langere afstand tot de pitbox, waarin je in theorie je snelheid kunt verlagen om zo een paar (tienden van) secondes speling te hebben. Dat is mogelijk iets sneller dan moeten stoppen omdat de pitbox nog niet vrij is en weer moeten optrekken en stoppen als de eerste auto wegrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 16:27
Snowdog schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Het tijdsverschil wordt toch groter, want stel ze rijden 300m van elkaar, met 200km/u ben je een stuk sneller over die 300m heen dan met 80 km/u

Excuus dit klopt niet. Wel heb je mogelijk langer de tijd als iemand 'plots' de pitstraat induikt om de banden te pakken.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 08-07-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Bartske schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:23:
[...]
Het tijdsverschil wordt toch groter, want stel ze rijden 300m van elkaar, met 200km/u ben je een stuk sneller over die 300m heen dan met 80 km/u
Maar ze rijden niet (constant) 300m van elkaar, ze rijden x tijd achter elkaar en de afstand tussen beiden wisselt constant afhankelijk van hun snelheid.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:04

Chiron

Moderator Discord
Ventrigo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:19:
Ik kan me nog een filmpje herinneren over een vrouw die een keer mee mocht in een F1 en moeite had met haar hoofd recht houden. Nu iemand die uit de RedBull familie die nu mee mag met Max. Geeft ook wel aan dat F1 auto's laat kunnen remmen en je een sterke "stiere" nek moet hebben :+ .
Als je doelt op dit filmpje:

Dan mag ik hopen dat ze daarna nog een stevig gesprek hebben gehad met degene die de persoon heeft ingesnoerd, want dit kan echt niet.
Normaliter zitten de coureurs snaarstrak en compleet vast in de gordels.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:34
Chiron schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Als je doelt op dit filmpje:
[YouTube: Unbelievable G-Force in a F1 car 850 bhp - Lucas di Grassi]

Dan mag ik hopen dat ze daarna nog een stevig gesprek hebben gehad met degene die de persoon heeft ingesnoerd, want dit kan echt niet.
Normaliter zitten de coureurs snaarstrak en compleet vast in de gordels.
Kanonnen, dat is meer een ragdoll. Dat stoeltje/kuip was ook niet helemaal haar maat. Los van de gordels hoor je natuurlijk ook wel wat lende en rug steun te hebben dat je niet alle kanten opschuift.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
Aantal PU elementen per coureur tot nu toe
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXIKzXDWAAEygg5?format=jpg&name=small

Aantal versnellingsbak elementen per coureur tot nu toe
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXILCkyXkAAju0f?format=jpg&name=small
Dit seizoen mogen 4 versnellingsbakken zonder straf ingezet worden. Meer regels hier.

via: https://twitter.com/fiadocsbot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:15
Sainz zit dus ook al bijna tegen een grid straf aan. En LEC op 6x EX...😰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26

Spotmatic

Ken sent me

Lynx schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:02:
Sainz zit dus ook al bijna tegen een grid straf aan. En LEC op 6x EX...😰
Als ik het goed heb: iedere ICE wissel is vanaf nu een gridstraf voor Ferrari. Toch?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05 20:25
Updates van alle teams in Oostenrijk:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/h55oudaecba91.jpg?width=971&format=pjpg&auto=webp&s=fa4f2c60f7d5cf30f7c74a192385f01e3b3f9e4b

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/in05mvjecba91.jpg?width=1003&format=pjpg&auto=webp&s=1a8e45e95f24295ec3fa06f3f35215dddb490562

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ke1xzbnecba91.jpg?width=979&format=pjpg&auto=webp&s=9ec74fa2e3e81983d6d782a32dc815c01c71d324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:48

BeaM-R

Powerrrrr

[...]

Bij een rode vlag situatie zie ik toch wel voordelen voor de topteams om aan het eind te staan. De monteurs hoeven dan niet de hele pitstraat door te rennen met alle karren, banden, etc. Er van uitgaande dat je als topteam vooraan in het veld rijd.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
BeaM-R schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:47:
[...]

Bij een rode vlag situatie zie ik toch wel voordelen voor de topteams om aan het eind te staan. De monteurs hoeven dan niet de hele pitstraat door te rennen met alle karren, banden, etc. Er van uitgaande dat je als topteam vooraan in het veld rijd.
En wat is daarvan het voordeel? Voordeel heb je als het je helpt aan een P1 finish. Voordeel heb je niet als de monteurs minder ver hoeven te lopen bij een semi uitzonderlijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Die sprint race moet toch eigenlijk wel langer. Ik bedoel normaal ben je minimaal een uur kwijt aan de 3 Q sessies, 18, 15 en 12 min. Nu knallen ze er in 30-35 minuten 100km door op de zaterdag en nog een FP welke er eigenlijk totaal niet toe doet, want de auto's mogen niet echt meer worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 19:48
TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:03:
Die sprint race moet toch eigenlijk wel langer. Ik bedoel normaal ben je minimaal een uur kwijt aan de 3 Q sessies, 18, 15 en 12 min. Nu knallen ze er in 30-35 minuten 100km door op de zaterdag en nog een FP welke er eigenlijk totaal niet toe doet, want de auto's mogen niet echt meer worden aangepast.
Die heb je ook nog steeds, alleen dan op vrijdag. Sprintrace is gewoon extra racetijd die je gratis bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 08:18
XNL073 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Die heb je ook nog steeds, alleen dan op vrijdag. Sprintrace is gewoon extra racetijd die je gratis bij krijgt.
Volgens mij was het idee dat de zaterdag tickets zo ook duurder konden worden. Niets is gratis met de FOM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 11:35
[...]

gratis?

Nee ten koste van FP2 op vrijdag en een FP3 waar je niks aan hebt

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 08-07-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
bvbal79 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:12:
[...]

gratis?

Nee ten koste van Q2 op vrijdag en een Q3 waar je niks aan hebt
FP2 en FP3 neem ik aan? Q2 en Q3 zijn nog steeds relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 19:48
bvbal79 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:12:
[...]

gratis?

Nee ten koste van Q2 op vrijdag en een Q3 waar je niks aan hebt
Ik neem aan dat je FP2 en FP3 bedoeld. Maar FP1 en FP2 werden op vrijdag sowieso al bijna niet bezocht. en het geeft je als team ook minder tijd voor de beste setup. Dat van FP3 ben ik met je eens. Die is er nu voor spek en bonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Klopt. Op vrijdag op een tijd waar half Nederland nog onderweg is naar huis, of nog een uurtje moet werken tot het weekend begint. Het gaat mij om de vulling van de zaterdag, een weekend dag. Dat is nu gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:17:
[...]

Klopt. Op vrijdag op een tijd waar half Nederland nog onderweg is naar huis, of nog een uurtje moet werken tot het weekend begint. Het gaat mij om de vulling van de zaterdag, een weekend dag. Dat is nu gewoon triest.
Het alternatief zou dan Q en sprint op zaterdag zijn? Dan komen er nog steeds niet meer mensen naar het circuit op vrijdag. En je bent ongeveer je hele zaterdag kwijt als je thuis kijkt. Er wordt nu al geklaagd over dingen met het gezin moeten, dat wordt dan helemaal feest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:33
EagleTitan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:19:
[...]

Het alternatief zou dan Q en sprint op zaterdag zijn? Dan komen er nog steeds niet meer mensen naar het circuit op vrijdag. En je bent ongeveer je hele zaterdag kwijt als je thuis kijkt. Er wordt nu al geklaagd over dingen met het gezin moeten, dat wordt dan helemaal feest >:)
Qua indeling van het raceweekend is dat wel beter. 2 nuttige vrije trainingen en daarna een soort super kwalificatie zaterdag.

Nog beter zou het zijn die sprintraces te schrappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 22:22

Bloodclot

Jawier!

Vraagje over fp3 tijdens wen sprintrace weekend.

In hoeverre mag/kan je je auto nog afstemmen voor de sprintrace?

Quali is parc ferme normaal gesproken. Mag je nog de voorvleugel aanpassen bij fp3?

Want als je racepace niet lekker is kun je niet heel veel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:33
Bloodclot schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:21:

Quali is parc ferme normaal gesproken. Mag je nog de voorvleugel aanpassen bij fp3?

Je mag dezelfde dingen afstellen als na een normale kwalificatie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
NeverSettle schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:28:
Updates van alle teams in Oostenrijk:
Hier de extra koelopening op de Red Bull in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://www.tickaroo.com/api/mediaproxy/v1/external-image/ThumbnailatorCropResizeCenterFillFilter/w1280dp-h720dp?url=imageservice%3A%2F%2Fmedia-mkXxwjfE5CnJ5PRJM3aV

Door de sprint hebben de coureurs dit weekend maar 12 bandesets i.p.v. 13, 2x hard, 4x medium en 6x soft bandendruk minimaal 24 PSI voor en 20 PSI achter

bron: AMuS

[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 08-07-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online

De stand van de voorvleugel mag je wel aanpassen, zoals je ze soms tijdens een pitstop ook een aanpassing ziet doen. Er mag echter niet een andere spec vleugel op worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online

Parc Ferme Conditions
The car will enter Parc Ferme conditions when they start qualification on Friday. Some limited reconfiguration changes are allowed for the second practice session on Saturday afternoon (FP2), before the Sprint and Grand Prix race.

For safety reasons, brake-related material and brake ducts can be replaced by new materials after qualification. If the ambient temperatures change by more than 10 degree C, adjustments can be made to the power unit and other cooling elements.

If cars suffer damage, teams are allowed to replace like for like with new components. If they do not have the same specification of the component, they can ask for permission to replace it.

Between qualifying and the Sprint race, teams are permitted to change or adjust suspension elements, alter camber, alter toe or ride height of suspension components on the list in the regulations.

The teams have been awarded an extra $ 500,000 for the cost of the sprint races with the cost cap in effect this season. The teams can also apply for permission for an increase on that allowance in case of significant accident damage.
https://www.thecheckeredf...int-race-rules-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
XNL073 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Ik neem aan dat je FP2 en FP3 bedoeld. Maar FP1 en FP2 werden op vrijdag sowieso al bijna niet bezocht. en het geeft je als team ook minder tijd voor de beste setup. Dat van FP3 ben ik met je eens. Die is er nu voor spek en bonen.
idd aangepast. FP1 en 2 waren toch bijna 2 uur racetijd? Waarom geeft dat minder tijd voor de beste setup, die snap ik niet zo goed.

PS. Racetijd beschouwde ik als tijd met je auto op de baan, niet of het goed bezocht werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Iemand nog een weather update, droog weekend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:05

basvn

Breezand - NHN

Reminder,

FP1 start nu

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
bvbal79 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:25:
[...]

idd aangepast. FP1 en 2 waren toch bijna 2 uur racetijd? Waarom geeft dat minder tijd voor de beste setup, die snap ik niet zo goed.

PS. Racetijd beschouwde ik als tijd met je auto op de baan, niet of het goed bezocht werd...
Voor de teams is het inderdaad een stuk lastiger, je moet nu met het uur van FP1 je setup grotendeels voor elkaar hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Een Red Bull als een van de eerste de baan up Waaaaaaat?

[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-07-2022 13:31 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
EagleTitan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:19:
Dat kan een alternatief zijn. Dat klagen, tsja... Is een keuze. Bij mij in de omgeving is bekend dat F1 voor alles gaat. Dus als men dan een verjaardag of familiedag plant, helemaal goed en zonder mij :+ Al kan ik de BBQ natuurlijk altijd meepakken, want die is na de race/kwalificatie :D

Alternatief kan ook zijn om de Q wat later te doen op vrijdag, zodat het gros van de mensen in Europa in ieder geval thuis is. In de zomer is het lang genoeg licht. Sta dan aanpassingen toe tijdens FP3. Dan kunnen teams voor de Q een aparte setup hebben, beetje het idee wat er vroeger ook was. Sprint en race moeten gedaan worden met dezelfde setup. En rek de sprint naar 150km en deel halve punten uit vergeleken met een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
Illegal_Alien schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:30:
Een Red Bull als een van de eerste de baan up Waaaaaaat?
Voordeel van maar 1 FP dit weekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
meenkdrie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:33:
[...]

2 FP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

meenkdrie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

VER maar even van het gas gegaan in S3 :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 19:03
FP2 heb je niet veel aan omdat dat na de kwalificatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sprintrace in dit weekend :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
dutchgio schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:39:
[...]

FP2 heb je niet veel aan omdat dat na de kwalificatie is.
Denk dat je daar wel wat aan hebt, hier zullen ze meer met oog op kwali ingaan, FP2 meer met oog op longruns. Je kan verder niet al te veel meer veranderen, maar meer data is altijd nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
Snowdog schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Denk dat je daar wel wat aan hebt, hier zullen ze meer met oog op kwali ingaan, FP2 meer met oog op longruns. Je kan verder niet al te veel meer veranderen, maar meer data is altijd nuttig.
Tja, dit horen we altijd. Ondertussen rijdt RB tijdens FP1 en FP3 vaak maar amper. Zeker tijdens de FP2 in weekenden van dit format wordt amper gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 13:49
Iemand al een FER of MERC zien langskomen? Ben benieuwd naar het stuiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Snowdog schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:40:
En dan moet je een afweging maken. Wil je data die potentieel nuttig is, maar potentieel ook niet echt veel wijsheid brengt. Of wil je geen overbodige slijtage op je schaarse onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
LZ86 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:41:
Iemand al een FER of MERC zien langskomen? Ben benieuwd naar het stuiteren
Lijkt mee te vallen bij Hamilton, of zelfs niet echt meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HAM krijgt (weer) teveel info naar zijn hoofd geslingerd :D Klinkt ook niet als Bono?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 28-05 19:21
(jarig!)
Bottas begint zondag achteraan

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:45:
[...]

Lijkt mee te vallen bij Hamilton, of zelfs niet echt meer aanwezig.
Zag er wel allemaal uit als heel rustig, leek even te komen op het eerste rechte stuk. Maar inderdaad, bleef toch wel behoorlijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

meenkdrie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Zag er wel allemaal uit als heel rustig, leek even te komen op het eerste rechte stuk. Maar inderdaad, bleef toch wel behoorlijk uit.
Maar de bochten zien er verder niet echt lekker uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

JB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Sprintrace in dit weekend :)
Weet ik, maar dan blijven er toch echt 2 FP's over. Maar goed, anyways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Norris out!
meenkdrie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:47:
Dat waren volgens mij gewoon oneffenheden en dat nieuwe stuk asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Rode vlag, Norris staat stil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:50:
Norris out!

[...]

Dat waren volgens mij gewoon oneffenheden en dat nieuwe stuk asfalt.
Kan wel kloppen! Maar toch leek het ook wel half gas, ding wou ook matig sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Klokje tikt... Nog minder "FP1" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27

Wom

Die nieuwe motor wil nog niet echt, mocht die er al in liggen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
JB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:53:
[...]

Klokje tikt... Nog minder "FP1" :+
man hoe lang kan het duren om die auto weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat doet die trekker op het circuit! :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
JB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:57:
Denk niet dat hij wil blokkeren, ik vermoed dat 2x per jaar het weiland vol met tentjes een leuk extratje is voor de lokale boeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

JB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:57:
Zo praat je niet over een Ferrari ja :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MCL heeft afgekeken bij RBR. RIC ook issues met DRS...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:28
Pff Max is wel erg snel op het moment. I know FP1 en dat zegt niks maar toch 4 tiende is wel veel.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Martin0 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:03:
Pff Max is wel erg snel op het moment. I know FP1 en dat zegt niks maar toch 4 tiende is wel veel.
Ziet er verder ook mega stabiel uit... 8)

MER daarentegen lijkt nog wat ver weg.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:53

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

JB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Ziet er verder ook mega stabiel uit... 8)

MER daarentegen lijkt nog wat ver weg.
Die hebben geluk dat de FIA hun te gemoed gaat komen met nieuwe regels na Baku :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord