Dus die hele pitstop was overbodig?
Not structural so safe to continue...
"When you grow up your heart dies"
Max consolideren nu en maximaliseren qua punten. Erg jammer, want de pace was er absoluut.
Kan iemand mij uitleggen waarom SAI nog geen enkele under investigation heeft gehad vandaag???
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hij had toch een puncture?sambalbaj schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:19:
Twente komt eraan!
Dubbel gepiepeld door de idiote regels. Als hij gewoon eerste had gestart had dit niet gebeurt.
Je moet het wel uitsluiten dat aan de banden ligt.sambalbaj schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:19:
Jammer dan, als het wel een lekke band waes hadden ze veel meer verloren.sambalbaj schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:19:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ja, zonde. Te snel naar binnen gedoken.sambalbaj schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:19:
Qua strategie ook niet heel gunstig
Dat TSU gestraft wordt voor zijn spin, is ergens wel begrijpelijk. Maar ik zou als TSU niet mijn helm af willen zetten als de race klaar is. Denk dat dat erger is
.
Als Max zoals Sainz gedaan had, zou de FIA hem wel een straf hebben gegeven. Denk ik tenminste.Terranova schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:19:
Ferrari heeft echt alles mee vandaag zeg. Slechte start komen ze mee weg. Aggressief rijden komen ze mee weg. Fout van Sainz komen ze mee weg.
Volgende keer ook maar Sainz helemaal de muur indrukken, mag gewoon.
Dat dácht Max, maar misschien toch niet zo.
Beide Ferrari's eraf zometeen...
Maar ja, Ferrari blijft wel Ferrari hè. Afwachten waar die nog een fout gaan maken.
Had die maar pole moeten pakken. Ook dit hoort bij racen, zeg ik als groot Max fan. You win some, you loose some.computerjunky schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:20:
Dubbel gepiepeld door de idiote regels. Als hij gewoon eerste had gestart had dit niet gebeurt.
Nou, hopelijk kan ie 'm uitrijden en wat punten pakken, i.i.g. beter dan een DNF.
Leclerc en Vettel moment ging door mijn hoofd heen ja
Ik voorspel alvast dat Leclerc ongeduldig is en Sainz ergens wil inhalen waar hij het niet verwacht waardoor ze er allebei afschieten.
Dan kan Hamilton winnen op Silverstone en het weer vieren alsof de WDC titel binnen is.
Dan kan Hamilton winnen op Silverstone en het weer vieren alsof de WDC titel binnen is.
Dat zou zomaar eens van 0 punten, 0 punten kunnen worden!!!ViperTim schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:20:
TSU 5 SEC PENALTY
Verwijderd
Dan is het de vraag wat ze gaan doen, vooraan.
Ontnemen ze Sainz de kans op zijn eerste overwinning en gaan de 100% voor Leclerc, of niet?
In beide gevallen, zal daar iemand niet al te blij mee gaan zijn.
Ontnemen ze Sainz de kans op zijn eerste overwinning en gaan de 100% voor Leclerc, of niet?
Liever niet want dan wint Lewis en hoor je dat overzeese volk weer een heel jaar....
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Max mist downforce aan de achterkant dus hij glijdt meer. Terug naar kartingstyle racing...
Die vlieger gaat ook niet op, moest ook al liften voor Lec in q3MC_Sparkles schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:21:
[...]
Had die maar pole moeten pakken. Ook dit hoort bij racen, zeg ik als groot Max fan. You win some, you loose some.
Max lijkt tot dusver bijna een halve seconde per ronde te verliezen op de top5? Dat kan niet super uit gaan pakken met nog 35 ronden te gaan
Perez komt ook nog niet naar voren…
Volg je bankbiljetten
Zou ik de Britten en ham zelfs gunnen nudutchgio schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:21:
Ik voorspel alvast dat Leclerc ongeduldig is en Sainz ergens wil inhalen waar hij het niet verwacht waardoor ze er allebei afschieten.
DUGG
Oh nee, Ferrari strategische beslissingen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja dat geluk heb je soms niet. Het hoort erbij en nu is Max een keer de klos helaas.CrazyFool schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:22:
[...]
Die vlieger gaat ook niet op, moest ook al liften voor Lec in q3
We hebben altijd nog de betrouwbaarheids problemen bij Ferrari wat nog mee kan spelen
Als beide Ferrari ‘s er af vliegen kan ik prima leven met P1 voor Hamilton vandaag.
Die stond er 13 seconden achter... Nu zit ie er al weer bij.ZeRoC00L schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:22:
Perez komt ook nog niet naar voren…
Hoe rijdt LEC met een kapotte voorvleugel ook harder dan SAI
Je gaat niet dubbelstacken, dus LEC eerst naar binnen en SAI de ronde ernaar. En verrassing: LEC rijdt eerste.Verwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:22:
Als zou Max en Checo beide DNF, dan staat Max nog altijd op nr1 in de standings en RBR nog altijd op 1 in de constructors. Ze hebben gelukkig genoeg marge
Dus de schade lijkt te komen door het stuk front wing van Leclerc, als ik het goed gehoord heb op F1TV.
Kijkend naar de tijden kan dit nog gewoon een P6 voor Max worden.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ferrari tactiek zal wel zijn om elkaar eraf te tikken. HAM winnaar, prima
Tesla M3LR '21
En dan klagen over onsportieve Engelse fansVerwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:23:
Als Hamilton maar niet wint.
Iedereen behalve hij...
DUGG
Sainz ligt te ver achter, logisch dat ze Leclerc die punten geven.Verwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:22:
LEC baalt, en dat snap ik ook wel. Maar zijn auto heeft ie toch echt zelf beschadigd. Anders was hij er al lang en breed langs.
Leclerc is aan het zeuren dat die er langs wil.
Volgens mij zegt leclerc dat ie juist niet harder kan
En ervoor dat ie zn race verkloot had.
En ervoor dat ie zn race verkloot had.
[ Voor 28% gewijzigd door Kenny_026 op 03-07-2022 17:24 ]
Die communicatie bij Ferrari blijft toch tenenkrommend

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Toch zonde. Zou al z’n derde dnf zijn.Silent Thunder schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:23:
Als zou Max en Checo beide DNF, dan staat Max nog altijd op nr1 in de standings en RBR nog altijd op 1 in de constructors. Ze hebben gelukkig genoeg marge
Bizar dat Leclerc wegkomt met die actie mij de herstart... Zie net de herhaling, dat slaat echt nergens op.
Zojuist naar de herhaling gezien van aanraking Lec en Per nog eens gekeken. Lijkt alsof Lec er echt al wel naast zit maar Per het gat in wil duiken om voor P1/P2 te strijden en hem gewoon niet gezien heeft. Kan gebeuren in zo'n eerste ronden.
Inderdaad, gewoon idiote divebombRegularJohn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:25:
Bizar dat Leclerc wegkomt met die actie mij de herstart... Zie net de herhaling, dat slaat echt nergens op.
Ik gun het HAM wel, waarom niet, leuke race gaat voorop. Secundair zou het voor VER ook niet slecht zijn ...Verwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:23:
Iedereen behalve hij...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ferrari is zo met elkaar in gevecht dat HAM straks de lachende derde is.
Damage control voor Max, alle puntjes die ie pakt zijn meegenomen.
Volg je bankbiljetten
En fastest lapRobkazoe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:25:
HAM tires gone.
Bl44t
Zometeen snelste ronde dusRobkazoe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:25:
HAM tires gone.
Waarom?Verwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:23:
Iedereen behalve hij...
Dat valt wel mee. ALO rijdt heel langzaam weg (maar echt <1 sec per lap). OCO rijdt nog steeds 3 seconden erachter en komt geen meter dichterbij.TinusXIII schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
Verstappen valt echt ver weg.
Ja, mja... overmacht he. Moet je maar es kijken hoeveel pech FER heeft gehad de laatste tijd. Waarom zou het Max beter af gaan...
Hij heeft geluk dat Ocon ook niet exht tempo heeft na de crash.TinusXIII schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
Dat zei ik Allard!ZeRoC00L schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
Damage control voor Max, alle puntjes die ie pakt zijn meegenomen.
Volg je bankbiljetten
ocon blijft op dezelfde afstand.TinusXIII schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
Dus 6e is nog prima mogelijk.
Hopelijk gaat het iets beter met de andere afstelling (maar ik verwacht van niet).
Hij is wel sneller dan iedereen achter 'm nog. Alleen Ocon rijdt dezelfde rondetijden. 6de is wel prima als je een DNF verwachtte.TinusXIII schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
Bij de Tour wint in iedere geval wel weer een Nederlander… Groenewegen deze keer.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Het is niet zo erg als Hongarije vorig jaar.TinusXIII schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
Ver gaat het lastig krijgen, plots 4s meer achterstand op Alo?
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Inderdaad. Het komt er nu gewoon op neer dat hij de wagen aan de finish moet zien te krijgen.PWM schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:27:
6de is toch mogelijk vandaag. Schade beperken.
Ten opzichte van de top. Al 10 seconden van Alonso. Dit is wel een klote race voor hem voor het WK.Robkazoe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:27:
[...]
Dat valt wel mee. ALO rijdt heel langzaam weg (maar echt <1 sec per lap). OCO rijdt nog steeds 3 seconden erachter en komt geen meter dichterbij.
Kan Verstappen nog tot het eind door op deze banden? Vandaar ook z'n extra trage pace om hem uit te kunnen rijden..
Had nog prima voor NOR kunnen zitten zonder die achteraf waarschijnlijk onnodige pitstop.Krukar schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:27:
[...]
Hij is wel sneller dan iedereen achter 'm nog. Alleen Ocon rijdt dezelfde rondetijden. 6de is wel prima als je een DNF verwachtte.
Die leest gewoon mee hier
Uiteindelijk toch de beste bron voor constructief juist commentaar
Ik denk dat hij buiten de punten valt vandaag, helaas..PWM schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:27:
6de is toch mogelijk vandaag. Schade beperken.
Max rijd op nieuwe banden.. ik denk dat hij de top 6 niet red
Sainz pit
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Wel fair dat SAI als eerste mag en niet een undercut geven aan LEC. Ben benieuwd of LEC nu harder kan doorrijden (of dat zijn auto de beperking is).
Onnodig. Rest moet ook nog pitten.Justevo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
Kan Verstappen nog tot het eind door op deze banden? Vandaar ook z'n extra trage pace om hem uit te kunnen rijden..
mediums, dus nee. dat is echt teveel.Justevo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
En nu passeert Leclerc zo Sainz.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Pos2007 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:27:
Sainz naar binnen
Robkazoe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
Dat ze bij FER nog niet pitten...?
Iedereen moet nog stoppen, dusdat maakt sowieso niet uit.
Perez komt er zeker nog voor.Silent Thunder schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:28:
[...]
Ik denk dat hij buiten de punten valt vandaag, helaas..
Enige hoop is dat ze bij de pitstop iets kunnen fixen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |