Perez 8e
San zou ik toch maar even je geheugen opfrissenPhilip Ross schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:19:
[...]
Toen ging Ver ook enorm knijpen bij de muur om Ham op het vieze stuk te duwen.
Dat mag overigens hoor. Maar dan moet ie niet zelf klagen als een ander het bij hem doet.
https://www.formula1.com/....1705631989872140356.html
Doubt. LEC had niet echt veel overspeed ondanks DRS.
Verwijderd
Laat LEC en HAM er maar af klutsen.dawg schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:24:
Ik heb het niet snel maar ik hoop dat de Ferrari’s elkaar eraf rijden of het anderzijds verneuken.
Sainz gun ik het wel...
Er valt niks te fixen ben ik bang.Exocet schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:29:
[...]
Perez komt er zeker nog voor.
Enige hoop is dat ze bij de pitstop iets kunnen fixen
Maar ik denk dat PER nog wat puntjes gaat pakken
Omdat we het Britse publiek dat niet gunnen. Waar VER deze race gewoon had kunnen (en moeten) winnen, is HAM dan weer de GOAT doordat iedereen voor hem er een potje van maakt of kapot gaat.
Had lec hem niet moeten piepelen in de kwalificatie....MC_Sparkles schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:21:
[...]
Had die maar pole moeten pakken. Ook dit hoort bij racen, zeg ik als groot Max fan. You win some, you loose some.
Pech op pech op pech.
Max de bandenfluisteraar? Laten we stiekem hopen... tegen beter weten in.
Copse, HAM aan de binnenkant?Verwijderd schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:30:
[...]
Laat LEC en HAM er maar af klutsen.
Sainz gun ik het wel...
Echt de enige die ik het niet gun, die die zal wel winnenJackson6 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:30:
Hamilton gaat winnen hoor ..
Ah nee dan is dat duidelijkKlaasjeNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:30:
[...]
Omdat we het Britse publiek dat niet gunnen. Waar VER deze race gewoon had kunnen (en moeten) winnen, is HAM dan weer de GOAT doordat iedereen voor hem er een potje van maakt of kapot gaat.
Eigenlijk had VER dus niet meteen al moeten pitten. Of was het EN EN
PER lijkt de enige te zijn die op VER inloopt - mits pitstopstrategie niet erg vreemd is, zou Max nog 7e kunnen worden lijkt me
Lec had meteen de ronde na sai moeten gaan. Nu zitten lec er zo weer achter
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Achteraf kijk je de koe in de kont.meermarco schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:31:
"When you grow up your heart dies"
Al bekend hoe het komt?Vos schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:30:
Wat een drama tijden van Max. Dat is geen klein bodywork issue.
Niks over porpoising gehoord tot nu toe
Baal van pech Max maar er gebeurt wel lekker veel vandaag, dus toch mooie race tot nu toe !
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
HAM pusht wel lekker hoor. Pakte elke ronde weer wat tijd. Nog 1,8 seconden (of 0,8 voor de DRS).
Je zou bijna zeggen dat dit scripted is. Zoveel pech voor de 1 en zo veel geluk voor de ander en precies op een thuis race...
Maar hoe kan de Mercedes in godsnaam opeens sneller zijn dan een Ferrari..? Ik niet snappen, niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 03-07-2022 17:32 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Vrees van wel ja Laat die smiley eens achterwegeJackson6 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:30:
[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 03-07-2022 18:49 ]
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
als ie hem wint is het gegunt echt met die auto voor thuispubliek why notJackson6 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:30:
HAM: Tires are still strong.
Pakt HAM handleiding erbij. Wat betekent dat? Iemand??
Op die camera niet goed te zien. In andere replays zie je Ver echt een flinke ruk naar rechts maken hoor.computerjunky schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:29:
[...]
San zou ik toch maar even je geheugen opfrissen
https://www.formula1.com/....1705631989872140356.html
Sainz was sneller dan Leclerc als je dit zo ziet...
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
LEC heeft nog altijd wat schade aan z'n voorvleugel. Dus die rijdt niet op 100%.Jeroenvde89 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
Maar hoe kan de Mercedes in godsnaam opeens sneller zijn dan een Ferrari..? Ik niet snappen, niet.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hij moest wel pitten, geen keuze.meermarco schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:31:
Het is nu gewoon positie vasthouden, banden sparen en proberen de race uitterijden.
Schade controle qua punten zogezegd
Da's toch juist waarom die Merc nu zo snel is? Omdat dit circuit zo glad is en je dus geen of weinig last hebt van porpoising, waardoor ze die auto lager konden afstellen.jaapstobbe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
Niks over porpoising gehoord tot nu toe
Box box volgende lap.Robkazoe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
Same, zou wat zijn zeg..Kenny_026 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
Nu gun ik Hamilton ook gewoon de overwinning.
Opvallend na na de kwalificatie. Misschien echt gemikt op racepace. Maar in Canada zaten ze er ook al dicht op in de race.Jeroenvde89 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
Het had toch niet geboeid, kijk maar naar de pace van zijn wagen. Al zou hij zijn doorgereden dat had ie gewoon te weinig snelheid om terug te klimmen. Hij is alleen maar aan het terugvallen, dus die kun je gewoon afschrijven voor vandaag.meermarco schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:31:
Voordeel is dat HAM wat puntjes afsnoept van de FER, dat is mooi voor de standings. En PER gaat nog wat puntjes voor RBR pakken. Dus het is niet heel dramatisch, maar wel jammer
Robkazoe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Die codezinnen overleggen ze natuurlijk iedere race opnieuwRobkazoe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
VER > pit
[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 03-07-2022 17:34 ]
Ik denk dat Leclerc zo naar hard gaat en het zo gaat proberen.
Vleugel kapot in vrije lucht heeft wel effect. Niet in vrije lucht is het probleem niet zo erg lijkt het voor Leclerc.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Lijkt een stuk van Leclerc af te vliegen terwijl Ver er vlak achter rijdt. Gaat zo onder de auto van Ver door.
Max weer naar binnen
[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 03-07-2022 17:34 ]
Omdat de fans, het team en de coureur niet bepaald sympathiek zijn.Wognummer schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
[...]
als ie hem wint is het gegunt echt met die auto voor thuispubliek why not
Dan heb je ook geen gunfactor.
Laat Sainz hem maar winnen.
Al weer een pitstop? Dit lijkt een kansloos verhaal.
Kan die m op uitrijdenPos2007 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:33:
Verstappen weer naar binnen voor witte banden
Ricciardo, zal die gedurende het seizoen niet gewoon vervangen worden?!
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wow, bizar snel was de aanpassing van de voorvleugel.
Het is echt vanwege de aero balans. Niet vanwege de banden.dutchgio schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:34:
[...]
Al weer een pitstop? Dit lijkt een kansloos verhaal.
Ja als je zo hard werkt en jezelf terugknokt dan niets anders dan respect.
Gunstig voordeel is dat 15-18 punten voor leclerc beter klinkt dat 25 😊
Wel duur contract om af te kopen...GAIAjohan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:34:
Ricciardo, zal die gedurende het seizoen niet gewoon vervangen worden?!
Max zou nu meer balans moeten krijgen met een andere vleugel instelling. Kijken of het werkt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
VER: no grip
Die bocht gaat naar rechts. Dan moet je naar rechts sturen ja. Vervolgens slipt ham in de red bull.Philip Ross schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:32:
[...]
Op die camera niet goed te zien. In andere replays zie je Ver echt een flinke ruk naar rechts maken hoor.
Dat was Perez? Max heeft niet achter Lec gezeten?Philip Ross schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:34:
[...]
Lijkt een stuk van Leclerc af te vliegen terwijl Ver er vlak achter rijdt. Gaat zo onder de auto van Ver door.
Ik hoop echt op een podiumplekje voor Checo, gewoon een p3 ofzo. Hoe achten jullie die kans
Max is kwaad. Waarom pitten jullie mij met deze banden met schade aan de auto?
Max niet blij met de bandenkeuze...
0%Silent Thunder schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:35:
Ik hoop echt op een podiumplekje voor Checo, gewoon een p3 ofzo. Hoe achten jullie die kans
0, tenzij er een stuk of 3 voor hem uitvallenSilent Thunder schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:35:
Lol, Ver gaat eerst naar rechts op het rechte stuk. Dan snel naar links om de race lijn door de bocht te nemen.computerjunky schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:35:
[...]
Die bocht gaat naar rechts. Dan moet je naar rechts sturen ja. Vervolgens slipt ham in de red bull.
Kijk dit filmpje rustig even na. Op 1 minuut onboard van Ham goed te zien hoe weinig ruimte er gelaten wordt.
https://www.formula1.com/....1705633023907399833.html
[ Voor 28% gewijzigd door Philip Ross op 03-07-2022 17:40 ]
Volgens mij kwam deze bandenkeuze van Jos. Max even aanpakken en nog wat harder maken.
HAM zat in DRS, LEC pit.
Geen nieuwe vleugel voor LEC.
Geen nieuwe vleugel voor LEC.
[ Voor 39% gewijzigd door Robkazoe op 03-07-2022 17:36 ]
PER is wel geklommen van p17 naar p6 is zeer korte tijd he
En Leclerc alsnog erachter...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De schade aan de auto ook zeker, anders is hij op Zandvoort al kampioensjaool schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:36:
Volgens mij kwam deze bandenkeuze van Jos. Max even aanpakken en nog wat harder maken.
Ik verwacht dat het plan is dat hij de race uitrijdt op deze banden, en het lijkt dat trackpositie veel waard is IMO.StefanVerkerk schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:35:
Max is kwaad. Waarom pitten jullie mij met deze banden met schade aan de auto?
sjaool schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:36:
BLACK AND ORANGE FLAG FOR CAR 22 (TSU)
3 Jul 2022, 17:35:39
Door voor een Engelsman te zijn?dawg schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:35:
Engels publiek laat zich wel kennen zeg.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
SAI heeft 2 seconden gepakt op LEC, kleine undercut dus. Maar moet SAI nog extra pitten omdat zijn banden wat ouder zijn?
Max… niet zeuren… maar trappen!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
CORRECTION - BLACK AND ORANGE FLAG FOR CAR 10 (GAS)StefanVerkerk schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:37:
BLACK AND ORANGE FLAG FOR CAR 22 (TSU)
3 Jul 2022, 17:36:24
Hmm, misschien verkeerd gezien dan. Maar hij heeft ook niet achter Per gezeten? Dan moet het Sainz wel geweest zijn.
Maar de banden gaan het niet de hele race uithouden, dus moet vast nog pitten.Silent Thunder schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:36:
[...]
PER is wel geklommen van p17 naar p6 is zeer korte tijd he
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Bah. Alleen door die stomme herstart waarbij de volgorde niet werd aangehouden.
Max gaat ingehaald worden door Latifi lol
* waar de regelementen werden gevolgdRobbie T schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:37:
Juist wel, regels…..Robbie T schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:37:
I have no special talent. I am only passionately curious.
PER zijn banden zijn nagenoeg net zo oud als die van NOR en ALO. Die moeten allemaal nog.ZeRoC00L schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:37:
[...]
Maar de banden gaan het niet de hele race uithouden, dus moet vast nog pitten.
Hmm RedBull had ook strategie aangepast en is bij de herstart niet op softs begonnen...Robbie T schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:37:
Max is echt pissig op de radio...
Nu heeft hij geen voor en achterkant.
Nu heeft hij geen voor en achterkant.
De tandjes, Max 3 seconde trager dan Hamilton. Het kan verkeren. Tsjonge.
Ik denk dat hij beter retire kan doen straks als hij geen punten kan pakken.PatrickC schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:37:
Max… niet zeuren… maar trappen!
HAM gaat m pakken hoor. Voornamelijk door het fantastische publiek
Werd wel. Volgorde wordt altijd gebruik van de laatst voltooide lap. En dat was de start..Robbie T schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:37:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |