[F1 2022] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:
  • 105.289 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Wom schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Inderdaad. Absoluut het terugkijken waard die race.
Even een lange highlights samenvatting gekeken, was elke race maar zo :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoals het er nu uitziet; VT3 nat en kwalificatie op een opdrogende baan.

Leuk.🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

werphengel schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:59:
Zoals het er nu uitziet; VT3 nat en kwalificatie op een opdrogende baan.

Leuk.🙂
Dat klinkt inderdaad erg leuk, weinig rubber op de baan tijdens de kwalificatie.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Lewis is hier wel erg uitgesproken over de huidige Mercedessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
kazuka schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:08:

[Streamable: n305p]
Kan momenteel niet met geluid kijken. Wat zegt hij?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:23
Jasphur schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Het is een shitbox en niets wat ze doen lijkt te werken. Hij vecht met de auto, want die wil zijwaarts dansen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Vóórdat de interviewer de eerste vraag heeft gesteld zegt hij: This car is so bad.

En vanaf daar is het verder bergafwaarts. :o

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

kazuka schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:08:

[Streamable: n305p]
Dit is oprecht wel echt k*t hoor. Had in het begin van het seizoen nog zoiets van ha, eindelijk Mercedes met problemen. Maar dit gun ik ze ook niet. Ze balen hier echt van. Lijkt me echt wel raar voor Lewis om zo met de auto bezig te zijn ipv met de race zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[...]

Ze hebben verschillende dingen getest maar niks werkt.
'the car is getting more unhappy the more we do to it' en 'we have to tough it out'

Hij moet moeite doen om hem uit de muur te houden want de auto verlaat het asfalt en bij het landen gript ie ineens weer waardoor de bestuurbaarheid erg onvoorspelbaar is. Hij zegt ook dat ie denkt dat het best mogelijk is dat dit zo blijft voor de rest van het seizoen en dat ze alvast maar hard gaan werken aan de auto van volgend jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
Hippocampus schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Ze hebben verschillende dingen getest maar niks werkt.
'the car is getting more unhappy the more we do to it' en 'we have to tough it out'

Hij moet moeite doen om hem uit de muur te houden want de auto verlaat het asfalt en bij het landen gript ie ineens weer waardoor de bestuurbaarheid erg onvoorspelbaar is. Hij zegt ook dat ie denkt dat het best mogelijk is dat dit zo blijft voor de rest van het seizoen en dat ze alvast maar hard gaan werken aan de auto van volgend jaar.
Ik snap dat het een enorm verschil is met afgelopen jaren en dat het waanzinnig lastig rijden is zo. En ik geloof ook echt wel dat Hamilton hier oprecht is. Maar ondertussen staan ze derde bij de constructeurs en rijdt een van de twee elke race in de top5. Weliswaar ook door uitval anderen, maar toch. Je zou denken dat als het echt allemaal zo erg is en niks aan te doen, dat je dan je coureurs spaart en genoegen neemt met een lagere plaats in het klassement. Ik vind dat zo moeilijk te rijmen met elkaar.
FIA komt met maatregelen, weliswaar niet dit weekend af te straffen, maar ondertussen hotst en klotst Merc over het circuit. Wanneer gaat Merc daar nou iets aan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 18-06-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:16
SpeedfreakR schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:44:
[...]

Dit is oprecht wel echt k*t hoor. Had in het begin van het seizoen nog zoiets van ha, eindelijk Mercedes met problemen. Maar dit gun ik ze ook niet. Ze balen hier echt van. Lijkt me echt wel raar voor Lewis om zo met de auto bezig te zijn ipv met de race zelf.
Yes wat we willen zien zijn gevechten tussen de teams. Dat er nu zoveel teams problemen hebben is niet fijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 18:34
SpeedfreakR schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:44:
[...]

Ik gun het ze wel, na al die jaren domineren en arrogant gedrag met vorig jaar als toppunt.

Ik vind de strijd ferrari - redbull veel mooier om te zien (als ze beiden heel blijven)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:03
NeverSettle schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:03:
[...]

Mee eens, hij gaf zelf in die programma aan dat hij zijn steentje bijdraagt door zo min mogelijk met de auto of vliegtuig te reizen. Het is niet alsof hij niet in de F1 mag rijden en vóór de milieu is :)

Ontopic:
Ben zeer benieuwd naar FP3 en de kwalificatie vandaag. Ik begreep dat het gaat regenen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPdwi0yUkAF-b2eoHOWZH9lkEdk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QPNHWT4SJAmgxMp7iOONbFhH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aF5x2To1pdKHFoK8ndKxXjRmoM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/D6wPBUeR3JuQCUgk72MCFLGz.png?f=fotoalbum_tile

Lijkt op een natte kwali...
(Source: link)

[ Voor 5% gewijzigd door PaulBloem op 18-06-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
mijn app (WeatherPro) roept dat de piek van de regen rond de middag zit, maar het wordt nat. Leuk voor de kwali. Dat worden safety cars, code geel of rood en mindere goden meer voor aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eo_xSBU25n53Uord1Iol7Y0AHEc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvsCuBUl75la37pX7OAceG3t.jpg?f=fotoalbum_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Toke_gt schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:54:
[...]

Ik snap dat het een enorm verschil is met afgelopen jaren en dat het waanzinnig lastig rijden is zo. En ik geloof ook echt wel dat Hamilton hier oprecht is. Maar ondertussen staan ze derde bij de constructeurs en rijdt een van de twee elke race in de top5. Weliswaar ook door uitval anderen, maar toch. Je zou denken dat als het echt allemaal zo erg is en niks aan te doen, dat je dan je coureurs spaart en genoegen neemt met een lagere plaats in het klassement. Ik vind dat zo moeilijk te rijmen met elkaar.
Ze zijn nog steeds één van de drie topteams in het v6 tijdperk, enkel alleen nu eens een keer 3e.
Mercedes dacht dit seizoen wellicht gewoon de strijd weer aan te gaan met Redbull maar als dan blijkt dat dat er niet inzit hoef je niet meteen alles op te geven toch?
Ieder punt is geld waard en daar zal geen enkel team luchtig over doen. (coureurs doen dat makkelijker ;))
FIA komt met maatregelen, weliswaar niet dit weekend af te straffen, maar ondertussen hotst en klotst Merc over het circuit. Wanneer gaat Merc daar nou iets aan doen?
Ze proberen toch ook vanalles? Als teamleider zou ik ook eerst alle opties aflopen alvorens mij over te geven en de rijhoogte aan te passen* en daarmee snelheid op te geven. Voor je het weet komen anderen je voorbij gereden. Volgens mij doen ze niks onlogisch.

*Edit: en misschien is dat ook niet de magische oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hippocampus schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:38:
Ze proberen toch ook vanalles? Als teamleider zou ik ook eerst alle opties aflopen alvorens mij over te geven en de rijhoogte aan te passen* en daarmee snelheid op te geven.
Als een teamleader verdedig je bepaalde keuzes maar een goede teamleader zegt ook wanneer het verkeerd gaat en neemt harde keuzes. Tot nu toe hebben ze enkel gelobbyed om hun concept tot leven te laten komen want ze weten dat een radicale ommekeer hun niet gaat helpen, dat betekent inherent 2 seizoenen die ze kunnen vergeten. Tot nu toe proberen ze het te salvagen door te experimenteren zonder een daadwerkelijk plan, dat doet me denken dat ze gewoon radeloos zijn met reeds 8 races voorbij en dat het komend seizoen ook als verloren beschouwd kan worden want ze weten niet welke richting ze op moeten.

Ze staan_nu_ voor een development splitsing die bepalend is tot 2025.

Voor Mercedes en Toto Wolff gaat het van kwaad naar erger want hun marktwaarde zal ook gezakt zijn. Zeker omdat Mercedes en Toto het team op termijn van de hand willen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 18-06-2022 13:54 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb er ook moeite mee om Mercedes te helpen maar totaal niet met de coureurs te beschermen tegen hun team. Het idee dat ze daar zelf iets in te kiezen hebben vind ik niet realistisch en dat teams het vrijwillig doen ook niet. Maar, zoals aangegeven, rijdt Mercedes nog steeds op een plek waar (tenminste) 7 andere teams blind voor zouden tekenen.

Zoals overal geldt dat je moet sturen op het gewenste gedrag, niet op middelen om dat te bereiken. FIA moet dus moeten hoeveel last de rijders hebben en daar een grens aan stellen, niet de oplossing voorscrhrijven (zoals het verhogen van alle auto's). Gelukkig lijkt dat nu de bedoeling maar ik moet nog zien hoe het in praktijk gaat uitpakken omdat er dusver alleen maar subjectieve criteria zijn waarbij een mens moet beslissen of een auto te veel stuitert of niet.

Los van dat alles vind ik het enorm sneu voor Hamilton omdat vorig seizoen zo spannend was en zo op het allerlaatste moment aankwam. Verstappen en Hamilton zaten zo dicht bij elkaar dat geluk een grote factor was dat seizoen. Geluk lijkt een grotere factor te zijn geweest dan het verschill tussen RB/VER en MER/HAM. Hoewel ik denk dat Verstappen beter is snap ik helemaal dat Hamilton dat anders ziet. Op deze manier krijgt hij echter niet de kans om dat te bewijzen en het record van 7 kampioenschappen breken is ook uit zicht. Of het nu terecht of verdient is of niet, voor hem persoonlijk vind ik het sneu. Indirect is het daarmee sneu voor de hele sport dat deze held en ambassadeur zo plotseling is ingestort.

Van de ander kant, Verstappen heeft ook jaren in een auto gereden die niet goed genoeg was om kampioen te worden. Hij bewees zijn kwaliteiten door ook goed te presteren in een mindere auto en er keer op keer weer het beste van te maken, ook al was derde vaak het maximaal haalbare. Maar geestelijk is het natuurlijk heel anders wanneer je als rookie opklimt en steeds meer succes hebt en verwachtingen overtreft.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:35:
mijn app (WeatherPro) roept dat de piek van de regen rond de middag zit, maar het wordt nat. Leuk voor de kwali. Dat worden safety cars, code geel of rood en mindere goden meer voor aan.

[Afbeelding]
Of we moeten uren wachten voordat er überhaupt gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Of we moeten uren wachten voordat er überhaupt gereden wordt.
Start 2300, sja, dat kan wel weer een latertje worden, je kan hier prima crashen tijdens een regenbuitje van "bijbelse proporties" zoals Sky de regen daar gisteren omschreef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

PalingDrone schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Start 2300, sja, dat kan wel weer een latertje worden, je kan hier prima crashen tijdens een regenbuitje van "bijbelse proporties" zoals Sky de regen daar gisteren omschreef.
22:00 ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat Mercedes zijn werknemers (want dat zijn de coureurs) geen zo veilig mogelijke werkplek lijken te willen bieden. Het is echt schandalig dat Mercedes zelf hier niet voor Hamilton en Russell regelt dat ze de auto anders afstellen zodat de auto niet zo slopend is voor de coureur. Dan maar minder punten. Gezondheid gaat voor alles!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
Hippocampus schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 13:38:
[...]
Ze proberen toch ook vanalles? Als teamleider zou ik ook eerst alle opties aflopen alvorens mij over te geven en de rijhoogte aan te passen* en daarmee snelheid op te geven. Voor je het weet komen anderen je voorbij gereden.
De anderen (McLaren) hebben hun rijhoogte al aangepast en staan daarom meer naar achteren. Zij proberen van daaruit weer te versnellen.
Ik vind het nogal wat dat je coureurs er duidelijk onder lijden en dat je desondanks niet de meest voor de hand liggende oplossing uitprobeert. Al is het maar op een training.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 18-06-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

franssie

Save the albatross

Gé Brander schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:15:
Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat Mercedes zijn werknemers (want dat zijn de coureurs) geen zo veilig mogelijke werkplek lijken te willen bieden. Het is echt schandalig dat Mercedes zelf hier niet voor Hamilton en Russell regelt dat ze de auto anders afstellen zodat de auto niet zo slopend is voor de coureur. Dan maar minder punten. Gezondheid gaat voor alles!
Ik denk niet dat ze in loondienst zijn, ook bij postbezorgers een route om verantwoordelijkheid weg te nemen.
Dat gezegd hebbende, ook deze rijders kunnen staken ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
Toke_gt schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:21:
[...]

De anderen (McLaren) hebben hun rijhoogte al aangepast en staan daarom meer naar achteren. Zij porberen van daaruit weer te versnellen.
Ik vind het nogal wat dat je coureurs er duidelijk onder lijden en dat je desondanks niet de meest voor de hand liggende oplossing uitprobeert. Al is het maar op een training.
Je ziet toch dat ze druk bezig zijn (al raceweekenden lang) om van alles te proberen in de setup? Als het zo simpel was dan hadden ze dat wel gedaan. MER heeft beperkte speelruimte in de rijhoogte vanwege de constructie van de ophanging en ze geven aan dat de auto te stijf is. Om maar even een heel slecht voorbeeld te geven waarom een auto die hoog op zijn poten staat nog steeds er last kan hebben van stuiteren:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Gé Brander schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:15:
Als je het de coureurs vraagt, dan zal iedere coureur zeggen 'dan maar stuiteren'.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
iichel schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Als je het de coureurs vraagt, dan zal iedere coureur zeggen 'dan maar stuiteren'.
Daarom hebben de ze afgelopen weken ook zoveel geklaagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
iichel schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:50:
[...]

Je moet t dan ook niet aan de coureurs overlaten. Als werkgever heb je ook verantwoordelijk. Het is officieel ook niet toegestaan om een onveilige auto de baan op te sturen. In principe hadden ze Mercedes in Baku al kunnen diskwalificeren. Maar dan krijg je waarschijnlijk rechtzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik snap even de nieuwe TD niet.
Die zou vandaag ingaan, maar nu weten ze niet zeker of ze genoeg gegevens hebben na fp3 om een baseline re maken.
Maar ik snap nu niet helemaal of ze het dit weekend niet meer gaan invoeren of dat ze gaan invoeren als er toch genoeg gegevens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:23
TrekDr0p schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:05:
Ik snap even de nieuwe TD niet.
Die zou vandaag ingaan, maar nu weten ze niet zeker of ze genoeg gegevens hebben na fp3 om een baseline re maken.
Maar ik snap nu niet helemaal of ze het dit weekend niet meer gaan invoeren of dat ze gaan invoeren als er toch genoeg gegevens zijn.
Het gaat iig niet DIT weekend in. Ze zijn enkel data aan het verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Tnx! :$
Je hebt een behoorlijke teleurstelling, frustratie etc. voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik lees nu dat Ferrari door een loophole nu 2 motoren in de pool heeft? Ik meen dat enkel de motor gebruikt tijdens de race in de pool mogen?

https://gp33.nl/charles-l...extra-motor-zonder-straf/

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chevy454 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:43:
Ik lees nu dat Ferrari door een loophole nu 2 motoren in de pool heeft? Ik meen dat enkel de motor gebruikt tijdens de race in de pool mogen?

Wat? Nog ééntje, het moet niet gekker worden? :+

BlauweFles in "[F1 2022] Race 9 GP van Canada"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
dreester schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Vóórdat de interviewer de eerste vraag heeft gesteld zegt hij: This car is so bad.

En vanaf daar is het verder bergafwaarts. :o
Als autofabrikant zal Mercedes daar blij mee zijn ..... (not).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

franssie

Save the albatross

[F1 2022] Race 9 GP van Canada

Je was niet de eerste zeg maar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ondertussenr in Montreal, onze Albert:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Volgens mij klopt de informatie in dat nieuwsbericht niet. Het lijkt alsof je elkaar allemaal kopiëren zonder te verifiëren of het wel klopt.

Zie ook deze post van de discussie hierover gisteren:
MrOleo schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 23:03:
De regel is:
During any single Event, if a driver introduces more than one of the same Power Unit element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at subsequent Events without further penalty.

Keywords: which is subject to penalties

Oftewel als je een 3e en 4e component gebruikt, gaan beide in de poule. Als je een 4e en 5e toevoegt, gaat alleen de laatste in je poule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
U123456 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:58:
[...]
Als autofabrikant zal Mercedes daar blij mee zijn ..... (not).
En dan te denken dat de Newey van Mercedes daar dit weekend ook rondloopt, James Allison. Zou me doodschamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
loekf2 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:59:
Ondertussenr in Montreal, onze Albert:

[Twitter]
Wordt een saaie FP3 dus, zal vast niet veel gereden worden als het regent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
chevsticks schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Of juist wel, voor als er bij de kwalificatie of race ook regen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Ah, leuk, een natte quali zonder rijervaring met de huidige auto's in de regen op dit circuit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Latifi en Stroll 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
chevsticks schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:00:
Volgens mij klopt de informatie in dat nieuwsbericht niet.
Dat is wat ik ook dacht.
Wat ze als motor 1 bestempelen is gewoon PU3 met TC1. Dat is een combinatie die gewoon binnen de regels valt. Als ze PU4 met TC4 nemen dan is dat gewoon een 4de motor. En 1 motor in de normale pool ipv 2 motoren.
Zie hierboven, dat is geen echte 2de motor maar het hergebruik van motor 1 met delen van motor 3 die gewoon in de basispool zat. Er komt geen volledige PU4 en PU5 in de pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
[...]

Kijk er wel naar uit, maar daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

100 % regenkans in FP3 zeggen ze op F1TV.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
Wordt de Q en of race ook nat? Anders heeft deze training weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Q kan inderdaad nat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ziet er nog erg nat uit nu.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
Justevo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:02:
Wordt de Q en of race ook nat? Anders heeft deze training weinig zin.
Q dacht ik 40% kans, race hoogst waarschijnlijk droog.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Wie gaat er als eerste af?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:12
Sainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Twijfel tussen Stroll of Latifi.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Mercedes is het enige team wat dit weekend gebruik heeft gemaakt van een 2e steun bij de vloer. De FIA mag het regelement eenzijdig aanpassen vanwege veiligheidsredenen maar heeft verzuimd om het juiste proces te volgen.

Daardoor gaat de advisory technical directive tegen het technisch regelement in. Daardoor bestaat de kans dat andere team gaan protesteren. Mercedes heeft de 2e steun weggehaald met het argumnent dat het geen verbetering heeft gebracht.

De regel voor de 2e steun zal pas bij de grand prix van Groot-Brittannië gaan gelden.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/YpNDRMW0/s8/mercedes-w13-new-floor-compari-1.jpg

https://www.motorsport.co...-protest-threat/10324527/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23

Haha dat is een goeie, bedankt voor posten.
Iemand pakt een extra motor en krijgt daar een straf voor en dan schrijven ze als titel "krijgen extra motor zonder straf", geniaal. :X

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
MrOleo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:05:
[...]

Haha dat is een goeie, bedankt voor posten.
Iemand pakt een extra motor en krijgt daar een straf voor en dan schrijven ze als titel "krijgen extra motor zonder straf", geniaal. :X
Er zijn nog maar weinig fatsoenlijke sites met enigszins ongekleurd of in ieder geval op feiten gebaseerde nieuwsberichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stroll weet niet wat "box" betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Genieten dit met die regen! *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Ben benieuwd wanneer Verstappen eens een rondje gaat rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
hier ook regen graag :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
Exocet schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:09:
Stroll weet niet wat "box" betekent?
Sky commentator zegt dat hij een power probleem had welke zichzelf had opgelost dacht ik dus hij kon door....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Morgen. Tijdens de race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Sjoh je gaat toch niet je monteurs van werk voorzien? Waarom zou je zoveel risico nemen nu. Of wordt de quali ook nat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 22:40
Lekker glijden daar met VET.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik zie nog geen document over een nieuwe, 2e, motor voor Leclerc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
Als de kwalificatie met een opdrogende baan is, dan zeggen al deze natte rondes ook vrij weinig. Dus ik verwacht niet dat de top teams het risico gaan nemen hun wagen kapot te rijden zo vlak voor de training.
Wellicht als de baan wat droger is tegen het einde (maar dan moet het wel stoppen met regenen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
DoeEensGek schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:12:
Sjoh je gaat toch niet je monteurs van werk voorzien? Waarom zou je zoveel risico nemen nu. Of wordt de quali ook nat?
Ik dacht dat er wel kans was op, maar nog niks zeker. Maar echt droog zal de baan nog niet zijn tegen die tijd als je kijkt hoe nat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Yes please!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Weinig grind naast deze baan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Heerlijk om ze zo te zien vechten en zoekende naar grip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:13:
Ik zie nog geen document over een nieuwe, 2e, motor voor Leclerc.
Nu wel, Leclerc inderdaad een extra motor. Sainz ook een nieuwe ICE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nou, Max gaat voorlopig niet rijden zo te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ik schakel net in, waarom staat VER niet in zn race outfit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Jasphur schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:18:
Ik schakel net in, waarom staat VER niet in zn race outfit?
Omdat het zeiknat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Ze laten Perez wel rijden. Laat Perez de risico's maar nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
TheBrut3 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dus Leclerc gaat vanaf p20 starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
StefanVerkerk schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:18:
Perez heeft het misschien ook wel meer nodig, kon gisteren totaal niet mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En morgen geen kans op regen?

* Jasphur heeft echt nog helemaal niks gevolgd dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Jasphur schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:19:
En morgen geen kans op regen?

* Jasphur heeft echt nog helemaal niks gevolgd dit weekend
Nee. Tijdens Q kan het wel regenen, of een opdrogende baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:20:
[...]

Nee. Tijdens Q kan het wel regenen, of een opdrogende baan.
Precies, waarom zou Max niet rijden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Yuki heeft een kanjer training gehad ? Erg beschaafd op de radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
TheBrut3 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Apart, Het lijkt alsof ze geen extra ES pakken, misschien bij de quali alsnog.
StefanVerkerk schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:18:
Had die gisteren niet een issue? De enigen voor wie het zin heeft om te rijden zijn degene die iets willen testen, nieuwe PU, nieuwe gearbox element, een foutje dat je gecorrigeerd hebt o.i.d. De rest van het weekend heeft immers deze condities niet meer (begin van kwali misschien een beetje)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:35
G_Dragon schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:19:
Dus Leclerc gaat vanaf p20 starten
Waarschijnlijk niet. Tsunoda start ook achteraan i.v.m. engine penalties. Kans is vrij groot dat Leclerc voor Tsunoda kwalificeert dus Leclerc P19, Tsunoda P20.

Vergeet daarbij ook niet dat ze dit jaar gewoon voor P1 kunnen rijden in de kwalificatie. Vorige jaren moesten ze dan uiteraard starten op de Q2 banden, maar dat geldt nu natuurlijk niet meer. En daarnaast is het nu natuurlijk de vraag of de Q droog is. Anders ook vrije bandenkeuze bij de start can de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Lekkere regenradar. Één grote bui die zo ongeveer stil hangt, trekt maar langzaam over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
Max stapt ook maar eens in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:57
Voordeel is wel dat die grote eekhoorn met dit weer lekker in zijn burcht blijft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lijkt me ook logisch dat hij niet de baan een beetje droog gaat rijden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Albon maakt bijna een rondje, hield 'm net in bocht 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
Ze mogen wel een paar gaten in die baan boren als drain
Water staat er gewoon als plassen op. Echt slecht voor een circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:30:
[...]

En weer naar binnen, zwabber halen denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:30:
[...]

Zo missen ze natuurlijk wel wat superwet data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Nou verstappen gaat het nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Beetje regen :Y

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat Verstappen zijn banden een beetje koud zijn. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
En Max moet weer naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Dat ging waardeloos met Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
VET als een bruinvis in het water!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:35
computerjunky schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:33:
Ze mogen wel een paar gaten in die baan boren als drain
Water staat er gewoon als plassen op. Echt slecht voor een circuit.
Tsja, het is ook maar een soort van stratencircuit. Als ik het goed begreep wordt er ook letterlijk niet op gereden behalve F1. Vroeger reed er blijkbaar nog wel eens Nascar als ik het goed begreep gisteren, maar die zijn er blijkbaar al enkele jaren niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Max gaat waarschijnlijk nog een rondje neerzetten zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

DoeEensGek schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:44:
Max gaat waarschijnlijk nog een rondje neerzetten zometeen.
In de muur?
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord