werphengel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:16:
[...]
Die vragen kwamen ook bij Sky voorbij. Werd eerst aan Sainz en later aan Max gevraagd en beide zeiden dat de Ferrari de snellere auto was. Max zei zelf dat ze elkaar elke race lijken af te wisselen.
Leek het ook wel een beetje op gisteren, je zag dat de pace van de Ferrari beter was alleen inhalen is dan weer een ander verhaal.
Zo indrukwekkend vond ik de pace van Ferrari niet. Snel zeker, misschien gelijk aan RB maar ook niet meer dan dat.
Max lag toch stevig voor op Sainz toen hij zijn stop deed. Toen Max achter Sainz lag harkte Max met rassenschrede het gat dicht. Na de laatste SC kon Sainz goed aanhaken en moest Max ook flink zijn best doen. Ik volgde de tijden en in sector 1 was Max steevast enkele tienden sneller, in sector 2 soms sneller maar meestal gelijk en in sector 3 kwam Sainz dichterbij door zijn DRS. Laten we ook niet vergeten dat de banden van Sainz ook nog wat frisser waren, al denk ik dat dat niet superveel verschil maakte.
Kijken we dan naar Leclerc. Ik had daar toch een iets betere opmars van verwacht in het eerste deel van de race. Hij zat toch weer lang klem achter o.a. Norris. 5e is uiteindelijk nog steeds prima gezien zijn startplek, maar met een wat beter opmars had hij het uiteindelijk de Mercedessen wel wat moeilijker kunnen maken.
Het tempo van Mercedes vond ik overigens wel prima, een behoorlijke tijd toch gelijk aan Max en Sainz. Overall gezien natuurlijk wel een stuk langzamer, maar ze hadden het tempo toch aardig te pakken.