Toch curieus dat die "onrijdbare", "gevaarlijke" auto op plekken 3 en 4 is geeindigd. Je zou bijna gaan denken dat sommige mensen niet alleen goede coureurs zijn, maar ook toppers in overdrijven.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Als fans zelf een RBR caravan of bus schilderen en zich suf kopen aan petjes en shirts, waarom dan niet zo af en toe een model van de auto of helm uitbrengen? Naast een coureur is Verstappen ook een merk.Aardappelbakker schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:11:
De money machine is ook weer opgestart![]()
![]()
[Afbeelding]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
First time? Merc kan ook toneel spelen. Vorige seizoen hebben ze alles uit de kast gehaald.Amphiebietje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:15:
Toch curieus dat die "onrijdbare", "gevaarlijke" auto op plekken 3 en 4 is geeindigd. Je zou bijna gaan denken dat sommige mensen niet alleen goede coureurs zijn, maar ook toppers in overdrijven.
In de pits werkte het nog. Maar blokkeerde dat wiel ook jiet? Waardoor die minder instuurt?renegrunn schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:14:
[...]
[...]
[...]
[Embed]
Als je de replay ziet... iets stuk gegaan tijdens de pit?
Hmmm okay, hij heeft al wel z'n fout toegegeven lees ik net ergens anders.
Nou, in 10 rondjes werd Lewis op 7 seconde gereden en George op 12. Ze hadden mazzel en Alpine verprutste hun strategie. Maar ze missen nog steeds een halve seconde per rondje.Amphiebietje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:15:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ja lijkt er ook wel op inderdaadWaah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:17:
[...]
In de pits werkte het nog. Maar blokkeerde dat wiel ook jiet? Waardoor die minder instuurt?
Ik snap het wel hoor. Max moet na zijn carrière ook zijn broek op kunnen houden.asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:16:
[...]
Als fans zelf een RBR caravan of bus schilderen en zich suf kopen aan petjes en shirts, waarom dan niet zo af en toe een model van de auto of helm uitbrengen? Naast een coureur is Verstappen ook een merk.
Hij zal ook vast niet de enige zijn die een hele merch store achter zich heeft.
Zou wel het een en ander verklarenrenegrunn schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:14:
[...]
[...]
[...]
[Embed]
Als je de replay ziet... iets stuk gegaan tijdens de pit?
Hmmm okay, hij heeft al wel z'n fout toegegeven lees ik net ergens anders.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:20:
Alonso bij de stewards geroepen, voor gevecht met Bottas.
-
Dat zei ik ook (dubbele ontkenning).FirePuma142 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:11:
[...]
Ik vind Amerikanen anders niet bepaald weinig vloeken. Keeping up appearances.
Oh helemaal prima hoor. Ik heb zelf na Imola ook een model gekocht. Maar vind het wel geinig dat ze dit sneller online hebben dan dat 'ie op het podium staatasing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:16:
[...]
Als fans zelf een RBR caravan of bus schilderen en zich suf kopen aan petjes en shirts, waarom dan niet zo af en toe een model van de auto of helm uitbrengen? Naast een coureur is Verstappen ook een merk.
Hij zal ook vast niet de enige zijn die een hele merch store achter zich heeft.
Eigenlijk elke race. Jammer dat die alfa bijna elke keer stuk gaatLekker Ventje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:18:
Die Zhou doet t beter dan veel mensen verwacht hadden.
Met een dun wit kleedje? Ik ben voor, laat die champagne maar stromenEdd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:54:
[...]
Kunnen ze haar dan gewoon niet de volgende keer naar het podium sturen?
Gewoon even terug scrollen (22:12) in het forum en je ziet het filmpje van de actieWaah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Gaat over de laatste ronde, na de laatste chicane als ik het goed begreep. Weaving.
Bottas ook
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Die kan een schop krijgen.
New Document: Summons - Car 77 - More the one change direction
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 19 juni 2022
Published at 19.06.22 22:21 CEThttps://t.co/fJkMJ540O1#F1 #Formula1 #CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/WKrC7pynWb
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bottas mag volgens mij voor de getuigenverklaring komen, aangezien in het document ook wordt aangegeven dat het gaat om weaving door Alonso.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:27:
[...]
Die kan een schop krijgen.
En Bottas ook.
[Embed]
-
Oh ja, te snel gelezen.Edd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:28:
[...]
Bottas mag volgens mij voor de getuigenverklaring komen, aangezien in het document ook wordt aangegeven dat het gaat om weaving door Alonso.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ach als F1 niks word voor Max, en Kelly haar geld kwijt raakt zie ik opties.LA-384 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:25:
[...]
Met een dun wit kleedje? Ik ben voor, laat die champagne maar stromen
Ja precies, volgens mij zijn er legio voorbeelden de afgelopen jaren voorbij gekomen waarbij men de meatball had moeten zwaaien maar niet deed. Het zal misschien onderdeel zijn van de FIA 2.0 campagne.CousinBoneless schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Nog ff over die meatball voor Magnussen (dat hij van de wedstrijdleiding verplicht moest stoppen voor een nieuwe voorvleugel)…
Magnussen refereert aan Jeddah vorig jaar waar Hamilton met een beschadigde auto door ging. Maar ik dacht ook aan Silverstone twee (?) jaar terug waar Hamilton met lekke band de laatste 1.5 rondes door reed.
Met die laatste situatie kan ik me het onbeveip van Magnussen wel voorstellen; zo erg zag zijn voorvleugel er hier niet uit…
Laatste ronde inderdaad, op het lange rechte stuk zit ie in dat lichte knikje naar rechts eerst links, verdedigt dan rechts en gaat dan weer naar links als Bottas er langs wil. Aangezien Bottas moet liften, verwacht ik een straf.Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Gaat over de laatste ronde, na de laatste chicane als ik het goed begreep. Weaving.
erutangiS
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Klopt. Maar in de pits werkte die nog. Hij blokkeert ook rechts voor.... Geen idee of je wiel dan ook minder instuurt?Lekker Ventje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Op F1TV zag ik net dat het voorwiel rechts rechtuit stond terwijl het linkervoorwiel van Tsunoda naar rechts stond
Is het nog veel te vroeg voor, 2 races marge zegt nog niks zo vroeg in het seizoenChevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:33:
Er zal vast iemand hier zijn met een excel overzicht. Hoeveel punten zijn er nog te scoren en hoeveel moet Max nog hebben om het WDC binnen te hebben?
Max moet nog heel veel winnen. Twee keer DNF en LEC wint dan, dan staat Max weer tweedeChevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:33:
Er zal vast iemand hier zijn met een excel overzicht. Hoeveel punten zijn er nog te scoren en hoeveel moet Max nog hebben om het WDC binnen te hebben?
Zeg ik ook niet, ben gewoon benieuwd hoeveel men nodig heeft om het binnen te halen.dutchgio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:34:
Is het nog veel te vroeg voor, 2 races marge zegt nog niks zo vroeg in het seizoen
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Na flink rekenen en Excel formules:Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:33:
Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:33:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ach ik snap het wel. Voor het eerst in bijna een decennia kan die echt eens blij zijn met een podium
De snelste man op de baan weet hem toch te winnen?Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:37:
Sainz vond zichzelf "the fastest man on track".
En toch met DRS er niet langs komen
Cogitationis poenam nemo patitur
Hij had wel de fastest lap dus het klopt welWaah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:37:
Ja viel me ook op. En het was niet eens zijn eerste podium dit jaar.
Ah, heeft Ferrari hem niet verteld dat het gaat om "first across the finish". En "fastest man on track" maximaal 1 punt extra oplevert
FIA/stewards zijn zo inconsistent als maar wat met die vlag. Ze roepen continu veiligheid, veiligheid, maar als er iets los wappert gaan ze eerst rondenlang kijken en afwachten. Loshangend onderdeel moet gewoon meteen binnenkomen zijn bij de eerste mogelijkheid. Anders krijg je dat hypocriete gedoe van nu.CousinBoneless schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Nog ff over die meatball voor Magnussen (dat hij van de wedstrijdleiding verplicht moest stoppen voor een nieuwe voorvleugel)…
Magnussen refereert aan Jeddah vorig jaar waar Hamilton met een beschadigde auto door ging. Maar ik dacht ook aan Silverstone twee (?) jaar terug waar Hamilton met lekke band de laatste 1.5 rondes door reed.
Met die laatste situatie kan ik me het onbegrip van Magnussen wel voorstellen; zo erg zag zijn voorvleugel er hier niet uit…
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Volgens mij zijn ze er dit jaar best snel bij?siggy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:48:
[...]
FIA/stewards zijn zo inconsistent als maar wat met die vlag. Ze roepen continu veiligheid, veiligheid, maar als er iets los wappert gaan ze eerst rondenlang kijken en afwachten. Loshangend onderdeel moet gewoon meteen binnenkomen zijn bij de eerste mogelijkheid. Anders krijg je dat hypocriete gedoe van nu.
Beslissing vorig jaar deugde dan ook niet. Vorig jaar hadden ze ook meat ball moeten geven.Exocet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Magnussen heeft wel een punt over de meatball vlag, Hamilton kreeg die vorig jaar echt niet
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Meeste (/alle?) coureurs horen ook een piepje als ze DRS mogen gebruiken.Playa del C. schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:44:
[...]
Kan niet zomaar aan nee, er is een meetpunt voor nodig. Op het stuur ziet de coureur met een lampje of hij DRS mag gebruiken (en een tweede lampje of hij het heeft geactiveerd).
Ja, maar dat wijzen naar andere incidenten is iets waar ik ook niet bepaald fan van ben. Soms worden er wel eens twijfelachtige beslissingen genomen, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat een nieuwe vergelijkbare situatie niet anders kan worden beoordeeld. Vond het niet zo'n gekke actie in ieder geval, want Magnussen had het over een paar krassen, maar volgens mij was het wel meer dan dat en werd het ook steeds slechter.Exocet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Magnussen heeft wel een punt over de meatball vlag, Hamilton kreeg die vorig jaar echt niet
Hij was niet de snelste. DRS trok hem als een elastiekje naar max toe iedere keer.Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:37:
Ze staan op pre-order. Ook die van Azerbeidzjan. En alle races ervoor geloof ikAardappelbakker schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Oh helemaal prima hoor. Ik heb zelf na Imola ook een model gekocht. Maar vind het wel geinig dat ze dit sneller online hebben dan dat 'ie op het podium staat
Ze zijn sneller dan niks doen ja. Ze moeten het gewoon definieren, niet aankijken. Beslissen wat ze willen met loshangende onderdelen. Ja, Ocon overdreef en wilde Magnussen zsm weg, uiteraard, maar het punt was valide. Zeker op een snel circuit als dit. FIA kan niet maar blijven prutsen op 'case by case' basis. Qua veiligheid is het meer talk dan wat dan ook. Kans was natuurlijk klein dat dat precies op het vizier van Ocon zou komen, maar toch. In de racerij gebeurd veel en is veel gebeurd.Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:50:
[...]
Volgens mij zijn ze er dit jaar best snel bij?
We hebben nu nieuwe stewards, dus vergelijken met vorig jaar is wat mank.
Dit jaar met ex-wec wedstrijdleiding volgens ze meer de wec lijn dat losgebroken onderdelen gefixt moeten worden om safety cars te voorkomen.Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:50:
[...]
Volgens mij zijn ze er dit jaar best snel bij?
We hebben nu nieuwe stewards, dus vergelijken met vorig jaar is wat mank.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is simpel rekenen hoor,Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:35:
[...]
Zeg ik ook niet, ben gewoon benieuwd hoeveel men nodig heeft om het binnen te halen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 19-06-2022 23:24 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Edd op 19-06-2022 23:36 ]
-
Het is 'm weer gelukt.Mawlana schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:46:
Ben benieuwd of Russell een top5 finish weet binnen te slepen.
Arme Fernando. Eerst door zijn team genaaid met een belabberde "strategie" (als het dat al zo mag heten), dan achter Ocon vastzitten, probleem en dan te hard verdedigen. Daar zouden wel eens wat harde woorden kunnen vallen bij AlpineEdd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:32:
En Fernando heeft 5 sec aan zijn broek voor "More than one change of direction to defend a position"
https://www.fia.com/sites...ange%20of%20direction.pdf
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb niet gemist hoe hij bijna zichzelf uitschakelde toen hij de pit entry chicane miste. Ik vond het geen speciale drive. Max was DOTD met twee ongelukkige (V)SC toch zo koel blijven onder de druk.AequitasII schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:03:
Iedereen de inhaalacties van Leclerc zonder DRS gemist? Volgens mij een terechte DOTD.
een treffende spreuk
Klopt. Als het enigszins kan worden de frontrunners gespaard. Van de andere kant kijken ze denk ik tóch ook een beetje naar hoé de schade is ontstaan.Exocet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
een treffende spreuk
Zal wel meevallen toch? Hij heeft dit weekend bewezen met de topteams mee te kunnen en met een goede motor in beroerde omstandigheden met al zijn ervaring zelfs om pole te kunnen strijden.gambieter schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:40:
[...]
Arme Fernando. Eerst door zijn team genaaid met een belabberde "strategie" (als het dat al zo mag heten), dan achter Ocon vastzitten, probleem en dan te hard verdedigen. Daar zouden wel eens wat harde woorden kunnen vallen bij Alpine
Helaas is de wedstrijdleiding niet altijd even consistent. Gisteren moesten bijv. alle lapped cars de safety car voorbij voordat het veld werd los gelaten, terwijl dit in de laatste race van vorig seizoen niet nodig was..CousinBoneless schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Met die laatste situatie kan ik me het onbegrip van Magnussen wel voorstellen; zo erg zag zijn voorvleugel er hier niet uit…
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Toen waren er niet genoeg ronden en alle teams hadden afgesproken om niet te willen eindigen onder de safety car. Dus Massey deed wat ie mocht van de regels en moest van de teams.Gynnad schreef op maandag 20 juni 2022 @ 04:41:
[...]
Helaas is de wedstrijdleiding niet altijd even consistent. Gisteren moesten bijv. alle lapped cars de safety car voorbij voordat het veld werd los gelaten, terwijl dit in de laatste race van vorig seizoen niet nodig was..
Overigens als er losse hangende onderdelen aan de auto zitten is het een goed iets dat ze naar binnen worden geroepen. Magnussen veroorzaakte de schade hier ook zelf, het is wel zuur als iemand anders de schade veroorzaakt en je moet dan verplicht naar binnen..
Juist dat is verduidelijkt in de regels, er stond eerst Any cars en nu All cars.Gynnad schreef op maandag 20 juni 2022 @ 04:41:
[...]
Helaas is de wedstrijdleiding niet altijd even consistent. Gisteren moesten bijv. alle lapped cars de safety car voorbij voordat het veld werd los gelaten, terwijl dit in de laatste race van vorig seizoen niet nodig was..
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Welke race was dat ook alweer vorig jaar? Vond het een briljante movePalingDrone schreef op maandag 20 juni 2022 @ 03:29:
[...]
Zal wel meevallen toch? Hij heeft dit weekend bewezen met de topteams mee te kunnen en met een goede motor in beroerde omstandigheden met al zijn ervaring zelfs om pole te kunnen strijden.
Er zit genoeg progressie in die Alpine met ALO aan het stuur, de tijdstraf zal niet het grootste probleem zijn, hij zal harder balen van die inhoudende motor.
Best jammer, had hem graag wat langer met VER, SAI en HAM willen zien knokken.
Vroegah kwam hij nog wel eens weg met weaven, tegenwoordig zijn ze wat strenger en dat weet hij nu ook weer ff. Beetje een oude puber die de randjes opzoektNet als die acties om in de eerste ronde een snellere lijn buiten de baan te kiezen onder het mom van: in de eerste ronde zijn ze nog niet zo streng op tracklimits, daarmee was hij aan het begin van dit seizoen ook al aan het verkennen wat nog net toelaatbaar was
Juist, en dan bewust nog meer risico gaan lopen dat je voor die actie bestraft wordt? Iedere coureur zal er voor zorgen dat zelfs bij onhandige/onwenselijke acties ze uitspraken doen om de schade voor zichzelf te beperken.Lynx schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:17:
Wees gewoon een kerel en sta achter je streken. Dan was het tenminste een stoere actie geweest.
Dat is gewoon standaard corporate juridische BS. Nooit toegegeven, want aansprakelijkheid.Lynx schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:17:
MB was goed bezig zeg. Hoop dat het een vertekenend beeld was omdat Checo en leclerc niet mee deden vooraan. Vond het wel erg storend dat meneer Goat zich weer beroept op "sorry, had je niet gezien". Volgens mij BS aangezien de situational awareness nou juist hetgeen is waar f1 mannekes in uitblinken. Wees gewoon een kerel en sta achter je streken. Dan was het tenminste een stoere actie geweest.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Alleen Verstappen die het dan wel 'toegeeft' vanwege een dik Nederlands sarcastische ondertoon.Joris748 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:01:
[...]
Dat is gewoon standaard corporate juridische BS. Nooit toegegeven, want aansprakelijkheid.
Ik vind het toch wel een beetje jammer. Net als dat Sainz toch niet een keer de mazzel had om een keer zijn eerste race te winnen (reed volgens mij ook foutloos in de snelste auto), Leclerc die nu vooral slachtoffer is van alles buiten zijn eigen toedoen en ik vind Perez in positieve zin toch ook wel een mannetje met al die Mexicaanse fans die er iedere GP een feestje van maken.NotSoSteady schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:55:
Ben wel blij dat Max die Perez-hype snel heeft kunnen stoppen.
In het beste scenario kan het in Japan beslist zijn. Daarvoor moet Max alle races t/m Japan winnen met snelste ronde en in de sprint in Oostenrijk minstens 2 punten halen.Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:33:
Signatures zijn voor boomers.
"een halve seconde per rondje" ≠ "onrijdbaar", "gevaarlijk". Dan zou je verwachten dat ze helemaal onderaan zouden belanden.asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:18:
[...]
Nou, in 10 rondjes werd Lewis op 7 seconde gereden en George op 12. Ze hadden mazzel en Alpine verprutste hun strategie. Maar ze missen nog steeds een halve seconde per rondje.
Ik vind het vooral knap dat het Mercedes hoofdkantoor niet met de vuist op tafel slaat. Dit is toch PR blunder na PR blunder. Één persoon maakt een hilarische meme mbt Mercedes auto's en de hele wereld ziet die 'reclame'. Wolff en Hamilton hebben gewoon bijzonder veel vrijheid, ook binnen F1 met alle onzin die ze uitkramen. Jammer genoeg buigt de FIA elke keer weer onder het gezwets, dat vind ik nog het ergste. FIA heeft totaal geen ruggengraat.Amphiebietje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:29:
[...]
"een halve seconde per rondje" ≠ "onrijdbaar", "gevaarlijk". Dan zou je verwachten dat ze helemaal onderaan zouden belanden.
Verder zorgt dit resultaat ervoor dat Toto Wolff die als een oververhitte achterband explodeert bij een teambaas meeting werkelijk compleet voor lul staat, volstrekt ongeloofwaardig die man.
Die van de heer Hamilton was bijzonder snel genezen met een P3
Ik wil er totaal drie hebben, de laatste heb ik nog niet, die moet ik nog bestellen.asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:10:
[...]
Ze staan op pre-order. Ook die van Azerbeidzjan. En alle races ervoor geloof ik. Je zal ze maar allemaal willen hebben.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Als Perez en Leclerc gewoon mee hadden gedaan vooraan was het weer best of the rest geweest in plaats van P3 en P4 hoorAmphiebietje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:15:
Dat is toch hun taak? Luisteren naar feedback van de rijders/teams. Nu heeft ‘MB’ zogenaamd hun zin, maar de andere keren waren dat Ferrari en RB.siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:31:
[...]
Ik vind het vooral knap dat het Mercedes hoofdkantoor niet met de vuist op tafel slaat. Dit is toch PR blunder na PR blunder. Één persoon maakt een hilarische meme mbt Mercedes auto's en de hele wereld ziet die 'reclame'. Wolff en Hamilton hebben gewoon bijzonder veel vrijheid, ook binnen F1 met alle onzin die ze uitkramen. Jammer genoeg buigt de FIA elke keer weer onder het gezwets, dat vind ik nog het ergste. FIA heeft totaal geen ruggengraat.
Max loopt nu 49 punten voor. We hebben nu 9 races gehad en Leclerc zit aan z'n eerste nieuwe motor met grid penalty en heeft dit weekend relatief weinig punten gescoord. Leclerc heeft nu 2 á 3 races om weer bij te komen in punten voor deze motor ook plof zegt en hij weer een grid penalty moet pakken.Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:33:
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 20-06-2022 08:45 ]
Ik weet de oorzaak niet van Perez zijn uitvallen. Maar dit kan bij Max ook gebeuren. Betrouwbaarheid bij Red Bull is niet fantastisch en we hebben nog flink wat races te gaan. Ook al kwam Sainz er niet voorbij aan Max. Ferrari zit er verder qua race pace wel goed bij en de kwalificatie gaat normaal ook goed.FastFred schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:45:
[...]
Max loopt nu 49 punten voor. We hebben nu 9 races gehad en Leclerc zit aan z'n eerste nieuwe motor met grid penalty en heeft dit weekend relatief weinig punten gescoord. Leclerc heeft nu 2 á 3 races om weer bij te komen in punten voor deze motor ook plof zegt en hij weer een grid penalty moet pakken.
Wordt 'm dit jaar niet meer voor Ferrari. Dusen een beetje
Misschien omdat Hamilton op vrijdag met een "experimentele" setup reed terwijl Russel met een meer standaard setup reed. Omdat die setup blijkbaar niet werkte, hebben beide wagens op zaterdag en zondag met de meer standaard setup van Russel geredenAmphiebietje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:29:
[...]
"een halve seconde per rondje" ≠ "onrijdbaar", "gevaarlijk". Dan zou je verwachten dat ze helemaal onderaan zouden belanden.
Verder zorgt dit resultaat ervoor dat Toto Wolff die als een oververhitte achterband explodeert bij een teambaas meeting werkelijk compleet voor lul staat, volstrekt ongeloofwaardig die man.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Perez was een kapotte bak.Kadett schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:49:
[...]
Ik weet de oorzaak niet van Perez zijn uitvallen. Maar dit kan bij Max ook gebeuren. Betrouwbaarheid bij Red Bull is niet fantastisch en we hebben nog flink wat races te gaan. Ook al kwam Sainz er niet voorbij aan Max. Ferrari zit er verder qua race pace wel goed bij en de kwalificatie gaat normaal ook goed.
Vorig jaar had Verstappen ook rond de 50 punten voorsprong aan begin van seizoen en we weten hoe dat seizoen verder verlopen is. Hoeft voor mij niet in de laatste race beslist te worden, slecht voor de bloeddruk
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2022 09:00 ]
Is het eigenlijk Alpine die de race om zeep geholpen heeft of was het een keuze van Alonso zelf?B-Real schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:57:
...
Enne, wat dachten ze bij Alpine? Waarom hebben ze de race van Alonso om zeep geholpen door zo verschrikkelijk laat te stoppen?
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Volgens mij had Alonso ook nog motorproblemen gekregen en miste daardoor een hoop performance.MikeyMan schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:59:
[...]
@B-Real strategie van Alonso sloeg inderdaad nergens op. Verloor op een gegeven moment 2 seconden per ronde.
[ Voor 12% gewijzigd door cannibal op 20-06-2022 09:10 ]
De taak van de FIA is niet overstag gaan bij het minste geringste. Merc had zelf het stuiteren extra erg gemaakt in Baku om een punt te maken. Ipv dat de FIA zegt 'je doet het zelf', gaan ze meteen overstag, misschien omdat het er slecht uitziet. En dat tijdens een seizoen waar vooraf al duidelijk was dat het stuiteren er zou zijn.mrstylo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:44:
[...]
Dat is toch hun taak? Luisteren naar feedback van de rijders/teams. Nu heeft ‘MB’ zogenaamd hun zin, maar de andere keren waren dat Ferrari en RB.
- party mode is weg door ‘gezeur’ van RB
- Aanpassingen van de motoren zijn stopgezet, doordat RB ‘zeurde’ dat ze dan zouden stoppen met F1.
Dit gaat altijd zo. Alle teams doen het.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Je hebt heel even gemist wat voor truucje Ferrari uithaalde? Charles stond op 2 complete motoren en een extra turbo. Ze hebben in Montreal eerst motor #3 erin geschroefd. Dat mocht nog zonder straf. Alleen een extra (3e) Control Unit zette ze 10 plaatsen terug. Vervolgens hebben ze de motor wederom vervangen voor een nieuwe (dat is #4) en een straf geïncasseerd om achteraan te starten.FastFred schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:45:
[...]
Max loopt nu 49 punten voor. We hebben nu 9 races gehad en Leclerc zit aan z'n eerste nieuwe motor met grid penalty en heeft dit weekend relatief weinig punten gescoord. Leclerc heeft nu 2 á 3 races om weer bij te komen in punten voor deze motor ook plof zegt en hij weer een grid penalty moet pakken.
Wordt 'm dit jaar niet meer voor Ferrari. Dusen een beetje
Begreep van Toto ze beide met een verschillende set-up reden. Tijdens kwalificatie en race reed Lewis met de low down force set-up.Kenhas schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:53:
[...]
Misschien omdat Hamilton op vrijdag met een "experimentele" setup reed terwijl Russel met een meer standaard setup reed. Omdat die setup blijkbaar niet werkte, hebben beide wagens op zaterdag en zondag met de meer standaard setup van Russel gereden
Hamilton zijn acteerkunsten zijn ook nog niet super hoor. Net voor de podiuminterviews zag je hem duidelijk zijn rug strekken en buigen om daarna glashard te vertellen dat hij zich kiplekker voelde.siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:11:
[...]
De taak van de FIA is niet overstag gaan bij het minste geringste. Merc had zelf het stuiteren extra erg gemaakt in Baku om een punt te maken. Ipv dat de FIA zegt 'je doet het zelf', gaan ze meteen overstag, misschien omdat het er slecht uitziet. En dat tijdens een seizoen waar vooraf al duidelijk was dat het stuiteren er zou zijn.
En nu is er naar één enkel team geluisterd tov de rest. De regels waren duidelijk, ze maken het zelf erger. In Canada was er ineens weinig aan de hand tov Baku. Als dat overduidelijk geen toneel is weet ik het ook niet meer. Moet de FIA naar dat soort huichelarij luisteren?
Tsunoda had weinig aan die snelle stop
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat heb ik inderdaad gemist ja. En ik dacht dat deze trucjes niet meer mochten om de motorpool aan te vullen? nevermind, need coffeeasing schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:45:
[...]
Je hebt heel even gemist wat voor truucje Ferrari uithaalde? Charles stond op 2 complete motoren en een extra turbo. Ze hebben in Montreal eerst motor #3 erin geschroefd. Dat mocht nog zonder straf. Alleen een extra (3e) Control Unit zette ze 10 plaatsen terug. Vervolgens hebben ze de motor wederom vervangen voor een nieuwe (dat is #4) en een straf geïncasseerd om achteraan te starten.
Door dat te doen hebben ze nu weer 2 verse motor units waarvan eentje twee trainingen heeft gedaan en de andere FP3, Q en R.
Nu heeft Red Bull de mogelijkheid om dit ook te doen als betrouwbaarheid een dingetje wordt. In Baku ging bij Max unit #2 achterin. Dat is dus 7 races op unit #1. Mochten ze nu tegen een straf aan lopen, dan kunnen ze in 1 weekend motor 3 en 4 introduceren om maar 1 keer pijn te hebben.
Merken jullie trouwens ook dat er steeds meer fouten gemaakt worden? Die 'double stack' van McLaren bijv....
Ja doen ze best vaak. Je merkt wel dat ze echt aan het zoeken zijn:werphengel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:47:
[...]
Begreep van Toto ze beide met een verschillende set-up reden. Tijdens kwalificatie en race reed Lewis met de low down force set-up.
Misschien dat Russel er daarom meer vertrouwen in had om vroeger op slicks over te gaan.
Alonso gaf in het interview bij Viaplay aan dat ze de eerste VSC nog te vroeg vonden, bij de tweede hield de VSC net op voordat hij de pits in wilde rijden, toen besloten ze maar om door te gaan en kijken waar het schip strandde.Kenhas schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:05:
[...]
Is het eigenlijk Alpine die de race om zeep geholpen heeft of was het een keuze van Alonso zelf?
Ik meen me een uitspraak te herinneren van Sky "they offered him two pitstops under VSC" (geen exacte uitspraak maar herinnering).
Weet niet meer 100% exact wat ze zeiden (vooral het woordje they) maar ik kreeg direct het idee dat "het team" hem twee keer aanbood om binnen te komen maar dat Alonso weigerde.
Maar het kan ook wel zijn dat ze zeiden "they were offered two pitstops" als in "het team kreeg twee mogelijkheden tot pitstop aangeboden".
Ik zie in die PDF maar drie motoren staan, of kijk ik zo scheef? Want volgens mij mag het ook niet meer, dat je in een weekend even 5 motoren achterin zet en je daarmee de rest van het seizoen weer verder kan. Alleen de laatste unit wordt dan gehomologeerd.asing schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:45:
[...]
Je hebt heel even gemist wat voor truucje Ferrari uithaalde? Charles stond op 2 complete motoren en een extra turbo. Ze hebben in Montreal eerst motor #3 erin geschroefd. Dat mocht nog zonder straf. Alleen een extra (3e) Control Unit zette ze 10 plaatsen terug. Vervolgens hebben ze de motor wederom vervangen voor een nieuwe (dat is #4) en een straf geïncasseerd om achteraan te starten.
Door dat te doen hebben ze nu weer 2 verse motor units waarvan eentje twee trainingen heeft gedaan en de andere FP3, Q en R.
Nu heeft Red Bull de mogelijkheid om dit ook te doen als betrouwbaarheid een dingetje wordt. In Baku ging bij Max unit #2 achterin. Dat is dus 7 races op unit #1. Mochten ze nu tegen een straf aan lopen, dan kunnen ze in 1 weekend motor 3 en 4 introduceren om maar 1 keer pijn te hebben.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
De motor komt toch pas in de pool als hij een kwalificatie of race heeft gedaan? Tijdens de trainingen mag je in principe zelfs een illegale motor gebruiken, volgens mij.asing schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:45:
[...]
Nee dit klopt niet. Je motor komt in de pool vanaf het moment dat deze in de auto ligt. Dus ook een motor die alleen op een FP is gebruikt zit al in de pool. Anders zou ieder team met een zogenaamde FP motor rijden, om te voorkomen dat ze de race-motoren belasten.Spookelo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:56:
[...]
De motor komt toch pas in de pool als hij een kwalificatie of race heeft gedaan? Tijdens de trainingen mag je in principe zelfs een illegale motor gebruiken, volgens mij.
[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 20-06-2022 09:58 ]
PS4 PSN: Dazzler2120
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq