[F1 2022] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste
Acties:
  • 105.315 views

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:56

Amphiebietje

In de blubber

Toch curieus dat die "onrijdbare", "gevaarlijke" auto op plekken 3 en 4 is geeindigd. Je zou bijna gaan denken dat sommige mensen niet alleen goede coureurs zijn, maar ook toppers in overdrijven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Als fans zelf een RBR caravan of bus schilderen en zich suf kopen aan petjes en shirts, waarom dan niet zo af en toe een model van de auto of helm uitbrengen? Naast een coureur is Verstappen ook een merk.

Hij zal ook vast niet de enige zijn die een hele merch store achter zich heeft.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:52
Amphiebietje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:15:
Toch curieus dat die "onrijdbare", "gevaarlijke" auto op plekken 3 en 4 is geeindigd. Je zou bijna gaan denken dat sommige mensen niet alleen goede coureurs zijn, maar ook toppers in overdrijven. O-)
First time? Merc kan ook toneel spelen. Vorige seizoen hebben ze alles uit de kast gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
renegrunn schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:14:
[...]

[...]

[...]

[Embed]
Als je de replay ziet... iets stuk gegaan tijdens de pit?

Hmmm okay, hij heeft al wel z'n fout toegegeven lees ik net ergens anders.
In de pits werkte het nog. Maar blokkeerde dat wiel ook jiet? Waardoor die minder instuurt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Nou, in 10 rondjes werd Lewis op 7 seconde gereden en George op 12. Ze hadden mazzel en Alpine verprutste hun strategie. Maar ze missen nog steeds een halve seconde per rondje.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Die Zhou doet t beter dan veel mensen verwacht hadden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:20
Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:17:
[...]

In de pits werkte het nog. Maar blokkeerde dat wiel ook jiet? Waardoor die minder instuurt?
Ja lijkt er ook wel op inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:16:
[...]

Als fans zelf een RBR caravan of bus schilderen en zich suf kopen aan petjes en shirts, waarom dan niet zo af en toe een model van de auto of helm uitbrengen? Naast een coureur is Verstappen ook een merk.

Ik snap het wel hoor. Max moet na zijn carrière ook zijn broek op kunnen houden. :+

Maar serieus: leuk toch? Max na zijn carrière 129 van die modelautootjes in zijn huis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Alonso bij de stewards geroepen, voor gevecht met Bottas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Otmar moeilijkeachternaam zegt dat Alonso een kapotte auto had en daardoor in de DRS van Ocon moest blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
renegrunn schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:14:
[...]

[...]

[...]

[Embed]
Als je de replay ziet... iets stuk gegaan tijdens de pit?

Hmmm okay, hij heeft al wel z'n fout toegegeven lees ik net ergens anders.
Zou wel het een en ander verklaren :) thanks

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09

Edd

Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:20:
Alonso bij de stewards geroepen, voor gevecht met Bottas.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/f7o5a7ufym691.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FirePuma142 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:11:
[...]

Ik vind Amerikanen anders niet bepaald weinig vloeken. Keeping up appearances.
Dat zei ik ook (dubbele ontkenning).

Heb collega's in heel wat landen die ik regelmatig spreek. Maar de USA kan er wat van. En dan zijn ze nog tevreden :+ ben wel benieuwd hoe het gaat als ze boos zijn.

Jerry springer is dan denk ik nog ouderwets en achterhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Gaat over de laatste ronde, na de laatste chicane als ik het goed begreep. Weaving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:17
asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:16:
[...]

Oh helemaal prima hoor. Ik heb zelf na Imola ook een model gekocht. Maar vind het wel geinig dat ze dit sneller online hebben dan dat 'ie op het podium staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Lekker Ventje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:18:
Die Zhou doet t beter dan veel mensen verwacht hadden.
Eigenlijk elke race. Jammer dat die alfa bijna elke keer stuk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
Edd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:54:
[...]

Kunnen ze haar dan gewoon niet de volgende keer naar het podium sturen? :+
Met een dun wit kleedje? Ik ben voor, laat die champagne maar stromen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:32
Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Gaat over de laatste ronde, na de laatste chicane als ik het goed begreep. Weaving.
Gewoon even terug scrollen (22:12) in het forum en je ziet het filmpje van de actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:46

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Die kan een schop krijgen.
En Bottas ook.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:27:
[...]

Die kan een schop krijgen.
En Bottas ook.

[Embed]
Bottas mag volgens mij voor de getuigenverklaring komen, aangezien in het document ook wordt aangegeven dat het gaat om weaving door Alonso.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Edd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:28:
[...]

Bottas mag volgens mij voor de getuigenverklaring komen, aangezien in het document ook wordt aangegeven dat het gaat om weaving door Alonso.
Oh ja, te snel gelezen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:20
Nog ff over die meatball voor Magnussen (dat hij van de wedstrijdleiding verplicht moest stoppen voor een nieuwe voorvleugel)…

Magnussen refereert aan Jeddah vorig jaar waar Hamilton met een beschadigde auto door ging. Maar ik dacht ook aan Silverstone twee (?) jaar terug waar Hamilton met lekke band de laatste 1.5 rondes door reed.

Met die laatste situatie kan ik me het onbegrip van Magnussen wel voorstellen; zo erg zag zijn voorvleugel er hier niet uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Op F1TV zag ik net dat het voorwiel rechts rechtuit stond terwijl het linkervoorwiel van Tsunoda naar rechts stond

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Magnussen heeft wel een punt over de meatball vlag, Hamilton kreeg die vorig jaar echt niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
LA-384 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Met een dun wit kleedje? Ik ben voor, laat die champagne maar stromen O-)
Ach als F1 niks word voor Max, en Kelly haar geld kwijt raakt zie ik opties.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/6k7dc7.jpg

Max heeft het snorretje al :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

CousinBoneless schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Nog ff over die meatball voor Magnussen (dat hij van de wedstrijdleiding verplicht moest stoppen voor een nieuwe voorvleugel)…

Magnussen refereert aan Jeddah vorig jaar waar Hamilton met een beschadigde auto door ging. Maar ik dacht ook aan Silverstone twee (?) jaar terug waar Hamilton met lekke band de laatste 1.5 rondes door reed.

Met die laatste situatie kan ik me het onbeveip van Magnussen wel voorstellen; zo erg zag zijn voorvleugel er hier niet uit…
Ja precies, volgens mij zijn er legio voorbeelden de afgelopen jaren voorbij gekomen waarbij men de meatball had moeten zwaaien maar niet deed. Het zal misschien onderdeel zijn van de FIA 2.0 campagne.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tja maar vorig jaar was er een andere raceleider die het anders beoordeeld, daar kun je eigenlijk niet meer naar refereren.

In alle eerlijkheid zitten ze er wel beter op dit seizoen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:37
Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Laatste ronde inderdaad, op het lange rechte stuk zit ie in dat lichte knikje naar rechts eerst links, verdedigt dan rechts en gaat dan weer naar links als Bottas er langs wil. Aangezien Bottas moet liften, verwacht ik een straf.
(Maar Alonso kan het vast uitleggen als een soort van racelijn in een "bocht" (buiten, binnen, buiten) :X )

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zal vast iemand hier zijn met een excel overzicht. Hoeveel punten zijn er nog te scoren en hoeveel moet Max nog hebben om het WDC binnen te hebben?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Lekker Ventje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Op F1TV zag ik net dat het voorwiel rechts rechtuit stond terwijl het linkervoorwiel van Tsunoda naar rechts stond
Klopt. Maar in de pits werkte die nog. Hij blokkeert ook rechts voor.... Geen idee of je wiel dan ook minder instuurt?

De pitstop was in ieder geval erg snel. Dus een los wiel zou me niet verbazen. Al gaf de plaatser van het wiel wel de "all clear"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:33:
Er zal vast iemand hier zijn met een excel overzicht. Hoeveel punten zijn er nog te scoren en hoeveel moet Max nog hebben om het WDC binnen te hebben?
Is het nog veel te vroeg voor, 2 races marge zegt nog niks zo vroeg in het seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Max moet nog heel veel winnen. Twee keer DNF en LEC wint dan, dan staat Max weer tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:34:
Is het nog veel te vroeg voor, 2 races marge zegt nog niks zo vroeg in het seizoen
Zeg ik ook niet, ben gewoon benieuwd hoeveel men nodig heeft om het binnen te halen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Na flink rekenen en Excel formules:

Heel veel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gStPMlzv1AskCzxGYC4svzGY5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBncKp8rB7VB5gUGYYFvRnTC.jpg?f=fotoalbum_large

FYI dit was de stand 6 (!) races geleden. Er zijn er nog 13 te gaan.

Nog vééls te vroeg dus voor dit soort discussies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Sainz vond zichzelf "the fastest man on track".

En toch met DRS er niet langs komen

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRfVF6iZhIg10-8YozVXu6WqBDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jMpNYbTx3XWWIilt0OtRGlhn.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Norris heeft ook in de gaten dat de McLaren niet de goede kant op gaat. Jammer, ik zie ze graag in de mix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ach ik snap het wel. Voor het eerst in bijna een decennia kan die echt eens blij zijn met een podium _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 20:39
Norris is toch wel erg sip.... Wat gebeurt er allemaal bij mclaren. Ze doen gewoon totaal niet goed mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:37:

De snelste man op de baan weet hem toch te winnen? ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 22:36

Hij had wel de fastest lap dus het klopt wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Ja viel me ook op. En het was niet eens zijn eerste podium dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
dutchgio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:41:
[...]

Hij had wel de fastest lap dus het klopt wel :+
Ah, heeft Ferrari hem niet verteld dat het gaat om "first across the finish". En "fastest man on track" maximaal 1 punt extra oplevert :+

Classic Ferrari strategy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Tijdens de SC was er een polletje wie ging winnen. Toch veel mensen die het goed hadden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/9903064245199f99aa451bb939a07633f2887861/?url=http%3A%2F%2Fpoll.dezeserver.nl%2Fresults.cgi%3Fpid%3D404630%26layout%3D2%26sort%3Dorg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Met die laatste situatie kan ik me het onbegrip van Magnussen wel voorstellen; zo erg zag zijn voorvleugel er hier niet uit…
FIA/stewards zijn zo inconsistent als maar wat met die vlag. Ze roepen continu veiligheid, veiligheid, maar als er iets los wappert gaan ze eerst rondenlang kijken en afwachten. Loshangend onderdeel moet gewoon meteen binnenkomen zijn bij de eerste mogelijkheid. Anders krijg je dat hypocriete gedoe van nu.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:48:
[...]

FIA/stewards zijn zo inconsistent als maar wat met die vlag. Ze roepen continu veiligheid, veiligheid, maar als er iets los wappert gaan ze eerst rondenlang kijken en afwachten. Loshangend onderdeel moet gewoon meteen binnenkomen zijn bij de eerste mogelijkheid. Anders krijg je dat hypocriete gedoe van nu.
Volgens mij zijn ze er dit jaar best snel bij?

We hebben nu nieuwe stewards, dus vergelijken met vorig jaar is wat mank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Exocet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:30:
Magnussen heeft wel een punt over de meatball vlag, Hamilton kreeg die vorig jaar echt niet
Beslissing vorig jaar deugde dan ook niet. Vorig jaar hadden ze ook meat ball moeten geven.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43
Ben wel blij dat Max die Perez-hype snel heeft kunnen stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:31
Playa del C. schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:44:
[...]

Kan niet zomaar aan nee, er is een meetpunt voor nodig. Op het stuur ziet de coureur met een lampje of hij DRS mag gebruiken (en een tweede lampje of hij het heeft geactiveerd).
Meeste (/alle?) coureurs horen ook een piepje als ze DRS mogen gebruiken.

Verder uiteraard correct. DRS kun je alleen activeren als... Het is niet dat de coureur per ongeluk op het knopje kan duwen en de DRS open gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:43
Ja, maar dat wijzen naar andere incidenten is iets waar ik ook niet bepaald fan van ben. Soms worden er wel eens twijfelachtige beslissingen genomen, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat een nieuwe vergelijkbare situatie niet anders kan worden beoordeeld. Vond het niet zo'n gekke actie in ieder geval, want Magnussen had het over een paar krassen, maar volgens mij was het wel meer dan dat en werd het ook steeds slechter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Hij was niet de snelste. DRS trok hem als een elastiekje naar max toe iedere keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Aardappelbakker schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Oh helemaal prima hoor. Ik heb zelf na Imola ook een model gekocht. Maar vind het wel geinig dat ze dit sneller online hebben dan dat 'ie op het podium staat :9
Ze staan op pre-order. Ook die van Azerbeidzjan. En alle races ervoor geloof ik :P . Je zal ze maar allemaal willen hebben. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:50:
[...]

Ze zijn sneller dan niks doen ja. Ze moeten het gewoon definieren, niet aankijken. Beslissen wat ze willen met loshangende onderdelen. Ja, Ocon overdreef en wilde Magnussen zsm weg, uiteraard, maar het punt was valide. Zeker op een snel circuit als dit. FIA kan niet maar blijven prutsen op 'case by case' basis. Qua veiligheid is het meer talk dan wat dan ook. Kans was natuurlijk klein dat dat precies op het vizier van Ocon zou komen, maar toch. In de racerij gebeurd veel en is veel gebeurd.

En veiligheid is juist het voorkomen van 'wat als' scenarios. Want wat als dat kleine stukje losging en vol in het vizier kwam van Ocon precies op de 'juiste' hoek? Kans is uiterst klein, maar boh, dat wil ik niet echt zien.

Loshangend onderdeel moet gewoon direct pitten zijn, niet 5-7 rondjes lang kijken of er wat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:50:
[...]

Dit jaar met ex-wec wedstrijdleiding volgens ze meer de wec lijn dat losgebroken onderdelen gefixt moeten worden om safety cars te voorkomen.

Toen ie bij Mag nog redelijk vast leek keken ze het nog aan, toen ie op half 7 hing grepen ze idd in.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:35:
[...]

Zeg ik ook niet, ben gewoon benieuwd hoeveel men nodig heeft om het binnen te halen.
Het is simpel rekenen hoor,

Met nog één race te gaan moet hij 26 punten voor staan, met twee 52, met drie 78, met vier 104 en met vijf 130. Hij kan iedere race 8 punten uitlopen. Het verschil is nu 49 punten. Als hij de komende negen races wint en snelste ronde heeft hij 121 punten voorsprong. Daarna kan hij vier races uitvallen en leclerc winnen.

Maar dat is alleen als leclerc naast max ook maximaal blijft scoren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 19-06-2022 23:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd

Edd

En Fernando heeft 5 sec aan zijn broek voor "More than one change of direction to defend a position"
https://www.fia.com/sites...ange%20of%20direction.pdf

EDIT: Dus van P7 -> P9.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2k8a2ch1cn691.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Edd op 19-06-2022 23:36 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Mawlana schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:46:
Ben benieuwd of Russell een top5 finish weet binnen te slepen. :P
Het is 'm weer gelukt. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:32:
En Fernando heeft 5 sec aan zijn broek voor "More than one change of direction to defend a position"
https://www.fia.com/sites...ange%20of%20direction.pdf
Arme Fernando. Eerst door zijn team genaaid met een belabberde "strategie" (als het dat al zo mag heten), dan achter Ocon vastzitten, probleem en dan te hard verdedigen. Daar zouden wel eens wat harde woorden kunnen vallen bij Alpine :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

AequitasII schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:03:
Iedereen de inhaalacties van Leclerc zonder DRS gemist? Volgens mij een terechte DOTD.
Ik heb niet gemist hoe hij bijna zichzelf uitschakelde toen hij de pit entry chicane miste. Ik vond het geen speciale drive. Max was DOTD met twee ongelukkige (V)SC toch zo koel blijven onder de druk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

pro_6or

amateur_60r

Klopt. Als het enigszins kan worden de frontrunners gespaard. Van de andere kant kijken ze denk ik tóch ook een beetje naar hoé de schade is ontstaan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 20 juni 2022 @ 00:40:
[...]

Arme Fernando. Eerst door zijn team genaaid met een belabberde "strategie" (als het dat al zo mag heten), dan achter Ocon vastzitten, probleem en dan te hard verdedigen. Daar zouden wel eens wat harde woorden kunnen vallen bij Alpine :p
Zal wel meevallen toch? Hij heeft dit weekend bewezen met de topteams mee te kunnen en met een goede motor in beroerde omstandigheden met al zijn ervaring zelfs om pole te kunnen strijden.
Er zit genoeg progressie in die Alpine met ALO aan het stuur, de tijdstraf zal niet het grootste probleem zijn, hij zal harder balen van die inhoudende motor.
Best jammer, had hem graag wat langer met VER, SAI en HAM willen zien knokken.

Vroegah kwam hij nog wel eens weg met weaven, tegenwoordig zijn ze wat strenger en dat weet hij nu ook weer ff. Beetje een oude puber die de randjes opzoekt :) Net als die acties om in de eerste ronde een snellere lijn buiten de baan te kiezen onder het mom van: in de eerste ronde zijn ze nog niet zo streng op tracklimits, daarmee was hij aan het begin van dit seizoen ook al aan het verkennen wat nog net toelaatbaar was :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:52

Helaas is de wedstrijdleiding niet altijd even consistent. Gisteren moesten bijv. alle lapped cars de safety car voorbij voordat het veld werd los gelaten, terwijl dit in de laatste race van vorig seizoen niet nodig was..

Overigens als er losse hangende onderdelen aan de auto zitten is het een goed iets dat ze naar binnen worden geroepen. Magnussen veroorzaakte de schade hier ook zelf, het is wel zuur als iemand anders de schade veroorzaakt en je moet dan verplicht naar binnen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Laatst online: 19:14
Gynnad schreef op maandag 20 juni 2022 @ 04:41:
[...]

Helaas is de wedstrijdleiding niet altijd even consistent. Gisteren moesten bijv. alle lapped cars de safety car voorbij voordat het veld werd los gelaten, terwijl dit in de laatste race van vorig seizoen niet nodig was..

Overigens als er losse hangende onderdelen aan de auto zitten is het een goed iets dat ze naar binnen worden geroepen. Magnussen veroorzaakte de schade hier ook zelf, het is wel zuur als iemand anders de schade veroorzaakt en je moet dan verplicht naar binnen..
Toen waren er niet genoeg ronden en alle teams hadden afgesproken om niet te willen eindigen onder de safety car. Dus Massey deed wat ie mocht van de regels en moest van de teams.

Tja weet niet of dat dit jaar veranderd is, maar een los hangende endplate is niet heel gevaarlijk. Verder is het ook naar als iemand je van de baan rost, maar 10s krijgt en dan de race wint. Maar that's racing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 20 juni 2022 @ 04:41:
[...]

Juist dat is verduidelijkt in de regels, er stond eerst Any cars en nu All cars.
Uiteraard na de chaotische laatste race vorig seizoen

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Laatst online: 18:34
PalingDrone schreef op maandag 20 juni 2022 @ 03:29:
[...]

Zal wel meevallen toch? Hij heeft dit weekend bewezen met de topteams mee te kunnen en met een goede motor in beroerde omstandigheden met al zijn ervaring zelfs om pole te kunnen strijden.
Er zit genoeg progressie in die Alpine met ALO aan het stuur, de tijdstraf zal niet het grootste probleem zijn, hij zal harder balen van die inhoudende motor.
Best jammer, had hem graag wat langer met VER, SAI en HAM willen zien knokken.

Vroegah kwam hij nog wel eens weg met weaven, tegenwoordig zijn ze wat strenger en dat weet hij nu ook weer ff. Beetje een oude puber die de randjes opzoekt :) Net als die acties om in de eerste ronde een snellere lijn buiten de baan te kiezen onder het mom van: in de eerste ronde zijn ze nog niet zo streng op tracklimits, daarmee was hij aan het begin van dit seizoen ook al aan het verkennen wat nog net toelaatbaar was :)
Welke race was dat ook alweer vorig jaar? Vond het een briljante move :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31
MB was goed bezig zeg. Hoop dat het een vertekenend beeld was omdat Checo en leclerc niet mee deden vooraan. Vond het wel erg storend dat meneer Goat zich weer beroept op "sorry, had je niet gezien". Volgens mij BS aangezien de situational awareness nou juist hetgeen is waar f1 mannekes in uitblinken. Wees gewoon een kerel en sta achter je streken. Dan was het tenminste een stoere actie geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Lynx schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:17:
Wees gewoon een kerel en sta achter je streken. Dan was het tenminste een stoere actie geweest.
Juist, en dan bewust nog meer risico gaan lopen dat je voor die actie bestraft wordt? Iedere coureur zal er voor zorgen dat zelfs bij onhandige/onwenselijke acties ze uitspraken doen om de schade voor zichzelf te beperken.

Wat dat betreft moet je de acties dan ook los zien van de uitspraken die er na gedaan worden. Specifieke berijders veroordelen daarvoor kan, maar dan kan je het hele veld daarvoor veroordelen, zo ver ik tot nu toe zie zijn daar geen uitzonderingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:58
FULL BOARD RADIOS GRAND PRIX VAN CANADA

Max Verstappen
https://youtu.be/r5SqsfO9Z38

Carlos Sainz
https://youtu.be/q80pO_5x_Xs

Lewis Hamilton
https://youtu.be/86Ho2hBaiUU

Russel, Leclerc en Alonso staan ook op het kanaal

Laptimes vergelijking Max en Carlos

https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s9013/lap_times/821-825/

Best Sector times
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s9013/sector_times

Maximum Speeds
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s9013/sector_speeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Lynx schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:17:
MB was goed bezig zeg. Hoop dat het een vertekenend beeld was omdat Checo en leclerc niet mee deden vooraan. Vond het wel erg storend dat meneer Goat zich weer beroept op "sorry, had je niet gezien". Volgens mij BS aangezien de situational awareness nou juist hetgeen is waar f1 mannekes in uitblinken. Wees gewoon een kerel en sta achter je streken. Dan was het tenminste een stoere actie geweest.
Dat is gewoon standaard corporate juridische BS. Nooit toegegeven, want aansprakelijkheid.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Joris748 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:01:
[...]

Dat is gewoon standaard corporate juridische BS. Nooit toegegeven, want aansprakelijkheid.
Alleen Verstappen die het dan wel 'toegeeft' vanwege een dik Nederlands sarcastische ondertoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:34
NotSoSteady schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:55:
Ben wel blij dat Max die Perez-hype snel heeft kunnen stoppen.
Ik vind het toch wel een beetje jammer. Net als dat Sainz toch niet een keer de mazzel had om een keer zijn eerste race te winnen (reed volgens mij ook foutloos in de snelste auto), Leclerc die nu vooral slachtoffer is van alles buiten zijn eigen toedoen en ik vind Perez in positieve zin toch ook wel een mannetje met al die Mexicaanse fans die er iedere GP een feestje van maken.

Hoop natuurlijk ook gewoon dat Max wint, maar hij moet het niet zo makkelijk krijgen als Lewis de afgelopen jaren. De ingredienten zijn er dit seizoen ook om het spannend te maken, met Alonso en nog wat Mercedessen in de mix als 3/4e partij om de restjes op te eten.

Die laatste 10 laps is eigenlijk hoe ik graag het hele seizoen zie. Liefst nog met een Perez/Leclerc op P3 er vlak achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In het beste scenario kan het in Japan beslist zijn. Daarvoor moet Max alle races t/m Japan winnen met snelste ronde en in de sprint in Oostenrijk minstens 2 punten halen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:56

Amphiebietje

In de blubber

asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:18:
[...]

Nou, in 10 rondjes werd Lewis op 7 seconde gereden en George op 12. Ze hadden mazzel en Alpine verprutste hun strategie. Maar ze missen nog steeds een halve seconde per rondje.
"een halve seconde per rondje" ≠ "onrijdbaar", "gevaarlijk". Dan zou je verwachten dat ze helemaal onderaan zouden belanden.

Verder zorgt dit resultaat ervoor dat Toto Wolff die als een oververhitte achterband explodeert bij een teambaas meeting werkelijk compleet voor lul staat, volstrekt ongeloofwaardig die man.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Amphiebietje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:29:
[...]

"een halve seconde per rondje" ≠ "onrijdbaar", "gevaarlijk". Dan zou je verwachten dat ze helemaal onderaan zouden belanden.

Verder zorgt dit resultaat ervoor dat Toto Wolff die als een oververhitte achterband explodeert bij een teambaas meeting werkelijk compleet voor lul staat, volstrekt ongeloofwaardig die man.
Ik vind het vooral knap dat het Mercedes hoofdkantoor niet met de vuist op tafel slaat. Dit is toch PR blunder na PR blunder. Één persoon maakt een hilarische meme mbt Mercedes auto's en de hele wereld ziet die 'reclame'. Wolff en Hamilton hebben gewoon bijzonder veel vrijheid, ook binnen F1 met alle onzin die ze uitkramen. Jammer genoeg buigt de FIA elke keer weer onder het gezwets, dat vind ik nog het ergste. FIA heeft totaal geen ruggengraat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 14:24
siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:31:
[...]
FIA heeft totaal geen ruggengraat.
Die van de heer Hamilton was bijzonder snel genezen met een P3 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:10:
[...]

Ze staan op pre-order. Ook die van Azerbeidzjan. En alle races ervoor geloof ik :P . Je zal ze maar allemaal willen hebben. :$
Ik wil er totaal drie hebben, de laatste heb ik nog niet, die moet ik nog bestellen.
Eerste punten scoren van Verstappen
Eerste race winst van Verstappen
Eerste wereldkampioenschap van Verstappen
Meer vind ik niet nodig

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14:39
Als Perez en Leclerc gewoon mee hadden gedaan vooraan was het weer best of the rest geweest in plaats van P3 en P4 hoor :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mrstylo
siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Ik vind het vooral knap dat het Mercedes hoofdkantoor niet met de vuist op tafel slaat. Dit is toch PR blunder na PR blunder. Één persoon maakt een hilarische meme mbt Mercedes auto's en de hele wereld ziet die 'reclame'. Wolff en Hamilton hebben gewoon bijzonder veel vrijheid, ook binnen F1 met alle onzin die ze uitkramen. Jammer genoeg buigt de FIA elke keer weer onder het gezwets, dat vind ik nog het ergste. FIA heeft totaal geen ruggengraat.
Dat is toch hun taak? Luisteren naar feedback van de rijders/teams. Nu heeft ‘MB’ zogenaamd hun zin, maar de andere keren waren dat Ferrari en RB.

- party mode is weg door ‘gezeur’ van RB
- Aanpassingen van de motoren zijn stopgezet, doordat RB ‘zeurde’ dat ze dan zouden stoppen met F1.

Dit gaat altijd zo. Alle teams doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Max loopt nu 49 punten voor. We hebben nu 9 races gehad en Leclerc zit aan z'n eerste nieuwe motor met grid penalty en heeft dit weekend relatief weinig punten gescoord. Leclerc heeft nu 2 á 3 races om weer bij te komen in punten voor deze motor ook plof zegt en hij weer een grid penalty moet pakken.

Wordt 'm dit jaar niet meer voor Ferrari. Dus :)F en een beetje :)B

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 20-06-2022 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadett
FastFred schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:45:
[...]

Max loopt nu 49 punten voor. We hebben nu 9 races gehad en Leclerc zit aan z'n eerste nieuwe motor met grid penalty en heeft dit weekend relatief weinig punten gescoord. Leclerc heeft nu 2 á 3 races om weer bij te komen in punten voor deze motor ook plof zegt en hij weer een grid penalty moet pakken.

Ik weet de oorzaak niet van Perez zijn uitvallen. Maar dit kan bij Max ook gebeuren. Betrouwbaarheid bij Red Bull is niet fantastisch en we hebben nog flink wat races te gaan. Ook al kwam Sainz er niet voorbij aan Max. Ferrari zit er verder qua race pace wel goed bij en de kwalificatie gaat normaal ook goed.

Vorig jaar had Verstappen ook rond de 50 punten voorsprong aan begin van seizoen en we weten hoe dat seizoen verder verlopen is. Hoeft voor mij niet in de laatste race beslist te worden, slecht voor de bloeddruk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 04-10 09:19
Amphiebietje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:29:
[...]

Misschien omdat Hamilton op vrijdag met een "experimentele" setup reed terwijl Russel met een meer standaard setup reed. Omdat die setup blijkbaar niet werkte, hebben beide wagens op zaterdag en zondag met de meer standaard setup van Russel gereden

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 20:32
Fijne race :)

Ik had vooraf een beetje een walk in the park verwacht van Max aangezien hij het hele weekend al erg vlot was. Doordat het voordeel van de SC's niet bij hem lag (gegokt en verloren doordat Sainz profiteerde van nog een SC), werd het gelukkig nog erg spannend.

Dat Sainz er niet voorbij zou komen had ik wel verwacht, maar had niet gedacht dat hij non-stop in Max zijn DRS zou blijven. En tja, dan uiteindelijk toch wat foutjes van Sainz. Leclerc had het Max moeilijker gemaakt in deze situatie.

Prima coureur Sainz, maar meer dan een hele goede wingman voor Leclerc is het niet naar mijn mening.

Enne, wat dachten ze bij Alpine? Waarom hebben ze de race van Alonso om zeep geholpen door zo verschrikkelijk laat te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kadett schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Ik weet de oorzaak niet van Perez zijn uitvallen. Maar dit kan bij Max ook gebeuren. Betrouwbaarheid bij Red Bull is niet fantastisch en we hebben nog flink wat races te gaan. Ook al kwam Sainz er niet voorbij aan Max. Ferrari zit er verder qua race pace wel goed bij en de kwalificatie gaat normaal ook goed.

Vorig jaar had Verstappen ook rond de 50 punten voorsprong aan begin van seizoen en we weten hoe dat seizoen verder verlopen is. Hoeft voor mij niet in de laatste race beslist te worden, slecht voor de bloeddruk :)
Perez was een kapotte bak.

Die betrouwbaarheid bij Ferrari is echt wel een ding hoor. Zelfs als ze dat onder controle krijgen wordt het nog minimaal twee keer een gridstraf.

@B-Real strategie van Alonso sloeg inderdaad nergens op. Verloor op een gegeven moment 2 seconden per ronde.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 20-06-2022 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 04-10 09:19
B-Real schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:57:
...
Enne, wat dachten ze bij Alpine? Waarom hebben ze de race van Alonso om zeep geholpen door zo verschrikkelijk laat te stoppen?
Is het eigenlijk Alpine die de race om zeep geholpen heeft of was het een keuze van Alonso zelf?
Ik meen me een uitspraak te herinneren van Sky "they offered him two pitstops under VSC" (geen exacte uitspraak maar herinnering).
Weet niet meer 100% exact wat ze zeiden (vooral het woordje they) maar ik kreeg direct het idee dat "het team" hem twee keer aanbood om binnen te komen maar dat Alonso weigerde.
Maar het kan ook wel zijn dat ze zeiden "they were offered two pitstops" als in "het team kreeg twee mogelijkheden tot pitstop aangeboden".

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 15:46
MikeyMan schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:59:
[...]

@B-Real strategie van Alonso sloeg inderdaad nergens op. Verloor op een gegeven moment 2 seconden per ronde.
Volgens mij had Alonso ook nog motorproblemen gekregen en miste daardoor een hoop performance.
Maar goed, dat wil niet zeggen dat dit een optimale strategy was.

https://www.motorsport.co...-in-canadian-gp/10325455/

[ Voor 12% gewijzigd door cannibal op 20-06-2022 09:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

mrstylo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Dat is toch hun taak? Luisteren naar feedback van de rijders/teams. Nu heeft ‘MB’ zogenaamd hun zin, maar de andere keren waren dat Ferrari en RB.

- party mode is weg door ‘gezeur’ van RB
- Aanpassingen van de motoren zijn stopgezet, doordat RB ‘zeurde’ dat ze dan zouden stoppen met F1.

Dit gaat altijd zo. Alle teams doen het.
De taak van de FIA is niet overstag gaan bij het minste geringste. Merc had zelf het stuiteren extra erg gemaakt in Baku om een punt te maken. Ipv dat de FIA zegt 'je doet het zelf', gaan ze meteen overstag, misschien omdat het er slecht uitziet. En dat tijdens een seizoen waar vooraf al duidelijk was dat het stuiteren er zou zijn.

En nu is er naar één enkel team geluisterd tov de rest. De regels waren duidelijk, ze maken het zelf erger. In Canada was er ineens weinig aan de hand tov Baku. Als dat overduidelijk geen toneel is weet ik het ook niet meer. Moet de FIA naar dat soort huichelarij luisteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/287701328_5206211512747312_3758618819901000886_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=-ZhxUS09jH0AX98NY05&tn=t6pdF0Zit-Ml5e0J&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT9DQzZwcCWBgwhM0LW282zEFdVS4cZA6xKS90lpWT9nmw&oe=62B55058

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
FastFred schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:45:
[...]

Je hebt heel even gemist wat voor truucje Ferrari uithaalde? Charles stond op 2 complete motoren en een extra turbo. Ze hebben in Montreal eerst motor #3 erin geschroefd. Dat mocht nog zonder straf. Alleen een extra (3e) Control Unit zette ze 10 plaatsen terug. Vervolgens hebben ze de motor wederom vervangen voor een nieuwe (dat is #4) en een straf geïncasseerd om achteraan te starten.

Door dat te doen hebben ze nu weer 2 verse motor units waarvan eentje twee trainingen heeft gedaan en de andere FP3, Q en R.

Nu heeft Red Bull de mogelijkheid om dit ook te doen als betrouwbaarheid een dingetje wordt. In Baku ging bij Max unit #2 achterin. Dat is dus 7 races op unit #1. Mochten ze nu tegen een straf aan lopen, dan kunnen ze in 1 weekend motor 3 en 4 introduceren om maar 1 keer pijn te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Kenhas schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Misschien omdat Hamilton op vrijdag met een "experimentele" setup reed terwijl Russel met een meer standaard setup reed. Omdat die setup blijkbaar niet werkte, hebben beide wagens op zaterdag en zondag met de meer standaard setup van Russel gereden
Begreep van Toto ze beide met een verschillende set-up reden. Tijdens kwalificatie en race reed Lewis met de low down force set-up.

Misschien dat Russel er daarom meer vertrouwen in had om vroeger op slicks over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
siggy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:11:
[...]

De taak van de FIA is niet overstag gaan bij het minste geringste. Merc had zelf het stuiteren extra erg gemaakt in Baku om een punt te maken. Ipv dat de FIA zegt 'je doet het zelf', gaan ze meteen overstag, misschien omdat het er slecht uitziet. En dat tijdens een seizoen waar vooraf al duidelijk was dat het stuiteren er zou zijn.

En nu is er naar één enkel team geluisterd tov de rest. De regels waren duidelijk, ze maken het zelf erger. In Canada was er ineens weinig aan de hand tov Baku. Als dat overduidelijk geen toneel is weet ik het ook niet meer. Moet de FIA naar dat soort huichelarij luisteren?
Hamilton zijn acteerkunsten zijn ook nog niet super hoor. Net voor de podiuminterviews zag je hem duidelijk zijn rug strekken en buigen om daarna glashard te vertellen dat hij zich kiplekker voelde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Tsunoda had weinig aan die snelle stop :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
asing schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Je hebt heel even gemist wat voor truucje Ferrari uithaalde? Charles stond op 2 complete motoren en een extra turbo. Ze hebben in Montreal eerst motor #3 erin geschroefd. Dat mocht nog zonder straf. Alleen een extra (3e) Control Unit zette ze 10 plaatsen terug. Vervolgens hebben ze de motor wederom vervangen voor een nieuwe (dat is #4) en een straf geïncasseerd om achteraan te starten.

Door dat te doen hebben ze nu weer 2 verse motor units waarvan eentje twee trainingen heeft gedaan en de andere FP3, Q en R.

Nu heeft Red Bull de mogelijkheid om dit ook te doen als betrouwbaarheid een dingetje wordt. In Baku ging bij Max unit #2 achterin. Dat is dus 7 races op unit #1. Mochten ze nu tegen een straf aan lopen, dan kunnen ze in 1 weekend motor 3 en 4 introduceren om maar 1 keer pijn te hebben.
Dat heb ik inderdaad gemist ja. En ik dacht dat deze trucjes niet meer mochten om de motorpool aan te vullen? nevermind, need coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
Merken jullie trouwens ook dat er steeds meer fouten gemaakt worden? Die 'double stack' van McLaren bijv....
werphengel schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:47:
[...]

Begreep van Toto ze beide met een verschillende set-up reden. Tijdens kwalificatie en race reed Lewis met de low down force set-up.

Misschien dat Russel er daarom meer vertrouwen in had om vroeger op slicks over te gaan.
Ja doen ze best vaak. Je merkt wel dat ze echt aan het zoeken zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/uzo73d2a0k691.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 13:41

Sf1nX

Tuinder

Kenhas schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Is het eigenlijk Alpine die de race om zeep geholpen heeft of was het een keuze van Alonso zelf?
Ik meen me een uitspraak te herinneren van Sky "they offered him two pitstops under VSC" (geen exacte uitspraak maar herinnering).
Weet niet meer 100% exact wat ze zeiden (vooral het woordje they) maar ik kreeg direct het idee dat "het team" hem twee keer aanbood om binnen te komen maar dat Alonso weigerde.
Maar het kan ook wel zijn dat ze zeiden "they were offered two pitstops" als in "het team kreeg twee mogelijkheden tot pitstop aangeboden".
Alonso gaf in het interview bij Viaplay aan dat ze de eerste VSC nog te vroeg vonden, bij de tweede hield de VSC net op voordat hij de pits in wilde rijden, toen besloten ze maar om door te gaan en kijken waar het schip strandde.

Hij gaf daar ook aan dat de motorproblemen al begonnen vanaf rondje 20, hij meende dat die dezelfde pace al HAM kon rijden en voor het podium had kunnen vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

[...]

Ik zie in die PDF maar drie motoren staan, of kijk ik zo scheef? Want volgens mij mag het ook niet meer, dat je in een weekend even 5 motoren achterin zet en je daarmee de rest van het seizoen weer verder kan. Alleen de laatste unit wordt dan gehomologeerd.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:50
[...]

De motor komt toch pas in de pool als hij een kwalificatie of race heeft gedaan? Tijdens de trainingen mag je in principe zelfs een illegale motor gebruiken, volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:08

Dazzler2120

FP ProMod
Spookelo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:56:
[...]

De motor komt toch pas in de pool als hij een kwalificatie of race heeft gedaan? Tijdens de trainingen mag je in principe zelfs een illegale motor gebruiken, volgens mij.
Nee dit klopt niet. Je motor komt in de pool vanaf het moment dat deze in de auto ligt. Dus ook een motor die alleen op een FP is gebruikt zit al in de pool. Anders zou ieder team met een zogenaamde FP motor rijden, om te voorkomen dat ze de race-motoren belasten.

Meestal wordt wel een oude motor vanuit de pool in de auto gelegd tijdens de vrije trainingen. Dus RB zal bv Motor 1 in de auto leggen voor de FP's 1 en 2. FP3 leggen ze de 'huidige' motor erin waarop ze de kwali en de race doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 20-06-2022 09:58 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 04-10 19:40
Na Mercedes een paar weken geleden komt nu in de media (voorbeeldje NOS) ook Ferrari die roept dat ze "de snelste" waren in de race. In dit geval waarschijnlijk door de snelste ronde ?

Gelukkig hebben we @f1bythenumbers met f1pace.com en daar zie je dat Max gemiddeld sneller was. Kijk je bij de rondes dan zie je kleine verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-canadian-gp-race-pace/gp_9_2022_top_10.webp
Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord