[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste
Acties:
  • 99.699 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:32:
[...]

Uitgaande van de vorige uitleg in Monaco, met het hele wiel erover dus op de lijn aanraken of op de lijn rijden zou dus mogen.
Maar Monaco ging over de pit exit, niet de pit entry.

Overigens staat er gelukkig een foto bij. Want voor de volledige witte lijn van de pit entry is er ook al een gestippelde witte lijn. Dus met lezen dacht ik dat het over die lijn en ze nog veel eerder al naar rechts moesten zijn.

Daarnaast kreeg Hamilton van zijn team bij een van de FPs een "waarschuwing" van Bono dat hij over de oit entry line was gereden. Iets dat dus nog steeds niet waar is, naar ik aanneem. Hamilton zal lijkt mij over de volledig witte lijn zijn gereden, daar waar andere coureurs, die links reden, net voor het begin van de volle witte lijn naar rechts gingen.

Maar het kruisen van die volle witte lijn is nu dus weer toegestaan. Zolang ze maar niet over, de andere, onderbroken lijn rijden die parallel met de rechterkant van het circuit loopt, in het verlengde van de muur.

Overigens CC @DataGhost. Nadat hij gisteren nog de regels erbij haalde m.b.t. er géén regels zijn over het kruisen van pit entry lines. Want zie hier, er is weer een regel in de event notes hierover, en IIRC is er in Baku al altijd een regel geweest m.b.t. de pit entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:58:
Haha, die communicatie bij Leclerc en Ferrari...
Wat zeiden ze op het einde?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:56

Harrie

NederVlaming

[...]

Uitgaande van de vorige uitleg in Monaco, met het hele wiel erover dus op de lijn aanraken of op de lijn rijden zou dus mogen.
Ik vind het toch maar wazig.
The dashed white line at the pit entry defines the track edge
Dat klinkt een beetje dat je het moet zien als een track limit, en bij track limits volstaat het om een maar klein deel van de auto op de track te houden.

In dat geval mag dus 99% van je auto zelfs links van die lijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:53
RobertMe schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:08:
[...]

Maar Monaco ging over de pit exit, niet de pit entry.
Dat snap ik maar het regelement waar naar verwezen werd gaat over beiden. "In accordance with Chapter 4, Article 4 and 5 of Appendix L of the ISC, drivers must follow the procedures at pit entry and pit exit,"

Ik mag aannemen dat de regels over de lijn kruisen dan hetzelfde is?

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 10-06-2022 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

FP1 en FP2 overziend denk ik dat RB er beter bij zit dan Fer. Zoals ik al verwacht had doet Perez het erg goed hier. De topsnelheid van RB tov Fer is echt veel beter. Scheelt iets van 15 Km/ph. Daar helpt een DRS van een Ferrari niet eens tegen. Het wordt een mooie race zondag verwacht ik.
Maar ja ..... eerst FP3 en de kwali natuurlijk.

Heb er vreselijk veel zin in.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
AvK schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:32:
FP1 en FP2 overziend denk ik dat RB er beter bij zit dan Fer. Zoals ik al verwacht had doet Perez het erg goed hier. De topsnelheid van RB tov Fer is echt veel beter. Scheelt iets van 15 Km/ph. Daar helpt een DRS van een Ferrari niet eens tegen. Het wordt een mooie race zondag verwacht ik.
Maar ja ..... eerst FP3 en de kwali natuurlijk.

Heb er vreselijk veel zin in.
Ferrari is snel over 1 ronde, Red Bull over de raceafstand. In de 2e vrije training had Ferrari een andere achtervleugel met minder downforce gemonteerd en zat daardoor dichter bij Red Bull.

Gridpositie is in Baku minder belangrijk dan in Monaco omdat het hier makkelijker inhalen is. Vanaf pole is hier maar 2 keer gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
pro_6or schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:56:
[...]

Je hebt 1 echte hotlap per setje rood. Dus 3 trainings momenten voor de qualy. 1 is Max er nu iig weer kwijt. Plus Perez is nu weer “sneller” dan Max.
Waarom zou je een trainingsmoment kwijt zijn, als je in de een na laatste bocht af moet breken, dan heb je toch gewoon ± 80% van het rondje gereden, je kent je minisectortijden, dus weet prima hoe het ging tot dat moment. Goed je hebt 2 bochtjes gemist en geen niet-relevante eindtijd gezet, maar je hebt je training gewoon grotendeels gehad.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:05:
Ik zal maar weer eens even opmerken dat Perez meestal erg goed is op stratencircuits en Verstappen eigenlijk nooit echt zo. ;)
Really? Ik ben geinteresseerd in onderbouwing/bron daarvoor. Is volgens mij vooral een geval van pech en overenthousiasme van Verstappens kant wat iets teveel DNF's heeft veroorzaakt in Baku en Monaco en ik zie geen relatief betere uitslagen op stratencircuits (± monaco, baku, canada, singapore, australie) voor Perez in 2017-2021, in Baku heeft hij goeie resultaten, maar dat is deels ook zeker mazzel en een auto die daar wel lekker ging die paar keer.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:35:
Vanaf pole is heir maar 2 keer gewonnen.
Overigens ook in 5 races 5 verschillende winnaars. Verstappen, Leclerc en Sainz maken statisch gezien dus we goede kans :p Maarja, die statistieken zeggen niks, kijk maar naar Monaco. Verstappen elke race die die gefinist is dit seizoen heeft die gewonnen => niet meer wat derde. Leclerc die nog nooit de finish in Minaco heeft gezien => nu wel, en ondanks dat was hij toch niet blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Dat snap ik maar het regelement waar naar verwezen werd gaat over beiden. "In accordance with Chapter 4, Article 4 and 5 of Appendix L of the ISC, drivers must follow the procedures at pit entry and pit exit,"

Ik mag aannemen dat de regels over de lijn kruisen dan hetzelfde is?
Helpt als je de artikels leest, artikel 4 gaat over de pit entry, artikel 5 over de pit exit. Pit entry lijn (solid) mag je gewoon overheen, tenzij je de pits in gaat. Pit exit lijn (solid) mag je gewoon overheen, tenzij je de pits uit komt. Met de nieuwe event notes van vandaag mag dat (pit entry) nog steeds, je mag alleen niet over de onderbroken lijn die nog verder naar links dan de solid lijn ligt als je niet de pits in gaat, want dat is gewoon de rand van de track.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:19
Bah, waar klagen we over.
Al jaren willen we een 2e rijder die lekker meekomt bij Red Bull voor het constructeurskampioenschap.
Is het dit jaar met de nieuwe reglementen eindelijk zover is het weer niet goed.

Het zijn trainingen dus het maakt mij totaal niet uit wie er bovenaan staat zolang de verschillen maar niet te groot zijn.
Het is de kwalificatie en de race die telt. En ik durf wel te gokken op wie ik daar de betere coureurs vind.
Le Clerc en Verstappen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/2022Races/AzerbaijanGP/Friday/1402134087.jpg.transform/9col/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Charles-Leclerc-Ferrari-GP-Aserbaidschan-2022-Baku-169FullWidth-734287e1-1907352.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/0a9wwkw0/s1000/charles-leclerc-ferrari-f1-75-.webp
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/2022Races/AzerbaijanGP/Friday/220014-azerbaijan-gp-free-practice-report.jpg.transform/9col/image.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Chocoball op 11-06-2022 17:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.f1maximaal.nl...-achtervleugel-verstappen

Hoe kan het toch dat dit probleem alleen bij Verstappen speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MrOleo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:39:

Really? Ik ben geinteresseerd in onderbouwing/bron daarvoor. Is volgens mij vooral een geval van pech en overenthousiasme van Verstappens kant wat iets teveel DNF's heeft veroorzaakt in Baku en Monaco en ik zie geen relatief betere uitslagen op stratencircuits (± monaco, baku, canada, singapore, australie) voor Perez in 2017-2021, in Baku heeft hij goeie resultaten, maar dat is deels ook zeker mazzel en een auto die daar wel lekker ging die paar keer.
Voor Perez is het dat hij vaak goed presteert op stratencircuits. Waarom weet ik ook niet precies, maar het valt op.

Voor Verstappen is het denk ik een combinatie van zijn neiging om de baan te "maximaliseren" en een zekere voorkeur voor circuits met veel grip. Wat hij namelijk graag doet is iets eerder remmen, sneller op het gas te gaan in de bocht en zijn auto helemaal tot de rand van de baan te laten uitlopen om maar meer snelheid mee te nemen. Bij een stratencircuit zit je dan in de muur. Ook heb je nul marge. Het is ook niet dat Verstappen nu zo vaak crasht, maar hij lijkt een paar van zijn trucjes gewoon niet te kunnen uitvoeren op een stratencircuit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:15
Snowdog schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Niet zo raar, de verschillen zijn gewoon niet zo enorm tenzij je rookies tegen de echte toppers zet. Maar ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat Perez geen topper is? Ik bedoel hij rijdt al zoveel jaren in F1 en was een jaar geleden bijna werkeloos (nouja, in de F1 dan). Ik bedoel George wordt gezien als een toekomstige topper, maar Perez absoluut niet.

Het is leuk dat Perez nu even zijn skills laat zien (nouja, in beperke mate, zie hieronder), maar hij gaat nooit een "gevaar" voor het kampioenschap vormen voor Max. En ik betwijfel zelfs of hij Max heel veel kan helpen, dan zie ik :zelfs Sainz als een betere teammate. En George zou eventueel wel Hamilton voorbij kunnen streven (wie weet, heeft potentieel?), ik denk dat het daarvoor nu nog te vroeg is, maar uiteindelijk heeft hij iig wel die potentie die Perez niet echt heeft.

Perez mist eigenlijk gewoon de snelheid en het is leuk dat hij nu dankzij Monaco even de reputatie als uitdager krijgt, maar laten we niet vergeten dat hij Max zijn laatste snelle ronde in quali blockte door zijn eigen "crash" (en rode vlag) en dat hij eigenlijk in geen enkele race sneller is geweest. Het is uiteindelijk gewoon de media die deze hele storyline erdoorheen ramt en velen doen de media na wanneer het aankomt op alles wat met Hamilton te maken heeft of in dit geval Hamtilon vs Russell. Jammer.
Eens hiermee, ook Barcelona werd redelijk opgeblazen terwijl Max uiteindelijk gewoon by far de snellere was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:00:
[...]

Voor Perez is het dat hij vaak goed presteert op stratencircuits. Waarom weet ik ook niet precies, maar het valt op.

Voor Verstappen is het denk ik een combinatie van zijn neiging om de baan te "maximaliseren" en een zekere voorkeur voor circuits met veel grip. Wat hij namelijk graag doet is iets eerder remmen, sneller op het gas te gaan in de bocht en zijn auto helemaal tot de rand van de baan te laten uitlopen om maar meer snelheid mee te nemen. Bij een stratencircuit zit je dan in de muur. Ook heb je nul marge. Het is ook niet dat Verstappen nu zo vaak crasht, maar hij lijkt een paar van zijn trucjes gewoon niet te kunnen uitvoeren op een stratencircuit.
Ah duidelijk, eerste deel valt volgens mij nog wel tegen, buiten een paar keer mazzel in Baku en vorige racewinst, valt het volgens mij wel mee met die resultaten.
Tweede deel klinkt logisch en ben ik het op zich mee eens, maar zou ik dan meer beschrijven als minder excelleren dan "Verstappen eigenlijk nooit echt zo [goed]" ;)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De Mercedes update onder de SIPS van dichterbij gezien
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/Y9933AbY/s1200/mercedes-w13-mirror-detail-1.webp

Edit: een deflector om de lokale luchtstroom rond de sidepod te corrigeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 10-06-2022 23:53 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Exocet schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:54:

Ze geven Max een handicap, anders wordt iedereen minimaal op 3 rondjes gezet. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

pro_6or

amateur_60r

MrOleo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Waarom zou je een trainingsmoment kwijt zijn, als je in de een na laatste bocht af moet breken, dan heb je toch gewoon ± 80% van het rondje gereden, je kent je minisectortijden, dus weet prima hoe het ging tot dat moment. Goed je hebt 2 bochtjes gemist en geen niet-relevante eindtijd gezet, maar je hebt je training gewoon grotendeels gehad.

[...]

Ja, dat is waar, een gedeelte heb je kunnen doen, maar het is juist deze bocht die scherprechter is. En die ook heel moeilijk is. Neem je hier de snelheid mee dan ga je goed het rechte stuk op (als je de laatste ook nailed dan).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:50:
De Mercedes update onder de SIPS van dichterbij gezien
[Afbeelding]
Ja, dat is de nieuwe mirror support strake. Om de spiegel te ondersteunen dus,

Je ziet hoe nuttig hij daarbij kan zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:36
Iemand nog meer opgevallen dat de topsnelheid van LEC de laatste paar rondes ineens inzakte aan het eind van het rechte stuk? 318->305Km/h
Dit was nadat hij via de radio te horen had gekregen dat alles in orde was en hij gewoon mocht pushen.
Het gebeurt al vóór de finishlijn terwijl hij bezig is met een rondetijd, dus lijkt mij ook niet liften van het gas.
En ook de infographic tijdens de onboard liet geen lift zien

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43

Omdat Verstappen met een nieuw DRS onderdeel rijdt (ook in Spanje) waar Perez nog niet mee rijdt, volgens mij. Geen idee wat ze gedaan hebben tussen FP1 en FP2 , maar in FP2 zag de DRS een stuk stabieler uit.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je de snelle runs van VER en PER naast elkaar ligt van FP1 en FP2 is goed te zien dat VER met name in sector 1 veel tijd verliest ten opzichte van zijn teamgenoot. In de andere sectoren is hij namelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:50
Extigo schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:48:
[...]

Omdat Verstappen met een nieuw DRS onderdeel rijdt (ook in Spanje) waar Perez nog niet mee rijdt, volgens mij. Geen idee wat ze gedaan hebben tussen FP1 en FP2 , maar in FP2 zag de DRS een stuk stabieler uit.
In FP2 had hij weer dezelfde als Perez, meen ik gehoord/gelezen te hebben. Misschien wel hier ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Op de laatste foto lijkt het alsof ze op Pikes Peak bezig zijn zo steil O+ .

Het blijkt mee te vallen, verschil tussen laagste en hoogste punt is 26 meter. Grappig is dat bijna het hele circuit onder zee niveau ligt: https://www.formula1.com/...t-elevation-changes-.html

[ Voor 13% gewijzigd door Ventrigo op 11-06-2022 10:49 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Van alle moderne circuits is dit toch wel een van de gaafste. Heel benieuwd naar morgen! Vanmiddag verwacht ik LEC - PER - VER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22

JB

Cédric roelt!

MaD_co schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 01:00:
Iemand nog meer opgevallen dat de topsnelheid van LEC de laatste paar rondes ineens inzakte aan het eind van het rechte stuk? 318->305Km/h
Dit was nadat hij via de radio te horen had gekregen dat alles in orde was en hij gewoon mocht pushen.
Het gebeurt al vóór de finishlijn terwijl hij bezig is met een rondetijd, dus lijkt mij ook niet liften van het gas.
Waar komt dat door dan?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik dacht dat Leclerc de DRS niet meer gebruikte. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
shoombak schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:17:
Van alle moderne circuits is dit toch wel een van de gaafste. Heel benieuwd naar morgen! Vanmiddag verwacht ik LEC - PER - VER
Dat zou niet eens zon slechte uitslag zijn. Vorig jaar moest Max ook het gevecht met Lewis en Leclerc aan terwijl Perez lekker kon toekijken en rustig aan doen met z'n banden. Het was dat zijn pitstop zo lang duurde anders was hij voor Max uitgekomen.

Zou me niets verbazen wanneer FER even een paar rondjes aan kop rijden voor de leuk, maar uiteindelijk d'r op en d'r over voor de RBs.

En dan ben ik heel benieuwd of ze alles heel houden. >:)

[ Voor 21% gewijzigd door werphengel op 11-06-2022 10:38 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:35:
[...]

Op het einde van de FP zullen ze longruns gedaan hebben dus dat zal dan ook zonder DRS zijn gedaan. Tenzij Ferrari verwacht de hele race in de DRS van Verstappen/Perez te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een van de eerste dingen die ze over de radio zeiden was de instructie "Mode RACE!". Volgens mij had LEC op het verkeerde knopje gedrukt waardoor z'n batterij te vroeg leeg was of begon met opladen. Maar ik had niet door dat het meerdere rondjes was, dat maakt mijn interpretatie onwaarschijnlijk want dan had het team er wel iets van gezegd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:50:
Edit: een deflector om de lokale luchtstroom rond de sidepod te corrigeren.
Van "zero" sidepods naar twee constructies.... Aan het einde van het seizoen hebben ze die hele sidepod teruggebouwd met flapjes en uitsteeksels... :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

albino71 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:12:

Duct tape...

Dat van jou is tape om een eend mee vast te zetten. ;)
<way off topic>
Het verhaal is complexer dan je denkt en 'duck' is gewoon correct.

'duck' is namelijk geen echt Engels maar verbasterd Nederlands.
Het komt van ons woord "doek".
Deze tape werd gemaakt van een katoenen doek die werd ingesmeerd met rubber en lijm.

Maar daarmee is het verhaal nog niet klaar want grootste fabrikant van dit soort tape heeft de merknaam 'Duck' gekozen en een gebruikt een eend als logo.

Maar het wordt nog gekker want deze tape is niet geschikt voor.... "ducts". Je mag deze tape niet gebruiken
voor je airco of verwarming want rubberlijm kan niet tegen herhaaldelijk opwarmen (iirc). Nu zijn er natuurlijk nog wel andere soorten "ducts" maar iedereen denkt als eerste aan luchtkanalen.

Je kan het dus echt 'duck tape' noemen en misschien is dat wel een betere naam dan 'duct tape'.

Het verhaal was echter nog niet af, mensen bleven, om begrijpelijke redenen, 'duckt tape' gebruiken voor hun 'ducts'. Dus zijn er nu varianten van duck tape die wel geschikt zijn voor ducts...
</terug on topic>

[ Voor 8% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 11-06-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ga er van uit dat Verstappen steeds nieuwe upgrades krijgt en die upgrades zitten altijd op het randje en soms er over heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zo interpreteer ik het ook maar eigenlijk is het gek. Als het om de veiligheid gaat zou je willen dat de auto's elkaar niet kunnen raken. Maar met deze regels kunnen auto's aan beide kanten van de lijn een flink stuk wiel over de lijn uitsteken en heb je alsnog een ongeluk. De witte lijn helemaal niet mogen raken zou logischer zijn. Ik denk dat ze het anders hadden geformuleerd als die onduidelijheid in de regels naar voren was gekomen voordat de wedstrijdleiding moest beslissen of Verstappen in overtreding was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

shoombak schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:17:
VER-LEC-SAI

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
FP3 uitgesteld?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zo, eens kijken of Perez de vorm behouden heeft. Laat het hobbelen maar weer beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:23
Yup, raar. Geen spatje regen te zien. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Reparatie barrier na crash in F2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

In F2 was er in de laatste lap een crash. Moet wat gerepareerd worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Pierre op 11-06-2022 12:59 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:36
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:35:
[...]

Volgens mij op dat moment wel, want van tevoren zie je de auto ook ineens van de 300 naar 315 "schieten"

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
plizz schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Yup, raar. Geen spatje regen te zien. |:(
Bocht 1 is het muurtje stuk door een eerder incident aldus Olav :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:23
Gaat lekker, gisteren was ik te laat voor de FP2, nu dus weer te vroeg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oh het zijn natuurlijk de Baku marshals. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Nog 10 min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 15:03

Spotmatic

Ken sent me

Dus ook dit weekend krijgen we meer waar (tijd) voor ons geld? Uitgesteld dit, uitgesteld dat. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:04:
Oh het zijn natuurlijk de Baku marshals. :P
Nou, ik zie wel een scheve barrier maar geen marshals. Is dit het beste wat ze er van konden maken of moeten ze nog beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
LEC-VER-PER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik wacht nog steeds op PER-VER-TSU!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 16:07
Kwalificatie waarschijnlijk ook een kwartier later.
Als er er paar rode vlaggen komen gaat het nog leuk worden, straks rijden we in het donker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:34
Denk dat ze dan eerder die kwali verplaatsen naar morgenochtend.

Al is er wel bijzonder weinig actie op de baan de eerste 10 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik begrijp niet waarom de kwalificatie verplaatst zou moeten worden. Wat komt er dan in de knel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Spotmatic schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:26:
Ik begrijp niet waarom de kwalificatie verplaatst zou moeten worden. Wat komt er dan in de knel?
Als het allemaal wat uitloopt, dan wordt het zo donker, en zien ze dus niks meer.. Tenzij ze even langs de Halfords gaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaSZo6bRYeQPA1mBg7U2CCt9AqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sAAWbgNNPGIJ9fdeK65eG8FL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

De camera van VER gaat net aan dus die zal zo wel naar buiten komen na ruim een kwartier.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
VER als enige nog steeds in de pits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik kan de kwalificatie helaas niet helemaal zien, omdat we om 17:00 bij vrienden moeten zijn dus zie het na de Bios wel :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En actie in de pitbox van VER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
sjaool schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:37:
En actie in de pitbox van VER.
DRS goed vastgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Nu iedereen op de baan is zal VER wel niks klaarmaken qua snelle rondetijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33

OMD

Perez lekker rap :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Spotmatic schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:39:
Nu iedereen op de baan is zal VER wel niks klaarmaken qua snelle rondetijd?
Niet perse naturlijk, maar een beetje bijzonder is het wel dat ze zo lang wachten.

Maar goed, we gaan het zien. PER nu de snelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

VER begint nu aan zijn eerste snelle ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:52
En wat een porpoising voor vooral Merc zeg.... ik dacht dat men dit probleem begreep en er dat er upgrades waren maar toch niet?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Meteen paars 1e sector

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Niet gek voor 1e rondje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
2e sector was niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Die merc kneiterhard stuiteren inderdaad. Maar bij dat rondje van LEC zag je het door zijn helmetcam ook goed hoe hard de FER stuitert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hij liet het liggen in de 2e sector... Maar waar hebben we het over... Voor een eerste snelle ronde niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
Leek inderdaad wat rommelig. Alsof de achterkant niet meteen wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Sainz zet even aan..

En LEC toept weer over

[ Voor 39% gewijzigd door renegrunn op 11-06-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Baan lijkt wel rap sneller te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aardappelbakker schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Leek inderdaad wat rommelig. Alsof de achterkant niet meteen wilde
Hij had het er op de onboard over dat hij wat grip miste aan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Oke, Ferrari trekt even het gas open :w :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:30
FER schroeft de motorstand op denk ik.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33

OMD

toch kwartier later de quali

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Kwali is inderdaad 15 min uitgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Jeetje, Leclerc wel heel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
MERC inmiddels ruim 2 seconden achter de FER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:30
Hopelijk houdt zijn nieuwe turbo dat.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Pirelli heeft volgens mij ook de minimale bandenspanning opgehoogd, dus ze zullen allemaal op zoek moeten naar een nieuwe setup voor de achterkant. Verliest toch een hoop grip met een hardere bandenspanning. (Zie bijvoorbeeld Hamilton die erover klaagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik hoop dat ze de onboard beelden en radio kunnen verbeteren want die kwaliteit is echt bedroevend geworden de laatste races. De radio hapert nu ook continu.

Ferrari pakt die tijd ook in het bochtige gedeelte zoals was te verwachten. Over een ronde leuk maar in de race is het afwachten of ze er wat aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Topronde van VER. Aiii laatste sector slecht? vreemd

[ Voor 52% gewijzigd door LZ86 op 11-06-2022 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
sjaool schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:47:
Ik hoop dat ze de onboard beelden en radio kunnen verbeteren want die kwaliteit is echt bedroevend geworden de laatste races. De radio hapert nu ook continu.

Ferrari pakt die tijd ook in het bochtige gedeelte zoals was te verwachten. Over een ronde leuk maar in de race is het afwachten of ze er wat aan hebben.
Kan me voorstellen dat ze op stratencircuits last hebben van slechte signaal ontvangst door al die gebouwen. Hopelijk over 2 races als we weer op normale circuits rijden wordt het beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
3e sector niet lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

VER: not much of a tow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Bijzonder dat het dan slecht gaat in de sector waar de RB juist het best zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Onverwacht dat Red Bull het zo goed doet in de 1e twee sectoren, duidelijk dat hun setup er goed bij zit dit weekend.
Voorheen moesten ze het vooral van straight line speed hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Het verschil tussen Ferrari + RBR en de rest is nu wel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
LZ86 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:49:
Bijzonder dat het dan slecht gaat in de sector waar de RB juist het best zou moeten zijn
Hoe ik het zag ging 'ie iets te wijd bij uitkomen laatste bocht, dus dan heb je daar het hele rechte stuk nadeel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vos schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:50:
Het verschil tussen Ferrari + RBR en de rest is nu wel heel groot.
Nou inderdaad, dat verschil is met 1.5/2 seconden bijna dramatisch groot te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 11-06-2022 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Nou inderdaad, dat verschil is met 1.5/2 seconden bijna dramatisch groot te noemen.
Gelukkig zijn het twee teams, 1 team met zo'n voorsprong zou pas dramatisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik zat voor de gein eens naar de resultaten van FP3 van 2021 te kijken. En toen stond GAS op P1, Max op P15.

Maar het is wel vreemd dat de verschillen nu zo groot zijn inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Exocet schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Gelukkig zijn het twee teams, 1 team met zo'n voorsprong zou pas dramatisch zijn.
Eens.. Maar de dynamiek blijft bijzonder. Na jaren absolute dominantie laat Mercedes het ineens afweten, en precies dan heeft Ferrari zaken weer op orde. Als dat niet was gebeurt, had RBR morgen wellicht de constructeurstitel al binnen gehengeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ongelukkige gele vlag weer voor VER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Gele vlag, Max kan niet aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Red Bull is de afgelopen jaren wel consistent gebleken. Of dat nu door Honda of Newey komt durf ik niet te zeggen. Mercedes heeft de plank volledig mis geslagen waar Ferrari een homerun te pakken lijkt te hebben... Nu de strategie nog bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Daar sta je dan Bottas...

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 11-06-2022 14:04 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat zal Max blij zijn als alle stratencircuits achter de rug zijn. Dan hopelijk flink minder gele vlaggen op cruciale momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:05:
Wat zal Max blij zijn als alle stratencircuits achter de rug zijn. Dan hopelijk flink minder gele vlaggen op cruciale momenten.
Dat geldt voor iedereen, dus dat is voor iedereen een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Per goed onderweg
Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord