Maar Monaco ging over de pit exit, niet de pit entry.Chocoball schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:32:
[...]
Uitgaande van de vorige uitleg in Monaco, met het hele wiel erover dus op de lijn aanraken of op de lijn rijden zou dus mogen.
Overigens staat er gelukkig een foto bij. Want voor de volledige witte lijn van de pit entry is er ook al een gestippelde witte lijn. Dus met lezen dacht ik dat het over die lijn en ze nog veel eerder al naar rechts moesten zijn.
Daarnaast kreeg Hamilton van zijn team bij een van de FPs een "waarschuwing" van Bono dat hij over de oit entry line was gereden. Iets dat dus nog steeds niet waar is, naar ik aanneem. Hamilton zal lijkt mij over de volledig witte lijn zijn gereden, daar waar andere coureurs, die links reden, net voor het begin van de volle witte lijn naar rechts gingen.
Maar het kruisen van die volle witte lijn is nu dus weer toegestaan. Zolang ze maar niet over, de andere, onderbroken lijn rijden die parallel met de rechterkant van het circuit loopt, in het verlengde van de muur.
Overigens CC @DataGhost. Nadat hij gisteren nog de regels erbij haalde m.b.t. er géén regels zijn over het kruisen van pit entry lines. Want zie hier, er is weer een regel in de event notes hierover, en IIRC is er in Baku al altijd een regel geweest m.b.t. de pit entry.