Let op, je mag hier niet te negatief zijn over Lewis/Mercedes.Sydney08 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Yep, ben ik ook van overtuigd. Mercedes ziet natuurlijk graag dat de regelgeving verandert in hun voordeel. Dan maar de hele tijd klagen en hopen dat Fia ervan schrikt en aanpassingen gaat doen.
Eigenlijk zou FIA die Mercedes moeten afkeuren omdat het de gezondheid van de coureurs schaadt.
Vervelend voor ze maar ze spelen nu de bal zo dat FIA het moet oplossen, dat is natuurlijk de omgedraaide wereld.
Vervelend voor ze maar ze spelen nu de bal zo dat FIA het moet oplossen, dat is natuurlijk de omgedraaide wereld.
Het is vaak politiek bij hem.Dwight84 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Hamilton klaagt altijd toch? Op een gegeven moment nemen mensen je niet meer serieus.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Is ook nog eens een gratis stopOekol schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Met vorig jaar in het achterhoofd gaan ze 100% pitten. Snap niet dat je daar aan twijfelt. Lekker riskeren om een klapband te krijgen om niets.
Ze moeten gewoon zeggen: als de auto meer stuitert dan X dan moet de minimale rijhoogte omhoog voor de veiligheid. Lijkt mij goede regel. Motiveert ook om het probleem op te lossen en veiligheid gaat er ook op vooruit.
MAG out
---RAWE CEEK!!!---
Max krijgt alweer te horen 48.0 please als hij weer een 47.5 neerzet.
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Magnussen ook stuk, motor...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gister jaBasvanS schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:03:
Heeft RB nu de 2e motor bij Max erin gelepeld vandaag?
Dit is toch overduidelijk wat Mercedes wil, hou toch op met dat gedram om het feit dat het toevallig weer Hamilton is die klaagt. En dat het bij een ander zogenaamd anders zou zijn.FabianGTI schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:02:
[...]
Ach, als bijvoorbeeld RAI zo’n bericht zou doen zouden we het allemaal geweldig vinden en hem gelijk geven, nu is het weer geklaag van HAM…
Ze spelen al jaren die vieze spelletjes om de FIA te beinvloeden, dit is niks nieuws.
Twente komt eraan!
Wauw😮 wat is die Mercedes slecht.
Denk dat Angela straks met een rolstoel Lewis staat op te wachten.
Denk dat Angela straks met een rolstoel Lewis staat op te wachten.
Ik had gewoon niets moeten zeggen

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Daar gaat er weer een Ferrari motor..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Prima.Sydney08 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Yep, ben ik ook van overtuigd. Mercedes ziet natuurlijk graag dat de regelgeving verandert in hun voordeel. Dan maar de hele tijd klagen en hopen dat Fia ervan schrikt en aanpassingen gaat doen.
Ik stel voor dat er een maximale hoeveelheid stuiteren wordt opgenomen in het technische regelement. Auto's die meer stuiteren krijgen disqualificatie.
Verwijderd
British drivers (Russell and Hamilton) suffering from porpoising...renegrunn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:02:
[...]
Nee. Die kiezen er voor om de FIA ertoe te bewegen de regels in hun voordeel aan te laten passen. Want "iedereen" heeft er last van..
British media: "Has porpoising gone too far?"
..
RedBull: "What porpoising?"
En dan is het een feite een politiek verhaal. Heeft Toto zoveel clout bij de FIA nr1 (kom even niet op zijn naam) dat ie het voor elkaar krijgt om dat te regelen. Zou wel extreem bijzonder zijn.tweakduke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Jup dat vertikken ze en de oplossing moet actieve vering zijn. Het lobbyen is begonnen, maar wat mij betreft heeft Mercedes een ontwerpfout gemaakt en gaan we daar niet de regels voor aanpassen.
Nog maar 2 Ferrari blokken over op de grid toch? 1 Haas en een Alfa
VSC is goed voor GAS op RUS toch?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik vind dat als er al een reglement aanpassing komt waar de stuiterballen op de grid baat vij helpen moet er een regel komen waar anderen ook baat bij hebben ter compensatie. Onder de streep is het gewoon een design fout.
Maar dit kon ook weer. Iet fatsoenlijk getest worden door de achterlijke test reglementen en limitaties in de F1.
Maar dit kon ook weer. Iet fatsoenlijk getest worden door de achterlijke test reglementen en limitaties in de F1.
Idem Perez.Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:05:
Nieuwe hards voor Max.
Ik zou liever zien dat er regelgeving komt mbt de veiligheid van de coureur die de Mercedes wagen in dit geval gewoon afkeurt totdat zij het probleem onder controle krijgen.
Ferrari heeft gewoon gegokt met de motorstand. Dat lijkt mij wel duidelijk.
Aandelen Ferrari gaat zo lekker morgen, denk ik.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tsjonge, zijn al 3 nieuwe pausen aangekondigd door de Italianen, zoveel witte rook...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:33
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Verstappen snelle stop en Perez iets minder, dat is jammer. Beide nieuwe hards dus en Russel pakt ook een nieuw setje. Veranderd dus niks.
Oeh, kantje boord hoor deze! Max kreeg instructie dat hij naar binnen moest als VSC op de borden zou komen. Vlak voor de pits entry ging het VSC paneel branden.
Nette stop dit keer, 2.7s.
Wat is die pitcrew van PER aan het doen vandaag?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PER weer een langzamere stop, 4.4s.
Mercedes volgend weekend:Exocet schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:01:
Mercedes moet de auto gewoon hoger zetten

Gewoon gratis pitstops voor de veiligheid. Niks mis mee.
Stomme vraag.. maar is BOT nu de enige met een Ferrari motor?
En MickHollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:06:
Wat een kak stops bij rbr vandaag
[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 12-06-2022 14:10 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:33
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat is dus afwachten. Met de FIA en dat hele wereldje durf ik dat niet te voorspellensiggy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:05:
[...]
En dan is het een feite een politiek verhaal. Heeft Toto zoveel clout bij de FIA nr1 (kom even niet op zijn naam) dat ie het voor elkaar krijgt om dat te regelen. Zou wel extreem bijzonder zijn.
MSC ook natuurlijk.HollowGamer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:06:
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij zag het eerder dan het team. Max ging al meteen links rijden omdat die het zag aankomen.StefanVerkerk schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:06:
Oeh, kantje boord hoor deze! Max kreeg instructie dat hij naar binnen moest als VSC op de borden zou komen. Vlak voor de pits entry ging het VSC paneel branden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die eerste van PER ook zeker?sjaool schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:06:
[...]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is nu 3 keer vertraging links achter bij de pitstops van Red Bull..
Flickr PSN ID= cheironnl
Linksachter duurde gewoon te lang hoor?sjaool schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:06:
[...]
Twente komt eraan!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PnZ6RbXsHT9L25dpiVHxuQqU.jpg?f=user_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Snap niet zo goed dat de FIA hier geen eisen voor opstelt. Lopen ze zo op hun borst te slaan dat F1 de auto wereld veiliger en efficiënter wordt dankzij de sport. Maar ondertussen lopen coureurs potentieel hersenschade op en dat accepteren we gewoon.computerjunky schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:05:
Ik vind dat als er al een reglement aanpassing komt waar de stuiterballen op de grid baat vij helpen moet er een regel komen waar anderen ook baat bij hebben ter compensatie. Onder de streep is het gewoon een design fout.
Hoeveel ronden kan je op verse mediums
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Mee eensTheBrut3 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:08:
Ze hadden GAS moeten stoppen imo
- DaniëlWW2
- Niet online
15-20 lijkt het wel te zijn.
HAM gaat de AT's pakken verwacht ik, als z'n rug het volhoudt dan.
[ Voor 30% gewijzigd door dreester op 12-06-2022 14:10 ]
Omdat het een eigen keuze is? Ze kunnen het prima oplossen, maar dat kost snelheid. Dus ja, ze doen het toch echt 100% zelf.Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:09:
[...]
Snap niet zo goed dat de FIA hier geen eisen voor opstelt. Lopen ze zo op hun borst te slaan dat F1 de auto wereld veiliger en efficiënter wordt dankzij de sport. Maar ondertussen lopen coureurs potentieel hersenschade op en dat accepteren we gewoon.
De coureur kan ook gewoon kiezen niet in te stappen.Robkazoe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:09:
[...]
Snap niet zo goed dat de FIA hier geen eisen voor opstelt. Lopen ze zo op hun borst te slaan dat F1 de auto wereld veiliger en efficiënter wordt dankzij de sport. Maar ondertussen lopen coureurs potentieel hersenschade op en dat accepteren we gewoon.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
YupLZ86 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:10:
Was RUS gestopt?
www.google.nl
yep.LZ86 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:10:
Was RUS gestopt?
top 3 pitted en nieuwe banden
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
35 tot 40. Maar met 40 ben je heel erg aan het rekken.
Edit; oeps ik las hard.
[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 12-06-2022 14:12 ]
Het is een keuze van de fabrikanten ja. Maar als FIA moet je denk ik naast snelheid ook veiligheid prefereren. We kunnen alle tec barriers ook wel weghalen want dan kunnen ze harder door de bochten heen. Jammer dat iemand zich te pletter kan rijden, maar heil snelheid?siggy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:10:
[...]
Omdat het een eigen keuze is? Ze kunnen het prima oplossen, maar dat kost snelheid. Dus ja, ze doen het toch echt 100% zelf.
Toch het potentieel als RUS straks een goeie auto rijdt is super vet
Toch best knap dat Mercedes met een draak van een auto straks in de top 5 staat.
Ik ben alleen benieuwd hoe lang beide rijders het vol gaan houden. Vroeg of laat gaat dat zich wreken in je lijf als je helemaal beurs bent.
Ik ben alleen benieuwd hoe lang beide rijders het vol gaan houden. Vroeg of laat gaat dat zich wreken in je lijf als je helemaal beurs bent.
Waarom pakte HAM dan geen medium maar hard. Of is de degradatie van medium zo hoog op het laatst
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Daar ging mijn post niet over hoor.
Zou PER de snelste ronde mogen houden?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Hmm.. even niet op het knopje DRS klikken? Of ben je echt out?

Ben ook rustiger als PSV fan als je nergens meer voor speelt dan dat je vol in de strijdt zitplizz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:13:
Zo zeldzame shot van Toto Wolff. Hij is veel rustiger vergeleken met vorig jaar.
Verwijderd
Het is het derde team en nu Ferrari is uitgevallen wat is dan zo geweldig?Miki schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:12:
Toch best knap dat Mercedes met een draak van een auto straks in de top 5 staat.
Perez die de snelste ronde zet en Red Bull niet zeurt geeft wel aan dat ze bij Max bang zijn dat hij uitvalt, omdat hij de grootste kans maakt op het kampioenschap.
Dat zag er eerder uit als verbeten gespannenheid.plizz schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:13:
Zo zeldzame shot van Toto Wolff. Hij is veel rustiger vergeleken met vorig jaar.
Waar dan wel over? Als je met zo'n reactie reageert op iemand die het heeft over de trage pitstops van RBR.
Twente komt eraan!
Veel succes maar op dit moment vecht je met AT's en kom je niet in de buurt van RB en FER. Lijkt mij sterk dat zij zichzelf als "winners" zien .dawg schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:13:
De Britten gaan weer hoop putten uit deze (verwachte en vertekenende) finishes van de Mercs.
VER en PER nu beide rondjes 1:46. Gevolgd door HAM met 1:47, die gaat GAS nog wel pakken zo (1:49)
[ Voor 24% gewijzigd door renegrunn op 12-06-2022 14:14 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |