[F1 2022] Race 7 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste
Acties:
  • 130.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:24:
[...]

Tja, dat kan je natuurlijk voor elke driver zeggen :+

Punt is dat Max geen snellere tijd kon zetten door Perez (die niet sneller was in de laatste qualy run, vaak toch degene met de laagste hoeveelheid brandstof en de snelste ronde) en Max wel een snellere ronde aan het zetten was.

Uiteindelijk gaat het niet om training (want je weet niet hoe de auto's zijn beladen) maar om qualy. En daar kon max zijn laatste en vaak snelste ronde niet maken.

Das uiteindelijk zijn eigen schuld ook natuurlijk (moet je eerder maar sneller rijden), maar dat Max per definitie langzamer was? Op een track als Monaco waar je pace bepaald wordt door je voorganger is race pace lastig te bepalen, was het juiste moment wisselen naar droge banden hier bepalend en leek Max zijn banden toch beter te hebben dan Perez op het einde.

Monaco is gewoon een vreemde eend. Ik zou daar toch niet zo snel conclusies over de rest van het seizoen op willen baseren.

Dat PER dichterbij komt, zeker waar. En dat is alleen maar mooi!
Pace wordt vooral bepaald door het vertrouwen in de auto en -nog veel belangrijker- hoeveel risico je bereid bent te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:53
Bullet NL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:37:
Hmmm, dit weekend is mij wel duidelijk geworden dat Monaco anno 2022 eigenlijk geen autorace meer verdient.....

De baan is te beperkt, als het vandaag droog was geweest dan had er zo goed als niet ingehaald geworden. Natuurlijk, het stratencircuit ademt nostalgie en heeft ook nu nog een unieke sfeer. Maar een race? Nee..... Het is met de huidige auto's een baan geworden waar als in een optocht achter elkaar aangereden wordt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een autorace?

De kwalificatie was zaterdag heel spectaculair, helemaal waar. Gelukkig begon het vandaag voor de start te regenen, maar normaal gesproken zou een kwalificatie niet het hoofdonderdeel van een GP weekend moeten zijn.
Dit was in 1992 met Senna en Mansell al aan de orde, dus het ligt echt niet aan de grote van de auto’s.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Erazzzer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:26:
Feit is, als Checo vorige week niet genaaid werd door het team met die teamorders, dan had hij nu met 1 punt het klassement geleid. Dus ik denk dat we nu ook het hoofdstuk hoe goed Max is kunnen afsluiten. Hij krijgt het kampioenschap gewoon kado.
8)7
Busje komt zo, tijd voor een pilletje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Will_M schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:46:
[...]

(y)

ALO moet alleen nog een beetje beter z'n best gaan doen om de 'Triple Crown' ooit nog eens een keer te kunnen gaan halen..... :9
Zit net te denken: Voorlaatste Spaanstalige 1-2: Spanje (!) 2012, Maldonado-Alonso. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:43
Dus ik denk dat we nu ook het hoofdstuk hoe goed Max is kunnen afsluiten. Hij krijgt het kampioenschap gewoon kado.
Ja joh, vorig jaar hebben Christian en Toto samen afgesproken dat ze het aan Max geven omdat hij anders niet kon winnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Kaheem_Said schreef op maandag 30 mei 2022 @ 04:06:
[...]

Dit was in 1992 met Senna en Mansell al aan de orde, dus het ligt echt niet aan de grote van de auto’s.
Idd. Ook Hongarije kreeg vanaf 1986 meteen dit verwijt. Toch racen we daar nog steeds en zijn er tegenwoordig mensen die Hongarije als ‘goed oud ‘ circuit zien :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D.deJong schreef op maandag 30 mei 2022 @ 05:19:
[...]

8)7
Busje komt zo, tijd voor een pilletje.
Ach, altijd handig om te weten welke persoon je hier nooit meer serieus hoeft te nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Monaco blijft iets 'speciaals', maar de auto's worden breder en logger en dat helpt niet met 'racen'. Inhalen is sowieso al lastig op een stratencircuit, maar met deze auto's heb je de volledige medewerking nodig van je voorganger. Helaas was het 'spannnde' einde een enorme anti-climax omdat er gewoon niet in te halen valt als je niet 2-3 seconden per ronde sneller bent. Het zal me intussen ook weinig boeien als Monaco er niet meer bij zal zijn. Monaco is veel breder geworden sinds de mid 90's, maar heft weinig nut als de auto's logger en breder worden.

Crash van Schumacher was even schrikken, maar viel reuze mee, de schrik hielp niet doordat de TV director ineens wegschoot van het wrak, min of meer implicerend dat het een heel heftig ongeluk was. Uiteindelijk bleek het slechts een schuiver te zijn. Hoewel duidelijk was dat di hele barriere opnieuw gezet moest worden, toch wer onbegrijpelijk dat ze pas na het weghalen van het wrak de rode vlag zwaaiden. Maar Mick heeft gewoon niks te zoeken in de F1. Ik weet niet of het deze auto's zijn die hem niet passen, maar hij zorgt er zo eigenhandig voor dat Haas dadelijk de handdoek in de ring gooit. Zelfs zonder ontwikkelingsgeld gaan ze niet onder dat budgetplafond blijven.

De TV director was de schlemiel van de dag. Werkelijk alles missen en de laatste ronde ervoor gezorgd dat alleen Perez in beeld was, terwijl de rest kop-staart was. Het 'andere' incident tussen Ocon en Hamilton compleet gemist, volgens mij niet eens een replay. Voor en miljardencircus leek het wel alsof er een team in training aan het prutsen was. Niet F1 waardig.

Er moet (as usual) weer wat over regen gezegd worden. Puur omdat er niet in de regen getrained was, gingen ze achter de safety car starten. Commercieel gezien snap ik het, het ziet knullig uit als iedereen crasht in de 1e ronde, maar regen races worden op deze manier de nek omgedraait. Full wets waren al vrij snel overbodig en men wachtte letterlijk op die 2e regenwolk. Men moet gewoon eens accepteren dat risico erbij hoort in een racesport óf gewoon simpelweg beslissen dat ze niet rijden als het regent. Het blijft schlemielig overkomen dat de elite des racen collectief in hun broeken plassen als ze nattigheid zien. Regenraces waren vroeger gegarandeerd spektakel, nu is het gegarandeerd frustratie voor de kijker. Je weet niet meer waar je aan toe bent. De eerste rode vlag was dan ook minimaal 15 min onnodig te lang in mijn ogen. Het valt me nog net mee dat ze niet massaal de baan gingen drogen met vrachtwagens en blazers /sarcasm.

Ferrari. Zij lijken weer typisch Ferrari, Het gaat prima als ze ver vooraan rijden, maar zodra het allemaal op elkaar ligt en er moet nagedacht worden, komen de Italiaanse dingetjes weer bovendrijven.Het is omdat er geen 3e team achter Ferrari en Red Bull erbij zit, nu lijkt het erop dat er nog een wonder moet gebeuren wil de rest van het seizoen niet heel saai worden en dat Red Bull er met gemak, puntsgewijs dan, ervandoor gaat met beide titels.

Perez had een goede dag, maar hij vergeet dat er heel veel geluk bij was komen kijken. Heeft ie een win verdiend, ja uiteraard, maar hij doet alsof hij nu met regelmaat Max kan verslaan. En dan zie ik zonder een dikke portie geluk nog maar 2-3x gebeuren dit seizoen, puur omdat Max eens een off-day heeft.

Voor het kampioenschap was dit helemaal geen slechte race voor Max, weer puntjes uitgelopen terwijl voor de start het vrijwel zeker was dat Leclerc de leiding weer zou overnemen. Kwalificatie lijkt nu wel beetje een thema te worden voor Max. Hij moet elke race werk verzetten om naar voren te komen. Hopelijk gaat ie er wat aan werken, want mocht er straks een moment komen dat drs wordt afgeschaft, dan wordt dat een probleempje, elke keer achteraan beginnen. Vooralsnog lijkt de race pace van de red bull beter te zijn dan de Ferrari's, dus afgezien van DNF's n geneuzel rond het budgetplafond ziet het er heel rooskleurig uit voor Max.

En Ricciardo, jezus, zijn carriere gaat als een nachtkaars uit. Op een lucky win in Monza na vorig jaar is het een groot drama en er lijkt geen enkele verbetering in te komen. Zelfs niet op 'zijn' Monaco.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:22
siggy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:23:
De TV director was de schlemiel van de dag. [..] Voor en miljardencircus leek het wel alsof er een team in training aan het prutsen was. Niet F1 waardig.
Speelt dus wel mee dat de regie niet door de FOM zelf wordt gedaan in Monaco maar door de vrijwilligers van de lokale dorpsomroep. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

StefanVerkerk schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:29:
[...]
Speelt dus wel mee dat de regie niet door de FOM zelf wordt gedaan in Monaco maar door de vrijwilligers van de lokale dorpsomroep. :F
Yup, I know, maar dan nog. Dat ze dat toelaten is mij een raadsel. De race was minder saai dan dat er getoond wordt. Vettel had schijnbaar een goede race en daar heb ik weinig van meegekregen. Hopelijk wordt dat in een eventueel nieuwe contract voor Monaco ook meegenomen. Weg met die amateurs. Bijna concurrentie voor de stewards zo amateuristisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
De TV regie was inderdaad om te huilen zo slecht, zaterdag bij de kwalificatie ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 21:14
Jasphur schreef op maandag 30 mei 2022 @ 02:17:
Nou, dat was uit eindelijk geen vervelende race om naar te kijken :P
Het enige wat leuk was, was de strijd om plek 4 op het einde, maar voor de rest een waardeloze race die snel van de kalender mag verdwijnen.
Als iemand gewoon 3 seconden langzamer kan rijden (ALO) per ronde en er kan nog niet ingehaald worden betekend dat er echt iets mis is met de huidige combinatie circuit/wagen.

Datzelfde geldt eigenlijk voor Per met zijn verrotte banden die gewoon in de weg kan gaan rijden, hetzelfde een paar jaar geleden met Ham.

Sneu voor Lec, ik had hem deze overwinning wel gegund. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

FabianGTI schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:51:
[...]

Als iemand gewoon 3 seconden langzamer kan rijden (ALO) per ronde en er kan nog niet ingehaald worden betekend dat er echt iets mis is met de huidige combinatie circuit/wagen.
Lukte GAS prima ;) HAM moet het weer opnieuw leren :>

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:35:
[...]

Q bestaat natuurlijk uit drie individuele delen. En volgens mij was hij geen enkele keer eerste. En correct, net als vrije trainingen doet dat er niet toe. Maar het geeft IMO wel aan dat Verstappen er het hele weekend al niet bij zat.
Ook al klopt dit, was het ook duidelijk dat ie een snelle 2e ronde aan het rijden was totdat Perez in de weg stond. En Max heeft al vaker een goede laatste ronde gereden ondanks dat de rest van het weekend minder was.
Volgens mij leg je me nu wederom woorden in de mond? Ik heb het ook alleen over dit weekend. Voor de rest lijkt Verstappen ook sneller te zijn, in race en Q (Jeddah buiten beschouwing gelaten en Perez op P1 en Verstappen ook 3 of 4). Maar dat doet er niks aan af dat Perez het hele weekend de betere van de twee was. Maakt verder ook niet uit, want over het hele seizoen verwacht ik dat Verstappen nog wel flink wat zal uitlopen op Perez. Maar het valt toch niet te ontkennen dat hij dit weekend fair and square "verslagen" is door zijn teamgenoot. Maar volgens mij is Perez ook een coureur die het altijd goed doet in Monaco (2x op het podium voor Force India?).
En ook hier kun je je twijfels natuurlijk over hebben. Perez leek in de aanloop inderdaad sneller, maar als je in de race zelf kijkt leek het er toch sterk op dat Max, zeker aan het begin, werd opgehouden door Perez en zelf harder had gekund. Maar dat is ook het grote probleem met al deze 'what if' scenario's. Je kunt een hoop beredeneren, maar in de praktijk blijkt het in de race zelf toch vaak anders te gaan dan vooraf gedacht. En uiteindelijk is het gelopen zoals het is, heeft Checo een mooi P1 te pakken en heeft Max met zijn P3 en voor Leclerc finishen, ook zeker niet te klagen. Beide is uiteindelijk meer dan vooraf verwacht.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Monaco blijft iets 'speciaals', maar de auto's worden breder en logger en dat helpt niet met 'racen'. Inhalen is sowieso al lastig op een stratencircuit, maar met deze auto's heb je de volledige medewerking nodig van je voorganger. Helaas was het 'spannnde' einde een enorme anti-climax omdat er gewoon niet in te halen valt als je niet 2-3 seconden per ronde sneller bent. Het zal me intussen ook weinig boeien als Monaco er niet meer bij zal zijn. Monaco is veel breder geworden sinds de mid 90's, maar heft weinig nut als de auto's logger en breder worden.

Crash van Schumacher was even schrikken, maar viel reuze mee, de schrik hielp niet doordat de TV director ineens wegschoot van het wrak, min of meer implicerend dat het een heel heftig ongeluk was. Uiteindelijk bleek het slechts een schuiver te zijn. Hoewel duidelijk was dat di hele barriere opnieuw gezet moest worden, toch wer onbegrijpelijk dat ze pas na het weghalen van het wrak de rode vlag zwaaiden. Maar Mick heeft gewoon niks te zoeken in de F1. Ik weet niet of het deze auto's zijn die hem niet passen, maar hij zorgt er zo eigenhandig voor dat Haas dadelijk de handdoek in de ring gooit. Zelfs zonder ontwikkelingsgeld gaan ze niet onder dat budgetplafond blijven.

De TV director was de schlemiel van de dag. Werkelijk alles missen en de laatste ronde ervoor gezorgd dat alleen Perez in beeld was, terwijl de rest kop-staart was. Het 'andere' incident tussen Ocon en Hamilton compleet gemist, volgens mij niet eens een replay. Voor en miljardencircus leek het wel alsof er een team in training aan het prutsen was. Niet F1 waardig.

Er moet (as usual) weer wat over regen gezegd worden. Puur omdat er niet in de regen getrained was, gingen ze achter de safety car starten. Commercieel gezien snap ik het, het ziet knullig uit als iedereen crasht in de 1e ronde, maar regen races worden op deze manier de nek omgedraait. Full wets waren al vrij snel overbodig en men wachtte letterlijk op die 2e regenwolk. Men moet gewoon eens accepteren dat risico erbij hoort in een racesport óf gewoon simpelweg beslissen dat ze niet rijden als het regent. Het blijft schlemielig overkomen dat de elite des racen collectief in hun broeken plassen als ze nattigheid zien. Regenraces waren vroeger gegarandeerd spektakel, nu is het gegarandeerd frustratie voor de kijker. Je weet niet meer waar je aan toe bent. De eerste rode vlag was dan ook minimaal 15 min onnodig te lang in mijn ogen. Het valt me nog net mee dat ze niet massaal de baan gingen drogen met vrachtwagens en blazers /sarcasm.

Ferrari. Zij lijken weer typisch Ferrari, Het gaat prima als ze ver vooraan rijden, maar zodra het allemaal op elkaar ligt en er moet nagedacht worden, komen de Italiaanse dingetjes weer bovendrijven.Het is omdat er geen 3e team achter Ferrari en Red Bull erbij zit, nu lijkt het erop dat er nog een wonder moet gebeuren wil de rest van het seizoen niet heel saai worden en dat Red Bull er met gemak, puntsgewijs dan, ervandoor gaat met beide titels.

Perez had een goede dag, maar hij vergeet dat er heel veel geluk bij was komen kijken. Heeft ie een win verdiend, ja uiteraard, maar hij doet alsof hij nu met regelmaat Max kan verslaan. En dan zie ik zonder een dikke portie geluk nog maar 2-3x gebeuren dit seizoen, puur omdat Max eens een off-day heeft.

Voor het kampioenschap was dit helemaal geen slechte race voor Max, weer puntjes uitgelopen terwijl voor de start het vrijwel zeker was dat Leclerc de leiding weer zou overnemen. Kwalificatie lijkt nu wel beetje een thema te worden voor Max. Hij moet elke race werk verzetten om naar voren te komen. Hopelijk gaat ie er wat aan werken, want mocht er straks een moment komen dat drs wordt afgeschaft, dan wordt dat een probleempje, elke keer achteraan beginnen. Vooralsnog lijkt de race pace van de red bull beter te zijn dan de Ferrari's, dus afgezien van DNF's n geneuzel rond het budgetplafond ziet het er heel rooskleurig uit voor Max.

En Ricciardo, jezus, zijn carriere gaat als een nachtkaars uit. Op een lucky win in Monza na vorig jaar is het een groot drama en er lijkt geen enkele verbetering in te komen. Zelfs niet op 'zijn' Monaco.
Je hoeft niet te kijken he?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47

Damian

Insane Obtrusion

Wat we een poep race. Dat contract hoeft er voor mij echt niet te komen. Ja regen heeft het leuker gemaakt in het begin, maar dat is het op elke baan waar het regent. Op de droge baan was het gewoon weer een optocht zonder enige mogelijkheid van inhalen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er moet (as usual) weer wat over regen gezegd worden. Puur omdat er niet in de regen getrained was, gingen ze achter de safety car starten. Commercieel gezien snap ik het, het ziet knullig uit als iedereen crasht in de 1e ronde, maar regen races worden op deze manier de nek omgedraait.
Het grote probleem met de regen is het gewicht van de auto's. De 800 kg van een huidge F1 auto zal een stuk sneller rechtdoor gaan dan de 500 kg van een F1 auto in 1990, of je nu met full wets rijdt of niet. Dat zal ook meespelen in de beslissing om wel of niet te gaan racen.

Wat mij betreft moeten ze daar eens heel veel aandacht aan gaan besteden: lichtere auto's en smallere auto's. Gewoon in de regels zetten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Nog wat foto's van de afgelopen grand prix.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Sergio-Perez-Formel-1-GP-Monaco-2022-169FullWidth-6514233c-1903859.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Charles-Leclerc-Ferrari-Formel-1-GP-Monaco-27-Mai-2022-169Gallery-482bb1bc-1903368.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Charles-Leclerc-Ferrari-Formel-1-GP-Monaco-27-Mai-2022-169Gallery-42d42c77-1903351.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Esteban-Ocon-Alpine-Formel-1-GP-Monaco-27-Mai-2022-169Gallery-16e83dfe-1903362.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-Formel-1-GP-Monaco-27-Mai-2022-169Gallery-53885bbf-1903363.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alex-Albon-Williams-Formel-1-GP-Monaco-27-Mai-2022-169Gallery-487f0e62-1903372.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Lando-Norris-McLaren-Formel-1-GP-Monaco-27-Mai-2022-169Gallery-e95583d4-1903377.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Binotto en consorten hebben het in ieder geval voor elkaar gekregen dat iedereen over “gele lijnen, banden en wel/niet er overheen” praat ipv hun eigen shitshow :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:44
RobertMe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:23:
[...]

"die ander" trackside aanwezig was. Die man is hoofd strategie en Hannah is meer een de tweede / vice / ... onder/naast die man. Vervolgens wisselen ze af wie er trackside is en wie op de fabriek is. Als zij dus die call heeft gemaakt vermoed ik dus dat het van op de fabriek was.
Blog over Hannah Schmitz bij Oracle. Daarin lees je over hun werkzaamheden voor/tijdens de race.

Jij doelt op Will Courtenay, die Head of Strategy is/was. Ik vind geen recente artikelen over hem en zie dat Schmitz sinds vorig jaar mei Principal SE is geworden. Hoe die functies zich nu tot elkaar verhouden is me niet helemaal duidelijk. (In 2019 wisselden ze elkaar inderdaad af, toen was Hannah bij de GP Brazilië met gewaagde maar succesvolle strategie en mocht ze mee het podium op)

[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 30-05-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Maasluip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:10:
[...]

Het grote probleem met de regen is het gewicht van de auto's. De 800 kg van een huidge F1 auto zal een stuk sneller rechtdoor gaan dan de 500 kg van een F1 auto in 1990, of je nu met full wets rijdt of niet. Dat zal ook meespelen in de beslissing om wel of niet te gaan racen.

Wat mij betreft moeten ze daar eens heel veel aandacht aan gaan besteden: lichtere auto's en smallere auto's. Gewoon in de regels zetten.
Het probleem is dat de auto's groter en zwaarder worden om de veiligheid te verbeteren, dus zomaar lichter en smaller zal niet gebeuren tenzij ze een manier vinden om ook dan hetzelfde veiligheidsniveau te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Transportman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Het probleem is dat de auto's groter en zwaarder worden om de veiligheid te verbeteren, dus zomaar lichter en smaller zal niet gebeuren tenzij ze een manier vinden om ook dan hetzelfde veiligheidsniveau te halen.
En we hebben deze race wel weer gezien dat die veiligheid toch echt wel belangrijk is.....

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Horner heeft aangegeven dat Perez nu geen 2de coureur meer is.

En gelijk ook. Je hebt nu 2 titelkandidaten die Ferrari moeilijk kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:16:
Binotto en consorten hebben het in ieder geval voor elkaar gekregen dat iedereen over “gele lijnen, banden en wel/niet er overheen” praat ipv hun eigen shitshow :D
Zeker in de leer geweest bij Toto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:31:
[...]

Zeker in de leer geweest bij Toto.
Proficiat! :9B

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 18:31
bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:27:
Hornet heeft aangegeven dat Perez nu geen 2de coureur meer is.

Dat is vooralsnog voor de buhne en om Perez tevreden te houden denk ik. Wat mij betreft moet checo nog minstens een aantal races laten zien dat hij gelijkwaardig is, anders kan RB zich nog lelijk in de voet schieten. Geen stalorders voor bijvoorbeeld 2 races kan zo 15 punten en daarmee het wk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Die willen gewoon bewijzen dat Masi het zo slecht nog niet deed :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:25:
[...]

Dat is natuurlijk ook een kip ei probleem. Doordat de auto's groter en zwaarder zijn is de impact van een crash ook zwaarder. Als ze terug zouden gaan naar lichtere auto's dan hoeven de auto's ook niet meer bescherming te geven op 800KG die abrupt tot stilstand komt.
Dus ja, de toegenomen veiligheidseisen maken de auto's zwaarder, maar de zware auto's verhogen ook de veiligheidseisen en dus het gewicht van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:53

Toshirou

Vinyl Surfer

Dit kan het algehele spel leuker maken als de strijd tussen de coureurs groter wordt en er meer kandidaten mee gaan spelen om uit wereldtitel. Dit kan ik alleen maar aanmoedigen. _/-\o_

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:32
Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:24:
[...]
Kijk naar Brazilië waar Ocon Max eraf rost in turn 1 omdat hij als back marker zich mag unlappen door zijn race te rijden. Op het einde van deze race zag je ook de laaste van het veld opzij gaan zover het kan. Ze gaan niet op de rem staan omdat 2 seconden achter ze de snelle jongens komen.
Daar heeft Ocon dan ook de maximale mogelijke straf buiten een directe diskwalificatie (10s S&G) voor gekregen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Emgeebee schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Dat is vooralsnog voor de buhne en om Perez tevreden te houden denk ik.
Uiteraard. Hij is lekker bezig, maar nog geen zekerheidje. Fijn dat ie goed mee doet nu!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Feit is, als Checo vorige week niet genaaid werd door het team met die teamorders, dan had hij nu met 1 punt het klassement geleid. Dus ik denk dat we nu ook het hoofdstuk hoe goed Max is kunnen afsluiten. Hij krijgt het kampioenschap gewoon kado.
Perez doet het inderdaad uitstekend.

Bedenk echter wel dat Verstappen in de laatste run in de kwalificatie voordat Perez z'n wagen in de muur parkeerde op weg leek naar P2. Als hem dat was gelukt waren de rollen gisteren omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Hornetr heeft aangegeven dat Perez nu geen 2de coureur meer is.

Prima toch? Dat houdt Max ook scherp. Zonder een een collega die je uitdaagt komt je zelf ook niet verder. Een beetje competitie binnen een team houdt het ook leuk voor de kijker. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dat was Perez toch sowieso nog niet? En Barcelona was ook geen "tweede coureur ga aan de kant voor de eerste" maar "houdt de ander niet op omdat die veel sneller is door een andere strategie". Kan Perez wel boos zijn tijdens de race, maar uiteindelijk is het hem echt wel duidelijk geworden dat die call hem niet zijn winst ontnomen heeft. Want Verstappen was én veel sneller én zelf zou die het einde echt niet halen zonder nog een stop.

Sowieso, vorige week "we need to talk", gisteren "we are the best team". Je ziet meteen hoe snel het kan verkeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Naar TomGun Maverick geweest toevallig? O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Dat is vooralsnog voor de buhne en om Perez tevreden te houden denk ik. Wat mij betreft moet checo nog minstens een aantal races laten zien dat hij gelijkwaardig is, anders kan RB zich nog lelijk in de voet schieten. Geen stalorders voor bijvoorbeeld 2 races kan zo 15 punten en daarmee het wk kosten.
En waar baseer je dat op? Want als ik geen oranje Max bril op heb heeft Perez het eigenlijk super gedaan. Tuurlijk 1 uitval beurt minder

Maar Jeddah pakt hij pole en heeft gewoon pech met de saftey car daar....
Rest van de races zit hij er gewoon goed bij, het gat met Max is echt niet zo groot. En iedereen ziet dat Max gewoon iets meer moeite lijkt te hebben met de RB dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Trouwens waar kan ik het lezen dat Horner dat echt gezegd heeft? Het enige dat ik zo snel kan vinden is dat Perez de rol van tweede coureur niet geaccepteerd heeft.

Horner exclusive: Perez has not accepted number two status to Verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
sjaool schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:50:
Trouwens waar kan ik het lezen dat Horner dat echt gezegd heeft? Het enige dat ik zo snel kan vinden is dat Perez de rol van tweede coureur niet geaccepteerd heeft.

Horner exclusive: Perez has not accepted number two status to Verstappen
https://twitter.com/SkySportsF1/status/1530957867548803073

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

LEC niet blij:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FT8qokcWIAEhgDb?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FT8LIucWQAAsQ_v?format=jpg&name=small
:(:)

[ Voor 31% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-05-2022 08:55 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:47

Damian

Insane Obtrusion

Mja leuk dat ie het zo zegt maar Max is in de basis toch echt wel een tandje sneller, Monaco lag hem gewoon niet icm de nieuwe auto. Daarnaast had ie er gewoon voor gezeten in de kwali als Perez hem niet in de muur had gezet. Pappen en nathouden is dat richting Perez.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Helaas is de video niet beschikbaar op mijn locatie. De tekst erboven zegt niet zoveel. Maar ik geloof best dat Perez dit weekend punten gescoord heeft bij het team.

Volgende race zal het wel weer omgekeerd zijn. Alhoewel Baku is ook al een keer gewonnen door Perez. Maar goed daarvoor moest Max uitvallen en Lewis een dikke blunder begaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:42:
[...]

En waar baseer je dat op? Want als ik geen oranje Max bril op heb heeft Perez het eigenlijk super gedaan. Tuurlijk 1 uitval beurt minder

Maar Jeddah pakt hij pole en heeft gewoon pech met de saftey car daar....
Rest van de races zit hij er gewoon goed bij, het gat met Max is echt niet zo groot. En iedereen ziet dat Max gewoon iets meer moeite lijkt te hebben met de RB dit jaar.
Toegegeven, dat baseer ik met name op vorig jaar. Max heeft consistent laten zien veel betere tijden neer te zetten. Dat het dit jaar tot noch toe stuivertje wisselen is, is in mijn ogen gewoon een te groot risico voor RB om dan meteen te zeggen dat ze per race de beste laten winnen. Het is ook niet logisch; als je ze elkaar laat passeren (even ongeacht de volgorde) krijg je voor de constructeurstitel alsnog dezelfde punten (p2 max en p3 perez is hetzelfde aantal als p2 perez en p2 max natuurlijk), maar door het maximaal aantal punten steeds aan 1 coureur te 'geven' haal je wel het maximale voor de driver's title.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat is niet letterlijk zeggen dat PER geen tweede driver is. .

Anyway hij zit er zeker beter bij maar m.i. komt hij nog lang niet in de buurt van VER.

PER is voorlopig gewoon tweede driver.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Help!!!! schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:57:
[...]

[...]

Dat is niet letterlijk zeggen dat PER geen tweede driver is. .

Anyway hij zit er zeker beter bij maar m.i. komt hij nog lang niet in de buurt van VER.

PER is voorlopig in mijn ogen gewoon tweede driver.
ik heb je even verbeterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

offtopic:
@RobertMe Gefeliciteerd *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Maasluip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:10:
[...]

Ja dat zeg ik. Overigens is de rijhoogte problematischer dan het gewicht.

Maar wat ik zeg, ze moeten gewoon kiezen om niet te racen in de regen of wel. Willen ze het wel toelaten, zorg dan dat het ook kan. Teams vrplicht rijhoogte aanpassen, weet ik veel. Of gewoon het niet doen. Ook prima, maar dit is half half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

‘We need to see how we move forward from here’ – Steiner unhappy over Schumacher’s Monaco crash

But with Schumacher having also suffered a major crash in qualifying for the Saudi Arabian Grand Prix – which forced him to miss the race – Steiner issued a curt warning to his sophomore driver after the Grand Prix.
Bron: https://www.formula1.com/...vViAUFH6FIbE0zMcjzFf.html

Ik krijg het gevoel dat we Mick volgend jaar in iedergeval bij Haas niet meer zien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Dentist schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:07:
[...]
Je hoeft niet te kijken he?
Je hoeft niet te reageren hé? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wat is er nou uiteindelijk met Magnussen gebeurd, zijn er nu al beelden van? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

-tom-562 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:12:
Dat was ook mega goed van de regie inderdaad. Crash Haas en een schuddende Magnussen in beeld :X Verder niets van gezien waarom hij uitviel...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:44
Ik begreep tijdens de race in het commentaar dat het motor problemen waren.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:48
[...]

Ach, het is ook een stukje grootspraak van redbull uiteraard. Kijk eens, we hebben 2 coureurs die in de kop van het WDC meedoen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

Motorproblemen. Maar kwam in de normale uitzending eigenlijk amper aan bod. Zijn best wat dingen gebeurd die je mist als je enkel de reguliere uitzending kijkt. Gelukkig zijn er topics als deze waar nadien nog media verzameld wordt :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Emgeebee schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Toegegeven, dat baseer ik met name op vorig jaar. Max heeft consistent laten zien veel betere tijden neer te zetten. Dat het dit jaar tot noch toe stuivertje wisselen is, is in mijn ogen gewoon een te groot risico voor RB om dan meteen te zeggen dat ze per race de beste laten winnen. Het is ook niet logisch; als je ze elkaar laat passeren (even ongeacht de volgorde) krijg je voor de constructeurstitel alsnog dezelfde punten (p2 max en p3 perez is hetzelfde aantal als p2 perez en p2 max natuurlijk), maar door het maximaal aantal punten steeds aan 1 coureur te 'geven' haal je wel het maximale voor de driver's title.
Uiteindelijk wordt dit toch per race bepaald. En heel eerlijk gezegd is de enige discutabele keuze die er door RB gemaakt is dat ze Perez vorige race aan het begin niet weer Max in hebben laten halen nadat bleek dat zijn DRS het niet deed. Want de 1e call om Max voorbij te laten was logisch omdat Max sneller was en Perez al een paar keer Russell niet voorbij kwam. Bij de 2e call was Max ook overduidelijk sneller. Alleen bij die 1e call had Perez dus alsnog de betere papieren om voorbij Rusell te komen ivm een wel werkende DRS. Daar hadden ze hem dus simpelweg weer voor moeten laten en dan was er geen enkele discussie meer geweest (en het had voor de race uiteindelijk ook niets uitgemaakt.)

Ik schat dan ook in dat dit is hoe de teamorders zullen zijn, per situatie bekijken hoe je als team het beste presteert. Ik zie ze dus niet zo snel P1/P2 omwisselen puur om Max punten te geven, maar dat kan later in het seizoen natuurlijk veranderen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:50
redwing schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:22:
[...]

Uiteindelijk wordt dit toch per race bepaald. En heel eerlijk gezegd is de enige discutabele keuze die er door RB gemaakt is dat ze Perez vorige race aan het begin niet weer Max in hebben laten halen nadat bleek dat zijn DRS het niet deed. Want de 1e call om Max voorbij te laten was logisch omdat Max sneller was en Perez al een paar keer Russell niet voorbij kwam. Bij de 2e call was Max ook overduidelijk sneller. Alleen bij die 1e call had Perez dus alsnog de betere papieren om voorbij Rusell te komen ivm een wel werkende DRS. Daar hadden ze hem dus simpelweg weer voor moeten laten en dan was er geen enkele discussie meer geweest (en het had voor de race uiteindelijk ook niets uitgemaakt.)

Ik schat dan ook in dat dit is hoe de teamorders zullen zijn, per situatie bekijken hoe je als team het beste presteert. Ik zie ze dus niet zo snel P1/P2 omwisselen puur om Max punten te geven, maar dat kan later in het seizoen natuurlijk veranderen.
Als ze echt gelijkwaardig zouden zijn hadden ze Per er wel voorbij gelaten op Barca. Max had issues met DRS en Per had betere banden. Die had Rus snel in kunnen halen. Ze zullen het niet uitdragen maar Per is gewoon (op dit moment een prima) 2de driver.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:59:
[...]

ik heb je even verbeterd
Is niet nodig hoor, in de gerelateerde zin daarvoor schreef ik al m.i., overbodig om in elke zin te herhalen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mooie en toch verrassende race in Monaco. Een beetje regen doet wonderen, hoewel er zeker wel wat aanpassingen noodzakelijk zijn om Monaco beter te maken, denk alleen niet dat dit gaat gebeuren. Denk dat de FIA/FOM het uiteindelijk voor elkaar krijgt om de TV-reportage in eigen handen te krijgen. Net zoals vorig jaar was het weer prut.

Verder denk ik dat RBR nu op de lange baan betere papieren heeft voor het kampioenschap. Enerzijds een goede uitslag met dito punten en wederom FER die het heeft verprutst met de strategie. Anderzijds omdat ze nog geen nieuwe motor hebben geïntroduceerd voor VER, daarbij lijken ze slim om te gaan met de updates bij RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
redwing schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:22:
[...]

En dus had Max dan volgens mij niet meer eerste gestaan, toch? Dat is precies mijn punt; voor de constructeurs had het niks uitgemaakt maar RB had dan wel de eerste plaats in het drivers WK verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:23:
[...]
Als ze echt gelijkwaardig zouden zijn hadden ze Per er wel voorbij gelaten op Barca. Max had issues met DRS en Per had betere banden. Die had Rus snel in kunnen halen. Ze zullen het niet uitdragen maar Per is gewoon (op dit moment een prima) 2de driver.
Klopt, ze zien Max ook echt wel als 1e rijder. Alleen voorlopig zijn de teamorders er wel op momenten dat het ook echt logisch is. In Barca was Perez b.v. niet overduidelijk sneller, iets wat Max wel was toen ze hem voorbij lieten gaan. Maar zoals ik al zei vind ik dit seizoen de enige rare call wat teamorders betreft dat ze Perez niet terug in lieten halen toen Max zijn DRS het niet deed. Juist omdat ze eerst een teamorder gaven om Max voorbij te laten. Als dan blijkt dat dat niet werkt moeten ze het wat mij betreft weer terugzetten zoals het was.

Maar we zullen zien hoe het in verdere races gaat. Hopelijk niet zoals Merc het eerst bij Hamilton deed.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Emgeebee schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:38:
[...]
En dus had Max dan volgens mij niet meer eerste gestaan, toch? Dat is precies mijn punt; voor de constructeurs had het niks uitgemaakt maar RB had dan wel de eerste plaats in het drivers WK verloren.
Nee, want Max was overduidelijk sneller en gezien de strategie had het voor de uitkomst ook niets uitgemaakt.

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PER komt toch helemaal niet in de buurt van VER :? Tijdens de 2 DNF van VER lag hij ook voor op PER. Alle voorgaande 28 races is hij sneller. Dit is de eerste keer sinds PER bij RBR rijdt dat hij op eigen kracht voor VER kan blijven.

Het is echt een non-discussie :p Alleen als materiaal pech zich voor blijft doen bij VER, zou hij een kans maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:50
Ik zou het als RB gewoon ook duidelijk maken. Max is 1 en jij bent 2. Is het maar helder voor iedereen. Niks mis mee imho. Als de kans voordoet dat je zelf voor de overwinnning kunt gaan (zoals dit weekend) is dat helemaal prima. 9/10 keer zit Max er toch al voor. Je wilt kampioen worden of niet. Als je wat halfbakken blijft prutsen ga je Ferrari achterna. Uiteindelijk is het voor Perez ook beter dat het helder is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
PWM schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:49:
PER komt toch helemaal niet in de buurt van VER :? Tijdens de 2 DNF van VER lag hij ook voor op PER. Alle voorgaande 28 races is hij sneller. Dit is de eerste keer sinds PER bij RBR rijdt dat hij op eigen kracht voor VER kan blijven.

Het is echt een non-discussie :p Alleen als materiaal pech zich voor blijft doen bij VER, zou hij een kans maken.
Je bent Jeddah wel heel snel vergeten met je non-discussie

En ik tel vorig seizoen gewoon niet... totaal andere auto.

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 30-05-2022 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:53:
[...]

Heb je Mexicaans bloed door de aderen stromen oid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Emgeebee schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Heb je Mexicaans bloed door de aderen stromen oid? :+
Nee ik ben gewoon objectief... we hebben pas 6 races gehad... 2 waar Perez beter uit de verf kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:53:
[...]

En ik tel vorig seizoen gewoon niet... totaal andere auto.
Dat was een fijne Q voor PER ja :) Blijkbaar ligt straat hem goed. Maar tijdens de race was VER gewoon sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
PWM schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:56:
[...]

Dat was een fijne Q voor PER ja :) Blijkbaar ligt straat hem goed. Maar tijdens de race was VER gewoon sneller.
Dat kun je toch niet zeggen?
Perez reed vier aan kop, totdat hij pitte voor de saftey car en de rest erna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Grappig ook wel hoe vorig seizoen geluiden (ook hier) opgingen dat PER maar moest wieberen en echt RB-onwaardig was. En nu zou hij ineens te goed voor 2 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:15

vliegnerd

Nintendo fan.

De auto van dit jaar (onderstuur) ligt PER blijkbaar veel beter dan de nerveuze ondersturende auto van vorig jaar (waar VER natuurlijk al een jaar extra mee had gereden). Diverse bronnen zeggen dat rijders als LEC en VER veel liever met een oversturende auto rijden.

PER profiteert daar nu van lijkt het.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
Toke_gt schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:57:
Grappig ook wel hoe vorig seizoen geluiden (ook hier) opgingen dat PER maar moest wieberen en echt RB-onwaardig was. En nu zou hij ineens te goed voor 2 zijn.
Perez is nooit slecht geweest, vorig jaar was zijn eerste jaar bij een team waar de auto een Max auto was.
Dit jaar met de nieuwe regels is de auto gewoon ook nieuw.

Jullie vergelijken allemaal appels met peren. Hij doet het gewoon goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Dat kun je toch niet zeggen?
Perez reed vier aan kop, totdat hij pitte voor de saftey car en de rest erna...
Hoezo kan je dat niet zeggen, daar hebben wij toch laptimes voor?

Hij had wel pech inderdaad. Maar als we pech gaan doorrekenen, stond VER nu 55 punten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:59:

Jullie vergelijken allemaal appels met peren. Hij doet het gewoon goed.
Wie zegt dat hij het niet goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:55:
[...]

Nee ik ben gewoon objectief... we hebben pas 6 races gehad... 2 waar Perez beter uit de verf kwam
En 23 voorgaande races waarbij Max in 90% sneller was. ;) Ik snap je punt maar misschien ben je niet de enige die objectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
Precies het eigen falen verdoezelen. Bij FER ging het fout bij : Box Box en stay out stay out. Daar hebben ze de slag verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Je bent zo goed als je laatste race, zo blijkt maar weer eens.

Overigens was dat ook wel terecht want Perez kwalificeerde vorig jaar vaak op een positie waar hij Mercedes de ruimte gaf om met twee coureurs Verstappen aan te vallen.

Nu lijkt hij er bij de kwalificatie direct goed bij te zitten. Te goed voor tweede rijder lijkt me wel wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Emgeebee schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:00:
[...]

En 23 voorgaande races waarbij Max in 90% sneller was. ;) Ik snap je punt maar misschien ben je niet de enige die objectief is.
andere auto....die factor gum je weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Eh ja, net als dat vorig jaar mensen zeiden dat HAM de beste coureur was. Dingen kunnen veranderen...het is niet zo dat PER tussen vorig en dit seizoen ineens een masterclass racen heeft gevolgt. Te goed voor 2 is ie niet, want VER is de betere coureur, maar laat ze dat op de baan en binnen het team uitvechten, wij zien het aan het einde van het seizoen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
The Realone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Eh ja, net als dat vorig jaar mensen zeiden dat HAM de beste coureur was. Dingen kunnen veranderen...het is niet zo dat PER tussen vorig en dit seizoen ineens een masterclass racen heeft gevolgt. Te goed voor 2 is ie niet, want VER is de betere coureur, maar laat ze dat op de baan en binnen het team uitvechten, wij zien het aan het einde van het seizoen wel.
Volgens mij zeggen mensen die HAM vorig jaar de beste vonden dat nog steeds :)
Maar verder bedoelen we volgens mij hetzelfde: meningen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 10:04

pro_6or

amateur_60r

alexbl69 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Perez doet het inderdaad uitstekend.

Bedenk echter wel dat Verstappen in de laatste run in de kwalificatie voordat Perez z'n wagen in de muur parkeerde op weg leek naar P2. Als hem dat was gelukt waren de rollen gisteren omgedraaid.
en dat de banker lap een paar duizendste verschil was tussen Sainz, Perez en Verstappen. Nagenoeg niks.

In de race zat iedereen vast achter Perez.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Mja niet mee eens om dat helemaal te negeren, natuurlijk is de auto by far de meest bepalende factor maar ook qua consistentie was Max veel beter.

Maar goed, beetje eenzijdige discussie zo. Ik blijf je punt bekrachtigen en aanvullen, jij herhaalt je punt "laatste 6 races Max 4 beter Perez 2, Max is niet beter". Dan houdt het snel op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 10:04

pro_6or

amateur_60r

The Realone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Als ze dat echt gaan doen dan is Charles kampioen.

Er komt altijd wel een moment dat je achter je teamgenoot zit, andere startegie, pech, een qualificatie die niet afgemaakt kan worden, een foutje, etc.

Wat gebeurde er trouwens met Perez en Sainz toen Sainz bijna crashte bij opkomen rechte stuk. Inhalen bij iemand die dat per se wil voorkomen is haast onmogelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Emgeebee schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:10:
[...]

Mja niet mee eens om dat helemaal te negeren, natuurlijk is de auto by far de meest bepalende factor maar ook qua consistentie was Max veel beter.

Maar goed, beetje eenzijdige discussie zo. Ik blijf je punt bekrachtigen en aanvullen, jij herhaalt je punt "laatste 6 races Max 4 beter Perez 2, Max is niet beter". Dan houdt het snel op. :)
Hoho, ik heb niet gezegd dat Max niet beter is....ik gaf aan dat RB gewoon op 2 paarden nu kan wedden als het moet Perez is geen 2de coureur (wat iedereen hier toch steeds blijft zeggen)

Volgens mij was het in 1999 ofzo dat schumacher zijn benen brak bij een crash? Irvine werd toen 2, maar was begin van het seizoen gewoon 2de viool.

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 30-05-2022 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Hoho, ik heb niet gezegd dat Max niet beter is....ik gaf aan dat RB gewoon op 2 paarden nu kan wedden als het moet Perez is geen 2de coureur (wat iedereen hier toch steeds blijft zeggen)
Daarom het hoeft ook niet aan VER te liggen toch? Stel dat hij de komende races 5 x DNF heeft door crashes, ploffende motoren of andere onheil en PER iedere keer P1 pakt.... Dan word het toch een ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
SinergyX schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
En Saintz dan bij pit entry? Dat is meer dan 'crossing the yellow line' :P
[Afbeelding]
Niemand gezien dat Vettel bij zijn eerste stop die Techpro barrier heeft verplaatst met het inrijden.
Daarna hebben alle rijders dat stuk afgesneden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MartijnV03 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:18:
[...]

Niemand gezien dat Vettel bij zijn eerste stop die Techpro barrier heeft verplaatst met het inrijden.
Daarna hebben alle rijders dat stuk afgesneden.
Deze race hebben we veel niet gezien door de geweldige regie... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bvbal79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Het is toch de driver? Hamilton is toch ook de beste, onafhankelijk van de auto? >:)

Ik denk dat het Horner niet uit maakt wie wint, als er maar iemand van Red Bull wint. Misschien dat ze tegen het eind van het seizoen teamorders gaan geven om degene die voor staat vrije baan te geven, maar pas als de ander ook geen kans meer heeft om te winnen. Zo was het vorig jaar.
Vorige race was duidelijk: do not race each other. Dat is wat anders als "offer je op en laat de ander voor".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:13
JB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Dat was ook mega goed van de regie inderdaad. Crash Haas en een schuddende Magnussen in beeld :X Verder niets van gezien waarom hij uitviel...
Dat was voor mij het hoogtepunt van de race. Opeens Magnussen in beeld, mijn mond open van verbazing: " Hoort die niet op de baan te rijden?" _O-

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
PWM schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:49:

Maja dit is dan ook geen race baan, je kan alleen inhalen als de ander het fout doet.

Maar eigenlijk is dit ideaal voor Verstappen, Pérez is helemaal is zijn nopjes, Max kan weinig aan doen dat hij derde is geworden maar wel voor directe concurrent Leclerc geëindigd en belangrijke puntjes voor RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

Toch wederom een leuke race gezien. Dit seizoen is tot nu toe echt wel leuk en onderhoudend geweest. Zelfs Monaco bleef interessant door factoren zoals het weer.

Vrees echter een beetje voor Schumacher. Stond als een geslagen hond de pers te woord en lijkt het vertrouwen niet te hebben. Magnussen is hem vaak de baas en Steiner liet ook merken niet heel gelukkig te zijn. Daar gaat snel iets moeten veranderen, anders wordt het een heel lastig verhaal.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
MrOleo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Dat was voor mij het hoogtepunt van de race. Opeens Magnussen in beeld, mijn mond open van verbazing: " Hoort die niet op de baan te rijden?" _O-
Ook nog op het moment dat de Haas crashte, ik dacht die is wel heel snel uit de auto :P Maar toen bleek het Schumacher te zijn die crashte en Magnussen was magisch uitgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Wom schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:34:
Toch wederom een leuke race gezien. Dit seizoen is tot nu toe echt wel leuk en onderhoudend geweest. Zelfs Monaco bleef interessant door factoren zoals het weer.

Vrees echter een beetje voor Schumacher. Stond als een geslagen hond de pers te woord en lijkt het vertrouwen niet te hebben. Magnussen is hem vaak de baas en Steiner liet ook merken niet heel gelukkig te zijn. Daar gaat snel iets moeten veranderen, anders wordt het een heel lastig verhaal.
Ik denk dat het schumacher zijn laatste seizoen gaat worden. Duidelijk dat die jongen wel een potje kan sturen, maar hij zal nooit het niveau van zijn vader bereiken. Genoeg volk om zijn stoeltje in te nemen... schuiven maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wom schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:34:
Daar gaat snel iets moeten veranderen, anders wordt het een heel lastig verhaal.
Dat geldt natuurlijk ook voor Latifi en Ricciardo die (wederom) dramatisch waren. Gecombineerd met een Hamilton en een Vettel die er wel eens klaar mee zouden kunnen zijn gaat de stoelendans die jaar in potentie vrij behoorlijk zijn.
Alpine zal ook moeten bedenken wat ze willen met Ocon (hit & miss) en Alonso (oud :+) en een Piastri die klaar staat. Ik zie zomaar gebeuren dat er bij 5 of 6 teams een rijderswissel gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

The Race Defining Pit Stops | 2022 Monaco Grand Prix

FOM...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
JB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Deze race hebben we veel niet gezien door de geweldige regie... :/
Ze missen dit seizoen sowieso verschrikkelijk veel. Een opmars door het veld bijvoorbeeld zowel in Miami als Barcelona (beide keren een Alpine als ik het goed heb).
Gelukkig krijgen we van die misselijkmakende drone shots waar je niks op kan zien ervoor terug :+

Is het elke race eigenlijk dezelfde regie? Verschilt dat per land? Het is dit seizoen nog niet best in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MrOleo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Ik had meer iets van "die jojo's van commentatoren hebben weer eens niet door wie er van de baan af schuift." Ik dacht op dat moment dat Magnussen gecrasht was (en dus ook al uit de auto was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvR79
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:25
JEightyFive schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:50:
[...]
Is het elke race eigenlijk dezelfde regie? Verschilt dat per land? Het is dit seizoen nog niet best in ieder geval.
Regie is in handen van de FOM voor alle GP's behalve Monaco. Die doen het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JEightyFive schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Ze missen dit seizoen sowieso verschrikkelijk veel. Een opmars door het veld bijvoorbeeld zowel in Miami als Barcelona (beide keren een Alpine als ik het goed heb).
Gelukkig krijgen we van die misselijkmakende drone shots waar je niks op kan zien ervoor terug :+

Monaco heeft eigen regie klaarblijkelijk. Sponsors hebben voorrang :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik vraag mij overigens vandaag wel af wat Ferrari daar anders had kunnen doen? De hards waren +- zo'n 3 seconde per ronde sneller dan de inters (en een 10 seconde dan de full wets)

Een ronde extra buiten blijven had ze waarschijnlijk nog meer verlies opgeleverd dan de tijd die die nu kwijt was achter Sainz.

Hooguit hadden ze hem ook door moeten laten rijden op de wets ipv naar inters gaan..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
WvR79 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Regie is in handen van de FOM voor alle GP's behalve Monaco. Die doen het zelf.
Dan weten ze zich in Monaco niet echt te onderscheiden van de FOM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
IceStorm schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Dat geldt natuurlijk ook voor Latifi en Ricciardo die (wederom) dramatisch waren. Gecombineerd met een Hamilton en een Vettel die er wel eens klaar mee zouden kunnen zijn gaat de stoelendans die jaar in potentie vrij behoorlijk zijn.
Alpine zal ook moeten bedenken wat ze willen met Ocon (hit & miss) en Alonso (oud :+) en een Piastri die klaar staat. Ik zie zomaar gebeuren dat er bij 5 of 6 teams een rijderswissel gaat komen.
Bij Alpine moeten ze sowieso bedenken wat ze precies willen want ze (Renault) rijden nu al jaren in niemandsland en er zit daar praktisch nul progressie in. En wat hun beide coureurs gisteren lieten zien is ook alles behalve reclame voor het merk Alpine. ALO roept nog altijd dat hij WCC kan worden maar wat hij gisteren na de tweede herstart liet zien sloeg nergens op. Drie seconden langzamer gaan rijden om het veld op te houden in een poging je banden te sparen en een extra puntje te pakken voor de snelste ronde is echt een aanfluiting voor de sport. Gelukkig is dat extra puntje naar NOR gegaan want wat mij betreft had Alpine gisteren nul punten mogen scoren met hun vertoning.
Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord