[F1 2022] Race 7 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste
Acties:
  • 130.520 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:31
Mooi, kon eigenlijk ook niet anders.

Ferrari wel in de min in mijn achting. Net nadat ze weer aan het stijgen waren na die cheat motor met die sneaky deal met de FIA

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mooi. Fijne avond en doei mensen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0QJJCQjWboNG_mtp32WQezJ33E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNyfYQYqB6z1moNDmCE8eUmG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65cSVf5heIBVKdIKz0CEi_z279M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJ7HFO4zIP8qAM8QV9FPuLyR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6kenx_yLoY84iHH1pe_C0FIXws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCVlHjUaYaWtCxlMW4FvxpEr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHQfSwKSK5xWcFFUzJo-Drz4mLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LepUZefjr9wfZURqqKCNZbN7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo5puGfeHXMN8IEJZHwzTKLq4Hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJHhEu1ObiZWL73tzAeBkttp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zALIucM_BwuAI3xykqYVtqzS-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkjgYhkVVjmwUIP6PBuqoKvh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKAIQ8VItQzag0aNtlwgIFZivNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVxMQXCANnGxBC2LIulxQghu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Inspired schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:27:
[...]

Lec kwam niet uit de pits. In de race mag je er gewoon overheen.
Daarom zeg ik ook pit entry.

Die lijn lag op de race lijn en ik begreep dat je die niet mocht raken tenzij je de pit in ging.

Misschien is er toen niets gebeurd omdat RBR geen klacht heeft ingediend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:39
JB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:37:
Echt belachelijk!!!!!11111one Masi is omgekocht…! Oh wacht :+
Nooo Mikael Nooo. This is not wright.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:38:
Ff wachten, misschien komt Mercedes nog met een protest 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:38:
Net nog even op het andere net die ex F1 coureur de indy zien winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:06
Hippocampus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:39:
[...]

Net nog even op het andere net die ex F1 coureur de indy zien winnen ;)
Hier moeten ze nog 4 ronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
hardware-lover schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:39:
[...]

Ff wachten, misschien komt Mercedes nog met een protest 🤡
Die hebben hun quota deze race al gebruikt met Oco.... ;)

[removed]

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
Oprechte excuses als dit al eerder was gepost, maar ik kwam er dus net achter waarom OCO die straf kreeg voor een actie op HAM, dat was dus niet omdat hij HAM afsneed (volgens HAM dan) maar om deze actie, die de regie op misterieuze wijze was vergeten uit te zenden....

[Video: https://streamja.com/7KBGz]

Lijkt me wel terecht die straf ja...

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:25
en de relevante secties voor Max

All parties agreed that Car 1 did have part of its front left and rear left tyre on the left side of the
yellow line.
All parties agreed that most of the left front and left rear tyres of that car remained on the yellow
line

5. In this case, the car did not “cross” the line – to do so it would have needed to have a full wheel to
the left of the yellow line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:10
The_Butler schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:41:
Oprechte excuses als dit al eerder was gepost, maar ik kwam er dus net achter waarom OCO die straf kreeg voor een actie op HAM, dat was dus niet omdat hij HAM afsneed (volgens HAM dan) maar om deze actie, die de regie op misterieuze wijze was vergeten uit te zenden....

[Video]

OMG held dat is idd T1 en dan is die hele straf totaal terrecht idd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Video]

Oof, ja.

Dan neem ik al mijn woorden terug over de onterechte straf.
Hamilton mag blij zijn dat die hier heelhuids uitkomt.

Doet me denken aan Ocon Vs. Max in Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Video]

Daar mag je zelfs wel wat meet voor geven dan 5s, dat neigt toch wel heel veel naar een opzettelijke aanrijding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit is het allesbepalende stukje in de beslissing van de stewards. Een luie race director dus... ;)
The Race Director stated:
That Article 5 of Appendix L of the ISC had changed from 2021 to 2022.
That the Notes were a “cut and paste” from the 2021 version of the Notes and hence had not
been changed to reflect the 2022 Appendix L changes.
En het stukje uit Appendix L.
4. Article 5 c) of Chapter IV of Appendix L of the Code stipulates that at the pit exit a car “must not
cross” the line.

[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 29-05-2022 21:47 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[Video]

En ik vind hier dat Hamilton zich in een gat duwt wat er niet is. :+

Maar Ocon is gewoon echt lomp bezig, doet ie alleen tov Hamilton en Max heb ik het idee.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat wordt veel butt hurt voor de Engelsen en de Ferrari fans. Wel fijn dat er verduidelijking is wat crossing the line is.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
sjaool schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:44:
Dit is het allesbepalende stukje in de beslissing van de stewards. Een luie race director dus... ;)

[...]
Beter goed gejat dan slecht bedacht, maar dat jatten gaat hier ook al niet goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

jan390 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:41:
[...]

Hier moeten ze nog 4 ronden
Zit jij nog met Internet Explorer te kijken dan? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:44:
[...]

Daar mag je zelfs wel wat meet voor geven dan 5s, dat neigt toch wel heel veel naar een opzettelijke aanrijding.
ja dit is zeker wel een 10 sec waard, want je drukt iemand in de muur en niet bijvoorbeeld in het gras...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Marcus ericsson pakt de indy 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:51
siggy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:45:
[...]

Maar Ocon is gewoon echt lomp bezig, doet ie alleen tov Hamilton en Max heb ik het idee.
Ik weet niet of ene Sergio P. het met je eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[Video]

Dat lijkt me wel meer dan 5s waard. Maar is dit de actie waar HAM ook zo over zeurde, of was dat wel die actie die we zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[Video]

Nou, ziejenou, dan had ik het toch een beetje begrepen. :D

Mislukte verdediging van OCO daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:11
sjaool schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:44:

[...]
Dat die lui is, is niet zo erg, want vaak verandert er niet zo veel op een circuit en kunnen dat soort secties 1-op-1 overgenomen worden, alleen staat het wel een beetje knullig als het dan toch niet meer klopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Transportman op 29-05-2022 21:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:11
rondetijden per coureur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIZ7N6cgTEmu2CNphxRhzGoKjiM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/xJ2kOP7OZIIknCmdXKKKLLVg.png?f=fotoalbum_medium

en de huidige stand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1vKJvlIcrBdv2abLjsyxRjH3eY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/GX1osdZNIJss7gq6Sv6IZqvE.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catmandos schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:46:
[...]

ja dit is zeker wel een 10 sec waard, want je drukt iemand in de muur en niet bijvoorbeeld in het gras...
Minstens, ik heb voor opzettelijke aanrijdingen ook wel S/G’s gegeven zien worden. Dit is gewoon gevaarlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
__fred__ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:46:
Did he hit us? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Transportman schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Dat die lui is, is niet zo erg, want vaak verandert er niet zo veel op een circuit en kunnen dat soort secties 1-op-1 overgenomen worden.
Nou, het had Max en Checo dus een straf op kunnen leveren als de stewards niet wakker waren geweest en Appendix L er niet bij hadden gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:06
Hippocampus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:45:
[...]

Zit jij nog met Internet Explorer te kijken dan? ;)
Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
SinergyX schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
En Saintz dan bij pit entry? Dat is meer dan 'crossing the yellow line' :P
[Afbeelding]
En dan nu protest van Red Bull voor Sainz? Lijkt mij duidelijk over de gele lijn :+

Als ik mij goed herinner heeft één van de Astons die barricade in de race geraakt met die barricade was over de gele lijn rijden geen optie. Wat Sainz hier deed levert wel serieus tijd winst op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Wat Ocon fout heeft gedaan, we gaan hier dus ook niet meer beginnen met die "leuke" verwensingen dat coureurs uit de race gecrasht moeten worden. Het levert niks op.

[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-05-2022 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De fee die ze moeten betalen per protest is maar 2k als ik me niet vergis. Gaat dat ook van de budget cap af?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:05
siggy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:45:
[...]

Eens. Volgens mij rijdt HAM hier ook over de pitexit om in dat ‘gat’ te duiken. Best gevaarlijk. En ik vraag me ook af of OCO hem nog kon zien in de spiegels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:44:
[...]

Watbis die eigen regie uit het prinsendom toch altijd slecht. Dit had ik graag live gezien en is een dikke straf waard. Dat andere moment bij st devote niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
De fee die ze moeten betalen per protest is maar 2k als ik me niet vergis. Gaat dat ook van de budget cap af?
Het lijkt mij dat dat niet onder de budget cap valt. Een fee is inderdaad €2000 en een appeal kost €6000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 15:53

[Video]

Het document van de straf noemt als tijdsindex 16.34. Volgens mij is dit incident om 16.36 (1:41 in de F1tv replay) en de eerder besproken botsing om 16.34 (1:39 in de F1tv replay).
NB dit baseer ik op dat de formatieronde start om 15:16 (0:21 in de F1tv replay)
Race herstart om 16:05 (1:10 in de F1tv replay)

Tevens is de beschrijving van het incident in het document overeenkomstig het eerder besproken incident en niet met dit incident, wat eerder weaving of iets dergelijks zou worden genoemd. Hamilton wordt hier namelijk afgesneden voor dat hij er significant naast kan komen.

Document:
The Stewards reviewed the video evidence and noted that on approach to Turn 1 there was a significant portion of Car 44 alongside Car 31 and therefore applying the 2022 Driving Standards Guidelines, Car 44 was entitled to racing room in Turn 1. Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.

[ Voor 20% gewijzigd door MrOleo op 29-05-2022 21:52 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik schreef het een beetje moeilijk op daar maar ik bedoelde dus dat er na de bekendmaking dat het protest afgewezen was we nog precies even konden meekijken wie de indy 500 ging winnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48

[Video]

Zo dan :D Ik neem mijn woorden terug, die straf was terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

JB

Cédric roelt!

[Video]

Was dit voor of na dat andere incident tussen beide heren?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Video]

Dat was dus een mislukte poging van HAM om OCO er af te tikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
MrOleo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Het document van de straf noemt als tijdsindex 16.34. Volgens mij is dit incident om 16.36 (1:41 in de F1tv replay) en de eerder besproken botsing om 16.34 (1:39 in de F1tv replay).
NB dit baseer ik op dat de formatieronde start om 15:16 (0:21 in de F1tv replay)
Race herstart om 16:05 (1:10 in de F1tv replay)

Tevens is de beschrijving van het incident in het document overeenkomstig het eerder besproken incident en niet met dit incident, wat eerder weaving of iets dergelijks zou worden genoemd. Hamilton wordt hier namelijk afgesneden voor dat hij er significant naast kan komen.

Document:

[...]
Nu ben ik helemaal in de war; mijn bron had het er over dat mede door de onboard faal van HAM's auto de regie zijn klaagboodschap maar onder het turn 1 incident had geplakt. Ik zal het FIA document er ook even bijzoeken maar dit is dan toch wel bizar hoor - goed gevonden!

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

__fred__ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:46:
En dat zonder Grosjean te crashen :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
Yep Hamiltons onboard werkt helaas niet, audio wel. De audio van de live uitzending ging wel degelijk over het 1e incident. Edit: Beide incidenten is de audio van uitgezonden.
1e incident klaagt ie: He just turned into me, dont know if my wing is busted,
2e incident klaagt ie: FFS, he just put me in the wall man. I dont know if the car is damaged.

Helaas is dat 2e incident alleen zichtbaar op Ocons beelden (achteruit)

Overigens mag Ocon volgens mij gewoon de binnenkant verdedigen, hij mag 1 verdedigende actie maken, het ziet er erg lullig uit voor Hamilton, en Ocon verdedigt erg laat, maar het rechte stuk buigt daar ook wat af. Ik denk niet dat het 2e incident echt strafwaardig is.

[ Voor 29% gewijzigd door MrOleo op 29-05-2022 22:16 ]

erutangiS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Mooie duik van Checo, video in de tweet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FT8jzWAXwAA0310?format=jpg&name=900x900

[ Voor 114% gewijzigd door Chocoball op 29-05-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

JB

Cédric roelt!

MrOleo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:00:
Yep Hamiltons onboard werkt helaas niet, audio wel. De audio van de live uitzending ging wel degelijk over het 1e incident.
1e incident klaagt ie: He just turned into me, dont know if my wing is busted,
2e incident klaagt ie: FFS, he just put me in the wall man. I dont know if the car is damaged.

Helaas is dat 2e incident alleen zichtbaar op Ocons beelden (achteruit)
Dus HAM reed eerst tegen hem aan? Dan snap ik de actie beter… Praat het verder niet goed.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Officiële uitslag en stand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzyuvaUbxRGYCLq_23jLEdcBDlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyDfsPuLkpKo81WDhraIx4sU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSLP9U2-Cjly1iS5j1V-eCKj23w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1McL7jfvVZz8Z7ojAELEGUOe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxmzwsu35-F9o46oS1YzNOLRxFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spHsWzVr5XUcVifFzYdeUNQI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:11:
Leclerc is zo te zien flink opgehouden door Albon vlak voor zijn pitstop.
Leclerc:
https://streamja.com/n3pqd
https://streamja.com/6K9mN

Albon:
https://streamja.com/P5bk5
Dit is op de inters? Nou, leuk dan, dat Albon Leclerc had opgehouden. Maar als Albon dat niet gedaan had was Leclerc nog korter achter Sainz de pits ingereden? Had dan effectief niks uitgemaakt toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
RobertMe schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:09:
[...]

Dit is op de inters? Nou, leuk dan, dat Albon Leclerc had opgehouden. Maar als Albon dat niet gedaan had was Leclerc nog korter achter Sainz de pits ingereden? Had dan effectief niks uitgemaakt toch :P
Albon had hem nog iets langer op moeten houden. Had de stay out call nog nut gehad wellicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:09:
Een backmarker mag zijn eigen race rijden. De vraag is in welke mate dat kan op dit circuit. Het maakt weinig uit want de resultaten staan nu vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:14:
[...]

Een backmarker mag zijn eigen race rijden. De vraag is in welke mate dat kan op dit circuit. Het maakt weinig uit want de resultaten staan nu vast.
Een backmarker mag juist niet zijn eigen race rijden. 3x blauwe vlaggen negeren = straf ;) Daarnaast is de grap dus dat als Albon wel / eerder aan de kant was gegaan Leclerc korter achter Sainz de pit in was gereden en hij juist nog langer had moeten wachten voordat hij "aan de beurt was" voor de pitstop. Wat dus ook effectief zou betekenen dat hij op hetzelfde moment pas weer de pits zou uitrijden en het dus geen invloed op de race gehad zou hebben.

Uiteraard zou je ook kunnen beargumenteren dat als Leclerc wel eerder langs was gelaten het gat met Sainz kleiner was en Ferrari wel meteen doorhad dat een double-stack niet ging lukken / te krap was. But then again, bij regenrace kan het soms sneller zijn om een double-stack te doen dan een ronde langer buiten te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:18:
[...]

Een backmarker mag juist niet zijn eigen race rijden. 3x blauwe vlaggen negeren = straf ;) Daarnaast is de grap dus dat als Albon wel / eerder aan de kant was gegaan Leclerc korter achter Sainz de pit in was gereden en hij juist nog langer had moeten wachten voordat hij "aan de beurt was" voor de pitstop. Wat dus ook effectief zou betekenen dat hij op hetzelfde moment pas weer de pits zou uitrijden en het dus geen invloed op de race gehad zou hebben.

Uiteraard zou je ook kunnen beargumenteren dat als Leclerc wel eerder langs was gelaten het gat met Sainz kleiner was en Ferrari wel meteen doorhad dat een double-stack niet ging lukken / te krap was. But then again, bij regenrace kan het soms sneller zijn om een double-stack te doen dan een ronde langer buiten te blijven.
Conclusie: Albon kan nog wat van Latifi leren als het gaat om de juiste timing bij het proberen te helpen van Red Bull. (Latifi kostte beide Ferrari's 1 plek in een paar bochten, terwijl Albons 1 ronde blauwe vlaggen negeren niks uitmaakte) ;)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:18:
Een backmarker mag juist niet zijn eigen race rijden. 3x blauwe vlaggen negeren = straf ;)
Kijk naar Brazilië waar Ocon Max eraf rost in turn 1 omdat hij als back marker zich mag unlappen door zijn race te rijden. Op het einde van deze race zag je ook de laaste van het veld opzij gaan zover het kan. Ze gaan niet op de rem staan omdat 2 seconden achter ze de snelle jongens komen.

Misschien deed Albon het hier verkeerd maar hey, Ferrari gaf Sainz ook verkeerde info in de kwalificatie. Het is totale chaos geweest en het was geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
Bah, nieuwe banden moeten op temperatuur komen voordat ze op racesnelheid komen.
En een backmarker mag zichzelf als hij sneller is gewoon unlappen.

Blauwe vlaggen komen dan als de raceleider op snelheid is.

Ferrari had de pitstops dan te krap gepland zodat ze niet ruim voor de Williams op de baan komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
D-dark schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:25:
Bah, nieuwe banden moeten op temperatuur komen voordat ze op racesnelheid komen.
En een backmarker mag zichzelf als hij sneller is gewoon unlappen.

Blauwe vlaggen komen dan als de raceleider op snelheid is.

Ferrari had de pitstops dan te krap gepland zodat ze niet ruim voor de Williams op de baan komen.
Ferrari heeft gewoon mega lopen kloten imho. Als je op Monaco op 1 en 2 ligt dan moet je dit slim uitspelen. Beide op hetzelfde moment in de pits staan is dan niet handig. Sainz had prima een flink gat kunnen laten richting Lec. Zoals Alonso dat ook mooi deed. Sainz zou er toch nooit langs komen dus had hij prima Lec kunnen laten gaan en dan zijn eigen race gaan rijden. Als Ferrari echt een gooi wil doen met Lec dan moeten ze ook zo gaan handelen. Lec had hier vandaag gewoon moeten winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MisteRMeesteR schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:33:
[...]

Fraaie 1e Formule 1 zege van SAI zou dat dan worden. Echt iets om je te herinneren en aan je kleinkinderen te vertellen :+
Net zo fraai als zijn eerste podium, Brazilië 2019. Hamilton die bij de in-lap roept "jaja, geef me nu maar een straf omdat ik Albon er af tik" maar wel op het podium staat om later alsnog een time penalty te krijgen en daarmee Sainz derde wordt en in het donker nog even met zijn engineers op het podium mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Inspired schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:31:
[...]

Ferrari heeft gewoon mega lopen kloten imho. Als je op Monaco op 1 en 2 ligt dan moet je dit slim uitspelen. Beide op hetzelfde moment in de pits staan is dan niet handig. Sainz had prima een flink gat kunnen laten richting Lec. Zoals Alonso dat ook mooi deed. Sainz zou er toch nooit langs komen dus had hij prima Lec kunnen laten gaan en dan zijn eigen race gaan rijden. Als Ferrari echt een gooi wil doen met Lec dan moeten ze ook zo gaan handelen. Lec had hier vandaag gewoon moeten winnen.
Jep, je countert de Red Bull strategie per direct of 1 ronde later.
Doe je dat niet dan moet je volop inzetten op track positie en doorrijden tot het tijd wordt voor de slicks.
In de laatste situatie moet je wel ervoor zorgen dat je er vroeg bij bent om de undercut tegen te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:31:
[...]

Alonso laat zien dat inhalen hier echt godsonmogelijk is, ik snap echt helemaal niets van de strategie van Ferrari. Desnoods rij je hem op 1 setje uit, er gaat je toch niemand voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

NVM al gepost

[ Voor 92% gewijzigd door TinusTegengas op 29-05-2022 23:21 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er eigenlijk al duidelijkheid over wat Alonso na de rode vlag van Schumacher aan het doen was? Alonso "kennende" zou het mij ook niks verbazen als dat payback voor Ocon was na Miami. Toen Alonso een penalty had en Ocon opdracht kreeg om langzamer te rijden zodat Alonso weg kon rijden / 5 seconde gat zou hebben. Ocon weigerde toen omdat als die langzamer zou rijden die aan alle kanten ingehaald zou worden. Zou mij niks verbazen als Alonso nu dacht "dan druk ik jou nu ook terug naar de auto's achter jou zodat je P9 => P12 doet". Zo'n geniepig mannetje zie ik hem ook wel voor aan. Zie ook weer Miami, 2x per ongeluk afsnijden en te weinig tijd "terug geven" en dus voordeel eruit halen (2e 5s penalty, na de race gegeven) of Hongarije 2007 met Hamilton in de pits bij de kwalificatie. Hamilton die niet naar het team luistert en Alonso die hem terug pakt door zo lang te blijven staan dat Hamilton de vlag mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Als je dan een link drop doet, doe die dan tenminste nog tussen embed tags ;) Daarnaast, deze was paar pagina's terug al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Hatsjoe schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Als je dan een link drop doet, doe die dan tenminste nog tussen embed tags ;) Daarnaast, deze was paar pagina's terug al gepost.
Gezondheid en sorry, het werkte niet helemaal zoals het hoort ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
I hoopte eigenlijk een beetje dat Leclerc zou winnen voor de spanning in het kampioenschap. Maar Ferrari deed weer eens een Ferraritje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:13
Krankenhausen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:23:
I hoopte eigenlijk een beetje dat Leclerc zou winnen voor de spanning in het kampioenschap. Maar Ferrari deed weer eens een Ferraritje
Nu is het een three-way titelstrijd. Max op slechts 9 punten voor LEC, en 6 punten daarachter PER.

Dit maakt het enkel spannender IMHO. Zeker omdat ik persoonlijk denk dat Ferrari momenteel de betere auto heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 16:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Feit is, als Checo vorige week niet genaaid werd door het team met die teamorders, dan had hij nu met 1 punt het klassement geleid.
*troll*

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 30-05-2022 21:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
Erazzzer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:26:
Feit is, als Checo vorige week niet genaaid werd door het team met die teamorders, dan had hij nu met 1 punt het klassement geleid. Dus ik denk dat we nu ook het hoofdstuk hoe goed Max is kunnen afsluiten. Hij krijgt het kampioenschap gewoon kado.
Das weer het andere uiterste. Max heeft 1 DNF meer dan PER. En kwa consistentie kan er weinig tegen Max op momenteel. Dit is de eerste race waar hij niet maximaliseert.

Zonder team order (al zou Max hem volgens zo'n beetje elke analyse tóch nog gepakt hebben, misschien was inhalen zonder DRS lastig maar dan heb je het weer over een mechanisch issue)
Max: 2 DNF- 3x 1e, 1x 2e, 1x 3e
PER: 1 DNF - 2x 1e, 2x 2e, 2x 4e

Dit is de eerste keer dat PER, Max verslaat. Dit doet op tactiek en niet zozeer op race pace. En Max had nu niet echt geluk bij de qualifying 8)7

Desondanks vind ik het heel mooi voor Perez. En deze heeft die ook verdiend. Max zal er weer moeten staan in Baku

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 29-05-2022 23:35 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cme2
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 15:51
Feit is, als Checo vorige week niet genaaid werd door het team met die teamorders, dan had hij nu met 1 punt het klassement geleid. Dus ik denk dat we nu ook het hoofdstuk hoe goed Max is kunnen afsluiten. Hij krijgt het kampioenschap gewoon kado.
Ik denk dat het tijd wordt om te gaan slapen :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:56
Gelul, hij krijgt niks kado. Perez leert zijn auto beter kennen en komt eindelijk dichterbij, dat is zeker waar. Iedere coureur heeft zijn sterke en zwakke punten, en het is de vraag wie zich het beste aan kan passen aan de auto. Dit weekend had Perez de balans beter voor elkaar, meestal is Max sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In Monaco is het lastig maximaliseren, zeker met een natte race. Als je vroeg wil pitten (ik vond dat ze lang op full wets doorreden, en daarna nog een keer naar inters) dan kom je zeer waarschijnlijk klem te zitten achter rijders die nog wel op full wets rijden. Zie gasly, die hemel en aarde heeft moeten bewegen om een inhaalmanoeuvre te kunnen maken.

Alles draait om je pit window delta, en een overcut werkt hier daarom beter dan een undercut, mits je goed timed.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:37
Uh nee toch? Verstappen staat nu 15 punten voor 125 om 110.

Als je positie 2 en 1 van vorige week omwisselen krijgt Perez er 7 bij = 117. Verstappen er 7 af is 118.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00

Vuvuzela

My spire is forming

Max heeft imho wel gemaximaliseerd. Na de Q zou hij normaal gesproken 4e worden en LEC 1e

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, feit is, dat dit is gebeurd. Een 'stel dat' of een 'wat als' zou nog kunnen, feit is.. dat dit nu de stand van zaken is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Grapjas, Verstappen was veel en veel sneller dan Perez in Barcelona. Heeft Perez zelf inmiddels ook al aangegeven in interview dat het m bij het debriefen wel duidelijk was met de data. Was een kwestie van tijd voordat Verstappen erlangs was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
En niet alleen in Barcelona. Imo is Perez een goede concurrent voor Sainz.

Als hij zo goed was dan had hij die andere races wel gewonnen of voor Max geëindigd.

[ Voor 37% gewijzigd door De_Bastaard op 29-05-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Nu is het een three-way titelstrijd. Max op slechts 9 punten voor LEC, en 6 punten daarachter PER.

Dit maakt het enkel spannender IMHO. Zeker omdat ik persoonlijk denk dat Ferrari momenteel de betere auto heeft.
De snelste auto misschien, het totaalpakket lijkt me ex aequo. De Ferrari heeft de snelste ronde, maar de RB de hoogste topsnelheid en is milder voor de banden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:41:
[...]

Nee, feit is, dat dit is gebeurd. Een 'stel dat' of een 'wat als' zou nog kunnen, feit is.. dat dit nu de stand van zaken is.
"Stel dat" Perez er niet af gaat. Dan staat Verstappen er waarschijnlijk gewoon voor op de grid. Maar dat telt allemaal niet, als mn tante een snor had dan was ze mn oom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Checo over zijn; I signed too early..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Not sure if trolling? :?

En deze dame Hannah Schmitz heeft dus de call gemaakt waardoor Checo gewonnen heeft en Max P3 heeft kunnen pakken. Dat zijn de woorden van Herr Helmut Marko.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYMyQQ2p3fXOq28VFev3jUmIJ7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIoBEgM17ecQcG141ACQBTEv.jpg?f=fotoalbum_large

Het is trouwens niet voor het eerst dat ze deze eer openlijk toegewezen krijgt.

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 30-05-2022 00:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Humma Kavula schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:09:
[Streamable]

Checo over zijn; I signed too early..
Die blik van Sainz :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:29:
En Max had nu niet echt geluk bij de qualifying 8)7
Tsja, Verstappen was al het hele weekend vierde. Perez was dit weekend gewoon de betere, en Q komt dan net op 1, 2 rondes aan waarbij mogelijk de laatste ronde van Verstappen voldoende verbetering was voor een P2 of P3. IMO Verstappen had met zijn Q gewoon niks te klagen want hij was al het hele weekend "te langzaam". Als hij al hoger kwalificeerde was dat naar mijn mening waarschijnlijk eerder doordat andere om wat voor reden dan ook niet / te min verbeteren dan dat Verstappen echt beter was.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:14:
[...]

Not sure if trolling? :?
Je kunt de voorgaande posts van Erazzzer er op terug zoeken :+ Moet je dan wel bij voorgaande races doen, en dan specifiek alleen na de race. Want over het algemeen zijn het anti Verstappen posts die alleen na de race opduiken met hoeveel geluk Verstappen gehad heeft etc.. Gewoon lekker negeren dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Leclerc krijgt nu wel de echte Vettel-Ferrari experience.

Nu volgend jaar nog eraf gereden worden door Sainz, vervolgens niet verlengd worden en dan kan de cyclus opnieuw starten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:14:
En deze dame Hannah Schmitz heeft dus de call gemaakt waardoor Checo gewonnen heeft en Max P3 heeft kunnen pakken. Dat zijn de woorden van Herr Helmut Marko.

[Afbeelding]

Het is trouwens niet voor het eerst dat ze deze eer openlijk toegewezen krijgt.
Bron? Ik had het idee dat deze week "die ander" trackside aanwezig was. Die man is hoofd strategie en Hannah is meer een de tweede / vice / ... onder/naast die man. Vervolgens wisselen ze af wie er trackside is en wie op de fabriek is. Als zij dus die call heeft gemaakt vermoed ik dus dat het van op de fabriek was.

Edit:
Het gaat me overigens niet om dat ik je niet geloof. Just curious of die call dan inderdaad uit Milton Keynes kwam.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 30-05-2022 00:24 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:20:
Leclerc krijgt nu wel de echte Vettel-Ferrari experience.

Nu volgend jaar nog eraf gereden worden door Sainz, vervolgens niet verlengd worden en dan kan de cyclus opnieuw starten :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhTbCTevzxmdhp5igpM20Ujp7Ms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CaZlpBpu5ATIyzCCdyThUFOd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:16:
[...]

Als hij al hoger kwalificeerde was dat naar mijn mening waarschijnlijk eerder doordat andere om wat voor reden dan ook niet / te min verbeteren dan dat Verstappen echt beter was.
Tja, dat kan je natuurlijk voor elke driver zeggen :+

Punt is dat Max geen snellere tijd kon zetten door Perez (die niet sneller was in de laatste qualy run, vaak toch degene met de laagste hoeveelheid brandstof en de snelste ronde) en Max wel een snellere ronde aan het zetten was.

Uiteindelijk gaat het niet om training (want je weet niet hoe de auto's zijn beladen) maar om qualy. En daar kon max zijn laatste en vaak snelste ronde niet maken.

Das uiteindelijk zijn eigen schuld ook natuurlijk (moet je eerder maar sneller rijden), maar dat Max per definitie langzamer was? Op een track als Monaco waar je pace bepaald wordt door je voorganger is race pace lastig te bepalen, was het juiste moment wisselen naar droge banden hier bepalend en leek Max zijn banden toch beter te hebben dan Perez op het einde.

Monaco is gewoon een vreemde eend. Ik zou daar toch niet zo snel conclusies over de rest van het seizoen op willen baseren.

Dat PER dichterbij komt, zeker waar. En dat is alleen maar mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@RobertMe VER 33 / 1 is volgens mij alléén maar bezig met het behalen van iets wat vorig jaar niet gelukt is

:9

WDC & WCC voor RBR......

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-05-2022 00:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:23:
[...]

Bron? Ik had het idee dat deze week "die ander" trackside aanwezig was. Die man is hoofd strategie en Hannah is meer een de tweede / vice / ... onder/naast die man. Vervolgens wisselen ze af wie er trackside is en wie op de fabriek is. Als zij dus die call heeft gemaakt vermoed ik dus dat het van op de fabriek was.

Edit:
Het gaat me overigens niet om dat ik je niet geloof. Just curious of die call dan inderdaad uit Milton Keynes kwam.
Helmut Marko in een interview bij Studio Sport. En inderdaad kan die call van de mensen op de fabriek komen. Maar Hannah is Principal Strategy Engineer bij Red Bull.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 30-05-2022 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Is dit de eerste Spaanstalige 1-2 ooit?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:24:
Uiteindelijk gaat het niet om training (want je weet niet hoe de auto's zijn beladen) maar om qualy. En daar kon max zijn laatste en vaak snelste ronde niet maken.
Q bestaat natuurlijk uit drie individuele delen. En volgens mij was hij geen enkele keer eerste. En correct, net als vrije trainingen doet dat er niet toe. Maar het geeft IMO wel aan dat Verstappen er het hele weekend al niet bij zat.
Das uiteindelijk zijn eigen schuld ook natuurlijk (moet je eerder maar sneller rijden), maar dat Max per definitie langzamer was? Op een track als Monaco waar je pace bepaald wordt door je voorganger is race pace lastig te bepalen, was het juiste moment wisselen naar droge banden hier bepalend en leek Max zijn banden toch beter te hebben dan Perez op het einde.
We hebben het over de Q toch? Dan wordt de pace natuurlijk niet bepaald door anderen.
Monaco is gewoon een vreemde eend. Ik zou daar toch niet zo snel conclusies over de rest van het seizoen op willen baseren.
Volgens mij leg je me nu wederom woorden in de mond? Ik heb het ook alleen over dit weekend. Voor de rest lijkt Verstappen ook sneller te zijn, in race en Q (Jeddah buiten beschouwing gelaten en Perez op P1 en Verstappen ook 3 of 4). Maar dat doet er niks aan af dat Perez het hele weekend de betere van de twee was. Maakt verder ook niet uit, want over het hele seizoen verwacht ik dat Verstappen nog wel flink wat zal uitlopen op Perez. Maar het valt toch niet te ontkennen dat hij dit weekend fair and square "verslagen" is door zijn teamgenoot. Maar volgens mij is Perez ook een coureur die het altijd goed doet in Monaco (2x op het podium voor Force India?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maarten_E schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:31:
Is dit de eerste Spaanstalige 1-2 ooit?
Hebben Montoya en Alonso elkaar al eens niet de hand mogen schudden om/op die plekken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmm, dit weekend is mij wel duidelijk geworden dat Monaco anno 2022 eigenlijk geen autorace meer verdient.....

De baan is te beperkt, als het vandaag droog was geweest dan had er zo goed als niet ingehaald geworden. Natuurlijk, het stratencircuit ademt nostalgie en heeft ook nu nog een unieke sfeer. Maar een race? Nee..... Het is met de huidige auto's een baan geworden waar als in een optocht achter elkaar aangereden wordt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een autorace?

De kwalificatie was zaterdag heel spectaculair, helemaal waar. Gelukkig begon het vandaag voor de start te regenen, maar normaal gesproken zou een kwalificatie niet het hoofdonderdeel van een GP weekend moeten zijn.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/mhhtihkxqh291.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=3c9b14448e206fcfc117357c00ec6ecbea656bb8

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Will_M schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:36:
[...]

Hebben Montoya en Alonso elkaar al eens niet de hand mogen schudden om/op die plekken?
In 2005 hebben ze twee keer samen 1 en 2 gepakt (Duitsland en Brazilië) en een jaar later ook hier op Monaco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 18:22
Bullet NL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:37:
Hmmm, dit weekend is mij wel duidelijk geworden dat Monaco anno 2022 eigenlijk geen autorace meer verdient.....

De baan is te beperkt, als het vandaag droog was geweest dan had er zo goed als niet ingehaald geworden. Natuurlijk, het stratencircuit ademt nostalgie en heeft ook nu nog een unieke sfeer. Maar een race? Nee..... Het is met de huidige auto's een baan geworden waar als in een optocht achter elkaar aangereden wordt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een autorace?

De kwalificatie was zaterdag heel spectaculair, helemaal waar. Gelukkig begon het vandaag voor de start te regenen, maar normaal gesproken zou een kwalificatie niet het hoofdonderdeel van een GP weekend moeten zijn.
Er is altijd wel wat in Monaco, en dat maakt het leuk. Het moet niet 10 races achter elkaar zo zijn maar ik heb genoten. Lekker houden zo'n circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hippocampus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:14:
[...]

In 2005 hebben ze twee keer samen 1 en 2 gepakt (Duitsland en Brazilië) en een jaar later ook hier op Monaco.
ALO wordt tegenwoordig helaas vaak als 'Pannenkoek' beschouwt (met bijna 100 F1 podiums) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Will_M schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:20:
[...]

ALO wordt tegenwoordig helaas vaak als 'Pannekoek' beschouwt (met bijna 100 F1 podiums) 8)
Mja, ik zou eerder zeggen controversieel maar zeker geen pannenkoek, want rijden kan ie echt wel.
Ook dat hij op zijn 40e nog zo gedreven en competitief is zegt wel wat over zijn klasse.

Misschien is hij gewoon niet hip genoeg meer, net zoals Vettel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hippocampus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:27:
[...]

Mja, ik zou eerder zeggen controversieel maar zeker geen pannenkoek, want rijden kan ie echt wel.
Ook dat hij op zijn 40e nog zo gedreven en competitief is zegt wel wat over zijn klasse.

Misschien is hij gewoon niet hip genoeg meer, net zoals Vettel.
Mijn retorische vraag was in eerste instantie ook alleen bedoeld voor @Maarten_E ;)

Toch wel weer mooi om te zien dat er hier meer mensen zijn die de F1 al 'iets' langer volgen dan de tijd dat VER er in 2016 een écht stoeltje kreeg (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Will_M schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:32:
[...]

Mijn retorische vraag was in eerste instantie ook alleen bedoeld voor @Maarten_E ;)

Toch wel weer mooi om te zien dat er hier meer mensen zijn die de F1 al 'iets' langer volgen dan de tijd dat VER er in 2016 een écht stoeltje kreeg (y)
Weet niet of je met die laatste opmerking mij bedoelt, maar keek toen ik klein was al naar F1. Was even vergeten dat Montoya en Alonso elkaar overlapten, herinner mij Montoya vooral van 2001-2003. Toen reed Alonso weliswaar voor Minardi/Renault maar toen had hij nog niet het grote succes natuurlijk.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maarten_E schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:42:
[...]

Weet niet of je met die laatste opmerking mij bedoelt, maar keek toen ik klein was al naar F1. Was even vergeten dat Montoya en Alonso elkaar overlapten, herinner mij Montoya vooral van 2001-2003. Toen reed Alonso weliswaar voor Minardi/Renault maar toen had hij nog niet het grote succes natuurlijk.
(y)

ALO moet alleen nog een beetje beter z'n best gaan doen om de 'Triple Crown' ooit nog eens een keer te kunnen gaan halen..... :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:02
Nou, dat was uit eindelijk geen vervelende race om naar te kijken :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord