Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
YouTube: Lewis Hamilton and Esteban Ocon contact Monaco GP 2022BasvanS schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:43:
Zijn er beelden van de aanrijding van Ocon en Hamilton?
Blijf het nog steeds vaag vinden dat hier een straf voor uitgedeeld was ...
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 29-05-2022 20:46 ]
Ik benieuwd voor welk team je dan bent, want ze doen het allemaal als ze daar profijt van hebben.Lekker Ventje schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:44:
Ik begon Ferrari net weer een beetje sympathiek te vinden maar dat is alweer voorbij. Als je om dit soort dingen gaat zitten zeiken terwijl je zelf de boel besodemieterd heb met een illegale motor ben je verkeerd bezig.
maar dit is toch gewoon de bocht van OCO? hij zit ervoor en mag toch dan de racelijn houden?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bah bah en nog eens bah dat OCO hier een straf voor kreeg.Ryur schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:45:
[...]
YouTube: Lewis Hamilton and Esteban Ocon contact Monaco GP 2022
Blijf het nog steeds vaag vinden dat hier een straf voor uitgedeeld was ...
Mijn boefje is liev!
Wel als hij ervoor zit, maar Hamilton is langszij. Dan moet je ruimte houden voor 1 autoWognummer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:46:
[...]
maar dit is toch gewoon de bocht van OCO? hij zit ervoor en mag toch dan de racelijn houden?
(geef toe wel voorwiel en achterwiel)
[ Voor 6% gewijzigd door D-dark op 29-05-2022 20:49 ]
Ja lijkt mij ookWognummer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:46:
[...]
Ik blijf het nog steeds heel vreemd vinden!
Maar dit is waarvoor OCO de straf heeft gekregen ...
HAM had nooit de bocht kunnen halen, hij reed veel te hard, remde juist af door Ocon aan te tikken. Denk als Ocon daar niet had gereden dat HAM bandenstapel had geknuffeld.
Volgens mij nieuwe regels vanaf dit jaar.Wognummer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:46:
Ik geloof het nog steeds niet....JB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:47:
[...]
Bah bah en nog eens bah dat OCO hier een straf voor kreeg.
Hoe kan dit ooit een fout van alleen Ocon zijn?
Lol, en dan slechts een klein stukje van je vleugel los?Ryur schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:48:
[...]
Ja lijkt mij ook
HAM had nooit de bocht kunnen halen, hij reed veel te hard, remde juist af door Ocon aan te tikken. Denk als Ocon daar niet had gereden dat HAM bandenstapel had geknuffeld.
Ja, vond het ook een zeer onterechte straf. Op z'n ergst was het een racing incident.JB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:47:
[...]
Want Hamilton....Exocet schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:48:
[...]
Ik geloof het nog steeds niet....
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Verwijderd
"He just turned into me man..."
Heeft Lewis die respons standaard onder een knopje op zijn stuur zitten ofzo? Kan wel een vaste plek krijgen op het Hamilton soundboard....
Penalty vind ik wel veel.. beiden zijn wat dommig bezig imho
[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 29-05-2022 20:52 ]
I served in a company of heroes.
Oh wacht, hier is een bocht laat ik maar sturen want anders ga ik rechtdoor de muur in. Zoiets verwacht ik.Vuvuzela schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:51:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat er door het hoofd van Ocon gaat? "Oh Hamilton is vast en zeker compleet verdwenen ik ga hier insturen..."
Dat is ook het truukje van HAM dat hij al vele malen heeft toegepast. En het beroerde is dat hij er heel vaak nog mee weg komt ook...Ryur schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:48:
[...]
Ja lijkt mij ook
"When you grow up your heart dies"
2 breed door saint devote is toch geen ding lijkt meVuvuzela schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:51:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat er door het hoofd van Ocon gaat? "Oh Hamilton is vast en zeker compleet verdwenen ik ga hier insturen..."
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
https://www.reddit.com/gallery/v0hps0
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hamilton zit -eigenlijk- erachter, en op een natte baan kun je niet zomaar van je lijn af als je de bocht wilt maken.Vuvuzela schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:51:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Mijn conclusie is eigenlijk dat als Hamilton met zijn vuile spelletjes bezig is en er is zo'n aanrijding, dat je nog het best gewoon met hem moet crashen, en daarna zo hard mogelijk blaten dat hij achter je reed, niet voorbij je was, en het dus zijn schuld is.JB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:47:
[...]
Sorry, this post has been removed by the moderators of r/formula1.iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:54:
Ik denk overigens wel dat Max over de gele lijn was:
https://www.reddit.com/gallery/v0hps0
Moderators remove posts from feeds for a variety of reasons, including keeping communities safe, civil, and true to their purpose.
Er zijn zoveel voorbeelden waarbij de FIA oordeelde dat dat alleen geld als iemand er langs is. Inconsistentie van de FIA is wel echt een ding.siggy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Eh , Hamilton zat er naast, Ocon gokt in feite dat Hamilton eerder moet remmen en stuurt dan wel heel lomp in. hij had gewoon ruimte moeten laten. Als ie ietsje ruimer had ingestuurd was er niks aan de hand geweest en bleef hij er wellicht nog voor ook. Gewoon een domme actie van Ocon.
[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 29-05-2022 20:57 ]
Eh , Hamilton zat er naast, Ocon gokt in feite dat Hamilton eerder moet remmen en stuurt dan wel heel lomp in. hij had gewoon ruimte moeten laten. Als ie ietsje ruimer had ingestuurd was er niks aan de hand geweest en bleef hij er wellicht nog voor ook. Gewoon een domme actie van Ocon.Exocet schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:48:
[...]
Ik geloof het nog steeds niet....
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Net zoals vorig jaar met Max en Hamilton! En wie kreeg toen de straf?siggy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Eh , Hamilton zat er naast, Ocon gokt in feite dat Hamilton eerder moet remmen en stuurt dan wel heel lomp in. hij had gewoon ruimte moeten laten. Als ie ietsje ruimer had ingestuurd was er niks aan de hand geweest en bleef hij er wellicht nog voor ook. Gewoon een domme actie van Ocon.
Juist ja, Hamilton want die zat in de weg...oh wacht...

Yep, er zijn dit jaar regels dat als je er significant naast zit dat je ruimte hoort te krijgen.
Voor het remmen zit Hamilton er significant naast. Ocon hoort ruimte te geven en geeft die duidelijk niet in de binnenbocht.
Echter is de baan nat en moet Hamilton off-line eerder remmen, waardoor hij bij de bocht niet meer significant er naast zit. Daarnaast is het in natte condities erg moeilijk ruimte geven in bocht 1 in Monaco.
Ietwat lullige beslissing voor Ocon.
En Hamilton heeft toch altijd wel de schijn tegen in dit soort situaties:
erutangiS
Niet per se dom of blind. Ook een stukje intimidatie en bluf. Hij laat Hamilton kiezen of ze crashen of dat Hamilton verstandig is. Hamilton laat hem niet vaak staan en is vaak verstandig.siggy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Ben niet van kamp HAM maar AFAIK is dit jaar de regel dat je altijd één auto breedte ruimte moet overlaten voor de ander gedurende de bocht(en) wanneer er iemand anders naast je zit. Dit om te voorkomen dat ze elkaar steeds van de baan duwen zoals vorig jaar.Wognummer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:46:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 29-05-2022 20:59 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
* MisteRMeesteR HAM moe is
www.google.nl
Is die ruimte er in een nat Ste devote?sdk1985 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:59:
[...]
Ben niet van kamp HAM maar AFAIK is dit jaar de regel dat je altijd één auto breedte ruimte moet overlaten voor de ander gedurende de bocht(en) wanneer er iemand anders naast je zit. Dit om te voorkomen dat ze elkaar steeds van de baan duwen zoals vorig jaar.
Officëel, NeeMisteRMeesteR schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:59:
Al iets bekend van het protest?
https://www.fia.com/docum...4/season/season-2022-2005
MisteRMeesteR schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:59:
Al iets bekend van het protest?
Las primeras infos indican que Checo está ok y que conservaría la P1. No hay más info de la P3 de Verstappen. En Red Bull se preparan por si...
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 29 mei 2022
First infos say Checo is ok and he would keep P1. No info yet about Verstappen. Red Bull is preparing the pool in case... pic.twitter.com/kw2d0Md7bF
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
maar hij moet ook de ruimte hebben om de bocht te halen met een natte baan is dat behoorlijk lastig als je naast de racelijn gaat ben je het haasjesdk1985 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:59:
[...]
Ben niet van kamp HAM maar AFAIK is dit jaar de regel dat je altijd één auto breedte ruimte moet overlaten voor de ander gedurende de bocht(en) wanneer er iemand anders naast je zit. Dit om te voorkomen dat ze elkaar steeds van de baan duwen zoals vorig jaar.
Tuurlijk wel. bij de start kunnen ze er ook 3-dik doorheen.
Net stond de afbeelding er nog en daar was Max echt niet over de gele lijn. En als het al zo was dan was het wel heel erg marginaal en ook heel kinderachtig om voor de laatste meter een straf te geven.RedHat schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Sorry, this post has been removed by the moderators of r/formula1.
Moderators remove posts from feeds for a variety of reasons, including keeping communities safe, civil, and true to their purpose.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
De pool is rdy:
CRAIGGGGG 😂😂😂
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 29 mei 2022
We thought someone would end up in the pool today, but we weren't expecting it to be Craig Slater 🤣 pic.twitter.com/eWcnILYATX
Dan is er nog geen racelijn als het regent. Waardoor het verschil in griplevel minder extreem is.iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:01:
[...]
Stel je kunt met 120 over een ietwat droge lijn. Maar direct met 100 over een natte lijn of buiten de lijn.
3 breed bij de start kan dan wel.
Van de lijn afstappen in de race is dan dodelijk
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 29-05-2022 21:04 ]
Ik zeg niet dat je daar grip hebt, maar het kan makkelijk.GAIAjohan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:03:
[...]
Dan is er nog geen racelijn als het regent. Waardoor het verschil in griplevel minder extreem is.
Start is niet te vergelijken met een natte baan midden in de race.iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:01:
[...]
Anders hadden we al lang wat gehoord
https://www.autosport.com...anding-restarts/10313532/But it has now emerged that the initial decision to delay the start of the race was due to a power outage that caused the starting systems to fail on the grid.
Although they had recovered in time for the race to get underway behind the safety car, it was decided that the issues with the lights and panels on the main straight meant there would be no standing restarts during the race.
Assumptions are the mother of all…Exocet schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:06:
Het feit dat de beslissing zo lang duurt, lijkt me niet gunstig voor Red Bull.
Oostenrijk alweer vergeten?Exocet schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:06:
Zegt niets, het duurt altijd zo lang. Ze kunnen daar moeilijk besluiten nemen. Max is ook gewoon wereldkampioen gebleven.Exocet schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:06:
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nou ja, het is Max. Waarschijnlijk is het probleem dat aangezien de FIA vooringenomen is t.o.v. bepaalde coureurs (bij HAM is dat positief voor HAM, bij VER negatief voor VER) ze hem dolgraag straf willen geven, maar het niet kunnen, en nu dus in een eindeloze loop zitten ala:Exocet schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:06:
10 VER maybe committed a penalty
20 invetigate VER
30 GOTO 10
Dat kon dus ook niet
Ik hoorde Hamilton ergens een keer iets zeggen ala: he pushed me in the wall...
Dus ik ga / ging ervan uit dat er nog een keer een aanvaring was tussen die twee, enkel de regie van vandaag was euhm, matig.
Error Line 20: Command "invetigate" is not validAmphiebietje schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:09:
[...]
Nou ja, het is Max. Waarschijnlijk is het probleem dat aangezien de FIA vooringenomen is t.o.v. bepaalde coureurs (bij HAM is dat positief voor HAM, bij VER negatief voor VER) ze hem dolgraag straf willen geven, maar het niet kunnen, en nu dus in een eindeloze loop zitten ala:
20 invetigate VER
30 GOTO 10
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Mog schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:12:
Ik ben klaar met Formule 1. De enige sport ter wereld waarbij de uitslag uren/dagen na het einde bekend is.

https://www.fia.com/sites...using%20a%20collision.pdfHippocampus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:11:
Die mislukte inhaal actie van HAM op OCO is toch niet waar hij straf voor kreeg?
Ik hoorde Hamilton ergens een keer iets zeggen ala: he pushed me in the wall...
Dus ik ga / ging ervan uit dat er nog een keer een aanvaring was tussen die twee, enkel de regie van vandaag was euhm, matig.
nope het was voor die bocht
Onboard of Sergio Perez and the yellow line.
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) 29 mei 2022
It’s very close… pic.twitter.com/wJYwkYvIiL
A view from above of Sergio Perez exiting the pits. pic.twitter.com/yUb5y86nTs
En Garry Connelly zit erbij. Per geen straf en Max wel. Per van P1 afhalen kunnen ze sowieso niet verkopen.Amphiebietje schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:09:
[...]
Nou ja, het is Max. Waarschijnlijk is het probleem dat aangezien de FIA vooringenomen is t.o.v. bepaalde coureurs (bij HAM is dat positief voor HAM, bij VER negatief voor VER) ze hem dolgraag straf willen geven, maar het niet kunnen, en nu dus in een eindeloze loop zitten ala:
20 invetigate VER
30 GOTO 10
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Laten we het een protestplafond noemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 29-05-2022 21:17 ]
De FIA zou hier eens wat aan moeten doen en uitslagen enkel nog achteraf aanpassen vanwege technische malversaties en niet dit soort zaken die ook tijdens de race bestraft kunnen worden. Bij andere sporten staan uitslagen ook gewoon na afloop vast.Mog schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:12:
Ik ben klaar met Formule 1. De enige sport ter wereld waarbij de uitslag uren/dagen na het einde bekend is.
Oh, dus toch. Hmm, hier had ik HAM toch echt OCO niet voorbij zien steken eerlijk gezegd. Leuk om hem er naast te prikken maar in mijn ogen geen hele grote kans van slagen.Wognummer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:12:
[...]
https://www.fia.com/sites...using%20a%20collision.pdf
nope het was voor die bocht
Thanks. btw.
Onboard of Max Verstappen and the yellow line.
This looks a bit more like an infringement. pic.twitter.com/yeOJmYqh8i
Well no https://t.co/ozlO1DE6dp
— Shxyne ™ (@MCFCnow) 29 mei 2022
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 29-05-2022 21:18 ]
Het gebeurt "niet zo vaak", maar: Als achteraf blijkt dat er niet speelgerechtigde speler op het veld liep, mag je die mooie cup ook gewoon inleveren hoor.Lekker Ventje schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:15:
De FIA zou hier eens wat aan moeten doen en uitslagen enkel nog achteraf aanpassen vanwege technische malversaties en niet dit soort zaken die ook tijdens de race bestraft kunnen worden. Bij andere sporten staan uitslagen ook gewoon na afloop vast.
Of iemand drugs gebruikt, illegale uitrusting gebruikt etc.Jake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Het gebeurt "niet zo vaak", maar: Als achteraf blijkt dat er niet speelgerechtigde speler op het veld liep, mag je die mooie cup ook gewoon inleveren hoor.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Hier lijkt het over de lijn. Als je vanaf de onboard van Lec kijkt valt het allemaal wel mee en gaat het hoogstens om het aanraken van de lijn.
Net als die bal aan de zijlijn bij PSV - Ajaxtalkatoo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Hier lijkt het over de lijn. Als je vanaf de onboard van Lec kijkt valt het allemaal wel mee en gaat het hoogstens om het aanraken van de lijn.
Mijn boefje is liev!
Dat kun je vergelijken met een technische malversatie (al hoefde Ferrari destijds geen punten in te leveren). Maar de uitslag van een voetbalwedstrijd wordt niet aangepast na een onterechte rode kaart in de eerste minuut of een doelpunt terwijl de bal vlak daarvoor achter was geweest.Jake schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Het gebeurt "niet zo vaak", maar: Als achteraf blijkt dat er niet speelgerechtigde speler op het veld liep, mag je die mooie cup ook gewoon inleveren hoor.
Die lijkt mij idd net een graadje erger dan van Perez.
Dan maar van 3 naar 4, toch nog een pleister op de wonde van (wat kan die gast tekeer op zijn radio) 😳
Testing, one, two ...
Die heb ik er later bij gezet in mijn post. Max stuurt ook naar rechts op dat moment dus het is meer glijden dan bewust over de lijn willen gaan.talkatoo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Als dat het enige bewijs is. Ik kan daar niks met 100% zekerheid over zeggen.hardware-lover schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:20:
[...]
Die lijkt mij idd net een graadje erger dan van Perez.
Dan maar van 3 naar 4, toch nog een pleister op de wonde van (wat kan die gast tekeer op zijn radio) 😳
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Had Ferrari hier dan anders de Redbull voorbij gereden?
Tikkie mierenneuken is het wel toch.
lijkt op oostenrijk tochDaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:23:
Twee uur verder en we wachten nog steeds en uren nadat de race is geëindigd, en we wachten nog steeds.
Dit dus. Er is totaal geen voordeel uit gehaald en er was ook niemand in gevaar. Als er een straf komt dan is dat inderdaad een gevalletje mierenneuken...Hippocampus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:23:
Maar wat is het strategische voordeel van die 15cm teveel naar links rijden in dit geval?
Ja, dit kan echt niet neeDaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:23:
Twee uur verder en we wachten nog steeds en uren nadat de race is geëindigd, en we wachten nog steeds.
Regels zijn nou eenmaal regels. 1cm of 100cm, je mag er niet overheen. Die lijn moet je zien als een massieve muur.Hippocampus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:23:
Maar wat is het strategische voordeel van die 15cm teveel naar links rijden in dit geval?
In dit specifieke geval heeft Max geen winst behaalt op het eerste oog, maar wanneer alle andere coureurs langzamer rijden daar om binnen de lijntjes te blijven en Max dit niet doet, dan is dat oneerlijk. Ik ben het eens dat dit mierenneukerij is, maar het is ook gewoon een regel die gehandhaafd kan en mag worden.
Toen gebeurde er ook niks. Vraag me af of RBR ook een klacht heeft ingediend.
Lec kwam niet uit de pits. In de race mag je er gewoon overheen.werphengel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:26:
Welke race was het ook alweer waar LEC telkens over de pit entry lijn ging en waar MAX telkens wat van zei toen hij achter hem reed, Saudi Arabia?
Waarbij je Max nu bijvoorbeeld ziet glijden door de regen. Als dat met een droge baan al niets was kunnen ze het nu helemaal niet bestraffen.werphengel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:26:
Welke race was het ook alweer waar LEC telkens over de pit entry lijn ging en waar MAX telkens wat van zei toen hij achter hem reed, Saudi Arabia?
Was dat niet van de pit entry en niet de pit exit? Zover ik weet mag het bij de pit entry en zijn de regels daar niet zo strikt als bij de pit exit.werphengel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:26:
Monaco, altijd spannend. Hoe laat begint de race, hoeveel rondes gaan we afleggen, hoe vaak gaat Ferrari de fout in met de pitstops, hoe laat weten we de uitslag? En stiekem kan je dan de hele middag en avond 'genieten' van een race waarvan je van te voren dacht dat die hartstikke saai ging worden.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:23:
Ik denk dat ze naarstig opzoek zijn naar duidelijke beelden, maar die zijn er misschien helemaal niet (zou je denken gezien de tijd van beslissen).Inspired schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:22:
[...]
Als dat het enige bewijs is. Ik kan daar niks met 100% zekerheid over zeggen.
Verstappen had zelf volgens mij al in de gaten dat het kiele kiele was gezien de herhaling van zijn stuurbewegingen in de pitbox 😏
Testing, one, two ...
Volgens mij ging dit over jeddah. Daar ging LEC telkens over de pitlane entry, dus bij het binnengaan, en daarna gewoon weer naar de racelijn. Dat mocht ook niet en is er niet voor bestraft.Inspired schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:27:
[...]
Lec kwam niet uit de pits. In de race mag je er gewoon overheen.
Die lijn mag dan weer wel overheen gereden worden, dat deden ze volgens mij allemaal wel. Dat zie je ook in andere pitstraten waar een bocht in zit aan het begin/einde, ze snijden zoveel mogelijk af.SinergyX schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
En Saintz dan bij pit entry? Dat is meer dan 'crossing the yellow line'
[Afbeelding]
---------------
onofficieel: Max ook geen straf
Bron?jan390 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:30:
Fia, kijken we mee: Indy laat zien hoe je niet onder de gele vlag eindigt. Rood en herstart
---------------
onofficieel???jan390 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:30:
Fia, kijken we mee: Indy laat zien hoe je niet onder de gele vlag eindigt. Rood en herstart
---------------
Max is nooit over de lijn geweest, duidelijk te zien op andere beelden. Of de lijn aanraken voldoende is betwijfel ik.Hatsjoe schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:26:
[...]
Regels zijn nou eenmaal regels. 1cm of 100cm, je mag er niet overheen. Die lijn moet je zien als een massieve muur.
In dit specifieke geval heeft Max geen winst behaalt op het eerste oog, maar wanneer alle andere coureurs langzamer rijden daar om binnen de lijntjes te blijven en Max dit niet doet, dan is dat oneerlijk. Ik ben het eens dat dit mierenneukerij is, maar het is ook gewoon een regel die gehandhaafd kan en mag worden.
YouTube: 2020 Turkish Grand Prix: Extended Race Highlights
Bij dit incident hierboven op 5:25 (2020 Turkije) werd ook geoordeeld dat er niet over de lijn werd gereden.
Op deze beelden hieronder zie je duidelijk dat Max niet over de lijn gaat
https://twitter.com/TheFo...tatus/1530949053042810882
Tony Kanaan gaat m winnenjan390 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:30:
---------------
[ Voor 98% gewijzigd door jan390 op 29-05-2022 21:33 ]
haha, multitasken is niet mijn sterkste eigenschap
BREAKING: Stewards reject the protest from Ferrari against Max Verstappen #F1 #MonacoGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 29 mei 2022
[ Voor 15% gewijzigd door jan390 op 29-05-2022 21:35 ]
o.a. Chris Midland
net te laat
[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 29-05-2022 21:35 ]
Mee eens dat men zich aan de regels moeten houden. Daarbij denk ik zelf altijd dat er een reden is waarom die regel er is en dat juist dat in gedachte moet gehouden worden bij overtreding.Hatsjoe schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:26:
[...]
Regels zijn nou eenmaal regels. 1cm of 100cm, je mag er niet overheen. Die lijn moet je zien als een massieve muur.
Dus maakt ie een overtreding precies om er voordeel uit te halen (beter kunnen verdedigen tov achterliggers)
dan zou ik zeggen ja, een straf is dan terecht. Elk ander geval kan je evt. ook gewoon door de vingers zien.
En dan is de timing natuurlijk ook wel ongelooflijk slecht, na de race, en dat terwijl de wedstrijdleiding het voorval wel gezien heeft (en er uiteindelijk ook ruim de tijd voor heeft gehad om zich daar eens over te buigen) en er niks mee gedaan heeft. Dan kom je achteraf natuurlijk al snel met het probleem te zitten dat je iemands medaille moet gaan afpakken

Ik heb het er ook niet over of Max de lijn over is gegaan, ik heb het puur over de regel wanneer dit hypothetisch wel het geval is. Met de nieuwe race directors die de regels veel strenger willen gaan naleven zou het me niet verbazen dat er straffen komen om 1cm over lijntjes gaan. Ook geen probleem mee zolang het maar consequent gebeurt bij alle coureurs.talkatoo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:31:
[...]
Max is nooit over de lijn geweest, duidelijk te zien op andere beelden. Of de lijn aanraken voldoende is betwijfel ik.
YouTube: 2020 Turkish Grand Prix: Extended Race Highlights
Bij dit incident hierboven op 5:25 (2020 Turkije) werd ook geoordeeld dat er niet over de lijn werd gereden.
Op deze beelden hieronder zie je duidelijk dat Max niet over de lijn gaat
https://twitter.com/TheFo...tatus/1530949053042810882
Ik ben verder ook van mening dat Max niet de lijn over gegaan is.
BREAKING: Stewards reject the protest from Ferrari against Max Verstappen #F1 #MonacoGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 29 mei 2022
https://www.fia.com/docum...4/season/season-2022-2005
Max had er met een volledig wiel links van de gele lijn moeten zitten. Copy-paste foutje van de race director.In this case, the car did not “cross” the line – to do so it would have needed to have a full wheel to
the left of the yellow line
[ Voor 50% gewijzigd door Chocoball op 30-05-2022 08:17 ]
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |