Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
En omdat ik toch weet dat het de komende dagen dit meermaals voorbij zal komen, ga ik maar preventief deze poll aanmaken zodat we het hopelijk over iets anders kunnen hebben. 
Poll: Haalt Leclerc de finish?
• Ja
• Nee

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Haalt Leclerc de finish?
• Ja
• Nee
Ook een poll maken? Klik hier
Leuk! Niet benieuwd naar de race wel naar de uitslag. Denk dat ik alleen de kwali live ga kijken dit keer.
https://untappd.com/user/OzzBier
En hopelijk hoeft @DaniëlWW2 niet in te grijpen net als in het vorige topic, ik krijg daar jeuk van iedere keer weer mensen die dingen neerpennen over bepaalde coureurs.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Blijft vreemd dat het schema is aangepakt voor dit weekend. Geen vrije training op donderdag, maar wachten tot vrijdag.
Want we mogen het alleen hebben over de auto's die het goed of slecht doen? Want de coureurs mag het blijkbaar niet over gaan. Echt, man man man, na één race waarin Hamilton meer aandacht kreeg (slecht voor willen opgeven, goed voor wel naar effectief P4 rijden) moet er blijkbaar maar censuur worden toegepast?Pierre schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:13:
En hopelijk hoeft @DaniëlWW2 niet in te grijpen net als in het vorige topic, ik krijg daar jeuk van iedere keer weer mensen die dingen neerpennen over bepaalde coureurs.
Het topic van Miami is pas een weekend later gesloten omdat het een grote tumbleweed was, maar nu er een race was met wat aandacht rondom Hamilton moet meteen alles en iedereen de mond worden gesnoerd.
Monaco loopt nu in de pas met de andere grand prix op de kalender. Ik vond het maar vervelend dat de vrije trainingen op donderdag waren en dan vrijdag niks. Ik ben er wel blij mee.Woudloper schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:16:
Blijft vreemd dat het schema is aangepakt voor dit weekend. Geen vrije training op donderdag, maar wachten tot vrijdag.
"When you grow up your heart dies"
Plus dat het hele circus anders maar 3 dagen heeft om alles op te bouwen.sjaool schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Monaco loopt nu in de pas met de andere grand prix op de kalender. Ik vond het maar vervelend dat de vrije trainingen op donderdag waren en dan vrijdag niks. Ik ben er wel blij mee.
Nu is dat 4. scheelt toch weer een dag
De weekenden zijn daarnaast nu sowieso korter. Waar anders de persco op donderdag was is die nu ook op vrijdag. Ben alleen even aan het denken wanneer de persco vroeger was in Monaco, of die dan op woensdag (de dag voor de FPs), de donderdag (want altijd op donderdag) of vrijdag (dagen omgedraaid en vrijdag alle tijd voor media verplichtingen) was.mike0001 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:21:
[...]
Plus dat het hele circus anders maar 3 dagen heeft om alles op te bouwen.
Nu is dat 4. scheelt toch weer een dag
De race waarvan je weet dat het geen race is maar toch ieder jaar kijkt omdat je hoopt dat er toch wat onverwachts gebeurd
Hu, vrijdag rijden?
Maar goed, dat was al gezegd
Maar goed, dat was al gezegd
[ Voor 47% gewijzigd door hjs op 25-05-2022 08:35 ]
Het circuit wordt toch niet pas deze week opgebouwd aangezien Leclerc pas nog een oude Ferrari in de vangrail parkeerde? of heb ik het mis.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij beginnen ze in februari al met de opbouw van het circuit. Dus dat zal al wel een paar weken klaar zijn.Pierre schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:34:
Het circuit wordt toch niet pas deze week opgebouwd aangezien Leclerc pas nog een oude Ferrari in de vangrail parkeerde? of heb ik het mis.
Ik zal het hier ook nogmaals vermelden, ik zie steeds meer en meer berichten over regen op zondag in monaco. We moeten het nog zien gebeuren maar als het gebeurt zal de race in ieder geval een extra element hebben (h2o hahaha).
Het circuit zal inderdaad al langer zijn opgebouwd. Naast de historische GP rijdt de Formule E er volgens mij ook in deze periode.Pierre schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:34:
Maar ik neem aan dat je doelt op de bereikbaarheid en zo? Ze kunnen buiten de race momenten de vangrail op verschillende punten openen en het normale verkeer kan dan gewoon de wegen van het circuit gebruiken. Alleen nu zal dus tijdens het raceweekend wel alles zijn afgesloten voor die drie aaneengesloten dagen. Maar tussen dit weekend en wat was het, twee weken terug, zal het weer gewoon openbare weg zijn geweest. En vroeger waren de FPs op donderdag zodat op vrijdag wel de haven bereikbaar was voor bevoorrading van de winkels en zo.
Nog even mooie crosspost voor de statistieken 
Illegal_Alien schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:45:Leclerc vs Monaco 0-6*
2017 F2 Feature Race:
In the 2017 F2 Feature race, Leclerc was looking like he was going to win, before a suspension failure forced him to retire the car. It turned out to be an even worse weekend for him. In the sprint race on Sunday, he was forced to start from the back of the grid, but couldn’t make up places before an electrical issue forced him to retire yet again.
2018 Monaco Grand Prix:
Leclerc landed himself an F1 seat for Sauber in 2018. He took the world of F1 by storm, performing spectacularly throughout the year, but Monaco turned out to be a disaster yet again. A brake fail at the 2018 Monaco GP, led to him crashing into the back of Brendon Hartley’s car, ending his race.
2019 Monaco Grand Prix:
Leclerc joined Ferrari in 2019, and was tipped as the driver to bring glory days back to Ferrari. For his home outing however, it was the same old story. A strategy goof up during Qualifying saw him get knocked out of Q1 before a collision damage took him out on Sunday.
2021 Monaco Grand Prix:
After a year’s gap, the Monaco GP returned in 2021. This time it seemed like Leclerc had it all under control, as he qualified P1 for Sunday’s race. However, a last gasp crash in the last sector during Q3, damaged his car, and he couldn’t even start the race next day.
Leclerc’s crash at the 2022 Monaco Historic Grand Prix
Leclerc’s woes at home began even before F1 reached the Principality. At the Monaco Historic GP earlier this month, Leclerc took Ferrari legend Niki Lauda’s Title winning Ferrari out for a spin around the track.
* Heb 2017 dubbel geteld vanwege 2 races.
Bron: https://thesportsrush.com...ed-to-be-a-curse-for-him/
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Vraag en antwoord van 2014 hierover: https://www.formula1.com/...ng-Monaco-race-ready.htmlRobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:39:
[...]
Het circuit zal inderdaad al langer zijn opgebouwd. Naast de historische GP rijdt de Formule E er volgens mij ook in deze periode.
Maar ik neem aan dat je doelt op de bereikbaarheid en zo? Ze kunnen buiten de race momenten de vangrail op verschillende punten openen en het normale verkeer kan dan gewoon de wegen van het circuit gebruiken. Alleen nu zal dus tijdens het raceweekend wel alles zijn afgesloten voor die drie aaneengesloten dagen. Maar tussen dit weekend en wat was het, twee weken terug, zal het weer gewoon openbare weg zijn geweest. En vroeger waren de FPs op donderdag zodat op vrijdag wel de haven bereikbaar was voor bevoorrading van de winkels en zo.
Q: And of course, the roads are not permanently closed, even during the Grand Prix weekend…
A: Correct. In fact, you can drive normally in the city, even with construction, until the Tuesday of the Grand Prix weekend. Then on Thursday at 0600 we close all the roads, put in the final Tecpro barriers and guard rails, and the track is complete. But you can drive normally at night: we re-open the roads at 1900 on Thursday. The next morning we repeat. It is the same for restaurants: most open in the evening, because that is when you can make money. During the day most are closed.
Kijk stiekem elk jaar weer naar deze race uit en er tegenop tegelijk.. Hoop dat er wat actie is dit jaar
Monaco is en blijft mijn favoriete circuit. Ja, het is vaak bokke saai. Maar zo nu en dan komt er een pareltje langs. Mijn eerste race was Monaco 1996, de regenrace waar Schumacher vroeg uitviel, Jos ook helaas uitviel. Uiteindelijk maar 6 auto's over de finish, waarvan Panis de eerste. Max in de Toro Rosso had hier ook geweldige acties dat hij in het kielzog van volgens mij Vettel zijn voorgang inhaalde. Zijn eerste grote klapper op de achterwielen van Grosjean.
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
De brake test van Grosjean om dat broekie zijn plek te wijzen...Mog schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:52:
Zijn eerste grote klapper op de achterwielen van Grosjean.
Kijk dat wist ik niet dus thanks.RobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:39:
[...]
Laat ik dit keer maar eens voor een emotionele Leclerc gaan op de hoogste trede van het podium, ik gun het hem van harte.
Testing, one, two ...
Fijn, Monaco.
Polonaise!
YouTube: Wilfried Wildschwein - De Polonaise Trein (Officiële videoclip)
(voor wie daarop klikt: Sorry)
Polonaise!
YouTube: Wilfried Wildschwein - De Polonaise Trein (Officiële videoclip)
(voor wie daarop klikt: Sorry)
[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 25-05-2022 09:06 ]
ping 127.212.23.124
Dan moet hij hem nog wel eerst uit zien te rijden, en dat is voor Leclerc op Monaco nog wel een dingetjehardware-lover schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:05:
Laat ik dit keer maar eens voor een emotionele Leclerc gaan op de hoogste trede van het podium, ik gun het hem van harte.

Waarom denk je dat ik het zo schrijf?Titu schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:08:
[...]
Dan moet hij hem nog wel eerst uit zien te rijden, en dat is voor Leclerc op Monaco nog wel een dingetje

Testing, one, two ...
Discussie over coureurs lijkt mij zeker wel wat waard. Maar niet die nutteloze discussie over 'een ontnomen WK' en alle goede/foute beslissingen van vorig jaar. Hamilton heeft een dijk van een wedstrijd gereden afgelopen weekend waar iedere F1-fan gewoon enthousiast van werd (en ja dat zeg ik als 'Verstappen-fan').RobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Want we mogen het alleen hebben over de auto's die het goed of slecht doen? Want de coureurs mag het blijkbaar niet over gaan. Echt, man man man, na één race waarin Hamilton meer aandacht kreeg (slecht voor willen opgeven, goed voor wel naar effectief P4 rijden) moet er blijkbaar maar censuur worden toegepast?
Het topic van Miami is pas een weekend later gesloten omdat het een grote tumbleweed was, maar nu er een race was met wat aandacht rondom Hamilton moet meteen alles en iedereen de mond worden gesnoerd.
Ben verder erg benieuwd naar aankomend weekend, verwachten jullie dat er nog teams dit weekend met eventuele upgrades komen?
Ondanks dat de race vaak niet al te veel actie heeft, heb ik er toch wel zin in. De setting blijft mooi en als je ziet hoe snel een kleine fout funest kan zijn, is het ook gewoon spannend in die zin.
Mwah, ik denk wel dat hij hem uit kan rijden als hij met de gewone auto gaat.Titu schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:08:
[...]
Dan moet hij hem nog wel eerst uit zien te rijden, en dat is voor Leclerc op Monaco nog wel een dingetje
Ik ga even de knuppel in het hondenhok gooien.Mog schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:52:
Monaco is en blijft mijn favoriete circuit. Ja, het is vaak bokke saai. Maar zo nu en dan komt er een pareltje langs. Mijn eerste race was Monaco 1996, de regenrace waar Schumacher vroeg uitviel, Jos ook helaas uitviel. Uiteindelijk maar 6 auto's over de finish, waarvan Panis de eerste. Max in de Toro Rosso had hier ook geweldige acties dat hij in het kielzog van volgens mij Vettel zijn voorgang inhaalde. Zijn eerste grote klapper op de achterwielen van Grosjean.
(niet persoonlijk op je gericht hoor
Monaco vind ik de laatste jaren een draak van een GP. Kwalificatie altijd erg mooi en veel spektakel maar de grand prix zelf niet meer zo. Toen Max won of als je ergens een dikke crash hebt maakt het nog wat leuk maar over het algemeen optocht die niet meer van deze tijd is.
Toen Ricciardo met een probleem auto eenvoudig aan de leiding bleef was leuk maar zegt genoeg hoe onmogelijk het is om in te halen met de tegenwoordige auto's. En met de ERS kan iemand lekker sparen en dat ene inhaal punt alles gebruiken om altijd goed te verdedigen.
Ik begrijp dat mensen het mooi vinden en dat er veel historie en nostalgie aan vast zit maar het past niet meer met de huidige auto's.
Als het een van de laatste GP's gaat worden hier zou ik er niet rauwig om zijn
nogmaals dit is mijn persoonlijke ongezouten mening en zo zal iedereen wel zijn of haar favoriete GP's hebben maar dit is niet de mijne.
Echt updates denk ik niet, omdat het circuit zo afwijkend is van de overige 21 races. Wel grote kans dat er circuit specifieke onderdelen op zitten, dus een hogh downforce achtervleugel bv. Maar die zullen mogelijk ook weer bij andere races terug komen en dus niet eenmalig noch onderdeel van het vaste pakket.Nemean schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:18:
Ben verder erg benieuwd naar aankomend weekend, verwachten jullie dat er nog teams dit weekend met eventuele upgrades komen?
Maar dat ligt meer aan het lompe formaat dat de hedendaagse F1-wagens hebben.d-vine schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:20:
Toen Ricciardo met een probleem auto eenvoudig aan de leiding bleef was leuk maar zegt genoeg hoe onmogelijk het is om in te halen met de tegenwoordige auto's.
Dat is precies wat ik bedoel en heb omschrevenwarp schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:22:
[...]
Maar dat ligt meer aan het lompe formaat dat de hedendaagse F1-wagens hebben.
Of aan dat het circuit te smal iswarp schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:22:
[...]
Maar ook op andere circuits merk je dat de auto's te groot zijn natuurlijk.
Alleen was Monaco volgens mij ook 20, 30 jaar geleden een optocht? Dus het ligt zeker niet alleen aan de auto's.
Als je kunt starten...murphydrz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:49:
Heb je pole, dan win je de race. De wedstrijd wordt beslist in de kwalificatie.
En finishen.
Inhalen kan nog altijd dmv een goede pit strategie. Op de baan wordt het vrij lastig ja.
Max uit 2018 zegt wat anderschevsticks schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:51:
Inhalen kan nog altijd dmv een goede pit strategie. Op de baan wordt het vrij lastig ja.
2018 Monaco Grand Prix: Max Verstappen's Best Overtakes
Ben benieuwd of rb wel net zo veel df kan creëren nu. Tot nu toe hebben ze altijd redelijk low df gereden en met de cap kunnen ze niet veel ontwikkelen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat was een leuke race jaIllegal_Alien schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:00:
[...]
Max uit 2018 zegt wat anders(20 -> 9)
2018 Monaco Grand Prix: Max Verstappen's Best Overtakes
[YouTube: 2018 Monaco Grand Prix: Max Verstappen's Best Overtakes]
Ik zie Monaco altijd inderdaad anders dan de andere races.
In plaats van "Op Zondag worden pas de punten verdeeld" is het nu "op Zaterdag worden de punten -waarschijnlijk- verdeeld).
Het is gewoon een ander format, net als de sprintraces een ander format zijn
Genieten van de kwalificatie dus, en voor de race kun je bijna net zo goed vragen of de coureurs voor de start een dobbelsteen gooien. iedereen met een 6 krijgt een DNF.
In plaats van "Op Zondag worden pas de punten verdeeld" is het nu "op Zaterdag worden de punten -waarschijnlijk- verdeeld).
Genieten van de kwalificatie dus, en voor de race kun je bijna net zo goed vragen of de coureurs voor de start een dobbelsteen gooien. iedereen met een 6 krijgt een DNF.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Op zaterdag wordt de draft van de uitslag bepaald. Alleen onvoorziene omstandigheden zullen die wijzigensanderb schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:27:
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:21
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hamilton zal Hamilton zijn en blijven. De media geeft hem altijd veel aandacht of het nu terecht is of niet. Mede de zure toon naar Hamilton toe, maakt dat het topic snel verzandt in een zure exercitie van meningen delen en daar heeft helemaal niemand wat aan.RobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:18:
[...]
Want we mogen het alleen hebben over de auto's die het goed of slecht doen? Want de coureurs mag het blijkbaar niet over gaan. Echt, man man man, na één race waarin Hamilton meer aandacht kreeg (slecht voor willen opgeven, goed voor wel naar effectief P4 rijden) moet er blijkbaar maar censuur worden toegepast?
Ik kon het helemaal eens zijn met Daniël om het topic dan maar te sluiten en op naar de volgende ronde. Het Miami topic zijn we denk ik allebei vergeten om te sluiten, zo eenvoudig is het verhaal over dat topic ook.
Zeker, maar vergeet niet dat het echt wel een lastig circuit is met weinig tot geen uitloop naast de baan, en een foutje is zo gemaakt. Nu mag je van elke F1 coureur verwachten dat ze op racepace zo'n baan zonder problemen aankunnen, maar de kans is best aanwezig dat er tijdens de race nog 1 of 2 de muur in gaan.sanderb schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:27:
De punten worden op zaterdag verdeeld. Op zondag kun je ze alleen nog maar verliezen.
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Het sluiten na de race lijkt me logisch, waarom het dan weer met zo'n zure slot-post moet vraag ik me altijd af. Je zou verwachten dat dit forum wel professioneel genoeg is om dat niet op zo'n manier te doen. Daarnaast vraag ik me af wat een topic voor nut heeft als je de helft van wat er gebeurt niet mag bespreken.tweakduke schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:30:
[...]
Hamilton zal Hamilton zijn en blijven. De media geeft hem altijd veel aandacht of het nu terecht is of niet. Mede de zure toon naar Hamilton toe, maakt dat het topic snel verzandt in een zure exercitie van meningen delen en daar heeft helemaal niemand wat aan.
Ik kon het helemaal eens zijn met Daniël om het topic dan maar te sluiten en op naar de volgende ronde. Het Miami topic zijn we denk ik allebei vergeten om te sluiten, zo eenvoudig is het verhaal over dat topic ook.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat de komende race gaat brengen en of Ferrari het nu wel kan verzilveren en vooral of Mercedes er nu ook weer goed bij zit. Het zou heel mooi zijn als er nu 3 teams zijn die voor de prijzen mee kunnen doen.
[removed]
In de Poll of Leclerc de finish gaat halen heb ik NEE gestemd.
Mijn verwachting van Barcelona was dat Ferrari 'te gretig' zou zijn. Dat is volgens mij nog steeds zo. In Barcelona had ik niet verwacht dat Mercedes er zo goed bij zou zitten. Ben erg benieuwd hoe dat dit weekend uitpakt. Ik heb er zin in.
Mijn verwachting van Barcelona was dat Ferrari 'te gretig' zou zijn. Dat is volgens mij nog steeds zo. In Barcelona had ik niet verwacht dat Mercedes er zo goed bij zou zitten. Ben erg benieuwd hoe dat dit weekend uitpakt. Ik heb er zin in.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:21
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat we een mens zijn sijpelt er soms doorheen. Niet om het goed te praten overigens, maar dat is iets voor ons intern.redwing schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Het sluiten na de race lijkt me logisch, waarom het dan weer met zo'n zure slot-post moet vraag ik me altijd af. Je zou verwachten dat dit forum wel professioneel genoeg is om dat niet op zo'n manier te doen. Daarnaast vraag ik me af wat een topic voor nut heeft als je de helft van wat er gebeurt niet mag bespreken.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd wat de komende race gaat brengen en of Ferrari het nu wel kan verzilveren en vooral of Mercedes er nu ook weer goed bij zit. Het zou heel mooi zijn als er nu 3 teams zijn die voor de prijzen mee kunnen doen.
Je mag zeker wel van Hamilton iets bespreken, maar het wordt al gauw een haat of zure parodie op hem en die discussie is uiteindelijk al heel vaak gevoerd. Wij en ook andere leden zijn dat onderhand aardig beu, want er gebeurt zoveel meer dan alleen die ene actie van Hamilton. Dat was toen hij vooraan reed en nu niet anders, andere coureurs verdienen net zo goed de aandacht. De overdreven focus van de media op hem, of wat voor coureur uiteindelijk ook, is wat mij betreft persoonlijk helemaal niet goed voor de sport.
Voor Monaco verwacht ik dat Ferrari toch de snelste is. Het bochtenwerk licht hun beter, net als de kwalificatie. En vooral in Monaco is op pole kwalificeren bijna een garantie dat je dan de race ook wint.
Leclerc 2021 would like to have a word with youtweakduke schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:51:
[...]
En vooral in Monaco is op pole kwalificeren bijna een garantie dat je dan de race ook wint.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik ben blij met de moderators hier die er boven op zitten zeker na vorig jaar.tweakduke schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Dat we een mens zijn sijpelt er soms doorheen. Niet om het goed te praten overigens, maar dat is iets voor ons intern.
Je mag zeker wel van Hamilton iets bespreken, maar het wordt al gauw een haat of zure parodie op hem en die discussie is uiteindelijk al heel vaak gevoerd. Wij en ook andere leden zijn dat onderhand aardig beu, want er gebeurt zoveel meer dan alleen die ene actie van Hamilton. Dat was toen hij vooraan reed en nu niet anders, andere coureurs verdienen net zo goed de aandacht. De overdreven focus van de media op hem, of wat voor coureur uiteindelijk ook, is wat mij betreft persoonlijk helemaal niet goed voor de sport.
Voor Monaco verwacht ik dat Ferrari toch de snelste is. Het bochtenwerk licht hun beter, net als de kwalificatie. En vooral in Monaco is op pole kwalificeren bijna een garantie dat je dan de race ook wint.
Al die gefrustreerde keyboard warriors en het bashen op elkaar is heel vervelend en niet iets voor tweakers.
Dus hulde voor de moderators
Snap ik best hoor, alleen zeker in een slot-post vind ik dat niet netjes staan. Tijdens het posten zelf is het hier gebruikelijk dat modjes als zichzelf posten tenzij specifiek gemeld dat het als mod is, maar een slotpost zie ik toch als altijd een mod-post zijnde.tweakduke schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:51:
[...]
Dat we een mens zijn sijpelt er soms doorheen. Niet om het goed te praten overigens, maar dat is iets voor ons intern.
Klopt, maar doordat het zoveel in de media komt is het ook logisch dat het ook in het topic meer terug komt. Alhoewel Hamilton het natuurlijk ook wel iedere keer voor elkaar krijgt om discutabele akties en uitspraken te hebben.Je mag zeker wel van Hamilton iets bespreken, maar het wordt al gauw een haat of zure parodie op hem en die discussie is uiteindelijk al heel vaak gevoerd. Wij en ook andere leden zijn dat onderhand aardig beu, want er gebeurt zoveel meer dan alleen die ene actie van Hamilton. Dat was toen hij vooraan reed en nu niet anders, andere coureurs verdienen net zo goed de aandacht. De overdreven focus van de media op hem, of wat voor coureur uiteindelijk ook, is wat mij betreft persoonlijk helemaal niet goed voor de sport.
Maarre nu over naar Monaco en hopen dat Hamilton het voor elkaar krijgt om op een goede manier in de aandacht te komen (1 Leclerc, 2 Verstappen en 3 Hamilton zou b.v. wel heel leuk zijn
Klopt, we hebben een aantal jaren geleden al gezien dat je met een enorme power-loss toch gewoon iedereen achter je kunt houden. Ik verwacht dan ook zeker Leclerc wel voorin, sowieso gun ik hem wel een winst op Monaco gezien al zijn eerdere uitvallen.Voor Monaco verwacht ik dat Ferrari toch de snelste is. Het bochtenwerk licht hun beter, net als de kwalificatie. En vooral in Monaco is op pole kwalificeren bijna een garantie dat je dan de race ook wint.
[removed]
Ik heb ja gestemd op de poll. Dit circuit is een Ferrari (veel tractie, kracht in laag/midden toeren gebied) circuit.
Mercedes heeft zeer waarschijnlijk ook een goed package en Red Bull denk ik ook net wel, maar zie ik hier niet als favoriet.
Wat mij wel weer tof lijkt: ricciardo ergens bovenaan: Monaco is wel een beetje zijn circuit en hij kan wel een oppepper gebruiken zeg maar.
On a personal note: ik ben ook allergisch geworden voor eindeloos gebash op coureurs. Kijk voor de grap eens op de f1.com facebook; echt "lovers of the sport" daar... (note the sarcasm).
Mercedes heeft zeer waarschijnlijk ook een goed package en Red Bull denk ik ook net wel, maar zie ik hier niet als favoriet.
Wat mij wel weer tof lijkt: ricciardo ergens bovenaan: Monaco is wel een beetje zijn circuit en hij kan wel een oppepper gebruiken zeg maar.
On a personal note: ik ben ook allergisch geworden voor eindeloos gebash op coureurs. Kijk voor de grap eens op de f1.com facebook; echt "lovers of the sport" daar... (note the sarcasm).
[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 25-05-2022 11:06 ]
Wise enough to play the fool
Het gaat niet om wie de favoriet is, het gaat om of Leclerc de finish haaltteacher schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:03:
Ik heb ja gestemd op de poll. Dit circuit is een Ferrari (veel tractie, kracht in laag/midden toeren gebied) circuit.
Ricciardo lijkt mij goed te zijn in een auto die hem ligt / die vertrouwd, en eigenlijk was dat noch bij Renault noch bij McLaren het geval. Ik moet het nog maar zien. Zijn kenmerkende divebombs zie je hem nu ook niet meer maken. En dat lijkt mij bij uitstek een gevalletje precies weten wat de auto kan hebben en hoe die zich gedraagt. Als die dat vertrouwen niet heeft op normale circuits is dat er op Monaco met 0,0 uitloopstroken ook niet, en dus kan hij niet op de limiet het ultieme eruit halen zoals hij wel in de Red Bull kon.Wat mij wel weer tof lijkt: ricciardo ergens bovenaan: Monaco is wel een beetje zijn circuit en hij kan wel een oppepper gebruiken zeg maar.
Ik vermijd alle social media omtrent F1 sowieso, wat een haat staar daar overal op. Niet grappig meer zo erg is het soms. Lijken wel voetbal hooligans soms.teacher schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:03:
Geniet gewoon van de sport en negeer de coureurs waar je niks mee hebt. En wil je eens wat opvallend bespreken van de coureurs die in je irritatiezonde zitten kan dat ook zonder ze belachelijk te maken of te vervallen in haat en nijd.
Wat dat betreft een prima beslissing om een topic iets eerder te sluiten (zeker met het oog op dit topic dat toch al snel open ging).
Wellicht dat Lec 6 jaar geleden een spiegel gebroken heeft in zijn huis waardoor hij dit jaar ook weer pech gaat hebben maar dit wel het laatste jaar is.
Zonder gein, Ferrari zijn veruit de favoriet gebaseerd op het seizoen zo ver. Maar goed Max gaat ook altijd snel in monaco dus we gaan het zien.
Zonder gein, Ferrari zijn veruit de favoriet gebaseerd op het seizoen zo ver. Maar goed Max gaat ook altijd snel in monaco dus we gaan het zien.
Precies dit!!chevsticks schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Ik vermijd alle social media omtrent F1 sowieso, wat een haat staar daar overal op. Niet grappig meer zo erg is het soms. Lijken wel voetbal hooligans soms.
Geniet gewoon van de sport en negeer de coureurs waar je niks mee hebt. En wil je eens wat opvallend bespreken van de coureurs die in je irritatiezonde zitten kan dat ook zonder ze belachelijk te maken of te vervallen in haat en nijd.
Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met stroll. Ga je mij nooit wat over horen zeggen. Mazepin ook niet, maar latifi dan weer wel; dus ik heb niet per se pay driver haat...
Je gaat niks over Stroll zeggen, maar we kunnen nu wel allemaal lezen dat je niks met hen hebt. Beetje een contradictieteacher schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:50:
Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met stroll. Ga je mij nooit wat over horen zeggen. Mazepin ook niet
Ik ben een open boek hierin
En voor elk team is de vraag hoeveel downforce ze kunnen toevoegen zonder excessief te gaan stuiteren op de 2 'rechte' stukken.Snowhite0901 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:04:
Ben benieuwd of rb wel net zo veel df kan creëren nu. Tot nu toe hebben ze altijd redelijk low df gereden en met de cap kunnen ze niet veel ontwikkelen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zelfde als altijd op monaco.d-vine schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:09:
Officiële circuit document.
Maar 1 drs...
[Afbeelding]
PSN
Same here, na vorige week + de historie van LeClerc hier ga ik niet kijkenOzzieMann schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:06:
Leuk! Niet benieuwd naar de race wel naar de uitslag. Denk dat ik alleen de kwali live ga kijken dit keer.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heb juist het gevoel dat LEC het hier goed gaat doen eerlijk gezegd. Die serie van ongeluk moet stoppen en voor het verhaal is het mooi als dat in zijn woonplaats/geboortestad is.TommyGun schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:15:
[...]
Same here, na vorige week + de historie van LeClerc hier ga ik niet kijken
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik verwacht dat Leclerc op zaterdag de pole gaat pakken. Omdat ze het meest complete pakket hebben. Ik verwacht zelfs dat ze niet tot 100% hoeven te gaan op dit circuit om de pole te pakken. Als dat lukt, denk ik dat leclerc hem ook gaat pakken. Iets onverwachts (ik bedoel geen crash van hemzelf), of een briljante pitstop strategie van RB of ander team zou dan nog roet in het eten kunnen gooien.
Wat iemand eerder al zei: eenmaal op kop hoef je denk ik niet tot het eind te stampen, maar kun je controleren en berekenen.
Wat iemand eerder al zei: eenmaal op kop hoef je denk ik niet tot het eind te stampen, maar kun je controleren en berekenen.
Klinkt inderdaad best waarschijnlijk.Chrosser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:21:
Ik verwacht dat Leclerc op zaterdag de pole gaat pakken. Omdat ze het meest complete pakket hebben. Ik verwacht zelfs dat ze niet tot 100% hoeven te gaan op dit circuit om de pole te pakken. Als dat lukt, denk ik dat leclerc hem ook gaat pakken. Iets onverwachts (ik bedoel geen crash van hemzelf), of een briljante pitstop strategie van RB of ander team zou dan nog roet in het eten kunnen gooien.
Maar blijft een leuke Q/race
Ook leuk voor Sainz en Leclerc
'@ScuderiaFerrari says that its drivers have a role in the upcoming @Pixar movie Lightyear, with @Carlossainz55 and @Charles_Leclerc providing the voice of the same character in their respective languages: pic.twitter.com/iBoaSSfK6S
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 25 mei 2022
De trofee dit jaar:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Straks is de louis vuitton koffer waar deze in komt weer mooier als de beker
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 25-05-2022 12:48 ]
Dat moet je dan niet vergeten te doen tijdens de pitstops. * RobertMe mompelt iets over Singapore 2019. Leclerc reed als slak op kop, Vettel er achter. Vervolgens pit Leclerc en trapt Vettel het gaspedaal in, volgende ronde pit Vettel en heeft nipt een overcut gedaan op zijn teamgenoot.Chrosser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:21:
En in Monaco 2017(?) reed Räikkönen op kop, Vettel er achter, en kwam Vettel via een overcut ook weer voor Räikkönen de baan op.
Zonde dat het toch altijd alleen op start/finish is. Tussen bocht 8 en 10 lijkt me ook wel een geschikte DRS zone, of is de bocht in de tunnel daar net te scherp voor?d-vine schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:09:
Officiële circuit document.
Maar 1 drs...
[Afbeelding]
Gebrek aan inhalen op Monaco ligt niet alleen aan formaat van huidige auto's. Was begin jaren 90 ook al niet te doen. Zie gevecht Senna en Mansell uit 1992.warp schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:22:
[...]
YouTube: Your Favourite Monaco Grand Prix - 1992 Senna v Mansell
Circuit is gewoon te smal. Het evenement is leuk voor de jetset, maar niet voor het racen.
Monaco is traditie, high stakes (stratencircuit zonder room for error) high reward, want aanzien; een van de triple crown.
Van mij mag hij blijven, ook al is het op papier net zo saai als paul ricard/le castellet.
Van mij mag hij blijven, ook al is het op papier net zo saai als paul ricard/le castellet.
toen de beker nog echt een beker wasTomcatter_31 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:24:
[...]
Gebrek aan inhalen op Monaco ligt niet alleen aan formaat van huidige auto's. Was begin jaren 90 ook al niet te doen. Zie gevecht Senna en Mansell uit 1992.
Circuit is gewoon te smal. Het evenement is leuk voor de jetset, maar niet voor het racen.
Perse te scherp denk ik niet. Ze hebben zo ook eens een jaartje op Silverstone DRS door Abby (T1) geprobeerd, die is veel scherper. Alhoewel die er dan dus ook niet meer is. Maar ik denk dat het in Monaco vooral de combinatie is. De tunnel + smal + de bocht (+ evt donker / licht effect bij uitrijden? + "bergaf" richting de chicane).JobKlimop schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:18:
[...]
Zonde dat het toch altijd alleen op start/finish is. Tussen bocht 8 en 10 lijkt me ook wel een geschikte DRS zone, of is de bocht in de tunnel daar net te scherp voor?
En ander voorbeeld van DRS door een bocht is o.a. backstraight van Sochi. Daar zit ook een flauwe bocht in en nog eens het knikje naar links voor de haakse bocht naar rechts (daar waar Sainz in '15 of '16 zo zwaar is gecrasht).
En sinds er mensen er daar af vlogen door de DRS in de bocht is die toen geschraptRobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Perse te scherp denk ik niet. Ze hebben zo ook eens een jaartje op Silverstone DRS door Abby (T1) geprobeerd, die is veel scherper.
PSN
Mwah dat waren maar 3 rondjes, Nigell zat er echt dicht op. En tegen Senna...Tomcatter_31 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:24:
[...]
Gebrek aan inhalen op Monaco ligt niet alleen aan formaat van huidige auto's. Was begin jaren 90 ook al niet te doen. Zie gevecht Senna en Mansell uit 1992.
Wat waren de auto's toen toch vet
De auto's toen waren zeker vet.GrooV schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:53:
[...]
Mwah dat waren maar 3 rondjes, Nigell zat er echt dicht op. En tegen Senna...
Wat waren de auto's toen toch vet
Maar inhalen is in Monaco al heel lang een probleem. Niet alleen met de huidige auto's.
Saaiste race.
Spannendste kwalificatie.
Kan nog steeds niet wennen dat vt 1 en 2 nu op vrijdag zijn ipv donderdag.
persoonlijk vond ik dat altijd wel leuk; do-vrij-zat-zoTrekDr0p schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:17:
Saaiste race.
dan 'lekker lang' f1 weekend. maar vanuit perspectief van teams begrijplijk dat 'beetje veel wordt'
Klopt, maar zoals ik aangaf is die wel echt een stuk scherper dan die flauwe bocht in de tunnel van Monaco. En zoals aangegeven, denk dat backstraight van Sochi ook scherper is, en daar zitten ze ook volledig tussen de muren. (En dan komt nog dat laatste knikje naar links)YakuzA schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:51:
[...]
En sinds er mensen er daar af vlogen door de DRS in de bocht is die toen geschrapt
Ja, zo win je de race natuurljk nooit, buiten de baan
Auto is ook te warm gewassen zo lijkt het. Nogal flink gekrompen.Chocoball schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:54:
[...]
Ja, zo win je de race natuurljk nooit, buiten de baan
Ik weet het niet zeker maar na een 2e keer kijken is dit volgens mij niet echt.RobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:23:
[...]
Auto is ook te warm gewassen zo lijkt het. Nogal flink gekrompen.
[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 25-05-2022 15:34 ]
Die eerste is een bar slechte Photoshop waarvan de verhoudingen voor geen meter kloppen. Ook de lichtval is gewoon niet goed.
Die tweede is volgens mij ook een Photoshop. Ik geloof er niks van dat ze daar zo'n groot spandoek opgehangen hebben.sjaool schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:40:
Die eerste is een bar slechte Photoshop waarvan de verhoudingen voor geen meter kloppen. Ook de lichtval is gewoon niet goed.
Ik moet zeggen dat Monaco niet saai hoeft te zijn, maar het helaas wel vaak is. Puur qua racen en inhalen is het slaapverwekkend saai, op die manier ga je als rijder in de top 5 nooit plaatsen goedmaken.
Er zijn wel andere factoren waardoor het interessant kan zijn. Ten eerste de strategie en de uitvoering ervan, b.v. 2 of 3 stops, wanneer plan je die in en waar kom je dan op de baan terecht (wel of niet in het verkeer van achterliggers). Op dat vlak is Monaco een ideaal circuit om mensen in te halen. Heb je voor of na jouw stop flink wat verkeer op de verkeerde plaatsen op de baan (tussen Tabac en Rascasse bijvoorbeeld), dan kan je zo een paar seconden verliezen. Teams die dit perfect timen en/of geluk hebben, kunnen plaatsen winnen, maar helaas zijn er over het algemeen weinig uitschieters hier (niet in positieve of negatieve zin).
De factor wat mijn inziens het meeste spectakel geeft, is wisselende/onvoorspelbare weersomstandigheden. Niets zo mooi als dreigende bui vlak voor de start, op slicks blijven of toch naar intermediates? Zo kan de man op pole door een foute beslissing ineens 15e liggen na een paar rondjes en iemand van p5 of p6 ineens voorop rijden. (Dreigende) regen heeft altijd effect op het verloop, maar in Monaco altijd meer dan op een doorsnee circuit. En laat er nu net regen voorspeld zijn voor aanstaande zondag in Monaco
Er zijn wel andere factoren waardoor het interessant kan zijn. Ten eerste de strategie en de uitvoering ervan, b.v. 2 of 3 stops, wanneer plan je die in en waar kom je dan op de baan terecht (wel of niet in het verkeer van achterliggers). Op dat vlak is Monaco een ideaal circuit om mensen in te halen. Heb je voor of na jouw stop flink wat verkeer op de verkeerde plaatsen op de baan (tussen Tabac en Rascasse bijvoorbeeld), dan kan je zo een paar seconden verliezen. Teams die dit perfect timen en/of geluk hebben, kunnen plaatsen winnen, maar helaas zijn er over het algemeen weinig uitschieters hier (niet in positieve of negatieve zin).
De factor wat mijn inziens het meeste spectakel geeft, is wisselende/onvoorspelbare weersomstandigheden. Niets zo mooi als dreigende bui vlak voor de start, op slicks blijven of toch naar intermediates? Zo kan de man op pole door een foute beslissing ineens 15e liggen na een paar rondjes en iemand van p5 of p6 ineens voorop rijden. (Dreigende) regen heeft altijd effect op het verloop, maar in Monaco altijd meer dan op een doorsnee circuit. En laat er nu net regen voorspeld zijn voor aanstaande zondag in Monaco
Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
Voor je het weet start er maar 1 persoon vanaf de grid en de rest vanuit de pit..Moi_in_actie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:56:
De factor wat mijn inziens het meeste spectakel geeft, is wisselende/onvoorspelbare weersomstandigheden. Niets zo mooi als dreigende bui vlak voor de start, op slicks blijven of toch naar intermediates?
Kan best leuk zijn toch? Tenzij ik mij vergis, maar wanneer iedereen (op 1 of enkele na) die beslissing maken tijdens de formatieronde, dan geldt in de pits "wie het eerst aan het einde van de pits staat, start voor de rest". Dus wanneer er maar 2 man op de grid staan en Albon en Latifi om wat voor reden ook als snelste waren met de pits (chaos bij de andere teams), rijden die ineens p3 en p4.IJsbeer schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:58:
[...]
Voor je het weet start er maar 1 persoon vanaf de grid en de rest vanuit de pit..
Zo gek zal het over het algemeen niet lopen, maar je krijgt hele interessante situaties, rijders die zich gaan ergeren, fouten gaan maken met alle gevolgen van dien enzovoorts. Vervelend als je fan bent van een bepaalde rijder/team, vermakelijk voor de neutrale kijker.
Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
Een F1 video met archief momenten dan maar met o.a. "Save it, nothing you can say can make that any better, just save it...."
Top 5 Dramatic Moments | Monaco Grand Prix
Duh... De creativiteit is ver te zoeken. Ze hebben zeker wat stagelopers laten knutselen...Mink Z. schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:53:
[...]
Die tweede is volgens mij ook een Photoshop. Ik geloof er niks van dat ze daar zo'n groot spandoek opgehangen hebben.
Moi_in_actie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:56:
En laat er nu net regen voorspeld zijn voor aanstaande zondag in Monaco

Ik kijk er wel naar uit, ook al is de race niet altijd spannend.
De druk staat er wel vol op voor Leclerc. Ben benieuwd hoe hij er mee omgaat.
De druk staat er wel vol op voor Leclerc. Ben benieuwd hoe hij er mee omgaat.
De helm lijkt ook wel schaal 1:2RobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:23:
Auto is ook te warm gewassen zo lijkt het. Nogal flink gekrompen.
Twee of drie stops? Het is dat ze verplicht moeten stoppen, anders rijden ze hem ook wel op één setje softs uit. Of zie Hamilton 2016 die met één stop van full wet naar slicks gaat en aan de leiding gaat.Moi_in_actie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:56:
Er zijn wel andere factoren waardoor het interessant kan zijn. Ten eerste de strategie en de uitvoering ervan, b.v. 2 of 3 stops, wanneer plan je die in en waar kom je dan op de baan terecht (wel of niet in het verkeer van achterliggers).
Daarnaast is het Monaco, dus je hoeft maar te wachten op een SC, stop maken zoals iedereen doet, en door met de polonaise.
Quali wordt spannend zaterdag! Zal mij benieuwen of Leclerc hem op pole zet (denk het wel), en/of dat hij hem in de tweede snelle lap weer in de muur overdrived.
En als we nu vast toegeven dat Hamilton ook de zege in Monaco wordt ontnomen, hoeven we het daar de hele week niet over te hebben.
En als we nu vast toegeven dat Hamilton ook de zege in Monaco wordt ontnomen, hoeven we het daar de hele week niet over te hebben.
Divide and conquer.
Perez bedoel jewimpie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:09:
Random theorie:
Mercedes had weinig last van porpoising omdat het relatief warm was in Barcelona maar ook bij FP1 & 2 in Imola. Hoe lichter de lucht, hoe beter het gaan met porpoising voor Mercedes. Ben benieuwd hoe gaat vanaf de races na Monaco.
Mercedes had weinig last van porpoising omdat het relatief warm was in Barcelona maar ook bij FP1 & 2 in Imola. Hoe lichter de lucht, hoe beter het gaan met porpoising voor Mercedes. Ben benieuwd hoe gaat vanaf de races na Monaco.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |