[F1 2022] Race 7 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:
  • 130.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Joris748 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:28:
[...]

Ik vind vooral zijn opmerking dat ze vroeger regenbanden (monsoon?) hadden die met 3 cm standing water overweg konden. Hoeveel kunnen de huidige extreme hebben?
Het gaat meer om de rijhoogte dan dit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Jorick schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:31:
Waarom dit incident onbestraft is gebleven is mij een raadsel, misschien dat het iets met de regie van doen heeft want die was niet al te best.
Of het incident dat niet op TV is geweest is wel bestraft en het incident dat wel op TV is geweest is niet bestraft. Hetzelfde als dat de melding in beeld staat dat RC heeft gezien dat Perez over de pit exit lijn ging en vervolgens, meermaals, een herhaling van Verstappen laat zien, die dan nooit noted is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44
RobertMe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:46:
[...]

Of het incident dat niet op TV is geweest is wel bestraft en het incident dat wel op TV is geweest is niet bestraft. Hetzelfde als dat de melding in beeld staat dat RC heeft gezien dat Perez over de pit exit lijn ging en vervolgens, meermaals, een herhaling van Verstappen laat zien, die dan nooit noted is geweest.
In het FIA document staat 16:34 als tijdstip van het incident en dat correspondeert met 1:39:xx in de F1TV feed en dat was het eerste incident in ronde 18. Hoe dan ook heeft het Alpine uiteindelijk 3-4 punten in de WCC gekost terwijl het compleet onnodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:33
Nog een incident dat niet op tv is geweest https://out.reddit.com/t3...2Fimgur.com%2Fa%2Fp3uZCPb
Msc haalt alb in maar die tikt hem tegen zijn achterwiel... Lijkt me fout alb

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
2 races niet live kunnen kijken. Lang geleden.

Het was gisteren ook erg lastig om sommige personen te ontwijken zodat ik gisterenavond de race rustig terug kon zien.

Achteraf wel “blij”. Nu heb ik niet hoeven te wachten totdat de race echt begon.

Voor Monaco vond ik het een zeer spannende race :Y

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Beide contactmomenten van Ocon & Hamilton (ronde 17 & 18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hebben ze die tekening nog niet geupload? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
En een terechte penalty dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
NiaX schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:18:
[...]

En een terechte penalty dus.
Tja, vind ik juist niet. Naar mijn idee had de eerste onbestraft en de 2e juist bestraft moeten worden. Dat filmpje zegt ook dat het zo is, maar dan klopt de timing van het rapport niet. En laten we wel wezen, ik mag er toch van uit gaan dat de tijd op het rapport betrouwbaarder is dan een random filmpje op internet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:21:
[...]

Tja, vind ik juist niet. Naar mijn idee had de eerste onbestraft en de 2e juist bestraft moeten worden. Dat filmpje zegt ook dat het zo is, maar dan klopt de timing van het rapport niet. En laten we wel wezen, ik mag er toch van uit gaan dat de tijd op het rapport betrouwbaarder is dan een random filmpje op internet.
Ah ok, ik ging er inderdaad van uit dat die tweede bestraft was. Die eerste is gewoon racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
De typische Ocon move, heeft hij niet vaker zulke 'clashen' gehad met bijvoorbeeld Perez ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

OCO sloot de deur wat laat want waar had HAM heen gewild? Hij zat er toen nog niet eens naast. That's some dangerous driving man... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
sjaool schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:46:
OCO sloot de deur wat laat want waar had HAM heen gewild? Hij zat er toen nog niet eens naast. That's some dangerous driving man... :P
Die achterband moet gewoon lek en aangezien de 1e poging mislukte ga je natuurlijk voor de 2e keer :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
JB schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Ja precies. Dus SAI maakte zelf keuzes, LEC niet. Zegt ook eea over de coureur toch?
Race engineer: "Other drivers are thinking about going straight to slicks, let me know your opinion about that"
Lec: "Yeah but not now"
Race engineer: "So Perez just pitted now, we believe for inters. Confirm inters on Perez"
Lec "Inters would be much quicker for sure"
Race engineer: "understood"
Race engineer: "and box this lap, box, pit confirm"

Volgens mij hebben ze allebei gekregen waar ze om vroegen.

Misschien moeten ze volgende keer naar de strategen luisteren ipv naar de coureurs :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
De eerste vind ik weer een typische HAM move. Hij zit er lang niet genoeg naast, en Ocon heeft gewoon de lijn die hij pakt. Dit is eigenlijk weer de low-speed variant van Silverstone vorig jaar.

Hamilton doet vervolgens hetzelfde een ronde later, en ik denk dat ocon hier dacht: No way, niet nog een keer vriend.

Penalty zou voor het 2e incident moeten zijn, niet het eerste. Want wat Ocon in het 2e contact doet, dát kan gewoon niet. Maar beide incidenten zouden niet gebeurt zijn als niet het precedent was geschept dat het altijd een racing incident is als je je neus er in steekt en niet op tijd remt als je het niet gaat halen...

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 31-05-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:50:
De eerste vind ik weer een typische HAM move. Hij zit er lang niet genoeg naast, en Ocon heeft gewoon de lijn die hij pakt. Dit is eigenlijk weer de low-speed variant van Silverstone vorig jaar.

Hamilton doet vervolgens hetzelfde een ronde later, en ik denk dat ocon hier dacht: No way, niet nog een keer vriend.

Penalty zou voor het 2e incident moeten zijn, niet het eerste. Maar beide incidenten zouden niet gebeurt zijn als niet het precedent was geschept dat het altijd een racing incident is als je je neus er in steekt en niet op tijd remt als je het niet gaat halen.
F1 Post Race met Buxton, Palmer en Massa was ook weer kansloos mbt die HAM move. Allen waren 100% mee eens dat OCO terecht straf kreeg voor dat fragment bij de chicane... HAM flikt dit kunstje elke keer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Sorry maar dit vind ik inderdaad zo'n typische Hamilton move en dan vervolgens klagen dat het niet zijn schuld / actie is..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

OCO sloot de deur wat laat want waar had HAM heen gewild?
Laat? Op het moment van contact reden ze net onder het Tag Heuer bord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMx0X01Og3ACPBuqfltr4GpSUP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9L7QTuqReC7PeHsR9XND4knw.png?f=fotoalbum_large

Check hoe ver dat bord weg is als ze de bocht in gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItPheSrjhsMcZrck3gyqdofULQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uedwg41202AkWp9owWtLwmUW.png?f=fotoalbum_large

Ocon beukt Hamilton gewoon van de baan.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Mog schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kun je echt zo boos worden op Ocon als Hamilton hem van de baan probeert te beuken krijgt Ocon de een penalty. Er is bijna geen gevaarlijkere positie op de baan in de buitenbocht naast Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mog schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bizar hoe dit verschillend opgepakt kan worden... Ik denk dat HAM zijn boost knopje aan het zoeken was...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xb0KDxGDlUOTYjo5nRULG_eRYBU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/eZdRDNJTHlZckndqAjzFa6i2.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
JB schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:58:
[...]

F1 Post Race met Buxton, Palmer en Massa was ook weer kansloos mbt die HAM move. Allen waren 100% mee eens dat OCO terecht straf kreeg voor dat fragment bij de chicane... HAM flikt dit kunstje elke keer.
Mensen mogen toch andere visie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
JB schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
JB schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:25:
[...]

Bizar hoe dit verschillend opgepakt kan worden... Ik denk dat HAM zijn boost knopje aan het zoeken was...

[Afbeelding]
Punt is dat als het eenmalig gebeurt je het verschillend uit kunt leggen. Maar als iedere topic weer wordt gesloten omdat er teveel gezeur over Hamilton is, kun je je toch afvragen waar het echte probleem ligt. Zelfs nu hij in de achterhoede krijgt ie het steevast voor elkaar om bij de meest discutabele aktie betrokken te zijn.

Maar heel eerlijk gezegd zit ik met veel meer vragen over Ferrari. Want waarom werd er b.v. tegen Leclerc eerst gezegd dat ie moest pitten, om daarna te veranderen in buiten blijven? De fout was al eerder gemaakt en buiten blijven had hem waarschijnlijk nog meer plaatsen gekost. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom hij tussendoor naar inters ging. Het was op dat moment al duidelijk dat die hooguit een paar rondes gebruikt zouden worden. Te weinig om echt een verschil te maken, maar door extra te pitten loop je wel extra risico's (zoals ook bleek)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Filmpje klopt niet, de timing en beschrijving van het incident zijn duidelijk de 1e aktie. De 2e aktie is helemaal niets mee gedaan, zelfs niet 'noted'

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
Snowhite0901 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 06:27:
Nog een incident dat niet op tv is geweest https://out.reddit.com/t3...2Fimgur.com%2Fa%2Fp3uZCPb
Waar had Albon heen gemoeten. De blijft bij die bocht zo veel mogelijk rechts. Schumacher stuurt ook vroeg in waardoor ze niet met 2 auto's de bocht konden maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PflQ8-AKSdKDr9It9PSvec_6XE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GUrRsolKnyL7szJBXSGwS9kV.png?f=fotoalbum_tile

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Als ALB de actie had ingezet, vind ik het zeker fout ALB. Maar aangezien MSC de actie heeft ingezet en ALB nog gewoon aan de binnenkant zit, vind ik het dat MSC meer ruimte had moeten laten.

Je kunt moeilijk ALB dwingen om te remmen, omdat MSC de bocht al instuurt en hem afknijpt. Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Als ALB de actie had ingezet, vind ik het zeker fout ALB. Maar aangezien MSC de actie heeft ingezet en ALB nog gewoon aan de binnenkant zit, vind ik het dat MSC meer ruimte had moeten laten.

Je kunt moeilijk ALB dwingen om te remmen, omdat MSC de bocht al instuurt en hem afknijpt. Toch?
Kan ook niet, zeker niet omdat in de 2022 regels duidelijk is opgenomen dat je ruimte moet laten bij het inhalen, wanneer de ander "significantly alongside" is. De deur dicht gooien, of zelfs op een te smal kiertje laten is niet meer toegestaan.

Ik vind het overigens bijzonder dat deze regel niet de Hamilton-rule is gaan heten, want dat is precies wat hij altijd deed: de ruimte langzaam afknijpen tot er geen ruimte meer is. Niet te abrupt, want dat is blokkeren, maar precies langzaam genoeg. Slim wel.

Ook één van de redenen dat er meer ruimte is om te racen, je moet wel, want je bent verplicht de ander ruimte te geven om te racen. Ik denk ook dat het meer met de regelwijziging dan meer onderling respect te maken heeft tussen bijvoorbeeld Leclerc en Verstappen.

[ Voor 14% gewijzigd door FirePuma142 op 31-05-2022 09:51 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
FirePuma142 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Kan ook niet, zeker niet omdat in de 2022 regels duidelijk is opgenomen dat je ruimte moet laten bij het inhalen, wanneer de ander "significantly alongside" is. De deur dicht gooien, of zelfs op een te smal kiertje laten is niet meer toegestaan.

Ik vind het overigens bijzonder dat deze regel niet de Hamilton-rule is gaan heten, want dat is precies wat hij altijd deed: de ruimte langzaam afknijpen tot er geen ruimte meer is. Niet te abrupt, want dat is blokkeren, maar precies langzaam genoeg. Slim wel.
zoals het Monza contact moment met Max.
Ook één van de redenen dat er meer ruimte is om te racen, je moet wel, want je bent verplicht de ander ruimte te geven om te racen. Ik denk ook dat het meer met de regelwijziging dan meer onderling respect te maken heeft tussen bijvoorbeeld Leclerc en Verstappen.
Leclerc racet veel schoner dan Hamilton, Hamilton kreeg vorig jaar zijn eigen race/inhaal stijl terug van Max maar dan cleaner zonder race slopend contact elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
redwing schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Punt is dat als het eenmalig gebeurt je het verschillend uit kunt leggen. Maar als iedere topic weer wordt gesloten omdat er teveel gezeur over Hamilton is, kun je je toch afvragen waar het echte probleem ligt. Zelfs nu hij in de achterhoede krijgt ie het steevast voor elkaar om bij de meest discutabele aktie betrokken te zijn.

Maar heel eerlijk gezegd zit ik met veel meer vragen over Ferrari. Want waarom werd er b.v. tegen Leclerc eerst gezegd dat ie moest pitten, om daarna te veranderen in buiten blijven? De fout was al eerder gemaakt en buiten blijven had hem waarschijnlijk nog meer plaatsen gekost. Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom hij tussendoor naar inters ging. Het was op dat moment al duidelijk dat die hooguit een paar rondes gebruikt zouden worden. Te weinig om echt een verschil te maken, maar door extra te pitten loop je wel extra risico's (zoals ook bleek)
Perez ging ook naar Inters toch? dus zo vreemd was de keuze niet.
ALs ik deze zie, en er vanuit ga dat de timings kloppen:
YouTube: Charles Leclerc P4 in Monaco, Race Team Radio from the F1 Monaco GP ...

Er was al eerder gevraagd of direct naar slicks een idee was, omdat andere drivers daar ook aan dachten (duidelijk dus dat Ferrari luistert naar anderen, en niet een eigen plan trekt). Leclerc vond dat geen gek idee, maar op dat moment zeker nog geen optie.

Even later gaat Perez naar binnen (toeval? of heeft Red Bull geluistert naar Ferrari en proberen ze met Perez hun hand te forceren zodat Max direct naar slicks zou kunnen?)

Er wordt die ronde, nog voor de tunnel gevraagd wat Leclerc vind van Slicks.
Leclerc geeft pas een ronde later antwoord, weer vlak voor de tunnel. Leclerc "verspeelt" dus een ronde en kon dus niet direct naar binnen om voor Perez te blijven. Dat het vervolgens nog een paar rondes duurt is Ferrari's fout IMHO. Die zien de rondetijden van Perez ook lijkt me. En dat je dan nog kiest voor Inters terwijl je weet dat je hem dan achter Perez gaat neerzetten tja... Blijf dan bij je plan om direct voor slicks te gaan... Je concurrent op dat moment is Verstappen. Want voor de race win ga je al niet meer in Monaco als je door de pitstop er achter komt... dus kan je het beste Max counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:33
Daniel. schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Waar had Albon heen gemoeten. De blijft bij die bocht zo veel mogelijk rechts. Schumacher stuurt ook vroeg in waardoor ze niet met 2 auto's de bocht konden maken.

[Afbeelding]
dat vind ik wel erg makkelijk, alb had kunnen en moeten remmen, anders kunnen we net zo goed het inhalen afschaffen in deze natte omstandigheden. Als hij hier ruimte had moeten houden had hij de bocht niet gehaald....

ook voor @FirePuma142 trouwens..

Ik ben het dan ook echt niet eens met deze regel. Ook de straf voor oco is natuurlijk voor hetzelfde, vandaar dat we er al zon tijd over aan het discussieren zijn natuurlijk:)

[ Voor 12% gewijzigd door Snowhite0901 op 31-05-2022 10:43 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Snowhite0901 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:41:
[...]

dat vind ik wel erg makkelijk, alb had kunnen en moeten remmen, anders kunnen we net zo goed het inhalen afschaffen in deze natte omstandigheden. Als hij hier ruimte had moeten houden had hij de bocht niet gehaald....

ook voor @FirePuma142 trouwens..
Maar Schumacher zet de actie toch in? Dan vind ik het gek dat Albon dan maar moet remmen om een botsing te voorkomen. Dat lijkt me de omgekeerde wereld, hak hem er maar voor want de ander moet toch remmen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Als Schumacher nu niet zo scherp in had gestuurd, maar aan de buitenkant was gebleven, was het echt een mooie inhaal move geweest.

Mijn inziens schat hij de ruimte verkeerd in, en gaat hij te vroeg naar de binnenkant waar Albon nog zit. Schumacher fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Waah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Perez ging ook naar Inters toch? dus zo vreemd was de keuze niet.
ALs ik deze zie, en er vanuit ga dat de timings kloppen:
YouTube: Charles Leclerc P4 in Monaco, Race Team Radio from the F1 Monaco GP ...

Er was al eerder gevraagd of direct naar slicks een idee was, omdat andere drivers daar ook aan dachten (duidelijk dus dat Ferrari luistert naar anderen, en niet een eigen plan trekt). Leclerc vond dat geen gek idee, maar op dat moment zeker nog geen optie.

Even later gaat Perez naar binnen (toeval? of heeft Red Bull geluistert naar Ferrari en proberen ze met Perez hun hand te forceren zodat Max direct naar slicks zou kunnen?)

Er wordt die ronde, nog voor de tunnel gevraagd wat Leclerc vind van Slicks.
Leclerc geeft pas een ronde later antwoord, weer vlak voor de tunnel. Leclerc "verspeelt" dus een ronde en kon dus niet direct naar binnen om voor Perez te blijven. Dat het vervolgens nog een paar rondes duurt is Ferrari's fout IMHO. Die zien de rondetijden van Perez ook lijkt me. En dat je dan nog kiest voor Inters terwijl je weet dat je hem dan achter Perez gaat neerzetten tja... Blijf dan bij je plan om direct voor slicks te gaan... Je concurrent op dat moment is Verstappen. Want voor de race win ga je al niet meer in Monaco als je door de pitstop er achter komt... dus kan je het beste Max counteren.
Het gaat mij vooral om dat laatste stuk. Dat ze aan het begin zitten te twijfelen over slicks of inters snap ik best. Maar op het moment dat Leclerc overging naar inters was het al duidelijk dat hij achter Perez uit zou komen. Op dat moment is duidelijk dat ze aan de late kant zijn voor inters en daarnaast dat ze hoe dan ook achter Perez uitkomen. De eventuele winst van inters is dan al weg omdat het duidelijk is dat ze snel over zullen gaan naar slicks. Als Leclerc op dat moment was doorgereden en gelijk naar slicks over was gegaan, was ie met een dosis geluk nog voor Perez gekomen, maar was ie iig zeker voor Verstappen gebleven.

Naar mijn idee hadden ze dus of snel naar die inters moeten gaan (voor of gelijk met Perez) en toen ze daarvoor te laat waren die inters gewoon over moeten slaan. Oftewel een paar fouten achter elkaar waardoor Leclerc uiteindelijk maar 4e werd.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FirePuma142 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Maar Schumacher zet de actie toch in? Dan vind ik het gek dat Albon dan maar moet remmen om een botsing te voorkomen. Dat lijkt me de omgekeerde wereld, hak hem er maar voor want de ander moet toch remmen.
Precies. Dit is wat HAM IMHO ook deed bij OCO bij de chicane. Lekker makkelijk... Zo kart ik ook als ik een eikel voor me heb, gewoon er achterop botsen waardoor je niet hoeft te remmen. De ander vliegt vanzelf aan de kant.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
redwing schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Het gaat mij vooral om dat laatste stuk. Dat ze aan het begin zitten te twijfelen over slicks of inters snap ik best. Maar op het moment dat Leclerc overging naar inters was het al duidelijk dat hij achter Perez uit zou komen. Op dat moment is duidelijk dat ze aan de late kant zijn voor inters en daarnaast dat ze hoe dan ook achter Perez uitkomen. De eventuele winst van inters is dan al weg omdat het duidelijk is dat ze snel over zullen gaan naar slicks. Als Leclerc op dat moment was doorgereden en gelijk naar slicks over was gegaan, was ie met een dosis geluk nog voor Perez gekomen, maar was ie iig zeker voor Verstappen gebleven.

Naar mijn idee hadden ze dus of snel naar die inters moeten gaan (voor of gelijk met Perez) en toen ze daarvoor te laat waren die inters gewoon over moeten slaan. Oftewel een paar fouten achter elkaar waardoor Leclerc uiteindelijk maar 4e werd.
Heb ik het nou verkeerd gezien? Ik dacht dat Leclerc als eerste naar binnen was gegaan in ronde 17 voor inters. Sainz reed door. Perez ook naar inters. Haalden veel tijd in. Vervolgens komt Sainz binnen voor slicks. Als fout stuurt Ferrari ook gelijk Leclerc er achteraan. Vervolgens grijpen ze bij RB de kans om ook beide rijders naar binnen te halen en werkt het, omdat zowel Sainz en Leclerc kort vast zitten bij een achterblijver en de slicks nog dermate veel in zich hadden om seconden goed te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 31-05-2022 11:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dat is dit jaar wel een stuk slechter als je mij vraagt, heb het idee dat ze lang niet zoveel laten zien als vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
redwing schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Ik weet niet of Verstappen ook was overgestapt naar Inters als Leclerc dat niet had gedaan. Mijn idee is dat RB Verstappen Leclerc ging volgen qua strategie, en eerst aankeek of de undercut van Perez ging werken (ook omdat Norris de ronde na Perez binnen kwam voor Inters). Toen Leclerc voor Inters naar binnen kwam, kon Verstappen aanhaken met de wetenschap dat ze op den duur naar Softs over moesten gaan. Perez, maar vooral Verstappen was razendsnel op de Inters (zie: https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s9003/lap_times/821-833/) en kon zo gemakkelijk Leclerc voorbij. In 3 ronde maakt hij bijna 8 seconden goed. Ik ben het daarom ook niet eens met de pers dat Verstappen zo matig heeft gereden. Gezien de beperkte mogelijkheid tot inhalen op de baan en je het dus van strategie en in/outlaps moet hebben heeft Verstappen JUIST het verschil gemaakt. De tijden van Perez en Leclerc waren een stuk minder speciaal imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Deze is ook gemist door de regie volgens mij :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebberts:

[EN] MiniDrivers - F1 Highlights - 2022 Monaco GP

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
matz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:
[...]
Heb ik het nou verkeerd gezien? Ik dacht dat Leclerc als eerste naar binnen was gegaan in ronde 17 voor inters. Sainz reed door. Perez ook naar inters. Haalden veel tijd in. Vervolgens komt Sainz binnen voor slicks. Als fout stuurt Ferrari ook gelijk Leclerc er achteraan. Vervolgens grijpen ze bij RB de kans om ook beide rijders naar binnen te halen en werkt het, omdat zowel Sainz en Leclerc kort vast zitten bij een achterblijver en de slicks nog dermate veel in zich hadden om seconden goed te maken.
Perez ging eerst naar inters en Leclerc ging pas 2 rondes later.Op dat moment verloren ze de 1e plek aan Perez. Bij de 2e stop verloor Leclerc ook nog eens van Verstappen. En de taktiek van Sainz was op zich ook goed.
Naar mijn idee waren wat Perez en Sainz deden de viable opties en kon je vantevoren niet weten welke de beste zou zijn. Want als Sainz niet even achter een achterblijver was komen te zitten had ie goed als 1e naar buiten kunnen komen.

Je kunt hiervoor ook de post hierboven van de minidrivers bekijken, die leggen de volgorde van pitstops prima uit (en ook dat ze de beslissing bij Ham/Oco heel apart vonden :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 31-05-2022 13:14 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:37:
(duidelijk dus dat Ferrari luistert naar anderen, en niet een eigen plan trekt).
Een team dat zegt niet de anderen / directe concurrentie af te luisteren liegt. Letterlijk elk team doet dit en houdt daarmee rekening in hun eigen strategie en conmuniceert dit waar nodig naar hun eigen coureur. Zie bv vorige week "box this lap, Russell coming in as well", waarbij ze dus inderdaad in treintje pitten. Of met Leclerc "looks like Leclerc is having engine trouble, watch out for him" (ook te zien op TV) + "Leclerc is boxing". Dat toont wederom aan dat ze afluisteren. En dit weekend "Sainz is struggling with graining" zal ook afkomstig zijn geweest vanaf Sainz zelf / het boordradio verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Een team dat zegt niet de anderen / directe concurrentie af te luisteren liegt. Letterlijk elk team doet dit en houdt daarmee rekening in hun eigen strategie en conmuniceert dit waar nodig naar hun eigen coureur. Zie bv vorige week "box this lap, Russell coming in as well", waarbij ze dus inderdaad in treintje pitten. Of met Leclerc "looks like Leclerc is having engine trouble, watch out for him" (ook te zien op TV) + "Leclerc is boxing". Dat toont wederom aan dat ze afluisteren. En dit weekend "Sainz is struggling with graining" zal ook afkomstig zijn geweest vanaf Sainz zelf / het boordradio verkeer.
Die laatste is vaak door andere info bronnen zoals foto's/beelden van de banden, sector tijden, meer glijden van de auto.

Radio luisteren wordt natuurlijk gedaan waarom denk je dat lewis constant liep te miepen over banden terwijl hij 1 rond later de snelste tijd neerzetten. Voor wie is dat gemiep bedoeld niet de eigen pitwall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ArgantosNL schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:47:
Voor wie is dat gemiep bedoeld niet de eigen pitwall.
Voor de show dus ;) Want zoals je zelf aangeeft hebben de andere teams ook gewoon beelden / high res foto's van de concurrenten. Dus die worden daarmee echt niet om de tuin geleid als de banden er nog steeds wls nieuw uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:54:
[...]

Voor de show dus ;) Want zoals je zelf aangeeft hebben de andere teams ook gewoon beelden / high res foto's van de concurrenten. Dus die worden daarmee echt niet om de tuin geleid als de banden er nog steeds wls nieuw uit zien.
Het zou kunnen zijn dat dit nog iets dat 10 jaar geleden werkte omdat het toen minder eenvoudig was om snel haar scherpe foto's te krijgen en informatie minder goed beschikbaar was. Die taktiek van andere teams misleiden met nep pitstops door de pitcrew naar buiten te sturen. (Wat inmiddels niet meer mag geloof ik) is iets wat er aardig bij Merc ingeslepen was, dat doelloos theater ben blij dat we daar vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

pro_6or

amateur_60r

Ypuh schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:46:
Stroomstoring veroorzaakte uitstel van start Grand Prix van Monaco.

Gister dus een uur zitten wachten, niet zozeer vanwege de regen maar omdat de startlichten het niet deden.
snottebelle margarineta, smoesjes damore.

Ze hebben gewoon willen wachten tot het ergste water en veranderende omstandigheden voorbij waren. anders was het helemaal een loterij geworden, nu was het een opdrogende baan en was het wat dat betreft voor iedereen gelijk.

Als ze direct om 15:00 een staande start hadden gedaan was het een complete chaos geworden.

op deze manier eer je iig nog een beetje het qualy resultaat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

G_Dragon schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Dat is dit jaar wel een stuk slechter als je mij vraagt, heb het idee dat ze lang niet zoveel laten zien als vorig jaar.
is puur de regie op monaco. die is "a bomb in a bowl."

abominabel.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ArgantosNL schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Die laatste is vaak door andere info bronnen zoals foto's/beelden van de banden, sector tijden, meer glijden van de auto.

Radio luisteren wordt natuurlijk gedaan waarom denk je dat lewis constant liep te miepen over banden terwijl hij 1 rond later de snelste tijd neerzetten. Voor wie is dat gemiep bedoeld niet de eigen pitwall.
voor de roadrunner. Van de roadrunner eigenlijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

pro_6or schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:12:
[...]

snottebelle margarineta, smoesjes damore.

Ze hebben gewoon willen wachten tot het ergste water en veranderende omstandigheden voorbij waren. anders was het helemaal een loterij geworden, nu was het een opdrogende baan en was het wat dat betreft voor iedereen gelijk.

Als ze direct om 15:00 een staande start hadden gedaan was het een complete chaos geworden.

op deze manier eer je iig nog een beetje het qualy resultaat.
Dan hadden ze net zo goed niet kunnen racen, eer je iig nog een beetje het qualy resultaat. Waarom zou het per se chaos moeten worden? De wagens zijn achter de SC (nou ja, op Latifi na dan) toch ook prima over het circuit heengekomen? Je hoeft niet harder te rijden dan je wilt/durft/kan. Zo'n race scheidt het kaf van het koren, de jongetjes van de mannen.

Juist een volledig natte baan is een van de weinige situaties waarin inhaalmogelijkheden zijn in Monaco. Op een volledig droge baan kom je er bijna niet voorbij, en op een opdrogende baan met 1 droge lijn wordt elk circuit een soort Monaco omdat je met wet/inter niet op het droog kan rijden en met slicks niet op het nat, dus op het moment dat je van de droge lijn af gaat lig je in de vangrails/grindbak. Alleen maar de volledig natte baan zorgt ervoor dat overal op de baan evenveel grip is en door de verschillen in rijderskwaliteiten kunnen er snelheidsverschillen ontstaan groot genoeg om inhaalacties te doen. En juist op Monaco zal dat zorgen voor een hoge hartslag bij zowel de rijders als de toeschouwers. Dat zou juist een goed visitekaartje zijn geweest om de race op de kalender te houden. Alleen nu heb je mede door die opdrogende lijn de megatroll Alonso die gewoon het hele veld naar achteren duwt tot het punt waarop ze bijna gelapt worden, en dat is juist een goed argument om Monaco te schrappen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/99gd5qizzf291.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Het was echt te nat. Ik ben er vrij zeker van dat de echte overweging om de start uit te stellen was wat ik hierboven beschreef.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

Spa was te nat, en dat zeiden de coureurs ook. Monaco was niet te nat, en dat zeiden de coureurs ook. Maar je mag zeker zijn van wat je wilt natuurlijk. In ieder geval ben ik er zeker van dat een opdrogende baan zoals tijdens deze race de kutste situatie is die je kunt hebben en dat die de saaiste races oplevert. Daar is in principe niks "eerlijk" aan want je bevoordeelt hiermee rijders die op een verkeerde setup staan of gewoon niet zo goed zijn in de race maar toevallig redelijk gekwalificeerd hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door DataGhost op 31-05-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:54:
[...]

Met Ferrari weet je het nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
pro_6or schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:55:
Het was echt te nat. Ik ben er vrij zeker van dat de echte overweging om de start uit te stellen was wat ik hierboven beschreef.
Ik had gelezen dat er vlak voor de start een stroomstoring/onderbreking was naar het hokje bij de start/finish vanaf waar ze de race starten/op de knop drukken. Daardoor was de start onderbroken en verlaat naar initieel 15:09. Ze wilden het risico niet lopen dat het weer mis zou gaan en is er dus gekozen voor een rollende start. Zou dus niet met het weer te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Illegal_Alien schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:07:
Voor de liefhebberts:

[EN] MiniDrivers - F1 Highlights - 2022 Monaco GP

[YouTube: [EN] MiniDrivers - F1 Highlights - 2022 Monaco GP]
Minidrivers varieert nogal in kwaliteit. Maar deze is wel weer heel leuk.
:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:09:
Spa was te nat, en dat zeiden de coureurs ook. Monaco was niet te nat, en dat zeiden de coureurs ook. Maar je mag zeker zijn van wat je wilt natuurlijk. In ieder geval ben ik er zeker van dat een opdrogende baan zoals tijdens deze race de kutste situatie is die je kunt hebben en dat die de saaiste races oplevert. Daar is in principe niks "eerlijk" aan want je bevoordeelt hiermee rijders die op een verkeerde setup staan of gewoon niet zo goed zijn in de race maar toevallig redelijk gekwalificeerd hebben.
Die twee ronden achter de SC waren volgens mij echt te nat. Daarvan waren er ook meerdere coureurs die, op dat moment, aangaven dat het veel natter was dan ze dachten. Dat buitje tegen 3 uur was waarschijnlijk dus "prima", maar die bui van 10 over 3, kwart over 3 was wel net even teveel. Dus starten om 3 had moeten kunnen, en (her)starten om half 4 had waarschijnlijk ook moeten kunnen, maar uiteindelijk werd dat dus 5 over 4 en dat was onnodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:59
Top 10 onboards zijn uit:
Ook bij het youtube kanaal hebben ze moeite met de 2 incidenten van Ocon en Hamilton. De audio en lapcounter zijn van het 1e incident, de video van het 2e incident.

En wtf was dat voor inhaalactie van Stroll (nr 5.). Dat is beide auto's en de muur mist is een wonder. En er samen met zijn engineer nog trots op zijn ook... 8)7 Nou ja, hij is er wel voorbij natuurlijk en dat telt. :X

Fom, dus ff klikken:
YouTube: Perez's Win, Leclerc's Home Heartbreak and the Top 10 Onboards | 202...

[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 31-05-2022 17:39 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MrOleo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:32:
Ook bij het youtube kanaal hebben ze moeite met de 2 incidenten van Ocon en Hamilton. De audio en lapcounter zijn van het 1e incident, de video van het 2e incident.

En wtf was dat voor inhaalactie van Stroll (nr 5.). Dat is beide auto's en de muur mist is een wonder. En er samen met zijn engineer nog trots op zijn ook... 8)7 Nou ja, hij is er wel voorbij natuurlijk en dat telt. :X

Fom, dus ff klikken:
YouTube: Perez's Win, Leclerc's Home Heartbreak and the Top 10 Onboards | 202...
Ik zie daar overigens ook genoeg coureurs over/op de pit exit (gele) lijn rijden. Mag dat eigenlijk?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:12:
[...]

Ik zie daar overigens ook genoeg coureurs over/op de pit exit (gele) lijn rijden. Mag dat eigenlijk?
Bij een normale ronde wel ja. De pit exit is onderdeel van het circuit (kinda, want je moet wel weer de bocht nemen "buitenom de curbstone"). Maar als je de pit uit komt moet je dus binnen de pit exit blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
RobertMe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Bij een normale ronde wel ja. De pit exit is onderdeel van het circuit (kinda, want je moet wel weer de bocht nemen "buitenom de curbstone"). Maar als je de pit uit komt moet je dus binnen de pit exit blijven.
En als er een wagen de pits uit komt knipperen er heel hyper borden met pijlen naar links om coureurs te waarschuwen dat ze niet de kortste lijn kunnen nemen maar dat daar mogelijk toch een langzaam rijdend obstakel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Transportman schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:07:
[...]

En als er een wagen de pits uit komt knipperen er heel hyper borden met pijlen naar links om coureurs te waarschuwen dat ze niet de kortste lijn kunnen nemen maar dat daar mogelijk toch een langzaam rijdend obstakel is.
Wat een dom circuit is het toch met dit formaat auto's.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07

Fom, dus ff klikken:
Tja, en dan nog zo trost zijn op zo'n wanhopige divebomb op goed geluk..
Blijft met dit formaat auto's wel een knullig gezicht. Ik zat afgelopen week de editie van 1994 te kijken en hoe Schumacher zo speels z'n Benetton door de straten slingert.... Inclusief fraaie high-downforce achtervleugel alias dakkapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26

Fom, dus ff klikken:
De regie in Monaco is altijd matig, maar nu ik deze onboards terugzie wordt dit nog maar eens bevestigd. Ontzettend veel acties gemist :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
Er1k989 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:53:
[...]

De regie in Monaco is altijd matig, maar nu ik deze onboards terugzie wordt dit nog maar eens bevestigd. Ontzettend veel acties gemist :F
Je weet dat bijna alle actie plaatsvond in ronde 17 tot 21? dat er meerdere treintjes waren met min of meer random inhaalmomenten en divebomb acties. Welke hebben ze volgens mij jou gemist? Ik zie alleen de slipper va Stroll niet terug in de uitzending, de rest heb ik gezien volgens mij?

Maar die slipper van stroll was ook tijdens de dubbele stop van FER en/of RB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
BasvanS schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Je weet dat bijna alle actie plaatsvond in ronde 17 tot 21? dat er meerdere treintjes waren met min of meer random inhaalmomenten en divebomb acties. Welke hebben ze volgens mij jou gemist? Ik zie alleen de slipper va Stroll niet terug in de uitzending, de rest heb ik gezien volgens mij?

Ocon en Hamilton round two ontbreekt ook in de uitzending, ze hebben alleen, meermaals, round one herhaald.
Toen de FIA de melding gaf van Perez die over ee pit exit zou zijn gereden hebben ze continu herhalingen laten zien van Verstappen, die niet eens noted was, en van Perez hebben we de hele race lang niks gezien. En dat terwijl er daarna nog een rode vlag was en dus tijd genoeg voor herhalingen van wat zich in ronde 17-21 had afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
[...]

Ik kan zo even geen beter filmpje vinden, maar volgens mij zijn de inhaalacties van Vettel niet in beeld geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 16-09 11:36

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

[...]

Welke hebben ze volgens mij jou gemist? Ik zie alleen de slipper va Stroll niet terug in de uitzending, de rest heb ik gezien volgens mij?
Uitvallen van Magnussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze gaat op slot. Volgende week naar Azerbeidzjan

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord