Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zou het niet alleen "bad luck" noemen, ook wel eigen schuld.Illegal_Alien schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:53:
FOM wrijft het er nog even in:Charles Leclerc's Bad Luck In Monaco! | Monaco Grand Prix
[YouTube: Charles Leclerc's Bad Luck In Monaco! | Monaco Grand Prix]
Ook een aantal keren mechanische pech toch? In F2 2x mechanisch? In 2018 bij Sauber kapotte remmen. 2019 startte die ergens achteraan en wel een crash door te eager te zijn, en 2021 dan de kwalificatie crash terwijl die al op pole stond en vervolgens "oepsie" van Ferrari in niet vinden van of preventief wisselen versnellingsbak.Exocet schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:08:
[...]
Zou het niet alleen "bad luck" noemen, ook wel eigen schuld.
Hmm, ze hebben blijkbaar de video teruggetrokken... Ze hebben (nog) geen nieuwe teruggeplaatst....Illegal_Alien schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:53:
FOM wrijft het er nog even in:Charles Leclerc's Bad Luck In Monaco! | Monaco Grand Prix
[YouTube: Charles Leclerc's Bad Luck In Monaco! | Monaco Grand Prix]
Wel deze nu:
Onboard Lap Of Monaco Through The Years! | Monaco Grand Prix
[ Voor 19% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-05-2022 18:57 ]
Hij kon er laatste Q3 toch aardig mee omgaan. Niet dat ie op dit circuit nog de kans gehad zou hebben om nog een poging te wagen 😉albino71 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:22:
Ik kijk er wel naar uit, ook al is de race niet altijd spannend.
De druk staat er wel vol op voor Leclerc. Ben benieuwd hoe hij er mee omgaat.
Testing, one, two ...
Maar de sfeer, de entourage, de vangrails, het absurde, de historie; het ademt het ‘oude’ F1.
Monaco mag nooit verdwijnen van de kalender. Monaco staat helemaal voor wat de formule 1 is: veel blitz; veel geschreeuw; oneerlijkheid; jetset; volstrekte belachelijke uitgaven etc etc
Smullen! Of het nou oersaai is of a la 1996 😀
Ik las de vetgedrukte zin een beetje verkeerd en dacht dat je daarmee bedoelde dat de race naar het einde van de kalender moest. En toen dacht ik, why nut?d-vine schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:20:
[...]
Ik ga even de knuppel in het hondenhok gooien.
(niet persoonlijk op je gericht hoor)
Monaco vind ik de laatste jaren een draak van een GP. Kwalificatie altijd erg mooi en veel spektakel maar de grand prix zelf niet meer zo. Toen Max won of als je ergens een dikke crash hebt maakt het nog wat leuk maar over het algemeen optocht die niet meer van deze tijd is.
Toen Ricciardo met een probleem auto eenvoudig aan de leiding bleef was leuk maar zegt genoeg hoe onmogelijk het is om in te halen met de tegenwoordige auto's. En met de ERS kan iemand lekker sparen en dat ene inhaal punt alles gebruiken om altijd goed te verdedigen.
Ik begrijp dat mensen het mooi vinden en dat er veel historie en nostalgie aan vast zit maar het past niet meer met de huidige auto's.
Als het een van de laatste GP's gaat worden hier zou ik er niet rauwig om zijn
nogmaals dit is mijn persoonlijke ongezouten mening en zo zal iedereen wel zijn of haar favoriete GP's hebben maar dit is niet de mijne.
Monaco past misschien nu goed in het Europese rondje rond mei/juni van F1 races, maar waarom sturen we Monaco niet helemaal naar achteren toe van de F1 kalender als laatste race van het jaar (ergens begin december ofzo)? Dan wordt het een soort 21ste etappe van de Tour de France.
De punten zijn dan toch al zo goed als verdeeld, beschouwen we dit als een soort ererondje. Mochten de punten nog niet verdeeld zijn, dan legt dat nog een extra portie druk op de kwalificatie. Er valt meer neerslag in december, dus dat kan voor spannende races zorgen. Met een gemiddelde temperatuur van 9 graden is het koud, maar niet ondoenlijk koud. En misschien ook een mooie plek om na de race de seizoensprijzen direct uit te rijken in één van de glamour locaties die Monaco rijk is.
Enige nadeel is dat de miljonairs misschien een herfst jasje op hun jacht aan moeten doen en niet kunnen zwemmen in zee. Lekker boeiend, ze hebben toch geld zat dat ze waarschijnlijk wel ergens een eigen zwembad bezitten. Gaan ze daar maar lekker zwemmen.
That's so unfair!
Omdat Abu Dhabi meer betaald om de laatste race te organiserenRobkazoe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:53:
[...]
Monaco past misschien nu goed in het Europese rondje rond mei/juni van F1 races, maar waarom sturen we Monaco niet helemaal naar achteren toe van de F1 kalender als laatste race van het jaar (ergens begin december ofzo)? Dan wordt het een soort 21ste etappe van de Tour de France.
Van mij mogen eigenlijk alle banen waar nauwelijks in te halen is met deze brede auto's eraf. Dan moet je naast Monaco denken aan de Hungaroring en Imola. Porti Mao vond ik persoonlijk dan wel weer goed.
[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 25-05-2022 22:59 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Misschien kan LEC voor een wat compacter treintje zorgen?sdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:56:
Phoe Monaco, dat zal wel weer treintje rijden worden. Voor mij liever Monaco eruit dan Spa. Maar goed er zijn ongetwijfeld velen die fan zijn van de sfeer.
Hoop wel dat we een regen race gaan krijgen, zodat je een leuke spannende en onvoorspelbare race krijgt Zondag.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Al zal er dan wel wat verbouwd moeten worden.
Allereerst inkomsten. Monaco betaald nauwelijks deelnamegeld aan de Formulie 1, terwijl organisatoren in de rij staan om een grand prix te mogen organiseren en daarvoor ook flink willen betalen. Daarnaast sponsoring, het circuit hangt vol met TAG Heuer reclame maar die betaalt daar helemaal niks voor aan de Formule 1, terwijl vaste Formule 1 sponsor Rolex wel flink betaald.
Beter racen en accomodatie. Op het circuit is inhalen nauwelijks mogelijk. Dus Monaco moet het inhalen zien te verbeteren. Ook is het pit- en paddock complex te klein en niet meer van deze tijd. Er zal dus in een nieuw pit- en paddock complex geïnvesteerd moeten worden.
Dan als laaste wil Formule 1 zelf de TV registratie gaan verzorgen. Dit is nu nog in handen van de organisatie zelf. Vooral vanwege het gestuntel van vorig jaar waarbij een herhaling van Stroll werd getoond terwijl Vettel en Gasly midden in een gevecht waren.
Formule 1 begrijpt de historische waarde van Monaco en dat het jaarlijks ook een feestje is waar de rich and famous graag gezien wordt. Sinds de grand prix van Miami waar het op en om de grid volgepakt stond met sterren en met de komst van Las Vegas volgend jaar denkt het Formule 1 management dat Monaco ook voor die rol niet langer nodig is.
bron: https://inews.co.uk/sport...d-track-pit-lanes-1647733 (het is een premium artikel en lastig te lezen en de cookies zijn een drama)
Klinkt als het was echt gezellig, maar we gaan toch ergens anders heen.Chocoball schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:57:
Ik heb Monaco nog niet gehoord over een contractverlenging want dit weekend loopt het huidige contract af. Het Formule 1 management zit een aantal dingen dwars en Monaco moet dingen wijzigen of anders is de kans groot van het van de kalender verdwijnt ondanks zijn historische status.
Allereerst inkomsten. Monaco betaald nauwelijks deelnamegeld aan de Formulie 1. Terwijl organisatoren in de rij staan om een grand prix te willen organiseren en daarvoor ook flink willen betalen. Daarnaast sponsoring, het circuit hangt vol met TAG Heuer reclame maar die betaalt daar helemaal niks voor aan Formule 1, terwijl vaste Formule 1 sponsor Rolex wel flink betaald.
Beter racen en accomodatie. Op het circuit is inhalen nauwelijks mogelijk. Dus Monaco moet het inhalen zien ze verbeteren. Ook is het pit- en paddock complex te klein en niet meer van deze tijd. Er zal dus in een nieuw pit- en paddock complex geïnvesteerd moeten worden.
Dan als laaste wil Formule 1 zelf de TV registratie gaan verzorgen. Dit is nu nog in handen van de organisatie zelf. Vooral vanwege het gestuntel van vorig jaar waarbij een herhaling van Stroll werd getoond terwijl Vettel en Gasly midden in een gevecht waren.
Formule 1 begrijpt de historische waarde van Monaco en dat het jaarlijks ook een feestje is waar de rich and famous graag gezien wordt. Sinds de grand prix van Miami waar het op en om de grid volgepakt stond met sterren en met de komst van Las Vegas volgend jaar denkt het Formule 1 management dat Monaco ook voor die rol niet langer nodig is.
bron: https://inews.co.uk/sport...d-track-pit-lanes-1647733 (het is een premium artikel en lastig te lezen en de cookies zijn een drama)
Pitstraat kan je nog wel wat aan doen, circuit veranderen wordt al lastiger! Welke verandering levert echt een betere baan op?
Tv regie had ik begrepen dat dat al dit jaar veranderen zou. Of het zo is weet ik niet zeker nu. Maar betalen en TAG heuer de deur wijzen... Poh zou zomaar volgend jaar geen Monaco op de kalender kunnen staan.
Tabac is geen bocht om in te halen, veel te hoge snelheid. Daarnaast is het daar gewoon ook veel te smal. Daar twee auto's naast elkaar kan gewoon niet als de voorste zijn auto in het midden parkeert. Zie ook 2016 met Ricciardo en Hamilton waarbij Ricciardo daar een inhaalactie wilt doen en Hamilton eenvoudig de deur sluit en 2018 waar Ricciardo met zijn kapotte MGU-K eenvoudig aan de leiding blijft gaan ondanks dat hij vele malen langzamer rijdt dan de rest. Om inhaal mogelijkheden zou het circuit ruim 2,5 auto breed moeten zijn (zodat bij in het midden rijden er ruimte genoeg is om in te halen), terwijl ik mij af vraag of het circuit wel overal 2 auto's breed is. En het enige echt brede stuk is start/finish, maar dat is weer veel te kort om echt wat te kunnen doen puur op snelheid (en/of DRS).TheBrut3 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:47:
Mijn mening; Bocht 10 en 11 er uit + lange DRS zone = inhaalmogelijkheid in Monaco.
Al zal er dan wel wat verbouwd moeten worden.
Gezien het gestuntel van de regie bij de GP's waar de Formule 1 de regie zelf doet, klinkt dit zwaar hypocriet.Chocoball schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 23:57:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Wacht maar totdat je de race weer ziet.Amphiebietje schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:32:
[...]
Gezien het gestuntel van de regie bij de GP's waar de Formule 1 de regie zelf doet, klinkt dit zwaar hypocriet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daarom zei ik ook dat er wat verbouwd moet worden dan, maar een andere optie om een inhaalmogelijkheid te maken is er niet. Door de tunnel en het stuk kade richting Tabac te verbinden krijg je een relatief lang recht stuk, voor Monaco doeleinden dan. Breed zal het daar niet echt worden. De Nouvelle Chicane ligt er eigenlijk ook alleen om relatief veilig van het stuk tunnel uit naar de kade te komen, zonder een 'plantenbak' te rammen.RobertMe schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 07:38:
Tabac is geen bocht om in te halen, veel te hoge snelheid. Daarnaast is het daar gewoon ook veel te smal.
Het origineel is onvindbaar, dit komt het dichtste bijAmphiebietje schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:32:
[...]
Gezien het gestuntel van de regie bij de GP's waar de Formule 1 de regie zelf doet, klinkt dit zwaar hypocriet.
Monaco was toch wel van een andere orde
Die kleine joker route die hij bedenkt lijkt me nog best te doen. Eenvoudige implementatie, geeft je toch wat opties om in te halen.
Valt toch wel mee?Waah schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:29:
[...]
Het origineel is onvindbaar, dit komt het dichtste bij
[YouTube: Me when Stroll interrupted Sebastian Vettel's overtake on Pierre Gasly - F1 Meme]
Monaco was toch wel van een andere orde
Misschien dat er nog een streamable is in het oude 2021 Monaco topic staat.
Ik snap niet dat Max dan niet per ongeluk rechtdoor gaat op de chicane en dan 10 seconde wegrijden zodat je alsnog eerste bent met een straf van 10 sec.
Het zal vast wel 10x genoemd zijn maar waarom is het niet meer op donderdag?caspervc schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:24:
Mis toch wel de vrije trainingen vandaag 😢
Drukkere kalender en tegemoet komen om van 4 naar 3 dagen weekend te gaan voor de GPs dus ook inclusief Monaco.Jackson6 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:22:
[...]
Het zal vast wel 10x genoemd zijn maar waarom is het niet meer op donderdag?
Dat is met de media sessie dagen die eerst op donderdag apart waren
En met direct na GP Spanje is dit welkom.
Niet dat ze minder druk hebben door alle weekends
Die joker ronde is niet eens een heel slecht idee om met deze auto's toch een soort extra element van inhalen te creëren. Zou het wel tof vinden, zelfs als het alleen maar die kleine is.BlauweFles schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:29:
Deze discussie doen me hier aan denken:
[Embed: Crazy Ideas to make F1 in Monaco Fun Again]
Die kleine joker route die hij bedenkt lijkt me nog best te doen. Eenvoudige implementatie, geeft je toch wat opties om in te halen.
Persoonlijk, vind ik Monaco niets aan en mag het geschrapt worden van de kalender.
De enige manier om Monaco spannend te maken is met dit:

Officieel omdat een donderdag in een back-to-back niet realistisch is.Jackson6 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:22:
[...]
Het zal vast wel 10x genoemd zijn maar waarom is het niet meer op donderdag?
Aan de andere kant helpt het ook wel om het weekend in te korten, waarbij het donderdag rijden altijd al een quirk was 😄
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Alpine komt met nieuwe overalls,

Bernd is ook al lekker bezig.

De marshals zijn aan het oefenen om een "coureur" uit een wagen te krijgen...

...maar wel eerst de spiegel eraf halen om schade te voorkomen.

Aangezien het krap is in de pitstraat zijn er mooie foto's van dichtbij te maken.

Meer foto's van wagens en coureurs https://www.auto-motor-un...-donnerstag-erste-bilder/
Gok dat het dan veel te duur wordt. Om alles stabiel te houden zullen ze dan (tijdelijke) fundering de haven in moeten boren/slaan. Op drijvende pontons wordt het 1 grote golvende bende.Amphiebietje schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:57:
Als ze dan toch een interessanter parcours willen, dan kunnen ze toch een drijvend stukje op pontons in de baai leggen? Misschien ook een oplossing voor de pit straat.
Ze zijn daar al enkele jaren bezig met land aan het opspuiten in zee om zo extra ruimte te maken voor gebouwen etc. Laatste jaren bij poitier, net voor het ingaan van de tunnel. Ik vraag mij af in hoeverre de monegasken daar ook al niet hebben nagedacht bij toekomstige wegen om ook zo het circuit uit te breiden met wegen die racen wat meer toelaten dan de huidige banen.Amphiebietje schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:57:
Als ze dan toch een interessanter parcours willen, dan kunnen ze toch een drijvend stukje op pontons in de baai leggen? Misschien ook een oplossing voor de pit straat.
Daar zijn ze bij het water bij ingang tunnel ook mee bezig dacht ik.Illegal_Alien schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:15:
Huur wat Nederlanders in, en we maken Monaco zo 2x zo groot
Daarom staan die schermen met zeezicht daar al een paar jaar.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Deze zwerfde 10 jaar terug rond op internet. Maar dit is m iig niet geworden.Plenkske schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:18:
Een paar jaar geleden werden er plannen gedeeld waarbij het circuit inderdaad vooral op dat stuk (plaatje in post hierboven) anders zou lopen. Kan het zo snel niet vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 26-05-2022 17:27 ]
I served in a company of heroes.
Er zijn vele discussies over geweest. Punt is dat in veel gevallen het circuit gewoon smal blijft. Daar zie ik niet zo snel een oplossing voor.Plenkske schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:18:
Een paar jaar geleden werden er plannen gedeeld waarbij het circuit inderdaad vooral op dat stuk (plaatje in post hierboven) anders zou lopen. Kan het zo snel niet vinden...
Ben ik de enige die hier een Williams gevoel bij krijgt?
Foto's van Albert Fabrega (https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1529860573197963265). Ben benieuwd of hij nog wat leuke wijzigingen aan de auto kan vinden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik denk dat ze allemaal op rood starten om zo goed mogelijk weg te zijn. De start is het moment om plaatsen te pakken, alles daarna is lastig. En de banden slijten hier zo goed als niks.Inspired schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:03:
Zullen er nog wat op wit starten in de top 10 en hopen op een (V)SC op een mooi moment? Of allemaal op geel?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:54
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het zijn wel de zachtste compounds dit keer, dus medium zou dan toch een optie kunnen zijn.chevsticks schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:10:
[...]
Ik denk dat ze allemaal op rood starten om zo goed mogelijk weg te zijn. De start is het moment om plaatsen te pakken, alles daarna is lastig. En de banden slijten hier zo goed als niks.
Of de auto's te breed.DoeEensGek schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:29:
[...]
Er zijn vele discussies over geweest. Punt is dat in veel gevallen het circuit gewoon smal blijft. Daar zie ik niet zo snel een oplossing voor.
https://fgheysels.github.io/
Het is het risico bij de start niet waard.tweakduke schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:15:
[...]
Het zijn wel de zachtste compounds dit keer, dus medium zou dan toch een optie kunnen zijn.
Starten op soft en op medium de race uitrijden.
Monaco is zo dat zelfs de zachte startband het een gehele race kan uithouden.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:54
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat zal het waarschijnlijk toch wel worden, starten op softs. Tenzij er toch regen komtD-dark schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:50:
[...]
Het is het risico bij de start niet waard.
Starten op soft en op medium de race uitrijden.
Monaco is zo dat zelfs de zachte startband het een gehele race kan uithouden.
Valt wel mee. Vroeger reden ze op Monaco ook op de zachtste band en dat ging ook goed. Vandaag nog even die van 2016 gekeken, en als ze naar slicks gaan ergens in ronde 30-40 gaan er ook naar de ultrasofts terwijl ze dus nog 40 ronden moesten, en dat was allemaal geen probleem. Of zie 2019 waar Hamilton volgens mij soft - medium deed en o.a. Verstappen ik meen dan op de hard stond. Hamilton klaagde wel over de banden, maar inhalen ging toch niet. Dus ook de "verkeerde" band maakt niks uit.tweakduke schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:15:
[...]
Het zijn wel de zachtste compounds dit keer, dus medium zou dan toch een optie kunnen zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2022 21:04 ]
Zal er dan iemand van de FIA vragen of hij zijn onderbroek wil laten zakken......TheBrut3 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:46:
Zover ik weet wil knip Hamilton nog steeds niet aanpassen, dus ik gok dat het een UI wordt na FP1 en dan zal er hopelijk ook een strafmaat op staan vanuit de FIA.
[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2022 21:04 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb geen insta, wat is er op te zien?Exocet schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:08:
Kado van Bottas aan Hamilton![]()
https://www.instagram.com/reel/CeB-GhJsMfb
Handhaving wordt uitgesteld, meerdere coureurs zijn er tegen.marcelcee schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:30:
Is er al iets bekend over die sieraden-discussie? Ik heb er nog niks over kunnen vinden. Want die zou komend weekend toch tot uitbarsten kunnen komen als de vrijstelling komt te vervallen? Benieuwd of dit trouwens ook enkel over de race gaat (zou ik onlogisch vinden) of dat we morgen bij FP1 al het resultaat zouden moeten weten.
Wat een slappe hap. Man man. Omdat een paar coureurs tegen zijn. Goed argument.NeverSettle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:26:
[...]
Handhaving wordt uitgesteld, meerdere coureurs zijn er tegen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik vind dat FIA geen uitzondering moet maken op trouwringen als ze sierraden willen verbieden tijdens het racen.Inspired schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:34:
[...]
Wat een slappe hap. Man man. Omdat een paar coureurs tegen zijn. Goed argument.
Waarschijnlijk speelt er op de achtergrond veel meer. Grootste inkomstenbron van de FIA is FOM, en de FIA zou nog een flinke bak geld willen ontvangen. Dit zouden dan weer wat pesterijen zijn om ook FOM onder druk te zetten.Inspired schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:34:
[...]
Wat een slappe hap. Man man. Omdat een paar coureurs tegen zijn. Goed argument.
Nieuwe kleuren van Alpine overalls is vanwege de Alpine a110 Sastruga.Chocoball schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:44:
Ondanks dat het morgen pas begint is het toch wel druk te noemen.
Alpine komt met nieuwe overalls,
[Afbeelding]
Bernd is ook al lekker bezig.
[Afbeelding]
De marshals zijn aan het oefenen om een "coureur" uit een wagen te krijgen...
[Afbeelding]
...maar wel eerst de spiegel eraf halen om schade te voorkomen.
[Afbeelding]
Aangezien het krap is in de pitstraat zijn er mooie foto's van dichtbij te maken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer foto's van wagens en coureurs https://www.auto-motor-un...-donnerstag-erste-bilder/
Ik hoopte op een print van zijn gezicht van toen Max en Lewis in imola crashten. That’s unfortunate.Exocet schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:08:
Kado van Bottas aan Hamilton![]()
https://www.instagram.com/reel/CeB-GhJsMfb
haha, daar dacht ik ook aanDe_Bastaard schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:46:
[...]
Ik hoopte op een print van zijn gezicht van toen Max en Lewis in imola crashten. That’s unfortunate.
Sowieso schrijf je zo!
(maar dan wel de verkeerde) 😉
Testing, one, two ...
Dat was ook wel een bijzonder bizarre vraag om te stellen aan race winnaar: 'en wat vind je ervan dat humptie en dumptie gebotst zijn'😂De_Bastaard schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:46:
[...]
Ik hoopte op een print van zijn gezicht van toen Max en Lewis in imola crashten. That’s unfortunate.
snip - onzin.
[ Voor 21% gewijzigd door Remy op 27-05-2022 14:09 ]
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Bottas was toch P3?tripel7 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 05:14:
Dat was ook wel een bijzonder bizarre vraag om te stellen aan race winnaar: 'en wat vind je ervan dat humptie en dumptie gebotst zijn'😂
Anoniem: 1312488
Ik vind dat op zich ook wel, maar dat is een discussie op een heel ander niveau. De regel is nu eenmaal zoals hij is en de bevoegde autoriteit wil dat handhaven. Dat is zijn goed recht zolang de regels zijn zoals ze zijn.NeverSettle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:36:
[...]
Ik vind dat FIA geen uitzondering moet maken op trouwringen als ze sierraden willen verbieden tijdens het racen.
Dit is nu de tweede keer in korte tijd dat een wedstrijdleider ondermijnd wordt vanuit de FIA en twee keer is daar dezelfde coureur bij betrokken. Nu ben ik niet zo van de complottheorieën dus ik ga niet uit van opzet, maar het zou wel goed zijn als de FIA zich wat meer realiseert dat dit soort gekloot invloed heeft op de geloofwaardigheid en het gezag van je mensen en daarmee van het handhavings- en veiligheidsapparaat als geheel.
Yup, mijn excuses, maar blijft een rare vraag om te stellen aan iemand die net een podium gehaald heeft
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Vrije training is eigenlijk altijd met een vrijdag motor. Ik denk dat de nieuwe er pas op zaterdag in gaat. Degene die kapot is gegaan was geloof ik zijn tweede motor, dus vandaag zal de eerste er wel weer in liggen.Brakius schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 07:06:
Ik ben benieuwd hoe Ferrari en Leclerc omgaan met de motor. Zullen ze in de vrije training hun 1e motor inzetten of gaan ze nu al direct over op de 3e exemplaar?
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 27-05-2022 08:06 ]
"When you grow up your heart dies"
Of hele weekend de eerste motor? Kans dat hier door een crash je splinternieuwe 3e motor ook kapot gaat lijkt me groot. Max rijdt ook nog met de eerste motor als ik het goed heb. En eigenlijk wil ik Charles’ statistieken op dit circuit buiten beschouwing laten maar dat lukt me nietsjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:05:
[...]
Vrije training is eigenlijk altijd met een vrijdag motor. Ik denk dat de nieuwe er pas op zaterdag in gaat. Degene die kapot is gegaan was geloof ik zijn tweede motor, dus vandaag zal de eerste er wel weer in liggen.
Max heeft inderdaad nog steeds de eerste motor. Met de betrouwbaarheid van de Honda zit het dus wel goed. Het zijn vooral kleinere randzaken die hem een paar DNF's hebben opgeleverd.marcelcee schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:20:
[...]
Of hele weekend de eerste motor? Kans dat hier door een crash je splinternieuwe 3e motor ook kapot gaat lijkt me groot. Max rijdt ook nog met de eerste motor als ik het goed heb. En eigenlijk wil ik Charles’ statistieken op dit circuit buiten beschouwing laten maar dat lukt me nietHij is erg goed, wil dat graag laten zien, zeker na vorige race, en dat gaat mis. Hoop dat ik er naast zit!
Leclerc en zelfvertrouwen is inderdaad wel een dingetje. De druk zal om te finishen kan dit weekend wel eens te hoog zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 27-05-2022 08:33 ]
Up
Maar niet tijdens de race. Maar goed, dat zou nog kunnen veranderen.Mikromanic schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:37:
Weersverwachting dit weekend.. wordt nog wat deze zondag. Kans op onweersbuien zoals ik lees.
:strip_exif()/f/image/nGySHylVS8keZMmQ8xPfeZNm.jpg?f=fotoalbum_large)
Denk dat we dat inderdaad pas weten op zondag. Het zou hier ook droog zijn nu ik met een minibagger gereserveerd heb maar think againsjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:40:
[...]
Maar niet tijdens de race. Maar goed, dat zou nog kunnen veranderen.
[Afbeelding]
Ik zie anders een natte start om 15u tot de mogelijkheden behorendsjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:40:
[...]
[Afbeelding]
Is daarom de training op donderdag verplaatst naar de vrijdag? 🤡sjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:05:
[...]
Vrije training is eigenlijk altijd met een vrijdag motor. Ik denk dat de nieuwe er pas op zaterdag in gaat. Degene die kapot is gegaan was geloof ik zijn tweede motor, dus vandaag zal de eerste er wel weer in liggen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Mwah, 0.37mm da's praktisch niks en met die temperaturen daar al verdampt voordat het de grond raakt.marcelcee schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Ik zie anders een natte start om 15u tot de mogelijkheden behorendOf kijk ik te snel met gmt+1 tijden etc.
Why The Monaco Grand Prix STILL Hires Scuba Divers
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Reken maar niet meer op regen.sjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:40:
[...]
[Afbeelding]
Gisteren veel zon geweest en buien rondom Monaco verdwenen ook langzaam.
/f/image/iBfSEDLJLldUq3WpPAxJ2UWv.png?f=fotoalbum_large)

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Vraag me zomaar af hoe dat er fysiek aan toegaat met het wisselen van zo'n motor bij de teams. Hijsen ze dat ding er uit met een takel aan het plafond, of met een motorbloktakel of is dat ding zo licht dat hij er met een paar man uit kan worden uit geschoven.sjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:05:
[...]
Dat wisselen gebeurt natuurlijk elke race op de vrijdagavond, en moet helemaal in zo'n krappe garage als in Monaco een uitdaging zijn.
Denk dat zo'n motor wissel nog tien keer interessant gaat zij dan de race, maar we gaan het weer zien. Als ik ooit nog BNer word
Je weet dat de meeste teams nog met de eerste motor rijden en er daardoor nog geen vrijdag motor is.werphengel schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:11:
[...]
Vraag me zomaar af hoe dat er fysiek aan toegaat met het wisselen van zo'n motor bij de teams. Hijsen ze dat ding er uit met een takel aan het plafond, of met een motorbloktakel of is dat ding zo licht dat hij er met een paar man uit kan worden uit geschoven.
Dat wisselen gebeurt natuurlijk elke race op de vrijdagavond, en moet helemaal in zo'n krappe garage als in Monaco een uitdaging zijn.
Denk dat zo'n motor wissel nog tien keer interessant gaat zij dan de race, maar we gaan het weer zien. Als ik ooit nog BNer worden ik zou langs mogen komen, laat die race maar zitten en laat mij maar 3 dagen rondhangen in de garage box, maakt niet uit welk team.
Nou het plaatje vlak boven je post bewijst het tegendeelD-dark schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Je weet dat de meeste teams nog met de eerste motor rijden en er daardoor nog geen vrijdag motor is.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ferrari had de motor on Miami gewisseld omwille van een betrouwbaarheidsupdate. Mercedes heeft ze in Spanje gewisseld meen ik? Volgens mij heeft Tsunoda ook al een nieuwe motor. Dus de meeste zullen wel aan de tweede bezig zijn.D-dark schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Je weet dat de meeste teams nog met de eerste motor rijden en er daardoor nog geen vrijdag motor is.
Iets meer kapot gegaan dan gedacht of nieuwe motoren zoals bij Ferrari wegens upgrades.AtlAntA schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:27:
[...]
Nou het plaatje vlak boven je post bewijst het tegendeel
Maar hoeveel van die motoren zijn echt bruikbaar of volledig inzetbaar?
Trek je die ervan af dan is er niet veel reserve.
Ik heb, toen ik nog wat "jonger" was, een paar jaar op rij hetzelfde gehad. Ik kan je vertellen dat je er echt vreselijk ziek van kunt zijn. Hoge koorts, nauwelijks slapen en heftig dromen als dat eenmaal wel lukt, en dan die pijn. Ik was er zeker een week zoet mee. Het vervelende was dat het aan één kant kon zitten om vervolgens over te slaan naar de andere kant, en dan begon de ellende weer opnieuw en was ik 2 weken goed ziek ipv een. Ik gun dat echt niemand.ParaDroid2 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:14:
Norris heeft nog steeds last van de ziekte waar hij in Spanje last van had. Hij gaf gisteren aan in totaal zo'n 8 uur geslapen te hebben sinds zondag. Is wel van plan om te gaan racen, maar of dat nou verstandig is in deze conditie...
Respect voor Norris als hij zo nog kan racen, ik kan niet begrijpen dat ie dat voor elkaar krijgt.
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Aan de andere kant. Als hij weer Ricciardo verslaat in die omstandigheden, nota bene in Monaco, dan weten we ook wel dat het eigenlijk voorbij is voor Ricciardo...ParaDroid2 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:14:
Norris heeft nog steeds last van de ziekte waar hij in Spanje last van had. Hij gaf gisteren aan in totaal zo'n 8 uur geslapen te hebben sinds zondag. Is wel van plan om te gaan racen, maar of dat nou verstandig is in deze conditie...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb momenteel een griepje, ik moet er niet aan denkenhardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:47:
[...]
Respect voor Norris als hij zo nog kan racen, ik kan niet begrijpen dat ie dat voor elkaar krijgt.
[ Voor 40% gewijzigd door TommyGun op 27-05-2022 10:55 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |