[F1 2022] Race 7 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste
Acties:
  • 130.524 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Moi_in_actie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:25:
[...]

Nou nee. De eerste blauwe vlag bij het uitrijden van de pits is, tenzij ik mij vergis, bedoelt voor Sainz om aan te geven dat er een auto met meer snelheid aankomt wanneer hij de pits uit komt. Ditzelfde was te zien toen Verstappen de pits verliet met ik meen Leclerc in aantocht. Vervolgens heeft Sainz bergop flink wat wielspin, waardoor Latifi een gat slaat.

Daarna duurt het tot minimaal aan de hairpin voordat Sainz weer enigszins dichtbij genoeg zit. De eerstvolgende mogelijkheid die Latifi krijgt, rechte stuk de tunnel in, maakt ie plaats.
Nee, bij ingaan bocht 3 zit Sainz letterlijk op zijn staart en heeft geen keus dan van het gas te gaan, omdat ie er veel te dicht op zit, daarom ontstaat het gat tussen bocht 3 en 6, niet door de wielspin.
Dit is echt gewoon achterlijk van Latifi, je rijdt om niks, terwijl de ander om de winst strijdt. Blijf er gewoon achter.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Pierre schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:56:
[...]

Who is that, het melk meisje :9
https://www.instagram.com/mur.maria_/

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 29-05-2022 19:35 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:32:
Het lijkt me kansloos. Er is naar gekeken, maar er lijkt per abuis vermeld te zijn dat het om Perez ging.
Vervolgens als je Leclerc zijn onboard ziet, dan zie je dat zowel het voor als achterwiel op die gele lijn zit. Dat komt ook alleen maar vanwege een kleine correctie omdat het nog steeds een beetje glad was. Er is niet gehinderd, er is geen opzet en de lijn is ook helemaal niet overschreden.

Het is denk ik vooral Ferrari waar ze het compleet verpest hebben, die de schade probeert te beperken hiermee...

Als er iets is waar Ferrari over mag klagen, is dat beide coureurs flink zijn opgehouden door de beide Williams. Want dat had het verschil kunnen zijn voor Sainz om voor Perez uit te komen en Leclerc voor Verstappen.
Als ik de beelden vanaf de auto van LEC zie dan denk ik zelfs dat er helemaal geen overschrijding is.

Alleen op de eigen onboard van Verstappen lijkt het net wel een overschrijding te zijn. Maar zoals gezegd, de FIA heeft er al naar gekeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:36:
[...]

Als ik de beelden vanaf de auto van LEC zie dan denk ik zelfs dat er helemaal geen overschrijding is.

Alleen op de eigen onboard van Verstappen lijkt het net wel een overschrijding te zijn. Maar zoals gezegd, de FIA heeft er al naar gekeken…
Er schijnt ergens genoemd te zijn dat je in Monaco RECHTS van de gele lijn moet blijven. Dus niet erop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:30
Ferrari becomes the first team to lockout the front row in Monaco and not win since Ferrari in 2008.
Ouch. ;(

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

FastForwardNL schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Er schijnt ergens genoemd te zijn dat je in Monaco RECHTS van de gele lijn moet blijven. Dus niet erop.
Ja, dat het genoemd is, wil niet zeggen dat het niet waar is. Zou sowieso de eerste sport zijn waarbij een lijn niet aangeraakt mag worden ipv erover. Zover ik weet. Hoe kun je dat uberhaupt controleren? Wel aangeraakt, en als d band en beetje bol is, het erover zwevende deel erover de lijn, maar dus niet aanraken, is dat wel of niet goed?
Je mag niet de lijn kruisen. Zoals altijd het geval is geweest.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrOleo
De straf van Ocon vind ik ook wat vreemd.
Hamilton valt aan op betere banden en zit er voor de remzone inderdaad redelijk ver naast, voorband naast sidepod ±.
Maar Hamilton zit op het natte gedeelte en moet eerder remmen, dus na remmen zitten ze voorband naast achterband.
Goed Ocon laat inderdaad weinig ruimte, maar ja het is bocht 1 in Monaco, echt veel ruimte is er ook niet om te geven, zeker als het nat is is er maar 1 droge lijn.
Blijkbaar zijn er dit jaar nieuwe regels dat als je er significant naast zit dat je ruimte hoort te krijgen. Maar Hamilton gaat met die hoek en op het nat die actie nooit halen en op het moment supreme zit ie er nauwelijks naast (mogelijk remt ie ook iets harder door knijpen van Ocon).
Al met al zou ik het een racing incident noemen.
FastForwardNL schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:39:
[...]

In de event notes punt 11 ;) :
https://www.fia.com/sites...%20Event%20Notes%20V2.pdf

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NoFearCreations schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:33:
Zit nog steeds te wachten op een interview met Alonso en Hamilton :P
Helaas!!! F1tv gaat er mee stoppen voor vandaag >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:56
Max en Checo naar de Stewards, Ferrari heeft protest ingediend

[ Voor 36% gewijzigd door screamhouse op 29-05-2022 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Max en Checo mogen dus inderdaaad naar de stewards
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V203oSs4dptg911TltOI-tEL8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zqdaglvnKJ8CpccjWXvAFWa5.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTQt31Z2e7MSBj7T43NFmsdzeqU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cnsuUBHzKebl5ewvtDSgOz7S.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
In de genoemde appendix hebben ze het dan weer over crossen, dus is het is wat onduidelijk, dus zal het wel loslopen. :)
Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), any tyre of a car exiting the pit lane must not cross any line painted on the track at the pit exit for the purpose of separating cars leaving the pit lane from those on the track.

[ Voor 12% gewijzigd door MrOleo op 29-05-2022 19:46 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

WTF
Mja superwazig. Is dit speciaal voor Monaco ? Ik vind het maar een vreemde formulering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MrOleo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:45:
[...]

In de genoemde appendix hebben ze het dan weer over crossen, dus is het is wat onduidelijk, dus zal het wel loslopen. :)

[...]
Lang leve de consistency van formuleringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als dat klopt is het sowieso een penalty voor Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:11:
Leclerc is zo te zien flink opgehouden door Albon vlak voor zijn pitstop.
Leclerc:
https://streamja.com/n3pqd
https://streamja.com/6K9mN

Albon:
https://streamja.com/P5bk5
Zelfs met blauwe vlaggen valt er niet in te halen op Monaco. 😅 Maar zonder dollen, de baan was veelste nat buiten de racelijn, dat zie je ook als Albon in bocht 1 uiteindelijk ruimte geeft, gelijk een glijpartijtje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

jan390 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:44:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Erg jammer dit… Als er al wat mee gebeurd, is het 2021 all over again straks :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Exocet schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:46:
Als dat klopt is het sowieso een penalty voor Max
Als alles al voorbij is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan mij echt niet voorstellen dat ze Perez zijn overwinning nog gaan afpakken.

Maar goed, de wedstrijdleiding heeft wel eens vreemdere beslissingen gemaakt in het verleden.
En, als het dezelfde malloten zijn die Ocon vandaag een straf hebben gegeven. :/ :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:07

iichel

Gazoooo

JB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:47:
[...]

Als alles al voorbij is?
de classificatie wordt pas officieel op maandagochtend vastgesteld

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

bezoek naar de stewards is gewoon een standaard procedure na een protest van een ander team. Straffen worden pas uitgedeeld als de stewards andere inzichten hebben gekregen. Kortom, als de FIA niet tot een ander inzicht komt veranderd er niets

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
siggy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:45:
[...]

WTF
Mja superwazig. Is dit speciaal voor Monaco ? Ik vind het maar een vreemde formulering....
Nee zo staat het er elke race, maar dat rechts van de lijn, bedoelen ze denk ik vooral mee welke kant je moet rijden, als in: Bijv. in Saudi Arabië is het links van de lijn. Dus ik denk dat "crossing" van appendix L geldt als regel. Erop ok, erover fout. Maar je weet het nooit bij de FIA.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:47:
[...]

Kan mij echt niet voorstellen dat ze Perez zijn overwinning nog gaan afpakken.

Maar goed, de wedstrijdleiding heeft wel eens vreemdere beslissingen gemaakt in het verleden.
En, als het dezelfde malloten zijn die Ocon vandaag een straf hebben gegeven. :/ :|
Ze krijgen bijde +5s zodat Ferrari toch gewonnen heeft. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Keida

dr.

Misschien belangrijker;

Mocht Max straf krijgen… ook strafpunten??? Dan wordt het tot september wel penibel..

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:13
En ergens... Snap ik het ook wel. De regels zeggen duidelijk dat je binnen de lijn moet blijven, als je dat niet bent gebleven staat daar straf op. Dat je de grip verloor is nogal een wazige lijn, want dat kan ook omdat je te hard reed, terwijl je concurrenten wel voorzichtig genoeg waren om binnen de lijnen te blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hippocampus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Ze krijgen bijde +5s zodat Ferrari toch gewonnen heeft. :o
Op een droge baan oké, maar dit is echt sneu. Had niet verwacht dat FER deze zou spelen. Ze hebben het zelf weer verkloot al dan niet door Williams maar kom op man. MER praktijken dit :r

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MrOleo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Nee zo staat het er elke race, maar dat rechts van de lijn, bedoelen ze denk ik vooral mee welke kant je moet rijden, als in: Bijv. in Saudi Arabië is het links van de lijn. Dus ik denk dat "crossing" van appendix L geldt als regel. Erop ok, erover fout. Maar je weet het nooit bij de FIA.
Ah juist, daar had ik niet aan gedacht. Duimpje.

Maar wel raar dat protest mogelijk is op iets waar al over beslist is. Het tegenovergestelde is namelijk niet mogelijk, dat je een straf om kunt draaien als na de race blijkt dat de penalty/beslissing onjuist was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Keida schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:50:
Misschien belangrijker;

Mocht Max straf krijgen… ook strafpunten??? Dan wordt het tot september wel penibel..
Een tijdstraf gaat in de regel altijd gepaard met een aantal strafpunten, meestal 1 voor dit vergrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
Daar staat het volgende in:
11.1 In accordance with Chapter 4 (Section 5) of Appendix L to the ISC drivers must keep to the right of
the solid yellow line at the pit exit when leaving the pits and stay to the right of this line until it finishes
after Turn 1.
11.2 In order to warn drivers leaving the pits that the pit exit is obstructed, two (2) yellow arrows will be
illuminated, one at the pit exit and one just before Turn 1. If either of these are illuminated, drivers
leaving the pits are permitted to cross the yellow line.

Zie nergens een sectie staan van band niet erop onder 1.1
1.2 gaat over als de uitgang geblokkeerd is door bv een ongeluk, dan mag de gele lijn wel overschreden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
wat gaan ze nog uit de hoge hoed toveren om Sainz een tijdstraf te geven?
LEC moet en zal winnen koste wat kost

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

wat er waarschijnlijk gaat gebeuren:

- stewards zeggen: protest niet geldig want geen nieuw/significant bewijs. want we hadden de video al doei
- stewards zeggen: ja hij gaat er overheen, maar force majeure want het was glad en niks aan de hand doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ferrari: sore losers... Ik verwacht nu ook wel een officieel protest van Red Bull richting Ferrari als hier een straf uit naar voren komt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Perez ook? Haha kom op. Zo kennen we Ferrari ook weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Op de beelden bij Leclerc is het niet te zien, naar bizar dat Albon geen straf heeft gekregen, die krijgt gewoon een ronde lang blauwe vlaggen en laat Leclerc er niet voorbij.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Ferrari: sore losers... Ik verwacht nu ook wel een officieel protest van Red Bull richting Ferrari als hier een straf uit naar voren komt.
jij zit immers wel lang genoeg F1 te kijken om te weten dat ieder team dit zou doen om daarmee een paar punten te pakken, zeker in deze spannende WK strijd. RB heeft hier ook vaak genoeg een handje van gehad. En mercedes. En renault. En Aston Racing Force India. En McLaren. En Sauber Romeo. En Alpha Rosso. Ieder team wil altijd meer punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

D-dark schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:54:
[...]

11.2 In order to warn drivers leaving the pits that the pit exit is obstructed, two (2) yellow arrows will be
illuminated, one at the pit exit and one just before Turn 1. If either of these are illuminated, drivers
leaving the pits are permitted to cross the yellow line.
Dus op zoek naar gele lampjes... :P

Maar ik ga ervan uit dat er geen straffen komen want zie eerdere post van @iichel .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:57:
[...]

jij zit immers wel lang genoeg F1 te kijken om te weten dat ieder team dit zou doen om daarmee een paar punten te pakken, zeker in deze spannende WK strijd. RB heeft hier ook vaak genoeg een handje van gehad. En mercedes. En renault. En Aston Racing Force India. En McLaren. En Sauber Romeo. En Alpha Rosso. Ieder team wil altijd meer punten.
Natuurlijk.. .Het is dan ook meer een tongue in cheek opmerking. Dit hoort bij de sport, hoe flauw ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Vuvuzela

My spire is forming

iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:55:
wat er waarschijnlijk gaat gebeuren:

- stewards zeggen: protest niet geldig want geen nieuw/significant bewijs. want we hadden de video al doei
- stewards zeggen: ja hij gaat er overheen, maar force majeure want het was glad en niks aan de hand doei
Maar is glad zijn wel een geldig argument? Imho is dat het niet echt.. het zijn de beste coureurs en ze moeten er maar mee omgaan. Ik mag ook niet door rood als het regent en gladder is.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vuvuzela schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:59:
[...]

Maar is glad zijn wel een geldig argument? Imho is dat het niet echt.. het zijn de beste coureurs en ze moeten er maar mee omgaan. Ik mag ook niet door rood als het regent en gladder is.
Dan is voorbij ook voorbij mbt weegbrug. Gelijke monniken gelijke kappen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

[...]

nou ja ik denk dat de stewards al hebben besloten 'no further action' en dat ze dat hooguit nog een keer gaan vertellen, dan wel uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

JB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:00:
[...]
Dan is voorbij ook voorbij mbt weegbrug. Gelijke monniken gelijke kappen.
Zolang de monteurs niks aan de auto doen maar alleen terug duwen accepteren ze het. Jammer in dit geval, maar vind dat ook terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
sjaool schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Dus op zoek naar gele lampjes... :P

Maar ik ga ervan uit dat er geen straffen komen want zie eerdere post van @iichel .
Verwacht ik ook, maar die situatie is niet van toepassing dus geld 1.1

11.1 In accordance with Chapter 4 (Section 5) of Appendix L to the ISC drivers must keep to the right of
the solid yellow line at the pit exit when leaving the pits and stay to the right of this line until it finishes
after Turn 1.

Zitten Max en Checo met de banden erop, waar de camera's voor zijn die naar de pit exit kijken dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:57:
[...]

Anders Torro Martin wel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Vuvuzela schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:02:
[...]

Zolang de monteurs niks aan de auto doen maar alleen terug duwen accepteren ze het. Jammer in dit geval, maar vind dat ook terecht.
de enige valkuil in dit incident is achteruitrijden in de pit. dat mag dus niet. wachten tot je terug geduwd wordt is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hippocampus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:03:
[...]

Anders Torro Martin wel. :P
Bedoel je Scuderia Haas?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gaan we nu serieus, alweer dit kansloze gedoe krijgen na een geweldige race? We hebben nota bene een hele periode onder de rode vlag gehad waarin dit bekeken had kunnen worden. Maar nee, na de race gaan we het nog even doen. }:|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
[...]

Zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:04:
Gaan we nu serieus, alweer dit kansloze gedoe krijgen na een geweldige race? We hebben nota bene een hele periode onder de rode vlag gehad waarin dit bekeken had kunnen worden. Maar nee, na de race gaan we het nog even doen. }:|
Je mag pas protesten indienen na de race. Tijdens de race mag je Charlie/Masi/Freitas/die andere dude niet bellen, mailen en appen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:05:
[...]

Je mag pas protesten indienen na de race. Tijdens de race mag je Charlie/Masi/Freitas/die andere dude niet bellen, mailen en appen.
Maar het was noted. Dus ze hebben tijd genoeg gehad om te kijken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Klopt maar 'noted' is niet per se 'under investigation'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:05:
[...]

Jawel hoor, de team representative mag het wel. Alleen de teambazen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:07:
Bij noted hebben ze er wel naar gekeken toch? Of het überhaupt de moeite van een onderzoek waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:41

SomerenV

It's something!

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:04:
Is dat vanuit de FIA niet gewoon een formaliteit als een team protest aantekent? Dat ze het wel moeten behandelen ofzo? Gezien het al noted was (in ieder geval het incident van Perez) én dat ze méér dan genoeg tijd hebben gehad lijkt het me een klare zaak. Daar denkt Ferrari misschien anders over, maar die zijn waarschijnlijk gewoon over de zeik omdat het totaal tegenzat voor ze deze race en proberen de pijn nu nog wat te verzachten. Beetje sneu om het zo te doen maar goed.

Waarschijnlijk loopt dit gewoon met een sisser af. Daarbij ga je niet 2+ uur na de finish nog besluiten een Monaco-win af te pakken van iemand. Dan had je als FIA gewoon direct scherp moeten zijn en straffen uit moeten delen op het moment dat het er toe deed, als het al een straf waard was.
Maar ze zijn er dus wel van op de hoogte geweest. Als het mogelijk een ding was geweest dan hadden ze het meteen (of vrij snel na het incident) moeten onderzoeken. Niet pas 2 uur na het einde van de race en omdat een team protest aantekent.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 29-05-2022 20:11 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Er zijn er voor minder het podium afgehaald :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Noted betekent in de praktijk dat de race director het heeft gezien. Als er dan niks gebeurd, dan vond die het niet waard om door te sturen naar de stewards. Dan gaan die het pas onderzoeken. Op dat punt zitten we. We hebben twee race directors die elkaar afwisselen en beiden een reputatie hebben dat ze nul tolerantie voor overschrijdingen van lijnen hebben.

Maar nu komt Ferrari na de race die ze zelf hebben verpest, nog even proberen om de concurrent wat tijdstraffen aan te naaien. En dat gedrag ben ik zo ongelofelijk zat. Zeker als je bedenkt wat Latifi en Albon hebben gedaan met het negeren van blauwe vlaggen. Dat is iets waar ze wel tegen zouden mogen protesteren en dat is ook overduidelijk. Maar die zie ik niet omdat Williams ergens achteraan rijd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

JB schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:11:
Er zijn er voor minder het podium afgehaald :')
Maar meer dan 2 uur na het podium? In het tijdperk van de camera's op letterlijk iedere hoek en iedere auto? Instant slow motion replays? Met sensoren overal? En een heel team van stewards die dit soort zaken onder de loep nemen? :X
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:12:
[...]

Noted betekent in de praktijk dat de race director het heeft gezien. Als er dan niks gebeurd, dan vond die het niet waard om door te sturen naar de stewards. Dan gaan die het pas onderzoeken. Op dat punt zitten we. We hebben twee race directors die elkaar afwisselen en beiden een reputatie hebben dat ze nul tolerantie voor overschrijdingen van lijnen hebben.

Maar nu komt Ferrari na de race die ze zelf hebben verpest, nog even proberen om de concurrent wat tijdstraffen aan te naaien. En dat gedrag ben ik zo ongelofelijk zat. Zeker als je bedenkt wat Latifi en Albon hebben gedaan met het negeren van blauwe vlaggen. Dat is iets waar ze wel tegen zouden mogen protesteren en dat is ook overduidelijk. Maar die zie ik niet omdat Williams ergens achteraan rijd.
Is er niet een regel dat protest aantekenen maar tot een bepaalde tijd na het incident mag ofzo? Ik neem aan dat Ferrari genoeg mensen in dienst heeft die direct dat soort incidenten onderzoeken. Of RBR fout zat weet je dus vrij snel en dus kun je ook vrij snel een protest aantekenen mocht je het niet eens zijn met de uitslag van de raceleiding tijdens de race.

[ Voor 63% gewijzigd door SomerenV op 29-05-2022 20:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Kan Red Bull dan nu ook nog protest aantekenen tegen het ontbreken van straf voor LeClerc voor het voorbij rijden van de weegbrug?
Als we toch met dingen bezig gaan achteraf...

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:12:
[...]

Wat schiet Ferrari op met een protest tegen Williams?
Gridstraf? lol
Boetes? lol
Penalty points? lol. Albon een race aan de kant, krijg je Dan fucking Ticktum voor terug. No thanks.
Oftewel, niks te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:14:
[...]

Gridstraf? lol
Boetes? lol
Penalty points? lol. Albon een race aan de kant, krijg je Dan fucking Ticktum voor terug. No thanks.
Oftewel, niks te winnen.
Precies het punt welke @DaniëlWW2 wilt aanhalen.

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is wel mooi dat Ferrari het spel zo wilt spelen. Dat vind ik tekenend dat ze nu pijn hebben dat ze het niet redden als team. En dat is jammer voor de sport dat ze dit willen doen.

Maar laten we gewoon afwachten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Gridstraf? lol
Boetes? lol
Oftewel, niks te winnen.
Dank je dat je mijn punt bewijst. ;)
Dit gaat niet om eerlijkheid. Dit gaat om je concurrent een straf aannaaien omdat je baalt dat je het zelf zo verpest hebt. En die houding ben ik zo enorm zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
[...]
Oftewel, niks te winnen.
Dan Ticktum heeft en niet genoeg Superlicentie punten en is niet meer verbonden aan Williams (allang niet meer eigenlijk).

Je krijgt dan Jack Aitken terug (die twee jaar terug voor Russell was ingevallen toen hij bij Merc reed voor HAM)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 29-05-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Gridstraf? lol
Boetes? lol
Oftewel, niks te winnen.
Dan moet je dit soort gezeik ook niet aanpakken omdat je zelf hebt zitten kloten qua strategie. Dit backfired geheid. Smet op de race en vibe tot nu toe. Gewoonweg niet nodig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Zelf (+ anderen) dacht ook gezien te hebben dat het over de lijn was :+
Maurice079 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:43:
VER flink over de lijn. Die is de sjaak :P
OMD schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:44:
Verstappen gaat straf krijgen, stomme actie en zal waarschijnlijk 5sec krijgen

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:15:
[...]

Dit gaat niet om eerlijkheid. Dit gaat om je concurrent een straf aannaaien omdat je baalt dat je het zelf zo verpest hebt. En die houding ben ik zo enorm zat...
Dat is 'je concurrent die de regels, strikt gezien, heeft overtreden een straf aannaaien' om zelf daarbij punten te winnen. Vind ik toch net ff anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:15:
[...]

Het is vooral jammer dat het nu al gebeurd. Met nog 3 races te gaan snap ik het beter, dan kan je het niet niet doen (hoe onsportief ook). Hoe klein de kans ook is dat je er voordeel uit haalt, moet je hem dan nemen. Nu pas in de 6e race is het gewoon jammer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Hier een tweet over Max, waarbij lijkt dat hij de lijn niet kruist. Even klikken voor de video.
[Twitter: https://twitter.com/TheFormula1Nerd/status/1530949053042810882]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44
Als dit tijdens de race bekend zou zijn had max zeker een 5s gat laten vallen naar sainz zodat checo dan in ieder geval 2e zou worden. Nu kun je niet meer reageren. Met al die rode vlaggen was er tijd zat voor de wedstrijdleiding om hier iets mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Oftewel, niks te winnen.
Nissany is reserve daar, of ze zetten de Vries er dan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

TheBrut3 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:19:
[...]

Nissany is reserve daar, of ze zetten de Vries er dan in.
Oh in dat geval zou ik wel protest aantekenen tegen Williams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
Extigo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:19:
Hier een tweet over Max, waarbij lijkt dat hij de lijn niet kruist. Even klikken voor de video.
[Twitter]
Hier zal ik vast geen plusjes voor krijgen, maar ik zie 'm hier juist wel de lijn crossen. Heel minimaal op het laatste moment, maar ik gok dat hij er wel over is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
iichel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:17:
[...]

Dat is 'je concurrent die de regels, strikt gezien, heeft overtreden een straf aannaaien' om zelf daarbij punten te winnen. Vind ik toch net ff anders.
Helaas lijken de beelden al verwijderd te zijn. Maar als je het van Leclerc zijn perspectief zag, dan was het overduidelijk dat Verstappen hooguit op de gele lijn zat. Vervolgens heeft iemand het al uitgezocht. Er is een precedent van Turkije 2020.
"Having reviewed video evidence from a wide variety of cameras and angles at the highest resolutions available, the stewards are unable to find conclusive evidence that demonstrates beyond a reasonable doubt that any part of Car 33 crossed completely over the white line separating the pit exit from the track."
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

En de foto.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CWvekBa.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
LoeWn schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Hier zal ik vast geen plusjes voor krijgen, maar ik zie 'm hier juist wel de lijn crossen. Heel minimaal op het laatste moment, maar ik gok dat hij er wel over is.
Maar obv gokken kun je geen straf uitdelen. Nou ja. De FIA misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Zitten toch sensoren in die banden of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LoeWn schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Speelt er ook niet nog iets als de geest van de wet. Dus is er voordeel meer behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe laat moeten of moesten de drivers zich melden?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Chevy454 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:29:
Hoe laat moeten of moesten de drivers zich melden?
19:15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

MikeyMan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Speelt er ook niet nog iets als de geest van de wet. Dus is er voordeel meer behaald?
Lijnen en strepen in de pit zijn veiligheid gerelateerd, niet performance/sporting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
dan zou je toch al een uitslag verwachten dat is al ruim een uur geleden

zou RBR tegenwoordig ook een Queens Council mee hebben naar elke race :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Daarna is Toto gebeld om zijn advocaten die kant op te sturen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:54
Wat wordt de stand als ze wel straffen krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
Drials schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:31:
Wat wordt de stand als ze wel straffen krijgen?
1 Sai
2 Lec
3 Per
4 Ver

lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
upschur schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:25:
Ja, maar die werken volgens mij alleen bij tracklimits en ik gok dat de andere sensoren niet bij de pit exit liggen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hoe zit het met de punten eigenlijk? Moest kort na de race weg dus geen idee hoeveel rondjes nu uiteindelijk gereden zijn en hoeveel punten zijn uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wognummer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:32:
[...]

1 Sai
2 Lec
3 Per
4 Ver

lijkt me
Dat zou heel veel pijn doen in het kampioenschap

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Wognummer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:32:
[...]

1 Sai
2 Lec
3 Per
4 Ver

lijkt me
Fraaie 1e Formule 1 zege van SAI zou dat dan worden. Echt iets om je te herinneren en aan je kleinkinderen te vertellen :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

upschur schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:25:
Of je gek bent of niet laat ik in het midden. De banden hebben sensoren voor druk en temperatuur.
Bij track limits zitten er sensoren in het asfalt/kerbstones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
mark-k schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:33:
Hoe zit het met de punten eigenlijk? Moest kort na de race weg dus geen idee hoeveel rondjes nu uiteindelijk gereden zijn en hoeveel punten zijn uitgedeeld.
64 van de 77 ronden dus meer dan 75% van de raceafstand en dan gelden volle punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

mark-k schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:33:
Volledige punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Winnaar heeft toch ook altijd dinner met de Prins en Prinses? Mag dan straks Sainz morgenavond mee eten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Homeland schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:34:
Winnaar heeft toch ook altijd dinner met de Prins en Prinses? Mag dan straks Sainz morgenavond mee eten? :+
Hond in de pot!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Homeland schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:34:
Misschien stellen ze het besluit uit en krijg hij de doggy bag mee? :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Lekker door de McDrive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Vast nog wel plek bij Sushi Planet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Op de twitter van de PR van checko wordt gezegd dat het protest van Ferrari is afgwezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
Ok, Max is dus discutabel net wel of net niet over de lijn. Hoe zit het met Perez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Henvar schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:00:
[...]

Hij heeft al getekend. Hij zei tegen horner “i signed too soon” voor podium ceremonie
jup, voor de F1TV kijkers, op 3u 18m 15s, geluid op FX gezetten.
"I probably signed to early" Perez tegen Horner, op het moment dat ze de trap op lopen naar 't podium.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:03
Vorig jaar all-over again :O

Wellicht wat controversieel maar kunnen ze bij de F1 de mogelijkheid tot protesten achteraf over dit soort kleine zaken niet gewoon in zijn geheel uit de regels verwijderen?

Ik vind dit persoonlijk dit soort protesten en discussies over de uitslag echt afbreuk doen aan het volgen van de F1, we hebben voor Monaco begrippen een mooie race gezien waarbij een 'uitslag' is vastgesteld. Laat dat dan alsjeblieft ook gewoon de definitieve einduitslag zijn.

Als er later op de avond of de volgende dag steeds correcties op deze 'uitslag' plaats kunnen vinden dan doet dat toch compleet afbreuk aan de beleving als de 'uitslag' na afloop van de race niet definitief is?

Als er bij het voetbal achteraf een buitenspel doelpunt gemaakt is of een penalty achteraf onterecht is toegekend of juist niet is toegekend wordt de uitslag toch ook niet later op de avond of de volgende dag nog aangepast aan de hand van protesten van het verliezende team?
Nee er wordt gewoon vertrouwd op het oordeel van de arbitrage ter plaatse en we accepteren dat er af en toe eens een foutje gemaakt wordt.

Tenzij er echt bewust onreglementaire handelingen zijn uitgevoerd zoals het opstellen van geschorste spelers is de uitslag na het laatste fluitsignaal ten alle tijden de einduitslag van de wedstrijd. Veel prettiger op dat gebied dan we in de F1 voornamelijk vorig seizoen hebben gezien :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
*O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:11

Osxy

Holy crap on a cracker

!mark schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:38:
Vorig jaar all-over again :O

Als er bij het voetbal achteraf een buitenspel doelpunt gemaakt is of een penalty achteraf onterecht is toegekend of juist niet is toegekend wordt de uitslag toch ook niet later op de avond of de volgende dag nog aangepast aan de hand van protesten van het verliezende team?
Nee er wordt gewoon vertrouwd op het oordeel van de arbitrage ter plaatse en we accepteren dat er af en toe eens een foutje gemaakt wordt.
Verschil is dat er bij voetbal 1 wedstrijd is, bij F1 zijn er in weze aparte wedstrijden voor elke positie. Alle 20 auto's kunnen regels overtreden, dit is veel meer dan 1 bal volgen. Vind wel dat dit tijdens de race al moest worden bekeken, enige wat nu wel voordeel is voor RB dat men zelf bij de stewards hun betoog konden doen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Zijn er beelden van de aanrijding van Ocon en Hamilton?
Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord