Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
"When you grow up your heart dies"
You tell me what's wrong with the car! A PEBDAC...PatrickC schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:31:
Die Stroll klinkt altijd als een verwend kind op de boordradio… “ I have no front grip man!”
Als Lewis klaagt dan is er meestal niet zo veel aan de hand… vaak meteen erna een snelle ronde!sjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:32:
Lewis klaagt flink over stuiteren maar zet nu toch een P3 neer. Lando met zijn ontstoken amandelen gaat ook lekker door.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is hij ook...PatrickC schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:31:
Die Stroll klinkt altijd als een verwend kind op de boordradio… “ I have no front grip man!”
Bron: Ted bij Sky F1
[ Voor 19% gewijzigd door Chocoball op 27-05-2022 14:36 ]
"Vettel op harde banden", terwijl hij gewoon op rood rijd.
Kan je de training in sync met andere audio bekijken?
[ Voor 17% gewijzigd door c-nan op 27-05-2022 14:34 ]
EU DNS: 86.54.11.100
Ja, copy/paste van een succes auto werk niet altijd dus…chevsticks schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:33:
Vettel zal toch ook wel huilend achter het stuur van die knakenbak zitten. Wat een rondetijden
https://www.formula1.com/en/f1-live-lite.html#lap-by-lap
Allard is nu eenmaal van dezelfde generatie als Olav!c-nan schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:34:
Ik kijk de training via Viaplay maar ik irriteer me mateloos aan de commentator. Fout op fout.
Ja, via Grandprixradio...c-nan schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:34:
Wil je niet het topic uitjagen, maar dan ben je hier: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3 beter thuis.c-nan schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:34:
Ik kijk de training via Viaplay maar ik irriteer me mateloos aan de commentator. Fout op fout.
En met Viaplay volgens mij niet mogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 27-05-2022 14:37 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Terwijl ik toch nog wel enige nostalgische gevoelens heb naar de tijd dat ze samen het commentaar verzorgden.PatrickC schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:35:
[...]
Allard is nu eenmaal van dezelfde generatie als Olav!
Wat? Dat is Allard Kalff. Ik luister ook en hij versprak zich een paar keer (zei bijv. blauw in plaats van groen), maar herstelt het meteen daarna.c-nan schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:34:
Allard is naar mijn mening de beste Nederlandse commentator met daarbij veel kennis in huis én een fijne stem.
De auto stuiterde zichtbaar erg hard, dus het was geen codetaal. Meer stuiteren, betekent strakkere afstelling en dus daardoor ook meer snelheid. Het is verder P1, het zegt nog weinig.PatrickC schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:33:
[...]
Als Lewis klaagt dan is er meestal niet zo veel aan de hand… vaak meteen erna een snelle ronde!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik ook, maar over 20 jaar zeggen we dat ook over Nelson en Melroy.chevsticks schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:37:
[...]
Terwijl ik toch nog wel enige nostalgische gevoelens heb naar de tijd dat ze samen het commentaar verzorgden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Om de banden af te laten koelen voor ze weer een pushlap doen.boxlessness schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:40:
Ik snap niet waarom ze in de VT iedere keer een tragere lap doen tussen twee snelle laps, en niet gewoon 3/4/5 rondjes achter elkaar volle snelheid rijden. Dan heb je toch wat meer mileage in je VT...
30 jaar geleden was er anders een stuk minder gebitch op internet op Olav en Allard!PatrickC schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Ik ook, maar over 20 jaar zeggen we dat ook over Nelson en Melroy.
Ik begrijp dat dat gebeurt bij ee ntrage lap, maar dat is dan toch geen race simulatie meer?chevsticks schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:41:
[...]
Om de banden af te laten koelen voor ze weer een pushlap doen.
Will Buxton en Ben Edwards in mijn geval danPatrickC schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Ik ook, maar over 20 jaar zeggen we dat ook over Nelson en Melroy.
Waarschijnlijk te maken met het opladen van de batterij voor de elektrische motor. Dat doen ze na een prestatieronde. Je kan dus outlap, prestatie, opladen, prestatie, inlap doen. Daarmee hebben ze zo efficiënt mogelijk twee rondjes met correcte data.boxlessness schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:40:
Ik snap niet waarom ze in de VT iedere keer een tragere lap doen tussen twee snelle laps, en niet gewoon 3/4/5 rondjes achter elkaar volle snelheid rijden. Dan heb je toch wat meer mileage in je VT...
Denk dat ze de strategieën hier een beetje combineren. Ze moeten het meeste oefenen voor de quali, aangezien die alles bepalend is. Race simulatie is van ondergeschikt belang.boxlessness schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:42:
[...]
Ik begrijp dat dat gebeurt bij ee ntrage lap, maar dat is dan toch geen race simulatie meer?
De handhaving erop is uitgesteldG_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:44:
Lewis heeft zijn sieraden nu wel afgedaan, aangezien hij in de auto zit of heb ik iets gemist?
Ja, je hebt wat gemist. Een aantal berichten dat de beslissing is uitgesteld tot juni.G_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:44:
Lewis heeft zijn sieraden nu wel afgedaan, aangezien hij in de auto zit of heb ik iets gemist?
Max: ok..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
het is een zwaar relaxte gast, echt gepassioneerd over motorsport. paar keer bakje koffie mee gedaan. in gesprek met hem praak hij ook niet .... met zo veel onnodige ... tussenpauzes. maar dat commentaal ... is niet bepaald ... zijn sterktste ... eigenschap. maar bij commentaar gaat er een switch om, en spreekt hij op die manier. (gruwelijk irritant).Playa del C. schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:37:
Allard is naar mijn mening de beste Nederlandse commentator met daarbij veel kennis in huis én een fijne stem.

Ik mis nog steeds Slipstream... Dat was een mooie aanvulling op een raceweekend.himlims_ schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:46:
[...]
het is een zwaar relaxte gast, echt gepassioneerd over motorsport. paar keer bakje koffie mee gedaan. in gesprek met hem praak hij ook niet .... met zo veel onnodige ... tussenpauzes. maar dat commentaal ... is niet bepaald ... zijn sterktste ... eigenschap. maar bij commentaar gaat er een switch om, en spreekt hij op die manier. (gruwelijk irritant).
Het blijft een stratencircuit, geen perfect onderhouden racecircuit.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Net als dat je eigen ogen het beeld stabiliseren als je met je hoofd beweegt, zou zo’n camera dat ook moeten hebben. Pas dan vind ik het echt een aanvulling voor het weergeven van de race
[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 27-05-2022 14:52 ]
GimbalGoofyduck384 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:51:
Ik hoop dat er snel een soort van stabilisator in die helm-camera komt. Leuk beeld, maar niet te volgen zo.
Net als dat je eigen ogen het beeld stabiliseren als je met je hoofd beweegt, zou zo’n camera dat ook moeten hebben. Pas dan vind ik het echt een aanvulling voor het weergeven van de race
Mijn boefje is liev!
Ze zitten sowieso best dicht bij elkaar vooralsnog.renegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:52:
Perez doet tot zover lekker mee
Dat is zeker waar, alleen in P1 en P2 zegt het weinig.renegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:52:
Perez doet tot dusver lekker mee
En Perez nu ook. Dus zit wat in...Martin0 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:50:
Zowel Max als Kevin probeerde te remmen op de gele lijn van de pit, mogelijk zorgt deze voor de lockups.
Perez zat idd ook op die gele lijn.Martin0 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:50:
Zowel Max als Kevin probeerde te remmen op de gele lijn van de pit, mogelijk zorgt deze voor de lockups.
Zeker, maar de vorige trainingen hobbelde hij er toch wat meer achteraan dan vandaag…Playa del C. schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:52:
[...]
Dat is zeker waar, alleen in P1 en P2 zegt het weinig.
MERC teruggevallen.
Maar dat is bij bocht 1, exit tunnel zie ik niet direct vers gemaakte lijntjes.Martin0 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:50:
Bij exit tunnel heb ik ook nog geen lockup gezien, enkel mensen die opgeven voor ze de bocht maken en gewoon rechtdoor gaan.SinergyX schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:54:
[...]
Maar dat is bij bocht 1, exit tunnel zie ik niet direct vers gemaakte lijntjes.
ik zie het, gebeurd hier echt net pasrenegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:57:
Leclerc weer rechtdoor na de tunnel
Ik loop blijkbaar iets achter

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 27-05-2022 14:58 ]
Nee, dat hadden we anders gemist...
Maar niet best dat stuiteren.
Ja klopt dit was zijn 2e keer al
Dat was Sainz volgens mij, Leclerc was niet in beeld maar ze deden het allebeiG_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:58:
[...]
ik zie het, gebeurd hier echt net pas
Ik loop blijkbaar iets achter
Eerst Albon, later Hamilton, toen Lando en zojuist Lec, niet een lockup maar ze remmen daar toch echt niet allemaal 'opeens' veel te laat. Het oogt veel meer gestuiter daar, of dat nu de baan is of dat porpoising.. geen idee.Martin0 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:56:
[...]
Bij exit tunnel heb ik ook nog geen lockup gezien, enkel mensen die opgeven voor ze de bocht maken en gewoon rechtdoor gaan.
Wel raar is hoe de top-cam (op de ... fin?) redelijk stabiel is, terwijl de onboard stuitert als een gek.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 27-05-2022 15:00 ]
Mijn boefje is liev!
Oh oke!dutchgio schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:59:
[...]
Dat was Sainz volgens mij, Leclerc was niet in beeld maar ze deden het allebei
Ik kijk echt op een piepklein schermpje, anders kunnen de computers op het werk het niet aan
Dit gaat een gimbal ook niet redden. Ze zouden een camera middenvoor op de halo kunnen plaatsen ter hoogte van de ogen van de coureur. Maar dat gaat weer ten koste van de stevigheid van de halo vrees ik. Ik vind de helmet cam een leuke gimmick maar van mij hoeft het niet. Dan toch liever een draaiende camera bovenop de wagen die mooie beelden maakt bij inhaalacties etc.
Ik bedacht me laatst of we over een aantal jaren geen F1 coureurs hebben met hersenschade. Net zoals boxers of American football spelers.Playa del C. schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:58:
Haha, Allard over de helmetcam: "let op het stuiteren ook".
Nee, dat hadden we anders gemist...
Maar niet best dat stuiteren.

Ik heb hier een Samsung TAB S6 Lite met bookcover onder mijn beeldscherm staan. Een perfecte oplossing voor tijdens het thuiswerken.G_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:59:
[...]
Oh oke!
Ik kijk echt op een piepklein schermpje, anders kunnen de computers op het werk het niet aan
Ik denk dat de ogen van de coureurs ook een limiet hebben. En hersenen. En hun centraal zenuwstelsel.Goofyduck384 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:51:
Ik hoop dat er snel een soort van stabilisator in die helm-camera komt. Leuk beeld, maar niet te volgen zo.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Commentators op F1 gaven ook aan dat vorige week een low downforce vlakke baan was, waar al die auto's die nu in de problemen zitten wel goed wegkwamen, maar nu weer op high-downforce low-speed vol in de problemen zitten.renegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:00:
Mercedes staan weer even met de voeten op de grond na vorige week…
Schijnt het niet te zijn: combinatie stijve setup en baan (wegdek)G_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:01:
Op zo'n krappe baan als dit is dat porpoising echt niet handig
Dat klinkt zeker heel handig!sjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Ik heb hier een Samsung TAB S6 Lite met bookcover onder mijn beeldscherm staan. Een perfecte oplossing voor tijdens het thuiswerken.
Wij mogen geen smartwatch, mobiel of wat ook maar een datadrager is mee naar binnen
Okerenegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Schijnt het niet te zijn: combinatie stijve setup en baan (wegdek)
Van die boete kan de FIA weer lekker uit eten
FP1 pas, Mercedes kennende kan het zomaar beter in de volgende sessie.renegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:00:
600 euro. Dat is 1 bakje espresso en een burgertje in Monaco.G_Dragon schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:03:
[...]
Van die boete kan de FIA weer lekker uit eten
PSN: Sluuz
Ziet er naar uit dat de pit limiter niet correct ingesteld staat daar beide 3 km te hard zijn.
Dit is twee keer hetzelfde document.
Aangepast Yuki ook namelijk.
Zie geen amper tekst op mobiel met uploaden

Volgens mij weten ze wel dat ze niet snel zijn over één lap. Dat was vorige week niet anders.renegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:00:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Vorig jaar hadden we ballonnen als banden nu met 18" velgen moet alle vering moet van de ophanging zelf komen.SinergyX schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:48:
Zat net replay van Max te kijken, nu lando exit tunnel, is die hele baan gewoon 'slechter' geworden? Bij max zie je duidelijk gestuiter door de weg, nu bij Lando precies hetzelfde...
I served in a company of heroes.
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-05-2022 15:34 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat is ook nog eens echt te hard. Verkeerde afgestelde limiter zou je bijna denken.sjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:22:
En Bottas sluit ook aan in het rijtje snelheidsovertredingen. Hij mag ook €1000 aftikken voor een overschrijding van de 60m/u limiet met 21.9km/u.
In vergelijking met Rally rijden of Motor cross valt het nog flink mee?boxlessness schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:00:
[...]
Ik bedacht me laatst of we over een aantal jaren geen F1 coureurs hebben met hersenschade. Net zoals boxers of American football spelers.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als je te hard in komt rijden verandert een limiter daar niks aan natuurlijk. Ook weet ik het niet helemaal zeker maar ik gok dat ze hier zelf nog een knop voor moeten indrukken.chevsticks schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:34:
[...]
Dat is ook nog eens echt te hard. Verkeerde afgestelde limiter zou je bijna denken.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 27-05-2022 15:38 ]
Mijn boefje is liev!
Ohw het kan nog hardersjaool schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:22:
En Bottas sluit ook aan in het rijtje snelheidsovertredingen. Hij mag ook €1000 aftikken voor een overschrijding van de 60m/u limiet met 21.9km/u.

Mijn boefje is liev!
Wat zijn de vooruitzichten van de weergoden voor zondag? Nog steeds regen?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Blijft ook altijd interessant te zien hoe de teams de strategie opbouwen in het weekeind. Ferrari lijkt vooral de focus op de Medium banden te hebben. RedBull Racing heeft al naar de Hard en Medium gekeken, andere teams zijn zelfs al bezig geweest met de Zachte banden.
Mwoh, ik denk niet dat iemand die harde band gaat gebruiken in de raceChevy454 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:46:
De FP1 terugkijkend (iets met werk enzo) merk ik op dat Max met de harde band de Ferrari op medium goed kon bijhouden. Dat zou met droog weer nog wel een dingetje zijn.
RB is het hele seizoen al zeer snel op wit.
Iets van buiten tuin werken enzo..
Ik zag een rode vlag en ver/lec/sai nog buiten ik dacht echt van NEEEE wie is de smaak, maar gelukkig kwam iedereen binnen en zag ik later dat het sch was die bij de pits ingang stil stond
Denk niet echt dat het qua baan slechter is geworden. De combinatie van 18" laag profiel banden ipv die 13" ballonnen en de lage hoogte om het groundeffect te creëren, laten niet veel ruimte over voor vering. Dus zijn ze ongeacht het wegdek gewoon super hard afgeveerd en dat levert hier meer issues op dan een circuit dat als een biljartlaken erbij ligt.SinergyX schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:48:
Zat net replay van Max te kijken, nu lando exit tunnel, is die hele baan gewoon 'slechter' geworden? Bij max zie je duidelijk gestuiter door de weg, nu bij Lando precies hetzelfde...
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ja, paar mm regen maar wel exact tijdens de race. Weinig kans dat er dan met een harde compound gereden gaat wordenChevy454 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:46:
De FP1 terugkijkend (iets met werk enzo) merk ik op dat Max met de harde band de Ferrari op medium goed kon bijhouden. Dat zou met droog weer nog wel een dingetje zijn.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |