Max een minder weekend, al leek hij in die laatste run wel op weg om wellicht nog tweede te wordenAMD079 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:16:
Top gedaan van Leclerc. Verstappen was slecht evenals zijn teamgenoot Perez. Sainz kon er niets aan doen vanwege de crash van Perez.
Nee, niet Nyck. Is geen supertalent en daarnaast zo’n kleurloze gast. Die hebben we al genoeg.PatrickC schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
RIC is toch wel echt klaar… heeft gewoon de snelheid niet meer… zet Nyck maar in die auto zou ik zeggen.
Toch bijna goedChefbierrr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:12:
Ik denk toch LEC PER SAI (MAX 4e). Btw geen rode vlaggen fp3 toch best bijzonder voor de qualy sims..
Als PER en VER zo slecht waren. Hoe goed is LEC dan?Iets minder slecht?AMD079 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:16:
Top gedaan van Leclerc. Verstappen was slecht evenals zijn teamgenoot Perez. Sainz kon er niets aan doen vanwege de crash van Perez.
Gaat wel een penalty worden voor Sainz. Eerst een knipperend bord en daarna de vlag.
Hier niet? Of moet ik dan weer switchen?Dennism schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:16:
[...]
Daar zit ik naar te kijken en zie ik Guido nu toch echt een interview doen
No way, zo snel kan een mens niet reageren.NotSoSteady schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:18:
Gaat wel een penalty worden voor Sainz. Eerst een knipperend bord en daarna de vlag.
De weegbrug zal waarschijnlijk niks opleveren. Leclerc is op tijd gestopt de monteurs hebben de wagen alleen teruggeduwd naar de weegbrug. Is afhankelijk hoe streng de stewards zullen zijn maar zullen dit waarschijnlijk ongemoeid laten.Chevy454 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:17:
Het is wel een anti-climax geworden.
Maar hoe dan ook ben benieuwd wat de straffen zijn voor Ferrari, de weegbrug en de dubbele geel.
Maar we zien het wel, morgen zijn de punten en het weer kan nog een ding worden.
Niet doen
[ Voor 75% gewijzigd door Outerspace op 29-05-2022 10:59 ]
Geen idee, ik heb om 16:00 gekozen voor 'kijk live' op F1 TV en daarna niet meer geswitched of iets, en Guido deed toch echt de interviews met LEC en SAI. VER volgens mij nog niet in de buurt, of die ik heb ik net gemist toen ik naar het toilet was.
In welke ronde?Henvar schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:19:
Motor van Leclerc doet morgen gewoon boem
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Die gaat lastig worden. Sainz krijgt namelijk op tijd een bord te zien, maar remt niet af en raakt Perez.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad zodra het bord geel aangaat geeft hij geen gas meer, want dan rijdt hij al de bocht in. Hij KAN niet eens reageren op dat bord.jaapstobbe schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:19:
[...]
No way, zo snel kan een mens niet reageren.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Morgen optocht aub
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Ik heb nog geen beelden gezien, maar volgens sky was hij al een paneel én een vlag gepasseerd…Nieknikey schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:15:
[...]
Heel simpel: 0,5 seconde voordat hij door de bocht gaat licht het paneel met gele vlag pas op. Daar kon hij echt niks aan doen.
Als dit de enige vlaggen zijn denk ik niet dat er een penalty komt. Simpelweg te kort om op te reageren.
Bovendien zit je daar al in de remzone met een bepaalde snelheid en de gedachte op de apex, je dan niet opeens nog meer remmen. Naja kan wel maar dan krijg je dus wat we gezien hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Chefbierrr op 28-05-2022 17:23 ]
Het zou voor ons fijn zijn als ze morgen niet alle vier op dezelfde type band starten.TrekDr0p schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:13:
Eindelijk lec een goede Q.
Alleen hij heeft zijn crash/pech nog niet gehad deze week..
Ben benieuwd hoe de top 4 hier de under/overcut gaan spelen om nog elkaar in proberen te halen.
Niet want niet in de top 3 voor het eerst sinds lange tijd.Dennism schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:19:
[...]
Geen idee, ik heb om 16:00 gekozen voor 'kijk live' op F1 TV en daarna niet meer geswitched of iets, en Guido deed toch echt de interviews met LEC en SAI. VER volgens mij nog niet in de buurt, of die ik heb ik net gemist toen ik naar het toilet was.
Onmogelijk. Dat paneel gaat pas branden als hij er al bijna naast rijdt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:20:
[...]
Die gaat lastig worden. Sainz krijgt namelijk op tijd een bord te zien, maar remt niet af en raakt Perez.
Ronde 3, da's duidelijk.
Verder gewoon eenvoudige win voor Leccie hier. You win some, you lose some...
Ja dacht echt dat het vanaf daar vrij zicht op zee wasTheBrut3 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:14:
[...]
Da's echt al jaren zoZe zijn daar een nieuw stuk Monaco aan het maken.
Sorry, dat moest PER zijn natuurlijk.TinusXIII schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:21:
[...]
Niet want niet in de top 3 voor het eerst sinds lange tijd.
Zoals vorige week bedoel je?computerjunky schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:11:
[...]
I disagree, Deze standing geeft niet veel met racen te maken maar meer met regeltjes en gelukjes. Ik denk dat ze allemaal liever laten zien wat ze kunnen ipv te winnen door gelukjes.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Met dank aan de k** regie.JBplap schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:22:
Iemand beelden van de Alonso crash?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat was wel een oplichtend bord en een gele vlag aanzet tot zwaaien, die vlag hing al omhoog.
En omdat SAI toch al een laatste kans had, kan me een zandbakrace herinneren waarbij onduidelijke vlaggen ook legitiem verklaard werden.
Zijn ze consequent dan krijgt SAI straf, maarja Ferrari en F1, zal wel loslopen dus.
Zelfs als er niets raars gebeurt en het een optocht gaat zijn zal ie wel minimaal 3de worden denk ik, daar zorgt het team wel voor.Exocet schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:22:
Max proberen nog derde te worden morgen, verlies pakken en door naar de volgende
Wat is dit voor een reactie?Onyx Cumulus schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:18:
[...]
Als PER en VER zo slecht waren. Hoe goed is LEC dan?Iets minder slecht?
Heb je de tijden gezien? Tussen Leclerc en Verstappen zat een behoorlijk tijdverschil (in F1 termen), Leclerc had nog een paarse sector waar hij bijna 2 tiende sneller was dan zijn eigen tijd terwijl Verstappen en Perez niet veel beter gingen vergeleken met hun eigen tijd.
Sainz zat ook in een sterke verbetering maar door de crash van Perez konden ze het niet afmaken.
Het verschil in tijden is groot.
Die schijnen op de mobiel van Rutte gestaan te hebben.JBplap schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:22:
Iemand beelden van de Alonso crash?
Met regen morgen is alles nog mogelijk.. Inclusief dnfs
LEC 1e, VER 2e met fastest lap en ze staan gelijk
Giedo deed inderdaad de interviews op F1TV Pro. Op 1:15:30 te zien.Dennism schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:19:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Maar dat was voor Sainz toch niet anders, en die was al wel bij Guido.TinusXIII schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:24:
[...]
Nja die stond nog aan de andere kant van het circuit natuurlijk.
Morgen denk LEC, VER en SAI als het droog blijft. Al zal statistisch gezien Leclerc de finish niet halen en Max winnen als hij de finish wel haalt.
Hij zit al vol in de remmen, nog voller gaat dan niet echt. Dan gaat de achterkant van de auto uitbreken, wat ook precies is wat er gebeurt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:20:
[...]
How do you save a random generator ?
Waarom moet de motor van Leclerc morgen “boem” doen??
[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 29-05-2022 13:33 . Reden: Quote aangepast ]
Remt niet? Hij spint doordát hij remt…DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:20:
[...]
Ik zie het nu, je moet switchen naar post qualifying show. Weer iets geleerdDennism schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:19:
[...]
Die crash van PER was wel vreemd. Het lijkt net of hij van de kerb aan de binnenkant van de bocht af sprint en daardoor de achterkant verliest.
- DaniëlWW2
- Niet online
Voor de bocht waar een duidelijk paneel aangaat.CousinBoneless schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Remt niet? Hij spint doordát hij remt…
Het is laatste moment, maar ik weet niet wat de stewards hiermee zullen doen. Je hebt met die GIF ook geen goed zicht op het stuur om te zien wat daar word aangegeven.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
*knip*AMD079 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Het gezeur op elkaar laten we ook achterwege aub.
[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 29-05-2022 13:34 ]
Volgens mij spint hij pas wanneer hij de auto van PER ziet, nou is dit wel een bocht waarbij de achterkant nogal "zwaar" is en er weinig voor nodig is om de voorkant in te halen.CousinBoneless schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Remt niet? Hij spint doordát hij remt…
Misschien lift hij al wat of had hij niet verwacht dat PER gelijk na de bocht dwars stond iig is het niet een overduidelijke fout van SAI, die vlag kwam al op het moment dat de bocht was ingezet, benieuwd of hier nog wat mee gaat gebeuren maar eerlijk gezegd denk ik het niet.
https://imgur.com/xeHixoxDaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:29:
[...]
Voor de bocht waar een duidelijk paneel aangaat.
Het is laatste moment, maar ik weet niet wat de stewards hiermee zullen doen. Je hebt met die GIF ook geen goed zicht op het stuur om te zien wat daar word aangegeven.
Weinig meer wat Sainz daarmee had kunnen doen.
[ Voor 17% gewijzigd door enchion op 28-05-2022 17:35 ]
How do you save a random generator ?
Het echt een domme samenloop van omstandigheden. SAI kon hier niet veel aan doen. Hij wil om PER heen sturen lijkt het maar verliest daardoor de achterkant en komt ook dwars te staan volgens mij.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:29:
[...]
Voor de bocht waar een duidelijk paneel aangaat.
Het is laatste moment, maar ik weet niet wat de stewards hiermee zullen doen. Je hebt net die GIF ook geen goed zicht op het stuur om te zien wat daar word aangegeven.
Dat schrijft hij niet. Hij schrijft : de motor doet morgen boem. Hij schrijft niet: de motor moet morgen boem doen. Significant verschilAMD079 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Kwalificatie-resultaat, gevisualiseerd:
/f/image/8NCMrjQkd2WMpVXn0HA2Rlgg.png?f=fotoalbum_large)
Leuk voor Norris en Vettel, behoorlijke outperformance vs hun teamgenoten. Zelfde voor Alonso.
Top 4 was close, maar geen verrassingen. Had wel Verstappen P2 of P3 verwacht.
Teleurstellend voor Hamilton, Ricciardo en ook Gasly, door pech of niet een vlotte ronde kunnen rijden.
/f/image/8NCMrjQkd2WMpVXn0HA2Rlgg.png?f=fotoalbum_large)
Leuk voor Norris en Vettel, behoorlijke outperformance vs hun teamgenoten. Zelfde voor Alonso.
Teleurstellend voor Hamilton, Ricciardo en ook Gasly, door pech of niet een vlotte ronde kunnen rijden.
Morgen regen kan wel eens een flinke chaos veroorzaken, zal je zien dat Hamilton ervan profiteert en als eerste eindigt
Dat betwijfel ik. Dan moet Perez echt wel heel slecht rijden. Het beste voor VER is regen en veel chaos denk ik.Dennism schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:24:
[...]
Zelfs als er niets raars gebeurt en het een optocht gaat zijn zal ie wel minimaal 3de worden denk ik, daar zorgt het team wel voor.
Wel leuk om Vettel weer eens zo hoog te zien. Toch nog iets waar die auto goed in is
Latifi stelt ook weer flink teleur.Remy schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:32:
[Afbeelding]
Benieuwd of Verstappen op 3 of 4 start morgen ivm de schade van Perez. Oneven ligt wel wat meer in de zon.
Ik heb op F1tv pro de volledige onboard van Sainz even terug gekeken. Die gaat geen straf krijgen. Hij is al aan het remmen voor de bocht als daar het bord geel begint te knipperen. Hij gaat ook niet meer op het gas; ziet Perez binnen 0,1sec na het gele bord en kan niet meer uitwijken. Hij spint omdat hij vol op de rem trapt.PalingDrone schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:31:
[...]
Volgens mij spint hij pas wanneer hij de auto van PER ziet, nou is dit wel een bocht waarbij de achterkant nogal "zwaar" is en er weinig voor nodig is om de voorkant in te halen.
Misschien lift hij al wat of had hij niet verwacht dat PER gelijk na de bocht dwars stond iig is het niet een overduidelijke fout van SAI, die vlag kwam al op het moment dat de bocht was ingezet, benieuwd of hier nog wat mee gaat gebeuren maar eerlijk gezegd denk ik het niet.
Case closed.
GP: Yellows ahead Max. Checo. Yellows ahead... Track...
VER: No way, for fucks sake... Okay, this is typically Monaco isn't it. For fucks sake... I have to switch off...
GP: Yeah, switch off please...
VER: That was actually quite a decent lap up untill then...
GP: Yeah, sorry about that...
VER: This shouldn't be allowed... Otherwise it's just better to do the lap and just bin it into the wall...
VER: No way, for fucks sake... Okay, this is typically Monaco isn't it. For fucks sake... I have to switch off...
GP: Yeah, switch off please...
VER: This shouldn't be allowed... Otherwise it's just better to do the lap and just bin it into the wall...
[ Voor 47% gewijzigd door sjaool op 28-05-2022 17:41 ]
Tja, hij kan wel boos worden op Monaco, maar hij had ook gewoon een betere tijd moeten rijden in zijn voorgaande pogingen.sjaool schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:36:
VER: No way, for fucks sake... Okay, this is typically Monaco isn't it. For fucks sake...
Wow.PalingDrone schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:24:
[...]
Dat was wel een oplichtend bord en een gele vlag aanzet tot zwaaien, die vlag hing al omhoog.
En omdat SAI toch al een laatste kans had, kan me een zandbakrace herinneren waarbij onduidelijke vlaggen ook legitiem verklaard werden.
Zijn ze consequent dan krijgt SAI straf, maarja Ferrari en F1, zal wel loslopen dus.
Kijk het eens terug met geluid, dan zie je dat dat bord aangaat op het moment dat Sainz het punt bereikt waar je lift (en afremt) voor de bocht. 0,0 tijd om te reageren en 100% gelift = 0,0 kans op straf.
erutangiS
"Wat een mooie camera, hij maakt vast mooie foto's!"chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:33:
Wel leuk om Vettel weer eens zo hoog te zien. Toch nog iets waar die auto goed in is
....
"Wat heb jij een mooie keuken, je kan vast lekker koken."
Een paar coureurs vallen mij op dit seizoen, die hun auto's 'overdriven': meer eruit halen dan erin zit. Dat zijn Russell, Bottas, en Vettel.
Ja, resultaten op dit niveau zijn voor een flink deel aan de auto toe te schrijven. Maar juist bij langzame, moeilijke circuits als Monaco is het (in tegenstelling tot andere circuits) voor een groter deel (in verhouding!) aan de coureurs toe te schrijven. Vandaar dat oude rotten in het vak Alonso en Vettel goed scoren
Ja, ik snap dat wel, vol op spanning, laatste kans en dan dikke streep erdoor, even stoom afblazen.sjaool schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:36:
VER: No way, for fucks sake... Okay, this is typically Monaco isn't it. For fucks sake...
Hier zullen ze op Sky wel weer over gaan huilen...
VER: This shouldn't be allowed... Otherwise it's just better to do the lap and just bin it into the wall..
VER: This shouldn't be allowed... Otherwise it's just better to do the lap and just bin it into the wall..
Klopt, echter is de marshal die erna staat al een seconde of 3-4 aan het zwaaien met geel...MrOleo schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:37:
[...]
Wow.
Kijk het eens terug met geluid, dan zie je dat dat bord aangaat op het moment dat Sainz het punt bereikt waar je lift (en afremt) voor de bocht. 0,0 tijd om te reageren en 100% gelift = 0,0 kans op straf.
Note, ik vind het zelf ook geen straf, maar Verstappen kreeg vorig jaar in Qatar ook een straf omdat er marshal toen (onterecht) met geel aan het zwaaien was..
Ik denk zelfs dat door de spin erger voorkomen is. Had hij de gele vlag echt niet gezien, was hij vol op Perez ingereden.CousinBoneless schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:35:
[...]
Ik heb op F1tv pro de volledige onboard van Sainz even terug gekeken. Die gaat geen straf krijgen. Hij is al aan het remmen voor de bocht als daar het bord geel begint te knipperen. Hij gaat ook niet meer op het gas; ziet Perez binnen 0,1sec na het gele bord en kan niet meer uitwijken. Hij spint omdat hij vol op de rem trapt.
Case closed.
Perez, formele waarschuwing en 10.000 euro boete voor het ophouden van Russell in vrije training 3.
Vettel, formele waarschuwing en 300 euro boete voor te hard rijden in de pitstraat tijdens kwalificatie.
https://www.fia.com/docum...4/season/season-2022-2005
Vettel, formele waarschuwing en 300 euro boete voor te hard rijden in de pitstraat tijdens kwalificatie.
https://www.fia.com/docum...4/season/season-2022-2005
[ Voor 55% gewijzigd door Chocoball op 28-05-2022 18:06 ]
Ben benieuwd wat er precies verboden zou moeten worden volgens VER. Je grip verliezen en de muur raken?sjaool schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:41:
Met het verschil dat die al een hele tijd aan het zwaaien was en hier het ongeluk net gebeurd is terwijl Sainz al actie aan het ondernemen is.Puc van S. schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:41:
[...]
Klopt, echter is de marshal die erna staat al een seconde of 3-4 aan het zwaaien met geel...
Note, ik vind het zelf ook geen straf, maar Verstappen kreeg vorig jaar in Qatar ook een straf omdat er marshal toen (onterecht) met geel aan het zwaaien was..
Ach, het is een heat of the moment opmerking. Michael Schumacher heeft er ooit al eens mee te maken gehad in Monaco en die mocht toen achteraan starten.chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Ben benieuwd wat er precies verboden zou moeten worden volgens VER. Je grip verliezen en de muur raken?
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 28-05-2022 17:52 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb het ook gezien, maar weet het nog steeds niet zeker. Dat is misschien meer dat je nooit weet wat de stewards doen, maar toch.CousinBoneless schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:35:
[...]
Ik heb op F1tv pro de volledige onboard van Sainz even terug gekeken. Die gaat geen straf krijgen. Hij is al aan het remmen voor de bocht als daar het bord geel begint te knipperen. Hij gaat ook niet meer op het gas; ziet Perez binnen 0,1sec na het gele bord en kan niet meer uitwijken. Hij spint omdat hij vol op de rem trapt.
Case closed.
Het helpt niet als ik zie hoeveel Verstappen kon afremmen voor die bocht. Die was trouwens echt pisnijdig.
Dus morgen krijgen we weer boze Max is nog snellere Max.
Doordat iemand code rood veroorzaakt en daardoor niet meer door gekwalificeerd kan worden. In andere raceklasses (indy?) wordt de tijd dan teruggezet zodat iedereen nog een ronde kan doen (en de veroorzaker volgens mij zelfs teruggezet wordt).chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:44:
[...]
Ben benieuwd wat er precies verboden zou moeten worden volgens VER. Je grip verliezen en de muur raken?
Maar, inderdaad: had Max maar sneller moeten zijn in eerdere poging...
Voormalig kampioen F2 en Formula E en ook erg snel in de LMP2 voor RTN. Als je Frits van Eerd vorige week vol lof hoorde vertellen over Nyck en hoe hij met zijn sport bezig is, dan zou ik hem wel een kans gunnen in de F1.dawg schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Nee, niet Nyck. Is geen supertalent en daarnaast zo’n kleurloze gast. Die hebben we al genoeg.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
In het interview met Max op F1TV Pro kan hij wel weer lachen om de roadblock. Hij blijft er in ieder geval nooit lang mee rondlopen als iets tegenzit.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De start is een voorbode van de F1 race morgen?
Als de start van de F1 morgen net zo gaat ...
en... REGEN
[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 28-05-2022 18:12 ]
Hmm dat is slecht te zien op de onboard, maar inderdaad die marshall staat wel te zwaaien met enkele vlag, op het moment van uitkomen vorige bocht zou die vlag even gezien kunnen zijn, daarna zit de vlag grotendeels achter de boarding en de 5 marshalls die daar staan en dan is die vlag eigenlijk pas zichtbaar op hetzelfde moment als dat het bord aangaat.Puc van S. schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:41:
[...]
Klopt, echter is de marshal die erna staat al een seconde of 3-4 aan het zwaaien met geel...
Anyway hij lift overduidelijk wat genoeg is voor een enkele vlag, zie Perez Australië.
Wat betreft Qatar, ik begrijp niet waarom dat er altijd wordt bijgehaald. Er stond een auto stil, dus gele vlag is logisch en Verstappen lifte daar niet, dus logische straf.
Verstappen ziet een knipperend bord bij uitkomen bocht ervoor en heeft op hetzelfde moment een race engineer die in zijn oren tettert en er staan daar 5 marshalls met beide armen te gebaren dat ie moet stoppen. Logisch dat ie iets beter reageert.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:52:
[...]
Ik heb het ook gezien, maar weet het nog steeds niet zeker. Dat is misschien meer dat je nooit weet wat de stewards doen, maar toch.
Het helpt niet als ik zie hoeveel Verstappen kon afremmen voor die bocht. Die was trouwens echt pisnijdig.
Dus morgen krijgen we weer boze Max is nog snellere Max.
erutangiS
Daar kan een Franse Monegaskische kok vast nog wel een lekker soepje van maken
Gestabiliseerde ronde vanuit de helmetcam
https://gfycat.com/dazzlingcomposedeyra
Zo ziet het er wel heel vet uit zeg
De F2 start was spannend. Ben benieuwd of zoiets morgen ook gaat gebeuren. (Ja anti stall ik weet het maar dat kan ook tot een tijdelijk geparkeerde wagen leiden)
[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 28-05-2022 18:46 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Regen lijkt me een beetje optimisme.. hoor mensen dat roepen maar geen enkele weersite lijkt ook maar meer dan 10% regen te voorspellen.
Zowel Google als mijn weer app (andere bron) voorspellen tot 70% kans op regend0s schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:47:
Regen lijkt me een beetje optimisme.. hoor mensen dat roepen maar geen enkele weersite lijkt ook maar meer dan 10% regen te voorspellen.
Ah nu zie ik het ook. Weeronline heeft een flink andere mening alleen.Theebag schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:10:
[...]
Zowel Google als mijn weer app (andere bron) voorspellen tot 70% kans op regen;
[Afbeelding]
Verwijderd
Nu is beter te zien...LZ86 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:27:
.... hoe waardeloos dit circuit eigenlijk is
Was het ook geworden. Max zat in een ronde die 3 tienden sneller was. Pole was het niet geworden maar P2 wel.Remy schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:32:
[Afbeelding]
een treffende spreuk
Volgens mij ging Sainz ook wel lekker, maargoed we zullen het nooit weten. Perez was in de eerste bocht al aan het glijden dus hij had zich zeker niet verbeterd.pro_6or schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:27:
[...]
Was het ook geworden. Max zat in een ronde die 3 tienden sneller was. Pole was het niet geworden maar P2 wel.
2e jaar op rij dat Max zijn beste ronde niet af kan maken. Het is inderdaad zo dat we het nooit weten zo.Chefbierrr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:35:
[...]
Volgens mij ging Sainz ook wel lekker, maargoed we zullen het nooit weten. Perez was in de eerste bocht al aan het glijden dus hij had zich zeker niet verbeterd.
Moet hij het maar eerder doen. Banker lap was paar honderdste langzamer dan p2 en 3. Ikke balen doen.
een treffende spreuk
Gezien dit jaar winnen of uitvallen is tot nu toe, staat 3e worden idd nog niet op de kaart.Exocet schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:22:
Max proberen nog derde te worden morgen, verlies pakken en door naar de volgende
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Leuke link! Gek genoeg haalt die stabilisatie voor mij helemaal de snelheid eruit. Liever die t(h)ril(l)cam voor mij dusLZ86 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:27:
Ik. Ind de stabilisatie wel heel fijn. Nu kom je wel dicht in de buurt van wat de rijders zien. Ook het stuiteren is zo veel duidelijke te zien.rodie83 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:51:
[...]
Leuke link! Gek genoeg haalt die stabilisatie voor mij helemaal de snelheid eruit. Liever die t(h)ril(l)cam voor mij dus
een treffende spreuk
Nou dan maar in de muur zetten om het niet te verpesten.YakuzA schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:47:
[...]
Gezien dit jaar winnen of uitvallen is tot nu toe, staat 3e worden idd nog niet op de kaart.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Die twee dat hij uitviel was leclerc ook al aan het winnen. Je moet er wat voor over hebben!Illegal_Alien schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:05:
[...]
Nou dan maar in de muur zetten om het niet te verpesten.
een treffende spreuk
Klopt. In Indycar als je tijdens de kwalificatie een rode vlag veroorzaakt worden je beste 2 rondes afgepakt.MasterMaceMichu schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:53:
[...]
Doordat iemand code rood veroorzaakt en daardoor niet meer door gekwalificeerd kan worden. In andere raceklasses (indy?) wordt de tijd dan teruggezet zodat iedereen nog een ronde kan doen (en de veroorzaker volgens mij zelfs teruggezet wordt).
Met de tijd is het hetzelfde als bij F1, deze staat dan gewoon stil en als er genoeg tijd is wordt er een herstart gedaan. Dus niet teruggezet ofzo
Wat ik wel slim vind bij Indycar (en NASCAR op Road Courses) is dat de finish voor een Q lap voor de pitstraat ligt. Oftewel, je kan een push ronde doen en dan gelijk de pitstraat in. Je hoeft dan niet "rustig" een lap te doen voordat je naar de pitstraat kan gaan, en dus een andere coureur in de weg rijden.
Bij COTA ligt bijv de finish voor de kwalificatie bij net na bocht 19, zodat ze direct de pitstraat in kunnen.
Heeft ene Schumacher ook wel eens geprobeerd, die kreeg daar een straf voorsjaool schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:41:
Dat maakt het zo zonde. Had hij P2 gepakt, dan hadden we een geweldige startopstelling gehad. Max en Leclerc naast elkaar, hun 2 wingmen naast elkaar, jonge honden Norris en Russell naast elkaar en dan als kers op de taart Alonso en Hamilton naast elkaar.pro_6or schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:27:
[...]
Was het ook geworden. Max zat in een ronde die 3 tienden sneller was. Pole was het niet geworden maar P2 wel.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/157PxRAsTtNEMxZlfkLQ1g0t.jpg?f=fotoalbum_large)