risk <> reward afweging lijkt me...RRCreations schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:29:
Verstappen had ook binnen moeten komen voor rood..
Ferrari gaat zo wel dubbel verliezen, eerst Lec en nu Merc die meer punten gaat scoren, zullen ze niet leuk vinden
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
George wat mij betreft, alleen al vanwege z'n relaxte attitude.PjotrStroganov schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:31:
DotD voor mij is tussen George en Lewis. Wat een prestatie van allebei.
Maar goed dat hij hem niet geparkeerd heeft in het beginYonix schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:27:
[...]
Toch wel knap dat HAM de schade heeft kunnen beperken, gotta give 'm that.
Zo meteen gaat ie nog roepen dat zijn "tyres are gone" en even een fastest lap zetten.HollowGamer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:29:
HAM die eerst roept 'laten we maar stoppen', nu staat hij gewoon vijfde.
Want??Justevo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:31:
Kans dat Charles volgende race ook niet finisht is natuurlijk best groot statistisch gezien
Is HAM niet de 2e rijder nu?Silent Thunder schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Dat gun ik RUS ook wel.
Ook fijn dat RUS gewoon full throttle mag gaan.
Vorige keer toen Merc nog aan het strijden was voor de punten toen moest de nr2 altijd achter HAM blijven, maar dat is nu toch niet meer van toepassing.
Dus fijn dat de nr2 lekker mag gaan.
MERCS hebben wel grote stappen gemaakt. Dat wordt nog leuk dit seizoen.
Ooohw.... Dit doet PIJN bij Ferrari
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Waarom zou het hun beter gaan? Max is ook al 2 keer uitgevallen en dat vonden ze bij RBR ook niet leuk.SinergyX schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:31:
Ferrari gaat zo wel dubbel verliezen, eerst Lec en nu Merc die meer punten gaat scoren, zullen ze niet leuk vinden
Hij kan geen druk gebruiken lijkt het.cy-gor25 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:31:
lekkere thuisrace SAINZ
HAM laat zien waarom veel mensen niks met hem hebben. Na een tegenvaller op het begin meteen de handdoek in de ring willen gooien terwijl alles nog open ligt.
Doet het niet zo goed tot nu toe in Monaco
Monaco, geen favoriet van Leclerc.
Nog nooit gefinished...
Sommige kenners hadden Mercedes al afgeschreven.. nou ze zijn er weer.
De druk gaat stijgen bij Ferrari
I served in a company of heroes.
Leclerc in Monaco, al jaren de finish niet gehaald.
Gaan er nog team orders plaatsvinden bij MER?
Moet dat nu nog uitgelegd worden?
LEC en Monaco zijn geen vriendjes van elkaar ook al woont hij daar zijn hele leven.
"When you grow up your heart dies"
Krijgt Helmut Marko toch nog gelijk
Hail to the king baby!
d0s schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
HAM laat zien waarom veel mensen niks met hem hebben. Na een tegenvaller op het begin meteen de handdoek in de ring willen gooien terwijl alles nog open ligt.

Dus beter niet aan beginnen?Justevo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
[...]
Leclerc in Monaco, al jaren de finish niet gehaald.
Nee, da's nutteloos.Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
Denk dat deze strijd met Sainz een beetje vertekend. Ze komen duidelijk tempo tekort op Leclerc en beide Red Bulls.HollowGamer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
Houdt max dan zijn streak van "finishen = winnen"?
Eens zal de eerste keer zijn en dan op een rot moment.dutchgio schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
[...]
Monaco, geen favoriet van Leclerc.
Nog nooit gefinished...
Ik zou er niet op vertrouwen....
Waarom? Russell staat er beter voor dan Hamilton. Zie niet in waarom ze dat zouden doen.Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
“Ik wil stoppen, laten we de motor sparen”
Lekker bezig Ham.
Lekker bezig Ham.
Het lijkt bij hem meer gespeeld, hij heeft namelijk een van de betere auto's.d0s schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
Weet niet of het echt gemeend is, de mindset is, of gewoon een pokerface opzetten.
Moeten ze eerst nog dicht genoeg bij elkaar komen.Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
-
Toch wel jammer voor Ferrari. Alles was in hun voordeel en poef, weg is het. Zijn nunhet 3e team achter Mercedes, deze race dan hé. Dat ook zij (Mercedes) punten afsnoepen van Ferrari is alleen maar in het voordeel van RBR.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
*knip*
Geen eindeloos gezeur op Hamilton aub
Geen eindeloos gezeur op Hamilton aub
[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 21:23 ]
8 times WC?StefanVerkerk schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:33:
[...]
Waarom? Russell staat er beter voor dan Hamilton. Zie niet in waarom ze dat zouden doen.
De snelheid van de Mercs wisselt per baan, en het uitvallen van Leclerc en de grindbakbezoekjes van Sainz en Verstappen spelen ook mee.
Anders waren die waarschijnlijk allemaal ver weggereden
Anders waren die waarschijnlijk allemaal ver weggereden
Die drone zit aan een touwtje? Ik zie elke keer hetzelfde kutshot.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Hamilton als eerste jaHollowGamer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
En Rus ligt voor in het WKmarkje1 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Moeten ze eerst nog dicht genoeg bij elkaar komen.
Als je goed kijkt, zie je net niets...Robkazoe schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:34:
[Insert drone opmerking hier]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik hoop echt zo dat een journalist hem daar nog even aan herinnerd!Graft schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:33:
Lekker bezig Ham.
Ik vind t n eikel maar wel op hem gestemd als DotD, wat n prestatie!d0s schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:32:
Met zo'n verschil tussen P1 en P4? Laat Russell zich maar bewijzen.
Nee Max klonk lekker met zijn drs
[ Voor 34% gewijzigd door tweakduke op 22-05-2022 21:24 . Reden: Quote aangepast ]
Al is het een pokerface, dan is het gewoon een soort van "Bono my tires are gone"HollowGamer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:33:
[...]
Het lijkt bij hem meer gespeeld, hij heeft namelijk een van de betere auto's.
Weet niet of het echt gemeend is, de mindset is, of gewoon een pokerface opzetten.
Z'n oude trucje (track limits negeren en daar lang mee weg komen) lijkt nog steeds te werken om het meeste weer dicht te rijden.Graft schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:33:
Lekker bezig Ham.
HAM zit er 12sec achter?
www.google.nl
Helaas is dit wel kenmerken voor Ferrari. Goed beginnen en dan wegzakken.Spotmatic schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:34:
Toch wel jammer voor Ferrari. Alles was in hun voordeel en poef, weg is het. Zijn nunhet 3e team achter Mercedes, deze race dan hé. Dat ook zij (Mercedes) punten afsnoepen van Ferrari is alleen maar in het voordeel van RBR.
Waarschuwing gehad, niet meer voortgekomen, regels zijn gevolgd. Next.gekkie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Z'n oude trucje (track limits negeren en daar lang mee weg komen) lijkt nog steeds te werken om het meeste weer dicht te rijden.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Precies. Zowel Lewis als Max zijn slechte verliezers. Zou ze beide niet als mijn leidinggevende willen.
Max never gives up...Exocet schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Dit was zeker niet Max zijn beste dag, maar hij geeft tenminste niet op
Toch wel echt ontzettend knap van max om gedurende de race te leren dealen met een brakke wagen. Goede strategie en echt geniale stint op rood gereden.
WDC waardige overwinning
WDC waardige overwinning
Gewoon roepen dat Russel een overheating issue heeft en laten pitten.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Wat duren die laatste rondjes toch lang altijd... Brr.
Heeft Max daar iets over geroepen? Niks van gehoord
Wie had er gewonnen als leclerc niet uitviel?
Jij vecht met je leidinggevende?t0mmiiiii schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Precies. Zowel Lewis als Max zijn slechte verliezers. Zou ze beide niet als mijn leidinggevende willen.
www.google.nl
Die Live Drone camera heeft ook de kwaliteit van een 1.3MP webcam uit 2009
(bij Sky dan)
(bij Sky dan)
[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 22-05-2022 16:36 ]
Hoeveel punten achterstand had Verstappen ook alweer 3 races geleden?
En dat is toch wel kenmerkend voor Max. Vrijwel altijd kop naar voren en gaan.Exocet schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Dit was zeker niet Max zijn beste dag, maar hij geeft tenminste niet op
Dat ken ik nog van vorig jaar.Shva schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:36:

Kan zo'n drone wel tegen wat tegenwind? Denk dat hij daarom steeds dezelfde lijn kiezen. Ze kiezen ook voor de veiligste route lijkt me.DirtyBird schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:34:
Die drone zit aan een touwtje? Ik zie elke keer hetzelfde kutshot.
LEC.Shva schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:36:
PSN: xMaurice93
VER als zijn DRS had gewerkt
LatifiShva schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:36:
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
En het mag niet boven de baan voor als ie uitvalt dus is het elke keer geforceerd op hetzelfde stuk.HollowGamer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:36:
[...]
Kan zo'n drone wel tegen wat tegenwind? Denk dat hij daarom steeds dezelfde lijn kiezen. Ze kiezen ook voor de veiligste route lijkt me.
Voegt niets toe.
De drone mag ook niet boven de baan vliegen en blijft aan de binnenkant vd track. Safety first.HollowGamer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:36:
[...]
Kan zo'n drone wel tegen wat tegenwind? Denk dat hij daarom steeds dezelfde lijn kiezen. Ze kiezen ook voor de veiligste route lijkt me.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Overschakelen naar Latifi in de laatste 3 ronden is niet gezond.....
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
MAG laat ook even zien waarom hij de enige is die op de hard band rijdt. Of zal daar ook meer met de auto aan de hand zijn na het eerste rondje gravel rijden?
PER mijn dotd.
Heeft het echt perfect gedaan, die start en in de RB tactiek om VER vooraan te krijgen (RUS in de tang) en maximale punten voor team.
VER was goed maar zeker niet foutloos.
Mercedes doet het prima dit weekend.
Heeft het echt perfect gedaan, die start en in de RB tactiek om VER vooraan te krijgen (RUS in de tang) en maximale punten voor team.
Een voorgeprogrammeerde route. Dat is tenminste wel het veiligst. Die drone mag sowieso niet boven de track vliegen in verband met het gevaar van neerstorten op een wagen.HollowGamer schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:36:
[...]
DNF Risk Mercedes?
Werkelijk alle coureurs in alle raceklasses klinken zo als er problemen zijn in de auto. Dat heet gedreven zijn.t0mmiiiii schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:35:
[...]
Alleen bij die 2 hoor je het veel op TV want ze zijn populair.
Ga maar eens een race wat onboards meeluisteren. In de indycar hoor je het net zo goed bij veel van de coureurs. Dat gebash op die 2 mag wel eens ophouden.
Mercedes 3-5, die had ik niet zien aankomen! Wel heel fijn zeg!
Zuur voor Leclerc, dure punten die hij hier verliest terwijl het een walk in the park had kunnen zijn.
Max heeft z’n mazzeltje te pakken en Perez is Bottas 2.0 geworden.
Zuur voor Leclerc, dure punten die hij hier verliest terwijl het een walk in the park had kunnen zijn.
Max heeft z’n mazzeltje te pakken en Perez is Bottas 2.0 geworden.
Ik heb dat dus even gemist, maar ff voor de algemene indruk toen: hoe snel was LEC dan. Liep hij veel sec. uit op Max?
Beide mercs moeten liften en coasten om dnf te voorkomen roepen beide engineers
Ham een mogelijke dnf?!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Is dat niet een goede eigenschap voor zo’n competitive sportt0mmiiiii schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:35:
[...]
DUGG
Russell ook...Yonix schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:38:
HAM, ai, ai ai ...
De enige "fout" van VER was de tailwind waar je als coureur niks aan kan doen. Verder heb ik hem geen fouten zien maken.sambalbaj schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:37:
PER mijn dotd.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |