Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 22 ... 96 Laatste
Acties:
  • 613.022 views

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 07:42
Ik maak zelf zelden tickets aan. Wat maakt het uit of je 70 euro winst hebt, of 65 winst ;) Laatste ticket was een gemiste 100 euro top-up. Dat is wel vervelend. Was achteraf een "ui-bug".

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:05

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

lubbertkramer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:26:
[...]

Sommige Tweakers maken er een nachtmerrie van bedoel je? Hier happy Plutus gebruiker net als bij andere cashback manieren maar zie het puur als gratis geld. Natuurlijk monitor ik altijd of mijn transacties doorkomen en of ik er later PLU % of mijn Perk op zie staan maar mocht ik een transactie missen is het geen eigen geld wat ik verlies maar gratis geld wat ik misloop. Mocht het mij opvallen dat ik een keer geen cashback krijg zoals ik toevallig vorige week zag bij lokale AH aankopen en Curve geen cashback had geregistreerd doe ik wel even een support ticket.

[...]
Op 500+ euro missende cashback is reclammeren wel de moeite dunkt me ;) Ook is het (in mijn ogen) belangrijk dat het systeem gewoon waterdicht werkt. Als ik de software zou ontwikkelen zou ik toch wel willen weten als er cashback mist (zeg maar de nr2 functionaliteit van je systeem na het daadwerkelijk kunnen gebruiken van de Creditcard)
Ook het dubbel stortern van de top up lijkt me handig iets m te fixen. Stel dat ze dat bij iedereen doen dan is het geld gauw op bij Plutus. (nog los van dat je accountant sign off nog wel eens een dingetje zou kunnen worden)
[...]

28-11 via BF deal de Plutus kaart van vriendin besteld en die is al binnen. Volgens mij was de maanden wachttijd iets van vroeger toen de kaarten op waren (in april/mei) maar is er sinds september er voorraad

[...]
Hier op 1-12 besteld maar nog niet binnen. Die van mijn vrouw mag op Free blijven staan en wil ik eigenlijk alleen voor de Lidl Perk :) (zodat we die 2x kunnen meepakken :P)
[...]

Ik probeer nu slim om te gaan met perks, bijvoorbeeld Amazon Prime om de maand aan te zetten en dan gelijk twee betalingen die maand via Curve GBIT door te voeren.

Hier daarom een tweede Plutus kaart (nu nog met gratis abo) voor extra Perk vanwege tekort aan Perks en zit nog in twijfel om te staken naar 250 waarna ik met de facturen voor de bouw van de woning tot maart +-360 PLU terugverdien om eventueel te verkopen of door te staken naar 500 voor 5%. Ik hoop op nog een wat grotere dip dan de afgelopen dagen te zien was. Wacht eigenlijk nog een beetje af wat de veranderingen met Plutus en de koers gaan doen.

[Afbeelding]
Ja wij gebruiken de diensten die men aanbiedt gewoon niet dus dan kan je wel extra perks hebben maar heb je er zo weinig aan :) Als ik nou meermaals de Lidl perk kon pakken zou ik dat direct doen ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:47
Tomba schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:12:
[...]

Op 500+ euro missende cashback is reclammeren wel de moeite dunkt me ;) Ook is het (in mijn ogen) belangrijk dat het systeem gewoon waterdicht werkt. Als ik de software zou ontwikkelen zou ik toch wel willen weten als er cashback mist (zeg maar de nr2 functionaliteit van je systeem na het daadwerkelijk kunnen gebruiken van de Creditcard)
Ook het dubbel stortern van de top up lijkt me handig iets m te fixen. Stel dat ze dat bij iedereen doen dan is het geld gauw op bij Plutus. (nog los van dat je accountant sign off nog wel eens een dingetje zou kunnen worden)
500 euro is 15 euro cashback oftwel bijna 2 PLU, uiteraard meer dan de moeite waard. Alleen vind ik het persoonlijk niet de moeite waard om daar een schaduwadministratie voor bij te houden. Het blijft in mijn ogen gratis geld op uitgaven die ik sowieso moet doen en als ik daar een paar keer een paar euro mis doordat ik niet al te veel ermee bezig ben vind ik het de rust wel waard :)

Overboekingen en de top-up ben ik wel zeer scherp op maar dat is ook iets wat gelijk opvalt. Wat ik wel merk is dat overboekingen, ook in het weekend tegenwoordig vrij snel gaan tot vrijwel instant alleen de top-up naar de kaart laat nog steeds te wensen over. Terwijl je zou verwachten dat als het geld bij Plutus staat het geld toch vrij snel en gemakkelijk naar je kaart kan? Blij dat Curve ertussen zit met gewone Rabobank creditcar om aankopen te kunnen blijven doen.
Tomba schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:12:

Hier op 1-12 besteld maar nog niet binnen. Die van mijn vrouw mag op Free blijven staan en wil ik eigenlijk alleen voor de Lidl Perk :) (zodat we die 2x kunnen meepakken :P)
Over 10 euro volledig PLU en daarbovenop 3% is inderdaad leuker om twee keer te kunnen pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Plutus past de voorwaarden (stakinglevel) van de levels aan maar Hi gaat nog een stapje verder en heeft zojuist in AMA op Twitter laten weten de inhoud van van de levels te wijzigen. Oftewel % cashback voor Silver gaat van 5 naar 2% wat ik toch wel een ding vind (@Taro gelijk nog een keer de vraag om het Hi topic weer te openen, hint hint)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl0OD5zLPX6PZT43411PVaEyENg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gv61ZryqB182MGN2uGOERxZs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 22-12-2022 11:45 ]

• MadMess
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06 21:43
Hier ook tevreden alleen afgelopen week 5 transacties zonder rewards. Ticket aangemaakt en ik wacht geduldig af. In de telegram kwam wel voorbij dat het probleem bekend is en dat ze bezig zijn met een oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lubbertkramer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:40:
[...]
(@Taro gelijk nog een keer de vraag om het Hi topic weer te openen, hint hint)
Als Hi niet meer invite only is, dan hoor ik het graag. Dergelijke vragen horen hier trouwens niet thuis, maar in: Feedback op het cryptocurrency forum.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 22-12-2022 12:34 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximvd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:44
Ik heb zelf ook een aantal transacties die op pending blijven hangen en dan andere transacties waarvoor ik geen PLU ontvangen heb.

Ik ben alvast benieuwd naar de nieuwe partner, die lijkt namelijk dezelfde te zijn als die van Revolut:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hs0SWiYkMTN-vxW6ZXzr_7DQHlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjsEWYsamhjbPa6IeECPWB67.jpg?f=fotoalbum_large

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:52
[...]

Plutus past de voorwaarden (stakinglevel) van de levels aan maar Hi gaat nog een stapje verder en heeft zojuist in AMA op Twitter laten weten de inhoud van van de levels te wijzigen. Oftewel % cashback voor Silver gaat van 5 naar 2% wat ik toch wel een ding vind (@Taro gelijk nog een keer de vraag om het Hi topic weer te openen, hint hint)

[Afbeelding]
De koers van Hi gaat gestaag naar beneden.Daar was het extreem goedkoop om minimaal zilver te halen. (300/400 euro?) en 5% cashback te krijgen. Dus verwacht daar relatief veel meer gebruikers, en daarmee dus exponentieel meer HI dat vrijkomt, wat gedumpt wordt. En hoe meer de koers daalt, hoe meer HI men moet aanbieden in cashback. Dit kan toch nooit werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
lucatoni schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:54:
[...]

De koers van Hi gaat gestaag naar beneden.Daar was het extreem goedkoop om minimaal zilver te halen. (300/400 euro?) en 5% cashback te krijgen. Dus verwacht daar relatief veel meer gebruikers, en daarmee dus exponentieel meer HI dat vrijkomt, wat gedumpt wordt. En hoe meer de koers daalt, hoe meer HI men moet aanbieden in cashback. Dit kan toch nooit werken?
Heb zelf maar +- 180 hoeven inkopen (door wat coins om te zetten naar Hi) voor zilver via de 1 year yearly release optie (gaat er per januari uit mocht je willen staken). Ik hou de koers wel even in de gaten, mocht hij blijven dalen wellicht interessant toch wat meer te kopen om nog hoger in de waitinglist te komen dan #1301 (eerste kaarten zijn al virtueel geactiveerd las ik @ Telegram). Inmiddels wel bekend gemaakt (morgen officieel) dat alle stakers 1 jaar grandfathered zijn op de huidige levels (dus zilver 5%)

Maar twijfel blijft hier wel, staken @ Plutus lijkt nog steeds mijn voorkeur te hebben naast een andere kaart maar ben nog even afwachtend hoe het nieuws overal gaat landen m.b.t. de aanpassingen die ze doorvoeren. Heb Hi vooral omdat hij goedkoop te staken was als gokje :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

lucatoni schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:54:
[...]

Ze hebben toch de impact onderschat dus draaien weer wat terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adXdWiSfgdQYb9N1GJIvlCM2zF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAC3z926wqQOtaMxjletjIOV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Ze hebben een kerstaanbieding: als je je Plutus abbo upgrade krijg je de eerste maand terug in Plu.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Hyena schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:52:
Ze hebben een kerstaanbieding: als je je Plutus abbo upgrade krijg je de eerste maand terug in Plu.
En als je al premium bent geen beloning maar alleen een mail dat je moet gaan staken voor 1% extra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9IVAqlUC2UB_g8fQ0Gdq9qBdNU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ZkgLKpKaEfMQkMkwnPoBlgR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door lubbertkramer op 23-12-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Huh ik wil gaan upgraden naar everyday en dan betalen met de Plutus kaart. Als ik op "confirm payment" klik gebeurd er niets.

Edit: super noob code vergeten. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Hyena op 23-12-2022 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-09 21:05

NeoflexNL

Forever young

lubbertkramer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:56:
[...]

En als je al premium bent geen beloning maar alleen een mail dat je moet gaan staken voor 1% extra

[Afbeelding]
Idd, ik had m ook. Ik werd wel even getriggered door de zin 'unlocked for life'

Nogal een stevige belofte lijkt me..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:06:
[...]

Even nagerekend, inmiddels voor zo'n 450€ geen PLU ontvangen:
  • 3x gewoon nog altijd geregistreerd als Visa Per Pay - [naam], 1x 12 december, 2x 15 december
  • 2x wel correcte naam, niet meer pending maar toch geen PLU
Daarnaast 99,31€ teveel op mijn kaart staan omdat een top up dubbel bijgeboekt is.
Oudste ticket is van 13-12 en daarop heb ik nog 0 reactie gehad (totaal nu 5 openstaan). Ook irritant; aan de bevestigingsmail kun je niet zien waar het ticket over gaat dus eigenlijk had ik dat ook nog eens bij moeten houden in mijn Excelsheet ;)
De missende PLU en de hangende aankoop op de DEX zijn gefixt. De dubbele storting is men mee bezig (ik was niet de enige)
De VISA Per Pay boekingen van 12-12 en 15-12 hadden ze nog in onderzoek, ook dat was meer voor gekomen . Daar vooralsnog geen PLU voor ontvangen (gaat in mijn geval om zo’n 430€ dus tis toch de moeite ;)
Nog 1 openstaand tickets nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
NeoflexNL schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:08:
[...]

Idd, ik had m ook. Ik werd wel even getriggered door de zin 'unlocked for life'

Nogal een stevige belofte lijkt me..
“Grandfathered” op de stakingsvoorwaarden zolang je je staking level hebt inderdaad. Wil je dus Hero worden kun je dat nu worden en blijven voor maar 250 PLU. Zak je er per ongeluk een keer onder moet je daarna ook eerst het nieuwe niveau staken wat dan van toepassing is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lubbertkramer
[...]

[Afbeelding]
Voor iedereen hier die ook Hi heeft het Hi topic is weer geopend waardoor we i.p.v. hier alles weer daar kunnen delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
Moet zeggen dat het niet goed verwerken van refunds op Plutus wel heel irritant is. Je ziet het geld er wel weer bijkomen maar de transactie zie je nergens. Mag dit überhaupt wel? Of zijn hier geen regels voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hyena schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:22:
Moet zeggen dat het niet goed verwerken van refunds op Plutus wel heel irritant is. Je ziet het geld er wel weer bijkomen maar de transactie zie je nergens. Mag dit überhaupt wel? Of zijn hier geen regels voor?
Aangezien het puur optisch is denk ik dat dat inderdaad gewoon mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:37
Hyena schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:22:
Je kan via chat/mail een correct overzicht opvragen. Zolang het saldo maar klopt maar irritant is het wel...

Overigens begreep ik eerder dat ze heel veel vragen over terugbetalingen krijgen dus ik kan mij niet voorstellen dat ze dit niet graag willen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
Als je zo een ticket (link) "check balans" maakt vragen ze onderstaande, dit kun je misschien gelijk vermelden bij de aanvraag. Anders blijf je ping pongen.

Sorry to hear you're not seeing this top-up! We can request a Card Statement for you so you can verify the deposits you've made into the Card! In this case, I would need you to confirm the following in order to proceed to request a Card Order statement for you:

Full name (as in your identity documents):
Complete address (including postal code):
Date of birth:
Email address of your Plutus account:

[ Voor 6% gewijzigd door enermax op 25-12-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet iemand hoe ik de fees moet lezen voor GBP - EUR?
https://plutus.it/fees

Bij POS Visa transactions staat bij 2.2 bijvoorbeeld 2,5% kosten voor GBP. Betekent dit dat je met 'onze' visa-kaart dus 2,5% transactiekosten betaalt in de UK? Dat zou wel jammer zijn. Gelukkig heb ik Curve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7rjxdkeyfgfG4NCnyTBiQIqYEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SH1Kj599c9kYI0G1oNLHJp0U.jpg?f=fotoalbum_large

Nou eerst zien dan geloven natuurlijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 25-12-2022 21:34 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Wat duurt het ** Knip, denk aan je taalgebruik. ** lang voor dat het geld van de plutus account naar je rekening komt ** Knip, denk aan je taalgebruik. **

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 26-12-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
melkislekker schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:56:
Wat duurt het [mbr]** Knip, denk aan je taalgebruik. **[/] lang voor dat het geld van de plutus account naar je rekening komt [mbr]** Knip, denk aan je taalgebruik. **[/]
Ja het duurt lang. Al verschilt het per keer. Daarom is het zo handig om via Go Back In Time via Curve de boel later te doen. Maar praktisch is anders. Snap je frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
melkislekker schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:56:
Wat duurt het [mbr]** Knip, denk aan je taalgebruik. **[/] lang voor dat het geld van de plutus account naar je rekening komt [mbr]** Knip, denk aan je taalgebruik. **[/]
Wanneer heb je het overgeboekt? De afgelopen dagen waren feestdagen en weekend waarin bij meerdere banken het betalingsverkeer stil ligt. Hierdoor kan je top-up van donderdag/vrijdag nog niet verwerkt zijn omdat ze hier 1 werkdag voor geven (al gok ik mede gezien onderstaande dat de queue donderdag al begon op te bouwen :X )

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 27-12-2022 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
De top-up van donderdag morgen staat er bij mij ook nog niet op. Top-up vrijdag kaart vriendin was instant. Heb gelukkig Curve go back in time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Eerste keer dat het zolang duurde. Staat er nu wel op na 6 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 18:40
Kreeg melding in de app dat de top-up was ontvangen. Toen meteen weer een top-up gedaan en die stond er meteen op. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Alle fud daargelaten gaat de koers van PLU wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:18

R.G

Klopt het dat je perse een wallet moet koppelen aan je plu account om rewards te kunnen ontvangen?
( ik zie wel veel pending staan)
Of is dat een scam? :)

Reden:
Kreeg in Telegram een berichtje van ene CERO ( ambassador of plutus) die mij vertelde dat ik onmiddelijk een link moest volgen en dan mijn web3 wallet moest koppelen. :X

heb dit uiteraard niet zomaar nog gedaan. Kennen jullie hem? _/-\o_ 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

R.G schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:29:
Klopt het dat je perse een wallet moet koppelen aan je plu account om rewards te kunnen ontvangen?
( ik zie wel veel pending staan)
Of is dat een scam? :)

Reden:
Kreeg in Telegram een berichtje van ene CERO ( ambassador of plutus) die mij vertelde dat ik onmiddelijk een link moest volgen en dan mijn web3 wallet moest koppelen. :X

Nee nergens voor nodig, je PLU staan 45 dagen vast.
DM op Telegram is 100% een scam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat doen jullie eigenlijk met PLU? Betalen jullie die €3 transactiekosten voor DeFi, direct verkopen of omruilen naar ETH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Deveon schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:00:
Wat doen jullie eigenlijk met PLU? Betalen jullie die €3 transactiekosten voor DeFi, direct verkopen of omruilen naar ETH?
Direct verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy
R.G schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:29:
De eerste regel op crypto Telegram: DM's gewoon standaard als spam markeren. Het enige dat ze proberen is je crypto afhandig maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 22:08

St@m

@ Your Service

Laten staan tot de volgende Bull en verkopen bij €200 per plu

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Voor nu staken, wil voor einde Q1 minimaal Hero (250 plu) zijn maar waarschijnlijk nog door naar veteran (500 plu). Ik stuur de PLU wel naar mijn eigen wallet (ledger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Ik heb al 90 plu verkocht, heb eerder al berekend dat 2 kaarten met 2x 5 euro abo (4 perks) ~hetzelfde opbrengt als 250 plu met 1 abo (4perks). Kan altijd nog later 500 Plu kopen met euros.
Parallel gok ik ook op hi.com Dat is 150 dollar nu met 3 perks en 5% cashback (1e jaar). "Aanbieding" tot 31 dec.

[ Voor 18% gewijzigd door enermax op 28-12-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

enermax schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:50:
[...]

Ik heb al 90 plu verkocht, heb eerder al berekend dat 2 kaarten met 2x 5 euro abo (4 perks) ~hetzelfde opbrengt als 250 plu met 1 abo (4perks). Kan altijd nog later 500 Plu kopen met euros.
Parallel gok ik ook op hi.com Dat is 150 dollar nu met 3 perks en 5% cashback (1e jaar). "Aanbieding" tot 31 dec.
Dat klopt inderdaad helemaal. Voor 10 euro per maand heb je dan 4 perks (moet je wel die tweede pas binnen krijgen, wat bij ons nog altijd niet zo is :X )

hi.com ben ik benieuwd naar, lijkt er op papier goed uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemhendrik
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:27
Kan iemand mijn vertellen of je de gekregen cashback verliest wanneer je een betaling die eerst via Plutus is gedaan...later op een andere kaart zet mbv GBIT (curve)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

willemhendrik schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:43:
Kan iemand mijn vertellen of je de gekregen cashback verliest wanneer je een betaling die eerst via Plutus is gedaan...later op een andere kaart zet mbv GBIT (curve)?
Ja, je verkregen cashback blijft daarom ook 45 dagen op pending. Als de betaling wordt ingetrokken verlies je ook de cashback.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemhendrik
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:27
St@m schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:44:
[...]

Ja, je verkregen cashback blijft daarom ook 45 dagen op pending. Als de betaling wordt ingetrokken verlies je ook de cashback.
Alright, en wanneer je na 45 dagen een gbit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

willemhendrik schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:12:
[...]

Dat weet ik niet. Vraag het support :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Dan ben je dik aan t frauderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
[...]

Wat is de toegevoegde waarde daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Als je het incidenteel doet zal waarschijnlijk niemand het erg vinden maar houdt er rekening mee dat het expliciet in de voorwaarden wordt genoemd. Het is een reden om je account te beëindigen en alle verdiende PLU direct op te eisen.

• Rapedapeda
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:15
Vandaag na alle positieve geluiden ook een account aangemaakt. KYC gefaald; komt vaker voor, en zal door support wel netjes opgelost worden.

Voor mn accounts gebruik ik email+alias@eigendomein.nl. Hiermee heb ik via de app (iOS) een account kunnen aanmaken, inclusief emailverificatie. Als ik ermee wil inloggen op de site krijg ik:
Emails with special characters are not allowed
Waarom ze dat tijdens de registratie niet valideren is me een raadsel. Maar helaas is de onboarding so far niet vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
Bij Plutus is 5% cashback voor sommige onbetaalbaar (4500 euro). De eerste tweakers hebben cashback ontvangen bij hi.com. Tot 31dec betaal je 250 dollar voor 5% rewards and 3 perks. Als je na 1jan staked krijg je nog maar 2% en kun je beter bij Plutus blijven. De eerste tweakers hebben de Hi kaart ontvangen en ook al cashback gekregen. Je hoeft niet 45 dagen te wachten op cashback. Hi Topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
enermax schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:03:
Bij Plutus is 5% cashback voor sommige onbetaalbaar (4500 euro). De eerste tweakers hebben cashback ontvangen bij hi.com. Tot 31dec betaal je 250 dollar voor 5% rewards and 3 perks. Als je na 1jan staked krijg je nog maar 2% en kun je beter bij Plutus blijven. De eerste tweakers hebben de Hi kaart ontvangen en ook al cashback gekregen. Je hoeft niet 45 dagen te wachten op cashback. Hi Topic.
Als iets te goed klinkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. 3% cashback op creditcard is realistisch gezien de transactiekosten, wanneer het hoger ligt dan maken ze er verlies op en als je daar met $250 dollar al in aanmerking komt gaan mijn alarm bellen af. Ik heb juist bij Plutus het gevoel dat het allemaal wat minder gehyped is als Crypto.com en die 45 dagen helpt uiteindelijk alleen om hun munt te stabiliseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Deveon schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:26:
[...]

Als iets te goed klinkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. 3% cashback op creditcard is realistisch gezien de transactiekosten, wanneer het hoger ligt dan maken ze er verlies op en als je daar met $250 dollar al in aanmerking komt gaan mijn alarm bellen af. Ik heb juist bij Plutus het gevoel dat het allemaal wat minder gehyped is als Crypto.com en die 45 dagen helpt uiteindelijk alleen om hun munt te stabiliseren.
Transactiekosten zijn minder dan een procentje en die steekt de kaartaanbieder en VISA in de zak, niet plutus. Wat plutus goed doet is de abonnementskosten in harde euro's. Handig om je vaste lasten zoals personeel te betalen. Hoef je er geen PLU voor op de markt te dumpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON_Y2g9JwggpEMIVM6sG-VVbeQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGHRFp7flQltn5U3wCO1eALp.jpg?f=fotoalbum_large

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:05
Waar ik meteen aan denk, en dat zal wel weer buiten de sjoemelmarge vallen, is dat je dus alles via Curve eerste met de HI kaart wilt afrekenen. Cashback pakken. En dan via GBIT de betaling omzetten naar Plutus om nogmaals cashback te pakken :P

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Gelukszoekr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:57:
Waar ik meteen aan denk, en dat zal wel weer buiten de sjoemelmarge vallen, is dat je dus alles via Curve eerste met de HI kaart wilt afrekenen. Cashback pakken. En dan via GBIT de betaling omzetten naar Plutus om nogmaals cashback te pakken :P
En zo het systeem misbruiken waar anderen (die het wel gebruiken volgens de regels) de dupe van zijn.

• Gelukszoekr
StefanoZ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:16:
[...]

En zo het systeem misbruiken waar anderen (die het wel gebruiken volgens de regels) de dupe van zijn.
Door het gebruik van deze kaarten dupeer je per definitie de winkelier omdat je hun opscheept met hogere transactiekosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanoZ
Gelukszoekr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:31:
[...]

Door het gebruik van deze kaarten dupeer je per definitie de winkelier omdat je hun opscheept met hogere transactiekosten.
Wat een onzin.
Maestro wordt uitgefaseerd dus iedere winkelier moet sowieso naar Visa / Mastercard, dus je dupeert geen winkelier door met cashback kaarten te betalen.
Daarnaast gaat het niet om de winkelier, maar om misbruik van een mooi systeem (cashback) waar we in NL al niet veel mogelijkheden in hebben. Maw, koester nou gewoon de 2 of 3% die je al krijgt i.p.v. het onderste uit de kan te willen halen wat op de langere termijn voor niemand houdbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
StefanoZ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:42:
[...]

Wat een onzin.
Maestro wordt uitgefaseerd dus iedere winkelier moet sowieso naar Visa / Mastercard, dus je dupeert geen winkelier door met cashback kaarten te betalen.
Daarnaast gaat het niet om de winkelier, maar om misbruik van een mooi systeem (cashback) waar we in NL al niet veel mogelijkheden in hebben. Maw, koester nou gewoon de 2 of 3% die je al krijgt i.p.v. het onderste uit de kan te willen halen wat op de langere termijn voor niemand houdbaar is.
Volgens mij is het überhaupt onhoudbaar. Ik ben vast niet de enige die naar mogelijkheden zoekt. Maar wat HI betreft, wat die allemaal aan onwaarheden op de site neerzetten, Hier gaan de meeste klanten uiteindelijk de dupe worden van worden denk ik. En hier wordt maximaal ingespeeld op de greed van mensen. Desalniettemin ga ik de kaart uiteraard ook proberen voor zolang als het duurt

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 29-12-2022 16:06 ]

• Tomba

Tomba

Gelukszoekr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:02:
[...]

Volgens mij is het überhaupt onhoudbaar. Ik ben vast niet de enige die naar mogelijkheden zoekt. Maar wat HI betreft, wat die allemaal aan onwaarheden op de site neerzetten, Hier gaan de meeste klanten uiteindelijk de dupe worden van worden denk ik. En hier wordt maximaal ingespeeld op de greed van mensen. Desalniettemin ga ik de kaart uiteraard ook proberen voor zolang als het duurt
Nou ja het scheelt natuurlijk dat je uitbetaald krijgt in tokens die als Hi zijnde niets gekost hebben, maar wel voor echt gekocht zijn. Hi verkopen in app is niet mogelijk, ook niet naar andere crypto omzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Zoals velen weten ben ik druk met de bouw van een nieuwe woning en zoek ik manieren om die facturen ook te kunnen betalen via Plutus of Hi voor extra cashback. Nu kwam ik ergens tegen dat Paypal hetzelfde kan als Billhop maar i.p.v. 3,5% wat Billhop rekent een vaste fee heeft. Ik ga hier nu eens een factuur van 7000 euro mee betalen via Paypal wat gekoppeld is aan mijn Curve creditcard -> Plutus om te kijken of dit werkt. Bij Billhop was ik 245 euro aan kosten kwijt en Paypal(Xoom) rekent 28,49 voor een factuur van 7000 euro.

Zie hier voor meer informatie -> https://www.paypal.com/nl...-en-hoe-werkt-het-faq3340 en https://www.xoom.com/bill-pay

Iemand toevallig al ervaring met Xoom i.p.v. Billhop? Trustpilot is een beetje wisselend qua reviews maar bedrijf bestaat al wel een tijdje maar kennelijk recent onderdeel van Paypal geworden -> https://www.trustpilot.com/review/www.xoom.com?page=968

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48WBHy6Syvf_1U1vO7gtN2pLwso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ngeux0cqwWjGmFBjxcNT09H0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RsfbZgiDyn1rgZ8NB7cBoN5h0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zyhqDfu19anJ0uMFQlVy6Myb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aE4JEQxgwBANqkwkcrBEAu2peI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QmmPN9LtV4zRsBeiK2bsigvA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfObCLrSGvKISPUfv-BVOwp_TUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BbuDJpLTB3lP4LKOfbLl6Ate.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2022 17:21 ]

• Tomba

Tomba

lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:10:
Zoals velen weten ben ik druk met de bouw van een nieuwe woning en zoek ik manieren om die facturen ook te kunnen betalen via Plutus of Hi voor extra cashback. Nu kwam ik ergens tegen dat Paypal hetzelfde kan als Billhop maar i.p.v. 3,5% wat Billhop rekent een vaste fee heeft. Ik ga hier nu eens een factuur van 7000 euro mee betalen via Paypal wat gekoppeld is aan mijn Curve creditcard -> Plutus om te kijken of dit werkt. Bij Billhop was ik 245 euro aan kosten kwijt en Paypal(Xoom) rekent 28,49 voor een factuur van 7000 euro.

Zie hier voor meer informatie -> https://www.paypal.com/nl...-en-hoe-werkt-het-faq3340 en https://www.xoom.com/bill-pay

Iemand toevallig al ervaring met Xoom i.p.v. Billhop? Trustpilot is een beetje wisselend qua reviews maar bedrijf bestaat al wel een tijdje maar kennelijk recent onderdeel van Paypal geworden -> https://www.trustpilot.com/review/www.xoom.com?page=968

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ligt het aan mij of kan je hiermee makkelijk frauderen? Geld naar jezelf overmaken en zorgen dat de kosten lager zijn dan de cashback:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYhKux6pBEFjzMcGOlu9MLtumrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQc4uVuoq3zVv7uCVuY4XMtH.jpg?f=fotoalbum_large

500€ is 15€ cashback en €3,49 kosten. Ik kan mij voorstellen dat Plutus dit heel scherp in de gaten houdt.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 22:36
De vraag is natuurlijk of je überhaupt cashback krijgt over die transactie.

• lubbertkramer
Tomba schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:42:
[...]

Ligt het aan mij of kan je hiermee makkelijk frauderen? Geld naar jezelf overmaken en zorgen dat de kosten lager zijn dan de cashback:
[Afbeelding]

500€ is 15€ cashback en €3,49 kosten. Ik kan mij voorstellen dat Plutus dit heel scherp in de gaten houdt.
Uiteraard, alleen maar goed!
Dacuuu schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:46:
De vraag is natuurlijk of je überhaupt cashback krijgt over die transactie.
Waarom niet? Ik ben premium en krijg tot over 22500 aan uitgaven cashback in PLU. Meerderen hebben het al via Billhop gedaan en ook cashback ontvangen.

• Dacuuu
lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:50:
[...]

Uiteraard, alleen maar goed!

[...]

Waarom niet? Ik ben premium en krijg tot over 22500 aan uitgaven cashback in PLU. Meerderen hebben het al via Billhop gedaan en ook cashback ontvangen.
Omdat niet elke categorie in aanmerking komt voor cashback.

• Hyena
De kosten voor de service zijn veel lager dan Billhop. Voor die kosten kan je toch weer cashback opbouwen. Als het werkt ga ik alle incasso's stoppen en ook alle facturen via deze service betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
Je kan nu trouwens via OVpay ook cashback harken over reizen zonder Abbonement. Je kan alleen niet samen reizen als je een Curvecard deelt.

• lubbertkramer
Dacuuu schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:12:
[...]

Omdat niet elke categorie in aanmerking komt voor cashback.
Valt dit niet onder, dat gaat over aankopen crypto en dergelijke. Zie hier voorbeeld van betaling aan schilder via Billhop -> Plutus.it - Crypto Visa kaart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lubbertkramer
Ik zal een update posten na de betaling van mijn eerste factuur via Paypal/Xoom via Curve/Plutus voor cashback

[ Voor 59% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2022 18:26 ]

• Gelukszoekr
lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:22:
[...]

Valt dit niet onder, dat gaat over aankopen crypto en dergelijke. Zie hier voorbeeld van betaling aan schilder via Billhop -> Plutus.it - Crypto Visa kaart
Ik vind het een prachtig idee. Als het werkt is het veel beter dan Billhop en kunnen ook veel meer mensen hier gebruik van maken.

Ik heb zojuist als proef een een overschrijving van €10 naar een bekende gedaan. Dit lukt helaas niet. "Er is iets mis gehaan, probeer het later opnieuw" ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
Het klinkt wel "te mooi om waar te zijn". Want je kan dan geld overmaken naar een derde en deze kan het geld waar terug naar jou overmaken en kun je flinke bedragen cashback harken.

Dit lees ik op de website van Plutus:
To determine what transactions receive PLU Rewards, we have an algorithm in place to check them before generating the reward. While the specifics can't be shared, this is the general outline:

Type of transaction: Only card payments to merchants are eligible.
Refunds, top ups, deposits, and other card actions are not eligible for rewards.
Transaction MCC and Description: Some merchants/services are not eligible.
MCC stands for Merchant Category Code, it serves the purpose of identifying the nature of the merchant's business. Check this Visa guide for further information.
The description is a line in the transaction that includes information about it. We use this to identify the specific merchant, good, or service.

Our algorithm uses this information to determine if this is a transaction that should be rewarded or not.

Transactions that do not earn PLU Rewards
This is the list of transactions that we do not reward:

Payments into a bank account or card (including your own).
Financial services such as investments, mortgages, or loans.
Currency exchange and money transfer services.
Deposits or transfers into crypto exchanges or any crypto product.
Services that allow you to deposit and withdraw funds.
Gift cards or any card that can be loaded/topped up.
Cash transfers or payments to individuals.
Paying for money orders or traveler's cheques.
Betting or lottery services.
Many of those transactions can be easily identified just by the MCC. Here is a list of the MCCs that will indicate a non-eligible transactions:

MCCs that will indicate a non-eligible transactions:

4829 - Money transfers
6010 - Manual cash
6011 - Automated cash
6012 - Financial Institutions
6211 - Brokers, stocks, bonds
6540 - Cards/Wallets top ups
7012 - Timeshares
7995 - Gambling

Certain MCCs cover types of transactions that are usually fine, but also have some use cases where the transaction is not eligible, so they can't be used by themselves to determine the transaction eligibility and the Description will be factored in:

5734 - Computer software. While is designed for computer software purchases (which is rewarded), it's also used for some investment and crypto services.
5999 - Miscellaneous outlets. A catch-all that includes things like gift cards.
6051 - Non-Financial Institutions. Most transactions here are not rewarded, but some very specific use cases like utility bill payments are rewarded.
8999 - Other professional services. A catch-all for professional services. Most are rewarded but some entities use this for investments, which are not rewarded.
9399 - Other government services. A catch-all for government services. Most are rewarded but some specific ones related to account deposits and investments are not rewarded.

The remaining MCCs will be rewarded in most cases, with some minor and very rare exceptions based on some merchants categorizing their services incorrectly.

[ Voor 117% gewijzigd door Hyena op 29-12-2022 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Hyena schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:34:
Het klinkt wel "te mooi om waar te zijn". Want je kan dan geld overmaken naar een derde en deze kan het geld waar terug naar jou overmaken en kun je flinke bedragen cashback harken.
Als dit werkt, ga je wel voor de "Plutus blockt me" award. En je krijgt geheid vragen van je eigen bank.

• StefanoZ
lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:22:
[...]

Gaat niet werken… Paypal heeft eenzelfde merchant categorie als Wise of Western Union en die zijn ook uitgesloten voor cashback.
Leuk idee, maar het zou een infinite money glitch zijn en daar houdt Plutus (of andere partij) echt wel rekening mee…

• lubbertkramer
StefanoZ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:39:
[...]

Gaat niet werken… Paypal heeft eenzelfde merchant categorie als Wise of Western Union en die zijn ook uitgesloten voor cashback.
Leuk idee, maar het zou een infinite money glitch zijn en daar houdt Plutus (of andere partij) echt wel rekening mee…
Ze zien een Crv (Curve) afschrijving met een beschrijving (geen idee of er via Xoom dan ook Paypal staat). Voor 30 euro kosten waag ik het gokje wel met kans op cashback. Zoals hierboven gepost gaat factuur voor een schilder goed, dan verwacht ik een aanbetaling voor gietvloer ook. Anders kan ik altijd nog support ticket aanmaken en de factuur tonen :) Als het werkt dan betaal ik mijn keuken, gietvloer, dakserre, badkamer en dergelijke ook via Xoom voor cashback, beter dan de 3,5% wat Billhop rekent waarvan we weten dat het werkt.

Andere betalingen via Paypal geven ook gewoon PLU, doe wel vaker via Paypal betalen als er geen creditkaart mogelijk is maar wel Paypal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6-6Y12IxSMEqVuoGkQVbk8y2MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY71dVpPizWQcPD1BR7kM8Ac.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NEv6ytT9pqDa4wW25BvzpCSakc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/busXf7srTTxzdwrZowBucaRR.png?f=fotoalbum_large

Later datum GBIT gedaan in Curve omdat ik niet genoeg @ Plutus had staan maar zoals je ziet dezelfde transactie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTHSXgBO0iG1Kn1Tdq4JRUQQeHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O5k0fWZonXZMV6dobscyIaBC.png?f=fotoalbum_large

en een andere Paypal betaling bij Greetz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7UzVCT5WaWfc15FQbQ2FnIywGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EQpp4k93mtAAjOD7rpurEShx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2022 18:57 ]

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-09 20:48
Infinite money glitch valt wel mee. Als je Premium hebt en Goat-status hebt bereikt kan je maximaal €8k (8% van 100k) per jaar aan PLU verdienen. Hier gaat nog 14,99 x 12 = 179,88 vanaf. Je betaalt fees om het in je MetaMask te krijgen, Plu te verzenden naar een CEX met een PLU/USDT of PLU/BTC pair CEX, USDT/BTC converteren naar XRP, verzenden naar een CEX waar XRP/EURO mogelijk is, omzetten naar Euro's en dan versturen naar je bankrekening. En dit nog allemaal los van wat de koers doet, spread en de lage liquiditeit op de PLU pairs.

Of je converteert voor 30 euro per dag gratis in de Plutus backend. Maar daar ben je zo'n 266 dagen meebezig om 8k te converteren.

Kortom, Is niet allemaal goud wat er blinkt. En dan heb ik het nog niet eens over die €16.5k (met de huidige koers) aan PLU die je in je MM moet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakenpeak op 29-12-2022 19:01 ]

• StefanoZ
lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:51:
[...]

Ze zien een Crv (Curve) afschrijving met een beschrijving (geen idee of er via Xoom dan ook Paypal staat). Voor 30 euro kosten waag ik het gokje wel met kans op cashback. Zoals hierboven gepost gaat factuur voor een schilder goed, dan verwacht ik een aanbetaling voor gietvloer ook. Anders kan ik altijd nog support ticket aanmaken en de factuur tonen :) Als het werkt dan betaal ik mijn keuken, gietvloer, dakserre, badkamer en dergelijke ook via Xoom voor cashback, beter dan de 3,5% wat Billhop rekent waarvan we weten dat het werkt.

Andere betalingen via Paypal geven ook gewoon PLU, doe wel vaker via Paypal betalen als er geen creditkaart mogelijk is maar wel Paypal :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Later GBIT gedaan in Curve omdat ik niet genoeg @ Plutus had staan
[Afbeelding]
Er zit een verschil tussen een betaling via Paypal, of geld verzenden via Paypal. Het verschilt zit in de merchant category code, die curve 1 op 1 doorspeelt aan de kaartverstrekker (Plutus).
Ik heb dit zelf al eens geprobeerd met Crypto.com, paypal en Wise, allen waren uitgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
StefanoZ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:55:
[...]

Er zit een verschil tussen een betaling via Paypal, of geld verzenden via Paypal. Het verschilt zit in de merchant category code, die curve 1 op 1 doorspeelt aan de kaartverstrekker (Plutus).
Ik heb dit zelf al eens geprobeerd met Crypto.com, paypal en Wise, allen waren uitgesloten.
We gaan het beleven, ik koppel terug. Als Billhop werkt zou dit via Xoom (PayPal) ook moeten werken lijkt mij. Idee/techniek is hetzelfde, alleen lagere transactiekosten. Heb zojuist geld naar Plutus gestuurd om de aanbetaling van de gietvloer te kunnen betalen, zou deze als het goed is morgen kunnen doen dus verwacht ergens volgende week te weten wat er gebeurd :) Nu maar hopen dat Xoom dan een andere merchant code doorgeeft dan Paypal zelf en anders waag ik er wel een support ticket aan met de factuur erbij

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2022 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakenpeak
lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:59:
[...]

We gaan het beleven, ik koppel terug. Als Billhop werkt zou dit via Xoom (PayPal) ook moeten werken lijkt mij. Idee/techniek is hetzelfde, alleen lagere transactiekosten. Heb zojuist geld naar Plutus gestuurd om de aanbetaling van de gietvloer te kunnen betalen, zou deze als het goed is morgen kunnen doen dus verwacht ergens volgende week te weten wat er gebeurd :) Nu maar hopen dat Xoom dan een andere merchant code doorgeeft dan Paypal zelf en anders waag ik er wel een support ticket aan met de factuur erbij
Xoom is grappig. Je kan zelfs geld overmaken en dat iemand het contant bij een Ria Money Transfer (Bv in Amsterdam, Den Haag en Antwerpen) kan ophalen.
Maar het is geen Billhop concurrent. Voor NL kan je alleen geld overmaken naar personen, niet naar bedrijven. Curve blokkeert automatisch de betaling. Via Plutus kaart direct betalen lukt wel.
Titel is Xoom Luxembourg. Ongetwijfeld dat die de merchant code 'money transfer' heeft die op de uitgesloten lijst staan van Plutus.

Rekeningen betalen is alleen mogelijk voor klanten uit de volgende landen:
Costa Rica
Dominicaanse Republiek
El Salvador
Guatemala
Honduras
Mexico
Nicaragua

Bij die landen zou het kunnen dat het net als betalingen via Paypal de merchant ook meeneemt, maar ik betwijfel het, want Xoom kan nooit weten wat voor soort bedrijf het is.

Ik heb overigens toch geprobeerd. Wie niet waagt, wie niet wint.

• lubbertkramer
tweakenpeak schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:20:
[...]

Xoom is grappig. Je kan zelfs geld overmaken en dat iemand het contant bij een Ria Money Transfer (Bv in Amsterdam, Den Haag en Antwerpen) kan ophalen.
Maar het is geen Billhop concurrent. Voor NL kan je alleen geld overmaken naar personen, niet naar bedrijven. Curve blokkeert automatisch de betaling. Via Plutus kaart direct betalen lukt wel.
Titel is Xoom Luxembourg. Ongetwijfeld dat die de merchant code 'money transfer' heeft die op de uitgesloten lijst staan van Plutus.

Rekeningen betalen is alleen mogelijk voor klanten uit de volgende landen:
Costa Rica
Dominicaanse Republiek
El Salvador
Guatemala
Honduras
Mexico
Nicaragua

Bij die landen zou het kunnen dat het net als betalingen via Paypal de merchant ook meeneemt, maar ik betwijfel het, want Xoom kan nooit weten wat voor soort bedrijf het is.

Ik heb overigens toch geprobeerd. Wie niet waagt, wie niet wint.
Ben benieuwd naar jouw ervaring als jij al betaald hebt, hier nog wachten op de overboeking / top-up naar Plutus.

Vraag mij wel af hoe ze gaan bepalen of het een bedrijf of persoon is? Bijvoorbeeld voor de gietvloer moet ik de aanbetaling overschrijven naar een ABN rekeningnummer en van wat ik zag werkt het inderdaad zo maar wellicht kun jij daar wat over zeggen? Als ik onderstaande lees moet dat gewoon werken. Merkte alleen dat de achternaam niet leeg mocht zijn in het proces :9 Maar precies wat je zegt, wie niet waagt wie niet wint dus het proberen waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds9pLgwkVnayngYGoUJxhOT7xWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j40G6GBltpz0PRCox0ILeXNU.png?f=fotoalbum_large

Mocht Plutus geen cashback geven (ook niet na tonen factuur) daarna maar eens via Hi proberen of het daar wel werkt O-)

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 29-12-2022 19:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deuceboss
  • Laatst online: 13:22
Ik heb Xoom al een keer getest en hij komt niet in aanmerking voor cashback bij Plutus. Er zit ook een cap op van € 500 per transactie uit m'n hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakenpeak
lubbertkramer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:36:
[...]

Ben benieuwd naar jouw ervaring als jij al betaald hebt, hier nog wachten op de overboeking / top-up naar Plutus.

Vraag mij wel af hoe ze gaan bepalen of het een bedrijf of persoon is? Bijvoorbeeld voor de gietvloer moet ik de aanbetaling overschrijven naar een ABN rekeningnummer en van wat ik zag werkt het inderdaad zo maar wellicht kun jij daar wat over zeggen? Als ik onderstaande lees moet dat gewoon werken. Merkte alleen dat de achternaam niet leeg mocht zijn in het proces :9 Maar precies wat je zegt, wie niet waagt wie niet wint dus het proberen waard.

[Afbeelding]

Mocht Plutus geen cashback geven (ook niet na tonen factuur) daarna maar eens via Hi proberen of het daar wel werkt O-)
Ik heb naar één van mijn bedrijven een betaling gedaan. Bij voornaam 'Pietjepuk', bij achernaam 'BV' en dat werkt. Betaling komt binnen op naam van Trustly. Dat is een betalingsprovider.

Betaling van Xoom staat niet meer op pending maar helaas geen cashback. Toevallig ook Billhop getest en die komt wel netjes door.

Het enige wat je kan doen is vantevoren klantenservice contacten, uitleggen dat het een transactie is die normaal gesproken cashback geeft en dat deze via Xoom ga. Weet je precies waar je aan toe bent.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakenpeak op 30-12-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 15:12
Ik heb wat PLU verkocht voor tegoed op de debit card, volgens Plutus is deze actie een paar dagen geleden al Completed. Toch kan ik nergens zien dat er een tegoed is bijgeschreven op de kaart / of dit aan het saldo zien.

Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

RisingSun schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:07:
Ik heb wat PLU verkocht voor tegoed op de debit card, volgens Plutus is deze actie een paar dagen geleden al Completed. Toch kan ik nergens zien dat er een tegoed is bijgeschreven op de kaart / of dit aan het saldo zien.

Iemand hier al ervaring mee?
Dit is nooit te zien maar staat er bij mij altijd wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 13:24

Vis

Die top ups zijn toch wel echt rampzalig hè.. moet gewoon instant kunnen imo.

Gisterenochtend top up uitgevoerd voor een klein bedrag op de kaart te laten zetten, nog steeds niet op de kaart.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
@Vis Plutus en hi.com hebben beide Curve als perk. Dan heb je jou probleem niet meer. En je krijgt ook nog eens 1% extra bij Appie, Jumbo of Lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucatoni
Vis schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:03:
Die top ups zijn toch wel echt rampzalig hè.. moet gewoon instant kunnen imo.

Gisterenochtend top up uitgevoerd voor een klein bedrag op de kaart te laten zetten, nog steeds niet op de kaart.
Vrijdag popups worden in de meeste gevallen pas maandag verwerkt. Ik probeer popups altijd ma-do uit te voeren, dan duurt het maximaal 1 werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Minder dan 6 uurtjes te gaan. Vul je voorspelling in van de Bitcoin bodem en win eeuwige roem!!!!
De Bitcoin Bodemvis Challenge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 12:12
Bij mij gaan de top-ups de laatste 2x bijna instant. Zowel overboeking van bank naar plutus als top-up naar kaart. Gisteren (vrijdag dus) rond 16 uur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb door een flinke sloot GBITs naar Hi (ivm hogere cashback ;) ) flink wat geld op mijn Plutus kaart staan, iemand een idee hoe ik het daar weer af krijg naar mijn bankrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoZ
Tomba schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:14:
Ik heb door een flinke sloot GBITs naar Hi (ivm hogere cashback ;) ) flink wat geld op mijn Plutus kaart staan, iemand een idee hoe ik het daar weer af krijg naar mijn bankrekening?
Je kan proberen een Revolut kaart op te waarderen met het kaartnummer van je Plutus kaart, en dan overschrijven naar je bankrekening.
Werkte vroeger bij crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

StefanoZ schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Je kan proberen een Revolut kaart op te waarderen met het kaartnummer van je Plutus kaart, en dan overschrijven naar je bankrekening.
Dat lijkt inderdaad te werken; even getest met 10€, als die daadwerkelijk aankomt op mijn rekening dan ga ik eens wat meer overboeken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enermax
Tomba schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:06:
[...]

Dat lijkt inderdaad te werken; even getest met 10€, als die daadwerkelijk aankomt op mijn rekening dan ga ik eens wat meer overboeken :)
Met Revolut, Plutus kaart leegtrekken -> €300 werkt via Curve -> plutus. Vanmorgen getest. En naar ABN vanuit Revolut is meestal instant.

Voordat er vragen komen, in Revolut app druk je add money en voeg je je Curve kaart toe met het bedrag dat je eraf wilt trekken. Daarna als het bedrag er is druk je Sent naar je eigen banknummer. 20sec duurt alles bij elkaar ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9AW9DKcurtIqgb6aHG9NNRbwV8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R1bxipWM1LacQazHIbClIdjd.jpg?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door enermax op 01-01-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Tomba schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:06:
Opwaarderen van Revolut werkt inderdaad prima. Stond er direct op en daarna in no-time weer door naar de reguliere bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

enermax schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:12:
[...]

Met Revolut, Plutus kaart leegtrekken -> €300 werkt via Curve -> plutus. Vanmorgen getest. En naar ABN vanuit Revolut is meestal instant.

Voordat er vragen komen, in Revolut app druk je add money en voeg je je Curve kaart toe met het bedrag dat je eraf wilt trekken. Daarna als het bedrag er is druk je Sent naar je eigen banknummer. 20sec duurt alles bij elkaar ;)
[Afbeelding]
Hmm vreemd hier ook ABN maar komt nog niet door.
Revolut zegt dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gEWAiNSzZZDPE5IGZQqhKa53cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPSwqZIBaVhrelWbffBBo6Q2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 18:40
StefanoZ schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:54:
[...]

Werkte ook met de Binance card (sept 2021). Weet niet of het nu nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Revolut zegt dit:
[Afbeelding]
Hmm weird tweede (grotere) overboeking is er wel direct. Glitch in the matrix denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Tomba schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Revolut zegt dit:
[Afbeelding]
De info van revolut loopt vaak achter. De tranfers die ik doe met revolut zijn vaak instant, en vaak de volgende dag pas mail dat je geld overgemaakt hebt etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Dacuuu schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:34:
[...]

De info van revolut loopt vaak achter. De tranfers die ik doe met revolut zijn vaak instant, en vaak de volgende dag pas mail dat je geld overgemaakt hebt etc ;)
Die test 10€ staat daadwerkelijk nog niet op mijn rekening. De rest die ik daarna doorgestuurd heb al wel. Zal vast goed komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Het gaat maar door :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcp0q6aAgsdMrzlBoZ8L1eJ3vqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smv1LlSLoIILDHB2Ba8iYKT2.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Vriend van me heeft ook geld gestort. Kaart komt niet en Plutus geeft aan sluit account maar en open maar een nieuwe. Waar gaat dat gestorte geld heen dan? Dus hij wacht maar op kaart.. en hopelijk krijgt hij niet zo een inactief bericht zoals jij hebt.

Withdrawal zou wel gratis moet zijn: 1.2 Fiat Withdrawal (Per withdrawal) Free.

[ Voor 21% gewijzigd door enermax op 01-01-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
enermax schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:29:
[...]

Vriend van me heeft ook geld gestort. Kaart komt niet en Plutus geeft aan sluit account maar en open maar een nieuwe. Waar gaat dat gestorte geld heen dan? Dus hij wacht maar op kaart.. en hopelijk krijgt hij niet zo een inactief bericht zoals jij hebt.

Withdrawal zou wel gratis moet zijn: 1.2 Fiat Withdrawal (Per withdrawal) Free.
geld terug storten lukt makkelijk, heb ik al 1x gedaan en stond de volgende dag weer terug op mijn bank rekening

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

My god… FYI de kaart van mijn vrouw is na 3,5 weken aangekomen (wij hebben nu dus voor 4.99 3 perks ;) )

Moet zeggen dat door hi Plutus relatief weinig actie gaat zien voorlopig (wil mijn inleg @ hi zsm terug hebben :p) buiten de perks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
Dacht op 31-12 nog de Lidl Perk te pakken boeken ze de transactie op 1-1. Jammer weer. Ik kan trouwens geen Plu welke op available staat laten uitbetalen. De withdraw knop is grijs. En als ik op Sell druk dan kan ik wel het aantal Plu invullen en staat withdraw to card blauw beschikbaar maar is de proceed knop grijs. Gewoon even geduld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
Hyena schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:35:
Dacht op 31-12 nog de Lidl Perk te pakken boeken ze de transactie op 1-1. Jammer weer. Ik kan trouwens geen Plu welke op available staat laten uitbetalen. De withdraw knop is grijs. En als ik op Sell druk dan kan ik wel het aantal Plu invullen en staat withdraw to card blauw beschikbaar maar is de proceed knop grijs. Gewoon even geduld hebben?
Als ik op de telefoon browser inlog kan ik ook niet sell drukken. Ik krijg dan geen prijs te zien. Op de desktop wel. Je moet minimaal 10 euro hebben en max 30 euro per dag.
Pagina: 1 ... 22 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.