Verrassend genoeg zijn de mislukte GBITs van zo rond 17 mei allemaal teruggeboekt. En dan niet bij Hi (waar het volgens mij fout ging) maar bij ING. Helemaal prima natuurlijk, heb ik er alsnog cashback over gekregen. Maar wel vreemd, aangezien ik hier volgens mij lees dat de meesten juist bij Hi moeten aakloppen met hun ARNs.pimsaint schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:17:
[...]
Dat heb ik gedaan en heb ook een hele rits met ARN's gekregen die bij de transacties horen. Maar het vreemde is dat ik niet naar Hi, maar naar ING word verwezen door Curve. Zij zeggen dat die GBIT's op 17 mei succesvol waren en dat de afschrijvingen niet bij Hi, maar bij ING zijn teruggeboekt.
Maar bij de ING is nu na ruim een maand nog steeds niets te zien dus heb 10 dagen geleden daar boel voorgelegd bij transactieonderzoek@ing.nl na 100 stappen via chat, formulieren, etc.
Ook vrij toevallig; vandaag een stuk of 5 refunds op mijn Hi kaart ontvangen waarvan ik niet eens (meer) wist dat er uberhaupt refunds waren. Zo'n zooitje is het hier inmiddels met al die crypto kaarten en wel/niet mislukte GBITs. Ik wilde de Hi kaart uit m'n curve app gooien om foutjes in te toekomst te voorkomen, maar misschien toch nog maar even aanhouden. Wie weet welke refunds ik nog meer over het hoofd heb gezien 😅
In ieder geval niet betalen/ GBIT via Curve want dat gaat nog steeds harstikke fout bij Hi.
En wat betreft de Hi tokenomics - die nieuwe 30 of 45 dagen cashback delay policy is natuurlijk wel effectief gebleken om de boefjes buiten te houden die flinke cashbacks harken en dan binnen 30 dagen een refund doen. Komende van crypto.com vond ik dat altijd maar wat vreemd systeem bij Plutus, maar het scheelt blijkbaar toch een hoop ellende aan hun kant. Wie weet is het nog niet te laat voor een beetje stabiliteit.
Dat gezegd hebbende:
2022.05.1 Breaking: Crypto.com to ditch staking rewards and reduce card rewards: CRO $0.37 op de dag van de aankondiging, $0.18 een maand later.
2022.07.23 Card updates: Revision to merchant rebate benefit period : CRO $0.134 op de dag van de aankondiging, $0.12 een maand later.
Ik snap best dat gratis geld niet bestaat en dat ze ook bij Hi.com een keer tot die conclusie zouden komen,. Maar de weg naar boven wordt.. vooral heel lastig ($0.05 is de dagprijs van CRO op moment van schrijven)
Zowel Hi.com en vooral crypto.com hebben een redelijk ecosysteem rondom hun app en crypto.com zelfs een eigen chain (chronos). Daarom verbaast het mij dat Plutus (tot nu toe) zo stabiel blijft. Misschien zijn abonnementen, een cooldown periode voor de cashbacks en verder geen gekkegheid nou precies the way to go.
[ Voor 7% gewijzigd door pimsaint op 01-07-2023 03:52 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic