Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik denk persoonlijk dat als ik hem in NK had gepost, wat ik bewust niet gedaan heb, dat ik 0 (of 1) reactie zou krijgen. Maar die niet serieuze reacties zijn ook weer irritant, dus het is basically het kiezen tussen twee mindere opties.Taro schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:04:
Heb de afgelopen periode bij een aantal SC berichten gereageerd dat die ook prima in het NK topic passen, maar ik merk veel koudwatervrees en men heeft het idee dat de lat in NK té hoog ligt, terwijl dat volgens mij niet zo is. Ook de recente vraag van @tomtom901 ivm wisselkoers zou bijv. beter in NK passen dan in SC, dat zie je ook aan het type reacties dat er op volgt.
Dat is het inderdaad, de Slowchat werkt als een magneet op alles, dat is al jaren zo en houdt zichzelf ook in stand, tenzij er actief gemodereerd wordt wat ook regelmatig discussies oplevert en veel werk kost.tomtom901 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:09:
[...]
Ik denk persoonlijk dat als ik hem in NK had gepost, wat ik bewust niet gedaan heb, dat ik 0 (of 1) reactie zou krijgen. Maar die niet serieuze reacties zijn ook weer irritant, dus het is basically het kiezen tussen twee mindere opties.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dit werd toen idd ook aangehaald als een reden. Posters in het nieuws/koers topic kregen niet voldoende reacties vonden ze.tomtom901 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:09:
[...]
Ik denk persoonlijk dat als ik hem in NK had gepost, wat ik bewust niet gedaan heb, dat ik 0 (of 1) reactie zou krijgen. Maar die niet serieuze reacties zijn ook weer irritant, dus het is basically het kiezen tussen twee mindere opties.
@Taro Ik denk dat je als mod dan ook het goede voorbeeld moet geven, veel van je berichten bevatten inhoudelijk relevante informatie en dan is het logisch dat andere gebruikers dat ook doen.
[ Voor 214% gewijzigd door Nopheros op 24-08-2024 14:18 ]
Klopt, maar ik reageer in SC alleen op anderen met bijv. charts of inhoudelijke reacties, tenzij het het delen van de shitcoin pf betreftNopheros schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:10:
[...]
Dit werd toen idd ook aangehaald als een reden. Posters in het nieuws/koers topic kregen niet voldoende reacties vonden ze.
@Taro Ik denk dat je als mod dan ook het goede voorbeeld moet geven, veel van je berichten bevatten inhoudelijk relevante informatie en dan is het logisch dat andere gebruikers dat ook doen.
Het wordt ook wel heel lastig als ik reacties op SC berichten in NK ga posten en daar mensen ga quoten. En het originele bericht is ook niet altijd NK waardig.
Laten we afspreken dat we vanaf nu weer wat vaker bij inhoudelijke berichten de afspraken van destijds aanhalen en verwijzen / verplaatsen naar NK topic.
Volgens je oorspronkelijk bericht zouden die berichten dan verplaatst moeten worden toch? Dan staat beide posts in het juiste topic incl. jouw reactie.Taro schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:59:
[...]
Klopt, maar ik reageer in SC alleen op anderen met bijv. charts of inhoudelijke reacties, tenzij het het delen van de shitcoin pf betreftIn NK start ik bewust nieuwe posts.
Het wordt ook wel heel lastig als ik reacties op SC berichten in NK ga posten en daar mensen ga quoten. En het originele bericht is ook niet altijd NK waardig.
Laten we afspreken dat we vanaf nu weer wat vaker bij inhoudelijke berichten de afspraken van destijds aanhalen en verwijzen / verplaatsen naar NK topic.
Dat is afhankelijk van het eerste bericht, als iemand zegt:Nopheros schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:41:
[...]
Volgens je oorspronkelijk bericht zouden die berichten dan verplaatst moeten worden toch? Dan staat beide posts in het juiste topic incl. jouw reactie.
En ik reageer daarop met een chart om aan te geven waarom ik 80k verwachtMijn gevoel zegt dat Bitcoin komend weekend naar 10k gaat
Moet die eerste dan in NK komen? Wat mij betreft niet.
Maar dan is jouw post wel inhoudelijk relevant en hoort dus niet in dat topic thuis. Je zou de post dan helemaal niet moeten maken aangezien die tegen je regelgeving ingaat.Taro schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:45:
[...]
Dat is afhankelijk van het eerste bericht, als iemand zegt:
[...]
En ik reageer daarop met een chart om aan te geven waarom ik 80k verwacht
Moet die eerste dan in NK komen? Wat mij betreft niet.
Wat is het achterliggende doel van je berichten/opmerkingen? Want zoals je de afgelopen periode een aantal keer hebt kunnen zien had ik na zo'n bericht een mea culpa en heb ik dat ook gedeeld. Het blijft echter een verleidelijke valkuil. Immers ben ik primair ook gewoon een mens en bijdrager aan het topic. En ik ben mij zeer bewust van mijn voorbeeldfunctie, maar kleur soms ook weleens buiten de lijntjes.Nopheros schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:46:
[...]
Maar dan is jouw post wel inhoudelijk relevant en hoort dus niet in dat topic thuis. Je zou de post dan helemaal niet moeten maken aangezien die tegen je regelgeving ingaat.
De regels geven duidelijk aan dat inhoudelijke berichten niet gewenst zijn. Nu wordt hier aangegeven dat inhoudelijke berichten niet eerst in het NK topic hoeven wanneer er gereageerd wordt op een niet inhoudelijk bericht.
Dat maakt het niet veel duidelijker, dus vandaar mijn laatste bericht.
Er wordt in SC as we speak een serieuze vraag gesteld over hoe 10 USDT/C van platforms af te krijgen. Die zie ik persoonlijk liever in SC langskomen dan in NK, uiteraard wel graag met feedback waar hij/zij iets mee kan. Maar ik zie het meer als: hulpvragen stellen, het zoveelste Twitter/X bericht over XRP of ADA delen, een keer je BBQ of Lambo laten zien, die horen in SC. Komt er een FED-meeting aan, post je een chart, heb je een vraag over TA, of komt serieuze top 10 coin Z met belangrijk nieuws dat voor meer mensen relevant is dan alleen de bagholders en believers, dan hoort het in NK. Maar maak maar eens een setje met regels die voor iedereen 100% helder zijn en alle situaties dekken.
En in dat grijze gebied moeten we allemaal niet op onze tenen gaan lopen en is er geen goed of fout, omdat we niet alles perfect in regeltjes krijgen, we zitten hier ook voor ons plezier. Tenminste, ik wel, ik doe dit als vrijwilliger en krijg er niets voor behalve duimpjes en soms wat gezeik
Zou je dus kunnen aangeven wat er nodig/wenselijk is qua aanvulling/verduidelijking/regels/toelichting/etc. om dit beter in te richten ipv kritisch te zijn op mijn/ons handelen? Laat heel helder zijn: Je mag kritisch op mij zijn en ik hoop dat je ziet dat ik daar ook iets mee doe en voor open sta, maar ik zoek naar de gezamenlijke oplossing die het voor iedereen leuk houdt en niet op werk gaat laten lijken omdat ik/we de hele dag berichtjes moeten gaan zitten verplaatsen en daar discussies over krijgen. Dat is namelijk wel de werkelijkheid en daar pas ik voor aangezien ik ook andere dingen te doen heb en vrijwilliger ben. Dus welke aanpassingen/bijstelling/verduidelijking moeten we doorvoeren om het voor iedereen helder te krijgen?
Dus ik ben dan benieuwd hoe het uitgevoerd gaat worden, want duidelijk is het totaal niet en als ik je post hierboven lees "grijs" gebied, is dat bij jouw ook niet het geval.
Maar goed ik heb andere dingen te doen, ik zie de inhoudelijke posts wel weer voorbij komen
Ik had je tot/voor dit bericht best wel hoog zitten, maar dat beeld is helaas ineens veranderd, erg jammer. Kritiek leveren en feedback geven mag, is prima en ook wenselijk, daar staan ik/we zeker voor open. Maar er zit een groot verschil tussen kritiek leveren (makkelijk) en met oplossingen/voorstellen komen (lastiger). Ik, @tomtom901 en anderen kiezen ervoor om in onze vrije tijd mee te helpen, mee te denken en een bijdrage richting een oplossing te leveren. Wij hebben net als jij ook andere dingen te doen. Maar wij kiezen er niet voor om weg te lopen en wat anders te gaan doen als het moeilijk wordt, ondanks dat we vrijwilligers zijn.Nopheros schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 16:52:
Ik ben kritisch op onduidelijke regels die in praktijk vrijwel niet uitvoerbaar zijn en dus eigenlijk zinloos zijn omdat ze niet worden toegepast. En als iemand daar dan op reageert dan kom je met de reactie, je het gelijk gaan we waar uitvoeren.
Dus ik ben dan benieuwd hoe het uitgevoerd gaat worden, want duidelijk is het totaal niet en als ik je post hierboven lees "grijs" gebied, is dat bij jouw ook niet het geval.
Maar goed ik heb andere dingen te doen, ik zie de inhoudelijke posts wel weer voorbij komen
Ik laat het hierbij aangezien mijn tijd ook kostbaar is en ik die daarom liever aan positieve en opbouwende zaken besteed.
Voor mij persoonlijk wel de mooiste combi en voelt meer als met vrienden in de kroeg, daar gaan serieuze zaken en geouwehoer ook hand in hand.
Maar goed, zoals ik zei, dat zal voor iedereen anders zijn. Het bijhouden van het NK zit ook niet zo in m'n systeem en ik zou het jammer vinden als we bijvoorbeeld de trade setups (hulde aan diegenen) in de SC moeten missen.
Just my 2 sats uiteraard!
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik heb direct in het eerste bericht een oplossing aangedragen, als een regel namelijk niet uitgevoerd wordt en in de praktijk eigenlijk niet is uit te voeren laten we het dan ook gewoon niet doen.Taro schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:49:
[...]
Ik had je tot/voor dit bericht best wel hoog zitten, maar dat beeld is helaas ineens veranderd, erg jammer. Kritiek leveren en feedback geven mag, is prima en ook wenselijk, daar staan ik/we zeker voor open. Maar er zit een groot verschil tussen kritiek leveren (makkelijk) en met oplossingen/voorstellen komen (lastiger). Ik, @tomtom901 en anderen kiezen ervoor om in onze vrije tijd mee te helpen, mee te denken en een bijdrage richting een oplossing te leveren. Wij hebben net als jij ook andere dingen te doen. Maar wij kiezen er niet voor om weg te lopen en wat anders te gaan doen als het moeilijk wordt, ondanks dat we vrijwilligers zijn.
Ik laat het hierbij aangezien mijn tijd ook kostbaar is en ik die daarom liever aan positieve en opbouwende zaken besteed.
Je hebt duideiljk aangegeven wat niet de bedoeling is:
/f/image/LxSsPGoox3QyG9yJx3QkdUbN.png?f=fotoalbum_large)
En zelfs een mod post nu weer een bericht over de koers van Bitcoin.
/f/image/QBajjGKktwCAFen5pHKNu0j5.png?f=fotoalbum_large)
Zoals ik vorig jaar ook al aangaf toen deze regel bedacht was, de slow chat werkt juist om het de goede mix is van memes en relevantie informatie. Als je daar de relevantie informatie uithaalt heb je alleen maar onzin over waar niemand op zit te wachten. Daarnaast is het voor jullie ook simpelwel niet vol te houden lijkt me.
Ondertussen zijn er al weer meerdere posts geplaatst die inhoudelijk relevant zijn....
Ik snap werkelijk niet wat de zin is om topic A te laten bloeden om topic B meer leven te geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 26-08-2024 13:13 ]
Ik snap werkelijk niet welke winst je ermee denkt te behalen om deze discussie aan te blijven gaan. Een inhoudelijk relevante post van 1 zin, met daarbij een verwijzing naar het NK topic naar aanleiding van iets met de koers is natuurlijk heel wat anders dan trades posten zoals ik wel eens deed.Nopheros schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:04:
[...]
Ik snap werkelijk niet wat de zin is om topic A te laten bloeden om topic B meer leven te geven.
Sorry, maar mijn behoefte om als (ik zal het nog een keer zeggen) vrijwillige mod, deze discussie met je te voeren is ondertussen wel op. @Taro en ik doen de moderatie zoals het ons goed lijkt, en dat wil niet zeggen dat we elk bericht gaan verplaatsen, maar je voelt zelf wel aan waar de scheiding ligt. Als jij denkt dat die anders moet liggen, dan staat het je vrij om je aan te melden als mod en ons te komen helpen.
Mijn doel heb ik inmiddels ook al meerdere malen uitgelegd, ook een paar posts hierboven wordt het door iemand anders aangegeven.
Als je iedereen regels gaat opleggen hou je er dan ook aan of schaf de regels af als ze blijkbaar niet uitvoerbaar zijn. Dit blijkt wel uit je eigen post.
Zoals ik al zei, het staat je vrij je bij het mod team te voegen.Nopheros schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:35:
@tomtom901 De regels zijn vrij duidelijk aangegeven door je collega. Inhoudelijke relevantie posts zijn niet gewenst. Lijkt me irrelevant of het om 1 regel gaat of meerdere.
Mijn doel heb ik inmiddels ook al meerdere malen uitgelegd, ook een paar posts hierboven wordt het door iemand anders aangegeven.
Als je iedereen regels gaat opleggen hou je er dan ook aan of schaf de regels af als ze blijkbaar niet uitvoerbaar zijn. Dit blijkt wel uit je eigen post.
Net zoals de afgelopen 10 maanden wordt het beleid dus niet uitgevoerd.tomtom901 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:41:
[...]
Zoals ik al zei, het staat je vrij je bij het mod team te voegen.
Dan is het voor iedereen tenminste duidelijk waar we aan toe zijn.
Zoals ik al zei, het staat je vrij je bij het mod team te voegen.Nopheros schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:49:
[...]
Net zoals de afgelopen 10 maanden wordt het beleid dus niet uitgevoerd.
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat ik hiervoor zou worden aangenomen, daarnaast zou ik beleid moeten uitvoeren wat eigenlijk gewoon niet te doen is (zie berichten hierboven) en dat zou me erg tegenstaan.tomtom901 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:53:
[...]
Zoals ik al zei, het staat je vrij je bij het mod team te voegen.
Had gewoon alles bij het oude gelaten en post af en toe in de slow chat als herinnering dat diepgaande informatie over nieuw en koers van Bitcoin eigenlijk in een ander topic hoort.
Dan krijgen de posters in NK reacties (hun blij) blijft het SL wat het is (hun blij) en blijft het feedback topic ook weer wat leger (mods blij).
Ik laat het hier verder bij, alles wat gezegd is is volgens mij gezegd en zoals ik al eerder zijn (en alweer bewezen is), ik zie de inhoudelijk relevante reacties wel weer voorbijkomen
Net zoals bij de wet, heb je regels die je ofwel 'naar de letter' uitvoert, ofwel 'naar de geest van'. Ik denk dat zowat iedereen genoeg capaciteit heeft om dat onderscheid te maken in dit simpele kader. Lukt dat niet, dan ligt het probleem niet bij de moderatie (wat binnen dit subforum sowieso al geen makkelijk gegeven is).Nopheros schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:49:
Net zoals de afgelopen 10 maanden wordt het beleid dus niet uitgevoerd.
Organisch gegroeide situaties kan je wel proberen te ontwrichten met allerlei regeltjes, maar daar wordt uiteindelijk ook niemand vrolijk van. Het is momenteel geen ideale situatie, maar ik kan eerlijk gezegd maar weinig ideale situaties noemen in het leven. Een beetje water bij de wijn leren doen en wat relativeren brengen je al een heel eind.
Slonzo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:04:
[...]
Net zoals bij de wet, heb je regels die je ofwel 'naar de letter' uitvoert, ofwel 'naar de geest van'. Ik denk dat zowat iedereen genoeg capaciteit heeft om dat onderscheid te maken in dit simpele kader. Lukt dat niet, dan ligt het probleem niet bij de moderatie (wat binnen dit subforum sowieso al geen makkelijk gegeven is).
Organisch gegroeide situaties kan je wel proberen te ontwrichten met allerlei regeltjes, maar daar wordt uiteindelijk ook niemand vrolijk van. Het is momenteel geen ideale situatie, maar ik kan eerlijk gezegd maar weinig ideale situaties noemen in het leven. Een beetje water bij de wijn leren doen en wat relativeren brengen je al een heel eind.
/f/image/LxSsPGoox3QyG9yJx3QkdUbN.png?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt me toch duidelijk genoeg? Als van te voren al duidelijk is dat het niet nageleefd wordt dan zie ik het punt van posten ook niet. laat het dan gewoon zoals het (vorige week) al was.
Ik zie alleen maar een poging om wat meer posters naar het (nu té serieus genomen) NK topic te masseren.Nopheros schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:09:
[Afbeelding]
Dit lijkt me toch duidelijk genoeg? Als van te voren al duidelijk is dat het niet nageleefd wordt dan zie ik het punt van posten ook niet. laat het dan gewoon zoals het (vorige week) al was.
Bijzondere interpretatie. Probeer in elk ander topic op Tweakers het beleid niet te volgen, dan zul je daar op aangesproken worden en word je bericht aangepast. Maar daar ben je zelf ongetwijfeld ook wel van op de hoogte.Slonzo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:32:
[...]
Ik zie alleen maar een poging om wat meer posters naar het (nu té serieus genomen) NK topic te masseren.
Mensen worden erop aangesproken (er zijn de afgelopen dagen meerdere DM's verstuurd en het is ook in het algemeen in het topic benoemd, maar dat had je al gezien...), er worden berichten verplaatst en besef ook goed dat wij als vrijwilligers overdag ook gewoon moeten werken en er dus niet de hele dag bovenop kunnen zitten.Nopheros schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:37:
[...]
Bijzondere interpretatie. Probeer in elk ander topic op Tweakers het beleid niet te volgen, dan zul je daar op aangesproken worden en word je bericht aangepast. Maar daar ben je zelf ongetwijfeld ook wel van op de hoogte.
Mocht je overdag bij kunnen springen om mee te helpen: Meld je aan om mee te helpen, dan kan je laten zien hoe het perfect uitgevoerd kan worden.
Ik wilde eerst enkel een duimpje geven, maar merk toch dat ik er zelf ook nog wat over kwijt wil. Normaliter kijk ik niet snel in feedback topics, maar na het 'scherpstellen' van de richtlijnen heb ik het idee dat mensen terughoudender zijn in het SC topic. Het voelt een beetje als je favoriete kroeg, maar dan zonder je vrienden.NeoflexNL schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:20:
Persoonlijk vind ik het de laatste tijd (weer) erg gezellig in de SC, maar ik ben me ervan bewust dat dat voor iedereen anders is. Ik vind de combinatie tussen memes/ongein en af en toe een serieuze discussie of toegelichte trade juist erg leuk. Andersom kan ik me ook best voorstellen dat je na een serieuze vraag of inbreng niet zit te wachten op al die ongein omdat dat niet de intentie van je inbreng is geweest. Ik denk dat daar ook juist het spanningsveld is.
Voor mij persoonlijk wel de mooiste combi en voelt meer als met vrienden in de kroeg, daar gaan serieuze zaken en geouwehoer ook hand in hand.
Maar goed, zoals ik zei, dat zal voor iedereen anders zijn. Het bijhouden van het NK zit ook niet zo in m'n systeem en ik zou het jammer vinden als we bijvoorbeeld de trade setups (hulde aan diegenen) in de SC moeten missen.
Just my 2 sats uiteraard!
Ik snap dat een splitsing tussen SC en NK noodzakelijk is. Waarbij NK breder is dan enkel een uitgebreide TA of fundamentele analyse van een crypto. Echter vind ik een scalp van @tomtom901 met daarin zijn entry en TP-1 prima in het SC passen. Na een paar uur is de nieuwswaarde van het bericht namelijk weg. Hij is óf rekt óf er is weer een velg voor de Porsche verdiend. (sorry Tom dat ik je als lijdend voorwerp gebruik).
Uiteindelijk is het inderdaad een grijs gebied en is het lastig voor de moderators om het te beoordelen. Als community zijn we ook zelf verantwoordelijk om het niet te ver uit de hand te laten lopen. Echter voelt het SC voor mij nu als een topic waar we enkel memes in kunnen plaatsen.
Soms ontstaat een leuk gesprek/ discussie omdat iemand iets grappigs deelt en anderen er op inhaken. Terwijl het niet serieus bedoeld was. Moet dit dan eigenlijk volledig in het NK?
We hebben als community afgesproken dat we het op de huidige manier gaan doen. De mods houden enkel het toezicht. Ik kom hier dus niet met mijn vinger wijzen dat er zaken niet goed gaan. Wel voelt het SC topic nu redelijk doods aan voor mij. Maar goed, wellicht is dat een transitie fase waar ik/ we doorheen moeten.
keep up the good work boys.
Stack Sats
Is het echt noodzakelijk om inhoudelijke posts los te trekken uit de SC en hiervoor een apart topic te gebruiken? Zou liever zien dat we samen het niveau in de SC omhoog tillen, waar tegelijkertijd nog steeds ruimte is voor de nodige humor en shitposts. Om het leesbaar te houden de one-liner posts zoals: moon, rekt en gerapparteerd posts proberen verminderen.
-> Dat gaat in de praktijk niet werken, sterker nog, op het moment dat dit wordt aangegeven kan je in het eerste kwartier een factor 5x zoveel van dergelijke berichten verwachten, dat is het niveau waarop we zijn aanbeland. Enige dat hiertegen zal helpen is oproepen dit niet meer te doen en heel strak te gaan modereren.Om het leesbaar te houden de one-liner posts zoals: moon, rekt en gerapparteerd posts proberen verminderen.
Eens, maar helaas blijken veel volwassenen het moeilijk te vinden om hier voor langere tijd rekening mee te houden.Als community zijn we ook zelf verantwoordelijk om het niet te ver uit de hand te laten lopen.
Het Slowchat topic is op sommige momenten echt het afvoerputje qua niveau, ik schaam mij er soms zelfs voor.
Voor mij persoonlijk zijn alle oplossingen bespreekbaar, mits het in de praktijk maar werkt. Ik mag toch ook hopen dat volwassen mensen zich in kunnen houden en gewoon normaal kunnen reageren op een normale vraag ipv iedere serieuze vraag te beantwoorden met een grap, men is regelmatig echt door-/losgeslagen.
Des te meer het SC topic doorslaat naar een afvoerputje, des te meer mensen die voor de serieuze content komen er weg zullen gaan, waardoor het niveau nóg verder wordt verlaagd. Het spreekwoord "Fools multiply when wise men are silent." komt niet zomaar uit de lucht vallen, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat wij allemaal fools zijn (ik beschouw mijzelf primair als one of the guys en mede-bijdrager in het topic, laat dat helder zijn)
Ik merk ook dat de ontstane situatie lastig te verbeteren is, maar hoe kan het dat enige tijd geleden consensus wordt gevonden in een richting en iedere keer als in die richting wordt bijgestuurd dat er weerstand volgt. Dan hadden we een andere keuze moeten maken en liever nu bijsturen op basis van voortschrijdend inzicht dan een suboptimale keuze door blijven drukken.
Afijn: 1 topic is volgens mij geen optie, 2 topics zoals nu wel, maar het standaard grappig reageren op serieuze berichten in SC moet dan echt verminderen want ook nieuwkomers worden er regelmatig direct voor lul gezet, dat is echt niet acceptabel. Verzoeken dat niet meer te doen helpt niet, er zal dan harder moeten worden ingegrepen. En SC en NK geforceerd sturen zorgt voor klachten die we ook serieus moeten nemen. Als je zelf kunt kiezen waar je post dan is dat bespreekbaar, mits daar in SC netjes/beters/anders mee wordt omgegaan dan nu het geval is. Des te meer troep, des te minder mensen er voor de serieuze berichten komen en dat lijkt een neergaande spiraal te zijn.
Is er een manier te vinden om het niveau in SC te verhogen, waardoor het wel gezellig wordt/blijft en zonder verregaande regels op te stellen over SC vs NK en/of veel meer te gaan modereren wat ook weer op weerstand kan rekenen? Een vrije keuze over waar je je bericht plaatst zal daar zeker aan bijdragen, maar dan moet het ook "veilig" zijn om in SC gewoon normaal mee te doen en dat is het nu niet altijd en voor iedereen.
éénrichting crossposten tussen SC en NK. Je post je niews/koers/trade in NK. post de postlink in SC en de serieuze mensen komen vanzelf naar juiste topic of volgen de topic op de duur langer als vaker men post. Zal ook als aantrekking werken voor andere personen om te posten [Meer met koersen/trades dan met nieuws].
Enige moderatie is dan als er een discussie ontstaat verplaatsen naar NK nadat link is geplaatst.
Nieuws zou ik niet verplichten voor NK, of moet een volgende BTC miner consensus, grote doorbraak in ETH of BNB toch een ponzi was schaalgroote zijn. Meeste nieuws in SC is eigenlijk niet interessant en ondermaats voor NK.
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
IMHO: nee, zolang er een selecte groep is die helemaal geen interesse heeft in een 'hoger niveau', is die manier er niet. Vriendelijk vragen heeft geen zin, sterker optreden met moderaties zal waarschijnlijk een omgekeerd effect hebben + komt de sfeer niet ten goede, verder versplinteren in een "anything-goes-degenerate-fastchat-topic" helpt ook niet meteen bij sfeer & duidelijkheid waar te posten, mensen wegjagen of bannen lijkt me ook niet de bedoeling***. Een bepaalde overlap toestaan tussen de 2 topics leidt weer tot "maar waar moet ik nu posten" en/of een anemisch NK topic.Taro schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:55:
Is er een manier te vinden om het niveau in SC te verhogen, waardoor het wel gezellig wordt/blijft en zonder verregaande regels op te stellen over SC vs NK en/of veel meer te gaan modereren wat ook weer op weerstand kan rekenen?
Oplossingen die ik kan bedenken zijn ofwel reeds de revue gepasseerd en hebben niet geholpen, of zijn helaas technisch van aard (bvb. AI moderatie/shadowbans bij bepaalde condities/etc.) waarbij het voorheen al duidelijk werd dat deze niet voorhanden (kunnen) zijn binnen het Tweakers platform. Ik weet zelfs niet of dat zou baten, want dit is voornamelijk een menselijk probleem (enerzijds gedragingen van shitposters, anderzijds tijdsgebrek voor snelle moderatie).
Soms is iets gewoon kapot en blijft het kapot. Op dit eigenste moment heb ik me er gewoon even bij neergelegd, maar als ik dan lees dat mensen echt plaatsvervangende schaamte voelen bij ondermaatse content... feels bad man
*** Meestal toch niet.
Het antwoord, als dat al zou bestaan, heb je volgens mij hier al neergepend. Er zal vanzelf een tijd komen dat de serieuze vragen en kwesties sneller en adequater zullen beantwoord worden in het NK topic, daar ben ik zeker van. Het is gewoon een kwestie van niet steeds binnen de 5 min een oplossing / antwoord te willen verwachten.
Een kleine verwijzing in het SC topic kan volgens mij hier wel helpen. Ik zie het trouwens vaker voor de mods gebruikt worden, wat voor mij dan weer een trigger is om het NK wat vaker raad te plegen.
Het aspect van overvloedige (tot in het belachelijke) antwoorden op ietwat serieuze vragen in SC kan je gerust over laten aan degen die er vaak komen. Ik zie hier toch een soort van regulerende werking tussen de forumbezoekers. Af en toe eens met de hamer inkomen als mod kan dan ook wel helpen als het echt de spuigaten uitloopt.
Als er nieuwe bezoekers over de vloer hebben zien meesten toch wel snel of het om trollers gaat dan wel om iemand gaat die het serieus (als dat al kan in SC) meent. Rapparteerfunctie kan dan helpen.
Regeltjes, ik kom er gek van op het werk en zou het graag wat minder hebben in m'n vrije tijd - bv ook tijdens het doornemen van SC-topic waar ik al jaren met plezier meevolg.
Misschien moet er gewoon derde topic gecreëerd (crypto café bv) worden waarbij de minimale moderatie van toepassing is (lees de gebruikelijke omgangsvormen).Taro schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:55:
@jvel92 & @Stovirpi Bedankt voor jullie feedback.
[...]
-> Dat gaat in de praktijk niet werken, sterker nog, op het moment dat dit wordt aangegeven kan je in het eerste kwartier een factor 5x zoveel van dergelijke berichten verwachten, dat is het niveau waarop we zijn aanbeland. Enige dat hiertegen zal helpen is oproepen dit niet meer te doen en heel strak te gaan modereren.
[...]
Eens, maar helaas blijken veel volwassenen het moeilijk te vinden om hier voor langere tijd rekening mee te houden.
Het Slowchat topic is op sommige momenten echt het afvoerputje qua niveau, ik schaam mij er soms zelfs voor.
Voor mij persoonlijk zijn alle oplossingen bespreekbaar, mits het in de praktijk maar werkt. Ik mag toch ook hopen dat volwassen mensen zich in kunnen houden en gewoon normaal kunnen reageren op een normale vraag ipv iedere serieuze vraag te beantwoorden met een grap, men is regelmatig echt door-/losgeslagen.
Des te meer het SC topic doorslaat naar een afvoerputje, des te meer mensen die voor de serieuze content komen er weg zullen gaan, waardoor het niveau nóg verder wordt verlaagd. Het spreekwoord "Fools multiply when wise men are silent." komt niet zomaar uit de lucht vallen, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat wij allemaal fools zijn (ik beschouw mijzelf primair als one of the guys en mede-bijdrager in het topic, laat dat helder zijn)
Ik merk ook dat de ontstane situatie lastig te verbeteren is, maar hoe kan het dat enige tijd geleden consensus wordt gevonden in een richting en iedere keer als in die richting wordt bijgestuurd dat er weerstand volgt. Dan hadden we een andere keuze moeten maken en liever nu bijsturen op basis van voortschrijdend inzicht dan een suboptimale keuze door blijven drukken.
Afijn: 1 topic is volgens mij geen optie, 2 topics zoals nu wel, maar het standaard grappig reageren op serieuze berichten in SC moet dan echt verminderen want ook nieuwkomers worden er regelmatig direct voor lul gezet, dat is echt niet acceptabel. Verzoeken dat niet meer te doen helpt niet, er zal dan harder moeten worden ingegrepen. En SC en NK geforceerd sturen zorgt voor klachten die we ook serieus moeten nemen. Als je zelf kunt kiezen waar je post dan is dat bespreekbaar, mits daar in SC netjes/beters/anders mee wordt omgegaan dan nu het geval is. Des te meer troep, des te minder mensen er voor de serieuze berichten komen en dat lijkt een neergaande spiraal te zijn.
Is er een manier te vinden om het niveau in SC te verhogen, waardoor het wel gezellig wordt/blijft en zonder verregaande regels op te stellen over SC vs NK en/of veel meer te gaan modereren wat ook weer op weerstand kan rekenen? Een vrije keuze over waar je je bericht plaatst zal daar zeker aan bijdragen, maar dan moet het ook "veilig" zijn om in SC gewoon normaal mee te doen en dat is het nu niet altijd en voor iedereen.
Het crypto café is een sociale hangplek waarbij alle vormen besproken mogen worden welke nu gelden m.b.t. de reeds bestaande topics. Dit maakt het modereren in andere topics m.i. een stuk makkelijker.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Kan, maar hoe zie je de SC dan?MrFX schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:32:
[...]
Misschien moet er gewoon derde topic gecreëerd (crypto café bv) worden waarbij de minimale moderatie van toepassing is (lees de gebruikelijke omgangsvormen).
Het crypto café is een sociale hangplek waarbij alle vormen besproken mogen worden welke nu gelden m.b.t. de reeds bestaande topics. Dit maakt het modereren in andere topics m.i. een stuk makkelijker.
Wat mij betreft hier het "snelle nieuws", losse TA/hopium charts en ondertussen ruimte voor wat luchtige gesprekken en memes.tomtom901 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:01:
[modbreak]
Gents (en girls),
Als iemand nog ideeen heeft over de situatie rondom wat te posten in SC/NK, dan zijn die van harte welkom in het feedback topic. We zijn ons er van bewust dat de huidige situatie niet ideaal is, maar het is lastig voor ons om te zien hoe we die kunnen verbeteren.
Taro in "Feedback op het cryptocurrency forum"
[/modbreak]
Het NK topic voor diepgaandere TA (meerdere plaatjes of met uitgebreidere toelichting) en uitgebreidere berichten rondom macro-economische gebeurtenissen of crypto nieuws plus de inhoudelijke discussie die daarna volgt.
Een derde topic openen ben ik geen voorstander van. Het BTC topic en memetopic zijn ook geen succes geworden.
[ Voor 8% gewijzigd door BTC100K2021 op 28-08-2024 12:36 ]
Helemaal eensBTC100K2021 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
Wat mij betreft hier het "snelle nieuws", losse TA/hopium charts en ondertussen ruimte voor wat luchtige gesprekken en memes.
Het NK topic voor diepgaandere TA (meerdere plaatjes of met uitgebreidere toelichting) en uitgebreidere berichten rondom macro-economische gebeurtenissen of crypto nieuws plus de inhoudelijke discussie die daarna volgt.
Een derde topic openen ben ik geen voorstander van. Het BTC topic en memetopic zijn ook geen succes geworden.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
- Het staat iedereen in de basis vrij om te bepalen waar hij/zij het bericht wil plaatsen: SC of NK, uiteraard wel met respect voor de topicregels
- Een linkje in SC delen naar een relevant NK bericht is prima, wel een beetje doseren
- De regels rondom NK blijven hetzelfde: Onderbouwen, geen smalltalk, etc.
- In SC verhogen we het niveau iets door serieuze berichten niet belachelijk te maken en te respecteren, nieuwkomers positief te verwelkomen, de "rapparteer"-achtige berichten te beperken en uitstapjes naar het luxe leven en babes (wel relevantie met crypto) lekker te laten gebeuren mits het een beetje binnen de perken blijft
Aangezien tomtom in de SC nu vraagt om meer meningen / visies deel ik toch maar even mijn 2 cents
Ik kan mij goed vinden in de woorden van jvel92. Het mooie van de SC is voor mij de synergie tussen de verschillende groepen. Ik zal zeker niet ontkennen dat er de laatste maanden wel eens wat frustraties voorbij zijn gekomen, vooral wanneer flauwe opmerkingen niet goed vielen bij mensen die serieuze opmerkingen & analyses plaatsten. Ik begrijp dat sommige daar nu wat actie op verwachten.
Desalniettemin ligt de kracht van de SC mijn inziens in de combinatie tussen de verschillende type posts. Door deze heel strak te gaan scheiden is er geen enkele wisselwerking meer tussen de twee: iets wat naar mijn idee juist positief is. Nogmaals: het gaat zeker wel eens mis: vooral wanneer iemand de 'mood' niet goed aanvoelt en een harde opmerking of meme plaatst die op dat moment ongewenst is. Maar: elkaar dáárop corrigeren is denk ik waardevoller dan de werelden strikt scheiden.
Want soms ontstaat er ook vanuit een serieuze post een oprecht grappige en leuke subdiscussie. Soms met grapjes, soms met memes. Maar als er alléén maar onzin gepost gaat worden, dan bloedt de SC denk ik dood. In het "echte leven" gaat veel komedie immers ook over serieuze onderwerpen. Het is een manier om je emoties en gevoelens (zeker bij een slecht koersverloop) kwijt te raken. Die humor ontstaat alleen maar als er genoeg input is van alle kanten van het verhaal. Het is belangrijk om elkaar niet belachelijk te maken of voor schut te zetten. Ik ben eerder dit jaar zelf een keer gecorrigeerd door @Taro i.v.m. een flauwe opmerking die niet gepast was. Zo'n reactie laat je nadenken over de positie van de ander, en is naar mijn idee precies de onderlinge correctie die goed zou kunnen werken.
Tenslotte zou ik willen opmerken dat het creëren van een goede & veilige sfeer natuurlijk de verantwoordelijkheid is van iedereen. Het is makkelijk om de SC het afvoerputje te noemen en de schuld in de schoenen van de 'shitposters' te schuiven, maar dat is denk ik niet het hele verhaal. Ook vanuit de serieuze hoek zie ik de laatste weken wel eens wat verhitte discussies, zeker wanneer er nieuwe mensen in de slowchat verschijnen die hun eigen analyse proberen te delen. Ook in die hoek wordt men vaak hard aangepakt en/of belachelijk gemaakt: ik zie dat dus niet als iets unieks van mensen uit de meme-hoek. Ook hier zou onderlinge correctie of moderatie kunnen helpen als het te ver gaat. Zeer versimpeld, maar: "dit is niet lief / sense the mood / kun je dit voortaan wat anders verwoorden" zou zeker kunnen helpen om mensen te corrigeren wanneer ze over de streef gaan.
Ook mee eens!BTC100K2021 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
Wat mij betreft hier het "snelle nieuws", losse TA/hopium charts en ondertussen ruimte voor wat luchtige gesprekken en memes.
Zonder inhoudelijke zaken, al is het beknopt, voorzie ik hier een topic met enkel geinige plaatjes, XRP-twittermeuk, FIRE-discussies en onderbroekenlol met Madelon Vos. Dan zie ik persoonlijk weinig reden meer om er aan deel te nemen.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Leuk, maar soms vraag ik me af waarom, want het niveau is dan langere tijd consistent laag en daarvoor zit ik niet op Tweakers. Als het alleen maar rekt, moon, onderbuik en dezelfde memes blijven, dan haak ik af.
Ik reageer vrijwel alleen op serieuze berichten of vragen waaraan ik hoop inhoudelijk iets bij te kunnen dragen. Soms inderdaad om tegenwicht te geven aan de flauwe reacties of zelfs misleidende 'ons kent ons, we zeggen precies het tegenovergestelde' reacties. Vooral als het ogenschijnlijk nieuwe mensen zijn die op zoek zijn naar kennis die wij allemaal ook een keer hebben moeten leren. Komen die mensen in SC omdat het toegankelijker lijkt dan NK? Of vanwege de naam, of meer activiteit?
In het NK topic is lange tijd alleen TA te zien geweest (nog steeds overwegend). Ik heb daar niet veel mee (long term hodler) dus ik lees daar meestal snel overheen. Het zijn wel serieuze gesprekken op 'Tweakersniveau'. Maar er komen geen / zelden mensen met vragen over 24 woorden, utxo's, exchanges, security, enz. waarop ik geneigd zou zijn te reageren.
Wil je dat verdunnen? Of misschien coulanter zijn met x-posten in SC? Als SC alleen maar memes en fun blijft, dan hoort het niet op Tweakers. De uitzonderlijke tussenweg van de afgelopen jaren die ik meekijk, was bij tijd en wijle wel erg leuk.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ik proef nu bij een aantal posters een duidelijke behoefte om alles op één plek te posten. Daarnaast ben ik mij er van bewust dat het op sommige punten wringt (voor alle partijen).
Het SC en NK zouden wat mij betreft verder kunnen met strikte regels.
NK -> Nieuws, FA en TA
SC -> Slowchat zonder het bovenstaande maar wel een plek waar iedereen terecht kan.
CC -> Combinatie van beide maar zonder verwachtingspatroon
Ik mis de meerwaarde van CC in je post.MrFX schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:49:
[...]
Ik proef nu bij een aantal posters een duidelijke behoefte om alles op één plek te posten. Daarnaast ben ik mij er van bewust dat het op sommige punten wringt (voor alle partijen).
Het SC en NK zouden wat mij betreft verder kunnen met strikte regels.
NK -> Nieuws, FA en TA
SC -> Slowchat zonder het bovenstaande maar wel een plek waar iedereen terecht kan.
CC -> Combinatie van beide maar zonder verwachtingspatroon
Verwacht namelijk op heden helemaal niets in de SC.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Eens.Bushalte schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:06:
Het was gewoon goed zoals het was.
De plek heeft enkel meerwaarde voor degene die FA, TA, nieuws, slowchat in 1 topic willen hebben en niet willen switchen. De omgangsvormen en het verwachtingspatroon liggen daarbij ook lager dan bij de twee andere topics zodat het e.e.a. makkelijk te modereren blijft.Masstje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:02:
[...]
Ik mis de meerwaarde van CC in je post.
Verwacht namelijk op heden helemaal niets in de SC.
Degene die er mee traden om op korte termijn meer fiat te verdienen en het andere kamp is long term hodler (Bitcoin) en experimenteel en blockchain interested. (In it for the tech zoals men noemt).
De serieuze vragen over bepaalde tech en de long term hodler en de daarbij horende chain loopt vaak over in een meme draadje.
De trades van short term traders die aangeven dat ze de short/long hebben geclosed en daarbij horende TA laten zien komt allemaal samen in het SC topic.
Als men meer spreiding wilt van bepaalde informatie zul je denk ik ook een apart Crypto Trade topic moeten openen speciaal bedoeld voor short term/swing traders.
Als Bitcoin long term investeerder en de daarbij horende ups en downs en het "uitzitten" van de 4 jarige cyclus heb je dus geen interesse in het zien van die trades waardoor iemand anders er op korte termijn financieel beter van is geworden (in euro/dollar waarde). Dit heeft niks met misgunnen te maken, maar schuurt wel tegen de principes aan van een ander die erin zit voor de wat langere termijn.
Wij mij betreft dus een goed idee om buiten de 2 bestaande topics een 3e te maken voor de traders wanneer ze long of short zijn gegaan.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik heb geenszins een oplossing, maar het strikt scheiden van de berichten op inhoud (serieus/niet serieus) werkt bij mij averechts merk ik. Persoonlijk ben ik ook geen trader noch TA specialist, dus het NK topic is puur ter info en lurken. En daarin ben ik bepaald niet de enige denk ik zo.
Rest mij niets anders dan @Taro en recentelijk @tomtom901 te bedanken voor de inspanningen die zij doen om eea toch een beetje in het gareel te houden. Petje af heren.
Enorm goed punt om wel even te maken! Enorm fijn (en nodig) dat mensen zoals jullie dat extra stapje vrijwillig maken![b]Domino in "Feedback op het cryptocurrency forum"
Rest mij niets anders dan @Taro en recentelijk @tomtom901 te bedanken voor de inspanningen die zij doen om eea toch een beetje in het gareel te houden. Petje af heren.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ik kon daar ook altijd wel van genieten als het even helemaal los ging. Kwam ook de grootste onzin voorbij dan. Maar snap ook wel dat dit als mod zijnde niet altijd leuk is om dat ook nog eens bij te houden.Domino schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:08:
Mijn 2 sats: ik mis de oude SC, ik mis met name het collectieve gevoel wat er speelde. Sure, het vloog wel eens (hard) uit de bocht, maar merendeels kon ik daar wel om lachen en anders klikte ik de tab maar dicht en bezocht het topic later nog maar eens als de gemoederen weer wat bedaard waren.
Ik heb geenszins een oplossing, maar het strikt scheiden van de berichten op inhoud (serieus/niet serieus) werkt bij mij averechts merk ik. Persoonlijk ben ik ook geen trader noch TA specialist, dus het NK topic is puur ter info en lurken. En daarin ben ik bepaald niet de enige denk ik zo.
Dus als er (mede) vanuit de mods ook deze wens komt heb ik daar respect voor. Ze doen dit tenslotte vrijwillig. De NK berichten lees ik soms eens door maar doe er verder weinig mee.
Ik zie het wel hoe het gaat lopen en zal misschien iets minder posten. Is ook geen ramp.
Het is ook wel leuk, en als het 1x in de zoveel tijd helemaal ontspoort en we moeten even vegen heb ik daar helemaal geen moeite mee.Alpina schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:39:
[...]
Ik kon daar ook altijd wel van genieten als het even helemaal los ging. Kwam ook de grootste onzin voorbij dan. Maar snap ook wel dat dit als mod zijnde niet altijd leuk is om dat ook nog eens bij te houden.
Dus als er (mede) vanuit de mods ook deze wens komt heb ik daar respect voor. Ze doen dit tenslotte vrijwillig. De NK berichten lees ik soms eens door maar doe er verder weinig mee.
Ik zie het wel hoe het gaat lopen en zal misschien iets minder posten. Is ook geen ramp.
Scheiden van serieus en shitposten werkt voor mij niet en vraag me af of dit überhaupt een breedgedragen wens is.
Krijg de indruk dat het gros het graag wil laten zoals het is maar dat dit desondanks toch iedere keer weer ineens een topic (pun intended) wordt.
Nouja, om een concreet voorbeeld te geven, van afgelopen week de USDT/EUR discussie die ik opwierp. Die "grappige" reacties zijn soms wel vervelend als je een serieuze vraag hebt. Die had ik dan ook eigenlijk in NK moeten posten. Dat zal ook deel van die wens zijn, maar ik vind alles prima.Darrell schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:52:
Krijg de indruk dat het gros het graag wil laten zoals het is maar dat dit desondanks toch iedere keer weer ineens een topic (pun intended) wordt.
Ik snap dat dat irritant kan zijn. Verwachtingen managen door aan te geven dat je een serieuze vraag hebt en ff geen zin in schijtlollige opmerkingen kan daarbij helpen.tomtom901 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:57:
[...]
Nouja, om een concreet voorbeeld te geven, van afgelopen week de USDT/EUR discussie die ik opwierp. Die "grappige" reacties zijn soms wel vervelend als je een serieuze vraag hebt. Die had ik dan ook eigenlijk in NK moeten posten. Dat zal ook deel van die wens zijn, maar ik vind alles prima.
Alhoewel dat dan misschien weer de kat op het spek binden wordt

Wat mij betreft kan serieuze, pure on-topic discussie het beste in het NK topic blijven. (Overigens kom ik daar ook graag, maar heb ik inhoudelijk weinig bij te dragen. Daarom lees ik daar vooral mee).
Ik zie het SC topic graag als een (sport)vereniging, waar nieuwe leden welkom zijn, ook door beginners vragen gesteld kunnen worden, maar waar de 'recreanten' ook kunnen komen voor gezelligheid en ouwehoeren. Het is juist mooi dat dit op één plek kan. Lief en leed wordt hier gedeeld.
Beperk het modereren tot het bewaken van de fatsoensnormen die voor Tweakers in het algemeen geldt en laat de rest lekker op zijn beloop.
Mee eens, ik zie ook graag dat er serieuzere reacties in het SC geplaatst blijven worden, naast natuurlijk alle ongein. Het NK bekijk ik voor serieuze post met daarbij behorende onderbouwing, hierbij is het juist fijn dat het daar wat ‘rustiger’ is.Taro schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:44:
Stel dat we het als volgt aanvliegen:Kan iedereen hier mee leven?
- Het staat iedereen in de basis vrij om te bepalen waar hij/zij het bericht wil plaatsen: SC of NK, uiteraard wel met respect voor de topicregels
- Een linkje in SC delen naar een relevant NK bericht is prima, wel een beetje doseren
- In SC verhogen we het niveau iets door serieuze berichten niet belachelijk te maken en te respecteren, nieuwkomers positief te verwelkomen, de "rapparteer"-achtige berichten te beperken en uitstapjes naar het luxe leven en babes (wel relevantie met crypto) lekker te laten gebeuren mits het een beetje binnen de perken blijft
Klinkt als een goede oplossing wat mij betreft, en ben zeker bereid me daarvoor in te zettenTaro schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:44:
Stel dat we het als volgt aanvliegen:Kan iedereen hier mee leven?
Daarnaast respect voor jullie werk als mods, en ook respect voor het openstellen en jouw (jullie) kant van de zaak te belichten. Dat zet toch aan het denken, het is toch zeker niet de bedoeling dat een mod zich schaamt voor de topics die hij onder zijn hoede heeft...
Tenminste ik vind van niet.
Je kunt natuurlijk niet alles van tevoren voorkomen maar ben het zeker eens dat het uitzondering op de regel zou moeten zijn dat het eens escaleert en niet andersom.
Dus vanuit hier samen met de koers voorwaarts!
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Precies, fijn dat het inmiddels is gefixed.Bushalte schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:06:
Het was gewoon goed zoals het was.
[ Voor 15% gewijzigd door Nopheros op 05-10-2024 00:34 ]
Misschien een bijdehante vraag maar mogen long short posts ook wat minder?Taro schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:56:
[modbreak]
Shillen vs enthousiasme
Iedereen heeft zijn favoriete munt(jes) en deelt ook graag vanuit enthousiasme de eigen gains of stijgingen. Er zit echter een dunne lijn tussen het shillen van een coin en het (regelmatig) delen van je enthousiasme over de gains op diezelfde coin.
Op dit moment speelt de volgende overweging hierin mee: Draag je hier veel bij en lijkt het op enthousiasme, dan wordt dat toegestaan. Draag je hier nooit iets bij en noem je alleen de naam van een coin als die stijgt, dan wordt dat als shillen gezien. Daartussen zit een grijs en lastig gebied dat niet gemakkelijk in regels vast te leggen is.
Wat @tomtom901 en mij betreft spreken wij voor nu het volgende af:
- Overduidelijk shillen -> Niet toegestaan
- Plaats je hier nooit iets behalve de naam van je coin als die stijgt zonder enige verdere nuttige toevoeging -> Niet toegestaan
- Plaats je hier regelmatig iets, niet specifiek over een enkele coin en deel je een keer iets over de gains van een coin die je hebt -> Prima, tot op zekere hoogte.
- En voor die zeikerds die bijv. een trade op BTC of ETH nu ook als shillen gaan rapporteren: Je bent té voorspelbaar
Mocht iemand hierin de grens opzoeken rapporteer het bericht dan, dan wordt er een oordeel geveld.
Suggesties voor verbetering/verheldering: Graag in het Feedback topic.
[/]
Dan moeten we op van alles en nog wat een quotum gaan plaatsen, laten we daar maar niet aan beginnen want dan blijven we bezig.DoeEensGek schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:21:
[...]
Misschien een bijdehante vraag maar mogen long short posts ook wat minder?
Dat vraag ik toch niet?Taro schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:23:
[...]
Dan moeten we op van alles en nog wat een quotum gaan plaatsen, laten we daar maar niet aan beginnen want dan blijven we bezig.
Indirect wel. Je vraagt of het wat minder mag, maar dat is niet kwantificeerbaar. Dus wanneer is het teveel en is dat dan voor jou, voor mij, voor iedereen teveel? Dat kan je alleen handhaven als je daar aantallen aan hangt en dus een quotum.
De volgende dag komt hier iemand langs die vraagt of het aantal berichten over onderwerp Y wat minder mag. Daar valt niet op te sturen of modereren.
De meeste longs/shorts die geplaats worden erg leerzaam. Ik trade zelf weinig maar het geeft aan waar entries en closes liggen. De users die het vaak posten dragen bovendien veel bij.- Plaats je hier regelmatig iets, .... -> Prima, tot op zekere hoogte.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 11-11-2024 19:13 ]
Graag had ik geweten wat ik fout gedaan heb ;-)
Is geen verboden onderwerp, maar het ging om de combinatie van je eerste post met het posten van die link die erbij zat. Kwam over als zelfpromotie en daar kwamen ook reports op binnen. In de bullmarket hebben we nogal veel last van scammers en spammers. Als dat het niet was excuus, open dan vooral een nieuw topic (zonder die link) en welkom op tweakersBenTiC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:59:
Mijn topic ivm mining informatie werd verwijderd? Nu heb ik hier nergens gelezen dat dit een "verboden" onderwerp is? Dit stond ook niet in de "readme" van het crypto forum?
Graag had ik geweten wat ik fout gedaan heb ;-)
Shit happens yk
Die ene post was er één uit een serie van niets toevoegende oneliners, anders was die wel blijven staan. Je valt daarmee negatief op en je berichten worden door anderen gerapporteerd. Dus graag even op je postgedrag letten.t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:27:
Er is onterecht een post van mij verwijderd. Ik vraag gewoon wanneer er een nieuw deeltje komt van het algemeen topic.
Met name die van @majic was gewoon een hele mooie uiteenzetting over waarde achter crypto, die was gewoon bijna TS waardig wat mij betreft. Ik vind het zonde dat dit nu allemaal meteen helemaal weg gemod wordt.
Weet je wat het is man, deze persoon was er overduidelijk op uit om reacties uit te lokken. Ik kan wel alles laten staan maar dat geeft hem alleen maar meer reden om later weer een keer terug te komen en daar weer op in te gaan. Als het nou onderdeel was van een normale discussie zou ik het met alle liefde laten staan maar je merkt al aan zijn reactie dat het hem daar niet om te doen was, want de bias dat crypto "geen waarde heeft" zat er zo overduidelijk in.YES schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:35:
@tomtom901, vind je echt dat we niet inhoudelijk in kunnen gaan op iemand die vermoedelijk een trol is? Ik bedoel, er werd volgens mij best netjes en uitgebreid gereageerd door een aantal en als het daadwerkelijk iemand betreft die de boel moedwillig loopt te zieken dan moet diegene toch aangepakt worden en kunnen m.i. de posts van degenen die er goede inhoudelijke argumenten tegenover zetten gewoon blijven staan.
Met name die van @majic was gewoon een hele mooie uiteenzetting over waarde achter crypto, die was gewoon bijna TS waardig wat mij betreft. Ik vind het zonde dat dit nu allemaal meteen helemaal weg gemod wordt.
En als ik dan de dag begin met 10 TR's (waaronder een paar van jou) dan zakt de moed me al wat in de schoenen
Tsja. Dan vind ik dat je de bron moet aanpakken, gooi zijn posts weg, gooi desnoods de posts weg die echt alleen op hem gericht zijn maar je kan een inhoudelijk pareltje zoals die van majic kan je toch deels bewerken en laten staan naar mijn mening. Dat was een post waar heel veel mensen iets van kunnen opsteken, los van op wie hij in eerste instantie gericht is.tomtom901 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:37:
[...]
Weet je wat het is man, deze persoon was er overduidelijk op uit om reacties uit te lokken. Ik kan wel alles laten staan maar dat geeft hem alleen maar meer reden om later weer een keer terug te komen en daar weer op in te gaan. Als het nou onderdeel was van een normale discussie zou ik het met alle liefde laten staan maar je merkt al aan zijn reactie dat het hem daar niet om te doen was, want de bias dat crypto "geen waarde heeft" zat er zo overduidelijk in.
Nou ja, dat is hoe het moet en hoe het werkt toch, rapporteren als het niet strookt met de regels.En als ik dan de dag begin met 10 TR's (waaronder een paar van jou) dan zakt de moed me al wat in de schoenen
Kijk. Ik vind dat je prima inhoudelijk op zo iemand moet kunnen reageren, al is het maar om te voorkomen dat een aantal newbies of lurkers zijn posts leest en geen weerwoord ziet en er potentieel in trapt. Als iemand zo loopt te trollen voedt je hem wellicht door te reageren maar ik denk dat voor de mee lezers een goed inhoudelijk weerwoord wel belangrijk is eigenlijk.
Ik snap het dilemma vanuit jou/de mods wel, het is ook niet snel goed natuurlijk
Heb hem ook nog getikt met 2 stukke armen van een mtb ongeluk. Kostte hoop pijn lol. Was juist om hem totaal het wind uit te zeilen te nemen en andere lezers die twijfelen te informeren. Is er een manier om de inhoud op z'n minst terug te krijgen? Kan ik hem opslaan en elders posten...dankjeYES schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:52:
[...]
Tsja. Dan vind ik dat je de bron moet aanpakken, gooi zijn posts weg, gooi desnoods de posts weg die echt alleen op hem gericht zijn maar je kan een inhoudelijk pareltje zoals die van majic kan je toch deels bewerken en laten staan naar mijn mening. Dat was een post waar heel veel mensen iets van kunnen opsteken, los van op wie hij in eerste instantie gericht is.
[...]
Nou ja, dat is hoe het moet en hoe het werkt toch, rapporteren als het niet strookt met de regels.
Kijk. Ik vind dat je prima inhoudelijk op zo iemand moet kunnen reageren, al is het maar om te voorkomen dat een aantal newbies of lurkers zijn posts leest en geen weerwoord ziet en er potentieel in trapt. Als iemand zo loopt te trollen voedt je hem wellicht door te reageren maar ik denk dat voor de mee lezers een goed inhoudelijk weerwoord wel belangrijk is eigenlijk.
Ik snap het dilemma vanuit jou/de mods wel, het is ook niet snel goed natuurlijkMaar vandaar dat ik er hier nog even op terug wilde komen.

Die heb ik zeker, ik DM ‘m je!majic schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 05:11:
[...]
Heb hem ook nog getikt met 2 stukke armen van een mtb ongeluk. Kostte hoop pijn lol. Was juist om hem totaal het wind uit te zeilen te nemen en andere lezers die twijfelen te informeren. Is er een manier om de inhoud op z'n minst terug te krijgen? Kan ik hem opslaan en elders posten...dankje
Stukje frustratie/onbegrip van mijn kant, ik snap dat jullie er wellicht weinig mee kunnen maar dan weten jullie in ieder geval dat ik het niet leuk vind als er helemaal niets meer over voetbal gezegd mag worden.
Je weet hoe het werkt: Komt er in de toekomst weer ff wat voetbal langs dan blijft dat wel staan, net als dat een zonnepaneeltje of auto nog steeds wel wordt getolereerd, maar dergelijke uitspraken kunnen echt niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 02-02-2025 20:10 ]
je modbreak met dat het vanaf nu off topic is deed me vermoeden dat het beleid strakker werd. Nou ja, ik ga het wel zien wat er gebeurd als ik nog een keer iets over voetbal post
Snap wel dat jullie taak een lastige is dus ik leg me er altijd bij neer als iets besloten is, maar vind het ook wel prettig om er hier wat over te kunnen zeggen
Ik heb een bepaalde tolerantie, dat is geen exacte wetenschap, maar af en toe wordt die overschreden en dan gaat de knop om. Vooral de toon en het aantal opeenvolgende offtopic berichten heeft een grote wegingsfactor.
Laten we het bij de volgende wedstrijd een nieuwe kans geven en hopelijk wint Feyenoord dan wel
Veel nieuwe users kennen je stijl niet, kunnen hyperbolen niet ‘interpreteren’. Om dan te gaan dwepen met Nazi tattoo’s en je Arische looks vind ik over de rand.
Als je het randje van de afgrond opzoekt, omdat daar de mooiste bloemen groeien, dan is dat een uitnodiging om nog groffer of obscener te tolereren. Dat is geen artistieke vrijheid, dat is gewoon vulgair.
My 2 cents.
Maktub
Doe eens normaal johMrMrq schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:58:
@FrambozenTaart hoe zeer ik ook geniet van je satire en knuppels in het hoenderhok, twijfel ik sterk of je reaguursels in de SlowChat op hun plaats en in een verdedigbare vorm zijn.
Veel nieuwe users kennen je stijl niet, kunnen hyperbolen niet ‘interpreteren’. Om dan te gaan dwepen met Nazi tattoo’s en je Arische looks vind ik over de rand.
Als je het randje van de afgrond opzoekt, omdat daar de mooiste bloemen groeien, dan is dat een uitnodiging om nog groffer of obscener te tolereren. Dat is geen artistieke vrijheid, dat is gewoon vulgair.
My 2 cents.
[ Voor 7% gewijzigd door tomtom901 op 11-02-2025 16:26 ]
<Weggeëdit>
[ Voor 24% gewijzigd door MrMrq op 11-02-2025 16:37 ]
Maktub
KnipMrMrq schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:33:
[...]
Je bent op zoek naar een ban uit pure zelfbescherming. Alle succes en geluk, ik hoop dat het je wat brengt.
[ Voor 5% gewijzigd door tomtom901 op 11-02-2025 16:35 ]
Wat een onzin. Het was bedoeld om hem er op attent te maken dat die shit naar beneden gaat als een raket. Verder niks…Taro schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:10:
[modbreak]Er is al vaker verzocht om te stoppen met grappen en grollen mbt SUI icm een mede-Tweaker. Vanaf nu volgt hierop direct een officiële waarschuwing, geen discussie en geen excuses, het is echt klaar nou.[/]
Heb hem even verplaatst naar het feedback topickbuntu schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:06:
@tomtom901 oke, maar beetje 'breaking your balls' mag toch nog wel?
Gaat erom dat bepaalde personen regelmatig getagged worden en daarmee (bedoeld of onbedoeld) uit de tent gelokt worden.
De sfeer wordt daardoor regelmatig wat minder positief en daarom wordt daar momenteel iets sneller op ingegrepen. Niet ten aanzien van jou dus maar meer in zijn algemeenheid
Over het algemeen zeker en ben ik de eerste die daar aan mee doet, maar er zijn er 2 waar we iets actiever ingrijpen, je weet zelf wel wie. Dat zal er over tijd wellicht ook wel af gaan als die personen zelf wat minder onder een vergrootglas liggen.kbuntu schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:06:
@tomtom901 oke, maar beetje 'breaking your balls' mag toch nog wel?
Klopt, dat zagen we ook wel, maar het is een beetje een glijdende schaal en daar heb ik zelf ook wel moeite mee, want wat je dan gaat toelaten en wat niet is lastig. Kortom let even op die 2 personen en voor de rest mag je best wat mensen balls busten.kbuntu schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:20:
Begrijpelijk, zal erop letten. Mijn bedoeling was in die zin niet zozeer hem uit de tent te lokken, maar erop te wijzen dat BTC nu ondanks zijn voorspellingen toch aantrekt, kanttekening daarbij is dat ETH ook wel lekker gaat.
Ik kan ook moeilijk geloven dat dit oprecht als shill gezien kan worden. Dan zou ik mijn incidentele inhoudelijke posts eerder wegknippen.
Verder slaap ik vannacht wel gewoon hoor, maar ik begreep dat hier de plek was om dit te melden.
Grgr
[ Voor 22% gewijzigd door almelo15 op 24-07-2025 20:48 ]
eth, The world's computer
Je hebt er al eerder een waarschuwing voor ontvangen en doet het dusdanig vaak dat het niet meer grappig is.almelo15 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:46:
Ik ben het niet eens met de edit van taro, dat ik iets shill terwijl de rest van het topic wel inziet dat het gewoon grappig bedoelf is.
Ik kan ook moeilijk geloven dat dit oprecht als shill gezien kan worden. Dan zou ik mijn incidentele inhoudelijke posts eerder wegknippen.
Verder slaap ik vannacht wel gewoon hoor, maar ik begreep dat hier de plek was om dit te melden.
Grgr
Edit: En zoals @YES aangeeft werd je bericht inderdaad door anderen gerapporteerd, dat was de aanleiding voor de ingreep.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 24-07-2025 20:55 ]
Is dat consequent zijn?
Omdat gisteren een vraag gesteld werd over rapporteren en ik daar prima in het topic zelf even op kon reageren.Wispe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:41:
@YES waarom knip je mijn bericht wel weg en liet je gisteren een bericht staan en reageer je daarop dat hij naar het feedbacktopic kan gaan?
Is dat consequent zijn?
Jij komt melden dat je rapporteert, tagged een mod, spreekt uit dat je er weinig verwachtingen van hebt.
Jij hebt het over consequent zijn. Ik zie twee totaal verschillende manieren van vragen/reageren op rapporteren dus daar kan en mag ik volgens mij ook wel iets anders mee omgaan.
Oke.YES schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:54:
[...]
Omdat gisteren een vraag gesteld werd over rapporteren en ik daar prima in het topic zelf even op kon reageren.
Jij komt melden dat je rapporteert, tagged een mod, spreekt uit dat je er weinig verwachtingen van hebt.
Jij hebt het over consequent zijn. Ik zie twee totaal verschillende manieren van vragen/reageren op rapporteren dus daar kan en mag ik volgens mij ook wel iets anders mee omgaan.
Waarom wordt er niks gedaan met mijn TR als je naar mijn argumentatie in mijn TR kijkt en dan stel ik daarbij nog een keer de volgende vraag: is dat consequent zijn?
Welke TR precies?Wispe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:56:
[...]
Oke.
Waarom wordt er niks gedaan met mijn TR als je naar mijn argumentatie in mijn TR kijkt en dan stel ik daarbij nog een keer de volgende vraag: is dat consequent zijn?
Als je doelt op die mbt indirect sneren naar iemand, daar is in overleg met die gene een kleine wijziging in doorgevoerd. We knippen niet direct alles meer weg, ook omdat hij er zelf iets beter mee om kan gaan. Daar is dus iets in veranderd (zeer recent) en dat kan verklaren dat je ervaart dat deze reports iets anders afgehandeld zijn.
Als je op een andere report doelt dan moet je even specifieker zijn.