Toon posts:

Feedback op het cryptocurrency forum

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Taro
  • Niet online

Taro

Heb je een vraag over een mod-actie, of suggesties over hoe we het hier beter naar je zin kunnen maken? Dan ben je hier op de goede plek :).

Plaats in specifieke gevallen altijd even een linkje naar de betreffende post of topic, dat maakt de discussie wat makkelijker.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik lees in de "Hier eerst lezen" dat ik eerst zes (+) topics moet doorlezen, in verschillende andere delen van Tweakers...
Is het niet een idee om de topics die genoemd worden hier in ieder geval een alias te geven? Het geeft een begin aan dit forum, en je hoeft niet in andere delen te gaan zoeken ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Je was gewoon te snel, ik was de boel nog aan het verplaatsen :P

Overigens, bedoel je nou dat de suggestie wordt gewekt dat je eerst al die topics door moet lezen? Want dat is niet hoe ik het bedoelde :)

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)

Nee hoor, maar soms is je wat uitgesproken uiten wel leuk

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08-2021
Goed initiatief dit subforum! Is het de bedoeling dat álle cryptocurrency-gerelateerde topics verhuisd worden naar het themaforum? Dat lijkt mij prettig voor het overzicht in PFSL. Hierbij denk ik aan topics als:
Crypto-noob vraag
Waar kan ik Ripple kopen op dit moment?
Bitcoin transactie al week onbevestigd.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

@Railgunner ja, van recente topics is dat de bedoeling; dit forum is er ook gekomen om PFSL te ontzien. Wordt as we type aan gewerkt :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 22:05
Fijn dat er een apart subforum voor is gemaakt :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Top dit! Komt er ook thread voor ICO’s? Daar werden ook veel vragen over gesteld nml. Happy trading allemaal!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
D-Ed schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:04:
Top dit! Komt er ook thread voor ICO’s? Daar werden ook veel vragen over gesteld nml. Happy trading allemaal!
Als jij een leuke ICO weet dan staat het vrij om daar een thread over te openen. Of een grote thread met alle ICO's...

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-03 01:25
Het nieuwe thema forum was broodnodig want het "gekende" topic was niet meer bij te houden als je eens 2 dagen je zinnen had verzet...

De opdeling tussen het handels & exchanges topic, vind ik dan weer overdreven en of het onderscheid tussen het handels- & slowchat-topic duidelijk zal blijven, is ook nog de vraag :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat is voornamelijk omdat, naast de slowchat, de topic vol stond met simpele vragen over verificatie, fees, etc.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:02
Misschien is het handig een FAQ topic te maken met dat soort vragen, kunnen de meestvoorkomende vragen in de topicstart en kan het opengelaten worden voor andere simpele vragen.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03 03:19
Ik wil enkel even zeggen dat ik jullie dankbaar ben. Ik heb het idee dat een eigen subforum met aparte topics toch wel veel frustratie en chaos gaat voorkomen. Dank. :P

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:20:
[...]

Als jij een leuke ICO weet dan staat het vrij om daar een thread over te openen. Of een grote thread met alle ICO's...
Was één van mijn voornemens om met een ICO te starten maar ben niet zo’n threadstarter.. Misschien daar ook maar eens een goed voornemen van maken ;)

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:47
Het zou nog zeer waardevol op Cryptocurrency ICO topic te openen.

Dat alleen over nieuwe projecten en toekomstige inschrijvingen gaat. Enerzijds waardevol voor de users, anderzijds filteren we die post dan ook uit in het normale topic.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
Ik ben steeds in de war welke tab welk groot crypto topic open heeft :+ De titels beginnen exact hetzelfde: "het grote..."

Wellicht is het handig om een tag tussen haakjes voor de titel te stoppen: Dus [EXCHANGE], [HANDEL] en [CHAT] vooraan, of iets dergelijks? Dat zou het een stukje makkelijker en overzichtelijker maken en ook misposts voorkomen :)

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:15:
Ik ben steeds in de war welke tab welk groot crypto topic open heeft :+ De titels beginnen exact hetzelfde: "het grote..."

Wellicht is het handig om een tag tussen haakjes voor de titel te stoppen: Dus [EXCHANGE], [HANDEL] en [CHAT] vooraan, of iets dergelijks? Dat zou het een stukje makkelijker en overzichtelijker maken en ook misposts voorkomen :)
Dit vind ik wel een goede suggestie eigenlijk. Ik wacht even andere meningen af, maar wat mij betreft passen we het aan.

Edit: Ik heb de titels aangepast. We kunnen het altijd weer terugzetten hoe het was.

[Voor 6% gewijzigd door Grotman op 05-01-2018 11:29]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Moet dit subforum echt bovenaan staan in General Chat? Het lijkt me dat AZ en wellicht ook andere subfora een groter/breder publiek aantrekken. De geïnteresseerden vinden het themaforum toch wel.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bundin schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:34:
Moet dit subforum echt bovenaan staan in General Chat? Het lijkt me dat AZ en wellicht ook andere subfora een groter/breder publiek aantrekken. De geïnteresseerden vinden het themaforum toch wel.
Dat lijkt me meer iets voor Lieve Adjes, daar het niet specifiek dit forum aangaat.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-03 10:20
Bundin schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:34:
Hier ook iemand die dat vindt. Het viel me op dat er opeens erg veel cryptocurrency posts in de actieve topics van General Chat stonden. Persoonlijk zit ik niet zo te wachten op al die hijgerige topics over hoe een zo groot mogelijk slaatje uit deze hype te slaan.

Weblog | Straling!

• Grotman
  • Niet online
TNW schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:32:
[...]

Hier ook iemand die dat vindt. Het viel me op dat er opeens erg veel cryptocurrency posts in de actieve topics van General Chat stonden. Persoonlijk zit ik niet zo te wachten op al die hijgerige topics over hoe een zo groot mogelijk slaatje uit deze hype te slaan.
Dat heeft niks met de volgorde in de forumlijst te maken en om eerlijk te zijn komt het ook een beetje over als gezeur om niks omdat je niks met het onderwerp hebt, vermoed ik zo ;)

Maar zoals hierboven al gezegd hoort dat in Lieve Adjes thuis, ik kan daar in ieder geval niks aan veranderen.

[Voor 9% gewijzigd door Grotman op 06-01-2018 20:10]

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03 21:42
Het grote cryptocurrency handelstopic is nog steeds te vaak een slowchat. Volgens mij voor de mods nauwelijks bij te houden.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-03 21:29
Waarom heet het themaforum? Waarom niet gewoon Cryptocurrencies

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
SniperEye schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:02:
Het grote cryptocurrency handelstopic is nog steeds te vaak een slowchat. Volgens mij voor de mods nauwelijks bij te houden.
Ik betrap mezelf er ook regelmatig op, maar het is ook wel een heel grijs gebied moet ik zeggen. Slowchat over handel... Dit had wat mij betreft gewoon een - het handelschat - topic mogen zijn.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
SniperEye schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:02:
Door de hoeveelheid topics die er nu zijn lukt het mij niet om alles mee te lezen (daar heb ik ook helemaal geen zin in en dat is ook niet een vereiste). Wel ben ik daarbij afhankelijk van TR's. Plaats die vooral :), maar ook niet per se voor elke individuele reactie (iets als "wat slowchat vanaf hier" voldoet prima)
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Ik betrap mezelf er ook regelmatig op, maar het is ook wel een heel grijs gebied moet ik zeggen. Slowchat over handel... Dit had wat mij betreft gewoon een - het handelschat - topic mogen zijn.
Maar slowchat over handel is in dat topic nou juist niet de bedoeling :)
Shodan schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:30:
Waarom heet het themaforum? Waarom niet gewoon Cryptocurrencies
Omdat het forum niet per se permanent is. We liften momenteel even mee op de hype. Hetzelfde hebben we begin 2014 ook gedaan, maar tegen het eind van 2014 was het hele forum doodgebloed en hebben we het opgeheven.

Deze hype is zeker drukker dan de vorige en hij lijkt ook langer aan te houden, ik denk dat dit subforum dan ook een langer leven is beschoren. Maar of het ook blijvend is, ik denk het niet maar de tijd zal het leren :). Tot die tijd blijft het een themaforum.

[Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2018 15:32]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik wil zelf even iets ter discussie brengen :)

Ik vind het jammer dat men zo in het slowchat topic blijft hangen. Dat topic is bedoeld voor wat luchtigere en eventueel offtopic conversatie, waar duidelijk behoefte naar was. Echter, omdat mensen voornamelijk daar posten, komen er regelmatig interessante discussies voorbij die prima in de andere topics passen. Discussies die worden ondergesneeuwd door de overige posts van beduidend een lager niveau.

Vervolgens wordt er door de wat serieuze bezoekers geklaagd dat het niveau zo laag is. Ja, dat is ook een beetje het doel van het topic. Dat wat zij willen zien hoort feitelijk ook niet in het slowchat topic. Maar ja, het is wel de plek waar discussies ontstaan, en dus worden ze daar gevoerd.

Kijk, discussies kunnen altijd verplaatst worden, maar het is zowel lastig als heel veel werk in een topic zoals het slowchat topic, omdat door al het ruis eromheen niet duidelijk is te zien welke posts nou bij elkaar horen. En het wordt al praktisch onmogelijk als mensen op meerdere posts reageren in dezelfde post (wat ik verder ook niet wil ontmoedigen overigens!).

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat discussies niet plaatsvinden in het slowchat topic, maar in plaats daarvan gevoerd worden in het handelstopic of het algemene crypto topic?

Tot slot wil ik er wel nog even bij zeggen dat, sinds het slowchat topic bestaat, slowchat nog amper voorkomt in de andere topics, dus daar ben ik dan wel weer blij mee :P

(even mijn collega's taggen: @Grotman @janvanduschoten)

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:46
Goede punten. Ik ben benieuwd of mijn vraag betreffende het kopen van hashing power nu wel of niet in dit topic thuis hoorde. Of dat er misschien een nieuw topic gemaakt had moeten worden?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-03 22:28
Ik vind het goed dat er onderscheid is tussen slowchat en andere topics.
Daar is nu eenmaal behoefte aan.
Wil je het niet dan kijk je er gewoon niet in.
Wel zou ik het fijn vinden als er ook een DAYTRADING topic komt.
Er is een groep daytraders die de koersen van de dag volgen, dat is voor hun interessant maar voor de rest helemaal niet als je wilt vasthouden.
Het handelstopic voldoet daarmee niet helemaal omdat er ook tips e.d. voor langere termijn gegeven kunnen worden. Dus een handelstopic alleen voor daytraders is misschien een optie.
Bijvoorbeeld meldingen zoals ik heb X zojuist gekocht voor 5K en verkocht voor 6K zijn niet voor iedereen belangrijk. Wel als je er elke dag mee bezig bent.

[Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 25-01-2018 12:09]

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-01 12:43
Ik denk dat het voor een aantal mensen (waaronder ook mijzelf) soms lastig te bepalen is wat slowchat is en wat niet. Bij twijfel zul je dan eerder in het slowchat posten dan in het handelstopic. Ben het met je eens dat er soms zeer bruikbare informatie en tips verloren gaat!

• AtlAntA
HoppyF schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:06:
Er is een groep daytraders die de koersen van de dag volgen, dat is voor hun interessant maar voor de rest helemaal niet als je wilt vasthouden.
Het handelstopic voldoet daarmee niet helemaal omdat er ook tips e.d. voor langere termijn gegeven kunnen worden. Dus een handelstopic alleen voor daytraders is misschien een optie.
Bijvoorbeeld meldingen zoals ik heb X zojuist gekocht voor 5K en verkocht voor 6K zijn niet voor iedereen belangrijk. Wel als je er elke dag mee bezig bent.
Loop je daarmee niet het risico dat je alles teveel versplinterd? Zo worden imho de grenzen van wat wel en niet in een bepaald topic mag alleen maar vager.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dat zou de insteek inderdaad moeten zijn :). Alleen is het probleem natuurlijk dat er veel materie langskomt waarin men geïnteresseerd is, dus komt men er toch.
Waarom zouden langetermijntips daytradingdiscussies in de weg staan? Ik zie niet helemaal in waarom in het handelstopic geen ruimte is voor dergelijke discussies, en waarom overige discussies in het handelstopic vervelend zouden zijn voor daytraders.

Misschien kun je een voorbeeld geven aan wat voor soort reacties je dan zit te denken? Toch niet reacties als "VEN gaat weer omhoog" of "ETH staat nu weer op $1100"?
AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:03:
Goede punten. Ik ben benieuwd of mijn vraag betreffende het kopen van hashing power nu wel of niet in dit topic thuis hoorde. Of dat er misschien een nieuw topic gemaakt had moeten worden?
Generieke, niet handelsgerelateerde vragen kunnen gewoon in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3
Machlah schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:09:
Ik denk dat het voor een aantal mensen (waaronder ook mijzelf) soms lastig te bepalen is wat slowchat is en wat niet. Bij twijfel zul je dan eerder in het slowchat posten dan in het handelstopic. Ben het met je eens dat er soms zeer bruikbare informatie en tips verloren gaat!
Het is wellicht handig om dat wat strakker te omlijnen inderdaad. De richtlijn zou wat mij betreft moeten zijn: als het voor meerdere mensen interessant is en serieus van aard is (en ontopic), dan is het geen slowchat.

[Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2018 12:15]

• michelwuyts
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09-2019
Machlah schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:09:
DIT

krijg je niet opgelost als bijna alles in het gewone topic onder slowchat wordt verstaan.

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-01 12:43
Ik zie ook regelmatig gemodde teksten aangemerkt als slowchat... maar je kunt dan niet zien wat de slowchat precies was. Is het een idee om dit zichtbaar te maken?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

zomertje

Barisax knorretje

Ik vind het wel fijn, een slowchat topic. Daar zal ik sneller iets plaatsen ipv in het handelstopic. Lijkt me ook een leuke plek voor de humor die soms voorbij komt in de cryptowereld. Of we moeten een meme topic maken :o

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Tekeningen, viltsculpturen en mozaïek | Mijn kunst kopen?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
michelwuyts schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:15:
[...]

DIT

krijg je niet opgelost als bijna alles in het gewone topic onder slowchat wordt verstaan.
Ik denk niet dat ik die mening deel. Heb je voorbeelden van dingen die als slowchat worden aangemerkt, maar die dat volgens jou niet zouden moeten zijn?

Hierbij wel even de kanttekening dat we voorheen wat strenger waren toen er nog geen slowchat topic was, juist omdat het zo hard ging. Nu er een stuk minder slowchat wordt gepost, kunnen we de teugels ook wel iets laten vieren. En het is natuurlijk ook belangrijk dat wij moderators allemaal op een lijn zitten :). Dus ik hoor graag voorbeelden van wat mensen dan wel en wat ze niet als slowchat zouden bestempelen.
Machlah schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:17:
Ik zie ook regelmatig gemodde teksten aangemerkt als slowchat... maar je kunt dan niet zien wat de slowchat precies was. Is het een idee om dit zichtbaar te maken?
Ik snap je punt, maar ik vraag me af of dat handig is. Mensen hebben toch de neiging om erop te reageren, en tevens geef je de "overtreder" toch zijn podium.

• janvanduschoten
  • Laatst online: 18:36

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

.oisyn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:11:
[...]

Het is wellicht handig om dat wat strakker te omlijnen inderdaad. De richtlijn zou wat mij betreft moeten zijn: als het voor meerdere mensen interessant is en serieus van aard is (en ontopic), dan is het geen slowchat.
Ik denk dat dit inderdaad de insteek moet zijn.

Nu ben ik alsnog 2 topics aan het lezen om te zien of ik niets interessant mis :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het slowchat topic zoals het nu is gewoon prima vind. Af en toe wat serieuzere discussies, maar er is voldoende ruimte voor bs, of noobvragen. Ik zit zelf vrijwel alleen maar in het slowchattopic en ben daarom ook blij dat er af en toe wat serieuze zaken langskomen, met name omdat ik geen zin heb om drie topics te gaan checken op iets wat voor mij van belang is. Ik lurk dan liever in één topic en pak af en toe wat interessants mee.

Ik zou het zeker niet nog verder gaan versplinteren in een daytrading topic. Ik zou het zo laten, er zijn mensen die er puur serieus mee bezig zijn, die kunnen lekker blijven hangen in het handels/exchanges topic. Voor mensen die er veel mee bezig zijn maar zichzelf niet al te serieus nemen en ook soms behoefte hebben om even te zeuren als de koers dipt, of "to the moon!" te roepen als er weer een ATH bereikt is, daar is het slowchat topic prima voor. Daarnaast ben ik zelf nog niet zo lang bezig met crypto, maar ik merk dat de drempel om noob vragen te stellen een stuk lager is in het slowchat topic. Ook wordt je niet meteen afgebrand als je een antwoord geeft dat niet helemaal correct is.

En wat discussies betreft die wel op niveau zijn: lekker laten staan, waarom zou je er moeite in gaan doen om die dan allemaal te verplaatsen omdat ze "te serieus zijn" voor het slow chat topic. Dan zijn er mensen (waaronder ik) die met neme aanwezig zijn in het slowchat topic die deze info missen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-05-2019
In zekere zin heb ik gisteren een (onbedoeld) voorzetje gegeven voor dit draadje en werd hier al dan niet terecht in teruggefloten vanwege mijn taalgebruik.
Voor wie het nog wat het waard is: excuses wanneer ik de regels heb overtreden gisteren.

Feit is wel dat ik de slow chat leuk vind om te lezen, maar er idd ook serieuze dingen tussendoor komen welke je dan af en toe mist (hey er moet ook gewerkt worden he ;) )
Ik ben dus voorstander om meer de diversificeren, maar bijkomend probleem is idd de versplintering, zoals hierboven al eerder vermeld.

Er zal altijd enige overlap blijven, maar mijn zege hebben jullie om nog verder op te splitsen.

• michelwuyts
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-09-2019
.oisyn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Ik denk niet dat ik die mening deel. Heb je voorbeelden van dingen die als slowchat worden aangemerkt, maar die dat volgens jou niet zouden moeten zijn?

Hierbij wel even de kanttekening dat we voorheen wat strenger waren toen er nog geen slowchat topic was, juist omdat het zo hard ging. Nu er een stuk minder slowchat wordt gepost, kunnen we de teugels ook wel iets laten vieren. En het is natuurlijk ook belangrijk dat wij moderators allemaal op een lijn zitten :). Dus ik hoor graag voorbeelden van wat mensen dan wel en wat ze niet als slowchat zouden bestempelen.

[...]

Ik snap je punt, maar ik vraag me af of dat handig is. Mensen hebben toch de neiging om erop te reageren, en tevens geef je de "overtreder" toch zijn podium.
Misschien heb je gelijk dat het voorheen zo was ja. Kan kloppen dat het nu minder is. Maar ik persoonlijk heb daar wel een 3 tal opmerkingen over gehad waarbij ik dacht: is dit nu zo erg? Maar als jullie dat nu minder doen geef ik het de voordeel van de twijfel.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43
Ben ook een lezer van het slowchat topic, waarbij sommige zaken juist in het handel topic zouden moeten komen. Of misschien wel een eigen topic verdienen zelfs. Echter denk ik dat de voedingsbodem soms wat mager is, puur omwille van het karakter in de handel bij crypto. Het gaat zo snel dat iets wat gisteren gepost is vandaag al geen waarheid meer hoeft te zijn.

Overigens moet ik wel mijn complimenten geven aan de mods hier. Duidelijk veel kennis van zaken en dat helpt bij het creëren van de juiste sfeer en het inschatten van de moderaties. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• HoppyF
.oisyn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:11:
[...]

Dat zou de insteek inderdaad moeten zijn :). Alleen is het probleem natuurlijk dat er veel materie langskomt waarin men geïnteresseerd is, dus komt men er toch.

[...]

Waarom zouden langetermijntips daytradingdiscussies in de weg staan? Ik zie niet helemaal in waarom in het handelstopic geen ruimte is voor dergelijke discussies, en waarom overige discussies in het handelstopic vervelend zouden zijn voor daytraders.

Misschien kun je een voorbeeld geven aan wat voor soort reacties je dan zit te denken? Toch niet reacties als "VEN gaat weer omhoog" of "ETH staat nu weer op $1100"?

[...]

Generieke, niet handelsgerelateerde vragen kunnen gewoon in Bitcoin en overige cryptocurrencies #3

[...]

Ik bedoel dat de koersen van de dag heel interessant zijn voor daytraders maar niet voor HODLers.
Neem als voorbeeld VEN.
De koers wijzigt wellicht snel vanwege aankondigingen of anders zaken. Dat is leuk voor daytraders maar niet voor iemand die VEN wil vasthouden. Het handelstopic is daar wel geschikt voor maar ook voor tips om aankopen te doen voor langere termijn.
De meldingen koop vandaag X of verkoop nu Y is dan niet zo interessant.
Te veel uitsplitsen wil ik ook niet het moet bij een paar overzichtelijke topics blijven.
Ik vind het goed dat bv voor Exchanges een apart topic is.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
michelwuyts schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:25:
[...]

Misschien heb je gelijk dat het voorheen zo was ja. Kan kloppen dat het nu minder is. Maar ik persoonlijk heb daar wel een 3 tal opmerkingen over gehad waarbij ik dacht: is dit nu zo erg? Maar als jullie dat nu minder doen geef ik het de voordeel van de twijfel.
Nou ja, nogmaals, ik hoor graag voorbeelden. Het hoeven geen letterlijke verwijzingen te zijn naar bestaande gevallen, maar wat jij dan zo ongeveer bent tegengekomen. Wij moderators zijn ook maar mensen (ja echt waar :P), en het zou voor iedereen beter zijn als we de boel wat strakker kunnen omlijnen. Dat kan alleen maar als we het concreet maken.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
HoppyF schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Ik bedoel dat de koersen van de dag heel interessant zijn voor daytraders maar niet voor HODLers.
Maar is dat wel zo? Houden daytraders typisch de boel niet sowieso goed in de gaten? En anderzijds zijn er ook wel goede tools voor die een signaaltje geven als een willekeurige coin ineens hard stijgt of daalt.

• TheBigPicture
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05-2018
Minder topics, maar wel topics met een inhoudelijke topicstart een idee?
Waarbij de topicstarts worden bijgewerkt met nieuwe informatie ipv een nieuw topic.

Wellicht wat algemeen, maar vanuit eigen ervaring was het zoeken hier om überhaupt het juiste forum te vinden (medio november/december).

De markt is nu eenmaal onvolwassen (sommige deelnemers wellicht ook).
Er zijn vele nieuwe ontwikkelingen, vele nieuwkomers en er is weinig concrete informatie.

Kom je nu als nieuwkomer en zoek je bijvoorbeeld iets over Ripple/XRP dan is de informatie hier al snel te overweldigend om door te nemen ipv dan maar toch de vraag te stellen.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:01
HoppyF schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Neem als voorbeeld VEN.
De koers wijzigt wellicht snel vanwege aankondigingen of anders zaken. Dat is leuk voor daytraders maar niet voor iemand die VEN wil vasthouden. Het handelstopic is daar wel geschikt voor maar ook voor tips om aankopen te doen voor langere termijn.
De meldingen koop vandaag X of verkoop nu Y is dan niet zo interessant.
Te veel uitsplitsen wil ik ook niet het moet bij een paar overzichtelijke topics blijven.
Ik vind het goed dat bv voor Exchanges een apart topic is.
Ik denk niet dat zo'n topic een succes gaat worden. No offence, maar volgens mij is het aantal 'ervaren' daytraders hier behoorlijk minimaal. Er zitten hier een boel mensen tussen die zichzelf als daytrader zien, maar eigenlijk gewoon op goed geluk ergens op instappen, want enige vorm van analyses doen ze niet. In zo'n topic zul je dus zien dat de ervaren daytraders zich gaan ergeren aan de mensen die zichzelf beschouwen als daytrader, maar er helemaal geen verstand van hebben.

Met betrekking tot het slowchat topic: ik denk dat het lastig is om te voorkomen dat er af en toe kwalitatieve posts op het slowchat topic verschijnen. Vaak ontstaat er 'spontaan' een inhoudelijke discussie en op dat moment denken de meeste mensen er dan niet aan dat dat eigenlijk niet in het slowchat topic thuishoort. Ik vrees dat je dat er niet volledig uit gaat krijgen.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bmfd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:49:
posts op het slowchat topic verschijnen. Vaak ontstaat er 'spontaan' een inhoudelijke discussie en op dat moment denken de meeste mensen er dan niet aan dat dat eigenlijk niet in het slowchat topic thuishoort. Ik vrees dat je dat er niet volledig uit gaat krijgen.
Dat hoeft ook helemaal niet. De topicwaarschuwing maakt daar ook melding van. Men zou een TR kunnen plaatsen, en dan kan de discussie eventueel verplaatst worden. Alleen worden die TR's nu nooit gemaakt, en veel belangrijker: gebeurt het te vaak. Vooral dat laatste stoort me enigszins.

Het is denk ik ook een beetje een kwestie van awareness. Als iedereen er wat meer op probeert te letten, dan zullen discussies vaker elders gevoerd worden, wat ook weer een voedingsbodem creëert voor nieuwe discussies op die plek.

• HoppyF
.oisyn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Maar is dat wel zo? Houden daytraders typisch de boel niet sowieso goed in de gaten? En anderzijds zijn er ook wel goede tools voor die een signaaltje geven als een willekeurige coin ineens hard stijgt of daalt.
Ja, dat doen ze.
Ik neem aan dat daytraders onderling ook wel info willen uitwisselen.
Vandaar mijn suggestie, maar het kan ook goed zijn dat ze daar geen behoefte aan hebben en het huidige handelstopic voldoende vinden.

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-03 19:50

RyuuPro

That Damn Fly

Ik denk inderdaad dat het huidige handelstopic splitsen in een HODLers topic en Daytrading topic al zou helpen.

En nou kan dit enigzins een beetje uit de hand lopen, maar misschien altcoins waar veel over gepraat wordt in het Slowchat topic een eigen topic geven? (Zoals voorbeeld VEN en ICX)

Kaze Ni Nare

• AtlAntA
Misschien een idee om een irc kanaal oid in het leven te roepen zodat de nietszeggende one liners daarheen kunnen op de 1 of andere manier?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
AtlAntA schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:33:
Misschien een idee om een irc kanaal oid in het leven te roepen zodat de nietszeggende one liners daarheen kunnen op de 1 of andere manier?
Er was ooit een slack kanaal, maar verplaats je daarmee niet gewoon het probleem?

• AtlAntA
.oisyn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
[...]

Er was ooit een slack kanaal, maar verplaats je daarmee niet gewoon het probleem?
Tja in principe wel. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als een apart day trading topic aan te maken. Is niet zo makkelijk om zulke dingen uit te vogelen. ;)

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik vind het zelf vrij onoverzichtelijk om alle forums nu uit elkaar te houden en wat je waar moet posten, vandaar dat ik een beetje in het voor mij verpeste slowchat forum blijf hangen.

Een apart forum voor de meest voorkomende coins, VEN, XRP enz
Daytrading forum met analyzes onderbouwingen en waar geen HODL en to the moon in thuis hoort
Exchange forum vragen over exchanges en hoe ze werken
Algemeen nieuw in crytpo vragen forum, hoe kan je coin x kopen en verkopen
Slowchat forum sluiten, het gaat daar 90% van de tijd alleen maar over specifieke coins, en kijk hoeveel ik weet en jij lekker niet gehalte

En of iemand wel of geen ervaring heeft of denkt te hebben in bijvoorbeeld daytraden hij/zij zit dan wel in het juiste topic waar andere ''ervaren'' traders het kan uitleggen of doorverwijzen naar het juiste forum. niet iedereen heeft alle kennis.

[Voor 4% gewijzigd door Slux op 25-01-2018 16:51]

• Grotman
  • Niet online
Ik lees wel mee, maar heb zo even uit mijn hoofd ook niet echt veel verbeteringen die gaan helpen bij het 'probleem'. Om heel eerlijk te zijn vind ik het wel prima gaan zo. Het zal best zo zijn dat er inhoudelijke discussies in het slowchattopic plaatsvinden, maar dat is ten eerste goed te begrijpen, en ten tweede is dat niet zo erg vind ik. Ook in het handelstopic zou het na een paar uur alweer een paar pagina's verder zijn.

Ik merk dat ik de laatste tijd veel minder 'slowchat' mod-edits hoef te doen, zeker bij de vaste garde zie ik dat men beter weet wat waar thuishoort, en in sommige gevallen is het ook niet zwart-wit uiteraard.

Offtopic: Verder vind ik ook dat er goede topicreports gedaan worden. Snel bij spam of scams bijvoorbeeld, dat helpt ons heel erg en is echt heel fijn :)

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 23:19
Misschien is het maar tijd voor een eigen bl3p referral codes topic...

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:01
sjukke schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:43:
Misschien is het maar tijd voor een eigen bl3p referral codes topic...
Inderdaad, of gewoon een algemeen referral code topic.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@sjukke @Bmfd
Referrals zijn verboden, aldus het Algemeen beleid. Juist omdat we dus al die posts niet willen zien. Referral topics werken doorgaans niet, want eerste referral die gedeeld wordt zal het meest gebruikt worden, en dat geeft de topicstarter dus een oneerlijk voordeel.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
.oisyn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:53:
Modbreak:Geen referrals

Dit is nou precies het probleem. 30 posts die allemaal om een referral vragen. Dat willen we hier dus niet zien. Deel ze niet, en vraag er niet om. Zoek maar een andere manier om ze te delen zonder de topic ermee te vervuilen.
In plaats van dat je nu als een havik boven een aantal topics moet hangen om dit te checken, en ons vervolgens elke keer moet vertellen dat we zelf maar moeten uitzoeken hoe we dit verkrijgen en delen. Kun je misschien redeneren dat er blijkbaar veel vraag/aanbod is, en dus wellicht een manier voor ons kan voorzien?Misschien in de vorm van een apart topic?

[Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 15:04]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Supreme zie boven. En feedback mag je voortaan hier posten, niet in het topic zelf ;)

[Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 15:04]

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 23:19
De referrals als bij Bl3p bieden de persoon die het deelt geen enkel voordeel, behalve dat het platform meer gebruikt gaat worden. Een referral code kan ook maar 1 maal gebruikt worden. Het is dus niet zo dat de TS er meer voordeel uit haalt.

En destijds waren er toch ook van die booking.com referral topics hier op tweakers?

[Voor 28% gewijzigd door sjukke op 31-01-2018 15:06]

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:53:
[modbreak][font size=20]Geen referrals[/]

Dit is nou precies het probleem. 30 posts die allemaal om een referral vragen. Dat willen we hier dus niet zien. Deel ze niet, en vraag er niet om. Zoek maar een andere manier om ze te delen zonder de topic ermee te vervuilen.[/]
Je reactie zou iets vriendelijker mogen, mijns inziens.

Daarnaast - als we aan 't regeltjeshameren zijn op een onvriendelijke manier, er staat

Geen links met referral.

En die worden dus ook niet gedeeld.

maar ik heb inmiddels een referraltopic aangemaakt. Leek me alleen dat je (zeker als mod) wel iets professioneler mag reageren.

• Supreme
idd, het is geen referral als in "Ik krijg 10% als jij je via mij aanmeldt". Het is gewoon een veredelde beta key.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Je reactie zou iets vriendelijker mogen, mijns inziens.

Daarnaast - als we aan 't regeltjeshameren zijn op een onvriendelijke manier, er staat

Geen links met referral.

En die worden dus ook niet gedeeld.

maar ik heb inmiddels een referraltopic aangemaakt. Leek me alleen dat je (zeker als mod) wel iets professioneler mag reageren.
Modjes horen niet vriendelijk maar duidelijk te zijn, Er is niks mis met dat bericht, niemand wordt aangevallen en het is simpel en duidelijk wat er bedoeld wordt. Puur zakelijke reactie dus prima professioneel in mijn ogen. Verder is het algemeen bekend dat je niet moet gaan lopen zeuren om referrals of wat dan ook, in het rode vlak staat ook niet specifiek dat je niet moet bedelen om donaties maar dat hoort hier ook niet bijvoorbeeld (om een situatie uit een ander topic te noemen).

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-02 11:41
.oisyn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:58:
@sjukke @Bmfd
Referrals zijn verboden, aldus het Algemeen beleid. Juist omdat we dus al die posts niet willen zien. Referral topics werken doorgaans niet, want eerste referral die gedeeld wordt zal het meest gebruikt worden, en dat geeft de topicstarter dus een oneerlijk voordeel.
De verwarring is denk ik in dit geval dat het eigenlijk over invites gaat. Dat is iets anders dan een referral. Mogen die ook niet?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
sjukke schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:05:
De referrals als bij Bl3p bieden de persoon die het deelt geen enkel voordeel, behalve dat het platform meer gebruikt gaat worden. Een referral code kan ook maar 1 maal gebruikt worden. Het is dus niet zo dat de TS er meer voordeel uit haalt.

En destijds waren er toch ook van die booking.com referral topics hier op tweakers?
Ja, in een apart forum, waar per geval wordt gekeken of het wordt toegelaten: Aanbiedingen en Kortingscodes

Lees wel eerst even dit: Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid
Dit is intern al eerder besproken, de mods aldaar gaven aan dat ze eigenlijk van al die referral topics afwillen. Maar het staat je vrij om conform de regels een verzoek in te dienen voor exchange referrals.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03 21:22
.oisyn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:13:
[modbreak]Mensen, de regel bestaat echt al heel lang: feedback op moderaties in het feedbacktopic, per DM of per mail. Niet in het topic zelf :)[/]
want dan wordt de sociale druk op de moderator te veel, als de persoon met zijn feedback gelijk heeft? :9

maar ik snap het wel, persoonlijke feedback is beter in een prive bericht

[Voor 8% gewijzigd door nemesis2212 op 31-01-2018 15:19]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:19:
[...]

want dan wordt de sociale druk op de moderator te veel, als de persoon met zijn feedback gelijk heeft? :9

maar ik snap het wel, persoonlijke feedback is beter in een prive bericht
Het feedbacktopic is publiekelijk toegankelijk, dus je punt gaat niet op :)
powercoaster schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:16:
[...]

De verwarring is denk ik in dit geval dat het eigenlijk over invites gaat. Dat is iets anders dan een referral. Mogen die ook niet?
Same difference, imho :)

[Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 15:29]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 15:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

.oisyn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:20:
[...]

Het feedbacktopic is publiekelijk toegankelijk, dus je punt gaat niet op :)

[...]

Same difference, imho :)
Oneens.

Registreren op bl3p.eu is zo’n 2 maanden niet mogelijk geweest vanwege de grote toename aan nieuwe users. Registreren is nu weer mogelijk, maar alleen op uitnodiging. Elke actieve user heeft voor dat doel 2 invite codes gekregen. Dat is iets heel anders dan een referral, waaraan altijd een voordeeltje aan vastzit (korting, extra tegoed oid).

Een bl3p-uitnodigingen topic zou toch best mogelijk moeten zijn? Sowieso is het een tijdelijke maatregel om al te grote toestroom in de perken te houden.

Zie ook: https://bl3p.eu/nl/news/34/Signup+open+upon+invitation

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 10:14
"Hardware Wallet Topic"

No offense maar een hardware wallet topic van 23 januari met 2 reacties van de OP (op zichzelf gericht) en vervolgens enkel een vraag in diezelfde OP kan ik niet scharen onder een serieus topic. Geef in elk geval eens wat informatie over de verschillende hardware wallets, risico's en een kleine FAQ kan ook geen kwaad. Waar is die mooie tijd dat dit soort topics meteen op slot werden gegooid? In het cryptosub-forum lijkt vrijwel alles te mogen of heb ik last van tunnelvision omdat het (absolute beginners zonder enige vorm van inzet) al sinds medio december zo'n storende factor is?

[Voor 12% gewijzigd door Typhone op 01-02-2018 09:13]

• Supreme
- Dat soort trieste reacties mag je achterwege laten -

[Voor 94% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2018 10:30]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Tourniquet schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:06:
Elke actieve user heeft voor dat doel 2 invite codes gekregen. Dat is iets heel anders dan een referral, waaraan altijd een voordeeltje aan vastzit (korting, extra tegoed oid).
Ah, dat verandert de zaak idd enigszins. Ik zeg hiermee overigens niet meteen dat we het dan moeten toestaan. Áls we het doen, moet het wel strak omlijnd worden want ik zie de andere referral topics dan ook al meteen geopend worden. Ik zal het intern nog eens aankaarten.
Typhone schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:11:
"Hardware Wallet Topic"

No offense maar een hardware wallet topic van 23 januari met 2 reacties van de OP (op zichzelf gericht) en vervolgens enkel een vraag in diezelfde OP kan ik niet scharen onder een serieus topic. Geef in elk geval eens wat informatie over de verschillende hardware wallets, risico's en een kleine FAQ kan ook geen kwaad. Waar is die mooie tijd dat dit soort topics meteen op slot werden gegooid? In het cryptosub-forum lijkt vrijwel alles te mogen of heb ik last van tunnelvision omdat het (absolute beginners zonder enige vorm van inzet) al sinds medio december zo'n storende factor is?
Dat de topicstart karig is heb ik in een reactie ook al aangegeven. Dat neemt niet weg dat er inmiddels wel interessante punten in staan die ik niet "weg ga gooien" alleen maar om dat de TS heeft verzaakt er een goede topicstart aan te verbinden.

Wat betreft je overige punt, ik ben expres wat coulanter om het forum wat meer gevuld te krijgen. Een nieuw subforum is niet vergelijkbaar met eentje die al heel lang bestaat. We hebben een aantal grote topics, en in eentje wordt er voornamelijk gepost. Ook allemaal onderwerpen die prima in andere topics kunnen, maar mensen weigeren dat pertinent omdat het blijkbaar gezellig is. Dit is hierboven al aangekaart.

Dan ga ik niet ook nog eens de drempel heel hoog maken om een nieuw topic te openen :). Maar helemaal eens, die topicstart moet veel uitgebreider. Ik zal 'm eens modbreaken, misschien dat iemand anders geïnteresseerd is in het maken van een goede TS.

[Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2018 10:54]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-03 10:14
Thanks voor de feedback. Helder d:)b

• Grotman
  • Niet online
Het probleem met referral-linkjes is mijns inziens dat het er voor zorgt dat men elkaar niet meer helpt om het helpen, maar om er zelf beter van te worden. We zien vaak een 'tip' gegeven worden om geld te stoppen in een coin onder vermelding met een linkje met referral. Ook al gaat het om de reinste rotzooi-coin, sommige echt schaamteloos als ze er zelf een paar centen kunnen verdienen. Daarom gewoon een algemeen verbod op referrals. Het spam-gehalte schiet omhoog met berichtjes waar niemand blij van zal worden en we moeten onze users ook een beetje beschermen.

[Voor 4% gewijzigd door Grotman op 01-02-2018 17:14]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 15:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Grotman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:11:
Het probleem met referral-linkjes is mijns inziens dat het er voor zorgt dat men elkaar niet meer helpt om het helpen, maar om er zelf beter van te worden. We zien vaak een 'tip' gegeven worden om geld te stoppen in een coin onder vermelding met een linkje met referral. Ook al gaat het om de reinste rotzooi-coin, sommige echt schaamteloos als ze er zelf een paar centen kunnen verdienen. Daarom gewoon een algemeen verbod op referrals. Het spam-gehalte schiet omhoog met berichtjes waar niemand blij van zal worden en we moeten onze users ook een beetje beschermen.
Maar de discussie gaat toch helemaal niet over referrals? Dat lijkt me wel duidelijk dat je dat niet moet willen. Het gaat over invite-codes voor Bl3p, iets heel anders.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Supreme
@Mods, update?

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:50
Het lijkt erop alsof je in je sig een oplossing hebt gevonden. O-)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Supreme
hmr schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:48:
[...]

Het lijkt erop alsof je in je sig een oplossing hebt gevonden. O-)
Werpt nog geen vruchten af helaas. :+ Ik denk dat ik iedereen maar ga PM-en. Misschien heb ik dan beet.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
We hebben het besloten om het in dit specifieke geval toe te staan :)
Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen

• miicker
  • Niet online
Ik heb wat feedback over de moderatie in de verschillende crypto topics, en dan met name het slowchat topic. Wat ik merk is dat bepaalde munten enorm gepromoot worden door bepaalde users. Ik ga geen namen noemen, maar mitst gewenst doe ik dat wel met de nodige verwijzingen waarin dit in extreme maten gedaan wordt.

Laat ik voorop stellen dat ik het helemaal niet erg vind als iemand enthousiast is over een bepaalde munt, ico, achterliggend systeem of de achterliggende gedachte van een munt. Ik vind het ook helemaal niet erg als dit vermeld wordt.

Ik heb er een probleem mee dat er (te) vaak absolute uitspraken gedaan worden zoals "Munt X staat over 1 jaar gegarandeerd in de top 3 munten!" Of "als je munt X koopt kan ik je verzekeren dat je over een jaar 500% winst pakt". Nu zijn er redelijk veel nieuwe mensen in de topics en ook veel nieuwe mensen in de crypto wereld die vrij eenvoudig te beïnvloeden zijn. Ik snap dat het altijd je eigen verantwoordelijk blijft, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die impulsieve beslissingen doen op basis van dit soort uitspraken.

Ik snap ook dat het een slowchat topic is, maar ook daar komen mensen die nieuw zijn en makkelijk te beïnvloeden zijn met een hoog FOMO gehalte, als er dan mensen aanwezig zijn die dit soort uitspraken doen (terwijl ze er wellicht zelf ook niet veel verstand van hebben), dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die zich door zo iemand laten beïnvloeden. Het blijft natuurlijk altijd eigen verantwoordelijkheid, maar wat meer terughoudendheid in het doen van adviezen en absolute uitspraken mag wel en ik vind ook wel dat moderators dat mogen afdwingen.

Ik snap ook dat dit lastig te handhaven valt, het is ook erg lastig omdat je ergens een lijn moet trekken. Ik zou in ieder geval graag de mogelijkheden bespreken. ook hoor ik graag hoe anderen hierover denken, ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die zich hieraan storen.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:54

FaceDown

Storende factor.

Je mag mijn naam wel noemen hoor dat doe je in het topic en in de topic reports ook. Ja ik promoot VEN behoorlijk en het is qua performance ook al weken een van de beste coins. Woorden als 'gegarandeerd' moet je met een korreltje zout nemen, dat moge duidelijk zijn. Als je dat niet snapt dan heb je in crypto niets te zoeken. Ik draag daarin ook geen enkele verantwoordelijkheid.
Maar als de mods het topic toch gaan doorlichten kunnen ze meteen even kijken naar jouw waslijst persoonlijke aanvallen en stalkergedrag. Groetjes!

Groetjes, FaceDown.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03 03:19
FaceDown schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:15:
Je mag mijn naam wel noemen hoor dat doe je in het topic en in de topic reports ook. Ja ik promoot VEN behoorlijk en het is qua performance ook al weken een van de beste coins. Woorden als 'gegarandeerd' moet je met een korreltje zout nemen, dat moge duidelijk zijn. Als je dat niet snapt dan heb je in crypto niets te zoeken. Ik draag daarin ook geen enkele verantwoordelijkheid.
Maar als de mods het topic toch gaan doorlichten kunnen ze meteen even kijken naar jouw waslijst persoonlijke aanvallen en stalkergedrag. Groetjes!
Als je doorgaat na verscheidene verzoeken van verscheidene gebruikers en het nu niks meer is dan het shillen van je favoriete coin, dan mag je dat best bij jezelf zoeken. Het gaat niet om verantwoordelijkheid dragen, het gaat om de grenzen gewoon kennen en denken om je medetweakers. En als je gewoon doorgaat, heb je gewoon een bord voor je kop. Hoe ik het zie dan.. :)

Maar let wel, behalve het shillen van VEN (ik geloof verder ook gewoon in VEN), heb je genoeg te brengen en is het echt niet zo dat we (ik niet) je weg willen hebben.Maar het constant benoemen van VEN begint op een gegeven moment te irriteren en het zorgt er zelfs voor dat leden het topic gaan vermijden. En dat wil niemand, volgens mij?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Laat ik sowieso voorop stellen dat mijn eigen standpunt is dat ik niet wil toestaan dat mensen anderen adviseren om te kopen, op welke manier dan ook. Ik heb in het verleden dergelijke posts weggeëdit. De voorbeelden die @miicker aanhaalt komen daar heel dicht in de buurt. Maar er is natuurlijk een dunne lijn tussen een gemeende post en sarcasme, en ik let daar in het handelstopic ook wat strenger op dan in het slowchat topic.

Dat gezegd hebbende, ik lees bij lange na niet alle slowchat reacties, dus ik ben afhankelijk van TR's. En afgezien van de "kan deze user niet ophouden met het promoten van coin X", zie ik nooit TR's voor reacties in dezelfde strekking als waar miicker het over heeft.

• Grotman
  • Niet online
FaceDown schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:15:
Ik kan me helemaal geen, laat staan veel, topicreports daarover herinneren. En dat kan jij al helemaal niet weten. Je postgedrag is wel wat op aan te merken, ook hier heb je weer een erg vervelende manier van reageren. Op deze manier trek je wéér de discussie naar je toe, wat je ook in het slowchattopic doet. Alsof de hele wereld om jou draait. En als je veel kritiek krijgt dan zal er heus een kern van waarheid in zitten.

• miicker
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:17:
[modbreak]Van DM's krijgt men gewoon notificaties. Je hoeft niet in de topic te posten dat je een DM hebt gestuurd.[/]
Lijkt me op zich juist handig om wel te doen toch? Dan zien anderen dat er al twee DM's verstuurd zijn

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:19:
[...]

Lijkt me op zich juist handig om wel te doen toch? Dan zien anderen dat er al twee DM's verstuurd zijn
Ik probeer de topic juist een beetje schoon en overzichtelijk te houden :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Dag allemaal. Ik krijg per DM zojuist een waarschuwing van een mod omdat ik iemand heb aangesproken met "prima jochie" en omdat ik heb gezegd dat personen die coins afkraken zonder reden waarschijnlijk "ieniemienie hersentjes" hebben (omdat ze niet beseffen dat ze de hele crypto-scene schade toebrengen). De mod merkt op dat ik waarschijnlijk binnenkort geband wordt van t.net om dit taalgebruik. Nou ben ik benieuwd of de regels inderdaad zo zijn dat dit soort dingen niet gezegd mogen worden want in dat geval begint het hier steeds meer op een Noord-Koreaans regime te lijken waar iedereen strak in de pas moet lopen.
De mening van de betreffende mod ken ik nu wel (is waarschijnlijk persoonlijk aangezien die persoon me eerder ook aansprak met "man" (dat mag een mod dan blijkbaar wel)), maar hoor ook graag anderen binnen het t.net team hierover. Als dit een reden is om een ban te krijgen dan ga ik sterk overwegen of ik m'n tijd niet beter elders kan gaan besteden.

[Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 08-02-2018 12:28]

Groetjes, FaceDown.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:59

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Denigrerend en aanvallend taalgebruik is inderdaad reden voor een ban. Discussies win je met argumenten, niet door anderen af te kraken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:27:
Dag allemaal. Ik krijg per DM zojuist een waarschuwing van een mod omdat ik iemand heb aangesproken met "prima jochie" en omdat ik heb gezegd dat personen die coins afkraken zonder reden waarschijnlijk "ieniemienie hersentjes" hebben (omdat ze niet beseffen dat ze de hele crypto-scene schade toebrengen).
Je krijgt een tweede waarschuwing nadat we het al eerder over je taalgebruik hebben gehad.
De mod merkt op dat ik waarschijnlijk binnenkort geband wordt van t.net om dit taalgebruik.
Nee, ik heb gezegd dat als je je taalgebruik niet aanpast (nadat je hier dus al meerdere keren op aangesproken bent, en niet alleen door mij, maar door vele mods in je hele geschiedenis op tweakers.net), dat uiteindelijk zal leiden tot een ban (die je al eens eerder hebt gehad). Als jij daar "waarschijnlijk binnenkort" van maakt, dan geef je eigenlijk al aan dat je je taalgebruik dus niet aan gaat passen?
De mening van de betreffende mod ken ik nu wel (is waarschijnlijk persoonlijk aangezien die persoon me eerder ook aansprak met "man" (dat mag een mod dan blijkbaar wel))
Context?

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2018 13:00]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bij een dubbelpost. Grappig dat nu opeens de context wel relevant is.
Dirk schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:34:
Denigrerend en aanvallend taalgebruik is inderdaad reden voor een ban. Discussies win je met argumenten, niet door anderen af te kraken.
En daarom geef ik die argumenten doorgaan ook. Alleen als ik zelf respectloos wordt aangesproken kan ik soms ook feller uit de hoek komen. Ik zal daarbij overigens nooit over de schreef gaan. Hoewel 'prima jochie' natuurlijk wel een uitzondering daarop is. Ik hoop dat de betreffende user er geen trauma aan overhoudt ;)

[Voor 58% gewijzigd door FaceDown op 08-02-2018 13:06]

Groetjes, FaceDown.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
Context is altijd al relevant geweest, je suggestie dat dat niet zo is slaat werkelijk nergens op.

Maar "bij een dubbelpost" dus. Ok, duidelijk, daar kan ik wat mee 8)7

[Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2018 13:06]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:06:
Context is altijd al relevant geweest, je suggestie dat dat niet zo is slaat werkelijk nergens op.

Maar "bij een dubbelpost" dus. Ok, duidelijk, daar kan ik wat mee 8)7
Ik ga de betreffende mod-break er echt niet bijzoeken in die honderden pagina's. Ik hoop dat jullie zelf in beeld hebben wat jullie zeggen.
Is verder ook niet relevant. Ik voel me niet 'vernederd' door het gebruik van het woordje 'man', maar ik krijg er wel een sterk pot-verwijt-ketel-gevoel bij.

Groetjes, FaceDown.

• janvanduschoten
  • Laatst online: 18:36

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Ik ga de betreffende mod-break er echt niet bijzoeken in die honderden pagina's. Ik hoop dat jullie zelf in beeld hebben wat jullie zeggen.
Is verder ook niet relevant. Ik voel me niet 'vernederd' door het gebruik van het woordje 'man', maar ik krijg er wel een sterk pot-verwijt-ketel-gevoel bij.
Wij hebben hetzelfde, we gaan ook geen partij posts terugbladeren om te zien over welke post je het hebt.
Maar de inhoud van de DM is wel duidelijk denk ik, gewoon normaal reageren en dan hebben we geen probleem met elkaar :)

It's up to you

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Ik ga de betreffende mod-break er echt niet bijzoeken in die honderden pagina's
Deze? FaceDown in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2". Dat was ik overigens niet, maar dat doet niet terzake. Blijkbaar zie jij dus ofwel "kom op, man" ook als kleinerend, ofwel "prima jochie" niet als kleinerend. Tja, oneens :).

[Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2018 13:18]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:16:
[...]

Deze? FaceDown in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2". Dat was ik overigens niet, maar dat doet niet terzake. Blijkbaar zie jij dus ofwel "kom op, man" ook als kleinerend, ofwel "prima jochie" niet als kleinerend. Tja, oneens :).
Ik vind het allebei niet kleinerend en van gelijke strekking. Maar als je het een als kleinerend ziet, dan moet je het andere ook als kleinerend zien. Dus als je mij een ban geeft moet je dat met de betreffende mod ook doen.
janvanduschoten schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Wij hebben hetzelfde, we gaan ook geen partij posts terugbladeren om te zien over welke post je het hebt.
Maar de inhoud van de DM is wel duidelijk denk ik, gewoon normaal reageren en dan hebben we geen probleem met elkaar :)

It's up to you
Dat vind ik eerlijk gezegd al een iets constructievere houding. Itt meteen met permbans dreigen..
In een slowchattopic (en zeker een over crypto's) worden wel eens wat dingen geroepen. Het is imo onzin om daar zo strak op te modereren. En die TR-functie zou ik sowieso uitschakelen want wordt alleen maar gebruikt als downvote en om users eraan te naaien, en het werkt nog ook. Dergelijke NSB-functionaliteit moet je niet willen op je forum, zou ik zeggen.

[Voor 40% gewijzigd door FaceDown op 08-02-2018 13:25]

Groetjes, FaceDown.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
@FaceDown Wanneer besef je je nou eens dat het gaat niet gaat om die ene opmerking, het gaat om de hele voorgeschiedenis! De eerste stap zijn edits van posts. De tweede stap het aanspreken op gedrag (wat meerdere keren is gebeurd, er werd dus ook niet meteen gedreigd). De derde stap is het stellen van een ultimatum, en daar zijn we nu.

Een passende stap, als je die opmerking van @Grotman als kleinerend ziet (waar ik het absoluut niet mee eens ben), zou dan zijn op Grotman's edit op jouw post aan te passen. Niet om hem te bannen omdat hij een woordje heeft gezegd. Dat doen we bij jou ook niet.

[Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2018 13:29]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

.oisyn schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:25:
@FaceDown Wanneer besef je je nou eens dat het gaat niet gaat om die ene opmerking, het gaat om de hele voorgeschiedenis! De eerste stap zijn edits van posts. De tweede stap het aanspreken op gedrag (wat meerdere keren is gebeurd). De derde stap het stellen van een ultimatum (daar zijn we nu).

[..]
Sorry maar dat is onzin. Dus omdat ik eerder iets gezegd heb wordt "jochie" nu als overtreding gezien? Met andere woorden, ik kan me niet met dezelfde woorden uitdrukken als een gebruiker zonder eerdere waarschuwing dat zou kunnen.
Overigens zie ik die edits normaliter niet eens. Ik ga in een slowchattopic niet continu terugbladeren omdat iemand mijn post wel eens ge-edit zou kunnen hebben.
Die 2 keer dat ik aangesproken ben, vond ik zelf op pure onzin gebaseerd. Uitzonder is wellicht het woord "kutuser" maar dit betrof een troll die ongefundeerd wat kwam roepen in het slowchattopic om te rellen. Dat wil ik dan nog wel terugnemen. Verder vind ik niet dat ik dingen gezegd heb die niet door de beugel kunnen. Als jij dat wel vindt.. sja, agree to disagree dan maar.

Groetjes, FaceDown.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:29:
[...]

Sorry maar dat is onzin. Dus omdat ik eerder iets gezegd heb wordt "jochie" nu als overtreding gezien? Met andere woorden, ik kan me niet met dezelfde woorden uitdrukken als een gebruiker zonder eerdere waarschuwing dat zou kunnen.
Nee, ook bij een gebruiker zonder voorgeschiedenis zal de post worden aangepast. In beide gevallen is het een overtreding, dus je stelling klopt niet. Het enige verschil is dat de consequenties anders zijn. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, om maar even met uitdrukkingen te strooien.
Overigens zie ik die edits normaliter niet eens. Ik ga in een slowchattopic niet continu terugbladeren omdat iemand mijn post wel eens ge-edit zou kunnen hebben.
Als het goed is krijg je daar een notificatie van.
.edit: ah ik zie dat het wel uit te zetten is: https://tweakers.net/instellingen/notificaties/. Dat is dan weer minder handig, eens even een balletje opgooien intern.
Die 2 keer dat ik aangesproken ben, vond ik zelf op pure onzin gebaseerd. Uitzonder is wellicht het woord "kutuser" maar dit betrof een troll die ongefundeerd wat kwam roepen in het slowchattopic om te rellen. Dat wil ik dan nog wel terugnemen. Verder vind ik niet dat ik dingen gezegd heb die niet door de beugel kunnen. Als jij dat wel vindt.. sja, agree to disagree dan maar.
Kijk, nu komen we ergens :). Het had handig geweest als je dat kenbaar had gemaakt in onze eerste PM discussie. Je vroeg om toen om voorbeelden, die heb ik gegeven. Als het dan een paar dagen later weer raak is, raakt mijn geduld ook op. Dat zul je toch wel begrijpen?

[Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2018 13:54]

• Grotman
  • Niet online
Heeft hier iemand een chronisch gebrek aan aandacht wellicht? Serieus, alweer een hele discussie rondom dezelfde persoon, erg vermoeiend. Tienduizenden andere users gebruiken het forum dagelijks en dat gaat prima, ondanks de 'Noord Koreaanse praktijken hier'.

Zoek het eens bij jezelf.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 17:58
Pfff, hoe dan heb deze pagina bijna continue openstaan
Kunnen we niet een soort wachtlijstje maken ofzo?
Dat zodra mensen invite over hebben de eerste op de lijst een PM krijgt?

[Voor 103% gewijzigd door wimpie007 op 08-02-2018 14:37]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Topicstarter
wimpie007 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:36:
Kunnen we niet een soort wachtlijstje maken ofzo?
En dan vervolgens alsnog achteraan staan? Het principe is natuurlijk gelijk, iedereel zal zich tegelijk inschrijven op zo'n lijst :)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 17:58
.oisyn schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:57:
[...]

En dan vervolgens alsnog achteraan staan? Het principe is natuurlijk gelijk, iedereel zal zich tegelijk inschrijven op zo'n lijst :)
Op volgorde van aanmelding
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee